Featured Cd κλασικής

Μηνύματα
4.461
Reaction score
3.224
.....Όπως δεν θέλετε να σας υποχρεώσουν να διαβάσετε για τα σαμπς, έτσι δεν πρέπει να υποχρεώνεται ο καθένας να διαβάσει για την ιστορία η την θεωρία της μουσικής. Ας ακούσει και Βιβάλντι και Ραχμάνινοφ, και Στραβίνσκι, και Άιβς, χωρίς διάβασμα.

Ας συμφωνήσουμε λοιπόν πως σε αυτές τις περιπτώσεις η απόλαυση είναι "λιγότερη", αλλά σίγουρα υπαρκτή.
Εδω φιλε Δημητρη ανοιγεις ενα θεμα.
Το ν ακουσεις μουσικη σου διεγειρει τον εσωτερικο κοσμο και σου βγαζει συναισθηματα.
Το διαβασμα απο την αλλη σου δημιουργει γνωσεις. Μπορεις να κατανοησεις καλυτερα ενα εργο. Ομως συναισθημα μπορει να προκυψει και χωρις αυτη την γνωση και δεν αποκλειεται να ειναι πολυ ισχυρο.

Υπαρχουν περιπτωσεις που ο ακροατης οταν ακουει καποιο μουσικο κομματι κανει συνειρμους με οσα εχει διαβασει και ενδεχομενως αυξανεται το ακροαματικο συναισθημα. Ομως....

Εχω διαβασει στο παρελθον οταν ρωτουσαν καποιο συνθετη για το απο που εμπνευσθηκαν για να γραψουν ενα κομματι και η απαντηση ηταν πολυ κυνικη ...απο πουθενα! Συμβαινουν κι αυτα.

Κατι ακομη, ειναι σε θεση ενας (αγνωστος - ανωνυμος ) ακροατης να πλημυρισει συναισθηματικα ακουγοντας ενα κομματι περισσοτερο απο τον συνθετη? Θα ελεγα ΝΑΙ!

Ποσες φορες βλεποντας τις live συναυλιες τον Andre Rieu δειχνει το πληθος δακρυσμενο ν ακουει ενα μουσικο κομματι. Τους μουσικους ομως δεν τους βλεπω να δακρυζουν! Και βεβαια αυτο δεν συμβαινει μονο στην κλασικη μουσικη. Αλλος μπορει να παει σ ενα σκυλαδικο να εχει πιει να εχει νταλκαδες, τον χωρισε η γκομενα και ν ακουσει το "νυχτα ξελογιαστρα" και να παει να σαλταρει στο Θερμαικο. Ο Β. Καρρας ομως δεν νομιζει να το κανει!
 




Μηνύματα
1.228
Reaction score
1.670
Εδω φιλε Δημητρη ανοιγεις ενα θεμα.
Το ν ακουσεις μουσικη σου διεγειρει τον εσωτερικο κοσμο και σου βγαζει συναισθηματα.
Το διαβασμα απο την αλλη σου δημιουργει γνωσεις. Μπορεις να κατανοησεις καλυτερα ενα εργο. Ομως συναισθημα μπορει να προκυψει και χωρις αυτη την γνωση και δεν αποκλειεται να ειναι πολυ ισχυρο.

Υπαρχουν περιπτωσεις που ο ακροατης οταν ακουει καποιο μουσικο κομματι κανει συνειρμους με οσα εχει διαβασει και ενδεχομενως αυξανεται το ακροαματικο συναισθημα. Ομως....

Εχω διαβασει στο παρελθον οταν ρωτουσαν καποιο συνθετη για το απο που εμπνευσθηκαν για να γραψουν ενα κομματι και η απαντηση ηταν πολυ κυνικη ...απο πουθενα! Συμβαινουν κι αυτα.

Κατι ακομη, ειναι σε θεση ενας (αγνωστος - ανωνυμος ) ακροατης να πλημυρισει συναισθηματικα ακουγοντας ενα κομματι περισσοτερο απο τον συνθετη? Θα ελεγα ΝΑΙ!

