- Μηνύματα
- 7
- Reaction score
- 1
Γεια σας,
συνθέτοντας τό πρώτο μου hι fi, high end σύστημα ήχου αγόρασα ένα πικάπ REGA RP78 από ebay, καινούριο για να απολαμβάνω τους αγαπημένους μου δίσκους 78 στροφών, γραμμοφώνου. Πρόκειται για ένα μοντέλο αποκλειστικά για δίσκους 78 στροφών, στηριζόμενο στο εισαγωγικό μοντέλο RP1 τής REGA και προτίμησα να πάρω ένα τέτοιο, το μόνο που βρήκα στην αγορά, ώστε να απαλλαγώ από το βάλε βγάλε βελόνας όποτε ήθελα να ακούσω δίσκους 78 ή 33/45 στροφών αν προτιμούσα την αγορά κάποιου μοντέλου π.χ. της Thorens, Stanton κτλ. με δυνατότητα αναπαραγωγής 3 τύπων δίσκων. Το πικάπ αγοράστηκε από Ισπανία σε εξαιρετική τιμή, μόλις 185 ευρώ με το βραχίονά του RB202, βελτιωμένη έκδοση τού γνωστού και οικονομικού βραχίονα RB250 τής REGA. Δεν πρόκειται για κάποιον πανάκριβο βραχίονα αλλά δεν χρειάζεται και κάτι τόσο εξειδικευμένο για σωστή αναπαραγωγή παλιών δίσκων γραμμοφώνου. Από Αγγλία αγοράστηκε το mono cartidge κινητού μαγνήτη τής REGA, RB78 στις 68 λίρες. Σύνολο περίπου 307 ευρώ με μεταφορικά για πικάπ και cartidge, που έφτασαν προχθές Δευτέρα, στήθηκαν και ξεκίνησαν οι ακροάσεις. Περιττό να αναφέρω ότι ο ήχος είναι εξαιρετικός, κλάσεις ανώτερος και από το καλύτερο μηχανικό γραμμόφωνο ανεξαρτήτου εποχής και η ποιότητα ήχου, αν ο 78αρης είναι σε άριστη κατάσταση και ηχογραφημένος ποιοτικά, φτάνει άνετα τον ήχο ενός καλού μονοφωνικού LP με μόνο αρνητικό τι λίγο περιορισμένη απόκριση συχνοτήτων ψηλά, πράγμα αναμενόμενο για δίσκους 78 στροφών. Όλα καλά με 3 μικρά προβλήματα, που αποκαταστάθηκε μόνο το πρώτο.
1.Αρχικά το πικάπ και με τη βελόνα να ζωντανεύει τους νοσταλγικούς ήχους 55 και πλέον ετών, το 1960-61 σταμάτησε η παραγωγή 78αρηδων στην Ελλάδα, έχανε στροφές σε μεγάλο βαθμό. Σηκώνοντας το πλατό διαπιστώθηκε ότι η τροχαλία που προσαρμόζεται στον άξονα τού μοτέρ "πατινάρει" και αυτό γιατί ξεκόλλησε από τον άξονα ίσως μετά από χτύπημα τού δέματος με το πικάπ. Το θέμα με 2 σταγόνες κόλλας στιγμής και εντόπισε ένας καλός μου φίλος ηλεκτρονικός όταν γεμάτος χαρά με το δέμα με πικάπ και κεφαλή πηγα στο εργαστήριό του για να το εγκαινιάσουμε.
2.Κατά την εκκίνηση τού κινητήρα ακούγονται μικροί κρότοι-θόρυβοι στο πλατό-υπολατό και εξαφανίζονται ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά όταν το σύστημα περιστρέφεται με τη μέγιστη γωνιακή του ταχύτητα. Το μοτέρ πρακτικά είναι αθόρυβο. Αυτοί οι ήχοι από ολίσθηση δεν ενοχλούν και ίσως οφείλονται στη μεγάλη επιτάχυνση από την ακαριαία εκκίνηση τού synchronous AC κινητήρα Ολλανδικής κατασκευής, που διαθέτει το πικάπ και αντίκρισα αφαιρώντας τις 2 βίδες στο χώρο τού μοτέρ. Η μετάδοση κίνησης στο σύστημα υποοπλατό-πλατό πραγματοποιείται με ιμάντα σιλικόνης.
