near field

D

deleted user 10898

Guest
δωματιο 7,2χ4,2χ2,5 μετρα.

ηχεια βασης κοντα στον "μικρο" τοιχο (4,2) μετρα και το ενα διπλα του εχει και τζακι

αποσταση ηχειων τουιτερ-τουιτερ 1.2μ αποσταση ακροασης 1.4μ, θεση ακροασης στο δωματιο με βαση τον νομο 38%.

πολυ ευχαριστημενος μετα απο αρκετες ημερες ακροασης ηρθε η ωρα της αληθειας=μετρησης.
 



D

deleted user 10898

Guest
εχουμε λοιπον room node (ιδιορυθμο?) στα 51hz.
ειναι υπευθυνος για την βυθιση στα 100 και 200hz?
οι μπασσοπαγιδες (gik acoustics μαλλον) θα τοποθετηθουν πισω απο τα ηχεια (ειπαμε ειναι στον μακρυ τοιχο τοποθετημενα).
να περιμενω βελτιωση και στα 100 200?
πως θα μειωσω τον χρονο αντηχησης στα 125?
πατωμα πλακακι χωρις χαλί, τοιχος "σκετος" για την ωρα πισω απο τα ηχεια.
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Επειδή δεν προλαβαίνω να απαντήσω πλήρως,

...ρίξε μια ματιά στο παρακάτω (στην περίπτωση δηλαδή που εσύ ή άλλοι δεν το έχετε διαβάσει ήδη):
http://www.avmentor.gr/howto/room_acoustics_2.htm

Στάσιμα Κύματα: Είδη και υπολογισμοί.
Ο υπολογισμός των ιδιορυθμών (δηλαδή -θυμίζω- των συχνοτήτων των στάσιμων κυμάτων που δημιουργούνται σε έναν συγκεκριμένο χώρο) βασίζεται σε μια απλή μαθηματική σχέση:



με το c=340.29m/sec, τα L, W, H να αντιστοιχούν στο μήκος, το πλάτος και το ύψος του χώρου και τα p, q, r να είναι ακέραιοι οι οποίοι παίρνουν τιμές 0,1,2,...

Οι συνδυασμοί των p, q και r είναι φυσικά άπειροι και αυτό εκφράζει και το απειράριθμο των ιδιορυθμών.

Ωστόσο, από τους συνδυασμούς τους μας ενδιαφέρουν συγκεκριμένοι:
1,0,0 -το στάσιμο κύμα που δημιουργείται κατά μήκος της μεγάλης διάστασης του χώρου
0,1,0 – το στάσιμο κύμα που δημιουργείται κατά μήκος του πλάτους
0,0,1 – το στάσιμο κύμα που δημιουργείται από το δάπεδο και την οροφή καθώς και τα πολλαπλάσιά τους (2,0,0, 3,0,0, 0,3,0 κ.λπ) τα οποία αντιστοιχούν στους δεύτερους, τρίτους, κ.λπ τρόπους ταλάντωσης δηλαδή σε στάσιμα κύματα διπλάσιας, τριπλάσιας κ.λπ συχνότητας.


Τα όρια του χώρου που συμμετέχουν στην δημιουργία των τριών πρώτων αξονικών ρυθμών. Οι παράλληλοι τοίχοι οι οποίο χωρίζονται από την μεγαλύτερη διάσταση του χώρου είναι υπαίτιοι για τον ρυθμό (1,0,0), οι τοίχοι που καθορίζουν το πλάτος του χώρου για τον ρυθμό (0,1,0) και στο ζεύγος οροφή-δάπεδο οφείλεται ο ρυθμός (0,0,1)

Κατ΄αναλογίαν, ο πρώτος εφαπτομενικός ιδιορυθμός (το στάσιμο κύμα από διαδοχικές ανακλάσεις στους τοίχους) θα είναι αυτό που αντιστοιχεί στον συνδυασμό (1,1,0) και το πρώτο πλάγιο στάσιμο κύμα, από διαδοχικές ανακλάσεις σε όλα τα όρια του χώρου, το (1,1,1).

