SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Κλειδώνω το θέμα για να μην εκτροχιαστεί. :613:
Και αύριο το ξανανοίγω!




Ενας αιώνας τεχνολογία ΜΕΚ, ανατρέπεται στο AVsite :142: ...λοιπόν έχουμε τα πάντα εδώ, ειδικούς στα πολιτικά, στα αθλητικά, τώρα και στα Καύσιμα-Λιπαντικά :142: Δεν άνοιγα ένα συνεργείο να κονομάω και να πίνω στη υγειά των κορόϊδων...
Δέχομαι και πμ! :126:
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Μου έστειλε πμ ο Παναγιώτης Κρόκος επειδή δεν προλάβαινε για να περάσω ένα κείμενο όταν ξεκλειδώσει το θέμα:

Παναγιώτης Κρόκος said:
ξεπλημα λαδιου κινητηρα αν κριθει σκοπιμο (@@) πρεπει να γινει με ιδιου τυπου λαδι και στην περιπτωση συνθετικων λαδιων αποκλειστικα και μονο και οπωσδηποτε με το ιδιο προιον. τα συνθετικα λαδια γενικα δεν πρεπει να θεωρουνται αναμειξιμα μεταξυ τους.
υπαρχει πιθανοτητα οντως καποια να μπορουν να αναμειχθουν αλλα δεν ειναι κανονας.
ο κινδυνος απο αναμειξη δυο μη συμβατων λιπαντικων ειναι να αντιδρασουν καποια συστατικα και να σχηματιστουν διφασικα μειγματα (καλα χριστουγεννα) η στερεα καταλοιπα (καλη πρωτοχρονια). επειδη η λιπανση των τριβεων του στροφαλου ειναι ιδιαιτερα κρισιμη οτιδηποτε απο τα παραπανω μπορει να καταστρεψει σε δευτερολεπτα (κυριολεκτικα) τα κουζινετα μας (καλο πασχα).

επισης ειναι αρκετα επικινδυνο το στεγνο γυρισμα του μοτερ ωστε στεγνωσει (και καλα) απο το παλιο λαδι.
δυο πραμματα μπορουνα να συμβουν
α) αφου δεν εχει λαδι το καρτερ η αντλια δεν εχει να τραβηξει λαδι (και επειδη ειναι θετικης μετατοπισης δεν προκειται ουτε να σπρωξει ωστε να διωξει λαδι)
β) το στροφαλος θα στεγνωσει απο λαδι και το κυκλωμα απο την αντλια μεχρι τον στροφαλο θα κανει κενο (αρα στην επομενη περιστροφη με γεματο καρτερ θα γυρισει ξανα στεγνος ο στροφαλος).
γ)οι αντλιες λαδιου γενικα δεν ειναι σιγουρο οτι μπορουν στεγνες να τραβηξουν γρηγορα λαδι οταν ξαναδουλεψουν για αυτο δεν ειναι οτι πιο εξυπνο να αδειασει ο θαλαμος τους. μεχρι αναροφηση και μια χαρα ειμαστε (γαιτι ο χωρος αυτος θα ξαναγεμισει φυσικα).

το να γυρισει το μοτερ στεγνο 10 δευτερολεπτα (αν ειναι μιζια ειναι πανω απο 30 στροφες, αν παρει μπροστα κανονικα ειναι πανω απο 100 και με φορτιο) ειναι αυτοκτονια.

εαν τελοςπαντων θετε ντε και καλα να στεγνωσετε το μοτερ απο λαδι τοτε ανοιξτε ταπες, φιλτρα, καρτερ, καπακια εκκεντροφορου , ριξτε κανα δυο λιτρα πανω στο καπακι απο το λαδι που θα βαλετε να ξεπλυθει ο χωρος των εκκεντροφορων και φτανει. ( θα περασει και η ωρα).
μονο μη σας πεσει τιποτα μεσα (κομματια απο στουπι που σιιιγουρα θα βαλετε για να σκουπισετε , η γενικα κομματακια απο πλαστικο, λαστιχο , τσοντουλες γουατεβερ) και το ρουφηξει η αντλια (arrivederci roooooma)

αυτα - πυροβολατε , θα τα δω σε 10 μερες!
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Το θέμα ξεκλειδώνει και συνεχίζουμε χαλαρά και όμορφα :126:
Καλημέρα σε όλους. :107:
 



Μηνύματα
7.756
Reaction score
2.243
Σβήστηκαν και μηνύματα; Γιατί προσπαθώ να καταλάβω που και πως εκτροχιάστηκε η συζήτηση αλλά δεν...

