Classic HiFi

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Fisher Radio Corporation 500-C stereo receiver



Μια συσκευή από τα 60's που γνωρίζει ακόμη και σήμερα τρομερή επιτυχία στους κύκλους των vintage audiophiles.

Σχεδιασμένος στις αρχές της δεκαετίας του '60 και με τα πρώτα κομμάτια να βγαίνουν στην παραγωγή το 1964, ήταν απ' τους πρώτους (αν όχι ο πρώτος) mass market ραδιοενισχυτής. Συνολικά πρέπει να έχουν κατασκευαστεί γύρω στα 100.000 κομμάτια.

Τεχνικά ήταν ένας στερεοφωνικός ενισχυτής λυχνίας με ισχύ 35w ανά κανάλι, με ένα ενσωματωμένο δέκτη FM και ένα πλήρες τμήμα προενίσχυσης . Ο δέκτης είχε την μεγαλύτερη ευαισθησία απ' όλους τους δέκτες της εποχής με αποτέλεσμα να μπορεί να πιάσει απομακρυσμένους σταθμούς ή σταθμούς με αδύνατο σήμα. Το 1964 κόστιζε $369 (φυσικά με $2500 τότε αγόραζες σπορ αμάξι). Σήμερα μπορεί να τον βρεί κάποιος γύρω στα $600 στο e-bay.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
DUE TO PUBLIC DEMAND

KEF 10x Series

Η KEF είναι μία παραδοσιακή αγγλική εταιρία ήχου που ιδρύθηκε το 1961 από έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό ονόματι Raymond Cooke. Τα αρχικά KEF σημαίνουν Kent Engineering & Foundry. Όλη την δεκαετία του '60 η KEF πρωτοπορούσε κατασκευάζοντας ηχεία και μεγάφωνα για όλες τις χρήσεις (ας μην ξεχνάμε ότι τα θρυλικά LS3/5A φορούσαν μεγάφωνα της KEF).

Την δεκαετία του '70 όμως έβγαλε στην αγορά μία σειρά ηχείων με σκοπό να αναπαράγουν τον καλύτερο δυνατόν ήχο. Την σειρά αυτή την ονόμασε Reference Series.

Η αρχή έγινε το 1973 με το τρίδρομο ηχείο model 104.



To 104 χρησιμοποιούσε 3 μεγάφωνα με συνθετικά διαφράγματα και έναν οβάλ παθητικό ακτινοβολητή διαστάσεων 320 x 210 mm, ο οποίος αναπαρήγαγε τις συχνότητες κάτω των 45Ηz. Το ηχείο μπορούσε να φτάνει στα 30Hz και ήταν ένα από τα ελάχιστα της εποχής που μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Το 104 μπορούμε να πούμε ότι ήταν το πρώτο monitor ηχείο που μπορούσε χωρίς περιορισμούς να χρησιμοποιηθεί σε οικιακό περιβάλλον.

Ακολουθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Dimensions 630 x 330 x 260 mm 24.8 x 13 x 10.23 in

Internal Volume 35.5 litres

Weight 15.8 kg (34.75 lb) net 21.0 kg (46.2 lb) packed

Nominal Impedance 8 ohms

Rated Max. Power 50 watts programme

Continuous Sine 20v (50w) 100-2,500 Hz

Wave Rating reducing to 8v (8w) above 3kHz

Nominal Freq. Range 30-40,000 Hz

Specific Freq. Response +/-2dB 50-20,000 Hz +/-5dB 35-35,000 Hz -10dB at 30 Hz

Acoustic Contour Control 3 positions +/-2dB centred on 1.5 kHz

System Resonance Mechanical reflex 35 Hz

Dividing Frequencies 45 Hz (acoustically coupled) 3,000 Hz (electrical cut-off slope 18dB/8ve

Harmonic Distortion <1% THD 100-30,000 Hz rel 96dB SPL at 400 Hz

Sensitivity 12.5 watts into nominal 8 ohms produces 96dB at one metre and 400 Hz in anechoic conditions

Amplifier Requirements 15 to 50 watts into 8 ohms

Room Size Up to 280 cubic metres (10,000 cu ft)

Finishes Walnut, teak, white

Grille Black Microcellular Foam
Η επιτυχία του 104 ώθησε την KEF στην δημιουργία ενός νέου πιο βελτιωμένου μοντέλου. Το αποτέλεσμα, που βγήκε στην αγορά το 1977, ήταν το Model 105, ένα ηχείο μοναδικό για την εποχή , που μπορούσε να αναπαράγει τόσο την ανθρώπινη φωνή όσο και τους ήχους με την μέγιστη δυνατή, για τα δεδομένα της εποχής πάντα, πιστότητα, ακόμα και σε μεγάλες εντάσεις. Το διαφημιστικό της KEF ανέφερε "Listen to a symphony on Model 105's and it's like having the orchestra in your room".



Το Μodel 105 ήταν και πάλι 3 δρόμων , και κάθε μεγάφωνο είχε κατασκευαστεί ειδικά γιανα ταιριάζει με τα υπόλοιπα. Tο woofer είχε διάμετρο 300 mm (12") και έναν τεράστιο μαγνητικό σύστημα και έναν κινητήρα ειδικά κατασκευασμένο για να αντέχει σε μεγάλες θερμοκρασίες, έτσι ώστε να μορεί να δεχθεί μεγάλη ισχύ χωρίς να καταστρέφεται.

