DIY – προενισχυτής κεφαλής (ΜΜ) πικάπ με λυχνίες 12AX7 και 12AT7

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Δυστηχως το κανει και χωρις πικαπ ενωμενο. Τα ξυλωνω ολα τα καλωδια και παω απο την αρχη ... για να δουμε . Και παιζει πολυ καλα κατα τα αλλα ....
Προτεινόμενη καλωδίωση τροφοδοτικού. Το τρίμμερ στην Υ.Τ(+310V) ίσως να κάνει θόρυβο επειδή δέχεται τάση κοντά στο όριο λειτουργίας του, οπότε προτείνω ν' αντικατασταθεί από σταθερή αντίσταση.
1702770312015.png
 

Μηνύματα
252
Reaction score
177
Προτεινόμενη καλωδίωση τροφοδοτικού. Το τρίμμερ στην Υ.Τ(+310V) ίσως να κάνει θόρυβο επειδή δέχεται τάση κοντά στο όριο λειτουργίας του, οπότε προτείνω ν' αντικατασταθεί από σταθερή αντίσταση.
View attachment 315765
Ta εκανα ολα. Ακομα το βουτο υπαρχει. Και παιζει τοσο ωραια και αναλυτικά. Μου εχουν σπασει τα νευρα
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.901
Reaction score
28.688
Ta εκανα ολα. Ακομα το βουτο υπαρχει. Και παιζει τοσο ωραια και αναλυτικά. Μου εχουν σπασει τα νευρα
-
.....πάρτο και πήγαινε σε σπίτι φίλου σου που έχει πικάπ , να δεις αν το κάνει και εκει .

-
 


Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Μα το κανει και χωρις πικαπ συνδεμενο , με το πικαπ επανω δεν αλλαζει κατι
Aνεβάστε φωτογραφία του τροφοδοτικού μαζί με τον μετασχηματιστή (καλύτερα το σύνολο της κατασκευής). Αν οι γειώσεις ακολουθούν τη κλασσική ρουτίνα κι ο θόρυβος παραμένει σε σταθερή στάθμη και δεν αυξομειώνεται με την ένταση της μουσικής, τότε μπορεί να ισχύουν τα εξής:
1. O μετ/στής είτε είναι κοντά στα βύσματα εισόδου-εξόδου, είτε κοντά στις λυχνίες.
2.Το τροφοδοτικό είναι πολύ μακριά, οπότε αναγκαστικά χρησιμοποιούνται πολύ μακριά καλώδια για τις τροφοδοσίες.
3.Ελαττωματικός μετ/στής.
4.Ελαττωματικός ηλεκτρολυτικός πυκνωτής στο τροφοδοτικό.
5.Εξαρτήματα ταλαιπωρημένα από υπερθέρμανση κατά τη συγκόλληση.
6.Ανάποδη τοποθέτηση εξαρτήματος ή και λάθος στη συνδεσμολογία έναντι της ορθής τοπολογίας.
 

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.007
Reaction score
1.466
Μάλλον ο μετασχηματιστής είναι πολύ κοντά στα ηλεκτρονικά...Πάρε τον μακριά από το κυρίως κύκλωμα του προ. Μια ακόμα προσπάθεια, με βραχυκυκλωμένες τις εισόδους ακούγεται ακόμα; Με μη συνδεδεμένο το πικάπ, είναι φυσικό να έχει θόρυβο και φύσιμα. Υπάρχει κάποια διαφορά στα δύο κανάλια;
 
Last edited:

Μηνύματα
252
Reaction score
177
Μάλλον ο μετασχηματιστής είναι πολύ κοντά στα ηλεκτρονικά...Πάρε τον μακριά από το κυρίως κύκλωμα του προ. Μια ακόμα προσπάθεια, με βραχυκυκλωμένες τις εισόδους ακούγεται ακόμα; Με μη συνδεδεμένο το πικάπ, είναι φυσικό να έχει θόρυβο και φύσιμα. Υπάρχει κάποια διαφορά στα δύο κανάλια;
Χρονια πολλα. Τα δυο καναλια κανουν τον ιδιο θορυβο ( βουητό) . Βραχυκυκλωσα τις εισοδους , και κανει το ιδιο οπως οταν ειναι επανω το πκαπ . ΘΙα δοκιμασω να απομακρυνω το τρπφπδοτικο κιαλλο , δεν εχει μεινει και κατι αλλο να κανω , το εχω ελενξει 50 φορες και εχω κανει τα παντα που μου ειπατε
20231225_085135.jpg

