DIY Direct Drive πικάπ...

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.940
Reaction score
13.387
Χαράς την υπομονή σου.
Μπράβο για την εμπειρία και τη διαδρομή.
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.788
Reaction score
29.444
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Για την ρύθμιση του antiskating εχω μια ένσταση.Εννοώ για τον δίσκο χωρίς αυλάκια.
Για τα υπόλοιπα καλή κατασκευή και φαντάζομαι και άπειρες ώρες για ολοκλήρωση .
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Για την ρύθμιση του antiskating εχω μια ένσταση....Εννοώ για τον δίσκο χωρίς αυλάκια...
Πες τη βρε να το συζητήσουμε... Μόνο μη μου πεις πως ρυθμίζεται καλύτερα με το αυτί... Γιατί το 'χω ακούσει κι αυτό...

Για τα υπόλοιπα καλή κατασκευή και φαντάζομαι και άπειρες ώρες για ολοκλήρωση...
Το γράφω στο ποστ νο3... 6 μήνες με πολλές αναποδιές.....
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.788
Reaction score
29.444
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Δεν γίνεται να ρυθμίσεις αντισκειτινγκ σε δίσκο χωρίς αυλάκια , γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει η δύναμη του αυλακιού που τραβάει την βελόνα προς τα μέσα , και ως εκ τούτου δεν μπορείς να εφαρμόσης αντίθετη δύναμη σε μια δύναμη που δεν ξέρεις ποση είναι για να αντισταθμίσεις.
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Δεν γίνεται να ρυθμίσεις αντισκειτινγκ σε δίσκο χωρίς αυλάκια , γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει η δύναμη του αυλακιού που τραβάει την βελόνα προς τα μέσα , και ως εκ τούτου δεν μπορείς να εφαρμόσης αντίθετη δύναμη σε μια δύναμη που δεν ξέρεις ποση είναι για να αντισταθμίσεις.
Αυτή είναι μια ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ προσέγγιση...

ΔΕΝ είναι το αυλάκι που δημιουργεί τη δύναμη του skating αλλά η κυκλική κίνηση του δίσκου...

Η βελόνα σαν 'σημειακό' μέγεθος, (με ελάχιστες στην πραγματικότητα διαστάσεις), 'βλέπει' τα αυλάκια του δίσκου την κάθε χρονική στιγμή 'παράλληλα'... Απλά η στροφορμή τείνει να την κολλήσει στο εσωτερικό αυλάκι...

Αν ΔΕΝ ήταν έτσι... η βελόνα ΔΕΝ θα έτρεχε προς το κέντρο του δίσκου πάνω στον ΚΕΝΟ δίσκο...

Το παρακάτω βιντεάκι είναι διαφωτιστικότατο και λύνει όλες τις απορίες...

Έγιναν με τη σειρά τα εξής βήματα....

- οριζοντιώθηκαν με τη σειρά η βάση, το πλατώ και ο βραχίονας...

- μηδενίστηκε το βάρος ανάγνωσης και το anti skating και στην αρχή φαίνεται καθαρά πως ο βραχίονας 'ίπταται' οριζόντιος...

- ρυθμίζεται το βάρος ανάγνωσης στα 2 γραμμάρια...

- με μια ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΗ στροφή στο πλατώ, ο βραχίονας κυλά με μεγάλη ταχύτητα προς το εσωτερικό του δίσκου...

- το ίδιο και όταν πατάμε το on και το πικάπ αρχίζει να δουλεύει κανονικά...

- εφαρμόζουμε μια δύναμη στο anti skating... βλέπουμε πως ΔΕΝ είναι ικανή να 'κρατήσει' το βραχίονα στη θέση του και αυτός ολισθαίνει και πάλι(με μικρότερη όμως ταχύτητα) προς το εσωτερικό...

- τελική ρύθμιση του anti skating... ο βραχίονας παραμένει ΚΑΡΦΩΜΕΝΟΣ σε όποιο σημείο και να τοποθετηθεί και σε όλο το πλάτος του δίσκου...!!! ΑΥΤΟ είναι και το σωστό...

