Musique Concrete: Όταν τα... πεδία παίζει

Μηνύματα
11.423
Reaction score
38
Απάντηση: H Moυσικη ως σιωπή....

John Cage

Ο Τζον Κέιτζ εμπνεύστηκε το 4.33 σε έναν θάλαμο όπου ήταν αδύνατον να συμβεί η όποια αντήχηση.
Επίσης εμπνεύστηκε (πρώτα) από τους πίνακες του ζωγράφουRobert_Rauschenbergπου παρ' ό,τι λευκοί (ο καμβάς είχε καλυφθεί με άσπρη μπογιά) ανακλούσαν κάθε στιγμή διαφορετικά το φως και τις σκιές των επισκεπτών..
Είναι ο ίδιος που σχεδίασε το εξώφυλλο του album Speaking in Tongues των Talking Heads....

The white paintings came first;
my silent piece came later."

John Cage


Photograph of Robert Rauschenberg seated on Untitled (Elemental Sculpture) with White Painting (seven panel) behind him at the basement of Stable Gallery, New York (1953).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Απάντηση: Musique Concrete:Όταν τα...πεδία παίζει

[reliops=adorno meets synth noise trash][youtube]Hn0PQAM6P1Y[/youtube][/reliops]


[youtube]Xd7Fhaji8ow[/youtube]
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
38
Απάντηση: Musique Concrete:Όταν τα...πεδία παίζει..συμπληρώνοντας τα κενά

[reliops=The Origins of Electronic Music][youtube]2N4BDNbKhkA[/youtube][/reliops]

:612:
Αν και δεν είχε δημιουργηθεί μέχρι το 1948 η μουσική concrete, έχει μακρά ιστορία με συνθέτες να χρησιμοποιούν τον θόρυβο στις συνθέσεις τους και να ξεφεύγει η μουσική από τα στενά συμβατικά όρια. Ήδη δύο Ιταλοί στο Μιλάνο ο Luigi Russolo συνθέτης ,φουτουριστής ζωγράφος και ο συγγραφέας του μανιφέστο ''The Art of Noises'' (1913) μαζί με τονFrancesco Balilla Pratella συνθέτη και συγγραφέα του μανιφέστο ''Manifesto of Futurist Musicians'' δημιούργησαν μια ορχήστρα με ειδικά μεγάλα κιβώτια και χωνιά τα οποία παρήγαγαν μια ποικιλία από σφυρίγματα ή γρυλίσματα που έγιναν μέρος της τέχνης τους, και χρησιμοποιήθηκαν στις συναυλίες τους το 1913-14 και μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο το 1921 στο Παρίσι.
Ο Luigi Russolo ήταν ο πρώτος θεωρητικός της ηλεκτρονικής μουσικής.

Luigi Russolo with his assistant Ugo Piatti and their Intonarumori (noise machines)

[YOUTUBE]VcHJySm7ZO0&feature=related[/YOUTUBE][YOUTUBE]JEIe4JuTMvU&feature=related[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]fYYkMux6Dgw&feature=related[/YOUTUBE][YOUTUBE]BbbmPD7NuDY&feature=related[/YOUTUBE]

Μετά τον Russolo o Darius Milhaud (ομάδα των 6) πειραματίζεται με την αλλαγή της ταχύτητας στις ηχογραφήσεις για την παραγωγή νέου ήχου ενώ παράλληλα ο Respighi χρησιμοποιεί στις συναυλίες του μαζί με την ορχήστρα τον φωνόγραφο που παρήγαγε κελαηδίσματα αηδονιών το 1924 και το 1924 επίσης ο Antheil πειραματίζεται με τον θόρυβο στο μπαλέτο.
Χρησιμοποιεί πριόνια, κόρνες αμαξιών, έλικες αεροπλάνων, άκμονες για να γράψει το μπαλέτο Mechanique.
Το 1935, Allgemeine Elektrizitaets Gesellschaft ανακάλυψε το μαγνητόφωνο, την κρίσιμη τεχνολογική πρόοδο που απαιτείται για να υλοποιηθεί η μουσική concrete.:126:

George Antheil, Ballet mecanique, part 1....................George Antheil, Ballet mecanique, part 2
[YOUTUBE]R8Vn_65yBD4&feature=fvw[/YOUTUBE][YOUTUBE]zUrO2u8iU6c&feature=related[/YOUTUBE]
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
38
Απάντηση: Musique Concrete:Όταν τα...πεδία παίζει