Πολύ ενδιαφέρον νήμα πάντως. Γενικά τα λιπαντικά είναι μια μεγάλη επιστήμη μόνα τους και οι περισσότεροι νομίζουν ότι είναι απλά ένα λαδάκι που αλλάζουν κάθε 10.000, χωρίς να συνειδητοποιούν το τι τεχνολογία κρύβεται από πίσω.

Συνεχίζω το χάζι!!
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Re: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Σβήστηκαν και μηνύματα; Γιατί προσπαθώ να καταλάβω που και πως εκτροχιάστηκε η συζήτηση αλλά δεν...

Πολύ ενδιαφέρον νήμα πάντως. Γενικά τα λιπαντικά είναι μια μεγάλη επιστήμη μόνα τους και οι περισσότεροι νομίζουν ότι είναι απλά ένα λαδάκι που αλλάζουν κάθε 10.000, χωρίς να συνειδητοποιούν το τι τεχνολογία κρύβεται από πίσω.

Συνεχίζω το χάζι!!

Νότη, κανένα μήνυμα δεν σβήστηκε.
Ποτέ δεν διαγράφω μηνύματα :126:

Δεν εκτροχιάστηκε η κουβέντα. Ήταν οριακό....
Για να ΜΗΝ εκτροχιαστεί την κλείδωσα για μερικές ώρες.
 

Μηνύματα
7.756
Reaction score
2.243
Αφού λοιπόν ικανοποιήθηκε και η περιέργειά μου...:138:

Θυμάμαι πριν καμιά δεκαπενταετία, μικρός ων, και κολλημένος με τους 4Τ, είχα διαβάσει τη δοκιμή ενός Ford Cougar V6 (ατμοσφαιρικό εννοείται), το οποίο έλεγε ότι χρειαζόταν αλλαγή λαδιών κάθε... 170.000!!!:111:

Υπέθετα λοιπόν ότι όσο προχωρούσαν τα χρόνια θα μεγαλώνουν τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, κάτι το οποίο δεν έγινε τελικά. Μάλιστα αν δεν κάνω λάθος ούτε η Ford έχει πια σε κινητήρες της ανάλογα διαστήματα αλλαγής. Τι έγινε; Αποδείχτηκε ότι στην πράξη κάτι τέτοιο είναι αδύνατο; Αντιοικονομικό; Άσκοπο;
 

Μηνύματα
14.126
Reaction score
11.815
Τυπογραφικό λάθος; Το λάδι φθείρεται με τον καιρό και συγκεντρώνει και κάποιες ποσότητες υγρασίας.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Υποθέτω πως ένα καλό συνθετικό λάδι, σε χρήση τουρισμού (όχι πολλά σταμάτα-ξεκίνα, όχι πολλές κρύες εκκινήσεις και σβήσιμο πολύ γρήγορα) μπορεί να βγάλει 30KKm ή 2 χρόνια.
Υπολογίζω δε, πως σε τόσο μεγάλα χιλιομετρικά διαστήματα θα χρειαστεί συμπλήρωμα λαδιού που καίνε οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες που λόγω αυστηρών προδιαγραφών για ρύπους αλλά και υψηλής απόδοσης έχουν τέτοιες τάσεις.
Για ένα 5λιτρο κάρτερ, αν υποθέσω 1lt κάθε 10KKm, σημαίνει πως υπάρχει μια καλή ανανέωση/φρεσκάρισμα και στο βάθος των 30KKm έχει ανανεωθεί τουλάχιστον το 50% των λαδιών στο κάρτερ.

Αλλά 170KKm είναι απίστευτα υπερβολικό.
Και φαντάζομαι πως μιλούσαν για μοτέρ πάγκου σε ιδανικές συνθήκες φορτίου, θερμοκρασιών, καυσίμων, ανοχών.
Δηλαδή ένα μοτέρ που καμία σχέση έχει με τα μοτέρ καθημερινής χρήσης.
 