 
Last edited by a moderator:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.788
Reaction score
29.444
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Καλά εδω διαφωνούμε κάθετα και οριζόντια.
Ψάξε το λίγο πιο βαθειά και θα δείς οτι η δύναμη που τραβάει την βελόνα προς το κέντρο του δίσκου , δεν είναι αυτό που φαντάζεσαι αλλά , οι σφαλιάρες που τρώει απο τα αυλάκια, ουσιαστικά η συνισταμένη δύναμη.Δεν πάιζει καμία στροφορμή .Στον κενό απο αυλάκια δίσκο υπάρχει μια ελάχιστη δύναμη τριβής της βελόνας με την λεία επιφάνεια , αλλά δεν υπάρχουν οι δυνάμεις που ασκούνται στην βελόνα απο τα αυλάκια.Είναι εντελώς λάθος η προσέγγιση που προτείνεις.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Η δύναμη που τραβά τη βελόνα είναι η κάθετη συνιστώσα της τριβής.
Πάρε ένα χαρτί και ανέλυσε την τριβή σε κεντρομόλο και επιτρόχιο.Η κεντρομόλος είναι αυτή που κινεί το βραχίονα.
Θα επανέλθω...
 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Γεια σου Μανο με τα ωραια σου!!!! για πες και για διαφορες σε σχεση με το καλο σου πικαπ!!
 

Μηνύματα
1.294
Reaction score
448
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Mια δικια μου ενσταση..μαστορα, ριξε απο μεσα απτο plexiglass λιγο μαυρο ματ σπρευ!..με την μονωτικη χτυπαει λιγο ασχημα!..κατα τ αλλα μπραβο! :605:
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Γεια σου Μανο με τα ωραια σου!!!! για πες και για διαφορες σε σχεση με το καλο σου πικαπ!!
Τάκη... η σύγκριση είναι άνιση... υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά υπέρ του Nottingham... Τόσο στην ποιότητα της κεφαλής όσο και στο ίδιο το πικάπ αυτό καθαυτό...

Το Nottingham 294 δεν παίζει μόνο πολύ καλύτερα από τη 'μαύρη χήρα' αλλά και σε όλα τα επίπεδα πολύ καλύτερα από το SONY XA540ES τόσο σε red book όσο και σε SACD...!!! Θα τ' ακούσουμε κάποια στιγμή...
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Mια δικια μου ενσταση..μαστορα, ριξε απο μεσα απτο plexiglass λιγο μαυρο ματ σπρευ!..με την μονωτικη χτυπαει λιγο ασχημα!..κατα τ αλλα μπραβο! :605:
έχεις απόλυτο δίκιο... είναι αρκετά χρόνια και η κόλλα της ταινίας έχει ξεραθεί... θα επιληφθώ συντόμως της εμφανισιακής του κατάστασης...

(αν και για να πω την αμαρτία μου μ' αρέσει αυτό το ρετρό και διαβρωμένο στυλάκι που αποπνέει το όλο look)...
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Καλά εδω διαφωνούμε κάθετα και οριζόντια.
Ψάξε το λίγο πιο βαθειά και θα δείς οτι η δύναμη που τραβάει την βελόνα προς το κέντρο του δίσκου , δεν είναι αυτό που φαντάζεσαι αλλά , οι σφαλιάρες που τρώει απο τα αυλάκια, ουσιαστικά η συνισταμένη δύναμη.Δεν πάιζει καμία στροφορμή .Στον κενό απο αυλάκια δίσκο υπάρχει μια ελάχιστη δύναμη τριβής της βελόνας με την λεία επιφάνεια , αλλά δεν υπάρχουν οι δυνάμεις που ασκούνται στην βελόνα απο τα αυλάκια.Είναι εντελώς λάθος η προσέγγιση που προτείνεις.
θα ήταν καλό να ψάξεις εσύ πιο εμπεριστατωμένα γιατί οι πηγές που υπάρχουν στο διαδίκτυο και υποστηρίζουν τη 'θεωρία των αυλακίων' είναι ερασιτεχνικότατες, γενικότατες και φαίνεται ξεκάθαρα πως έχουν αναρτηθεί από άτομα που είτε ρωτάνε για να μάθουν, είτε είναι από ΜΗ εξειδικευμένα sites όσον αφορά στις ρυθμίσεις του πικάπ όπου ο κάθε άσχετος γράφει ότι του κατέβει...