Ποσες φορες βλεποντας τις live συναυλιες τον Andre Rieu δειχνει το πληθος δακρυσμενο ν ακουει ενα μουσικο κομματι. Τους μουσικους ομως δεν τους βλεπω να δακρυζουν! Και βεβαια αυτο δεν συμβαινει μονο στην κλασικη μουσικη. Αλλος μπορει να παει σ ενα σκυλαδικο να εχει πιει να εχει νταλκαδες, τον χωρισε η γκομενα και ν ακουσει το "νυχτα ξελογιαστρα" και να παει να σαλταρει στο Θερμαικο. Ο Β. Καρρας ομως δεν νομιζει να το κανει!
Αγαπητέ Vastsar, εάν το "συναίσθημα" είναι το μόνο ή το κυριάρχο ζήτημα στην προσέγγιση και ακρόαση της μουσικής, η Κλασική είναι η λιγότερο προσφερόμενη. Τα απλά και τόσο όμορφα τραγουδάκια όλου του άλλου ρεπερτορίου (ποπ, λαικά, φολκλορικά κλπ.) προσφέρουν άμεση και έντονη συναισθηματική ικανοποίηση και δεν απαιτούν σχεδόν καμία ανάλυση, γνώση, μελέτη και ό,τι άλλο σχετικό.
Η Κλασική Μουσική είναι σχεδόν σε όλα τα έργα της μία πολύ συντεταγμένη τέχνη, που, εάν δεν γνωρίζεις τουλάχιστον μερικές βασικές πληροφορίες για το έργο, το συνθέτη, την εποχή που αντιπροσωπεύει, το τι προηγήθηκε κ.α. η συναισθηματική επιτυχία της ακρόασης στηρίζεται στο...hit or miss (or trial and error).
Επίσης, πολύ συχνά ο μη ενδιαφερόμενος για οιαδήποτε σχετική πληροφορία ακούει την πρώτη κίνηση (ένα ενθουσιώδες Allegro) ενός σπουδαίου, κατά τεκμήριο, έργου και την "καταβρίσκει" και, μόλις ακολουθήσει η αργή δύσβατη και σκοτεινή αργή κίνηση αισθάνεται μέχρι και...αποστροφή. Εάν, όμως, είχε ακολουθήσει άλλες ατραπούς προσέγγισης, ίσως και να έβρισκε την αργή κίνηση ως την "καρδιά", το επίκεντρο, του όλου έργου και να του δημιουργούσε άλλες πιο έντονες συναισθηματικές εμπειρίες πρωτόγνωρης μουσικής ικανοποίησης.
Η σύγκριση του πως αισθάνεται το κοινό σε σχέση με τους ερμηνευτές ή τον συνθέτη είναι τουλάχιστον άδικη.
Πέρα από τη μελέτη του πόσο σκληρό και επίπονο ήταν για τους περισσότερους συνθέτες να φθάσουν στο τελικό αποτέλεσμα (βλ. τα άπειρα σχέδια του Beethoven μέχρι να φθάσει στην τελική μορφή της πρώτης κίνησης της 5ης Συμφωνίας που ο ακροατής την ακούει με όλη την άνεσή του είτε σε συναυλία είτε στον καναπέ της οικίας του ή τα τόσα ημιτελή έργα του κατά τα άλλα πολυγραφότατου Schubert), οι δε ερμηνευτές παιδεύονται, σε καθημερινή βάση, να προσπαθούν να βελτιώσουν την τεχνική τους πλευρά και να εμβαθύνουν στην ερμηνεία των έργων που πρόκειται να εκτελέσουν. Συνήθως, όπως μου έχουν πει, υπάρχουν στιγμές που μπορεί να μην αισθάνονται τίποτε θετικό για το έργο προς εκτέλεση ακόμα και για τον συνθέτη πέρα από την εκτίμηση για τη μουσική αξία αυτών.
Ως εκ τούτου, καλό το συναίσθημα, εφόσον, όταν και όσο λειτουργεί. Η εκτίμηση, όμως, της αξίας του σχετικού έργου, που προκύπτει από τη μελέτη και περισσότερη δυνατή γνώση, θα σας αποκαλύψει τις ατραπούς αυτές που θα σας οδηγήσουν σε μία πιο στέρεα, σταθερή και ουσιαστική απόλαυση. Είναι σπουδαίο να μπορεί να πει κανείς η Μουσική αυτή είναι ωραία, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μπορεί να πει ότι είναι και καλή...