3.Δυστυχώς η γωνιακή συχνότητα περιστροφής δεν είναι η σωστή, 78 στροφές / λεπτό αλλά 80 στροφές / λεπτό. Στην ακρόαση τού δίσκου δεν είναι και τόσο τραγικό μιας και η διαφορά είναι πολύ μικρή από την κανονική ταχύτητα αλλά αν πας να παίξεις μαζί με το δίσκο ένα συγκερασμένο όργανο π.χ. μπουζούκ,ι είσαι αναγκασμένος να το κουρδίσεις λίγο πιο ψηλά ώστε να ακολουθήσεις το δίσκο με την προϋπόθεση το φωνογραφικό μηχάνημα που πρωτοέκοψε το master να γύριζε με 78 στρ/λεπτό και τα μουσικά όργανα να ήταν κουρδισμένα σωστά.
Έστειλα mail στον πωλητή, στη REGA Ισπανίας και στο [email protected], που βρήκα σε αναζήτησή μου στο διαδίκτυο και περιμένω απάντηση. Ατυχώς η REGA δεν έχει τηλ. γραμμή/ φόρμα επικοινωνίας και παραπέμπει σε αντιπροσώπους της και στη χώρα μας δεν υπάρχει κάποιος πλέον μετά το θάνατο, δυστυχώς, τού προηγούμενου. Έχω στενοχωρηθεί αρκετά με το θέμα τής λάθος ταχύτητας. Είναι η πρώτη εμπειρία μου με το μαγικό κόσμο τών κανονικών πικάπ μιας και μέχρι τώρα οι ακροάσεις δίσκων περιοριζόταν σε μικρό φορητό πικάπ ή γραμμόφωνο για 78αρηδες. Για 33/45 θα εξυπηρετηθώ προσωρινά από ένα παλιό Marantz TT 130 που θα χαριστεί από φίλο μου μέχρι να αποκτηθεί στο μέλλον ένα high end πικάπ ενώ αμφότερα θα μοιράζονται την εξαιρετική είσοδο phono ενός θρυλικού προενισχυτή Meridian 201, που χαρίστηκε από άλλο ένα καλό μου φίλο.
Κλείνοντας να αναφέρω ότι δεν ξέρω αν η παραπάνω ταχύτητα οφείλεται σε λίγο μεγαλύτερη συχνότητα στο ρεύμα πόλης από την κανονική τών 50 κύκλων/δευτερόλεπτο. Δεν διαθέτω κάποιο συχνόμετρο ή παλμογράφο για να δω αν η τιμή της ανέρχεται στα 50 Hz ή λίγο παραπάνω. Τηλεφωνώντας στη ΔΕΗ Πάτρας δεν ήταν σε θέση να μού κοινοποίησει κάποιος τεχνικός τους την πληροφορία αυτή παρά μόνο για την ενεργό τάση τού δικτύου, η οποία στην προκείμενη μού είναι άχρηστη. Μιας και στα 2 δικά μου UPS οι μπαταρίες έχουν πεθάνει και δεν τις έχω αντικαταστήσει ακόμη θα μεταφέρω το πικαπ το βράδι σε σπίτι φίλου με UPS και θα τροφοδοτηθεί για λίγο από τη μπαταρία του ώστε να δούμε αν θα γυρίζει με 78 ή παραπάνω στροφές και πιστεύω το UPS θα δίνει εναλλασσόμενο στην έξοδό του στα 50 Hz αφού διακοπεί η εξωτερική τροφοδοσία στο UPS ώστε το ρεύμα να παραχθεί από το δικό του συσσωρευτή με τα σωστά, λογικά, χαρακτηριστικά. Δεν βρίσκω ως λύση να τροχίσω το μικρό γρανάζι στον άξονα τού μοτέρ ώστε να έρθουν έτσι οι στροφές γιατί αν τελικά φταίει το δίκτυο εδώ και μετακομίσω σε άλλη περιοχή με σωστή συχνότητα δικτύου θα πρέπει να ψάχνω για ανταλλακτική τροχαλία. Θα ήθελα να ακούσω γνώμες από έμπειρους χρήστες συσκευών πικάπ μέχρι να πάρω, αν πάρω και κάποια απάντηση από τη REGA. Χρήστης τού ίδιου πικάπ στο youtube, που το δείχνει να παίζει με ακίντη κάμερα και το χρονομέτρησα, γυρίζει ακριβώς με 78 στροφές το λεπτό. Ευχαριστώ προκαταβολικά και ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές τόυ μηνύματός μου.