Μηνύματα
7.756
Reaction score
2.243
Πέτρο δεν ήταν τυπογραφικό λάθος. Η πληροφορία συνοδευόταν από θαυμαστικό και το σχόλιο ότι "δηλαδή ο πρώτος ιδιοκτήτης πιθανότατα δε θα χρειαστεί να αλλάξει ποτέ του λάδια", για αυτό και είμαι βέβαιος ότι δε θυμάμαι λάθος και δεν ήταν και λάθος του περιοδικού.
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Απάντηση: Re: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Αφού λοιπόν ικανοποιήθηκε και η περιέργειά μου...:138:

Θυμάμαι πριν καμιά δεκαπενταετία, μικρός ων, και κολλημένος με τους 4Τ, είχα διαβάσει τη δοκιμή ενός Ford Cougar V6 (ατμοσφαιρικό εννοείται), το οποίο έλεγε ότι χρειαζόταν αλλαγή λαδιών κάθε... 170.000!!!:111:

Υπέθετα λοιπόν ότι όσο προχωρούσαν τα χρόνια θα μεγαλώνουν τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, κάτι το οποίο δεν έγινε τελικά. Μάλιστα αν δεν κάνω λάθος ούτε η Ford έχει πια σε κινητήρες της ανάλογα διαστήματα αλλαγής. Τι έγινε; Αποδείχτηκε ότι στην πράξη κάτι τέτοιο είναι αδύνατο; Αντιοικονομικό; Άσκοπο;
Θα ήθελαν...που να αντέξουν τα κακόμοιρα τα λαδάκια την κόλαση του κινητήρα!
Για αρχή - για όσους δεν το έχουν διαβάσει - συστήνω το γνωστό
http://www.carbibles.com/
και ειδικά το engine oil bible (του έκανα και γω μια επανάληψη)

Έπονται και άλλα...(αν έχετε όρεξη για διάβασμα!)
 

Μηνύματα
7.756
Reaction score
2.243
Re: Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Υποθέτω πως ένα καλό συνθετικό λάδι, σε χρήση τουρισμού (όχι πολλά σταμάτα-ξεκίνα, όχι πολλές κρύες εκκινήσεις και σβήσιμο πολύ γρήγορα) μπορεί να βγάλει 30KKm ή 2 χρόνια.
Υπολογίζω δε, πως σε τόσο μεγάλα χιλιομετρικά διαστήματα θα χρειαστεί συμπλήρωμα λαδιού που καίνε οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες που λόγω αυστηρών προδιαγραφών για ρύπους αλλά και υψηλής απόδοσης έχουν τέτοιες τάσεις.
Για ένα 5λιτρο κάρτερ, αν υποθέσω 1lt κάθε 10KKm, σημαίνει πως υπάρχει μια καλή ανανέωση/φρεσκάρισμα και στο βάθος των 30KKm έχει ανανεωθεί τουλάχιστον το 50% των λαδιών στο κάρτερ.

Αλλά 170KKm είναι απίστευτα υπερβολικό.
Και φαντάζομαι πως μιλούσαν για μοτέρ πάγκου σε ιδανικές συνθήκες φορτίου, θερμοκρασιών, καυσίμων, ανοχών.
Δηλαδή ένα μοτέρ που καμία σχέση έχει με τα μοτέρ καθημερινής χρήσης.
Γιάννη από ότι θυμάμαι ήταν η προτεινόμενη στο βιβλιαράκι αλλαγή λαδιών. Και ήταν στα πλαίσια της δοκιμής του αυτοκινήτου, όχι στα νέα του μήνα, όπου θα μπορούσε να αφορά μοτέρ πάγκου. Και εγώ το βρίσκω απίστευτο ως νούμερο.

Βέβαια βάσει της συμπλήρωσης, με το ρυθμό που λες, μπορεί π.χ. στα 60 ή 70 Κ να μην υπάρχει πλέον ίχνος του αρχικού λαδιού, ή μπορεί επιπλέον στο σέρβις (λογικά θα είχε κάποιο σέρβις μέχρι τα 170Κ, του π@ύστη!) να αλλάζουν και φίλτρο λαδιού έτσι ώστε η όλη η ιστορία να είναι στην ουσία ένα διαφημιστικό κόλπο. Όπως επίσης σίγουρα το θεωρώ και άσκοπο, σιγά το κόστος και τη διαδικασία του να αλλάξεις λάδι κάθε 30 ή 20Κ χλμ μη σου πω και 10!!

