Room Acoustics with Anthony Grimani

daharis666

Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
25.903
Reaction score
53.560
χα χα ναι οχι ακουστολογο, λαθος ισως εκφραστηκα. Acoustical engineer. O ακουστολογος στα Ελληνικα ειναι κατι αλλο ? (ιατρος χα χα). Ειναι ενας αμερικανος με κοτσιδα που κανει κατι βιντεο , δε θυμαμαι το ονομα του Denis something ...

εχει λεει data απο 1200 κα (παρπανω) .. δωματια ...δε ξερω
μήπως για αυτόν λες?

 

Μηνύματα
635
Reaction score
814
μήπως για αυτόν λες?

Ναι χα χα αυτος ειναι ... χωρις πλακα σοβαρος μου φανηκε με αυτα που ελεγε (περα της κοτσοδας χα χα που στην Ελλαδα μπορει να ξενιζει καποιους). Ξερω εναν τετοιο επιστημονα στη Γερμανια Αυστραλο με 450 εργασιες και 7 διδακτορες καθε χρονο. Ερχοταν στη δουλεια με καπελο σαν του Αυστραλου (ηταν και Αυστραλος εδω που τα λεμε) κροκοδειλακια της γνωστης ταινιας.
 




Μηνύματα
4.597
Reaction score
3.500
Δεν ειμαι ειδικος, αλλα νομιζω το οτι μαζευονται τα μπασα πολυ στις γωνιες ειναι αλλος ενας μυθος (μυθοι που ακολουθουν ακομα και το πεδιο της ακουστικης που υποτειθεται ειναι και πιο σοβαρα επιστημονικα διευρευμημενο, ). Τα μπασα μαζευονται σε ολες τις επιφανειες κοντα στους τοιχους (και παραλληλες) σχεδον το ιδιο. Μελετες δε ξερω εαν υπαρχουν αλλα μια εμπειρικη που ειδα απο ενα ακουστολογο και απο data που ειχε μαζεψει ο ιδιος, απο δε ξερω ποσα δωματια ειχε κανει, ελεγε οτι στις γωνιες τα μπασα ειναι (συμβαλουν) μονο 15 % παραπανω και οτι το υπερβαλλουν οι εταιριες για να πουλανε "μπασοπαγιδες" καθως ξερουν οτι ο μονος ελευθερος χωρος που εχει καποιος στο σαλονι του ειναι εκει (και λιγοτερο αντιαισθητικη και παρεμβατικη, η τοπθετηση τους εκει).

Περα απο το θεμα των μετρησεων, θα πω κατι πρακτικο.

Στην περιπτωση μου το σαμπγουφερ δεν μπορουσε να παιξει στο δωματιο μου. Βουιζε το συμπαν. Το ανοιγα και το ξανακλεινα αμεσως.

Δυο πραγματα συντελεσαν για ν αλλαξει ο ηχος και να δουλεψει το σαμπγουφερ. Απο τη μια οι 3 μπασοπαγιδες στις γωνιες. Μια δεν εκανα γιατι δεν βολευει με τιποτα η διαρυθμιση του δωματιου. Το δευτερο ειναι η αποροφυση-διαχυση πισω απο τη θεση ακροασης. Αφου προηγουμενως απομακρυνθηκα κοντα στο ενα μετρο απο τον πισω τοιχο.

Ολα αυτα τα καταλαβαινεις τοσο εντονα που δεν χρειαζεται να στα επιβεβαιωσει καποιος με μετρησεις. Θα σου πει βεβαια κι αυτος το προφανες.

Επομενως προσωπικα μου ειναι πολυ δυσκολο να πιστεψω τα νουμερα (15 %) πιο πανω
 

Μηνύματα
635
Reaction score
814
Περα απο το θεμα των μετρησεων, θα πω κατι πρακτικο.

Στην περιπτωση μου το σαμπγουφερ δεν μπορουσε να παιξει στο δωματιο μου. Βουιζε το συμπαν. Το ανοιγα και το ξανακλεινα αμεσως.

Δυο πραγματα συντελεσαν για ν αλλαξει ο ηχος και να δουλεψει το σαμπγουφερ. Απο τη μια οι 3 μπασοπαγιδες στις γωνιες. Μια δεν εκανα γιατι δεν βολευει με τιποτα η διαρυθμιση του δωματιου. Το δευτερο ειναι η αποροφυση-διαχυση πισω απο τη θεση ακροασης. Αφου προηγουμενως απομακρυνθηκα κοντα στο ενα μετρο απο τον πισω τοιχο.

