- Μηνύματα
- 2.274
- Reaction score
- 968
Βάζει και αυτήν την απλοποιημένη μεθοδολογία υπολογισμού του χρόνου καθυστέρησης πρώιμων ανακλάσεων και αντίστοιχη επιλογή ακουστικού treatment:

Με απλά λόγια, οι συνηχητές μπαίνουν στις 4 γωνίες του δωματίου όπου βρίσκονται οι "κόμβοι" του μπάσου, όπου δηλαδή το μπάσο συσσωρεύεται και ενισχύεται και μπουμάρει και ...αποτελεί πρόβλημα. Οι συνηχητές που λέω, αποτελούν επιφάνειες που συντονίζουν στα μπάσα (κέντρο συντονισμού περίπου στους 60 κύκλους) με αποτέλεσμα να παίρνουν την ηχητική ενέργεια και να πάλλονται, να τη μετατρέπουν σε μηχανική και να την απορροφούν (δηλαδή, μπασοπαγίδα), και χρειάζονται διότι οι διαχυτές για να πιάσουν τόσο χαμηλές συχνότητες πρέπει να έχουν πολύ μεγάλο βάθος (σαφώς >50cm), κάτι ανέφικτο σε οικιακούς χώρους. Για να κατασκευάσεις συνηχητές που να πιάνουν ακόμα χαμηλότερες συχνότητες (ας πούμε στα 30Hz) χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες επιφάνειες (πλάτους >1,5μ) και η μόνη θέση που μπορούν να τοποθετηθούν ώστε να μην ενοχλούν (ιδίως σε οικιακούς χώρους) είναι στο ταβάνι.Σοβαρά τώρα γιατί μπαίνουν πίσω οι συνηχητές?, στις 4 γωνίες του δωματίου?
Επίσης γιατί τίποτα στο πάτωμα?
Επίσης, φαίνομαι να έχω πτυχίο ηλετρονικών, υπολογιστών, καθώς και ηλεκτρολόγου μηχανικού, όπως και μηχανικού ήχου. Ασχέτως αν το μόνο πτυχίο που έχω είναι της Ιατρικής σχολής του Αριστοτέλειου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης... :126:Φαίνεσαι ότι έχεις πρόσφατο πτυχίο ακουστικής!
Πολύ σωστά.Μόνο στο δάπεδο δεν μπορείς να κάνεις αποτελεσματική απορρόφηση στις επίμαχες συχνότητες.
Δεν κατανόησες τη σκέψη μου, ίσως επειδή δε την ανάλυσα αρκετά. Και στον πίσω τοίχο είναι προτιμότερη η διάχυση, αρκεί να απέχει η θέση ακρόασης τουλάχιστον 2,5 μ από τον πίσω τοίχο, ώστε η άμεση ενέργεια που θα παίρνεις από τους διαχυτές (κλάσμα της ανακλώμενης) να είναι πολύ μικρή σε σχέση με αυτήν από την άλλη πλευρά του δωματίου. Επειδή στα συνηθισμένα σπίτια μας δεν έχουμε >9 μέτρα μήκος (3μ απόσταση θέσης ακρόασης από τον πίσω τοίχο + 4 μέτρα απόσταση θέσης ακρόασης από το ηχείο + 2μ το ηχείο από τον πίσω τοίχο = 9μ) ως μόνη λύση έρχεται η απορρόφηση. Έτσι επιτυγχάνεται το γνωστό (α ρε νικ) live end-dead end).Τώρα με τον πίσω τοίχο αντιφάσκεις υποστηρίζοντας απορρόφηση αντί σκέδασης! Δηλαδή αυτή η ενέργεια δεν λειτουργεί ευεργετικά στο συνολικό ερέθισμα?
Άντε, νταξ, έχω κάπχια "ψυχοακουστικά κενά". Ικανοποιήθηκες τώρα? :136:Ψάξου λίγο, γιατί έχεις κάποια "ψυχοακουστικά" κενά!
και το ρωτάς???????????Να κανω μια ηλιθια ερωτηση?
Όχι, δε πάει έτσι. Ο ανακλώμενος ήχος από τον διαχυτή δεν είναι χρωματισμένος. Ο ανακλώμενος από τον τοίχο ή την τηλεόραση ή το χαλί, ή τη μοκέτα, ή το ρικοφόν, ή από οποιαδήποτε άλλη επιφάνεια, ΕΙΝΑΙ. Από το διαχυτή, ΟΧΙ.Απο ενα σημειο Α σε ενα σημειο Β ο πιο συντομος δρομος ειναι η ευθεια.