Aνεβάστε φωτογραφία του τροφοδοτικού μαζί με τον μετασχηματιστή (καλύτερα το σύνολο της κατασκευής). Αν οι γειώσεις ακολουθούν τη κλασσική ρουτίνα κι ο θόρυβος παραμένει σε σταθερή στάθμη και δεν αυξομειώνεται με την ένταση της μουσικής, τότε μπορεί να ισχύουν τα εξής:
1. O μετ/στής είτε είναι κοντά στα βύσματα εισόδου-εξόδου, είτε κοντά στις λυχνίες.
2.Το τροφοδοτικό είναι πολύ μακριά, οπότε αναγκαστικά χρησιμοποιούνται πολύ μακριά καλώδια για τις τροφοδοσίες.
3.Ελαττωματικός μετ/στής.
4.Ελαττωματικός ηλεκτρολυτικός πυκνωτής στο τροφοδοτικό.
5.Εξαρτήματα ταλαιπωρημένα από υπερθέρμανση κατά τη συγκόλληση.
6.Ανάποδη τοποθέτηση εξαρτήματος ή και λάθος στη συνδεσμολογία έναντι της ορθής τοπολογίας.
Χρονια πολλα.
20231225_085135.jpg
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Χρονια πολλα. Τα δυο καναλια κανουν τον ιδιο θορυβο ( βουητό) . Βραχυκυκλωσα τις εισοδους , και κανει το ιδιο οπως οταν ειναι επανω το πκαπ . ΘΙα δοκιμασω να απομακρυνω το τρπφπδοτικο κιαλλο , δεν εχει μεινει και κατι αλλο να κανω , το εχω ελενξει 50 φορες και εχω κανει τα παντα που μου ειπατε View attachment 316649

Χρονια πολλα. View attachment 316650
Καλά Χριστούγεννα!
Η κατασκευή συνολικά είναι πολύ καλαίσθητη. Αλλά χρειάζεται φωτο και της εσωτερικής όψης. Και μια απάντηση στην ερώτηση, αν τα νήματα συνδέονται κάπου με τη γείωση (0V τραφοδοτικού ή σασί).
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Καλά Χριστούγεννα!
Η κατασκευή συνολικά είναι πολύ καλαίσθητη. Αλλά χρειάζεται φωτο και της εσωτερικής όψης. Και μια απάντηση στην ερώτηση, αν τα νήματα συνδέονται κάπου με τη γείωση (0V τραφοδοτικού ή σασί).
1703502444902.png

Αν τα νήματα ΔΕΝ αναφέρονται-συνδέονται κάπου στη γείωση (αυτό είναι το ΣΩΣΤΟ!), τότε προτείνονται τα εξής:
1) Εισαγωγή αντιστάσεων GRID-STOPPER 100Ω, ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ(!) στους ακροδέκτες (2) των λυχνιών.
2) Διαφοροποίηση στη συνδεσμολογία των παθητικών εξαρτημάτων υλοποίησης της καμπύλης RIAA.
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Χρονια πολλα. Τα δυο καναλια κανουν τον ιδιο θορυβο ( βουητό) . Βραχυκυκλωσα τις εισοδους , και κανει το ιδιο οπως οταν ειναι επανω το πκαπ . ΘΙα δοκιμασω να απομακρυνω το τρπφπδοτικο κιαλλο , δεν εχει μεινει και κατι αλλο να κανω , το εχω ελενξει 50 φορες και εχω κανει τα παντα που μου ειπατε View attachment 316649

Χρονια πολλα. View attachment 316650
1703596355808.png

Επειδή το τροφοδοτικό είναι σε ξεχωριστό σασί, θα πρότεινα αυτή την τοπολογία καλωδίωσης.
 

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.007
Reaction score
1.466
Χρόνια Πολλά σε όλους!
Πολύ όμορφη κατασκευή, ειδικά το"δέσιμο" των δύο τμημάτων με ξύλο. Για να γίνει τέλεια, γνώμη μου, δώσε λίγο παραπάνω προσοχή στις λεπτομέρειες, άλλαξε τις βίδες (αυτές οι τρυπανόβιδες, που κάθονται και στραβά... δεν ταιριάζουν), λουστράρισε (αν δεν το έχεις κάνει, δεν φαίνονται καλά) τα ξύλα, δες ξανά τους αρμούς και την επαφή των κομματιών μεταξύ τους, βάλε κάποια γράμματα, ενδείξεις, ένα λογότυπο ίσως, ερασιτεχνική κατασκευή αλλά πολύ εύκολα μπορεί να μοιάσει με επαγγελματική!
Στα τεχνικά τώρα, η απόσταση του Μ/Σ είναι καλή, δεν νομίζω να ενοχλεί αυτός. Δες τις παρατηρήσεις του Stentor και πες μας.
Γιάννης
 

