DVD Audio... μια εμπειρία...

Μηνύματα
8.221
Reaction score
3.468
Στα ψηφιακά όμως φίλτρα το μήκος της λέξης και η συχνότητα παίζουν σημαντικότατο ρόλο στην ακρίβεια και την συμπεριφορά του φίλτρου.
Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με την επεξεργασία του ψηφιακού σήματιος και όχι με την μετατροπή του αναλογικού σε ψηφιακό.
Ο Nyguist μίλησε για τους ελάχιστους ρυθμούς δειγματοληψίας όταν θέλουμε να ψηφιοποήσουμε πλήρως ένα αναλογικό σήμα που έχει μέγιστη συχνότητα 20 KHz.
 


Μηνύματα
559
Reaction score
1
Γιώργο, είσαι πύραυλος. :mrgreen: Δεν σε προλαβαίνω με τίποτα. Κανόνισε να τα πούμε από κοντά.

Καλή Χρονιά και σε εσένα. :D Εγώ μάλλον θα ξαναμπώ και πριν το νέο έτος, αφού οι συζητήσεις είναι πολύ ενδιαφέρουσες.
 

Μηνύματα
8.221
Reaction score
3.468
Εγώ θα λείψω για μια εβδομάδα λόγω χειμερινών διακοπών.
Αν βρώ τηλεφωνική γραμμή στην ορεινή Αρκαδία θα προσπαθήσω να μπω. Την τελευταία φορά που πήγα στην ίδια περιοχή μόνο live φωνές αγρίων ζώων άκουγα. Τό βράδυ δίπλα στο τζάκι, θα έχει μουσική live με τον φίλο μου το Γιάννη που παίζει κλαρίνο και εγώ με την κιθάρα μου.
Ο κυρ Γιάννης είναι ο Miles Davis της Αρκαδίας .
Γειά σου Γίαννη μου με το κλαρίνο σου.
Το κλαρίνο είναι γύφτικο του 1935.
Εχει έναν ήχο μαγικό,

με λαμπάτο ήχο. Τρέλα κι αυτή με τις λάμπες !!!
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Εγώ θα λείψω για μια εβδομάδα λόγω χειμερινών διακοπών.
Αν βρώ τηλεφωνική γραμμή στην ορεινή Αρκαδία θα προσπαθήσω να μπω. Την τελευταία φορά που πήγα στην ίδια περιοχή μόνο live φωνές αγρίων ζώων άκουγα. Τό βράδυ δίπλα στο τζάκι, θα έχει μουσική live με τον φίλο μου το Γιάννη που παίζει κλαρίνο και εγώ με την κιθάρα μου.
Ο κυρ Γιάννης είναι ο Miles Davis της Αρκαδίας .
Γειά σου Γίαννη μου με το κλαρίνο σου.
Το κλαρίνο είναι γύφτικο του 1935.
Εχει έναν ήχο μαγικό,

με λαμπάτο ήχο. Τρέλα κι αυτή με τις λάμπες !!!
Σε ζηλεύω!! Καλά να περάσεις φίλε!
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Εγώ θα λείψω για μια εβδομάδα λόγω χειμερινών διακοπών.
Αν βρώ τηλεφωνική γραμμή στην ορεινή Αρκαδία θα προσπαθήσω να μπω. Την τελευταία φορά που πήγα στην ίδια περιοχή μόνο live φωνές αγρίων ζώων άκουγα. Τό βράδυ δίπλα στο τζάκι, θα έχει μουσική live με τον φίλο μου το Γιάννη που παίζει κλαρίνο και εγώ με την κιθάρα μου.
Ο κυρ Γιάννης είναι ο Miles Davis της Αρκαδίας .
Γειά σου Γίαννη μου με το κλαρίνο σου.
Το κλαρίνο είναι γύφτικο του 1935.
Εχει έναν ήχο μαγικό,

με λαμπάτο ήχο. Τρέλα κι αυτή με τις λάμπες !!!
Σε ζηλεύω!! Καλά να περάσεις φίλε!
Χρόνια Πολλά σε όλους!!
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
Να περάσεις καλά και να κάνεις καλές ακροάσεις.