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
3.224
Καρράς και συναίσθημα, παν πακέτο.
Τι κλασσική και αηδιες..
Βασιλάκης ρε.
Αγαπητέ Vastsar, εάν το "συναίσθημα" είναι το μόνο ή το κυριάρχο ζήτημα στην προσέγγιση και ακρόαση της μουσικής, η Κλασική είναι η λιγότερο προσφερόμενη. Τα απλά και τόσο όμορφα τραγουδάκια όλου του άλλου ρεπερτορίου (ποπ, λαικά, φολκλορικά κλπ.) προσφέρουν άμεση και έντονη συναισθηματική ικανοποίηση και δεν απαιτούν σχεδόν καμία ανάλυση, γνώση, μελέτη και ό,τι άλλο σχετικό.
Η Κλασική Μουσική είναι σχεδόν σε όλα τα έργα της μία πολύ συντεταγμένη τέχνη, που, εάν δεν γνωρίζεις τουλάχιστον μερικές βασικές πληροφορίες για το έργο, το συνθέτη, την εποχή που αντιπροσωπεύει, το τι προηγήθηκε κ.α. η συναισθηματική επιτυχία της ακρόασης στηρίζεται στο...hit or miss (or trial and error).
Επίσης, πολύ συχνά ο μη ενδιαφερόμενος για οιαδήποτε σχετική πληροφορία ακούει την πρώτη κίνηση (ένα ενθουσιώδες Allegro) ενός σπουδαίου, κατά τεκμήριο, έργου και την "καταβρίσκει" και, μόλις ακολουθήσει η αργή δύσβατη και σκοτεινή αργή κίνηση αισθάνεται μέχρι και...αποστροφή. Εάν, όμως, είχε ακολουθήσει άλλες ατραπούς προσέγγισης, ίσως και να έβρισκε την αργή κίνηση ως την "καρδιά", το επίκεντρο, του όλου έργου και να του δημιουργούσε άλλες πιο έντονες συναισθηματικές εμπειρίες πρωτόγνωρης μουσικής ικανοποίησης.
Η σύγκριση του πως αισθάνεται το κοινό σε σχέση με τους ερμηνευτές ή τον συνθέτη είναι τουλάχιστον άδικη.
Πέρα από τη μελέτη του πόσο σκληρό και επίπονο ήταν για τους περισσότερους συνθέτες να φθάσουν στο τελικό αποτέλεσμα (βλ. τα άπειρα σχέδια του Beethoven μέχρι να φθάσει στην τελική μορφή της πρώτης κίνησης της 5ης Συμφωνίας που ο ακροατής την ακούει με όλη την άνεσή του είτε σε συναυλία είτε στον καναπέ της οικίας του ή τα τόσα ημιτελή έργα του κατά τα άλλα πολυγραφότατου Schubert), οι δε ερμηνευτές παιδεύονται, σε καθημερινή βάση, να προσπαθούν να βελτιώσουν την τεχνική τους πλευρά και να εμβαθύνουν στην ερμηνεία των έργων που πρόκειται να εκτελέσουν. Συνήθως, όπως μου έχουν πει, υπάρχουν στιγμές που μπορεί να μην αισθάνονται τίποτε θετικό για το έργο προς εκτέλεση ακόμα και για τον συνθέτη πέρα από την εκτίμηση για τη μουσική αξία αυτών.
Ως εκ τούτου, καλό το συναίσθημα, εφόσον, όταν και όσο λειτουργεί. Η εκτίμηση, όμως, της αξίας του σχετικού έργου, που προκύπτει από τη μελέτη και περισσότερη δυνατή γνώση, θα σας αποκαλύψει τις ατραπούς αυτές που θα σας οδηγήσουν σε μία πιο στέρεα, σταθερή και ουσιαστική απόλαυση. Είναι σπουδαίο να μπορεί να πει κανείς η Μουσική αυτή είναι ωραία, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μπορεί να πει ότι είναι και καλή...
Θεωρω ολο το κειμενο σου τελειως λαθος, αλλα που να βρω χρονο να το αναλυσω
 