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.007
Reaction score
1.466
Έχεις βάλει και ένα βιντεάκι στο youtube, είδα ότι ακόμα η μπόρνα γείωσης του πικάπ δεν είναι συνδεδεμένη με το σασί. Ισχύει;
 

Μηνύματα
252
Reaction score
177
Έχεις βάλει και ένα βιντεάκι στο youtube, είδα ότι ακόμα η μπόρνα γείωσης του πικάπ δεν είναι συνδεδεμένη με το σασί. Ισχύει;
Οχι το εχω συνδεσει , οκ . Το πλακωσα μετα στην αλουμινιταινια ( καλωδια , Μ/Τ κτλ ) και ο θορυβος σχεδον χαθηκε. Ακουγεται πια μονο ενδιαμεσα στα τραγουδια , σε υψηλη ενταση ελαχιστα. Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Οχι το εχω συνδεσει , οκ . Το πλακωσα μετα στην αλουμινιταινια ( καλωδια , Μ/Τ κτλ ) και ο θορυβος σχεδον χαθηκε. Ακουγεται πια μονο ενδιαμεσα στα τραγουδια , σε υψηλη ενταση ελαχιστα. Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια
Για τη "θωράκιση" των λυχνιών υπάρχουν ειδικές αλουμινένιες θήκες, που ταυτόχρονα παρέχουν και προστασία από "μικροφωνισμούς", καθώς διαθέτουν αποσβεστικό ελατήριο συγκράτησης.
1704193927085.png

1704193986574.png

1704194013780.png
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
ο θορυβος σχεδον χαθηκε. Ακουγεται πια μονο ενδιαμεσα στα τραγουδια , σε υψηλη ενταση ελαχιστα
Ποια είναι τα ηχητικά χαρακτηριστικά, θετικά ή αρνητικά, του προενισχυτή σας; Μ' ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σας. Παλιότερα άκουσα και τον "αυθεντικό" αντίστοιχο προενισχυτή του ΕΛΕΚΤΟΡ στην αρχική του έκδοση και συγκρίνοντάς τον με αυτόν που πρότεινα, και κατασκευάσατε κι εσείς, άκουσα σημαντικές διαφορές. Δεν επιτρέπεται όμως να μπω σε λεπτομέρειες, επειδή κατά τη λαϊκή ρήση, της κουκουβάγιας το παιδί της φαίνεται ομορφότερο από τ' άλλα!
 

Μηνύματα
27.256
Reaction score
25.246
Για τη "θωράκιση" των λυχνιών υπάρχουν ειδικές αλουμινένιες θήκες, που ταυτόχρονα παρέχουν και προστασία από "μικροφωνισμούς", καθώς διαθέτουν αποσβεστικό ελατήριο συγκράτησης.
View attachment 317376
View attachment 317377
View attachment 317378
Να ρωτήσω , πως εννοούμε θωράκιση με αλουμίνιο , τη στιγμή που θωράκιση κάνει μόνον η μαύρη λαμαρίνα ?
Επαρκή θωράκιση από emi, rfi .
 

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
Να ρωτήσω , πως εννοούμε θωράκιση με αλουμίνιο , τη στιγμή που θωράκιση κάνει μόνον η μαύρη λαμαρίνα ?
Επαρκή θωράκιση από emi, rfi .
Το αλουμίνιο θωρακίζει άριστα τις RFI και λιγότερο τις ΕΜΙ παρεμβολές. Προστατεύει όμως επαρκώς και από τις τελευταίες, όταν το μέταλλο γειώνεται κι αυτό συμβαίνει με τα γειωμένα αυτά προστατευτικά περιβλήματα λυχνιών.
 

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.007
Reaction score
1.466
Καλή Χρονιά!!!
Και εμένα μου φάνηκε λίγο περίεργη η λύση με την Αλουμινοταινία. Όπως έχω πει πολλές φορές, το να προσπαθεί κάποιος με γιατροσόφια να λύσει το πρόβλημα, όποιο και να είναι αυτό, είναι ασπιρίνη στην σοβαρή αρώστια. Πρέπει να βρεθεί η πηγή του προβλήματος και εκεί να δωθεί ριζική λύση. Ας βάλει ο φίλος μας μια φωτογραφία ώστε να δούμε τι έκανε. Όσο για το άκουσμα του θορύβου ενδιάμεσα των κομματιών στον δίσκο και αν αυτό είναι αποδεκτό, αυτό είναι σχετικά υποκειμενικό. Εγώ αποδέχομαι μόνο την ησυχία με την κεφαλή στο lift! Αν αυτός είναι ικανοποιημένος, τότε πάω πάσο.
 

