F1 season 2007 chat

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Θα περίμενε κανείς πάντως για κάποιον που παίρνει τόσα λεφτά να κυκλοφορεί και με καμιά 10αρια άτομα συνοδεία, μπράβο του λοιπόν γιατί φαίνεται προσγειωμένος και απλός άνθρωπος :cool_4:

Όταν αποχωρεί από το ξενοδοχείο του φαίνεται ότι το προηγούμενο βράδυ πρέπει να πέρασε καλά :cool_11::cool_11::cool_11:


Ανεξακρίβωτες φήμες λένε ότι ο Jean Todt είχε δώσει εντολές στο πάρτι να μην υπάρχει τίποτα φουσκωτό και ειδικά δελφίνια :cool_11::cool_11::cool_11::cool_11:
 

Attachments


GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Το msfree.gr έχει μια εξήγηση/θεωρία για το πρόβλημα του Hamilton στη Βραζίλια και φαίνεται ενδιαφέρουσα:
Αυτό με τους αισθητήρες ξεκίνησε από δηλώσεις του De la Rossa στην Ισπανική τηλεόραση αν δεν κάνω λάθος. Δεν ξέρω ποιά είναι η αλήθεια πάντως αξιοπερίεργο είναι ότι πρώτη φορά θυμάμαι να γίνεται κάτι τέτοιο και οι έξοδοι (2) του Hamilton δεν ήταν και κάτι τόσο φοβερό.

Αλλού διάβασα ότι η Mclaren είχε λύσει το κιβώτιο του Hamilton για να το εξετάσουν πριν το GP γιατί φοβόντουσαν ότι είχε κάποιο πρόβλημα.
 



GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Λοιπόν, χτες δημοσιεύτηκε ένα άρθρο στο autosport του Adam Cooper το οποίο έχει πολλές λεπτομέρειες για το θέμα των μονοθεσίων που τα καύσιμα τους βρέθηκαν με θερμοκρασίες εκτός κανονισμών. Επειδή δεν μπορώ να μεταφέρω το άρθρο όπως είναι θα γράψω με δικά μου λόγια τα βασικά σημεία για να καταλάβετε τί ακριβώς έχει παιχτεί. Πιστεύω είναι πολύ ενδιαφέρον και όσοι ασχολείστε με τα τεχνικά θέματα της F1 θα σας αρέσει :cool_4:


...και πάμε

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο επίμαχος κανόνας λέει ότι το καύσιμο μέσα στο μονοθέσιο δεν πρέπει να έχει θερμοκρασία χαμηλότερη από την θερμοκρασία του περιβάλλοντος με διαφορά μεγαλύτερη των 10 βαθμών Κελσίου. Ο κανόνας αυτός απ'οτι λένε είναι πολύ παλιός και κανείς δεν θυμάται καν πότε πρωτοεμφανίστηκε και με ποια αφορμή. Σκοπός του κανόνα είναι να αποτρέψει της ομάδες από το να ψύχουν υπερβολικά τα καύσιμα ώστε να κερδίζουν πλεονέκτημα από την μείωση του όγκου και την βελτίωση της ροής. Ένα άλλο πλεονέκτημα από το κρύο καύσιμο είναι ότι όταν βάζεις κρύο καύσιμο μέσα σε ένα ζεστό ντεπόζιτο στα pitstop αποφεύγεις προβλήματα πίεσης που μπορεί να οδηγήσουν σε σβήσιμο του κινητήρα. Όμως το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι το κρύο καύσιμο δίνει μεγαλύτερη απόδοση από 2.5 ίππους και πάνω (ανάλογα ποιόν θα ρωτήσεις, η Ferrari λέει 2.5 η Mclaren λέει 7 :cool_11::cool_11::cool_11:). Όπως και να'χει το bonus αυτού του boost δεν κρατάει πολύ αφού πολύ σύντομα κατά τη διάρκεια του αγώνα το καύσιμο ζεσταίνεται μέσα στο ντεπόζιτο. Ουσιαστικά είναι ένα μικρό boost στους 1-2 σημαντικούς γύρους μετά το pitstop.