Tο midrange είχε διάμετρο 110 mm (5") και χρησιμοποιούσε αλουμινένιο πηνίο , και ένα διάφραγμα από Bextrene (το ίδιο υλικό χρησιμοποιούσαν και τα μεγάφωνα του LS3/5A) με ανάρτηση από visco-elastic PVC .

Tο tweter τέλος ήταν ένας ακτινοβολητής των 52 mm (2") με ένα ημισφαιρικό πλαστικό διάφραγμα από Mylar των 38mm (11/2") και με ένα αόσβεστικό πλαίσιο.

Κάθε μεγάφωνο του 105 είχε το δικό του ξεχωριστό περίβλημα.

Τα χαρακτηριστικά του 105

Dimensions 965 x 415 x 455 mm 38 x 16.3 x 17.9 in

Weight Net: 36 kg (80lb)

Finish Walnut

Dividing Network 4th order Linkwitz-Riley band pass -6dB at crossover points

Dividing Frequencies 400 & 2,500 Hz

Nominal Impedance 8 ohms

Programme Rating 200 watts

Sensitivity 86dB spl for 1 watt (1m on axis-anechoic)

Maximum Continuous Sinusoidal Input 35Vrms 100 to 400Hz 28Vrms 400 to 2,500Hz 11Vrms 2,500 to 20,000Hz

Maximum Output 107dB spl on programme peaks under typical listening conditions

Frequency Response 30 to 25,000Hz +/-2dB 38Hz to 22 kHz at 2m on measuring axis

Directional Characteristics Within +/-1dB of axial response up to 20,000Hz (for +/-5° vertical) Within +/-2dB of axial response up to 13,000Hz (for +/-20° horizontal)

Amplifier Requirements 40 watts minimum into 8 ohms

Fuses Fitted to mid-frequency and high-frequency sections

Peak Level Indicator Switchable to indicate power levels of 40, 50, 60, 100, 125, 150 and 200 watts
Τόσο μεγάλη επιτυχία είχε το 105 που η εφημερίδα The Daily Telegraph το έβαλε πρωτοσέλιδο στο συνοδευτικό της περιοδικό!!!

Αυτή η επιτυχία άνοιξε τον δρόμο και για τα υπόλοιπα ηχεία της σειράς. Έτσι το 1978 εμφανίστηκαν τα 101 και 103.

Το 101 ήταν ένα mini monitor 2 δρόμων που βασικά στηριζόταν περισσότερο στο LS3/5A, έχοντας όμως περισσότερους νεωτερισμούς στην σχεδίαση.



Τα χαρακτηριστικά του
Frequency Range 90Hz - 30kHz +/- 2dB at 2m on ref axis (-10dB at 47Hz and 40kHz)

Directional Characteristics Within 2dB of response on reference axis up to 20,000Hz for +/-5° vertically, up to 20,000Hz for +/-20° horizontally

Maximum Output 100dB spl on programme peaks under typical listening conditions

Characteristic sensitivity level 81dB spl at 1m reference axis for pink noise input of 1W (anechoic conditions)

Distortion Second harmonic: less than 1% from 120Hz to 20kHz. Third harmonic: less than 1% from 70Hz to 20kHz. Measured at 1m on reference axis at mean spl of 90dB, anechoic conditions

Enclosure 6.7 litres

Power handling capacity See electronic overload protection

Programme rating 100W

Maximum continuous sinusoidal input 28V rms, 100-2,500Hz, falling to 8V rms from 4,000-20,000Hz

Electronic overload protection (S-STOP) The system is protected against any continuous or intermittent fault conditions which produce input signals not greater than 50V peak from DC to 50kHz

Nominal impedance 8 ohms

Weight 5.67kg (12.5lb)

Dimensions 348 x 180 x 197mm 133/4 x 7 x 73/4
Το 103 από την άλλη ήταν ένα 3δρομο ηχείο βιβλιοθήκης, με υψηλή ευαισθησία. Η ιδιομορφία του ήταν ότι είχε χωριστές καμπίνες γα το woofer και το midrange



Χαρακτηριστικά
Frequency Response 50Hz - 20kHz +/- 2dB at 2m on ref axis (-6dB at 40Hz, Q=0.5)

Directional Characteristics Within 2dB of response on axis up to 15kHz for +/-10° vertically, up to 10kHz for +/-30° horizontally

Maximum Output 110dB spl on programme peaks under typical listening conditions

Enclosure Volumes LF: 26 litres ΜF:2 litres

Amplifier Requirements Suitable for use with amplifiers capable of providing between 50 and 200W into 4 ohms resistive load.

Nominal Impedance 4 ohms resistive DC-20kHz

Characteristic Sensitivity Level 92dB spl at 1m on reference axis for pink noise input of 2.83 V rms, band limited 50-20kHz (anechoic conditions)

Weight 17 kg (37.5 lb)

Dimensions 575 x 265 x 317 mm 22.6" x 10.4" x 12.5"

Height of Origin of Reference Axis 350mm (13.8") above base of cabinet (not including feet)

Angle of Reference + 5° from the horizontal


Την επόμενη χρονιά το 105 γνώρισε την πρώτη του σημαντική αλλαγή και μετονομάστηκε σε 105/2. Οι πιο βασικές βελτιώσεις που έγιναν ήταν