Μηνύματα
252
Reaction score
177
Καλή Χρονιά!!!
Και εμένα μου φάνηκε λίγο περίεργη η λύση με την Αλουμινοταινία. Όπως έχω πει πολλές φορές, το να προσπαθεί κάποιος με γιατροσόφια να λύσει το πρόβλημα, όποιο και να είναι αυτό, είναι ασπιρίνη στην σοβαρή αρώστια. Πρέπει να βρεθεί η πηγή του προβλήματος και εκεί να δωθεί ριζική λύση. Ας βάλει ο φίλος μας μια φωτογραφία ώστε να δούμε τι έκανε. Όσο για το άκουσμα του θορύβου ενδιάμεσα των κομματιών στον δίσκο και αν αυτό είναι αποδεκτό, αυτό είναι σχετικά υποκειμενικό. Εγώ αποδέχομαι μόνο την ησυχία με την κεφαλή στο lift! Αν αυτός είναι ικανοποιημένος, τότε πάω πάσο.
Kαλημερα. Ικανοποιημενος δεν ειμαι απο τον θορυβο , απλα μετα απο τοσες αλλαγες , προσπαθειες , και πατεντες για να λυσω το θεμα , σε κατι τοσο απλο οπως αυτο το κυκλωμα , απλα κουραστικα και πρεπει να προχωρησω παρακάτω , μεχρι να βρω καποιον να με βοηθησει ουσιαστικά ( εννοω να πιασει στα χερια του το μηχανημα και να βρει τι φταιει) μιας και οι δικες μου γνωσεις τελειωνουν εδω. Ενας φιλος γνωστος στο χωρο εχει προσφερθει , αλλα ειναι μακρυα και απλα θα περιμενω την ευκαιρια να τον επισκευθω. Νομιζω πλεον οτι καποιος ειδικος ειναι μονοδρομος , μιας και τωρα ξεκινησα κατι αλλο . Χιλια ευχαριστο για την βοηθεια , αλλα μαλλον πλεον πρεπει να μπει χερι στο μηχανημα . Δυστηχως δεν ηταν κατι απο τα παραπανω που μου προταθηκαν. Καπου αλλου εχω κανει το λαθος και δεν μπορω να το εντοπισω
Ποια είναι τα ηχητικά χαρακτηριστικά, θετικά ή αρνητικά, του προενισχυτή σας; Μ' ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σας. Παλιότερα άκουσα και τον "αυθεντικό" αντίστοιχο προενισχυτή του ΕΛΕΚΤΟΡ στην αρχική του έκδοση και συγκρίνοντάς τον με αυτόν που πρότεινα, και κατασκευάσατε κι εσείς, άκουσα σημαντικές διαφορές. Δεν επιτρέπεται όμως να μπω σε λεπτομέρειες, επειδή κατά τη λαϊκή ρήση, της κουκουβάγιας το παιδί της φαίνεται ομορφότερο από τ' άλλα!
Θα μπορουσα να σας τον φερω να τον ακουσετε μιας και απ'οτι εχω δει ειμαστε γειτωνες ( Γαλατσι) . Γενικα παιζει πολυ καλα ειδικα στα μεσαια και υψηλα οπου ειναι πολυ αναλυτικός και ξεκαθαρος . Οι χαμηλες ειναι οκ για το ειδος που ακουω , και βελτιοθηκαν αρκετα με αλλαγη κεφαλης που εκανα. Συγκριτικά με ενα καλο ψηφιακο προενισχυτη που εχω , παιζει πολυ καλυτερα
 
Last edited:

Μηνύματα
396
Reaction score
1.206
ο θορυβος σχεδον χαθηκε. Ακουγεται πια μονο ενδιαμεσα στα τραγουδια , σε υψηλη ενταση ελαχιστα.
1704671149165.png

Προσπαθώντας να κατανοήσω την πηγή του θορύβου που επιμένει, έχοντας όλες τις καλωδιώσεις σωστές καθώς και ορθή ρουτίνα γειώσεων, συμπεραίνω πως αυτός πηγάζει από την ανοδική τάση. Προτείνω την αντικατάσταση του τρίμμερ από σταθερή αντίσταση 6,8ΚΩ (εξάλειψη θορύβου επαφής/δρομέα) και την προσθήκη μιας αντίστασης 100Ω (απομόνωση βάσης τρανζίστορ προς αποφυγή ταλάντωσης) κι ενός πλαστικού πυκνωτή 2μ2 ≥ 400V (σταθεροποίηση-φιλτράρισμα τάσης εξόδου σταθεροποιητή) στις θέσεις που υποδεικνύω στο σχήμα. Ακόμα κι αν δεν προκύψει "ίαση" τουλάχιστον δεν θα επέλθει "υποτροπιασμός".
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.867.512
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top