DIY - ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΠΙΚΑΠ (ΜΜ)

Μηνύματα
173
Reaction score
610
...αλλά και να ελαττωθεί η ακουστότητα των «ατελειών» του δίσκου...
Μήπως υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί μια καθαρότητα, λεπτομέρεια και ίσως λαμπρότητα που πολλοί ψάχνουμε στους δίσκους;
Δεν επεμβαίνω στο μουσικό σήμα με πολύπλοκα φίλτρα anti-pop & anti-scratch. Όπως, για παράδειγμα, το κύκλωμα στις σελίδες 41-46 .........
.............. ή κάτι αντίστοιχο .............

Επομένως δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος ανησυχίας, για αλλοιώσεις της ποιότητας του ήχου!
 

Μηνύματα
173
Reaction score
610
Αν κάποιος νιώθει "άβολα" θεωρώντας κάπως "υψηλή" τη συχνότητα αποκοπής του φίλτρου RUMBLE, μπορεί να την "κατεβάσει" κατά μισή οκτάβα αυξάνοντας τη χωρητικότητα των δύο σχετικών πυκνωτών.
 

Attachments


Μηνύματα
1.763
Reaction score
2.094
Κύριε Stentor εκτός από προενισχυτη κεφαλής πικαπ έχετε κατασκευάσει και άλλες τοπολογίες;
 

Μηνύματα
173
Reaction score
610
Κύριε Stentor εκτός από προενισχυτη κεφαλής πικαπ έχετε κατασκευάσει και άλλες τοπολογίες;
Ρωτάτε αν έχω κατασκευάσει γενικά κι άλλους προενισχυτές PHONO, αλλά με διαφορετικές τοπολογίες από αυτή της παρουσίασης ; Μπορείτε να το διευκρινίσετε ;
 

Μηνύματα
1.763
Reaction score
2.094
Ρωτάτε αν έχω κατασκευάσει γενικά κι άλλους προενισχυτές PHONO, αλλά με διαφορετικές τοπολογίες από αυτή της παρουσίασης ; Μπορείτε να το διευκρινίσετε ;
Λάθος διατύπωση. Εκτός από προενισχυτες phono έχετε κατασκευάσει κάτι άλλο πχ τελικους ενισχυτές, προενισχυτες κτλ;
 

Μηνύματα
173
Reaction score
610
Λάθος διατύπωση. Εκτός από προενισχυτες phono έχετε κατασκευάσει κάτι άλλο πχ τελικους ενισχυτές, προενισχυτες κτλ;
Ναι maiknight, έχω ολοκληρώσει πολλές κατασκευές προενισχυτών και τελικών, όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι. Και κυρίως δεκάδες ηχεία. :)
 

Μηνύματα
173
Reaction score
610
Ένας συγγραφέας και σχεδιαστής μηχανικός, ο Άλαν Ράιτ (Allen Wright), υποστήριξε σε βιβλίο του το 1987, πως τα κοπτικά μηχανήματα (ιδιαίτερα αυτά της NEUMANN) εφαρμόζουν μεν τον πόλο στα 75μsec κατά RIAA, αλλά δεν εξακολουθούν να "κόβουν τα πρίμα" επ' άπειρον μετά τα 2.122Hz. Αντίθετα σταματούν την εξασθένιση στα 50ΚΗz (3,18μsec) κι ότι αν εφαρμόσουμε το αυτό στον προενισχυτή θα παρατηρήσουμε θεαματική βελτίωση ήχου.


Πολλοί αμφισβήτησαν κι αμφισβητούν μέχρι σήμερα αυτή την τοποθέτηση του Ράιτ, άλλοι την εφάρμοσαν και παρατήρησαν διαφορές, θετικές επί των πλείστων. Προσωπικά άκουσα μια έξτρα "λαμπρότητα" στα πρίμα αλλά ταυτόχρονα κι ένα (ευχάριστο θα το χαρακτήριζα) "γέμισμα" στις μεσαίες. Μόνο για λόγους ολοκληρωμένης παρουσίασης, καταθέτω τις απαραίτητες κυκλωματικές τροποποιήσεις, για όσους ενδιαφέρονται.
1656573950857.png
 

Attachments


Μηνύματα
5.745
Reaction score
7.082
ότι αν εφαρμόσουμε το αυτό στον προενισχυτή θα παρατηρήσουμε θεαματική βελτίωση ήχου
Κύριε Stentor, εαν την εφαρμόσει (τον πόλο διόρθωσης των υψηλών συχνοτήτων κατά Neumann εννοώ) ο κατασκευαστής phono σαν μόνιμο χαρακτηριστικό της αποέμφασης (μη επιλέξιμο να μην υπάρχει), αλλά ακούσεις έναν δίσκο που κατά την κοπή είτε ο μηχανικός κοπής δεν το ενεργοποίησε το φίλτρο ενω είχε την δυνατότητα , είτε η συγκεκριμένη κοπτική Νιούμαν δεν το είχε καν ενω θα έπρεπε .... αυτό σημαίνει ότι αυτόν το συγκεκριμένο δίσκο δεν θα τον παίξει καλά -πιστά ? Τι "προβλήματα" φαντάζεστε θα υπήρχαν, σε αυτή την συγκεκριμένη περίπτωση. (και στην περίπτωση , εαν είχε χρησιμοποιηθέι το φίλτρο αλλά και εαν δεν είχε για κάποιο λόγο κατά την κοπή του απο τον μηχανικό).
 