α) Πιο ομαλή απόκριση συχνότητας από 38Hz μέχρι 22kHz.
β) Νέος σχδιασμός για ελαχιστοποίηση της καθυστέρησης φάσης μεταξύ των 3 μονάδων.
γ) οπτική ένδειξη της βέλτιστης πειοχής ηχηρτικής κάλυψης.
δ) Μεταβλητή γεωμετρία του συστήματος ώστε το ηχείο να μπορεί να ρυθμιστεί σε κάθε χώρο.
ε) Νέα κατασκευή στα περιβλήματα του tweeter και του midrange για ελαχιστοποίηση των χρωματισμών.
στ) Νέα τεχνική φόρτισης των χαμηλών που έδινε μεγαλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη δυνατότητα πρόσληψης ισχύος.
ζ) Electronic overload protection S-STOP.
η) ειδικό δείκτη που έδειχνε πότε ένας ενισχυτής πλησίαζε στον ψαλιδισμό ή υπεροδηγούσε τα ηχεία.
θ) Ταίριασμα του κάθε ζεύγους μέσα σε όρια των 0.5dB

τα καινουρια χαρακτηριστικά
Dimensions 965 x 415 x 455 mm

Weight (Net) 36 kg/80 lb

Nominal Impedance 8 ohms

Power Ratings Maximum Rated Power - 200 watts

Continuous sisnsoidal input- 20V rms, 20-50hz rising to 28V rms from 100-500Hz falling to 20V from 1000-25000 Hz falling to 7V rms from 4000-20000Hz

Frequency Response a) Nominal Frequency Range - 38-22,000 Hz b) Specific Frequency Response-+/-2dB 50-20,000 Hz

System Resonance 58 Hz

Dividing Frequency 3000 Hz (electrical cut-off slope 18dB/8ve)

Harmonic Distortion 1% THD 100-20,000 Hz relative to 96dB SPL @ 400 Hz 3% THD @ 50 Hz

Sensitivity 25 watts into nominal 8 ohms produces 96dB at one metre and 400 Hz in anechoic conditions

Amplifier Requirements 25-100 watts into 8 ohms

Finishes Walnut, Teak, Rosewood and Black Ash

Grille Black Grille fabric
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Oι αρχές της δεκαετίας του '80 δεν είχαν τόσες πολλές αλλαγές για την KEF.

Το 1986 αποφασίζεται ο επανασχδιασμός του 104 και έτσι εμφανίζεται το 104/2.



Το 104/2 είχε ελάχιστα κοινά με τον προκάτοχό του. Ήταν πλέον ένα υψηλής ευαισθησίας και υψηλής απόδοσης μεγάλο μόνιτορ. Με την εμφάνση του σάρωσε όλα τα βραβεία του ειδικού τύπου. Η φόρτιση των χαμηλών γινόταν πλέον με μια πατενταρισμένη από την KEF τεχνολογάι με ονομασία dual coupled cavity bass. Τα 2 midrange του δεν είχαν σασί (!!!) απαλείφοντας το πρόβλημα του συντονισμού του σασί.

Χαρακτηριστικά
Frequency Range 55Hz - 20kHz (+/- 2dB)

Drive Units HF: T33 25mm (1") Impregnated fabric dome, MF: 2 x B110 100mm (5") Doped Bextrene cone, LF: 2 x B200 200mm (8") Paper cone

Crossover Point 150Hz, 3kHz

Nominal Impedance 4 ohms

Characteristic Sensitivity Level 92dB

Amplifier Requirements 25-200W into 4 ohms

Maximum Output 112dB

Internal Volumes LF 50 litres, MF 3 litres

Net Weight 32kg (70.5lbs)

Dimensions (H x W x D) 900 x 280 x 415mm, 35.5 x 11 x 16.4 ins
Λίγο νωρίτερα η KEF είχε παρουσιάσει το 107 το οποίο βασιζόταν στο 105/2.



Το 107 χρησιμοποιούσε το νέο σύστημα ισοστάθμισης των χαμηλών της KEF με το όνομα KUBE (KEF Universal Bass Equaliser), το οποίο μπορούσε να φτάσει το ηχείο μέχρι τα 20Hz. Επίσης είχε βελτιωθεί και το croosover.

Ακολουθούν τα χαρακτηριστικά του 107
Frequency Response 20Hz - 20kHz +/- 2dB at 2m on reference axis

Directional Characteristics Within 2dB of response on reference axis up to 15kHz for +/-10° vertically, up to 10kHz for +/-30° horizontally

Maximum Output 112dB spl on programme peaks under typical listening conditions

Enclosure Volumes Low frequency enclosure: 72 litres. MF/HF enclosure: 8.5 litres

Amplifier Requirements Suitable for use with amplifiers capable of providing between 50 and 300W into 4 ohms resistive load.

Nominal Impedance 4 ohms resistive from 20-20,000Hz

Characteristic Sensitivity Level 90dB spl at 1m on reference axis for pink noise input of 2.83 V rms, band limited 50-20kHz (anechoic conditions)

Weight 45 kg (99 lb)

Dimensions 1165 x 330 x 448 mm 45.9" x 13" x 17.6"

Height of Origin of Reference Axis 1020mm (40") above base of cabinet (not including feet).

Angle of Reference = 1.5° from horizontal
Επίσης είχαμε και το 102 και το 103.3 που βασιζόταν πάνω στα 101 και 103.