Καλά όλα αυτά, αλλά έτσι όπως κοιτούσα την φώτο που έχεις βάλει βρε Νίκ (brother), θα σου πρότεινα να έβαζες και κανένα καπέλο στο παιδί γιατί θα το κάψει ο ήλιος. :mrgreen: Σε λίγο θα γίνει πιο ψηλό και από εσένα με τα καπέλα ρε θεοπάλαβε. :mrgreen:
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
"Τώρα, επιτρέψτε μου να βγάλω την πρώτη κίτρινη κάρτα στον Αντώνη και τον Δημήτρη που δεν με καλέσανε σε αυτή τη συγκέντρωση. "

Νικόλα, χρόνια πολλά, έχεις δίκιο.
Επέτρεψέ μου να απολογηθώ,

Έγινε σχετικά γρήγορα, σαν χρόνος και σε περίοδο που όλοι μας (δύο άτομα δηλαδή) τρέχαμε σαν παλαβοί (γιορτές γαρ) συν την ετοιμασία (γκρεμίσαμε το χώρο του H.Cinema) για την τυφλή δοκιμή.

Δεν ειδοποίησα κανένα που δεν είδα (δηλ.από το τηλέφωνο). Σε όλους μιλητό ήταν και ότι παρουσίες υπήρχαν από το φόρουμ.

Σου υπόσχομαι, ότι στην τυφλή καλωδίων, θα είμαι πιό σωστός!
Είναι και πιο εύκολη, δεν θα χρειαστεί να ξαναγκρεμίσω κάποιο χώρο!

Καλή χρονιά!
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.903
Reaction score
22.905
Χμ, με βάση όσα αναφέρει η σχετική θεωρία, την οποία μάλλον έχω κατανοήσει, τουλάχιστον έτσι νομίζω, η δειγματοληψία των 44,1KHz είναι επαρκής για ολόκληρο το ακουστικό φάσμα. Αυτό που πραγματικά έχουν να συνεισφέρουν τα μέσα υψηλής ανάλυσης είναι βέβαια η υψηλή δειγματοληψία, αλλά υπό την έννοια της ανάγκης φίλτρων αποκοπής μικρής κλίσης, και άρα χαμηλών παραμορφώσεων. Βέβαια, και σήμερα υπάρχουν ψηφιακά φίλτρα που υπερδειγματίζουν με παρεμβολή πλαστών δειγμάτων, με αξιόλογη ακρίβεια, αλλά όπως και να το κάνουμε, τα πραγματικά δείγματα και μόνον αυτά είναι η πραγματικότητα. Εκτός αυτού, ένα σήμα με μήκος λέξης 24bit, εκ φύσεως έχει αυξημένη δυναμική περιοχή, πολύ επάνω από τα 96dB (τόσα δεν είναι; ) του CD-DA, κάτι εξόχως ευπρόσδεκτο στη διαδικασία του post production.

Το βασικό πρόβλημα της αποτυχίας των μέσων υψηλής ανάλυσης, μάλλον θα πρέπει να το αναζητήσουμε στην τακτική της δισκογραφικής βιομηχανίας, η οποία θυμίζει λιγάκι τη στρουθοκάμηλο. Με λίγα λόγια, το SACD και το DVD-A έχουν τη τύχη του DAT, δεχόμενα πόλεμο εκ των έσω, για έναν πολύ απλό λόγο. Οι εταιρείες δεν τα υιοθετούν, διότι δεν έχουν καταφέρει να βρουν έναν τρόπο για να τα κλειδώσουν, ώστε να μην αντιγράφονται σε υπολογιστή. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Αναζητούν επίμονα έναν τρόπο, ώστε να μην υπάρξει η δυνατότητα της παροχής του σήματος στην ψηφιακή έξοδο του player, τουλάχιστον όχι σε μορφή που να μην είναι scrambled. Άλλωστε, κυκλοφορούν τόσοι και τόσοι τίτλοι σε μορφή CD-DA, που είναι μεν κλειδωμένοι, αλλά με κάποιο σπαστήρι, ή με τη χρήση ενός player με ψηφιακή έξοδο, σε συνδυασμό με μια κάρτα ήχου με ψηφιακή είσοδο, το θέμα έχει τελειώσει.