αυτό που γράφεις για την φαντασία είναι άτοπο... πάντα αυτά που λέω τα τεκμηριώνω, τα αποδεικνύω και τα δείχνω...
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Η πονεμένη ιστορία της ολίσθησης σε 3 posts

AA. Η ολίσθηση δημιουργείται λόγο της γεωμετρίας του ακτινικού βραχίονα (υπερκρέμαση, γωνία εκτροπής, ενεργό μήκος) και η δυναμή της είναι εξαρτώμενη από το βάρος ανάγνωσης και τα υλικά τριβής (υλικό κατασκευής δίσκου, υλικό κατασκευής ακίδος)

Η ολίσθηση είναι μία δύναμη που δύναται να μετρηθεί με την παρακάτω φόρμουλα. Για την ορθή ανάγνωση του βινυλίου πρέπει να κατασκευάσετε έναν μηχανισμό που να εφαρμόζει μία αντίθετη δύναμη (αντιολίσθηση)

Alexandrovich 1961


 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

BB. Η δύναμη της ολίσθησης εξάρτάται και από την απόσταση της ακίδας από το κέντρο περιστροφής του δίσκου. Η δύναμη είναι φθίνουσα από την περιφέρεια προς το εσωτερικό και με αυτή τη φόρμουλα μπορείται να κατασκευάσετε προοδευτικούς μηχανισμούς αντιολίσθησης .



Δεν υπολογίζω τον συντελεστή τριβής σε αυτή τη φόρμουλα γιατί ο λόγος της τριβής σε όλα τα σημεία του δίσκου παραμένει ο ίδιος.
O λόγος της σχέσης της μεγαλής γραμμικής ταχύτητας και αραιογραμμένης πληροφορίας στην εξωτερική περιφέρεια με αυτόν της μικρής γραμμικής ταχύτητας και πυκνογραμμέννης πληροφορίας μας δίνει τον ίδιο συντελεστή τριβής εφόσον η κάθετη δύναμη ανάγνωσης παραμένει ή ίδια

Η σχέση της επιφάνειας επαφής της ακίδας με αυτή του βάρους ανάγνωσης μας δίνουν και διαφορετικές τιμές τριβής και φυσικά διαφορετικές τιμές ολίσθησης.

Μια ελλειπτική ακίδα με μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής επί του δίσκου δίνει μεγαλύτερη τιμή δύναμης ολίσθησης από ότι μία σφαιρική που εφαρμόζεται το ίδιο βάρος ανάγνωσης.

James Kogen 1967



 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

ΓΓ. Η εφαρμογή της αντιολίσθησης με βάση αδιαμόρφωτο δίσκο (δηλαδή χωρίς αυλάκια) είναι μιά καλή αρχή αλλά ημιτελής. Ο λόγος είναι ότι η επαφή της ακίδας κατά την επαφή της με τον αδιαμόρφωτο δίσκο είναι σημειακή (και εκ τουτου δεν μπορεί να υπάρξει διαφορετική τιμή τριβής αναλόγος επιφάνειας επαφής ακίδος) και επίσης δεν δύναται να ταλαντωθεί προκειμένου να δώσει διαφερετική τιμή με βάση το μέγιστο πλάτος ταλάντωσης όπως θα έκανε εντός διαμορφωμένου αυλακιού.

R.J.Gilson 1980
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Είμαι γεμάτος αυτιά να ακούσω τις θεωρίες του 2011 περί ολίσθησης και αντιολίσθησης.