Αλλά είναι από τα πράγματα που μου έχουν εντυπωθεί, το θυμάμαι πεντακάθαρα, δυστυχώς λόγω χώρου δεν τα έχω εύκαιρα όλα τα τεύχη ώστε να το βρω και να το γράψω ακριβώς. Αλλά είμαι βέβαιος ότι το έγραφαν ως προτεινόμενο διάστημα αλλαγής και όχι ως ικανότητα για συνθήκες π.χ. πάγκου.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Re: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Θα ήθελαν...που να αντέξουν τα κακόμοιρα τα λαδάκια την κόλαση του κινητήρα!
Για αρχή - για όσους δεν το έχουν διαβάσει - συστήνω το γνωστό
http://www.carbibles.com/
και ειδικά το engine oil bible (του έκανα και γω μια επανάληψη)

Έπονται και άλλα...(αν έχετε όρεξη για διάβασμα!)

Κυριάκο, ευχαριστούμε για το link!! :107:

Θα σου πρότεινα ότι ενδιαφέρον έχεις, να το ρίχνεις στο κατάλληλο θέμα για να μη το χάνουμε! Κρίμα δεν είναι?
Το carbibles.com βάλε το εσύ εκεί! Αφού εσύ μας το προτείνεις :126:
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Απάντηση: Re: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Κυριάκο, ευχαριστούμε για το link!! :107:

Θα σου πρότεινα ότι ενδιαφέρον έχεις, να το ρίχνεις στο κατάλληλο θέμα για να μη το χάνουμε! Κρίμα δεν είναι?
Το carbibles.com βάλε το εσύ εκεί! Αφού εσύ μας το προτείνεις :126:
Οκ. Θα κοιτάξω τα κιτάπια μου να κάνω μια σούμα με το τι έχω....
 

Μηνύματα
7.756
Reaction score
2.243
Re: Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Aglητήριε Νότη....
Με βάζεις και διαβάζω manual των Cougars :116:

1999 Cougar Owners Manual

2000 Cougar Owners Manual

2001 Cougar Owners Manual

2002 Cougar Owners Manual


Έμαθα πως το 2.5lt παίρνει 5.5lt 5W20 (ή 5lt χωρίς αλλαγή φίλτρου)
Αλλά δε λέει πουθενά το «κάθε πόσα χιλιόμετρα»
Ε πάρε τότε ένα άλλο κούγκαρ να σε αποζημιώσω!


Τα κοίταξα και εγώ και δε βρήκα κάτι...

Αλλά με λίγο γκουκγλάρισμα βρήκα αυτό

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=52935

I seem to recall this engine being maintenance free for 100,000 miles", excluding oil changes.
οπότε παίζει να ήταν και μ@λακία του συντάκτη, να διάβασε αυτό και να κατάλαβε ότι για 100.000 μίλια δε χρειάζεται λάδια. Το ότι το έγραφαν πάντως είναι βέβαιο. Άχρηστοι...
 

Μηνύματα
104
Reaction score
11
Μιας και τώρα είδα το νήμα ξεκλιδωτο, απαντώ για τελευταία φορά μιας και καταλαβαίνω ότι η επιθετικότητα και η ειρωνία ήταν σ' αυτα που έγραψα.

Δεν θα αναφερθώ στη δουλειά μου (26 χρόνια στο αυτοκίνητο, 6 σε αντιπροσωπία, 20 δικό μου μαγαζί) άλλωστε πολύ σπάνια εχω πει το τι κάνω για το προς το ζειν. Αλλά η ημιμαθεια και η ειρωνία από πάνω ... Τι να πω....

Τέλος όμως αυτό.