Μηνύματα
1.228
Reaction score
1.670
Θεωρω ολο το κειμενο σου τελειως λαθος, αλλα που να βρω χρονο να το αναλυσω
Θα χαρώ να μάθω που σφάλλω, όποτε βρεις τον χρόνο. Επί του παρόντος, εμμένω σε αυτά που έγραψα, τα οποία αποτελούν απαύγασμα των εμπειριών μου περίπου 40 ετών πλήρους ενασχόλησης με τη Μουσική αυτή, τους μουσικούς της και τη σχετική μελέτη για τα έργα και τους συνθέτες της αυτής.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
37.523
Reaction score
78.287
Live στα Δειλινα, πολυ συναισθημα, πολυ πονος σου λεω ο Βασιλακης, απ τις καλυτερες εκτελεσεις του.
Τόση λατρεία από το φιλόμουσο κοινό, φιλόμουσοι νέοι και φιλόμουσοι ενήλικες, τον έκαναν να κλαίει, τόσος πόνος, τόση αγάπη, ολοκληρώθηκε ο καλλιτέχνης, τέλος.

 

Μηνύματα
1.228
Reaction score
1.670
Από Abbado και συμφωνίες, θα πάρω Mahler. Οι μισές του, είναι εξαιρετικές εκτελέσεις και πολύ καλές εγγραφές. Στο τσακιρ κέφι, και μία Carmen με την Berganza και κλείσαμε..! 🌹🙂
Οι τελευταίες εγγραφές του με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου στον Mahler ήσαν από κάθε απόψη παραγωγής οι πιο πειστικές και ώριμες σαν ερμηνεία.
Η Carmen του κυκλοφορεί και σε Blu-ray και εκεί ακούγεται...as good as it gets.
 



Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
19.542
Reaction score
49.252
Δεθεμελεμε...
Λυσσακσες πχιά!
Η ζωή μου κύκλους κάνει....
Και ο άλλος μπορει να απαντήσει στο:
γνωρίζεις τουλάχιστον μερικές βασικές πληροφορίες για το έργο, το συνθέτη, την εποχή που αντιπροσωπεύει, το τι προηγήθηκε κ.α. η συναισθηματική επιτυχία της ακρόασης στηρίζεται στο...hit or miss (or trial and error).
Αυτό:
Δεθεμελεμε...
Λυσσακσες πχιά!
:roflmao:
 

jiovani75

Sailing!
Μηνύματα
2.812
Reaction score
12.847
Θεωρώ απο την μεριά μου απαραίτητο, οι “ειδικοί” που σας πούλησαν και σας έστησαν το hi end σύστημα στο σπίτι σας να εχουν κάνει τις συγκεκριμένες μετρήσεις κατά το στήσιμο, και να σας τις έχουν δώσει.

Εάν δεν εχουν γίνει αυτά, τότε λυπάμαι, δεν μπορείτε να ισχυριστείτε πως ακούτε την μουσική αλήθεια.
...bad sound kills good music?
 

rose.athens

S 4 Mod
Super Moderator
Μηνύματα
38.399
Reaction score
66.969
Τα κακοήθη posts του @spmk, καθώς και όσα αφορούσαν τις αντιδράσεις σ' αυτά, διαγράφηκαν.