συνθέτοντας τό πρώτο μου hι fi, high end σύστημα ήχου αγόρασα ένα πικάπ REGA RP78 από ebay, καινούριο για να απολαμβάνω τους αγαπημένους μου δίσκους 78 στροφών, γραμμοφώνου. Πρόκειται για ένα μοντέλο αποκλειστικά για δίσκους 78 στροφών, στηριζόμενο στο εισαγωγικό μοντέλο RP1 τής REGA και προτίμησα να πάρω ένα τέτοιο, το μόνο που βρήκα στην αγορά, ώστε να απαλλαγώ από το βάλε βγάλε βελόνας όποτε ήθελα να ακούσω δίσκους 78 ή 33/45 στροφών αν προτιμούσα την αγορά κάποιου μοντέλου π.χ. της Thorens, Stanton κτλ. με δυνατότητα αναπαραγωγής 3 τύπων δίσκων. Το πικάπ αγοράστηκε από Ισπανία σε εξαιρετική τιμή, μόλις 185 ευρώ με το βραχίονά του RB202, βελτιωμένη έκδοση τού γνωστού και οικονομικού βραχίονα RB250 τής REGA. Δεν πρόκειται για κάποιον πανάκριβο βραχίονα αλλά δεν χρειάζεται και κάτι τόσο εξειδικευμένο για σωστή αναπαραγωγή παλιών δίσκων γραμμοφώνου. Από Αγγλία αγοράστηκε το mono cartidge κινητού μαγνήτη τής REGA, RB78 στις 68 λίρες. Σύνολο περίπου 307 ευρώ με μεταφορικά για πικάπ και cartidge, που έφτασαν προχθές Δευτέρα, στήθηκαν και ξεκίνησαν οι ακροάσεις. Περιττό να αναφέρω ότι ο ήχος είναι εξαιρετικός, κλάσεις ανώτερος και από το καλύτερο μηχανικό γραμμόφωνο ανεξαρτήτου εποχής και η ποιότητα ήχου, αν ο 78αρης είναι σε άριστη κατάσταση και ηχογραφημένος ποιοτικά, φτάνει άνετα τον ήχο ενός καλού μονοφωνικού LP με μόνο αρνητικό τι λίγο περιορισμένη απόκριση συχνοτήτων ψηλά, πράγμα αναμενόμενο για δίσκους 78 στροφών. Όλα καλά με 3 μικρά προβλήματα, που αποκαταστάθηκε μόνο το πρώτο.
1.Αρχικά το πικάπ και με τη βελόνα να ζωντανεύει τους νοσταλγικούς ήχους 55 και πλέον ετών, το 1960-61 σταμάτησε η παραγωγή 78αρηδων στην Ελλάδα, έχανε στροφές σε μεγάλο βαθμό. Σηκώνοντας το πλατό διαπιστώθηκε ότι η τροχαλία που προσαρμόζεται στον άξονα τού μοτέρ "πατινάρει" και αυτό γιατί ξεκόλλησε από τον άξονα ίσως μετά από χτύπημα τού δέματος με το πικάπ. Το θέμα με 2 σταγόνες κόλλας στιγμής και εντόπισε ένας καλός μου φίλος ηλεκτρονικός όταν γεμάτος χαρά με το δέμα με πικάπ και κεφαλή πηγα στο εργαστήριό του για να το εγκαινιάσουμε.
2.Κατά την εκκίνηση τού κινητήρα ακούγονται μικροί κρότοι-θόρυβοι στο πλατό-υπολατό και εξαφανίζονται ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά όταν το σύστημα περιστρέφεται με τη μέγιστη γωνιακή του ταχύτητα. Το μοτέρ πρακτικά είναι αθόρυβο. Αυτοί οι ήχοι από ολίσθηση δεν ενοχλούν και ίσως οφείλονται στη μεγάλη επιτάχυνση από την ακαριαία εκκίνηση τού synchronous AC κινητήρα Ολλανδικής κατασκευής, που διαθέτει το πικάπ και αντίκρισα αφαιρώντας τις 2 βίδες στο χώρο τού μοτέρ. Η μετάδοση κίνησης στο σύστημα υποοπλατό-πλατό πραγματοποιείται με ιμάντα σιλικόνης.