Russolo Ensemble, Intonarumori/Noise makers (Reconstruction)
[YOUTUBE]kERwOEHJ4yI&feature=related[/YOUTUBE]
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Απάντηση: Musique Concrete:Όταν τα...πεδία παίζει σε άλλες διαστάσεις

[reliops=Bruno Maderna: Hyperion (1964) no. 1: Dimensioni III (Prima parte)][youtube]Pm7hqENqCTs[/youtube][/reliops]

[reliops=Bruno Maderna: Satyricon, Opera in un Atto (1973) Prima parte][youtube]B_vsQPoL5nY[/youtube][/reliops]

:612:
 



Μηνύματα
3.506
Reaction score
3
Πολύ ενδιαφέρον θέμα!

Το παρακάτω πιστεύω ότι ανήκει στην κατηγορία του θέματος ως musique concrete.....

[YOUTUBE]dsU3B0W3TMs[/YOUTUBE]

αλλά οι ήχοι του John Cage δε νομίζω ότι μπορούν να συμπεριληφθούν στα είδη μουσικής.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Απάντηση: Musique Concrete:Όταν τα...πεδία παίζει

Ας παρακολουθήσουμε την τεχνική προετοιμασίας του πιάνου για ν'αποδώσει τη σύνθεση του John Cage
 
Last edited:

Μηνύματα
3.506
Reaction score
3
:114: Ok!

[YOUTUBE]7KKE0f1FGiw&feature=related[/YOUTUBE]

Δέχομαι το πάθος του για τους ήχους. Αλλά μουσική?!!!!

Πολλοί θεωρούν αριστουργηματικό το 4:33. Εγώ δεν το θεωρώ. Απλά σέβομαι το πάθος τού κάθε ανθρώπου με την έννοια ότι τον/την γοητεύει αυτό που κάνει και βγαίνει από την ψυχή του. Τίποτα παραπάνω όμως.
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Απάντηση: Musique Concrete:Όταν τα...πεδία παίζει

(Concrete bulldozers:))
 
Last edited:


Μηνύματα
335
Reaction score
209
μέσω του άλλου thread για ηλεκτρονική μουσική…

Άποψη μου είναι ότι το παρών thread ξεκινάει στο σωστό δρόμο άλλα κάπου χάνετε ο προσανατολισμός. Γίνετε περισσότερο κάτι σαν αναφορά σε οτιδήποτε non-pop/rock(!)
Στο μυαλό μου ο Cage, είναι τελείως αλλού, αφού η μουσική του (σε ένα μεγάλο μέρος της) ορίζετε σαν "τυχαία" (Aleatoric=chance music) και όχι συγκεκριμένη (concrete). Το ρίχνω σε semantics, αλλα είναι μεγάλη συζήτηση. Riley, Eno, ELP (=παναγια μου, experimental rock της πλακας!!!) κτλ. επίσης εκτος τόπου.

Sorry που είμαι λίγο dismissive, άλλα το thread πρέπει να γίνει πολύ πιο concrete ;-)
Ξεκινήστε με το 10πλό CD set του πάτερα του είδους Luc Ferrari (INA records)
Ίσως η πιο συζητημένη σύνθεση του (PRESQUE RIEN):

Musique concrète είναι παρούσα και εξελιγμένη σήμερα στην ηλεκτρονική μουσική (Lionel Marchetti, Toshiya Tsunoda, Lee Patterson και πολλοί άλλοι, όπως επίσης και στην contemporary classical σκηνή, ιδιαίτερα στο group wandelweiser.

(κάντε κλικ στο radio link στη σελίδα http://www.timescraper.de/radio.html, και ακουστέ με τις ώρες)


Όσο για το 4.33.
Άλλη συζήτηση εδω. Η μαγεία στην ολική αφαίρεση. Δηλαδή - ότι παίζει γύρω μας, π.χ. η κίνηση στην Πατησιων (γι αυτούς πού μένουν Αθηνα), το αεροπλάνο που περνάει στα 500 μετρά, ΟΛΑ είναι μέρος της σύνθεσης.

αυτά.
γ.
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.188
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top