Featured Estimated in room response

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.924
Reaction score
12.588
Γι' αυτό του γυάλισε το tzero που για να λέμε την αλήθεια είναι προκλητικά.. βολικό. :rolleyes:
Ένα σκαμνάκι από το IKEA είναι εξίσου βολικό, πιο φτηνό, και βγάζει πάνω/κάτω το ίδιο μπάσο.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.166
Reaction score
19.043
Ένα σκαμνάκι από το IKEA είναι εξίσου βολικό, πιο φτηνό, και βγάζει πάνω/κάτω το ίδιο μπάσο.
Αν είχα πάντως ακόμα τα John Blue jb3 σε καμμιά ωραία γωνίτσα άνετα έβαζα ένα τέτοιο να τα συνοδεύει.. :rolleyes:
Για την περίπτωση του steadyshot είπαμε είναι πολύ μικρό και μάλλον καμμένο χρήμα.. ;)
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Εχει ο ενισχυτης σου PEQ? Αν ναι ποσες μπαντες? Αν εφαρμοσεις EQ μεσω του ενισχυτη σου, η διορθωση θα παει και στα sub.
Αν δεν το κλεισεις, θα χρειαστει να κατεβασεις πολυ την συχνοτητα κρος στο sub διαφορετικα θα εχεις μεγαλο peak μεταξυ 60-100Hz γιατι το Elac εχει ηδη Peak απο τα 80Hz μεχρι τα 200Hz απο την οπη. Δεν ειναι κακο να κατεβασεις την συχνοτητα κρος, απλα υπαρχει περιπτωση να μην καταφερεις να πετυχεις αρκετα φλατ αποκριση αν δεν εχεις δυνατοτητα ισοσταθμισης.
το WiiM pro plus έχει 4band peq και μελλοντικά θα έχει 10 bands . Αυτό πάει ψηφιακά στο ενσωματωμένο dac του ενισχυτή . Θα ήθελα το sub να είναι sealed λόγω χαρακτήρα του μπάσου και είδα το kali ότι έχει ένα port στο πλάι . Άνετα ρίχνω απαιτήσεις σε στάθμες . Και μου αρέσει η ιδέα του cross στα 60 . Η svs προτείνει τα 50 low pass για το ηχείο μου . Δεν μπορώ δυο sub από την αρχή…

Μουσική που ακούω : 1.Blues 2. Κλασική 3.Jazz 4. Classic Rock 5. Ηλεκτρονική
 
Last edited:

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
το WiiM pro plus έχει 4band peq και μελλοντικά θα έχει 10 bands . Αυτό πάει ψηφιακά στο ενσωματωμένο dac του ενισχυτή . Θα ήθελα το sub να είναι sealed λόγω χαρακτήρα του μπάσου και είδα το kali ότι έχει ένα port στο πλάι . Άνετα ρίχνω απαιτήσεις σε στάθμες . Και μου αρέσει η ιδέα του cross στα 60 . Η svs προτείνει τα 50 low pass για το ηχείο μου .
Αυτη τη στιγμη οτι μπασο ακους απο τα ηχεια σου, οφειλεται στο οτι ειναι bass reflex. To bass reflex ειναι ενας ευκολος και φτηνος τροπος να κερδισεις db στις χαμηλες συχνοτητες. Εχει ρισκο στη υλοποιηση και καραδοκουν ενα σωρο πιθανα προβληματα αλλα ενα καλα σχεδιασμενο bass reflex subwoofer δεν εχει τιποτα να ζηλεψει απο ενα sealed. Το προβλημα με τα sealed subwoofer ειναι οτι τα καλα του ειδους ειναι ακριβα.
Υποτιθεται οτι το μικρο sealed SVS ειναι ενα καλο εισαγωγικο sub αλλα στατιστικα, αν κρινω απο τις αγγελιες που παρακολουθω εδω και μερικα χρονια, οσοι το πηραν, το πουλησαν μετα απο λιγο καιρο.
sealed sub που θα αγοραζα (απο τα σχετικα οικονομικα μοντελα) ειναι τα Dynaudio 9S, 18S, JL Audio D110, e112, REL HT/1205, SVS SB3000, & 3000 micro. Ολα πανω απο 900€/τεμ

Οσον αφορα το cross στα 60Ηz, μαζι σου, αλλα εχε υποψην οτι το group delay που σε γενικες γραμμες δεν ειναι αντιληπτο απο μονο του, γινεται αντιλληπτο οταν προσπαθεις να ενσωματωσεις δυο ηχεια με διαφορετικο group delay πανω στη συχνοτητα κρος και ειναι βεβαιο το το group delay του Elac στα 60Hz που αυτη τη στιγμη δεν σε ενοχλει καθολου, θα ειναι πολυ υψηλοτερο απο το απειροελαχιστο group delay του οποιουδηποτε sub και αυτο μπορει να ειναι αντιλληπτο. Αυτα ειναι βεβαια προβληματα που προκυπτουν μονο στα δικαναλα συσυηματα που δεν δινουν δυνατοτητα High Pass στους δορυφορους. Οι πολυκαναλοι τα εχουν λυσει αυτα προ πολλου.