Η λύση της εξίσωσης είναι απλή: Απλώς αντικαθιστούμε τα p,q,r και L, H, W.
...
άλλη μια (πολύ σύντομη) ματιά εδώ για να δεις τους παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα του ήχου, και, τέλος, βάλε τις διαστάσεις του δωματίου σου σε αυτό το applet (έχει κάποιους περιορισμούς) και δες πόσοι ιδιορυθμοί συνυπάρχουν γύρω από τις "προβληματικές" συχνοτικές περιοχές.

Παρατηρείς κάποια ομοιότητα;
Τι σχέση βλέπεις να έχουν ορισμένες από τις "προβληματικές συχνότητες" μεταξύ τους;


Δες τι γράφει γι' αυτό ο Σταματάκος:

Ελέγχοντας τους ρυθμούς: Διαστάσεις και αναλογίες χώρων.

Ποιά είναι η χρησιμότητα ενός τέτοιου προσδιορισμού στάσιμων κυμάτων; Με δεδομένο ότι όπου υπάρχουν όρια στον χώρο υπάρχουν και στάσιμα κύματα, είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούμε να τα καταργήσουμε.
Μπορούμε όμως να επιλέξουμε χώρους με τέτοιες διαστάσεις ώστε οι συχνότητες των στάσιμων κυμάτων να είναι κατανεμημένες, με αρκετή απόσταση μεταξύ τους ώστε να μην συμπίπτουν αλλά και αρκετά κοντά ώστε να μην μπορούμε να διακρίνουμε κάποιον ως διακριτή πηγή.
Σύμπτωση δύο ή περισσότερων αξονικών ρυθμών σημαίνει μεγάλη ενίσχυση της συγκεκριμένης συχνότητας (καθώς και γειτονικών συχνοτήτων, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα φαινόμενο συντονισμού που χαρακτηρίζεται από ένα Q) και αυτό θέλουμε να το αποφύγουμε.
Ένα πρώτο βήμα είναι να μην επιλέξουμε χώρους με δύο ή περισσότερες διαστάσεις ίδιες (δηλαδή τετράγωνους ή κυβικούς) ή και χώρους με διαστάσεις από τις οποίες η μια είναι ακέραιο πολλαπλάσιο της άλλης. Ενώ ένας κυβικός ή τετράγωνος είναι σπάνιος, η κατηγορία των χώρων με πλευρές που είναι πολλαπλάσιες η μια της άλλης είναι υπαρκτή. Για παράδειγμα, ένας χώρος με μήκος 8m και πλάτος 4m, έχει πρώτους αξονικούς ρυθμούς 21 και 42Hz αντιστοίχως, οι οποίοι δεν μας ενοχλούν ιδιαίτερα. Ωστόσο, ο δεύτερος αξονικούς ρυθμός που αντιστοιχεί στο μήκος είναι κι αυτός 42Hz! Αυτό είναι ένα πρόβλημα...
Εννοείται, ότι η απόλυτη σύμπτωση δεν είναι το μόνο που μας ενδιαφέρει. Και η μερική σύμπτωση προκαλεί παρόμοια προβλήματα. Στην βιβλιογραφία συναντούμε δύο διαφορετικά κριτήρια για το θέμα αυτό: Σύμφωνα με τον Gilford, μια απόσταση μικρότερη των 20Ηz μεταξύ των στάσιμων κυμάτων θεωρείται επαρκής ώστε αυτά να μην θεωρούνται ως πλήρως απομονωμένα με πιθανότητα να δημιουργήσουν έναν ιδιαίτερα έντονο χρωματισμό (χωρίς να τίθεται θέμα σύμπτωσης) ενώ το κριτήριο Bonello απαιτεί ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ δύο γειτονικών ρυθμών μια διαφορά 5%.

Δες τώρα λίγο το διάγραμμα CSD στην παρακάτω φωτογραφία:



Τι παρατηρείς για το εύρος των "κόκκινων περιοχών";
 


D

deleted user 10898

Guest
Re: Επειδή δεν προλαβαίνω να απαντήσω πλήρως,

σε ευχαριστω για τον χρονο σου, τα εχω διαβασει επειρες φορες, και του σταμ και του μπουτια και τα κατανοω μεχρι ενος σημειου (λογω ελειπων βασικων γνωσεων μαθηματικων...)
ξερω ολους τους ιδιορυθμους του δωματιου αλλα συμφωνα με το προγραμμα, στην συγκεκριμενη θεση ακροασης και διαταξη, με ενδιαφερει ο συγκεκριμενος στα 50 και οπως φαινεται και τα πολλαπλασια του στα 100 και 200 περιπου.
το θεμα ειναι τι κανω... προτείνεις κατι?