Πάραυτα, οι αποφασίζοντες για τις τύχες των διαφόρων φορμά δεν έχουν καταφέρει να συνειδητοποιήσουν το απλούστατο, αλλά και δυσδιάκριτο: η on line κοινότητα είναι πλέον τόσο πολυάριθμη, και έχει τόση ισχύ στα χέρια της, τόση νοημοσύνη, που είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξει σύστημα προστασίας κατά της αντιγραφής που να ανθέξει πέραν –ας πούμε- των δύο μηνών, και πολλούς λέω. Έτσι, όλοι επαναπαύονται στη mainstream τεχνολογία του CD-DA, της οποίας το κόστος ανάπτυξης έχει αποσβεσθεί εδώ και πολλά χρόνια, και εσοδεύουν, καταπολεμώντας την αντιγραφή όπως και όπου μπορούν. Όσο για το high definition audio, «αν δεν το κλειδώσουμε, χωρίς να το ξεκλειδώσετε, δεν θα σας το δώσουμε».

Εκτός των παραπάνω, πρέπει να συνυπολογίσουμε και τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, η οποία συνέπεσε με την εισαγωγή των φορμά υψηλής ανάλυσης, αποθαρρύνοντας έτσι κάποιες τολμηρές κινήσεις. Δεν υπάρχει ούτε ένας παραγωγός, που θα αισθανόταν άνετα μπροστά σε ένα αδιάθετο στοκ 500.000 ή 1.000.000 αντιτύπων SACD ή DVD-A, ακόμη και αν είναι της Madonna, (τα μεγέθη είναι απολύτως ρεαλιστικά, για να μην πω μετριοπαθή), μόνον και μόνον επειδή η αγορά κινήθηκε προς το ένα από τα δύο, απορρίπτοντας το άλλο, ή προς κάποιον τρίτο τεχνολογικό σφετεριστή, απαξιώνοντας για πάντα αυτά τα δύο. Εξάλλου, για να λέμε τα σύκα, σύκα, όλος ο κόσμος είναι πραγματικά ευτυχής με το CD-DA, αφού έχει στη διάθεσή του ένα μέσο υψηλής ηχητικής ποιότητας, ώριμο, γνώριμο, αλλά και πιο υγιεινό από το καρκινογόνο PVC του φωνογραφικού δίσκου. Πόσο εύκολα θα δεχθεί να το αλλάξει;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.903
Reaction score
22.905
Εκτός των παραπάνω, αξίζει να έχουμε υπ’ όψη μας και τις κινήσεις κάποιων πραγματικών οραματιστών. Ο Steve Jobs πήρε την ιδέα του Shawn Fanning, της φόρεσε γραβάτα, και άρχισε τις συνεννοήσεις με τους τέσσερις – πέντε μεγάλους της Αμερικανικής δισκογραφίας, που διήρκεσαν 15 μήνες. Εν μια νυκτί έφερε επανάσταση στο δισκογραφικώς επιχειρείν, πουλώντας κάτι ασύλληπτο για το μυαλουδάκι πολλών περί τα δισκογραφικά αποφασιζόντων φωστήρων. Δεν πουλούσε δίσκους, αλλά τραγούδια. Μέσα στους πρώτους 12 μήνες λειτουργίας, πριν καλά – καλά καταλάβουν όλοι τι έγινε, το iTunes εσόδευσε 100 εκατομμύρια δολλάρια, πουλώντας 100 εκατομμύρια τραγούδια, (99 σεντς το κομμάτι), χωρίς να συνυπολογίσουμε τις πωλήσεις hardware, λέγε με iPod.