Το PEQ του WiiM καλη φαση αλλα δεν μπορει να κανει πολλα πραγματα γιατι δεν μπορει να επεμβει χωριστα στο sub και στους δορυφορους.
 
Last edited:

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Αυτη τη στιγμη οτι μπασο ακους απο τα ηχεια σου, οφειλεται στο οτι ειναι bass reflex. To bass reflex ειναι ενας ευκολος και φτηνος τροπος να κερδισεις db στις χαμηλες συχνοτητες. Εχει ρισκο στη υλοποιηση και καραδοκουν ενα σωρο πιθανα προβληματα αλλα ενα καλα σχεδιασμενο bass reflex subwoofer δεν εχει τιποτα να ζηλεψει απο ενα sealed. Το προβλημα με τα sealed subwoofer ειναι οτι τα καλα του ειδους ειναι ακριβα.
Υποτιθεται οτι το μικρο sealed SVS ειναι ενα καλο εισαγωγικο sub αλλα στατιστικα, αν κρινω απο τις αγγελιες που παρακολουθω εδω και μερικα χρονια, οσοι το πηραν, το πουλησαν μετα απο λιγο καιρο.
sealed sub που θα αγοραζα (απο τα σχετικα οικονομικα μοντελα) ειναι τα Dynaudio 9S, 18S, JL Audio D110, e112, REL HT/1205, SVS SB3000, & 3000 micro. Ολα πανω απο 900€/τεμ

Οσον αφορα το cross στα 60Ηz, μαζι σου, αλλα εχε υποψην οτι το group delay που σε γενικες γραμμες δεν ειναι αντιληπτο απο μονο του, γινεται αντιλληπτο οταν προσπαθεις να ενσωματωσεις δυο ηχεια με διαφορετικο group delay πανω στη συχνοτητα κρος και ειναι βεβαιο το το group delay του Elac στα 60Hz που αυτη τη στιγμη δεν σε ενοχλει καθολου, θα ειναι πολυ υψηλοτερο απο το απειροελαχιστο group delay του οποιουδηποτε sub και αυτο μπορει να ειναι αντιλληπτο. Αυτα ειναι βεβαια προβληματα που προκυπτουν μονο στα δικαναλα συσυηματα που δεν δινουν δυνατοτητα High Pass στους δορυφορους. Οι πολυκαναλοι τα εχουν λυσει αυτα προ πολλου.

Το PEQ του WiiM καλη φαση αλλα δεν μπορει να κανει πολλα πραγματα γιατι δεν μπορει να επεμβει χωριστα στο sub και στους δορυφορους.
Ίσως για το group delay παίζει ρόλο να τοποθετηθεί πιο μακριά από τα ηχεία ώστε αυτά τα ms να πλησιάσουν με trial and error . Κάποια subs προσφέρουν auto eq με μικρόφωνο. Πχ το elac Varro αλλά είναι bass reflex

 

Attachments


Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Ίσως για το group delay παίζει ρόλο να τοποθετηθεί πιο μακριά από τα ηχεία ώστε αυτά τα ms να πλησιάσουν με trial and error .

Δεν παει ετσι με το group delay. Το Group delay θα ακολουθει το ηχειο οπου κι αν το πας. Το ζητουμενο για να μην ειναι αντιλληπτο ειναι να μην υπαρχει μεγαλη διαφορα στο σημειο κρος και το προβλημα εδω ειναι οτι στο Elac το group delay στα 50 και στα 60Hz θα ειναι πολυ υψηλοτερο απο του sub. Αν ειχες εναν ενισχυτη που διαθετει High Pass (πχ Yamaha R-N1000A) θα εκοβες τα Elac στα 80Hz και το group delay θα ηταν παρελθον.
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Για κάνε μια μέτρηση στα db που θέλεις να είναι οι κορυφές σου (όχι η μέση στάθμη) και στην απόσταση που ακούς, και μετά τα λέμε.
Δεν καταργούνται οι νόμοι της φύσης, είναι πενταμισάρι μιντ.