το 102 και τα χαρακτηριστικά του
Frequency Response 65Hz - 20kHz +/- 2dB at 2m on ref axis (-6dB at 40Hz, Q=0.5)
Maximum Output 107dB spl on programme peaks under typical listening conditions
Amplifier Requirements Suitable for use with amplifiers capable of providing between 50 and 200W into 4 ohms resistive load.
Nominal Impedance 4 ohms resistive from 200-20kHz
Characteristic Sensitivity Level 92dB spl at 1m on reference axis for pink noise input of 2.83 V rms, band limited 50-20kHz (anechoic conditions)
Weight 6.8 kg (15 lb)
Dimensions 330 x 208 x 263 mm 13" x 8.2" x 10.3"

Το 103.3 πάλι χρησιμοποιούσε την ισοστάθμιση KUBE αλλά και την τεχνολογία coupled cavity bass για την φόρτιση του χαμηλού.

Χαρακτηριστικά

Frequency Response 50Hz - 20kHz +/- 2dB at 2m on ref axis (-6dB at 40Hz, Q=0.5)
Directional Characteristics Within 2dB of response on axis up to 15kHz for +/-10° vertically, up to 10kHz for +/-30° horizontally
Maximum Output 110dB spl on programme peaks under typical listening conditions
Enclosure Volumes LF: 26 litres, MF:2 litres
Amplifier Requirements Suitable for use with amplifiers capable of providing between 50 and 200W into 4 ohms resistive load.
Nominal Impedance 4 ohms resistive DC-20kHz
Characteristic Sensitivity Level 92dB spl at 1m on reference axis for pink noise input of 2.83 V rms, band limited 50-20kHz (anechoic conditions)
Weight 17 kg (37.5 lb)
Dimensions 575 x 265 x 317 mm, 22.6" x 10.4" x 12.5"
Height of Origin of Reference Axis 350mm (13.8") above base of cabinet (not including feet)
Angle of Reference + 5° from the horizontal
Το 1988 η ΚEF παρουσίασε την τεχνολογία Uni-Q και παρουσίασε τα πρώτα ομοκεντρικά μεγάφωνα με αυτή την τεχνολογία. Για να δείξει τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας παρουσίασε το 105/3 το οποίο ουσιαστικα δεν είχε καμμία σχέση με τους προκατόχους του.



Το 105/3 ήταν 4 δρόμων με 6 μεγάφωνα σε κάθε ηχείο. Είχε μεγάλη ευαισθησία αλλά κα ιμεγάλη δυνατότητα πρόσληψης ισχύος και φυσικά μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλες στάθμες. Επίσης χρησιμοποιούσε βελτιωμένα πηνία.
Χαρακτηριστικά

Frequency Range 49Hz - 20kHz +/- 2.5dB at 2m on ref axis (-6dB at 20Hz when used with KUBE 200)

Directional Characteristics Flat within 2dB from 50Hz to 17kHz up to 30 degrees off axis

Maximum Output 115dB spl on programme peaks under typical listening conditions

Characteristic Sensitivity Level 93dB spl at 1m on reference axis for pink noise input of 2.83 V rms, band limited 50-20kHz (anechoic conditions)

Amplifier Requirements Suitable for use with amplifiers capable of providing between 50 and 300W into 4 ohms resistive load.

Nominal Impedance 4 ohms resistive 20Hz-20kHz

Weight 42 kg (92.5 lb)

Dimensions 1104 x 280 x 405 mm, 43.5" x 11" x 16"

Finishes Black Ash, Walnut or Rosewood veneer

Δυστυχώς το 105/3 ήταν το τελευταίο ηχείο της σειράς 10x μιας που η KEF δημιούργησε στην συνέχεια της σειρά των reference models.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Μπράβο Σπύρο.

Χρειάζονται αυτά,για να θυμόμαστε εμείς οι παλαιότεροι αλλά και να μαθαίνουν οι νέοι. :)
Καθότι, σήμερα έχουν ξεφυτρώσει τόσες καινούργιες εταιρείες,που χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα. :lol:
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
NAIM NAIT


Ο ΝΑΙΜ ΝΑΙΤ 1

Nait σημαίνει Naim Audio Integrated Amplifier και ήταν ο πρώτος ολοκληρωμένος της Αγγλικής NAIM. Κυκλοφόρησε το 1983 και υπήρχε στην αγορά μέχρι το 1987. Όπως φαίνετε καιαπό την φωτογραφία έχουμε ένα τυπικό μινιμαλιστικό ολοκληρωμένο της Αγγλικής σχολής (θυμηθείτε τους Cyrus). H Naim Audio είναι από τις παραδοσιακές Αγγλικές εταιρίες που όμως πάντα είχαν μία διαφορετική προσέγγιση στην κατασκευή ηχητικών μηχανημάτων. Όποιος έχει ακούσει ένα NAIM σίγουρα θα το θυμάται για πολύ καιρό (χωρίς κατ' ανάγκη να του αρέσει).

H ιστορία των ΝΑΙΤ

NAIT 1983 (Replaced by NAIT 2 1988)
NAIT 2 1988 (New look1989 - Replaced by NAIT 3 1993)
NAIT 3 1993 (Replaced by NAIT 5 2000)
NAIT 3R (NAIT3 Remote) 1995 (Replaced by NAIT 5 2000)
NAIT 5 2000 (Discontinued 2003)
ΝAIT 5i 2003- today
Η ΝΑΙΜ όμως είναι ακραία και κατασκευαστικά. Μέχρι και φέτος οι συσκευές της χρησιμοποιούσαν βύσματα τύπου DIN, οι προενισχυτες της τροφοδοτούνται με ρεύμα από τους τελικούς ή από εξωτερικά τροφοδοτικά, interconnects που μεταφέρουν σήμα αλλά και τροφοδοσία κλπ κλπ.