...ρίξε μια ματιά στο παρακάτω (στην περίπτωση δηλαδή που εσύ ή άλλοι δεν το έχετε διαβάσει ήδη):
http://www.avmentor.gr/howto/room_acoustics_2.htm



άλλη μια (πολύ σύντομη) ματιά εδώ για να δεις τους παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα του ήχου, και, τέλος, βάλε τις διαστάσεις του δωματίου σου σε αυτό το applet (έχει κάποιους περιορισμούς) και δες πόσοι ιδιορυθμοί συνυπάρχουν γύρω από τις "προβληματικές" συχνοτικές περιοχές.

Παρατηρείς κάποια ομοιότητα;
Τι σχέση βλέπεις να έχουν ορισμένες από τις "προβληματικές συχνότητες" μεταξύ τους;


Δες τι γράφει γι' αυτό ο Σταματάκος:
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Επειδή δεν προλαβαίνω να απαντήσω πλήρως,

Δες τώρα λίγο το διάγραμμα CSD στην παρακάτω φωτογραφία:



Τι παρατηρείς για το εύρος των "κόκκινων περιοχών";
μου το εξηγεις λιγακι αυτο για το ευρος?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
...
πολυ ευχαριστημενος μετα απο αρκετες ημερες ακροασης ηρθε η ωρα της αληθειας=μετρησης.
Ακόμα και η ύπαρξη χαλιού στο πάτωμα δεν θα επέφερε ουσιαστικές μεταβολές στη ζώνη που σε ενδιαφέρει.Εφόσον το πάτωμα είναι πλακάκι το οποίο δεν εμφανίζει την ενδοτικότητα λ.χ. των ξύλινων σανίδων,η ακουστική φροντίδα στην οροφή καθίσταται πλέον αναγκαία.Είναι πάντως παρήγορο που αν και "πολύ ευχαριστημένος",΄΄τρώγεσαι΄΄ τουλάχιστον ως προς τη μεταβολή των ακουστικών χαρακτηριστικών του χώρου αντί των ίδιων των συσκευών ή παρελκομένων...:137:

Πρόσεξε λίγο και το κεφάλαιο 6.1.19:
http://books.google.gr/books?id=qgs...&q=reverberation time 125hz treatment&f=false
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Ιδιορυθμοί και Q

...
Δες τώρα λίγο το διάγραμμα CSD στην παρακάτω φωτογραφία:



Τι παρατηρείς για το εύρος των "κόκκινων περιοχών";

μου το εξηγεις λιγακι αυτο για το ευρος?

Το έχει ήδη εξηγήσει ο Σταματάκος:

Ελέγχοντας τους ρυθμούς: Διαστάσεις και αναλογίες χώρων.