Η (παρωχημένη) μέτρηση του Stereophile είναι nearfield. Δες και το spinorama.
Η πραγματική ευαισθησία είναι περίπου 83db για ένα watt στο ένα μέτρο, δες στο ASR, δες και τις παραμορφώσεις στα 96db στο ένα μέτρο και κάνε τις πράξεις για τα 3 μέτρα.
Έχεις δίκιο . Οι κορυφές μου πρέπει να είναι έως 85 . Άρα σταθερά 70-75 ανάλογα με το εύρος της μουσικής . Αλλά αυτά τα 70 75 θα προσδιορίζονται από το μπάσο και όχι από τις μεσουψηλες
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ίσως για το group delay παίζει ρόλο να τοποθετηθεί πιο μακριά από τα ηχεία ώστε αυτά τα ms να πλησιάσουν με trial and error . Κάποια subs προσφέρουν auto eq με μικρόφωνο. Πχ το elac Varro αλλά είναι bass reflex

Όσο και να μην επιδιώκω να στεναχωρώ τον steadyshot δεν γίνεται να μπαίνει το group delay στη συζήτηση χωρίς ανταπόκριση... Από τη μια θα έχουμε την πληρέστερη ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά του sub στο δικό του άνω όριο έναντι εκείνης από την ενότητα του midwoofer στο κάτω όριο απόκρισης από το δορυφόρο , από την άλλη θα πρέπει να κρατάμε υπ'όψιν ότι τα ηλεκτρονικά κυκλώματα στα σύγχρονα sub τείνουν να καθυστερούν τη διέλευση του σήματος περισσότερο με αυτήν την καθυστέρηση ν'αυξάνεται κατά την εφαρμογή οποιουδήποτε φίλτρου. Δηλαδή το ηχειακό σύστημα του sub αναμένεται ν'αποσβένει γρηγορότερα την ενέργεια αλλά να ξεκινά τη δική του ταλάντωση με ανώτερη χρονική υστέρηση.

Σε όλα αυτά πρέπει να λογαριαστεί και πιθανή σύζευξη με ιδιορρυθμούς δωματίου οι οποίοι θ'αυξάνουν τοπικά την τιμή group delay. Τέτοιοι παράγοντες απαιτούν λήψεις μέσω μικροφώνου και μελέτη των αντίστοιχων παραστάσεων προκειμένου να εξεταστούν επαρκώς σε δεδομένο setup.
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Έχεις δίκιο . Οι κορυφές μου πρέπει να είναι έως 85 . Άρα σταθερά 70-75 ανάλογα με το εύρος της μουσικής . Αλλά αυτά τα 70 75 θα προσδιορίζονται από το μπάσο και όχι από τις μεσουψηλες
Σε αυτες τις εντασεις εισαι ΟΚ.
Η ανηχοικη μετρηση στα 86db/1m για ενα ηχειο ειναι ισοδυναμη της in-room στα 3μετρα απο ενα ζευγος οποτε για 85db στη θεση ακροασης η παραμορφωση θα ειναι στα επιπεδα του γραφηματος στο ASR για τα 86db που ειναι ΟΚ.
Screenshot_121.png
 

Μηνύματα
412
Reaction score
273
Δεν παει ετσι με το group delay. Το Group delay θα ακολουθει το ηχειο οπου κι αν το πας. Το ζητουμενο για να μην ειναι αντιλληπτο ειναι να μην υπαρχει μεγαλη διαφορα στο σημειο κρος και το προβλημα εδω ειναι οτι στο Elac το group delay στα 50 και στα 60Hz θα ειναι πολυ υψηλοτερο απο του sub. Αν ειχες εναν ενισχυτη που διαθετει High Pass (πχ Yamaha R-N1000A) θα εκοβες τα Elac στα 80Hz και το group delay θα ηταν παρελθον.
Με FIR filters διορθώνεται ;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.397
Reaction score
79.576
Οι κορυφές μου πρέπει να είναι έως 85
Είναι εξαιρετικά χαμηλή στάθμη. 20dB κάτω απο την στάθμη αναφοράς. Μήπως κάνεις λάθος; Ακούς κλασική, και σε ικανοποιεί κορυφή 85dB? Τότε θα είναι η μέση στάθμη στα 65, και τα χαμηλά περάσματα στο μπάσο οριακά κάτω απο το κατώφλι ακουστότητας ή κάπου εκεί. Θα ακούς μέρος του έργου, όχι όλο. Οπότε θα χρειαστείς loudness compensation στο μπάσο.
8983D1A1-7445-4941-9C48-C4B3F59CA50B.jpeg

Μήπως κάνεις λάθος;

Μήπως μετράς dB(A) αντί για dB(C)?

