Chario Aviator Amelia Review

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.444
Reaction score
50.546
1585659637972.png


Το πιο μικρό δαπέδου Amelia, που δοκιμάζουμε εδώ, έχει τις 5ιντσες εκδόσεις των γούφερ και μιντρέιντζ και ίδιο σχέδιο με το Cielo. Η σειρά Aviator έχει δημιουργηθεί πριν απ’ όλα για να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και πιο ευχάριστη, στα τυπικά ευρωπαϊκά σαλόνια των 20-30 τ.μ. Αυτά τα ηχεία δείχνουν εξαιρετικά με τις πλευρές από μασίφ ξύλο καρυδιάς, κατασκευασμένες από διακριτές φέτες με πάχη από 20 έως 45 χιλιοστά.

Έχουν βολικό μέγεθος, έντονες κλίσεις στην πρόσοψη και την πλάτη και σχετικά μικρό βάθος, έτσι εξαφανίζονται άνετα ως διακοσμητικά στοιχεία σε ένα σαλόνι. Μπορεί το μασίφ ξύλο να μην ντύνει και άλλες πλευρές της καμπίνας, όπως συμβαίνει στα Academy S, όμως το σχήμα της ξυλοκατασκευής των Aviator είναι το πιο έντονα καμπυλωμένο αυτή τη στιγμή σε όλη τη γκάμα της Chario, ειδικά προς την κορυφή της

Η Chario υπερηφανεύεται που τα πρίμα των Aviator είναι απαλά και δεν ξεχωρίζουν αφύσικα, χωρίς ποτέ να είναι «ψόφια» και πως τα ηχεία αυτά δεν «παλεύουν» με το χώρο, στήνοντας την βέλτιστη τονική ισορροπία ακόμη και σε χώρους με πολύ απορρόφηση ή ανάκλαση.

Αυτό συμβαίνει επειδή έχουν σχεδιαστεί με έντονη κατευθυντικότητα και το δέσιμο των μεγαφώνων δεν γίνεται μόνο ηλεκτρικά αλλά και με συγκεκριμένες επιλογές γεωμετρίας και τοποθέτησης. Όλα ξεκινάνε με το ασυνήθιστα μεγάλο υφασμάτινο τουίτερ Τ38 των 38 χλστ. που στο Amelia παίζει από το 1,3KHz, μια πολύ χαμηλή συχνότητα που θα προβλημάτιζε κάθε τουίτερ μιας ίντσας. Αλλά ο μεγάλος θόλος μπορεί να το αντέξει, επειδή συντονίζει χαμηλά στο φάσμα και φιλτράρεται με 4η τάξη


1585659758313.png



Το Amelia είναι πλήρες σε οργανικό χρώμα και ρέει σαν το νεράκι, αποδίδοντας με εξαιρετικά πυκνό τρόπο την έκφραση του καλλιτέχνη. Οι δυναμικές του ποτέ δεν το προδίδουν, με την έννοια ότι δεν το θέτουν εκτός ισορροπίας στα δύσκολα.

Πάντα αυτό «μαζεύεται» σε χρόνο dt και είναι έτοιμο για την επόμενη κορύφωση, ξεδιαλύνοντας με μυθική άνεση τα πολύπλοκα περάσματα. Είναι δηλαδή φανερό ότι η καμπίνα δεν «μιλάει», τα μεγάφωνα δεν ενοχλούν το ένα το άλλο και όλα μαζί δένουν περίφημα στο χώρο και τον χρόνο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: ηχεία δαπέδου τριών δρόμων, ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 2×130 χλστ. γούφερ, 130 χλστ. μιντρέιντζ, 38 χλστ. τουίτερ
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 48-20ΚΗz
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 90dB/2,83V/m
ΦΙΛΤΡΟ: 200Hz, 1.345Hz 4ης τάξης
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 4Ω (2,8Ω@119Hz ελάχιστη)
ΠΡΟΤ. ΙΣΧΥΣ: μέχρι 150W/4Ω
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΒxΠ): 1015x335x190 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 20 κιλά





- είχα συμβιώσει με τους ''κύκνους'' ( που αντικαθιστούν ) , στο stereo-επιλογές . . . και μπορώ να πώ πως ο οικογενειακός ήχος ειδικά της τότε costelation ήταν/είναι κυριολεκτικά ευχάριστος . . . ακόμα ονειρεύομαι ένα τρίτο ζευγάρι στην κατοχή μου

- είναι τέλος τόσο όμορφα που δεν ''ενοχλούν'' κανέναν χώρο
 



Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.552
Reaction score
37.801
Ενδιαφερων σαν προσεγγιση... 8-)
στα μεγαλα chario παω πασο.. στα μικρα ειναι πιο αναμικρη η φαση.
 




Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
Γιατί όμως δοκίμασαν ένα ηχείο των 4.500€ με έναν ενισχυτή των 400€;
Για να πιάσουν και υποψήφιο αγοραστή που ήδη έχει ενισχυτή αντίστοιχης κατηγορίας και μπορεί να σκέφτεται σε πρώτη φάση να αλλάξει ηχεία και μετά σιγά σιγά να "χτίσει" πάνω τους.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.001
Reaction score
8.045
Γιατί όμως δοκίμασαν ένα ηχείο των 4.500€ με έναν ενισχυτή των 400€;
Όντως! Δεν έχουν άλλα μηχανήματα?
Γίνεται ένας που διαθέτει 400 ευρώ για ενισχυτή να επιλέξει ηχεία δεκαπλάσιας αξίας?
 

gid

Μηνύματα
7.394
Reaction score
8.627
Τo ότι το ηχείο λέγεται "Chario Aviator Amelia" εμένα μου φτάνει και μου περισσεύει.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Στο 3:10 του παραπάνω βίντεο φαίνεται το κροσόβερ που έχουν όλα αυτά τα Chario.
 

Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Στο 3:10 του παραπάνω βίντεο φαίνεται το κροσόβερ που έχουν όλα αυτά τα Chario.

Καλό φαίνεται! :p

Αυτά τα στρογγυλά εκεί πίσω στον μαγνήτη που έχουν τα μεγάφωνα τι είναι Πέτρο;
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Καλό φαίνεται! :p

Αυτά τα στρογγυλά εκεί πίσω στον μαγνήτη που έχουν τα μεγάφωνα τι είναι Πέτρο;
Δεν θα το έλεγα για καλό αλλά ΟΚ...
Είναι το μαγνητικό σύστημα του μεγαφώνου με μαγνήτες νεοδυμίου τοποθετημένους με διαφορετικό τρόπο από ότι συνηθίζεται.
 
Last edited:



PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Για παράδειγμα το tweeter του...
https://www.ciare.com/en/product/?codice=PT383
fs 1000 Hz και το κόβουν στους 1350! Με το σχόλιο του δοκιμαστή του ήχου όλα τα λεφτά::)
Όλα ξεκινάνε με το ασυνήθιστα μεγάλο υφασμάτινο τουίτερ Τ38 των 38 χλστ. που στο Amelia παίζει από το 1,3KHz, μια πολύ χαμηλή συχνότητα που θα προβλημάτιζε κάθε τουίτερ μιας ίντσας. Αλλά ο μεγάλος θόλος μπορεί να το αντέξει, επειδή συντονίζει χαμηλά στο φάσμα και φιλτράρεται με 4η τάξη
 
Last edited:

Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Πάντως εδώ δοκιμάζουν ηχείο του χιλιάρικου και το οδηγούν με λαμπάτο των 6000€ και τρανζιστοράτο των 3250!
Τουλάχιστον θα πρέπει να υπάρχει κάποια σύγκλιση στις τιμές..
Κάτι δεν πάει καλά νομίζω:



 

Μηνύματα
23
Reaction score
25
Πολύ όμορφα ηχεία τα Chario.

Μπορείτε να περιγράψετε τον ηχητικό τους χαρακτήρα;

Επίσης, αυτό τον χαρακτήρα τον συναντάς και στα φθηνότερα ηχεία της Chario;
 

K

kimon

Guest
Για παράδειγμα το tweeter του...
https://www.ciare.com/en/product/?codice=PT383
fs 1000 Hz και το κόβουν στους 1350! Με το σχόλιο του δοκιμαστή του ήχου όλα τα λεφτά:
Όλα ξεκινάνε με το ασυνήθιστα μεγάλο υφασμάτινο τουίτερ Τ38 των 38 χλστ. που στο Amelia παίζει από το 1,3KHz, μια πολύ χαμηλή συχνότητα που θα προβλημάτιζε κάθε τουίτερ μιας ίντσας. Αλλά ο μεγάλος θόλος μπορεί να το αντέξει, επειδή συντονίζει χαμηλά στο φάσμα και φιλτράρεται με 4η τάξη
Fs 1000 Hz χαμηλή; Δηλαδή 500 και 600 Χερτζ τι είναι;
Ο Troels Gravesen εξηγεί καλύτερα γιατί η Κάριο επιμένει σε χαμηλή συχνότητα αποκοπής:

"Frequencies below about 700 Hz are processed by determining the arrival time to each earpinnae and this is referred to as IT ). Frequencies above about 1,400 Hz are processed by determining the energy flow delivered to each era-pinnae and this is referred to as IAD (inter-aural amplitude difference). We soon recognize Duplex Theory not to be exhaustive because it fails to correctly explain the localization process within the missing 700-1,400 Hz range. At these frequencies head & torso are enough obstructive to modify the incoming wavefront (diffraction) so that the crossover from ITD to IAD is not linear and localization cues are not flawless."


What appears to be the long and the short of it, is this: The ear detects sound in two ways as described above. I've checked Wikipedia and this seems sound knowledge. http://en.wikipedia.org/wiki/Interaural_time_difference. So, between ~700 and ~1400 Hz our brain has trouble finding out what the heck is going on, so by placing the point of crossover between these two frequences, we fool the ear/brain and we can't find out whether the sound comes from one driver or the other. Result: Perfect driver integration! Does this make sense to you? If not, please post me your interpretation. By the way: In the laboratory where I work, we have three incubators side by side. Whenever an alarm (~1 kHz sine wave) goes on, it's impossible to hear from which incubator the damn sound comes, so maybe we have trouble localising sounds from this frequency range). Just a thought.
What is a bit disturbing is that the Sonnet drivers integrate very well. And not only well, but excellent. Came to think of my SP44 speaker with the Accuton dome dome crossed at 900 Hz...
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.615
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top