Όσοι επιμένουν σε κακοήθειες θα αντιμετωπίζονται ανάλογα.
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
3.224
Αγαπητέ Vastsar, εάν το "συναίσθημα" είναι το μόνο ή το κυριάρχο ζήτημα στην προσέγγιση και ακρόαση της μουσικής, η Κλασική είναι η λιγότερο προσφερόμενη. Τα απλά και τόσο όμορφα τραγουδάκια όλου του άλλου ρεπερτορίου (ποπ, λαικά, φολκλορικά κλπ.) προσφέρουν άμεση και έντονη συναισθηματική ικανοποίηση και δεν απαιτούν σχεδόν καμία ανάλυση, γνώση, μελέτη και ό,τι άλλο σχετικό.
Η Κλασική Μουσική είναι σχεδόν σε όλα τα έργα της μία πολύ συντεταγμένη τέχνη, που, εάν δεν γνωρίζεις τουλάχιστον μερικές βασικές πληροφορίες για το έργο, το συνθέτη, την εποχή που αντιπροσωπεύει, το τι προηγήθηκε κ.α. η συναισθηματική επιτυχία της ακρόασης στηρίζεται στο...hit or miss (or trial and error).
Επίσης, πολύ συχνά ο μη ενδιαφερόμενος για οιαδήποτε σχετική πληροφορία ακούει την πρώτη κίνηση (ένα ενθουσιώδες Allegro) ενός σπουδαίου, κατά τεκμήριο, έργου και την "καταβρίσκει" και, μόλις ακολουθήσει η αργή δύσβατη και σκοτεινή αργή κίνηση αισθάνεται μέχρι και...αποστροφή. Εάν, όμως, είχε ακολουθήσει άλλες ατραπούς προσέγγισης, ίσως και να έβρισκε την αργή κίνηση ως την "καρδιά", το επίκεντρο, του όλου έργου και να του δημιουργούσε άλλες πιο έντονες συναισθηματικές εμπειρίες πρωτόγνωρης μουσικής ικανοποίησης.
Η σύγκριση του πως αισθάνεται το κοινό σε σχέση με τους ερμηνευτές ή τον συνθέτη είναι τουλάχιστον άδικη.
Πέρα από τη μελέτη του πόσο σκληρό και επίπονο ήταν για τους περισσότερους συνθέτες να φθάσουν στο τελικό αποτέλεσμα (βλ. τα άπειρα σχέδια του Beethoven μέχρι να φθάσει στην τελική μορφή της πρώτης κίνησης της 5ης Συμφωνίας που ο ακροατής την ακούει με όλη την άνεσή του είτε σε συναυλία είτε στον καναπέ της οικίας του ή τα τόσα ημιτελή έργα του κατά τα άλλα πολυγραφότατου Schubert), οι δε ερμηνευτές παιδεύονται, σε καθημερινή βάση, να προσπαθούν να βελτιώσουν την τεχνική τους πλευρά και να εμβαθύνουν στην ερμηνεία των έργων που πρόκειται να εκτελέσουν. Συνήθως, όπως μου έχουν πει, υπάρχουν στιγμές που μπορεί να μην αισθάνονται τίποτε θετικό για το έργο προς εκτέλεση ακόμα και για τον συνθέτη πέρα από την εκτίμηση για τη μουσική αξία αυτών.
Ως εκ τούτου, καλό το συναίσθημα, εφόσον, όταν και όσο λειτουργεί. Η εκτίμηση, όμως, της αξίας του σχετικού έργου, που προκύπτει από τη μελέτη και περισσότερη δυνατή γνώση, θα σας αποκαλύψει τις ατραπούς αυτές που θα σας οδηγήσουν σε μία πιο στέρεα, σταθερή και ουσιαστική απόλαυση. Είναι σπουδαίο να μπορεί να πει κανείς η Μουσική αυτή είναι ωραία, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μπορεί να πει ότι είναι και καλή...
Λοιπον εδω ειμαστε!
Αγαπητε Prince (ειδες αντιγραφω!) πρωτα απ ολα χαιρομαι που γραφεις και μοιραζεσαι τις γνωσεις σου απλοχερα στο φορουμ. Ειναι σιγουρο οτι αυτες ειναι τροφη για σκεψη προβληματισμο αλλα και για πολυ γονιμη συζητηση. Το γεγονος οτι δεν τρωμε μασημενη την τροφη που προσφερεις νομιζω οτι θα το σεβαστεις κι εσυ απο μερους σου.

Βλεπω στην γραφη σου οτι οταν αναφερεσαι στα αλλα ειδη μουσικης εχεις ενα τονο υποτιμητικο. Να για παραδειγμα εδω η αναφορα σου ειναι καπως ...ακομψη! (....Τα απλά και τόσο όμορφα τραγουδάκια όλου του άλλου ρεπερτορίου (ποπ, λαικά, φολκλορικά κλπ.)) Η λεξη "τραγουδακια" μου χτυπαει πολυ ασχημα. Υπαρχουν αριστουργηματα σ ολα τα ειδη μουσικης και δεν μπορω σε καμμια περιπτωση να περασω στο ντουκου την φραση σου. Παμε παρακατω ομως. Δικαιωμα σου να θεωρεις υπερτατη τη κλασικη μουσικη. Αλλωστε και μενα μ αρεσει, αλλα δεν μ αρεσει να συγκρινω διαφορετικα ειδη μουσικης. Εναποκειται στο γουστο του καθενος τι αρεσει περισσοτερο και τι οχι.

Προχωραω στην ουσια ομως....
 

