Multichannel Music

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Το μέγιστο που είναι γραμμένο το σήμα στο .1 κανάλι, όταν αναπαράγεται δεν είναι ρυθμισμένο να παίζει +10 dB από το μέγιστο που είναι γραμμένο το σήμα σε καθένα από τα υπόλοιπα κανάλια; Δεν ξέρω αν το είπα καλά.
διαβασε αυτο που εβαλε ο acoustics

Καλησπέρα σε όλους. Επειδή έχω μπει και εγώ στο τρυπάκι του multichannel musci είπα να αρχίσω μια μικρή συλλογή σε bluray. Επειδή το θέμα με το εξωτερικό (amazon, δασμοί κτλ) έχει γίνει πολύ κόμπλεξ, σκέφτομαι την αγορά από εδώ στην Ελλάδα. Προτείνετε κάποιο online store που να έχει ποικιλία; Δεν χρειάζεται να μου πείτε δημόσια για λόγους διαφημίσεις στείλτε ΡΜ.
δεν ειχα ποτε προβλημα με amazon ακομα και απο ιαπωνια που ψωνιζω καποια br κλασσικης (μιας και τα θελω με ηχο-εικονα)
..το amazon de ειναι μια χαρα....το 70% που περνω ειναι απο εκει.
Γενικα δεν μου εχει τυχη κατι περιεργο στις αγορες μου απο εξωτερικο απο οπου και αν εχω παρει...
 

Μηνύματα
12.829
Reaction score
10.048
Το διάβασα.
For this reason, home Dolby Digital equipment is pre-set to play LFE data 10 dB higher than a main channel (or 10dB higher than the bass from a main channel). It is only necessary to set the subwoofer relative to a main channel and the LFE level will be correct.
We home users don’t use an RTA to set-up our systems, but if we did, it could look something like Figure 4. Bass which is redirected from a main channel would be balanced with the output of that channel, and the LFE data automatically playing 10 dB higher.
All things being equal, if you leave the volume there, the mains should then peak at 105 dB and the LFE information at 115 dB.
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
και γιατι κολλας στο +10db που ρυθμιζεις το LFE και δεν βλεπεις πως ολα τα ηχεια μαζι δεν φτανουν το LFE.
 

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.451
Reaction score
5.550
Η διαφορά υπέρ του sub πρέπει να υπάρχει... στο bass region το αυτί μας έχει χαμηλότερη "ευαισθησία" οπότε για να το νοιώθεις στην ίδια ένταση με π.χ. τα 2kHz πρέπει να είναι αρκετά dB πιο ψηλά τα 25Hz π.χ.
 


Μηνύματα
12.829
Reaction score
10.048
και γιατι κολλας στο +10db που ρυθμιζεις το LFE και δεν βλεπεις πως ολα τα ηχεια μαζι δεν φτανουν το LFE.
Κολλάω στα 3-4 ντιμπί που είπες ενώ είναι 10.
Αυτό δηλαδή:
δλδ δεν χρειαζονται τα 3-4db του LFE στην μουσικη...
Και είναι 10 και χρειάζονται.
 

TGD

Μηνύματα
6.984
Reaction score
7.070
Ναι, αλλά αυτό μπορεί να το ρυθμίσει ο επεξεργαστής. Το LFE είναι άχρηστο στην ηχογράφηση της μουσικής, κατάλοιπο από τον καιρό που στο σπίτι δεν μπορούσες να κάνεις σοβαρή επεξεργασία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αν όλοι οι 4 δορυφόροι στο 5.1 σεταπ, παίζουν ταυτόχρονα τέρμα τα γκάζια σε όλη την έκταση του μπάσου, και η ηχογράφηση έχει ίδιο ακριβώς μπάσο για όλους τους δορυφόρους στα 0dBfs (πρακτικά αδύνατο), ακόμα και τότε το .1 κανάλι μπορεί να προσθέσει 4,8dB επιπρόσθετη στάθμη ή δυναμικό εύρος, όπως θέτε πείτε το.

Βέβαια, στην πραγματικότητα ποτέ δε παίζουν όλοι οι δορυφόροι ταυτόχρονα το ίδιο ακριβώς μπάσο και τέρμα τα γκάζια, και αν υποθέσουμε πως αυτό γίνεται στα 3 εμπρός ηχεία, τότε το σαμπ θα προσθέσει 6,3 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος ή στάθμη όπως θέλετε πείτε το.

Αν βρείτε να παίζουν επακριβώς το ίδιο μπάσο τα 3 εμπρός ηχεία σε τέρμα στάθμη, 0dBfs, πείτε μου.

Το .1 είναι ένα κανάλι ακόμα, με ισχυρού δυναμικού εύρους περιεχόμενο.

