DIY Direct Drive πικάπ...


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Δεν γίνεται να ρυθμίσεις αντισκειτινγκ σε δίσκο χωρίς αυλάκια , γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει η δύναμη του αυλακιού που τραβάει την βελόνα προς τα μέσα , και ως εκ τούτου δεν μπορείς να εφαρμόσης αντίθετη δύναμη σε μια δύναμη που δεν ξέρεις ποση είναι για να αντισταθμίσεις.
Αν το αυλάκι ευθυνόταν (με τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι ότι εννοείς) για το skating τότε θα συνέβαινε το αυτονόητο ! Οι βραχίονες παράλληλης μετατόπισης θα ενσωμάτωναν μηχανισμούς anti skating ! Είναι όμως γνωστό ότι αυτό δεν συμβαίνει (και στους παθητικά μετακινούμενους και στους "ενεργά" μετακινούμενους).

Κατά τα άλλα οι αναφορές του Geovaz είναι αρκούντως σαφείς και περιγράφουν το αντικείμενο επαρκώς.

Συγχαρητήρια Μάνο (sudoku) για το μεράκι σου και την ευρηματικότητα σου !
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Αν το αυλάκι ευθυνόταν (με τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι ότι εννοείς) για το skating τότε θα συνέβαινε το αυτονόητο ! Οι βραχίονες παράλληλης μετατόπισης θα ενσωμάτωναν μηχανισμούς anti skating ! Είναι όμως γνωστό ότι αυτό δεν συμβαίνει (και στους παθητικά μετακινούμενους και στους "ενεργά" μετακινούμενους).

Κατά τα άλλα οι αναφορές του Geovaz είναι αρκούντως σαφείς και περιγράφουν το αντικείμενο επαρκώς.

Συγχαρητήρια Μάνο (sudoku) για το μεράκι σου και την ευρηματικότητα σου !
Βασίλη... σ' ευχαριστώ...
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

1. - πόση διαφορά υπάρχει δηλαδή στην επιφάνειας επαφής ακίδος όταν αυτή ακουμπά σε κενό δισκο και πόση όταν παίζει μέσα στο αυλάκι??? όταν μιλάμε για μεγέθη ακίδας που εκφράζονται σε μίκρον... τη στιγμή που όλα τα άλλα μεγέθη που εμπλέκονται είναι απείρως μεγαλύτερα(βάρος κεφαλής, μήκος βραχίονα, ταχύτητα...)...πόση??? ώστε να φέρει τόση διαφορά στην προσέγγιση???

2. - και καλά να τα δεχτούμε όλα αυτά... αναφέρουν όμως όλοι οι παραπάνω κάποια εναλλακτική μέθοδο απ' αυτήν που αναφέρω εγώ για πιο ακριβή μέτρηση του anti-skating???

3. - η ταλάντωση πάλι τι ρόλο παίζει... δεν καταλαβαίνω... δεν αναφέρεται σα μέγεθος πουθενά...

1. Δυστυχώς η διαφορά είναι αρκετά μεγάλή.
Οποιαδήποτε τύπο ακίδας βάλουμε σε μη διαμορφωμένο δίσκο εφαρμόζοντας το ίδιο βάρος ανάγνωσης και έχοντας την ίδια υπερκρέμαση θα βρούμε την ίδια τιμή για την εφαρμογή της αντιολίσθησης. Ο λόγος είναι ότι σε ένα μη διαφορφωμένο δίσκο το σημείο επαφής της ακίδας με το δίσκο είναι σημειακό και δεν έχει σημασία το shape της κεφαλής(σφαιρική, ελλειπτική, shibata κτλ). Δεν υπάρχει αυλάκι, ούτε όρη, κοιλάδες, δεν μπορεί να ταλαντωθεί, δεν μπορεί να δώσει διαφορετική τιμή τριβής δηλαδή και κατά συνέπεια δεν μπορεί να δώσει αλλή τιμή ολίσθησης (όπως ισχύει) για να ορίσουμε άλλη τιμή αντιολίσθησης.

Η διαφορά γίνεται ακόμα μεγαλύτερη με τις microline, line contact, sas, HD ακίδες που έχουν κατά πολύ αυξημένο εμβαδό επιφάνειας με τα πράνη (clopy right Coyas) του αυλακιού και κατά συνεπαγωγή μεγαλύτερη τριβή.
Σε αυτές τις ακίδες η προσπάθεια ορισμού της αντιολίσθησης με βάση ένα μη διαμορφωμένο δίσκο είναι εντελώς λάθος.