3.Δυστυχώς η γωνιακή συχνότητα περιστροφής δεν είναι η σωστή, 78 στροφές / λεπτό αλλά 80 στροφές / λεπτό. Στην ακρόαση τού δίσκου δεν είναι και τόσο τραγικό μιας και η διαφορά είναι πολύ μικρή από την κανονική ταχύτητα αλλά αν πας να παίξεις μαζί με το δίσκο ένα συγκερασμένο όργανο π.χ. μπουζούκ,ι είσαι αναγκασμένος να το κουρδίσεις λίγο πιο ψηλά ώστε να ακολουθήσεις το δίσκο με την προϋπόθεση το φωνογραφικό μηχάνημα που πρωτοέκοψε το master να γύριζε με 78 στρ/λεπτό και τα μουσικά όργανα να ήταν κουρδισμένα σωστά.
Έστειλα mail στον πωλητή, στη REGA Ισπανίας και στο [email protected], που βρήκα σε αναζήτησή μου στο διαδίκτυο και περιμένω απάντηση. Ατυχώς η REGA δεν έχει τηλ. γραμμή/ φόρμα επικοινωνίας και παραπέμπει σε αντιπροσώπους της και στη χώρα μας δεν υπάρχει κάποιος πλέον μετά το θάνατο, δυστυχώς, τού προηγούμενου. Έχω στενοχωρηθεί αρκετά με το θέμα τής λάθος ταχύτητας. Είναι η πρώτη εμπειρία μου με το μαγικό κόσμο τών κανονικών πικάπ μιας και μέχρι τώρα οι ακροάσεις δίσκων περιοριζόταν σε μικρό φορητό πικάπ ή γραμμόφωνο για 78αρηδες. Για 33/45 θα εξυπηρετηθώ προσωρινά από ένα παλιό Marantz TT 130 που θα χαριστεί από φίλο μου μέχρι να αποκτηθεί στο μέλλον ένα high end πικάπ ενώ αμφότερα θα μοιράζονται την εξαιρετική είσοδο phono ενός θρυλικού προενισχυτή Meridian 201, που χαρίστηκε από άλλο ένα καλό μου φίλο.
Κλείνοντας να αναφέρω ότι δεν ξέρω αν η παραπάνω ταχύτητα οφείλεται σε λίγο μεγαλύτερη συχνότητα στο ρεύμα πόλης από την κανονική τών 50 κύκλων/δευτερόλεπτο. Δεν διαθέτω κάποιο συχνόμετρο ή παλμογράφο για να δω αν η τιμή της ανέρχεται στα 50 Hz ή λίγο παραπάνω. Τηλεφωνώντας στη ΔΕΗ Πάτρας δεν ήταν σε θέση να μού κοινοποίησει κάποιος τεχνικός τους την πληροφορία αυτή παρά μόνο για την ενεργό τάση τού δικτύου, η οποία στην προκείμενη μού είναι άχρηστη. Μιας και στα 2 δικά μου UPS οι μπαταρίες έχουν πεθάνει και δεν τις έχω αντικαταστήσει ακόμη θα μεταφέρω το πικαπ το βράδι σε σπίτι φίλου με UPS και θα τροφοδοτηθεί για λίγο από τη μπαταρία του ώστε να δούμε αν θα γυρίζει με 78 ή παραπάνω στροφές και πιστεύω το UPS θα δίνει εναλλασσόμενο στην έξοδό του στα 50 Hz αφού διακοπεί η εξωτερική τροφοδοσία στο UPS ώστε το ρεύμα να παραχθεί από το δικό του συσσωρευτή με τα σωστά, λογικά, χαρακτηριστικά. Δεν βρίσκω ως λύση να τροχίσω το μικρό γρανάζι στον άξονα τού μοτέρ ώστε να έρθουν έτσι οι στροφές γιατί αν τελικά φταίει το δίκτυο εδώ και μετακομίσω σε άλλη περιοχή με σωστή συχνότητα δικτύου θα πρέπει να ψάχνω για ανταλλακτική τροχαλία. Θα ήθελα να ακούσω γνώμες από έμπειρους χρήστες συσκευών πικάπ μέχρι να πάρω, αν πάρω και κάποια απάντηση από τη REGA. Χρήστης τού ίδιου πικάπ στο youtube, που το δείχνει να παίζει με ακίντη κάμερα και το χρονομέτρησα, γυρίζει ακριβώς με 78 στροφές το λεπτό. Ευχαριστώ προκαταβολικά και ζητώ συγνώμη για το μακροσκελές τόυ μηνύματός μου.