Και να ξέρεις, αν αρχίσεις τα φίλτρα ισοστάθμισης θα έχεις πέναλτι 7-8dB τουλάχιστον, εκτός αν μόνο κουρεύεις modes.

Συνολικά αν το δεις, δεν βγαίνει. Υπόψιν, αυτά τα νούμερα τα έχουμε αναλύσει πολλές φορές, δεν ψαχνόμαστε να δούμε τι γίνεται. Ξέρουμε.
 


Μηνύματα
412
Reaction score
273
Είναι εξαιρετικά χαμηλή στάθμη. Μήπως κάνεις λάθος; Ακούς κλασική, και σε ικανοποιεί κορυφή 85dB? Τότε θα είναι η μέση στάθμη στα 65, και τα χαμηλά περάσματα στο μπάσο οριακά κάτω απο το κατώφλι ακουστότητας ή κάπου εκεί. Θα ακούς μέρος του έργου, όχι όλο. Οπότε θα χρειαστείς loudness compensation στο μπάσο.
View attachment 316877
Μήπως κάνεις λάθος;

Μήπως μετράς dB(A) αντί για dB(C)?

Και να ξέρεις, αν αρχίσεις τα φίλτρα ισοστάθμισης θα έχεις πέναλτι 7-8dB τουλάχιστον, εκτός αν μόνο κουρεύεις modes.

Συνολικά αν το δεις, δεν βγαίνει. Υπόψιν, αυτά τα νούμερα τα έχουμε αναλύσει πολλές φορές, δεν ψαχνόμαστε να δούμε τι γίνεται. Ξέρουμε.
Σε κλασική παρατήρησα ότι είναι κάπου 15 db η διαφορα μέσης με peak εκτός κάποιων κομματιών που έφτανε και 25 . Συνήθως είναι 10 στα υπόλοιπα . Η αλήθεια είναι ότι σε κλασική ζορίζει το πράγμα και τα 65 δεν είναι αρκετά . Εκεί προτιμώ 78-80 σταθερά και 100 κορυφή . Στην πράξη όμως υπό τις συνθήκες που ζω πολύ σπάνιο να έχω την ησυχία μου να ακούσω με 100 peak 😂
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Είναι εξαιρετικά χαμηλή στάθμη. 20dB κάτω απο την στάθμη αναφοράς. Μήπως κάνεις λάθος; Ακούς κλασική, και σε ικανοποιεί κορυφή 85dB? Τότε θα είναι η μέση στάθμη στα 65, και τα χαμηλά περάσματα στο μπάσο οριακά κάτω απο το κατώφλι ακουστότητας ή κάπου εκεί. Θα ακούς μέρος του έργου, όχι όλο. Οπότε θα χρειαστείς loudness compensation στο μπάσο.
View attachment 316877
Μήπως κάνεις λάθος;

Μήπως μετράς dB(A) αντί για dB(C)?

Και να ξέρεις, αν αρχίσεις τα φίλτρα ισοστάθμισης θα έχεις πέναλτι 7-8dB τουλάχιστον, εκτός αν μόνο κουρεύεις modes.

Συνολικά αν το δεις, δεν βγαίνει. Υπόψιν, αυτά τα νούμερα τα έχουμε αναλύσει πολλές φορές, δεν ψαχνόμαστε να δούμε τι γίνεται. Ξέρουμε.
H μονη εξηγηση που μπορω να δωσω ειναι οτι 1) μενει καπου που εχει απεραντη ησυχια, 2) ακουει περισσοτερο μουσικη με μικρο δυναμικο ευρος, το πολυ 10db.
 


Μηνύματα
412
Reaction score
273
Βεβαίως ο,τι μετρήσεις σε SPL και να κάνω εγώ σε περίπτωση που υπάρχει περιεχόμενο σε πρώτη οκτάβα ή αρχή δεύτερης δεν είναι ακριβείς γιατί τις αναπαράγει σε χαμηλότερες στάθμες από τις υπόλοιπες.
 


platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
............ από την άλλη θα πρέπει να κρατάμε υπ'όψιν ότι τα ηλεκτρονικά κυκλώματα στα σύγχρονα sub τείνουν να καθυστερούν τη διέλευση του σήματος περισσότερο με αυτήν την καθυστέρηση ν'αυξάνεται κατά την εφαρμογή οποιουδήποτε φίλτρου. Δηλαδή το ηχειακό σύστημα του sub αναμένεται ν'αποσβένει γρηγορότερα την ενέργεια αλλά να ξεκινά τη δική του ταλάντωση με ανώτερη χρονική υστέρηση......
Μηπως αυτο εχει να κανει με την hi-level input συνδεση που προτεινει η Ρελ ?
Και ισως οτι στην σειρα Τ/..χ τουλαχιστον εχει ΑΒ ενισχυτες και οχι class D ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μηπως αυτο εχει να κανει με την hi-level input συνδεση που προτεινει η Ρελ ?
Και ισως οτι στην σειρα Τ/..χ τουλαχιστον εχει ΑΒ ενισχυτες και οχι class D ?
Η προτεινόμενη μέθοδος από τη REL μπορεί να λειτουργεί απλούστερα ειδικά για τα μοντέλα της με την είσοδο hi-level και το παραδοσιακό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το ηλεκτρονικό κύκλωμα ακόμα και στα REL sub επιφέρει delay σε όποιο σήμα θα διαχειρίζεται. Σημαντικότερος παράγοντας όμως θα είναι η συνέργεια main & sub σε συνάρτηση με την τοποθέτηση και ακολούθως την ανταπόκριση από το χώρο.

Η μέθοδος της REL προβλέπει επίσης να μην κροσάρονται με υψιπερατό φίλτρο τα main ηχεία παραμένοντας φορτωμένα με το κάτω άκρο του φάσματος. Υποτίθεται για να μην αλλοιωνόταν η οικεία τονικότητα του ηχοσυστήματος - όσο χαλασμένη και να ήταν εκείνη εξαρχής λόγω του ανώφελου ενεργειακού φόρτου.

Αν αποδεχόμασταν το προβαλλόμενο επιχείρημα πως η hi-level σύνδεση από την έξοδο των τελικών για τα ηχεία εξασφαλίζει ανώτερη συνοχή μεταξύ main & sub, τότε στην περίπτωση ενεργών ηχείων η συνοχή θα έπρεπε να εξασφαλίζεται συνδέοντας main & sub σε στάδιο προενισχυτικής εξόδου.
 
Last edited:

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
Η προτεινόμενη μέθοδος από τη REL μπορεί να λειτουργεί απλούστερα ειδικά για τα μοντέλα της με την είσοδο hi-level και το παραδοσιακό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το ηλεκτρονικό κύκλωμα ακόμα και στα REL sub επιφέρει delay σε όποιο σήμα θα διαχειρίζεται. Σημαντικότερος παράγοντας όμως θα είναι η συνέργεια main & sub σε συνάρτηση με την ανταπόκριση από το χώρο.


¨'Μαλλον ειναι της φιλοσοφίας, απο το ολοτελα καλη και η Παναγιώταινα, και στο παραδοσιακο κοινο που απευθυνεται να ειναι και πιο ευκολη η ενσωματωση."


Η μέθοδος της REL προβλέπει επίσης να μην κροσάρονται με υψιπερατό φίλτρο τα main ηχεία ώστε να μην φορτώνονταν το κάτω άκρο του φάσματος. Υποτίθεται για να μην αλλοιωνόταν η οικεία τονικότητα του ηχοσυστήματος - όσο χαλασμένη και να ήταν εκείνη εξαρχής λόγω του ανώφελου ενεργειακού φόρτου.


""Υποτιθεται" (για τη Ρελ φανταζομαι) οτι ειναι καλυτερη μια επικαλυψη χαμηλων συχνοτητων με τα main, λογω καποιας ακυρωσης στα χαμηλα, και επειδη δεν θα υπαρχει δυνατοτητα κροσαρισματος (High και Low) απο δικαναλο προενισχυτη."


Αν αποδεχόμασταν το προβαλλόμενο επιχείρημα πως η hi-level σύνδεση από την έξοδο των τελικών για τα ηχεία εξασφαλίζει ανώτερη συνοχή μεταξύ main & sub, τότε στην περίπτωση ενεργών ηχείων η συνοχή θα έπρεπε να εξασφαλίζεται συνδέοντας main & sub σε στάδιο προενισχυτικής εξόδου.

"Δεν ξερω αν η hi-level εξασφαλιζει ανωτερη συνοχη, ευκολοτερη θα ελεγα, αλλα η Ρελ προτεινει την
Low level αν συνδεσεις το σαμπ της με ευαισθητα ηχεια.
Στα ενεργα, αναγκαστικα θα γινει σε προενισχυτικο σταδιο.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.650
Μηνύματα
2.868.878
Members
37.941
Νεότερο μέλος
timurakhmetov
Top