Για τον φιλο τώρα που λαχταριασε χωρίς λόγο, και απ' ότι κατάλαβα πρέπει να είναι και επαγγελματίας και έχασε και τσάμπα το μεροκάματο. Φίλε μου μην φοβασε. Το μοτερ δεν έπαθε τίποτα, ούτε και υπήρχε πιθανότητα να πάθει κάτι από αυτό που έγινε. Αν κιόλας ήταν ζεστό, το πιθανότερο είναι ότι δεν πρόλαβε καν να φτάσει στο κάρτερ η βενζίνη. Ή αν έφτασε κάτι τότε θα ήταν σταγόνες. Τίποτα αν σκεφτείς τα 4+ λίτρα λαδιού που έχεις. Σε 5 λεπτά δεν θα υπήρχαν ούτε αυτές λόγο εξατμισης. Επομένως τσάμπα μπηκες σε όλο αυτό.
Γι' αυτό και γελούσε ο συνάδελφος που το πηγες για αλλαγές. Απλά ήσουν πελάτης, επεμενες και κατάλαβε ότι αν δεν στα έκανε αυτός θα πηγενες παρακάτω. Γιατί λοιπόν να γίνει και κακός και να χάσει και τη δουλειά? Αλλαγή θέλεις? Διπλή? Και τριπλή θα σου έκανε μετά. Αλλά καταλαβαίνεις πιστεύω γιατί χαμογελούσε.

Και για να ησυχασεις, είναι πολύ εύκολο από μόνος σου να το διαπιστώσεις ότι δεν υπάρχει θέμα σαπουνοποιησης και το μοτερ σου δεν θα γίνονταν ξαφνικά κρεματόριο. Μην μας ακούς λοιπόν όλους εμάς τους άσχετους. Πάρε ένα κεσεδακι γιαουρτιού άδειο. Βαλε σχεδόν μέχρι επανω λάδι από το λιτρακι που έχεις για το αυτοκίνητο και ριξε μέσα 2 σταγόνες αμόλυβδη. Και ξεκίνα το ανακάτεμα. Αν πότε δεις σαπούνι στα τοιχώματα ελα να μας το πεις.

Η βενζίνη είναι επικίνδυνη για άλλο λόγο και φυσικά σε άλλη αναλογία. Όπως σου είπα και πιο πριν, αν ήταν και ζεστό το μοτερ δεν θα πρόλαβε καν να περάσει κεφαλή και μπλοκ. Θα είχε εξατμιστεί.

Και ένα τελευταίο. Χωρίς παρεξήγηση αλλά όταν σταζει μια βρύση στο σπίτι, δεν πας στον φαρμακοποιό να το πεις. Πας σε υδραυλικό.

Αυτα.

Καλησπέρα σας.



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

ποιο καλο παιδι θα μου πει τι μετατρεπει το λαδι στο κινητηρα,
και ακομα και αν μεινει απραγο στο καρτερ ποσοστο απωλιας ιδιοτητων....
μπαι εν γουει , εχουμε ακομα για λιγο ,,,,χημειο βαρβατο για καθε ειδους μετρηση.........
 

Μηνύματα
2.534
Reaction score
1.843
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Μου έστειλε πμ ο Παναγιώτης Κρόκος επειδή δεν προλάβαινε για να περάσω ένα κείμενο όταν ξεκλειδώσει το θέμα:
Στο ΖΧ 1.4 που το έκανα αυτό πολλές φορές, πάνω από 20 σίγουρα δεν είχα πρόβλημα.

Το μοτόρι έχει 250.000 και ουσιαστικά είναι το μόνο πράγμα στο αυτοκίνητο που δουλεύει άψογα!

απίστευτο?

ΥΓ:αυτό το αυτοκίνητο θα το αποσύρουμε φέτος... μετά από 19 έτη πίστης και προσύλωσης θα γίνει ένα κυβάκι από λαμαρίνα....
Με αυτό το αμάξι έμαθα να οδηγώ, έκανα τις πρώτες μου μπουρδελότσαρκες, εκείνο το κάθισμα του συνοδηγού αν το στείλεις για ανάλυση μπορεί να έχει καμιά 20ριά διαφορετικά DNA ποτισμένα στο σφουγγάρι του... :105:


Αχχχχ αναμνήσεις....



κλαψ....λυγμ....
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.394
Μηνύματα
3.051.421
Members
38.554
Νεότερο μέλος
kosmidhsn
Top