Gebreselassie
Μαύρος!
- Μηνύματα
- 31.216
- Reaction score
- 3.894
Σχεδόν πάντα το θέμα έχει απλή εξήγηση.
Μπράβο Δημήτριε! :607:
...
Μπράβο Δημήτριε! :607:
...
:624: Άξιζε τον κόπο το προσεκτικό διάβασμα του μακροσκελούς μηνύματος! :444:... Αυτά πάνω κάτω σκέφτομαι γιά τα δυό μέσα.
Μπορεί να κάνω και λάθος ...
...πολύ κακό σε σύγκριση με τί;Σήμερα, ηχογραφώντας σε ψηφιακά format, αφ’ ενός δεν υπάρχει η διαδικασία του δείγματος και αφ ‘εταίρου το αποτέλεσμα που παίρνουμε στα χεριά μας είναι είτε πολύ κακό (λόγο αμφιβόλου mastering),...
Έχω δύο απαντήσεις, αντίθετες (η μια είναι αναλογική)....πολύ κακό σε σύγκριση με τί;
επίσης, με εκτίμησηΑγαπητέ Κε Παναγιωτιδη,
Κάποτε, όταν ακόμα ηχογραφούσαμε σε 2 ίντσες multitrack 24 κανάλια και μετά γινόταν η μείξη, στέλναμε το master tape στο εργοστάσιο κοπής, για την διαδικασία αναπαραγωγής.
Αφού γινόταν η διαδικασία κοπής της μήτρας, μας έστελναν ένα δείγμα του αποτελέσματος μαζί με το master tape.
μήπως αυτό σήμερα φαντάζει ως ανεδαφική πολυτέλεια ?
μήπως οι καιροί αυτοί έχουν περάσει ανεπιστρεπτί ?
είμαι σίγουρος όμως ότι κάπου κάποιοι το κάνουν.
Παραλληλίζοντας λοιπόν (όσο το δυνατόν) τα δυο αποτελέσματα (master tape και βινύλιο) προσπαθούσαμε να ακούσουμε αν είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα.
Υπήρξαν φορές που το δείγμα γύρισε πίσω στο εργοστάσιο με τις παρατηρήσεις ως μη ικανό για αναπαραγωγή, αλλά και περιπτώσεις, που το δείγμα ήταν πολύ καλό (ακουστικά πάντα) και ακολουθούσε το δρόμο του.
η διαδικασία γίνεται νομίζω σε σοβαρές παραγωγές και από σοβαρούς ανθρώπους (και τα ελληνικά studios δεν νομίζω ότι εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή). Είχα διαβάσει νομίζω πριν ένα ή δυό χρόνια συνέντευξη του Roger Nicols (αναζητείστε την προσωπική του σελίδα - είναι παλιός ηχολήπτης και υπεύθυνος γιά όλους τους δίσκους των steely dan, αν λέει κάτι αυτό) που έλεγε ότι μιά φορά πρόλαβε στο παραπέντε την εκτύπωση κάπου 3 εκατομυρίων cd όταν διαπίστωσε ότι η μήτρα είχε φοβερό jitter που πέρασε σε κάποια φάση της παραγωγής. Βέβαια μιλάμε γιά αυτάρες και πείρα από εδώ μέχρι την άλλη άκρη του ατλαντικού...
Σήμερα, ηχογραφώντας σε ψηφιακά format, αφ’ ενός δεν υπάρχει η διαδικασία του δείγματος και αφ ‘εταίρου το αποτέλεσμα που παίρνουμε στα χεριά μας είναι είτε πολύ κακό (λόγο αμφιβόλου mastering), είτε καλλίτερο από αυτό που έχουμε ηχογραφήσει. Σε καμία περίπτωση όμως δεν έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα.
θα συμφωνήσω, καθώς εδώ ο κάθε Χατζηπαπάρας ηχογραφεί στο "προσωπικό του στούΝτιο" και απολαμβάνει των κρατικών επιχορηγήσεων και άλλα πολλά. Ας το ξεχάσουμε καλύτερα. Τα μεγέθη και η κλίμακα της Ελλάδας δεν επιτρέπουν τέτοιες πολυτέλειες. Εδώ ήδη τις έχουμε χάσει στις ΗΠΑ και γίνανε θυσία στο βωμό του δυνατού airplay και όποιον προλάβουμε να φάμε.
Θέλοντας λοιπόν να καταλήξω, χωρίς να θέλω να επιβραβεύσω το ένα η το άλλο μέσον αναπαραγωγής, θα ήθελα να πω ότι τα πάντα θεωρητικά είναι θαυμάσια, στην πράξη όμως απέχουν παρασάγγας.
μα και εγώ δεν θέλω να επιβραβεύσω κανένα μέσα. Το αναλογικό όπως είπα είναι μέσα μου. Ακόμα έχω ένα αναλογικό σύστημα που ποιοτικά στέκει πολύ υψηλώτερα ως επένδυση από τη δισκοθήκη που έχω. Μου αρέσει ως διαδικασία, ιεροτελεστία, άκουσμα, και ας έχει και μειονεκτήματα, αλλά γιά όταν είμαι in the mood. Και θα το έχω ακόμα και όταν βγούν στην αγορά τα 96/384, αν ζω μέχρι τότε. Αλλά τις παρωπίδες θα τις βγάλω, και θα παρακολουθήσω την τεχνολογία όσο μπορώ...
Με σεβασμό
Β.Β
Το proof LP ή CD συγκρινόταν με όποιο production master πήγαινε στο εργοστάσιο από το στούντιο, με ή χωρίς mastering.Ρε συ, σοβαρά ρωτάω! Εντάξει, το proof LP το συνέκριναν με το master tape. Το proof CD με τί το συνέκριναν; Με το DAT ή το δισκάκι που έστειλαν στο εργοστάσιο; Οκ, αλλά από πού κι ως πού φταίει το mastering; Εκτός αν το πείραζαν στο εργοστάσιο, που δεν το πείραζαν.
Μου διαφεύγει κάτι;
Καλά, κορυφή δεν το συζητάμε (ως παραγωγές εννοώ γιατί είναι μουσικάρες ούτως ή άλλως)....παλιός ηχολήπτης και υπεύθυνος γιά όλους τους δίσκους των steely dan, αν λέει κάτι αυτό
Αμ, έτσι εξηγείται αυτό που λέει ο Βασίλης... έχω κι εγώ καναδγυό βινύλια, που τις καλλιγραφίες τις έκαναν στην πρέσσα... Ποιότης Α Α Α!!