Last edited:

Μηνύματα
173
Reaction score
610
Κύριε Stentor, εαν την εφαρμόσει (τον πόλο διόρθωσης των υψηλών συχνοτήτων κατά Neumann εννοώ) ο κατασκευαστής phono σαν μόνιμο χαρακτηριστικό της αποέμφασης (μη επιλέξιμο να μην υπάρχει), αλλά ακούσεις έναν δίσκο που κατά την κοπή είτε ο μηχανικός κοπής δεν το ενεργοποίησε το φίλτρο ενω είχε την δυνατότητα , είτε η συγκεκριμένη κοπτική Νιούμαν δεν το είχε καν ενω θα έπρεπε .... αυτό σημαίνει ότι αυτόν το συγκεκριμένο δίσκο δεν θα τον παίξει καλά -πιστά ? Τι "προβλήματα" φαντάζεστε θα υπήρχαν, σε αυτή την συγκεκριμένη περίπτωση. (και στην περίπτωση , εαν είχε χρησιμοποιηθέι το φίλτρο αλλά και εαν δεν είχε για κάποιο λόγο κατά την κοπή του απο τον μηχανικό).
Σ' ευχαριστώ THVA για τα ερωτήματα που κατέθεσες. Λοιπόν......!!!
Κατά τον Allen Wright, που ανάδειξε το θέμα, αυτό αφορά κάποια συγκεκριμένα μοντέλα κοπτικών μηχανών που κατασκεύασε (και ίσως ακόμα κατασκευάζει) η εταιρία NEUMANN. Η εισαγωγή της χρονοσταθεράς 3,18μs σημαίνει πως τα "πρίμα" ενισχύονται μεν κατά +6dB/oct από τα 2.122Hz μέχρι τα 150ΚΗz, αλλά όχι μέχρι το "άπειρο" ενίσχυση, που επιβάλλεται κατά την -παγκοσμίως αποδεκτή- νόρμα RIAA. Η πρακτική αυτή ουσιαστικά δεν θέτει τον δίσκο, που "κόβεται" έτσι, εκτός προδιαγραφών RIAA. Απλά εξοικονομεί χρόνο κοπής, αφού δεν εγγράφονται περιττές για τον ήχο επιπλέον ¨πληροφορίες". Κατά λογική συνέπεια ο δίσκος αυτός περιέχει λιγότερη διαμόρφωση-αυλάκωση με περιττό σήμα άνω των 150ΚΗz, άρα προσφέρεται περισσότερος χώρος στη μουσική "πληροφορία" η οποία εγγράφεται με μεγαλύτερο δυναμικό εύρος.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
1. Δίσκος που "εκτυπώνεται" από κοπτικό με τη χρονοσταθερά 3,18μs ακούγεται "καλύτερα" από άλλον, όμοιο με τον προηγούμενο, που θα εκτυπωθεί χωρίς την χρονοσταθερά.
2. Η εισαγωγή της χρονοσταθεράς 3,18μs αποσκοπεί περισσότερο στην ελάττωση της "κόπωσης" κατά την "εργασία" των μηχανημάτων (κοπτικό και προενισχυτής) και λιγότερο στην ποιότητα του ήχου. Άσχετα που το τελευταίο "επωφελείται" από το πρώτο.
3. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" με την χρονοσταθερά 3,18μs αλλά αναπαραχθεί από προενισχυτή που δεν την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο. Αν το ψειρίσεις, ίσως τ' ανώτερα πρίμα να είναι ελαφρώς "θαμπά".
4. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" με την χρονοσταθερά 3,18μs και αναπαραχθεί από προενισχυτή που την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο.
5. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" χωρίς την χρονοσταθερά 3,18μs και αναπαραχθεί από προενισχυτή που δεν την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο. Αν το ψειρίσεις, ίσως τ' ανώτερα πρίμα να είναι ελαφρώς χωρίς "σώμα" και τα συριστικά λίγο περισσότερο "προβολικά".
6. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" χωρίς την χρονοσταθερά 3,18μs και αναπαραχθεί από προενισχυτή που την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο. Αν το ψειρίσεις, ίσως τ' ανώτερα πρίμα να έχουν αρκετά πιο "γεμάτο σώμα" και ν' απουσιάζει λίγος "ηλεκτρισμός" στην "προφορά" των συριστικών.
 