Ποιά είναι η χρησιμότητα ενός τέτοιου προσδιορισμού στάσιμων κυμάτων; Με δεδομένο ότι όπου υπάρχουν όρια στον χώρο υπάρχουν και στάσιμα κύματα, είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούμε να τα καταργήσουμε.
Μπορούμε όμως να επιλέξουμε χώρους με τέτοιες διαστάσεις ώστε οι συχνότητες των στάσιμων κυμάτων να είναι κατανεμημένες, με αρκετή απόσταση μεταξύ τους ώστε να μην συμπίπτουν αλλά και αρκετά κοντά ώστε να μην μπορούμε να διακρίνουμε κάποιον ως διακριτή πηγή.
Σύμπτωση δύο ή περισσότερων αξονικών ρυθμών σημαίνει μεγάλη ενίσχυση της συγκεκριμένης συχνότητας (καθώς και γειτονικών συχνοτήτων, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα φαινόμενο συντονισμού που χαρακτηρίζεται από ένα Q) και αυτό θέλουμε να το αποφύγουμε.
...
Εννοείται, ότι η απόλυτη σύμπτωση δεν είναι το μόνο που μας ενδιαφέρει. Και η μερική σύμπτωση προκαλεί παρόμοια προβλήματα. Στην βιβλιογραφία συναντούμε δύο διαφορετικά κριτήρια για το θέμα αυτό: Σύμφωνα με τον Gilford, μια απόσταση μικρότερη των 20Ηz μεταξύ των στάσιμων κυμάτων θεωρείται επαρκής ώστε αυτά να μην θεωρούνται ως πλήρως απομονωμένα με πιθανότητα να δημιουργήσουν έναν ιδιαίτερα έντονο χρωματισμό (χωρίς να τίθεται θέμα σύμπτωσης) ενώ το κριτήριο Bonello απαιτεί ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ δύο γειτονικών ρυθμών μια διαφορά 5%.
Για δες πόσους ιδιορυθμούς έχεις στις προβληματικές περιοχές:
Εισάγοντας τις διαστάσεις του δωματίου σου στο παραπάνω applet βλέπουμε ότι έχεις δύο ιδιορυθμούς στην περιοχή των 47-48 Hz, τον αξονικό (2,0,0) που οφείλεται στη μεγάλη διάσταση του χώρου, και τον εφαπτομενικό (1,1,0) που οφείλεται στο μήκος και στο πλάτος. --> bad
Αντίστοιχα, στα 95-96 Hz έχεις τον αξονικό (4,0,0) και έναν επιπλέον εφαπτομενικό. --> bad
Στα 120-122 Hz έχεις δύο αξονικούς τον (5,0,0) και τον (0,3,0) --> very bad.
Ομοίως στα 205-206 Hz: τον (0,5,0) και τον (0,0,3) --> very bad.
Άλλη μία προβληματική περιοχή είναι τα 215-218 Hz, με έναν αξονικό ρυθμό, τον (9,0,0) και έναν εφαπτομενικό (στα πλαίσια των περιορισμένων δυνατοτήτων του applet).


Εξ' ου και το "εύρος" που ανέφερα.


Συνεχίζουμε.
Από τη δοκιμή του XTZ:
http://www.avmentor.gr/reviews/xtz_room_analyzer_1.htm

Το tab για την ανάλυση της συμπεριφοράς του χώρου στις χαμηλές συχνότητες περιορίζει το εύρος στις τέσσερις πρώτες οκτάβες (από 16Hz μέχρι 250Ηz) προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια. Εδώ, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει τα κρίσιμα στάσιμα κύματα (ρυθμούς) του χώρου και να τα αναλύσει, δίνοντας εκτός από την συχνότητα, το Q και την απολαβή του φίλτρου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ελαχιστοποιηθεί ο κάθε ρυθμός, αν υπάρχει παραμετρικός ισοσταθμιστής.
Επιπλέον:
http://www.avmentor.gr/reviews/xtz_room_analyzer_3.htm

Το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσεις το tab Room Analyzer και να πραγματοποιήσεις ανάλυση στις χαμηλές συχνότητες. Εδώ, το σύστημα μπορεί να πραγματοποιήσει είτε μια μέτρηση είτε τρείς -σε διαφορετικά σημεία του χώρου- ώστε να προσπαθήσει να προσδιορίσει τα “σημαντικά” στάσιμα κύματα. Βάζω το σημαντικά σε εισαγωγικά επειδή αποτελεί δήλωση της XTZ. Είναι προφανές ότι το λογισμικό προσπαθεί να επιλέξει τι είναι κρίσιμο για διόρθωση και τι όχι. Εν προκειμένω το Room Analyzer ανακάλυψε έναν μόνο ρυθμό στα 58Hz. Με βάση αυτά που ήδη γνωρίζω για τον χώρο μου, έπεσε πολύ κοντά: Υπάρχει, πράγματι, ένας πρώτος αξονικός ρυθμός ο οποίος είναι υπολογισμένος (με το χέρι) στα 54.5Hz. Που οφείλεται η διαφορά; Έχω την εντύπωση ότι οφείλεται, μάλλον, στην λογική του αλγόριθμου που ανακαλύπτει το στάσιμο κύμα. Κι αυτό διότι το διάγραμμα του Room Analyzer δείχνει την κορύφωση κοντά στα 55Hz, όντας πιο κοντά στην θεωρία. Ωστόσο, το να βρεις την τιμή από το διάγραμμα είναι λίγο δύσκολο. Θα ήθελα το πρόγραμμα να προσφέρει κάπως καλύτερη διαχείριση της κλίμακας των αξόνων η οποία είναι μάλλον χονδροειδής (και αφορά μόνο στον κατακόρυφο άξονα). Το σύστημα μου “έκρυψε” έναν ακόμη αξονικό ρυθμό, στα 33.4Hz, ο οποίος δεν θεωρήθηκε, προφανώς σημαντικός (ωστόσο φαίνεται καθαρά στην μέτρηση του Clio, παρά το γεγονός ότι αυτή έχει πραγματοποιηθεί σε ολόκληρο το φάσμα). Στην φάση αυτή, θα μπορούσα αν είχα έναν παραμετρικό ισοσταθμιστή να εισάγω απευθείας τις τιμές που προτείνει το Room Analyzer και να διορθώσω το πρόβλημα. Σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα το φίλτρο θα έπρεπε να ρυθμιστεί στα 58Hz, με Q=9.7 και απολαβή -7dB.
Από εδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/Q_factor