Για αυτό το μικρό πλεονέκτημα πάντως οι ομάδες μπαίνουν σε τεράστια έξοδα για να μεταφέρουν σε όλα τα GP τις συσκευές που έχει η κάθε μια για να ψύχει το καύσιμο, πριν περάσει από την αντλία των pits.

Και πάμε τώρα στην αντίφαση που υπάρχει. Ο κανόνας λέει ξεκάθαρα ότι η θερμοκρασία που μας ενδιαφέρει είναι αυτή που έχει το καύσιμο μέσα στο μονοθέσιο. Έλα όμως που η FIA δεν έχει εφαρμόσει μέχρι τώρα κάποια μέθοδο για να παίρνει μέτρηση μέσα στο μονοθέσιο αλλά μετράει τη θερμοκρασία του καυσίμου μέσα στην αντλία. Μέχρι πέρσι κάποιος άνθρωπος της FIA πήγαινε και έβαζε κάποιο ειδικό όργανο μέσα στην αντλία και έπαιρνε μέτρηση. Φέτος όμως αυτό γίνεται ηλεκτρονικά σε κάθε Pitstop. Έτσι για κάθε αυτοκίνητο ανάλογα με το πόσα stop θα κάνει υπάρχουν 2 ή 3 μετρήσεις μαζί με την ποσότητα την ροή και την ώρα που γίνανε αυτά. Στο τέλος του GP βλέποντας τα καταγεγραμμένα στοιχεία τα συγκρίνουν με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος τη στιγμή που έγινε το pitstop και κρίνουν ανάλογα. Έτσι ουσιαστικά εξετάζουν αν η θερμοκρασία του καυσίμου δεν είναι κάτω από 10 βαθμούς κελσίου από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος αμέσως πρίν μπεί στο μονοθέσιο.

Όπως είναι αναμενόμενο οι Ferrari και Mclaren έχουν το πιο εξελιγμένο σύστημα που ελέγχει τη θερμοκρασία του καυσίμου. Οι συσκευές που χρησιμοποιούν έχουν τη δυνατότητα και να ψύξουν και να ζεστάνουν το καύσιμο ανάλογα. Οι υπόλοιπες ομάδες χρησιμοποιούν λιγότερο εξελιγμένες συσκευές που απλά ψύχουν το καύσιμο και όταν χρειάζεται να ανεβάσουν τη θερμοκρασία απλά προσθέτουν καύσιμο από βαρέλια που προφανώς έχουν υψηλότερη θερμοκρασία από αυτό της συσκευής. Γενικά το θέμα της θερμοκρασίας του καυσίμου οι ομάδες το παίρνουν πολύ σοβαρά, οι αρχιμηχανικοί κοιτάζουν συνεχώς κατά τη διάρκεια του αγώνα τη θερμοκρασία στην τρίτη σελίδα των στοιχείων της FOM και φροντίζουν η θερμοκρασία στην αντλία να είναι πάντα μέσα στα όρια. Για να καταλάβετε εδώ και το πόσο εξελιγμένες είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι ομάδες η Ferrari λέει έχει τη θερμοκρασία στους 9 βαθμούς διαφορά, η Honda στους 8 και η Renault στους 7!!!!!

Και ερχόμαστε στη δεύτερη αντίφαση. Γενικά η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι κοινά αποδεκτό από τις ομάδες ότι είναι αυτή που δίνεται από την FOM στην τρίτη σελίδα του live timing που έχουν οι ομάδες, ανεξάρτητα πόσο ακριβής είναι (θα καταλάβετε παρακάτω) αυτή παίρνουν οι ομάδες σαν σωστή. Έλα όμως που δεν υπάρχει πουθενά διευκρίνιση στους κανονισμούς που να λέει ότι αυτή πρέπει να είναι η θερμοκρασία περιβάλλοντος που λαμβάνεται υπόψη. Εκτός από αυτό λοιπόν, φέτος για πρώτη φορά εκτός από τον μετεωρολογικό σταθμό της FOM που βρίσκεται κάθε φορά μέσα στην πίστα, υπάρχει και ένας δεύτερος σταθμός πιο τεχνολογικά εξελιγμένος της Meteo France στα 5 χιλιόμετρα από την πίστα ο οποίος πέρα από ακριβή στοιχεία δίνει και προβλέψεις. Η FIA πέρσι υπέγραψε με τη Meteo France και προσφέρει τις προβλέψεις αυτές σε όσες ομάδες είναι διατεθειμένες να καλύψουν το κόστος του σταθμού. Από αυτό το σταθμό είναι και οι προβλέψεις που βλέπουμε φέτος στην τηλεοπτική κάλυψη που γράφει πχ σε 5 λεπτά βροχή κτλ ;-) Και σα να μην έφταναν όοολες αυτές οι αντιφάσεις, στο περσινό GP της Αμερικής οι θερμοκρασίες που είχε δώσει η FOM για το περιβάλλον ήταν τελείως λάθος και μετά από επισήμανση των ομάδων είχε μπεί την ώρα του GP σημείωση στην τρίτη σελίδα του live timing που έλεγε ότι ήταν λάθος και έδινε ένα offset για να υπολογίζουν τη σωστή θερμοκρασία!