Απο το ηχειο μεχρι το αυτι μας ο πιο συντομος δρομος ειναι παλι η ευθεια.Βαζοντας λοιπον τον πιο <γρηγορο ηχο> (ευθεια)
και τον εμμεσο ηχο (reflection) μαζι,
φτανει η ιδια πληροφορια σε δυο διαφορετικους χρονους.Αυτο πως το αντιλαμβανεται ο εγκεφαλος ? το εχουμε σκεφτει ?
Καθως ο ηχος Α ειναι ατοφιος (οτι βγαζει το ηχειο) , απο την αλλη ο ηχος Β ειναι <χρωματισμενος> απο εκει που ακουμπησε.
Ενας ηχος απευθειας ειναι και <καθαρος> και γρηγορος
και στην αλλη περιπτωση εχουμε τον πιο πανω ηχο παρεα με καθυστερημενο και χρωματισμενο ηχο.
Για το δεύτερο, για τις πληροφορίες χώρου δηλαδή, μην είσαι και τόσο σίγουρος, για ...αρκετές ηχογραφήσεις. Γενικά όμως, έχεις απόλυτο δίκιο.:126:Τώρα αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο απευθείας ήχος μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, μαζί και του χώρου που έγινε η στερεοφωνική ή πολυκάναλη ηχοληψία.
Από πειραματισμό:
Όταν στις πρώτες ανακλάσεις των πλαϊνών τοίχων τοποθετηθούν απορροφητές ο ήχος σαφώς καθαρίζει αλλά "σκοτεινιάζει" (αδόκιμη ίσως έκφραση αλλά δεν μου έρχεται κάτι καλύτερο για να το περιγράψω) κάνοντας ταυτόχρονα αναγκαία την αύξηση της έντασης από τον ενισχυτή.
Όταν τοποθετηθούν στις πρώτες ανακλάσεις μπουν διαχύτες ο ήχος, χωρίς να χάσει κάτι σε καθαρότητα σε σχέση με την τοποθέτηση των απορροφητών (ίσως και να κερδίζει), κυριολεκτικά "ζωντανεύει" και το ρυθμιστικό του ενισχυτή επανέρχεται ίσως και σε χαμηλότερα επίπεδα από ότι ήταν με απλή ανάκλαση.
Σε κάθε περίπτωση δε, είτε διάχυση είτε απορρόφηση των πρώτων ανακλάσεων, οι εντάσεις που μπορεί να "σηκώσει" πλέον το δωμάτιο χωρίς να φτάσει στα όρια κόπωσης για τον ακροατή είναι πολύ μεγαλύτερες.
υβριδικα εχεις η πανελ μονο?Μέ τα Martin Logan τι γίνεται παλληκάρια μου?
Ο μπροστινός τοίχος είναι βασικά γυψοσανίδα η οποία δημιουργεί ράφια σε όλο το ύψος του. Μέχρι 1,5 μέτρο περίπου τα ράφια είναι γεμάτα (σχεδόν) με βιβλία, δίσκους, CDs. Από κεί κ πάνω, διακοσμητικά: κορνίζες κ τα τοιαύτα.
Τα ηχεία απέχουν 1,5 μέτρο περίπου από τον τοίχο (λέμε τώρα) αυτό.
Σε σχέση με τους πλαινούς υπάρχει ασύμμετρη τοποθέτηση: μισό μέτρο από τον ένα, 2,5 από τον άλλο.
Ο πίσω τοίχος είναι σε απόσταση 5 μέτρων από τη θέση ακρόασης.
Το δωμάτιο φορτωμένο από επίπλωση, στο πίσω μέρος δημιουργείται δίκην Γ και ο χώρος της κουζινός.
Κούρασα, έ?
Κάτω από τα 200 Hz είναι εύκολα αντιληπτός ο κακός χαμός.
Nίκο δεν φαντάζεσαι τι τραβάω αυτές τις μέρες με τα κ@λ@ηχείαο κακος χαμος δηλαδη γινεται.
δεν τα βγαζεις ολα αυτα απο πισω ενα σκ να δεις την διαφορα?
ξερω ξερω, διαζυγιο, εγω εβγαλα το τραπεζι το σκ που η γυναικα ηταν διακοπες...
τα purity ειναι αρκετα ευκολα στη τοποθετηση. η στερεοφωνικη εικονα τους δε ειναι συναρπαστικη.
αξιζει να προσπαθησεις...