2. Η πιο ακριβής εφαρμογή της αντιολίσθησης (και αυτή είναι ελλειπής) γίνεται με προοδευτικούς μηχανισμούς (ελατήριο ή διπλό μαγνήτη όπως η clearaudio) και με την χρήση τονικού test από διαμορφωμένο δίσκο 270 η 315 η 333hz) και πάντα με τη προυπόθεση ότι ΟΛΕΣ οι άλλες μας ρυθμίσεις είναι σωστές.
Η χρυσή τομή μεταξύ του βάρους ανάγνωσης (εντός ορίων κατασκευαστού κεφαλής)και της εφαρμογής αντιολίσθησης για αυτόν τον τρόπο ρύθμισης είναι σημαντικότατη.

3. Ελλειπής είναι γιατί ρυθμίζουμε την ολίσθηση σε ένα συγκεκριμένο τόνο (από 270 έως 350Ηz κτλ ανάλογα το test record) είναι μόνο για αυτήν την συχνότητα και για την συγκεκριμένη διαμόρφωση του αυλακιού.
Στην πράξη όμως η ολίσθηση είναι διαφορετική στις χαμηλές, μεγαλύτερη στις μεσαίες, υψηλή στις υψηλές λόγο της διαφορετικής διαμόρφωσης του αυλακιού που εξαναγκάζει την ακίδα να κινηθεί διαφορετικά κάθε φορά ανάλογα με τον τόνο, δίνοντας και διαφορετική τριβή με συνέπεια διαφορετική ολίσθηση.


Εως εδώ φτάνουν οι ακτινικοί βραχίονες. Είναι το τέλμα και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο, εκτός από το να επενδύσουμε σε έναν παράλληλης μετατόπισης (που έχει λύσει αυτά τα προβλήματα)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.421
Ή σε βραχίονα μεγάλου μήκους (βλέπε 12 ιντσών), σε συνδυασμό με ελευθερία κίνησης (βλέπε Unipivot) που το <<πρόβλημα>> είναι μηδαμινό.:126:
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: DIY Direct Drive πικάπ...

Ή σε βραχίονα μεγάλου μήκους (βλέπε 12 ιντσών), σε συνδυασμό με ελευθερία κίνησης (βλέπε Unipivot) που το <<πρόβλημα>> είναι μηδαμινό.:126:
Για όσους ακούν σιδερωμένα δισκάκια σε πλατώ μάζας είναι μιά χαρά.
Εμείς οι "πτωχοί" έχουμε στραβά βινύλια εμπορίου :105:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

ΓΓ. Η εφαρμογή της αντιολίσθησης με βάση αδιαμόρφωτο δίσκο (δηλαδή χωρίς αυλάκια) είναι μιά καλή αρχή αλλά ημιτελής. Ο λόγος είναι ότι η επαφή της ακίδας κατά την επαφή της με τον αδιαμόρφωτο δίσκο είναι σημειακή (και εκ τουτου δεν μπορεί να υπάρξει διαφορετική τιμή τριβής αναλόγος επιφάνειας επαφής ακίδος) και επίσης δεν δύναται να ταλαντωθεί προκειμένου να δώσει διαφερετική τιμή με βάση το μέγιστο πλάτος ταλάντωσης όπως θα έκανε εντός διαμορφωμένου αυλακιού.

R.J.Gilson 1980
Αυτός ο κύριος ποιός είναι?
Όχι τίποτ άλλο.Απλά απο τη φυσική του Λυκείου μέχρι τη Δυναμική Μηχανική ο τύπος της τριβής είναι Τ=μ*Ν όπου μ είναι ο συντελεστής τριβής που εξαρτάται απο το υλικό και μόνο ενώ το Ν είναι η κάθετη αντίδραση της δύναμης του βάρους.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Αλεξ συγγνώμη που θα επανέλθω... :122:
Η ακίδα σε έναν αδιαμόρφωτο δίσκο ακουμπά σημειακά (δηλαδή μόνο στην ακρούλα της κάτω). Η ακίδα σε ένα διαμορφωμένο αυλάκι δεν ακουμπά στην άκρη.... ακουμπά στις πλευρές (πράνη).
Η τιμή της τριβής είναι διαφορετική στις δύο περιπτώσεις.