Ολα αυτα τα καταλαβαινεις τοσο εντονα που δεν χρειαζεται να στα επιβεβαιωσει καποιος με μετρησεις. Θα σου πει βεβαια κι αυτος το προφανες.

Επομενως προσωπικα μου ειναι πολυ δυσκολο να πιστεψω τα νουμερα (15 %) πιο πανω
Ναι ΟΚ . Δε τα εγραψα για να αμφισβητησω τιποτε ή την εμπειρια σου. Εξαλλου και η δικη μου ιδια ειναι οπως την περιγραφεις, λιγο πολυ. Περισσοτερο για να γινει συζητηση και μηπως καποιος ειδικος , μας εδινε και μια γνωμη εαν αυτο που λεει ο τυπος αυτος στεκει καπως ή οχι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.731
Reaction score
40.526
Δεν ειμαι ειδικος, αλλα νομιζω το οτι μαζευονται τα μπασα πολυ στις γωνιες ειναι αλλος ενας μυθος (μυθοι που ακολουθουν ακομα και το πεδιο της ακουστικης που υποτειθεται ειναι και πιο σοβαρα επιστημονικα διευρευμημενο, ). Τα μπασα μαζευονται σε ολες τις επιφανειες κοντα στους τοιχους (και παραλληλες) σχεδον το ιδιο. Μελετες δε ξερω εαν υπαρχουν αλλα μια εμπειρικη που ειδα απο ενα ακουστολογο και απο data που ειχε μαζεψει ο ιδιος, απο δε ξερω ποσα δωματια ειχε κανει, ελεγε οτι στις γωνιες τα μπασα ειναι (συμβαλουν) μονο 15 % παραπανω και οτι το υπερβαλλουν οι εταιριες για να πουλανε "μπασοπαγιδες" καθως ξερουν οτι ο μονος ελευθερος χωρος που εχει καποιος στο σαλονι του ειναι εκει (και λιγοτερο αντιαισθητικη και παρεμβατικη, η τοποθετηση τους εκει).
Θα απαντήσω πρακτικά...Κάθε τοίχωμα αποτελεί σε όλη του την έκταση πεδίο υψηλής πίεσης για τον αξονικό ιδιορρυθμό που σχηματίζεται αναπόφευκτα με το απέναντί του.Στις γωνίες όπου συγκλίνουν δύο ή τρία τοιχωματικά όρια είναι επόμενο να έχουμε ισχυρότερες εστίες για τη συνιστώσα της ηχητικής πίεσης.

Δεν είναι όλες οι γωνίες ισοδύναμες για την τοποθέτηση μπασοπαγίδας.Μεγαλύτερη εκλεκτικότητα θα έχουν οι πλησιέστερες προς τις πηγές των χαμηλών στο δωμάτιο.
Παντως γενικα τι γινεται με τα δωματια που δεν εχουν γωνιες? Που βρισκουν καταφυγιο τα μπασα? Τι μειονεκτημα εχουν?
Υπαρχουν δυο τυποι δωματιων γι αυτον τον προβληματισμο.
Στρογγυλο η ωοειδες.
Πολυγωνο οπου υπαρχουν πολλες γωνιες και αρα τα μπασα εχουν προβληματισμο σε ποια απ ολες τις γωνιες να κρυφτουν. Η για να το σοβαρεψουμε, μοιραζονται σε πολλες γωνιες και μειωνεται τα στασιμα κυμματα σε καποια απο τις συγκεκριμενες γωνιες.

Εαν οι ασυμετριες γενικα βοηθανε και στις δυο περιπτωσεις μπορει να γινει ευκολα. Επισης οσον αφορα αυτες τις ασσυμετριες οι καμάρες εντος δωματιων βοηθανε? Τι ισχυει τεχνικα?
Κι εδώ ταιριάζει εμπειρικού τύπου απάντηση...Αν η απουσία γωνιών βόλευε τόσο πολύ,τότε οι χώροι επισκόπησης δεν θα ήταν καθόλου παραλληλεπίπεδοι.Ένα δωμάτιο με οβάλ ή στρογγυλό σχήμα στα κατακόρυφα τοιχώματα θα είχε ολόκληρη την καμπύλη περίμετρο ζώνη με συσσωρευμένη ενέργεια χαμηλών.Επειδή όμως τα δωμάτια στο παρόν τουλάχιστον Σύμπαν έχουν υποχρεωτικά επίπεδα δάπεδα και συχνά ομοίως τις οροφές,το πραγματικό σχήμα του χώρου θα έτεινε προς κυλινδρικό,με αποτέλεσμα περαιτέρω προβληματικά σημεία αφού θα είχαμε πρόσθετα και παράλληλες τοιχωματικές επιφάνειες,Σ'ένα τέτοιο δωμάτιο θα ήταν προβληματική η τοποθέτηση για τις πηγές χαμηλών,αφού μαζί με την αύξηση στα απαγορευτικά σημεία θα υφίσταντο πάντα αναπόφευκτα και τα οικεία φαινόμενα SBIR.