Είχαμε αναφερθεί παλιότερα στον ΝΑD 3020. Η επιτυχία του δημιούργησε μία ολόκληρη στατιά audiophiles που διψούσαν για ηχητική ποιότητα σε χαμηλές τιμές. Η ΝΑΜΙ προσπάθησε με τον ΝΑΙΤ να αποδείξει ότι ένας καλός ενισχυητής δεν χρειάζεται να είναι τεράστιος και πανάκριβος, αλλά καλοσχεδιασμένος. Και μάλιστα έπρεπε να έχει πολύ καλό στάδιο τροφοδοσίας.



Όταν κυκλοφόρησε ο ΝΑΙΤ η ΝΑΙΜ δεν έδωσε καμμία προδιαγραφή. Έτσι κανε΄ςι δεν ήξερε την πραγματική τυ ισχύ. Άλλος είκαζε ότι ήταν 5w και άλλος 15w. Στην πράξη πρέπει να πλησίαζε τα 15w/8 Ohm. Ο αντικαταστάτης του ΝΑΙΤ2 είχε περίπου 20w ενώ οι πιο πρόσφατοι NAIT 3 και 5 περίπου 35w.


Ο ΝΑΙΜ ΝΑΙΤ2

Κατασκευαστικά τώρα ο ΝΑΙΤ είχε ένα μικρό μαύρο αλουμινένιο περίβλημα, το οποίο χρησιμοποιούσαν οι προενισχυτές, τα τροφοδοτικά και οι τελικοί ενισχυτές της ΝΑΙΜ. Εσωτερικά υπήρχε μία μεγάλη πλακέτα με διακριτά εξαρτήματα καλής ποιότητας. Μέσα σε αυτό το μικρό κουτί είχε χωρέσει ακόμα και ένα καλό phono stage (από το μοντέλο 322 της ΝΑΙΜ) αλλά και ένας μικρός τοροειδής μετασχηματιστής των 100VA που ήταν ειδική παραγγελία της ΝΑΙΜ.

Από πίσω μπορούσε κάποιος να δει τις εξής εισόδους: για ΜΜ κεφαλή (με βύσματα RCA), είσοδο ραδιοφωνικού δέκτη και ένα loop για κασετόφωνο (όλα με βύσματα DIN). Οι μπόρνες εξόδου δεχόταν μόνο βύσματα τύπου μπανάνα (όχι γυμνό καλώδιο ή spades).

Από μπροστά υπήρχε ενα πλαστικό ρυθμιστικό έντασης, ο διακόπτης ενάρξεως, οι επιλογείς πηγής προς ακρόαση, και ένα κόκκινο led (στις τελευταίες εκδόσεις το led έγινε πράσινο). Το δε ρυθμιστικό ισορροπίας (balance) μπορούσε να μεταβάλει κάθε κανάλι μόνο κατά -3db χωρίς όμως κάποια ένδειξη για την θέση ισσοροπίας. Η ρύθμιση γινόταν με το αυτί!!! Στις τελευταίες εκδόσεις του ενισχυτή το ρυθμιστικό ισορροπίας εξαφανίστηκε, αφού δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από αυτά που μπορούσε να λύσει.

Ο ενισχυτής δέν είχε κύκωμα soft start και έτσι κατά την έναρξη του ακουγόταν τα γνωστά τσαφ-μπαμ. Επίσης ο ΝΑΙΤ δεν είχε δυκτίωμα zobel στην έξοδο και η ΝΑΙΜ τον πρότεινε αποκλειστικά με τα δικά της καλώδια με τα οποία συνήθως δεν παρουσίαζε πρόβλημα.

Περνάμε τώρα στον ήχο που εβγαζε. Όπως όλοι οι ΝΑΙΜ αν και ολιγόβτος έβγαζε ήχο μεγάλου ενισχυτή και μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και δύσκολα φορτία (πολλοί τον χρησιμοποιούσαν να οδηγεί τα ηεκτροστατικά ηχεία της QUAD). Τα δυναμικά του ενισχυτή ήταν το δυνατό του σημείο. Ακομα και στα πιο δύσκολα κομμάτια, ακόμα καιστα πιο δύσκολα περάσματα μπορούσε να ανταπεξέλθει (φυσικά δεν έπρεπε να το παρακάνεις με το ποτενσιόμετρο της έντασης).

Το επόμενο δυνατό του σημείο ήταν το tempo. Θύμιζε ρολόι ακριβείας!!! Τίποτα δεν πήγαινε μπροστά και τίποτα πιο πίσω (με εξαίρεση τις πολύ-πολύ χαμηλές νότες). Το τρίτο του δυνατό σημείο ήταν η στερεοφωνική εικόνα. Δημιουργούσε μια μεγάλη και βαθιά εικόνα, με καλο focus.

Κατά τα άλλα υπήρχε ένα roll-off στις υψηλές συχνότητες, γι' αυτό πολλοί τον θεωρούσαν γλυκόηχο. Ο χαρακτήρα του ήταν διαφορετικός από τα τυπικά Αγγλικά ηχεία της εποχής, και γι' αυτό δεν έδενε πολύ καλά με τα υπάρχοντα ηχεία. Πολλοί τον χρησιμοποιούσαν με τα LINN INDEX ή τα μικρότερα μοντέλα της KEF. Mε μεγαλύτερα ηχεία φαινόταν αμέσως η αδυναμία του στις πολύ χαμηλές συχνότητες, αλλά κατά τα άλλα στεκόταν αρκετά καλά. Φυσικά δεν μπορούσε να οδηγήσει δύσκολα φορτία σε μεγάλους χώρους ή σε μεγάλες εντάσεις.