Δες εδώ πώς γίνεται η επαφή και πως αναλόγως του σχήματος της ακίδας αλλάζει και το εμβαδόν επιφάνειας της επαφής.




σσ: ο Mr Gilson ήταν μηχανολόγος μηχανικός στο πανεπιστήμιο του Michigan και ασχολείτο με allignment tools κεφαλών, βραχιόνων κτλ.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Επαναλαμβάνω οτι εξ όσων γνωρίζω η τριβή δέν εξαρτάται απο το εμβαδό της επιφάνειας επαφής αλλα απο τη δύναμη και το υλικό.

http://en.wikipedia.org/wiki/Friction

Φυσικά αν θεωρήσουμε οτι το αυλάκι τρώει αριστερά δεξιά το δίσκο τότε δημιουργεί δύο τριβές που τότε φυσικά το Ν(όχι όμως του βάρους αλλα της ταλάντωσης) εξαρτάται απο την πίεση που ασκεί η βελόνα εξαιτίας της ταλάντωσης.Άρα πράγματι αλλάζει η τριβή(δέν είναι το ίδιο διάνυσμα με αυτό που ανέφερα).Μόνο που στην περίπτωση αυτή η ταλάντωση είναι ένθεν και ένθεν.Κοινώς ασκείται μία δύναμη απο το δεξιά και μία απο το αριστερό αυλάκι κατα τυπική τυχαία φορά.Άρα τί?θα ρυθμίσεις την τυχαιότητα?
Και αν ο δίσκος κάπου έχει πολλά μπάσα και αλλού πολλά treble τί κάνεις?
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: DIY Direct Drive πικάπ...

Επαναλαμβάνω οτι εξ όσων γνωρίζω η τριβή δέν εξαρτάται απο το εμβαδό της επιφάνειας επαφής αλλα απο τη δύναμη και το υλικό.

http://en.wikipedia.org/wiki/Friction

Φυσικά αν θεωρήσουμε οτι το αυλάκι τρώει αριστερά δεξιά το δίσκο τότε δημιουργεί δύο τριβές που τότε φυσικά το Ν(όχι όμως του βάρους αλλα της ταλάντωσης) εξαρτάται απο την πίεση που ασκεί η βελόνα εξαιτίας της ταλάντωσης.Άρα πράγματι αλλάζει η τριβή(δέν είναι το ίδιο διάνυσμα με αυτό που ανέφερα).Μόνο που στην περίπτωση αυτή η ταλάντωση είναι ένθεν και ένθεν.Κοινώς ασκείται μία δύναμη απο το δεξιά και μία απο το αριστερό αυλάκι κατα τυπική τυχαία φορά.Άρα τί?θα ρυθμίσεις την τυχαιότητα?
Και αν ο δίσκος κάπου έχει πολλά μπάσα και αλλού πολλά treble τί κάνεις?
Το έχω απαντήσει στο post #44, παράγραφος 3

Βασικά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Είναι το τέλμα των ακτινικών βραχιόνων.
Πάμε για παράλληλης μετά.....
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Επειδή λοιπόν έχω ρυθμίσει και εγώ antisk8 με δοκιμαστικό δίσκο.

Αυτός ο δίσκος έχει κομμένο πάνω του ένα τόνο κάποιας συχνότητας.
Ουσιαστικά ακούμε το δίσκο και ρυθμίζουμε το antisk8 μέχρις ότου ακούγεται ο ίδιος τόνος απο τα ηχεία.Σωστά?
Κανονικά αυτό θέλει παλμογράφο γιατί...με το αυτί θα μαλώσουμε:135:

Επίσης ένα θέμα που δέν έθιξε κανείς στο antisk8 είναι το εξής.
Το ακουστό συμπέρασμα του antisk8 είναι οτι στο ένα απο τα δύο κανάλια ακούγεται δυνατότερα ο τόνος.
Άρα η βελόνα ασκεί περισσότερη πίεση στο ένα τοίχωμα.
Έστω την ίδια βελόνα την βάζω σε ένα κανονικό δίσκο.

Στον κανονικό αυτό δίσκο η βελόνα θα κινηθεί προς το κέντρο.Γιατί?
Τί είναι αυτό που την κινεί?
Μα φυσικά το εξωτερικό αυλάκι!!
Αυτό ασκεί μία δύναμη και σπρώχνει τη βελόνα προς το κέντρο του δίσκου!
Ελπίζω να με πιάνετε...