The bandwidth, Δf, of a damped oscillator is shown on a graph of energy versus frequency. The Q factor of the damped oscillator, or filter, is f0 / Δf. The higher the Q, the narrower and 'sharper' the peak is.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: near field

...
ξερω ολους τους ιδιορυθμους του δωματιου αλλα συμφωνα με το προγραμμα, στην συγκεκριμενη θεση ακροασης και διαταξη, με ενδιαφερει ο συγκεκριμενος στα 50 και οπως φαινεται και τα πολλαπλασια του στα 100 και 200 περιπου.
το θεμα ειναι τι κανω... προτείνεις κατι?
Όπως είδες, δεν είναι ακριβώς πολλαπλάσια.
Τώρα, τι προτείνω...
Υπάρχει η λύση του παραμετρικού ισοσταθμιστή όπως σημείωσε και ο Σταματάκος, αλλά η πιο σωστή λύση είναι η λύση της μερικής απορρόφησης - διάχυσης.

Εδώ ενδέχεται να σε βοηθήσει και κάτι τέτοιο:

Με κανένα προγραμματάκι σαν κι αυτό έχεις "παίξει";
εχω το xtz και παιζω με διαφορα...
Το CARA (Computer Aided Room Acoustics) δεν είναι πρόγραμμα μέτρησης σαν το XTZ, αλλά πρόβλεψης - προσομοίωσης της ακουστικής συμπεριφοράς ενός χώρου συναρτήσει του σχήματος και των διαστάσεων του, της θέσης αλλά και του είδους των επίπλων - ηχείων εντός του, αλλά και, ενδεχομένως, της θέσης και του είδους των ακουστικών "βοηθημάτων" (απορροφητικές επιφάνειες) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Αντίστοιχα προγράμματα χρησιμοποιούν και οι επαγγελματίες που ασχολούνται με την ακουστική βελτίωση χώρων, με τη διαφορά ότι μιλάμε για άλλο επίπεδο ακρίβειας, δυνατοτήτων αλλά και κόστους.

Για πάρε μια ιδέα:
http://www.odeon.dk/odeon-recomended-sales-prices-euro
http://www.catt.se/
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Απάντηση: Re: near field

πως θα μειωσω τον χρονο αντηχησης στα 125?
απλό: είναι "χαμηλές συχνότητες" οπότε χρειάζεσαι συνηχητική διάταξη - κατά κόσμον "μπασοπαγίδα" (συνδυασμός απορρόφησης - διάχυσης που θα μπορούσε να εφαρμοσθεί στις γωνίες του δωματίου - δες τι λέγαμε με τον μπακ). Η σκέτη διάχυση με χέλμχολτζ σε τέτοιες συχνότητες δεν είναι πρακτική, διότι χρειάζεται μεγάλο βάθος στην κατασκευή του διαχυτή, και δε σε "παίρνει" στο χώρο.