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.315
Reaction score
4.896
Δε χρειαζεται να απλωσει κανεις τις περγαμηνες του για να προσδωσει βαρυτητα στις αποψεις του. Επιπλεον, υπαρχουν πολλοι ανθρωποι εδω που ασχολουνται με τη μουσικη, οχι μονο ως ακροατες. Δεν εχει σχεση λοιπον η απολαυση της ακροασης της μουσικης με την οποιαδηποτε πληροφορια για το εργο ή τον καλλιτεχνη που την αφορά. Νομιζει καποιος οτι οταν ακουω Camel ή Μπαχ, με νοιαζει αν οι καλλιτεχνες εμπνευστηκαν τη συνθεση σε στιγμη ερωτικης απογοητευσης ή σε στιγμη μοναξιας στην... τουαλετα; Οχι. Αυτο που εχει σημασια, κυριως στην Κλασικη, ειναι να ακουγεται με πολλα πολλα...σαμπς!! Σε διαφορετικη περιπτωση δεν ακουγονται ουτε τα μισα. Τα οργανα εχουν ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ φασαρια, μπασο και ογκο κι αυτα εξαφανιζονται στο σπιτι μας...
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
4.231
Reaction score
11.702
μιλαει και του λεει τι μου κανεις ζγουρομαλη μου, χαιρε μεγιστο αυτι
:D:thumbsup::thumbsup::thumbsup::D:D:D:party::lol: :dance2::party::thumbsup: :biggrin:

View attachment 197282View attachment 197282View attachment 197282
View attachment 197283
εχουμε αυτους τους δυο ενισχυτες και δυο ηχεια παθητικα ναι παθητικα τα οποια ηχεια
Θα πεζνε το ιδιο και οι δυο η θα χουμε καμια διαφορα την οποια διαφορα ερωτηξη κανω
Αφού το οφτόπιικ δεν έχει ακόμα μετακινηθεί, καθώς δε παρόμοιο ερώτημα έχει τεθεί κατ' επανάληψιν και σε άλλα νήματα, λαμβάνω το θάρρος/θάρσος/θράσος να παραθέσω μια (γενική) απάντηση. :
2 amplifiers that can go equally loud (without distortion) can still sound different depending on whether or not the amps have an output capacitor and how large the value of it is. It also depends, in this case, whether or not the output capacitor is in the feedback path or not.
2 amps, both with a similar power rating in say 300 Ohm can have totally different power ratings at 13 Ohm load.
When 2 amps have a similar power rating in say 16 Ohm loads and are designed for this they will sound the same, assuming they have a 'flat' frequency response (within 0.5dB from 10Hz to 40kHz).
Under a 13 Ohm load amps may measure react differently than under 32 Ohm load.
Where one person hears 'distortion' setting in may not be the same as for person B.
When 2 amps have a substantially different power rating (in the 13 Ohm load) the one with higher power rating can go louder without any distortion and thus sound 'fuller'.
Short answer... it depends on the used amp.
Output power (in a certain load) is directly proportional to measured loudness, not to perceived loudness.
Από εδώ:
χαχα και εκεί, στο συγκεκριμένο νήμα, μάλλον οφτόπικ ήταν :D