Μειονεκτήματα: δεν είχε είσοδο MC phono, δεν είχε preamp out/main-in, δεν είχε εισόδους με RCA οπότε χρειαζόσουν αντάπτορες RCA-DIN, έπρεπε αναγκαστικά να χρησιμοποιηθεί βύσμα μπανάνα, και φυσικά η έλλειψη zobel που περιορίζει αισθητά τα καλώδια που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος.

Κατά τα χρόνια 1983-1987 ο ΝΑΙΤ υπέστει πολλές και διαφορετικές εκδόσεις (κάπου είχε πάρει το μάτι μου ότι είχαναλλάξει την πλακέτα 7 φορές!!!)

Σε γενικές γραμμές ήταν ένας πολύ καλός μικρός ενισχυτής που σε εισήγαγε στον σοβαρό ήχο. Στο e-bay μπορεί να βρεθεί ο Nait 1 σε τιμές από 150 $/€.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
NAIM NAIT


Ο ΝΑΙΜ ΝΑΙΤ 1

Nait σημαίνει Naim Audio Integrated Amplifier και ήταν ο πρώτος ολοκληρωμένος της Αγγλικής NAIM. Κυκλοφόρησε το 1983 και υπήρχε στην αγορά μέχρι το 1987. Όπως φαίνετε καιαπό την φωτογραφία έχουμε ένα τυπικό μινιμαλιστικό ολοκληρωμένο της Αγγλικής σχολής (θυμηθείτε τους Cyrus). H Naim Audio είναι από τις παραδοσιακές Αγγλικές εταιρίες που όμως πάντα είχαν μία διαφορετική προσέγγιση στην κατασκευή ηχητικών μηχανημάτων. Όποιος έχει ακούσει ένα NAIM σίγουρα θα το θυμάται για πολύ καιρό (χωρίς κατ' ανάγκη να του αρέσει).

H ιστορία των ΝΑΙΤ

NAIT 1983 (Replaced by NAIT 2 1988)
NAIT 2 1988 (New look1989 - Replaced by NAIT 3 1993)
NAIT 3 1993 (Replaced by NAIT 5 2000)
NAIT 3R (NAIT3 Remote) 1995 (Replaced by NAIT 5 2000)
NAIT 5 2000 (Discontinued 2003)
ΝAIT 5i 2003- today
Η ΝΑΙΜ όμως είναι ακραία και κατασκευαστικά. Μέχρι και φέτος οι συσκευές της χρησιμοποιούσαν βύσματα τύπου DIN, οι προενισχυτες της τροφοδοτούνται με ρεύμα από τους τελικούς ή από εξωτερικά τροφοδοτικά, interconnects που μεταφέρουν σήμα αλλά και τροφοδοσία κλπ κλπ.

Είχαμε αναφερθεί παλιότερα στον ΝΑD 3020. Η επιτυχία του δημιούργησε μία ολόκληρη στατιά audiophiles που διψούσαν για ηχητική ποιότητα σε χαμηλές τιμές. Η ΝΑΜΙ προσπάθησε με τον ΝΑΙΤ να αποδείξει ότι ένας καλός ενισχυητής δεν χρειάζεται να είναι τεράστιος και πανάκριβος, αλλά καλοσχεδιασμένος. Και μάλιστα έπρεπε να έχει πολύ καλό στάδιο τροφοδοσίας.



Όταν κυκλοφόρησε ο ΝΑΙΤ η ΝΑΙΜ δεν έδωσε καμμία προδιαγραφή. Έτσι κανε΄ςι δεν ήξερε την πραγματική τυ ισχύ. Άλλος είκαζε ότι ήταν 5w και άλλος 15w. Στην πράξη πρέπει να πλησίαζε τα 15w/8 Ohm. Ο αντικαταστάτης του ΝΑΙΤ2 είχε περίπου 20w ενώ οι πιο πρόσφατοι NAIT 3 και 5 περίπου 35w.


Ο ΝΑΙΜ ΝΑΙΤ2

Κατασκευαστικά τώρα ο ΝΑΙΤ είχε ένα μικρό μαύρο αλουμινένιο περίβλημα, το οποίο χρησιμοποιούσαν οι προενισχυτές, τα τροφοδοτικά και οι τελικοί ενισχυτές της ΝΑΙΜ. Εσωτερικά υπήρχε μία μεγάλη πλακέτα με διακριτά εξαρτήματα καλής ποιότητας. Μέσα σε αυτό το μικρό κουτί είχε χωρέσει ακόμα και ένα καλό phono stage (από το μοντέλο 322 της ΝΑΙΜ) αλλά και ένας μικρός τοροειδής μετασχηματιστής των 100VA που ήταν ειδική παραγγελία της ΝΑΙΜ.

Από πίσω μπορούσε κάποιος να δει τις εξής εισόδους: για ΜΜ κεφαλή (με βύσματα RCA), είσοδο ραδιοφωνικού δέκτη και ένα loop για κασετόφωνο (όλα με βύσματα DIN). Οι μπόρνες εξόδου δεχόταν μόνο βύσματα τύπου μπανάνα (όχι γυμνό καλώδιο ή spades).