Καλύτερα θα ήταν .2 ή .3 για να μη πω .4 όχι δε λέω θα φανεί υπερβολικό.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Δεν δίνει έξτρα δυναμικό εύρος το LFE
"Κόβει" από τα υπόλοιπα.

Είναι κατάλοιπο της αναλογικής εποχής.

The LFE channel originated in Dolby Stereo 70 mm Six Track film prints, as a way of providing louder bass and sub-bass effects, without detracting from the quality of the standard audio channels. The LFE channel is conventionally played back 10 dB louder than the main channels, giving significantly more recording headroom. Also, the separate recording allowed a straightforward installation of extra dedicated subwoofers, and removed the need to upgrade the main speakers.

Later formats such as Dolby Digital retained the LFE channel, although this is more through convention and backwards compatibility than necessity, as digital formats have greater dynamic range than the magnetic analogue recordings on 70 mm prints, and modern sound processors have a bass management system to redirect bass from all channels to a subwoofer.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
The LFE channel is conventionally played back 10 dB louder than the main channels, giving significantly more recording headroom
I rest my case. ;)

Τες πα, όντως υπάρχουν κακές ηχογραφήσεις με .1 κανάλι, διότι δεν έχει ρυθμιστεί σωστά το μπάσο.

Αυτό γίνεται είτε διότι δε γνωρίζει ο εκάστοτε μαστερας να φτιάχνει σωστά πολυκαναλα, είτε γιατί δεν έχει κατάλληλα εργαλεία στο στούντιο (σωστό .1 κανάλι δηλαδή σωστά σαμπ και σωστά ρυθμισμένα) ώστε να το φτιάξει όπως πρέπει.

Αν δε μπορεί, καλύτερα 5.0 αλλά αν μπορεί, υπερτερεί το Χ.1 ως προς το διαθέσιμο δυναμικό εύρος στην ίδια την ηχογράφηση, που μια χαρά περνάει στο τελικό αντιληπτό αποτέλεσμα.

Για να σας το πω εύκολα να το καταλάβετε, το αντιληπτό δυναμικό εύρος μιας ταινίας Χόλιγουντ με χουλκ και δεξερωγωτι που έχει σωστά φτιαγμένο .1 κανάλι, μας προσφέρει σημαντικά αυξημένο αντιληπτό δυναμικό εύρος στην στάθμη αναφοράς σε εκρήξεις κλπ, πολύ ανώτερο μιας απλής 5.0 ηχογράφησης.

Αν το εκμεταλλευτεί σωστά το .1 κανάλι ο μαστερας για την μουσική σε 5.1 τότε το αντιληπτό δυναμικό εύρος θα είναι ίδιο με αυτό των ταινιών που είπα.


Τες πα.
Αυτά τα θέματα είναι μόνο για μπύρες με χερούλι και κρέατα της προκοπής στο τραπέζι, δηλαδή για εβορα.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
I rest my case. ;)
Δεν λειτουργεί έτσι δυστυχώς. Το ψηφιακό μηδέν, η οροφή του σήματος στον προσεσσορα ορίζεται από το LFE, κατεβάζοντας όλα τα υπόλοιπα κανάλια -10db.

Για να μην κλιπαρει το LFE.

Και είναι ένας από τους βασικούς λόγους που κατεβαίνει το Sinad στα AV products

Το έχουν εξηγήσει κάποιοι κατασκευαστές στου Αμιρ
 

Μηνύματα
12.829
Reaction score
10.048
Δεν λειτουργεί έτσι δυστυχώς. Το ψηφιακό μηδέν, η οροφή του σήματος στον προσεσσορα ορίζεται από το LFE, κατεβάζοντας όλα τα υπόλοιπα κανάλια -10db.

Για να μην κλιπαρει το LFE.

Και είναι ένας από τους βασικούς λόγους που κατεβαίνει το Sinad στα AV products

Το έχουν εξηγήσει κάποιοι κατασκευαστές στου Αμιρ
Μα δεν υπάρχει διαφορετικό ψηφιακό μονοπάτι σε κάθε κανάλι; Γιατί να γίνεται αυτό που λες;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Δεν διαφωνώ με το μειωμένο κατά 10 ντεσιμπέλ sinad που έτσι προβλέπεται λόγω της γνωστής διαδικασίας.

Τα ψηφιακά φορμά με άνω των 16 μπιτ μήκος λέξης, έχουν ανετως περιθώριο να χάσουν και 10 και 20 ντεσιμπέλ, χωρίς κανένα απολύτως αντιληπτό πρόβλημα, ασχέτως αν αυτό είναι (φυσικά) μετρήσιμο.