Οι δε ασυμμετρίες μπορεί σε μεγάλους χώρους ν'αποτρέψουν συσσώρευση ενέργειας σε ανεπιθύμητα σημεία,θα έπρεπε όμως να μην υφίστανται αυτές γειτονικά ως προς τα ηχεία του setup,αφού έτσι θ'αυξανόταν η πιθανότητα να προκύπτουν ανωμαλίες κατά τη σύσταση της στερεοφωνικής ηχόσφαιρας.Ακόμα δυσχερέστερο ως προς αυτόν τον τομέα θα ήταν το ασύμμετρο σχήμα σε μικρά δωμάτια,αφού οι αναπόφευκτα μικρότερες αποστάσεις που θα είχαν τα ηχεία και η θέση ακρόασης από τα ασύμμετρα τοιχώματα θα μπορούσαν να διαταράξουν ευκολότερα την κατανομή στην ενιαία ηχόσφαιρα που θα έπρεπε να πλάσουν τα ηχεία.
 
Last edited:

Μηνύματα
635
Reaction score
814
Θα απαντήσω πρακτικά...Κάθε τοίχωμα αποτελεί σε όλη του την έκταση πεδίο υψηλής πίεσης για τον αξονικό ιδιορρυθμό που σχηματίζεται αναπόφευκτα με το απέναντί του.Στις γωνίες όπου συγκλίνουν δύο ή τρία τοιχωματικά όρια είναι επόμενο να έχουμε ισχυρότερες εστίες για τη συνιστώσα της ηχητικής πίεσης.

Δεν είναι όλες οι γωνίες ισοδύναμες για την τοποθέτηση μπασοπαγίδας.Μεγαλύτερη εκλεκτικότητα θα έχουν οι πλησιέστερες προς τις πηγές των χαμηλών στο δωμάτιο.

Κι εδώ ταιριάζει εμπειρικού τύπου απάντηση...Αν η απουσία γωνιών βόλευε τόσο πολύ,τότε οι χώροι επισκόπησης δεν θα ήταν καθόλου παραλληλεπίπεδοι.Ένα δωμάτιο με οβάλ ή στρογγυλό σχήμα στα κατακόρυφα τοιχώματα θα είχε ολόκληρη την καμπύλη περίμετρο ζώνη με συσσωρευμένη ενέργεια χαμηλών.Επειδή όμως τα δωμάτια στο παρόν τουλάχιστον Σύμπαν έχουν υποχρεωτικά επίπεδα δάπεδα και συχνά ομοίως τις οροφές,το πραγματικό σχήμα του χώρου θα έτεινε προς κυλινδρικό,με αποτέλεσμα περαιτέρω προβληματικά σημεία αφού θα είχαμε πρόσθετα και παράλληλες τοιχωματικές επιφάνειες,Σ'ένα τέτοιο δωμάτιο θα ήταν προβληματική η τοποθέτηση για τις πηγές χαμηλών,αφού μαζί με την αύξηση στα απαγορευτικά σημεία θα υφίσταντο πάντα αναπόφευκτα και τα οικεία φαινόμενα SBIR.

Οι δε ασυμμετρίες μπορεί σε μεγάλους χώρους ν'αποτρέψουν συσσώρευση ενέργειας σε ανεπιθύμητα σημεία,θα έπρεπε όμως να μην υφίστανται αυτές γειτονικά ως προς τα ηχεία του setup,αφού έτσι θ'αυξανόταν η πιθανότητα να προκύπτουν ανωμαλίες κατά τη σύσταση της στερεοφωνικής ηχόσφαιρας.Ακόμα δυσχερέστερο ως προς αυτόν τον τομέα θα ήταν το ασύμμετρο σχήμα σε μικρά δωμάτια,αφού οι αναπόφευκτα μικρότερες αποστάσεις που θα είχαν τα ηχεία και η θέση ακρόασης από τα ασύμμετρα τοιχώματα θα μπορούσαν να διαταράξουν ευκολότερα την κατανομή στην ενιαία ηχόσφαιρα που θα έπρεπε να πλάσουν τα ηχεία.
Το πρακτικα το δικο σου ειναι καλυτερο απο το επιστημονικα καποιου αλλου χα χα . Ωραιο ποστ, να καταλαβαινουμε και εμεις οι ασχετοι
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
3.351
Reaction score
7.594



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
5.949
Reaction score
14.309
Bass Management Part 2

- Room Dimensions
- Bass Damping
- Seating Locations
- Subwoofer & Speaker selection and locations



Όσοι θα κατασκευάσετε χώρο από το μηδέν πρέπει να το δείτε οπωσδήποτε.