ΙΜΗΟ, για να γίνει σωστή δουλειά, χρειάζεσαι το "χεράκι" ενός "ειδικού". πχ ενός Άλεξ. Εσύ (κι εγώ) το μόνο που μπορούμε να κάνουμε (με τα διαθέσιμα εργαλεία μας) είναι να ανακαλύψουμε το πρόβλημα και να το "καλύψουμε" με ισοστάθμιση, παίζοντας με τα κιού των διαθέσιμων νοτς φίλτρων ενός παραμετρικού ισοσταθμιστή χώρου. Ναι μεν "καλύπτεται" εν μέρει το πρόβλημα, αλλά σε καμιά περίπτωση απόλυτα. Το σωστό είναι συνηχητές συντονισμένοι στις προβληματικές ζώνες συχνοτήτων και για "κερασάκι" στην τούρτα, μια μικρή (αλλά απαραίτητη) δόση ισοστάθμισης στο τέλος (διότι δε σε βλέπω να θες να κάνεις όλο το ταβάνι σου συνηχητή... καλύτερα μια τελική πινελιά ισοστάθμισης. είπαμε, όλα είναι συμβιβασμοί!).
 

Μηνύματα
1.453
Reaction score
791
Απάντηση: Re: near field

απλό: είναι "χαμηλές συχνότητες" οπότε χρειάζεσαι συνηχητική διάταξη - κατά κόσμον "μπασοπαγίδα" (συνδυασμός απορρόφησης - διάχυσης που θα μπορούσε να εφαρμοσθεί στις γωνίες του δωματίου - δες τι λέγαμε με τον μπακ). Η σκέτη διάχυση με χέλμχολτζ σε τέτοιες συχνότητες δεν είναι πρακτική, διότι χρειάζεται μεγάλο βάθος στην κατασκευή του διαχυτή, και δε σε "παίρνει" στο χώρο.

ΙΜΗΟ, για να γίνει σωστή δουλειά, χρειάζεσαι το "χεράκι" ενός "ειδικού". πχ ενός Άλεξ. Εσύ (κι εγώ) το μόνο που μπορούμε να κάνουμε (με τα διαθέσιμα εργαλεία μας) είναι να ανακαλύψουμε το πρόβλημα και να το "καλύψουμε" με ισοστάθμιση, παίζοντας με τα κιού των διαθέσιμων νοτς φίλτρων ενός παραμετρικού ισοσταθμιστή χώρου. Ναι μεν "καλύπτεται" εν μέρει το πρόβλημα, αλλά σε καμιά περίπτωση απόλυτα. Το σωστό είναι συνηχητές συντονισμένοι στις προβληματικές ζώνες συχνοτήτων και για "κερασάκι" στην τούρτα, μια μικρή (αλλά απαραίτητη) δόση ισοστάθμισης στο τέλος (διότι δε σε βλέπω να θες να κάνεις όλο το ταβάνι σου συνηχητή... καλύτερα μια τελική πινελιά ισοστάθμισης. είπαμε, όλα είναι συμβιβασμοί!).
Για σταθερή, ακλόνητη στερεοφωνική εικόνα, δλδ και τις τρείς διαστάσεις πως θα υπολογίσουμε τη διάχυση και την απορρόφηση, σε τι ποσοστά;
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: near field

ok alex ευχαριστω πολυ, θα δω τι μπορω να βρω απο αυτα.

Όπως είδες, δεν είναι ακριβώς πολλαπλάσια.
Τώρα, τι προτείνω...
Υπάρχει η λύση του παραμετρικού ισοσταθμιστή όπως σημείωσε και ο Σταματάκος, αλλά η πιο σωστή λύση είναι η λύση της μερικής απορρόφησης - διάχυσης.

Εδώ ενδέχεται να σε βοηθήσει και κάτι τέτοιο:





Το CARA (Computer Aided Room Acoustics) δεν είναι πρόγραμμα μέτρησης σαν το XTZ, αλλά πρόβλεψης - προσομοίωσης της ακουστικής συμπεριφοράς ενός χώρου συναρτήσει του σχήματος και των διαστάσεων του, της θέσης αλλά και του είδους των επίπλων - ηχείων εντός του, αλλά και, ενδεχομένως, της θέσης και του είδους των ακουστικών "βοηθημάτων" (απορροφητικές επιφάνειες) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Αντίστοιχα προγράμματα χρησιμοποιούν και οι επαγγελματίες που ασχολούνται με την ακουστική βελτίωση χώρων, με τη διαφορά ότι μιλάμε για άλλο επίπεδο ακρίβειας, δυνατοτήτων αλλά και κόστους.