Αγαπητέ Vastsar, εάν το "συναίσθημα" είναι το μόνο ή το κυριάρχο ζήτημα στην προσέγγιση και ακρόαση της μουσικής, η Κλασική είναι η λιγότερο προσφερόμενη. Τα απλά και τόσο όμορφα τραγουδάκια όλου του άλλου ρεπερτορίου (ποπ, λαικά, φολκλορικά κλπ.) προσφέρουν άμεση και έντονη συναισθηματική ικανοποίηση και δεν απαιτούν σχεδόν καμία ανάλυση, γνώση, μελέτη και ό,τι άλλο σχετικό.
Επίσης, πολύ συχνά ο μη ενδιαφερόμενος για οιαδήποτε σχετική πληροφορία ακούει την πρώτη κίνηση (ένα ενθουσιώδες Allegro) ενός σπουδαίου, κατά τεκμήριο, έργου και την "καταβρίσκει" και, μόλις ακολουθήσει η αργή δύσβατη και σκοτεινή αργή κίνηση αισθάνεται μέχρι και...αποστροφή. Εάν, όμως, είχε ακολουθήσει άλλες ατραπούς προσέγγισης, ίσως και να έβρισκε την αργή κίνηση ως την "καρδιά", το επίκεντρο, του όλου έργου και να του δημιουργούσε άλλες πιο έντονες συναισθηματικές εμπειρίες πρωτόγνωρης μουσικής ικανοποίησης.
Δεν το πιστεύω ότι γράφετε τέτοια πράγματα... Καλύτερα να το συζητήσετε με έναν (σοβαρό) δάσκαλο μουσικής.
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
3.224
Η Κλασική Μουσική είναι σχεδόν σε όλα τα έργα της μία πολύ συντεταγμένη τέχνη, που, εάν δεν γνωρίζεις τουλάχιστον μερικές βασικές πληροφορίες για το έργο, το συνθέτη, την εποχή που αντιπροσωπεύει, το τι προηγήθηκε κ.α. η συναισθηματική επιτυχία της ακρόασης στηρίζεται στο...hit or miss (or trial and error).
Επίσης, πολύ συχνά ο μη ενδιαφερόμενος για οιαδήποτε σχετική πληροφορία ακούει την πρώτη κίνηση (ένα ενθουσιώδες Allegro) ενός σπουδαίου, κατά τεκμήριο, έργου και την "καταβρίσκει" και, μόλις ακολουθήσει η αργή δύσβατη και σκοτεινή αργή κίνηση αισθάνεται μέχρι και...αποστροφή. Εάν, όμως, είχε ακολουθήσει άλλες ατραπούς προσέγγισης, ίσως και να έβρισκε την αργή κίνηση ως την "καρδιά", το επίκεντρο, του όλου έργου και να του δημιουργούσε άλλες πιο έντονες συναισθηματικές εμπειρίες πρωτόγνωρης μουσικής ικανοποίησης.
......
Πρωτα απ ολα τα οσα αναφερεις σε οτι αφορα περι ενθουσιωδους alegro δεν μ αγγιζουν. Πιστευω αυτονοητα τα οσα αναφερεις για οσους ακουν κλασικη μουσικη. Γενικως θεωρω οτι ειναι καλο να γνωριζεις τα οσα αναφερεις πιο πανω ιστορια χρονος κλπ.
Ομως αυτο ειναι κατι πχ σα να βλεπεις μια ταινια και οταν τελειωνει αυτη βλεπεις τους συντελεστες της ταινιας (ηθοποιους, σκηνοθετη, μουσικη παραγωγη κλπ), αν φυγω απο το σινεμα χωρις να δω αυτο το μερος θα μ αρεσει λιγοτερο το εργο? Προσωπικα δεν στεκομαι ιδιαιτερα σε κατι τετοια. Αλλοι παλι φτανουν σε βαθμο υπερβολης να θυμουνται οχι μονο τα ονοματα αλλα και να μαθαινουν και ατακες του εργου. Εδω ο Δημητρης εφτασε στο σημειο στα γεραματα να θελει να μαθει πιανο :gotcha:

Παντως τα οσα αναφερεις να σου θυμισω οτι σε καποιο βαθμο γινονται και στα αλλα ειδη μουσικης. Ενα μουσικο κομματι δεν εχει παντα ενα εκπληκτικο ρεφραιν. Υπαρχουν τα μεταβατικα σταδια. Κι αυτα μπορει σιγα σιγα να σε σπρωχνουν εκει που θελει ο καλλιτεχνης.

Και τωρα που το θυμηθηκα, για σκεψου οσοι πανε ν ακουσουν Μερτεν η τον αλλον πως τον λεν, ολο ξεχναω το ονομα του (ας τον γραψει ο EAR), δεν υπαρχει πουθενα ενθουσιωδες alegro. Ολο το εργο παει σιγα σιγα, μεχρι να σε πιασει ο γλυκος υπνος. Ομως καποιοι κοβουν φλεβες γι αυτη τη μουσικη. Μ αυτο θελω να πω οτι το αργο μερος δεν ειναι προνομοιο μονο της κλασικης μουσικης. Δεν περιμενουμε το δυναμικο μερος για να εκστασιαστουμε.

Ειναι γεγονος οτι οταν καποιο εργο γραφεται σε καποια συγκεκριμενη χρονικη συγκοιρια υπαρχει καποιο μηνυμα πισω απ αυτο τοτε ναι πρεπει να ξερεις κατι παραπανω απο ενα απλο ακουσμα ηχων. Αυτο ομως περισσοτερο συμβαινει στα αλλα ειδη μουσικης.

Πολλες φορες προσπαθηασα ν ακουσω Μεσαιωνικη μουσικη. Πολλες ωρες, ειχα πολλα σιντι. Δεν τ αντεχα ομως πολυ προσπαθεια, πολλες ωρες και στο τελος τιποτα. Αν σε καποιους αρεσει μεγεια τους με χαρα τους.

Για να γραψω κατι επιπροσθετα ομως. Οταν για πρωτη φορα το 1982 βρεθηκα στον Πυργο των Ψαραδων Βουδαπεστη κι ενα τριο επαιζε τετοια μουσικη, εκει μ αρεσε. Ισως φταιει το περιβαλλον. Το οπτικο θεαμα επηρεασε το συναισθημα.