Λέει και όσα λένε ήδη οι ΓΝΩΣΤΟΊ εδώ, αλλά τα λέει και ένας με σχεδόν 30 χρόνια στη πλάτη σε Dolby & THX
 
Last edited:

daharis666

Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
25.903
Reaction score
53.560
Bass Management Part 2

- Room Dimensions
- Bass Damping
- Seating Locations
- Subwoofer & Speaker selection and locations


Όσοι θα κατασκευάσετε χώρο από το μηδέν πρέπει να δείτε οπωσδήποτε.
το έβλεπα χθες...
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
5.949
Reaction score
14.309
Μερικά Tips που θυμάμαι:

- Οι τοίχοι δεν πρέπει να είναι πολύ δύσκαμπτοι. Έδωσε λύση αν έχουμε ήδη τέτοιους.
- Τα μεγάλα subs (ίντσες) δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση.
- Ένα Sub σε κάθε ηχείο, ώστε να γίνουν όλα full range, θα στα κάνει μαντάρα.
- Τα δύο subs δεξιά και αριστερά από το μπροστινό έπιπλο δεν μας κάνουν δύο subs αλλά ένα μεγάλο.
- Αν έχεις μεγάλο δωμάτιο, βρες που είναι η τρύπα στο 1/3 του μήκους του και κάνε τοίχο από plexy ή γυψοσανίδα ώστε να εξαφανίσεις την ακύρωση από το χώρο ακρόασης. Κάνε τον έξτρα χώρο αποθήκη ή βάλε τα μηχανήματα.
- Προσπάθησε όσο περισσότερο μπορείς να λύσεις τα προβλήματα χωρίς ψηφιακό τρόπο.
-...
 

Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
20.442
Reaction score
52.412
Τα δύο subs δεξιά και αριστερά από το μπροστινό έπιπλο δεν μας κάνουν δύο subs αλλά ένα μεγάλο.
:thumbsup:
Για να είναι πραγματικά δυο, τα δυο σαμπς, πρέπει να έχουν σημαντική απόσταση μεταξύ τους.
 

Μηνύματα
635
Reaction score
814
Μερικά Tips που θυμάμαι:

- Οι τοίχοι δεν πρέπει να είναι πολύ δύσκαμπτοι. Έδωσε λύση αν έχουμε ήδη τέτοιους.
- Τα μεγάλα subs (ίντσες) δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση.
- Ένα Sub σε κάθε ηχείο, ώστε να γίνουν όλα full range, θα στα κάνει μαντάρα.
- Τα δύο subs δεξιά και αριστερά από το μπροστινό έπιπλο δεν μας κάνουν δύο subs αλλά ένα μεγάλο.
- Αν έχεις μεγάλο δωμάτιο, βρες που είναι η τρύπα στο 1/3 του μήκους του και κάνε τοίχο από plexy ή γυψοσανίδα ώστε να εξαφανίσεις την ακύρωση από το χώρο ακρόασης. Κάνε τον έξτρα χώρο αποθήκη ή βάλε τα μηχανήματα.
- Προσπάθησε όσο περισσότερο μπορείς να λύσεις τα προβλήματα χωρίς ψηφιακό τρόπο.
-...
Νομίζω το 1/4 ή / και 3/4 πρέπει να βρείς (στα 6μ και 50Hz που λέει) και να βάλεις το λεπτό απορροφητικό ή όχι ?
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
5.949
Reaction score
14.309
Νομίζω το 1/4 ή / και 3/4 πρέπει να βρείς (στα 6μ και 50Hz που λέει) και να βάλεις το λεπτό απορροφητικό ή όχι ?
Δεν το θυμάμαι αυτό
 

Μηνύματα
635
Reaction score
814
Δεν το θυμάμαι αυτό
Νομίζω είναι στο πρωτο βίντεο, που ποσταρες. Γενικώς lowest pressure , high velocity για να το απαλύνεις. Ανάλογα τι θες να κάνεις. (στο δεύτερο λέει για ta subs).
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.106
Μηνύματα
2.515.034
Members
36.073
Νεότερο μέλος
petros213
Top