Ουσιαστικά το σωστό antisk8 είναι αυτό που σπρώχνει λίγο τη βελόνα προς το κέντρο του δίσκου ετσι ώστε η δύναμη να ισο-μοιράζεται.Όχι το ακίνητο.Γιατί στο ακίνητο την δύναμη θα την ασκήσει το ίδιο το αυλάκι...μιας και η φυσική θέση του βραχίονα είναι να είναι ακίνητος...

Πάντως με αυτούς τους test δίσκους έχω φτάσει σε ακρίβεια παλμογράφου.Κατα περίεργο τρόπο φυσικά.
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Το παρόν νήμα ξεκίνησε με μια ιδιοκατασκευή ενός πικάπ μιας συγκεκριμένης ποιότητας και κατηγορίας...

Έχοντας πολλά χρόνια DD πικάπ και ανεβαίνοντας έπειτα σε BD(με το ανεβαίνοτας κυριολεκτώντας), η όλη διαδικασία ήταν μια προσπάθεια και μια πρόκληση, για το που μπορεί να φθάσει η απόδοση ενός direct drive πικάπ...

Στο τέλος λοιπόν αυτής της κατασκευής, θέλησα να περιγράψω και τις διαδικασίες των ρυθμίσεων... Μαζί με τις άλλες ρυθμίσεις, περιέγραψα και μια μέθοδο ρύθμισης του anti skating force, που αφορούσε ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΙΚΑΠ, και είναι Η ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΗΣ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΗ στην απόλυτη ρύθμιση οποιουδήποτε πικάπ, αν δεν έχουμε άλλα εργαλεία...

Το ίδιο ακριβώς κάνει ο φίλος geovaz πριν ένα χρόνο χρησιμοποιεί ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια μέθοδο που περιγράφω παραπάνω με μόνη διαφορά που χρησιμοποιεί τα test tracks για ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ των ρυθμίσεων...

http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?77284-Anti-Skating&p=1021544#post1021544

Το να γίνονται copy-paste μαγικές θεωρητικές συνταγές μουσαντέ καθηγηταράδων του 60 που δεν τους γνωρίζει ούτε η μαμά τους, από περίεργα καρναβαλο-sites, και μάλιστα αυτά τα copy-paste να γίνονται από ανθρώπους που έχω την εντύπωση πως γνωρίζουν πέντε πράγματα, δεν είναι ωραίο και εκτίθενται και οι ίδιοι...

Εδώ είμαστε για να τα λέμε, να συμφωνούμε, να διαφωνούμε... πάντα φιλικά και στα πλαίσια της τρέλας μας... και το κυριότερο να είμαστε οι εαυτοί μας(!!!)...
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Μάνο, το test που περιγράφω είναι tracability και αφορά την ενδοτικότητα της ανάρτησης σε σχέση με τον ορισμό του βάρους ανάγνωσης.
 

Pin

Θεΐτσα
Μηνύματα
8.042
Reaction score
4.486
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Παιδιά, συγγνώμη που διακόπτω τη συζήτηση σας...

Μάνο, μου αρέσε πολύ η Μαύρη Χήρα, επειδή όμως είμαι παντελώς άσχετη με όλα αυτά τα "τεχνικά" που συζητάτε ώστε να μπορέσω να κρίνω τις "επιδόσεις" της, θέλω να σε ρωτήσω, έτσι, straight forward, Νταλάρα παίζει το εργαλείο?

Άμα παίζει, μήπως μπορείς να μου βάλεις ν'ακούσω το "Σβησμένο Καρβουνάκι" που είναι και το αγαπημένο μου?

[YOUTUBE]A_vrrzsF4Ck&feature[/YOUTUBE]

:403::403::403:
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
τα SUDόκεια μηχανήματα ΔΕΝ παίζουν Νταλάρα και τον ύμνο των Γαύρων... ατυχήσατε...
 

Pin

Θεΐτσα
Μηνύματα
8.042
Reaction score
4.486
Απάντηση: Re: DIY Direct Drive πικάπ...

τα SUDόκεια μηχανήματα ΔΕΝ παίζουν Νταλάρα και τον ύμνο των Γαύρων... ατυχήσατε...
Καλά σου ρε Μάνο...:110:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.801
Μηνύματα
3.027.953
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top