Για κάθε κάτοικο του δυτικοευρωπαϊκού κόσμου, σε ένα δίσκο υψηλής ανάλυσης, αντιστοιχούν τουλάχιστον δύο CD που έχουν ένα τραγούδι που θα ήθελε να έχει, χωρίς να πληρώσει και για τα υπόλοιπα. Επιπλέον, δεδομένης της υψηλής διαθεσιμότητας των broadband συνδέσεων, η πώληση τραγουδιών μέσω download, ακόμα και σε ασυμπίεστη CD-DA μορφή είναι κάτι εφικτό, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τα φορμά υψηλής ανάλυσης, καθ’ όσον ο όγκος του high definition τραγουδιού αυξάνει εκθετικά.

I Pod, therefore I sell, and I did it damn well. :D
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Ακριβώς αυτό δυστυχώς για εμάς,είναι το σκεπτικό των εταιρειών.

Να το κλειδώσουμε χωρίς να ξεκλειδώνεται.... :|
Εάν το καταφέρουν,πράγμα αδύνατον :lol: ,τότε το συγκεκριμένο format,θα επικρατήσει... :wink:
 

Μηνύματα
228
Reaction score
0
Μια μικρή συμβολή στο θεωρητικό κομμάτι: η θεωρία του Φουριέ για δειγματοληψία διπλάσια της μέγιστης συχνότητας ενός σήματος ισχύει για σήματα τα οποία εκτείνονται άπειρα στο χρόνο.
Για σήματα που έχουν αρχή και τέλος η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι διαφορετική (μεγαλύτερη).
Επίσης αν ένα σήμα έχει ένα εύρος συχνοτήτων (όχι από 0 έως fmax) πάλι ο τύπος αλλάζει.
Θέλω να πώ ότι το 2*fmax ενώ είναι καλό σαν τυφλοσούρτης δεν ισχύει παντού και ακριβώς.
Δεν είμαι κοντά στα φοιτητικά μου χρόνια ίσως κάτι να μπέρδεψα ίσως όμως και να βοήθησα
J.
 

Μηνύματα
559
Reaction score
1
Το βασικό πρόβλημα της αποτυχίας των μέσων υψηλής ανάλυσης, μάλλον θα πρέπει να το αναζητήσουμε στην τακτική της δισκογραφικής βιομηχανίας, η οποία θυμίζει λιγάκι τη στρουθοκάμηλο. Με λίγα λόγια, το SACD και το DVD-A έχουν τη τύχη του DAT, δεχόμενα πόλεμο εκ των έσω, για έναν πολύ απλό λόγο. Οι εταιρείες δεν τα υιοθετούν, διότι δεν έχουν καταφέρει να βρουν έναν τρόπο για να τα κλειδώσουν, ώστε να μην αντιγράφονται σε υπολογιστή. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό...
Ένας άλλος πολύ βασικός λόγος είναι το αρκετά υψηλό κόστος των παραπάνω concepts σε σχέση με το CD. Και μόνο το κόστος του εξοπλισμού ηχογράφησης και παραγωγής να λάβουμε υπ' όψιν μας... αυτό φτάνει.


Αντωνάκη (Χατζηκωνσταντή), προς θεού μην με παρεξηγήσεις. Πλάκα σου έκανα με την κάρτα. :D Δυστυχώς δεν ήμουν και on-line για να δω κάποιο σχετικό thread. Την επόμενη φορά θα είμαι παρόν.
 


Staff online

  • spylab
    TrumpoMusk
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.752
Μηνύματα
3.026.482
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top