Από μπροστά υπήρχε ενα πλαστικό ρυθμιστικό έντασης, ο διακόπτης ενάρξεως, οι επιλογείς πηγής προς ακρόαση, και ένα κόκκινο led (στις τελευταίες εκδόσεις το led έγινε πράσινο). Το δε ρυθμιστικό ισορροπίας (balance) μπορούσε να μεταβάλει κάθε κανάλι μόνο κατά -3db χωρίς όμως κάποια ένδειξη για την θέση ισσοροπίας. Η ρύθμιση γινόταν με το αυτί!!! Στις τελευταίες εκδόσεις του ενισχυτή το ρυθμιστικό ισορροπίας εξαφανίστηκε, αφού δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από αυτά που μπορούσε να λύσει.

Ο ενισχυτής δέν είχε κύκωμα soft start και έτσι κατά την έναρξη του ακουγόταν τα γνωστά τσαφ-μπαμ. Επίσης ο ΝΑΙΤ δεν είχε δυκτίωμα zobel στην έξοδο και η ΝΑΙΜ τον πρότεινε αποκλειστικά με τα δικά της καλώδια με τα οποία συνήθως δεν παρουσίαζε πρόβλημα.

Περνάμε τώρα στον ήχο που εβγαζε. Όπως όλοι οι ΝΑΙΜ αν και ολιγόβτος έβγαζε ήχο μεγάλου ενισχυτή και μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και δύσκολα φορτία (πολλοί τον χρησιμοποιούσαν να οδηγεί τα ηεκτροστατικά ηχεία της QUAD). Τα δυναμικά του ενισχυτή ήταν το δυνατό του σημείο. Ακομα και στα πιο δύσκολα κομμάτια, ακόμα καιστα πιο δύσκολα περάσματα μπορούσε να ανταπεξέλθει (φυσικά δεν έπρεπε να το παρακάνεις με το ποτενσιόμετρο της έντασης).

Το επόμενο δυνατό του σημείο ήταν το tempo. Θύμιζε ρολόι ακριβείας!!! Τίποτα δεν πήγαινε μπροστά και τίποτα πιο πίσω (με εξαίρεση τις πολύ-πολύ χαμηλές νότες). Το τρίτο του δυνατό σημείο ήταν η στερεοφωνική εικόνα. Δημιουργούσε μια μεγάλη και βαθιά εικόνα, με καλο focus.

Κατά τα άλλα υπήρχε ένα roll-off στις υψηλές συχνότητες, γι' αυτό πολλοί τον θεωρούσαν γλυκόηχο. Ο χαρακτήρα του ήταν διαφορετικός από τα τυπικά Αγγλικά ηχεία της εποχής, και γι' αυτό δεν έδενε πολύ καλά με τα υπάρχοντα ηχεία. Πολλοί τον χρησιμοποιούσαν με τα LINN INDEX ή τα μικρότερα μοντέλα της KEF. Mε μεγαλύτερα ηχεία φαινόταν αμέσως η αδυναμία του στις πολύ χαμηλές συχνότητες, αλλά κατά τα άλλα στεκόταν αρκετά καλά. Φυσικά δεν μπορούσε να οδηγήσει δύσκολα φορτία σε μεγάλους χώρους ή σε μεγάλες εντάσεις.

Μειονεκτήματα: δεν είχε είσοδο MC phono, δεν είχε preamp out/main-in, δεν είχε εισόδους με RCA οπότε χρειαζόσουν αντάπτορες RCA-DIN, έπρεπε αναγκαστικά να χρησιμοποιηθεί βύσμα μπανάνα, και φυσικά η έλλειψη zobel που περιορίζει αισθητά τα καλώδια που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος.

Κατά τα χρόνια 1983-1987 ο ΝΑΙΤ υπέστει πολλές και διαφορετικές εκδόσεις (κάπου είχε πάρει το μάτι μου ότι είχαναλλάξει την πλακέτα 7 φορές!!!)

Σε γενικές γραμμές ήταν ένας πολύ καλός μικρός ενισχυτής που σε εισήγαγε στον σοβαρό ήχο. Στο e-bay μπορεί να βρεθεί ο Nait 1 σε τιμές από 150 $/€.
 

Μηνύματα
6
Reaction score
0
...και ας μην ξεχνάμε τον "φονέα γιγάντων" ολοκληρωμένο ενισχυτή της PIONEER "A 400", καθώς και την "ραφιναρισμένη" του έκδοση "A 400 X"... :wink:
...ελπίζω ότι πολλοί από εσάς θα είχαν την τύχη να ακούσουν κάποιο από τα 2 μηχανήματα ή ακόμα και να είναι κάτοχοι ενός από τα 2 (εγώ πάντως είμαι ευτυχέστατος κάτοχος του "Α 400 Χ" από το έτος 2000, τον οποίο και δεν πρόκειται να αλλάξω ΠΟΤΕ, for sure)... :D  :D  :D

http://www.audioasylum.com/forums/amp/messages/9937.html
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
χμμμ...

τους είχα ξεχάσει αυτούς τους δύο. Αν θυμάμαι καλά υπήρχε και ο μικρότερος Α-300. Σιγά σιγά θα ετοιμάσω κάτι και για αυτούς...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.911
Reaction score
22.939
Να κι ένας γίγαντας. Είχε δύο μειονεκτήματα. Ήταν πολύ ακριβός και έπιανε μόνο FM.
 


Μηνύματα
6
Reaction score
0
χμμμ...