Ας τ ακουν καποιοι που κανουν εμμετο με τα Μπιεντνταμπλιγιου και τους λαμπατους ενισχυτες. Το ματι δημιουργει μουσικο ακουστικο συναισθημα!

Για να παμε ομως και στο τεχνικο μερος, τα δυσκολα τεχνικα κομματια.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
3.013
Reaction score
7.047
Σταυρο, εγω εβαλα εναν δικαναλο και εναν πολυκαναλο ιδιας τιμης περιπου 3000 εβρα
Και η ερωτηξη ηταν εχουν διαφορες στο πως αποδιδουν την Μουσικη παιζωντας δικαναλα
Και αν εχουν ποιες ειναι αν υπαρχουν αν λεω,Απαντηση δεν πηρα
Ο Κωστας εγραψε, οτι ειναι λαθος η ερωτηξη και παραδοξως τιπτα αλλο : :wink:
Ο Δημητρης περιπου το ιδιο χωρις περαιτερω σχολια , αλλος κανεις τιπτα::thumbsdown:
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
3.224
Η σύγκριση του πως αισθάνεται το κοινό σε σχέση με τους ερμηνευτές ή τον συνθέτη είναι τουλάχιστον άδικη.
Πέρα από τη μελέτη του πόσο σκληρό και επίπονο ήταν για τους περισσότερους συνθέτες να φθάσουν στο τελικό αποτέλεσμα (βλ. τα άπειρα σχέδια του Beethoven μέχρι να φθάσει στην τελική μορφή της πρώτης κίνησης της 5ης Συμφωνίας που ο ακροατής την ακούει με όλη την άνεσή του είτε σε συναυλία είτε στον καναπέ της οικίας του ή τα τόσα ημιτελή έργα του κατά τα άλλα πολυγραφότατου Schubert), οι δε ερμηνευτές παιδεύονται, σε καθημερινή βάση, να προσπαθούν να βελτιώσουν την τεχνική τους πλευρά και να εμβαθύνουν στην ερμηνεία των έργων που πρόκειται να εκτελέσουν. Συνήθως, όπως μου έχουν πει, υπάρχουν στιγμές που μπορεί να μην αισθάνονται τίποτε θετικό για το έργο προς εκτέλεση ακόμα και για τον συνθέτη πέρα από την εκτίμηση για τη μουσική αξία αυτών.
Ως εκ τούτου, καλό το συναίσθημα, εφόσον, όταν και όσο λειτουργεί. Η εκτίμηση, όμως, της αξίας του σχετικού έργου, που προκύπτει από τη μελέτη και περισσότερη δυνατή γνώση, θα σας αποκαλύψει τις ατραπούς αυτές που θα σας οδηγήσουν σε μία πιο στέρεα, σταθερή και ουσιαστική απόλαυση. Είναι σπουδαίο να μπορεί να πει κανείς η Μουσική αυτή είναι ωραία, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μπορεί να πει ότι είναι και καλή...
Γιατι θεωρω οτι σ ολο τα παραπανω σχολιο συγκρινεις διαφορετικα (ανομοια) πραγματα.

Ας παμε σ εναν γνωστο καλλιτεχνη σ ολους. Τον Καρλος Σαντανα. Ετσι για να κανουμε πιο κατοητο το σκεπτικο μου.
Μιλουσε σε συνεντευξη για το σολο κιθαρας. Ποσο δυσκολο ηταν καποτε. Τωρα οι κιθαρες λεει, εχουν βελτιωθει και το να κρατησει το σολο ενα κιθαριστας 3 λεπτα ειναι παιχνιδακι. Οταν καποτε πριν χρονια εβγαζαν αυτα τα σολο οι κιθαριστες εμεις εκστασιαζομασταν.

Για μια στιγμη ομως. Ο ακροατης σε τελικη τι λαμβανει. Τον ιδρωτα του καλλιτεχνη, το ζορι του, η θ ακουσει τη μουσικη και θα πει αυτο μ αρεσει η οχι. Κι αν δεν τον βλεπει αλλα τον ακουει μονο, πως θα καταλαβει οτι ζοριζεται ο κιθαριστας. Μηπως χανουμε το νοημα του εργου οταν παμε να κατανοησουμε το τεχνικο μερος του εκαστοτε εργου? Λεω ...μηπως
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
158.652
Μηνύματα
2.474.456
Members
35.797
Νεότερο μέλος
Dks Doukis
Top