Επικεντρώστε την προσοχή σας στο διαθέσιμο δυναμικό εύρος των ηχογραφήσεων, το γνωστό +-20 ντεσιμπέλ πέριξ της στάθμης αναφοράς, όπου αν προτίθεται το .1 κανάλι με +10 ντεσιμπέλ εύρος στάθμης άνω των +20 ντεσιμπέλ των λοιπών καναλιών, μας δίνει στο μέσο -20 με +30 δυναμικό εύρος, το οποίο όπως εξήγησα στην αναπαραγωγή θα είναι από -20 έως +35 ντεσιμπέλ, ακόμα και με πλήρη φόρτο όλων των δορυφόρων, που δε παίζει.

Ως γνωστόν, ο κάθε δορυφόρος στο πολυκάναλο σετάπ και στη στάθμη αναφοράς των 80 ντεσιμπέλ, έχει εύρος στάθμης 60-100 ντεσιμπέλ, ενώ το .1 κανάλι θα έχει εύρος στάθμης 70-110 ντεσιμπέλ.

Για 85 ντεσιμπέλ στάθμη αναφοράς, αντίστοιχα οι δορυφόροι 65-105 και το .1 θα δίνει 75-115 ντεσιμπελ.

Δηλαδή, σε ένα 5.0 και σε όμοια στάθμη αναφοράς, θα έχεις 5 δορυφόρους με εύρος στάθμης 65-105, και θα λείπει το .1 κανάλι που αν υπήρχε θα μπορούσε να προσθέσει ένα εύρος στάθμης 75-115, αυξάνοντας το αντιληπτό τελικό δυναμικό εύρος στην οικιακή αναπαραγωγή που μας ενδιαφέρει.

Το αν το κατώφλι θορυβικων συνιστωσών βρίσκεται στα -90 ή στα -100 ντεσιμπέλ, δεν ενδιαφέρει πρακτικά κανέναν, και όντως στην παρουσία του .1 καναλιού θα πάει στα -90.

Δίνοντας και 10 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος στο dsp του eq, θα κατεβάσεις το μετρήσιμο sinad στα -80 ντεσιμπέλ, χέστηκε η φοράδα στ'αλώνι.



ΥΓ.
Στην τελική, δεν θα αντιληφθεί κανείς (δεν είναι εφικτό) στο οικιακό ηχοσύστημά του, μια πτώση sinad από 120+ στα 80. Κανείς όμως. Βάζω και στοίχημα. 8-)

Μόνο με πολύ καλά ακουστικά είναι αυτό εφικτό.

Ωστόσο, εύκολα μπορεί να αντιληφθεί όλος ο κόσμος, το αυξημένο δυναμικό εύρος της ηχογράφησης με .1 κανάλι, πράγμα εμφανές και γνώριμο σε όλους από τις ταινίες! ;)

Ο μόνος αντίποδας σε αυτές τις ταινίες, είναι κάτι πραγματικά εξαιρετικές πολυκαναλες ηχογραφήσεις μουσικής, που έχουν μετρήσιμο δυναμικό εύρος άνω των 20 ντεσιμπέλ, ηχογραφήσεις βεβαίως πραγματικά πολύ λίγες.
Νομίζω πως στο ρουν έχω δει μέχρι 27-28 ντεσιμπελ δυναμικό εύρος.

Σε αυτές τις ηχογραφήσεις, θες και σηκώνεις το βολιουμ πάνω από τη στάθμη αναφοράς, καθώς η μέση στάθμη της ηχογράφησης είναι χαμηλή, και τα ξεσπάσματα παν στο δγιάολο, δοκιμάζουν τις αντοχές του σετάπ! Ωραία πράγματα.. ;)

Ταυτόχρονα, σηκώνοντας το βολιουμ, ανεβαίνει πάντα ο θόρυβος περιβάλλοντος της ηχογράφησης, δηλαδή το τελικό αποδιδόμενο σιναντ είναι μειωμένο, αλλά αυτό δεν περιορίζει σε καμία περίπτωση την αίσθηση των αντιληπτών δυναμικών, καθώς το μόνο που μπορεί να την περιορίσει είναι οι δυνατότητες max SPL των σαμπ, και των δορυφόρων στην 3η οκτάβα. Τα γνωστά. ;)
 
Last edited:





Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Φαλακρέ θα πάθεις πλάκα με τους Yello, δεν έχει καμμία σχέση με το συμπιεσμένο DD+/Atmos του Tidal
Τρόμος

o_O :o :party:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Φαλακρέ θα πάθεις πλάκα με τους Yello, δεν έχει καμμία σχέση με το συμπιεσμένο DD+/Atmos του Tidal

o_O :o :party:
Σωωωωωωωωωπα!
Χαχαχαχαχαχαχα

Ε γιατί ήθελα να το πάρουμε λες;


ΥΓ. Πρέπει να βρούμε κι άλλα. Ηλεκτρονική, τζαζ, κλπ Να βγάλουν κι άλλα..
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.207
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top