Για πάρε μια ιδέα:
http://www.odeon.dk/odeon-recomended-sales-prices-euro
http://www.catt.se/
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Re: near field

φυσικα ο ειδικος ειναι ειδικος ( ο αλεξ τετοιος ειναι?) αλλα μολις σου πει τι πρεπει να κανεις στο σαλονι σε διωχνει η γυναικα.
τεσπα επειδη οι μπασσοπαγιδες δεν εβλαψαν κανενα, δυο gik για αρχη και βλεπουμε...
ισοσταθμιση θα παρω ισως αργοτερα γιατι τωρα που εβγαλε η mcintosh ειναι high end. :136:
φχαριστω


απλό: είναι "χαμηλές συχνότητες" οπότε χρειάζεσαι συνηχητική διάταξη - κατά κόσμον "μπασοπαγίδα" (συνδυασμός απορρόφησης - διάχυσης που θα μπορούσε να εφαρμοσθεί στις γωνίες του δωματίου - δες τι λέγαμε με τον μπακ). Η σκέτη διάχυση με χέλμχολτζ σε τέτοιες συχνότητες δεν είναι πρακτική, διότι χρειάζεται μεγάλο βάθος στην κατασκευή του διαχυτή, και δε σε "παίρνει" στο χώρο.

ΙΜΗΟ, για να γίνει σωστή δουλειά, χρειάζεσαι το "χεράκι" ενός "ειδικού". πχ ενός Άλεξ. Εσύ (κι εγώ) το μόνο που μπορούμε να κάνουμε (με τα διαθέσιμα εργαλεία μας) είναι να ανακαλύψουμε το πρόβλημα και να το "καλύψουμε" με ισοστάθμιση, παίζοντας με τα κιού των διαθέσιμων νοτς φίλτρων ενός παραμετρικού ισοσταθμιστή χώρου. Ναι μεν "καλύπτεται" εν μέρει το πρόβλημα, αλλά σε καμιά περίπτωση απόλυτα. Το σωστό είναι συνηχητές συντονισμένοι στις προβληματικές ζώνες συχνοτήτων και για "κερασάκι" στην τούρτα, μια μικρή (αλλά απαραίτητη) δόση ισοστάθμισης στο τέλος (διότι δε σε βλέπω να θες να κάνεις όλο το ταβάνι σου συνηχητή... καλύτερα μια τελική πινελιά ισοστάθμισης. είπαμε, όλα είναι συμβιβασμοί!).
 

D

deleted user 10898

Guest
μπουτια ειναι κριμα που δεν γραφεις επωνυμα, θα ειχες αφησει ιστορια με τα αρθρα σου.
τωρα τι θα λεω στην κορη? αυτα τα εβαλα εκει γιατι μου το εμαθε ο μπούτιας?
αρχισα διαβασμα στο κεφαλαιο που ειπες...

Ακόμα και η ύπαρξη χαλιού στο πάτωμα δεν θα επέφερε ουσιαστικές μεταβολές στη ζώνη που σε ενδιαφέρει.Εφόσον το πάτωμα είναι πλακάκι το οποίο δεν εμφανίζει την ενδοτικότητα λ.χ. των ξύλινων σανίδων,η ακουστική φροντίδα στην οροφή καθίσταται πλέον αναγκαία.Είναι πάντως παρήγορο που αν και "πολύ ευχαριστημένος",΄΄τρώγεσαι΄΄ τουλάχιστον ως προς τη μεταβολή των ακουστικών χαρακτηριστικών του χώρου αντί των ίδιων των συσκευών ή παρελκομένων...:137:

Πρόσεξε λίγο και το κεφάλαιο 6.1.19:
http://books.google.gr/books?id=qgs...&q=reverberation time 125hz treatment&f=false
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
μπουτια ειναι κριμα που δεν γραφεις επωνυμα, θα ειχες αφησει ιστορια με τα αρθρα σου...
Από τη στιγμή που γίνεται αντιληπτό ότι τα κείμενα δεν αποσκοπούν σε ίδιον όφελος ή απόκτηση προσωπικής φήμης,έχουν αυτά μεγαλύτερη αξία.
Το ύψος του χώρου σου είναι μικρό γιά την εγκατάσταση ψευδοροφής ή διαχυτή τύπου Schroeder.Το επόμενο λινκ όμως μπορεί να παρέχει μιά αποδεκτή λύση.
http://www.zainea.com/roundffusor.htm
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.866
Μηνύματα
3.031.353
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top