Μηνύματα
5.745
Reaction score
7.082
Σ' ευχαριστώ THVA για τα ερωτήματα που κατέθεσες. Λοιπόν......!!!
Κατά τον Allen Wright, που ανάδειξε το θέμα, αυτό αφορά κάποια συγκεκριμένα μοντέλα κοπτικών μηχανών που κατασκεύασε (και ίσως ακόμα κατασκευάζει) η εταιρία NEUMANN. Η εισαγωγή της χρονοσταθεράς 3,18μs σημαίνει πως τα "πρίμα" ενισχύονται μεν κατά +6dB/oct από τα 2.122Hz μέχρι τα 150ΚΗz, αλλά όχι μέχρι το "άπειρο" ενίσχυση, που επιβάλλεται κατά την -παγκοσμίως αποδεκτή- νόρμα RIAA. Η πρακτική αυτή ουσιαστικά δεν θέτει τον δίσκο, που "κόβεται" έτσι, εκτός προδιαγραφών RIAA. Απλά εξοικονομεί χρόνο κοπής, αφού δεν εγγράφονται περιττές για τον ήχο επιπλέον ¨πληροφορίες". Κατά λογική συνέπεια ο δίσκος αυτός περιέχει λιγότερη διαμόρφωση-αυλάκωση με περιττό σήμα άνω των 150ΚΗz, άρα προσφέρεται περισσότερος χώρος στη μουσική "πληροφορία" η οποία εγγράφεται με μεγαλύτερο δυναμικό εύρος.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
1. Δίσκος που "εκτυπώνεται" από κοπτικό με τη χρονοσταθερά 3,18μs ακούγεται "καλύτερα" από άλλον, όμοιο με τον προηγούμενο, που θα εκτυπωθεί χωρίς την χρονοσταθερά.
2. Η εισαγωγή της χρονοσταθεράς 3,18μs αποσκοπεί περισσότερο στην ελάττωση της "κόπωσης" κατά την "εργασία" των μηχανημάτων (κοπτικό και προενισχυτής) και λιγότερο στην ποιότητα του ήχου. Άσχετα που το τελευταίο "επωφελείται" από το πρώτο.
3. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" με την χρονοσταθερά 3,18μs αλλά αναπαραχθεί από προενισχυτή που δεν την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο. Αν το ψειρίσεις, ίσως τ' ανώτερα πρίμα να είναι ελαφρώς "θαμπά".
4. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" με την χρονοσταθερά 3,18μs και αναπαραχθεί από προενισχυτή που την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο.
5. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" χωρίς την χρονοσταθερά 3,18μs και αναπαραχθεί από προενισχυτή που δεν την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο. Αν το ψειρίσεις, ίσως τ' ανώτερα πρίμα να είναι ελαφρώς χωρίς "σώμα" και τα συριστικά λίγο περισσότερο "προβολικά".
6. Αν δίσκος έχει "εκτυπωθεί" χωρίς την χρονοσταθερά 3,18μs και αναπαραχθεί από προενισχυτή που την διαθέτει, καμία ακουστή (θετική ή αρνητική) διαφορά στον ήχο. Αν το ψειρίσεις, ίσως τ' ανώτερα πρίμα να έχουν αρκετά πιο "γεμάτο σώμα" και ν' απουσιάζει λίγος "ηλεκτρισμός" στην "προφορά" των συριστικών.
You are the man, Stentor. 😍
Ευχαριστώ, για την αναλυτική απάντηση.
Εμπειρικά (αλλά και τεχνικά), συμφωνώ με τα "συμπεράσματα" που γράφεις. Το θέμα των σωμάτων του 6 ισχύει. Στο 4 πάντως νομίζω ότι ίσως να υπάρχει μια πολυ μικρή καλυτέρευση σε δυναμικό εύρος ή κάτι και στην διάρκεια (μια ελευθερία ροής ? δεν ξέρω να το περιγράψω, ούτε έχω γνώσεις), ή resolution μιας υψηλής νότας ?? (αλλά μπορεί απλώς να είναι ιδέα μου ή ιδιότητα γενικότερα του phono και να μην σχετίζεται με αυτό το θέμα).
 
Last edited:


Μηνύματα
173
Reaction score
610
Στο 4 πάντως νομίζω ότι ίσως να υπάρχει μια πολυ μικρή καλυτέρευση σε δυναμικό εύρος ή κάτι και στην διάρκεια, ή resolution μιας υψηλής νότας ??
Έχεις δίκιο όπως το διατυπώνεις. Ναι, θ΄ακούσεις ακριβώς αυτό που περιγράφεις.
Και οφείλεται τόσο στην ήδη καλύτερη ποιότητα "αποτύπωσης" στο βινύλιο, όσο και στην εφαρμογή της χρονοσταθεράς 3,18μs που αυξάνει το εύρος απόκρισης του προενισχυτή.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
165.085
Μηνύματα
2.669.795
Members
36.883
Νεότερο μέλος
kostashf
Top