GeoVaz 2011
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

Με πολύ απλά λόγια

Ας υποθέσουμε ότι το πικαπ μας είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε το ενεργό μήκος του βραχιονά μας είναι κατά πολύ μικρότερο από την απόσταση pivot to spindle.
Σε όποιο σημείο και να αφήσουμε τον βραχίονα (Β ή C ή οπουδήποτε ενδίαμεσα) όταν το πλατώ γυρνά αυτός θα τείνει να βρεθεί στην θέση της ηρεμίας του (Α). Δηλαδή στο σημείο που το ενεργό του μήκος γίνει κάθετο με την εφαπτομένη που διέρχεται από το κέντρο περιστροφής του δίσκου.
Οσο πιο πολύ μεγαλώνει το ενεργό μήκος του βραχίονα τόσο πιο κοντά στο σημείο περιστροφής του δίσκου τείνει να γίνει κάθετο με την εφαπτομένη που διέρχεται από το κέντρο περιστροφής του δίσκου, δηλαδή στο σημείο ηρεμίας του.
Θεωρητικά εάν θα είχαμε ίδια τιμή ενεργού μήκους με αυτήν της απόστασης του pivot με το κέντρο περιστροφής, ο βραχίονας θα ηρεμούσε ακριβώς στο σημείο περιστοφής του δίσκου.

Στην πράξη όμως το ενεργό μήκος του βραχίονα είναι μεγαλύτερο της απόστασης pivot to spindle (δηλαδή της απόστασης περιστροφής του βραχίονα με το κέντρο περιστροφής του δίσκου) και κατά συνέπεια ο βραχίονας τείνει να κινηθεί πρός το εσωτερικό και να υπερκεράσει το κέντρο περιστροφής του δίσκου.

 

Μηνύματα
4.046
Reaction score
1.788
Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

:Γιωργο δωσε τα φωτα στον λαο για αλλη μια φορα!!!!!!


υ.γ οσοι κυριοι απαντησουν παρακαλω μην κανουν χρηση απο βικιπαιδεια !! :116:
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: DIY Direct Drive πικάπ...

ΓΓ. Η εφαρμογή της αντιολίσθησης με βάση αδιαμόρφωτο δίσκο (δηλαδή χωρίς αυλάκια) είναι μιά καλή αρχή αλλά ημιτελής. Ο λόγος είναι ότι η επαφή της ακίδας κατά την επαφή της με τον αδιαμόρφωτο δίσκο είναι σημειακή (και εκ τουτου δεν μπορεί να υπάρξει διαφορετική τιμή τριβής αναλόγος επιφάνειας επαφής ακίδος) και επίσης δεν δύναται να ταλαντωθεί προκειμένου να δώσει διαφερετική τιμή με βάση το μέγιστο πλάτος ταλάντωσης όπως θα έκανε εντός διαμορφωμένου αυλακιού.

R.J.Gilson 1980
ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις... τα οποία διαφέρουν ελάχιστα από τα δικά μου γραφόμενα... όμως αυτές οι πηγές δεν αναφέρουν μεγέθη???

- πόση διαφορά υπάρχει δηλαδή στην επιφάνειας επαφής ακίδος όταν αυτή ακουμπά σε κενό δισκο και πόση όταν παίζει μέσα στο αυλάκι??? όταν μιλάμε για μεγέθη ακίδας που εκφράζονται σε μίκρον... τη στιγμή που όλα τα άλλα μεγέθη που εμπλέκονται είναι απείρως μεγαλύτερα(βάρος κεφαλής, μήκος βραχίονα, ταχύτητα...)...πόση??? ώστε να φέρει τόση διαφορά στην προσέγγιση???

- και καλά να τα δεχτούμε όλα αυτά... αναφέρουν όμως όλοι οι παραπάνω κάποια εναλλακτική μέθοδο απ' αυτήν που αναφέρω εγώ για πιο ακριβή μέτρηση του anti-skating???

- η ταλάντωση πάλι τι ρόλο παίζει... δεν καταλαβαίνω... δεν αναφέρεται σα μέγεθος πουθενά...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.754
Μηνύματα
3.026.685
Members
38.490
Νεότερο μέλος
c01l
Top