και για να περάσουμε στο ζουμί...οι θερμοκρασία περιβάλλοντος που έδινε η FOM είχε διαφορά από τη θερμοκρασία που έδινε ο σταθμός της Meteo France τόσο ώστε τα 3 μονοθέσια που βρέθηκαν εκτός ορίων με βάση τις μετρήσεις της FOM να είναι εντός ορίων με τις μετρήσεις της Meteo France!!!!

Έτσι μετά από όλα αυτά μπορεί να καταλάβει κανείς γιατί πήρε τόσες ώρες στους 3 υπεύθυνους της FIA για να πάρουν απόφαση για το θέμα και να καταλήξουν ότι τα στοιχεία δεν ήταν αρκετά ακριβή για να επιβάλλουν ποινή ή όχι. Η συνέχεια λοιπόν στα δικαστήρια της FIA wall_1wall_1

Εδώ βέβαια αξίζει να αναφερθεί ότι μπορεί τα 3 μονοθέσια να ακυρωθούν αλλά αυτοί που τερμάτισαν πίσω από αυτά τα 3 μονοθέσια να μην ανέβουν θέσεις στην κατάταξη όπως έχει γίνει και παλιότερα σε άλλα περιστατικά. Επίσης σοβαρό είναι ότι ο Hamilton έχει κάνει ένα γύρο λιγότερο από αυτούς που βρισκόντουσαν μπροστά του!

και θα κλείσω με μια σκέψη του Adam Cooper, τί θα γινόταν αν τα μονοθέσια που βρέθηκαν εκτός ορίων ήταν τα 2 Ferrari??? :crazy_3::crazy_3:


Ουφ τέλος!!!
Ούτε ο zoglair να ήμουν :cool_11::cool_11::cool_11:
 

Μηνύματα
4.480
Reaction score
3
Απάντηση: F1 season 2007 chat

Η ιστορία με την ψύξη του καύσιμου ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια που είχαν επιβάλει εκείνο τον χάλια κανονισμό για περιορισμένο όγκο καυσίμου που είχε το κάθε μονοθέσιο στη διάθεσή του για τον αγώνα. Οπότε αυτοί έψυχαν το καύσιμο και επιτύγχαναν μεγαλύτερη ποσότητα στο ίδιο όγκο. Άλλος ένας χαζός κανονισμός ο οποίος μας άφησε τέτοια κατάλοιπα. Από κάθε άποψη βέβαια η συγκεκριμένη διάταξη, περί θερμοκρασίας του καυσίμου, είναι αλλού για αλλού και δεν εξασφαλίζει τίποτε περισσότερο από έναν ταχύτερο ανεφοδιασμό (κατά πόσο όμως) και την καλύτερη (πόσο καλύτερη δε γνωρίζω) θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα για το πολύ δύο λεπτά. Εάν τώρα η McLaren θεωρεί ότι η διαφορά της με τις λοιπές ομάδες ήταν της τάξης των 10 δευτερόλεπτων στον αγώνα τότε καλά θα κάνει να δει για ποιό λόγο δεν αποδίδουν οι επενδύσεις της...
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Re: Απάντηση: F1 season 2007 chat

Εάν τώρα η McLaren θεωρεί ότι η διαφορά της με τις λοιπές ομάδες ήταν της τάξης των 10 δευτερόλεπτων στον αγώνα τότε καλά θα κάνει να δει για ποιό λόγο δεν αποδίδουν οι επενδύσεις της...
Δε σε πιάνω εδω, τί εννοείς??
 