τους είχα ξεχάσει αυτούς τους δύο. Αν θυμάμαι καλά υπήρχε και ο μικρότερος Α-300. Σιγά σιγά θα ετοιμάσω κάτι και για αυτούς...
...κακώς...πολύ κακώς...τους είχες ξεχάσει...είναι απίστευτα "ενισχυτάκια" και τα δύο (400 & 400-Χ)... :wink:
...στο σύστημά μου πάντως είναι ο μόνος "κρίκος" της "αλυσίδας" που δεν έχει αλλάξει από το 2000 έως και σήμερα...και όπως έγραψα και νωρίτερα...δεν πιστεύω ότι θα αλλαχτεί ΠΟΤΕ (εκτός και αν "τα παίξει" λειτουργικά)... :lol:
 


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Pioneer A-400 Integrated Amplifier

Pioneer A-400 Integrated Amplifier

Ο Pioneer A-400 (αλλά και ο μικρότερος Α-300) πρωτοκυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Με την κυκλοφορία αμέσως κέντρισε την προσοχή του κοινού και του ειδικού τύπου. Ήταν ένας λιτός ενισχυτής αλλά με καλά χαρακτηριστικά και πολύ καλό (για τα λεφτά του πάντα) ήχο. Όταν κκλοφόρησε κόστιζε £240



O A-400 είχε μόνο τα απολύτως απαραίτητα στην πρόσοψη. Έναν επιλογέα πηγής προς ακρόαση, έναν επιλογέα πηγής προς εγγραφή, τον διακόπτη έναρξης και ένα ρυθμιστικό έντασης. Η ισχύς του ήταν μόνο 2x50W. Παρόλα ατά δεν άργησε να γίνει best buy. Πουλήθηκαν 25.000 κομμάτια μέσα σε 18 μήνες (το 12.8% της αγοράς ενισχυτών εκείνη την εποχή)!!!!

Για τον ειδικό τύπο δε απότελούσε το μέσο συγκρισης στην μέση και χαμηλή κατηγορίας τιμής.

"There is something ineffably right about the Pioneer A400."
Andrew Gold, What Hi Fi?

"It loves music, the A400." "It loves it with a vengeance."
Mark Payton, High Fidelity Magazine

"Even if your budget extends to £1000, it could be exactly what you are after"
Jimmy Hughes, Audiophile

"As good as amps costing up to a thousand pounds." Hi Fi Choice

"Best Amplifier", "Best Buy Overall", "Product of the Year" What Hi-fi?

"Best Amplifier" Hi Fi Choice
Ο Α-400 έμεινε στην παραγωγή περίπου μέχρι τις αρχές του '96 όταν και αντικαταστάθηκε από τον A-400X (και ο Α-300 από τον Α-300Χ). Επίσης είχε κυκλοφορήσεμία έκδοση με τηλεχειρισμό (Α-400R και A-300R) όπως επισης και μία βελτίωση του A-400 από τον Τom Evans με την ονομασία Α-400GTE

Pioneer A-400 Integrated Amplifier : Specifications

DIN Continuous power output (both channels driven at 1 kHz)
85W + 85W into 4 Ohms. 1% THD
60W + 60W into 8 Ohms. 1% THD

Continuous power output (both channels driven at 20 Hz to 20kHz)
70W + 70W 4 Ohms, 0.05% THD
50W + 50W 8 Ohms, 0.03% THD

Dynamic power output (on EIA dynamic test signal)
135W/100W/70W into 2 Ohms /4 Ohms /8 Ohms

Total Harmonic Distortion
0.03% at 20Hz-20kHz , 50 W, 8 Ohms
0.05% at 20Hz-20kHz , 70 W, 4 Ohms

Frequency Response
5Hz-100 kHz + 0/- 3 dB (CD, Tuner, Aux, Tape)
20Hz-20 kHz +/- 0.3 dB (Phono MM)
20Hz-20 kHz +/- 0.5 dB (Phono MC)

Signal-to-Noise ratio (IHF short circuit, A network)
108 dB (CD, Tuner, Aux, Tape)
87 dB / 69 dB (Phono MM, 2.5 mV input, Phono MC, 0.2 mV input)

Signal-to-Noise ratio (DIN, continuous power/50 mW)
88 dB / 65 dB (CD, Tuner, Aux, Tape)
74 dB / 63 dB (Phono MM)

Input sensitivity/impedance
CD, Tuner, Aux, Tape: 150mV/ 50 kOhms
Phono (MM): 2.5mV/ 50 kOhms
Phono (MC): 0.2mV/ 100 kOhms

Power supply: 240V AC, 50/60 Hz
Power consumption: 520 Watts

Dimensions:420(W)x352(D)x126(H)mm
Weight: 8.0 Kg
 


Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.533
Reaction score
2.785
Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου ένα tuner Pioneer F-93 Elite series του '91, πολύ ωραίο κομμάτι, αν ξέρετε που μπορώ να βρω το manual θα βοηθούσε πολύ.
 


Μηνύματα
11
Reaction score
0
Pedia hereto
Molis tora epesa pano se afto to thread.Eho diathesimo enan Cyrus 2 se poly kali katastasi me liges ores leitourgias.Agorastike kainourios apo to Bay Bloor Radio sto Toronto,Canada kai hroisimopoiithike me Mission 753 speakers kyrios ta Savatokyriaka.To 1999 staltheike os doro ston adelfo mou stin Athina kai periohi Ano Ellinikou opou kai yparhei eos tora sfragismenos kai syskevasmenos opos tin proti imera pou paraleipthei.O adelfos mou den ehei megalo endiaferon se hi-fi kai ean den kano lathos den ton syndese pote.Prokeimenou o Cyrus 2a brisketai adranos se kapio kouti ton bgazo diathesimo pro polisi.
Efharisto
Yiorgos
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.819
Μηνύματα
3.029.160
Members
38.498
Νεότερο μέλος
antikotsos
Top