Μηνύματα
4.480
Reaction score
3
Απάντηση: F1 season 2007 chat

Τα χρήματα τα οποία επενδύει, σε όλους τους τομείς, είναι πάρα πολλά σε σχέση με αυτά της Williams, της Sauber και των άλλων πλην της Ferrari.
 

Μηνύματα
3.143
Reaction score
0
Thanks GTX για τα τεχνικά και το παρασκήνιο :cool_4:

Τα χρήματα τα οποία επενδύει, σε όλους τους τομείς, είναι πάρα πολλά σε σχέση με αυτά της Williams, της Sauber και των άλλων πλην της Ferrari.
Τί εννοείς ακριβώς; Το που πάνε αυτά τα χρήματα φαίνεται και με το παραπάνω στην απόδοσή της σε σχέση με αυτές τις εταιρείες.
Για καμιά Toyota ή Honda που έχουν (τουλάχιστον είχαν τα προηγούμενα χρόνια) προϋπολογισμούς αντίστοιχους με τις ομάδες κορυφής και βλέπουν την οχτάδα με κυάλι το συζητάμε αλλά η McLaren γιατί;
 

Μηνύματα
4.480
Reaction score
3
Απάντηση: F1 season 2007 chat

Άλλα λέει η θειά μου, άλλα ακούν τα αφτιά μου...:)
Διάβασε καλύτερα τι γράφω, υπάρχουν και παραπάνω post, το πνεύμα μου είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτο που μου αποδίδεις.:happy_4:
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Re: Απάντηση: F1 season 2007 chat

Άλλα λέει η θειά μου, άλλα ακούν τα αφτιά μου...:)
Καλό αυτό πρώτη φορά το ακούω :cool_11::cool_11::cool_11:


Πάντως ρε συ Joseph για να είμαι ειλικρινείς ακόμα δεν έχω καταλάβει τι θες να πείς :confused:
 

Μηνύματα
3.143
Reaction score
0
Το διάβασα, η θειά μου θα μπορούσε να εξηγήσει τί εννοεί ακριβώς...
10'' μόνο από τη διαφορά της θερμοκρασίας του καυσίμου; Δε νομίζω ότι ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο.

Για το δεκαετές πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων τί λέτε;
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Για το δεκαετές πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων τί λέτε;
Μ@λ@κίες του Max Mosley ως συνήθως!!!
Ο τύπος είναι η καταστροφή της F1. Τα χει μαμήσει όλα.

Εγώ όταν βλέπω F1 θέλω να βλέπω την κορυφή της τεχνολογίας, καρφί δε μου καίγεται για την μείωση του κόστους που τόσο πολύ ενδιαφέρεται αυτός. Η F1 καλώς ή κακώς ανήκει στις μεγάλες ομάδες που έχουν τα φράγκα, πόσες μικρές έχουν μείνει άλλωστε??? Η Williams και η Spyker τέλος. Όλες οι άλλες έχουν από πίσω τους κολοσσούς.

Γιατί να έχουν V8 και όχι V10??? Γιατί να είναι 700 άλογα και όχι 1000??? Γιατί να έχουν κόφτη στις 19K στροφές και όχι όσο αντέχει ο κάθε κινητήρας??? wall_1wall_1wall_1

Εγώ ξέρω ότι το 2004 (τελευταία χρονιά των V10) πήγα στο SPA και όταν περνούσαν τα μονοθέσια από μπροστά μου πονάγανε τα αυτιά μου (φυσικά δε φόραγα ωτοασπίδες :cool_11::cool_11:) και αισθανόσουν τον ήχο σε όλο σου το σώμα, απίστευτα πράγματα!!! :cool_1::cool_1::cool_1:

Φέτος στο Silverstone ούτε που μου πέρασε από το μυαλό να βάλω ωτοασπίδες :mad_3::mad_3:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.880
Μηνύματα
3.066.251
Members
38.626
Νεότερο μέλος
silvain
Top