Subs για φίλο

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.116
Reaction score
30.058
Όμως το μανιουαλ που διαβάζω, λέει ότι στην περίπτωση sub μπαίνει μετά τον προ. Τι ισχύει τελικά; Μπορεί να διαχειριστεί μια αναλογική πηγή (πχ phono stage), και μια ψηφιακή (πχ usb ενός υπολογιστή, χωρίς δλδ παρεμβολή ντακ), και να δίνει έξοδο σε δυο μονομπλοκ, και δυο σαμπς; Χωρίς προ;
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
676
Reaction score
1.979
Πολλές αναφορές στο forum του minidsp για φύσημα.
Το Balanced καποιες φορες μου κανει φυσιμα και σε εμενα. Ενας φιλος ηλεκτρονικος μου προτεινε να το βαλω σε ενα κουτι με "μονωση" αλουμινοχαρτο και συνδεση με γειωση. Ετσι το εχω απο τοτε, φαινετε να μου εχει κανει δουλεια. Μαλλον θεμα θωρακισης παιζει να εχει.

Με 2x4 απλο και HD που επισης εχω, no problem, ολα καλα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Όμως το μανιουαλ που διαβάζω, λέει ότι στην περίπτωση sub μπαίνει μετά τον προ. Τι ισχύει τελικά; Μπορεί να διαχειριστεί μια αναλογική πηγή (πχ phono stage), και μια ψηφιακή (πχ usb ενός υπολογιστή, χωρίς δλδ παρεμβολή ντακ), και να δίνει έξοδο σε δυο μονομπλοκ, και δυο σαμπς; Χωρίς προ;
Ναι, το το φόνο στα rca και το usb κανονικά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Επίσης υπάρχει και η λύση του Καστρουνη.
Του λες τι θες να κάνεις, σου βρίσκει λύση, στα συνδέει και στα ρυθμίζει κι είσαι συ απλά ο χρήστης που βάζει το δίσκο στο πικάπ.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Τα 16.5cm μιντ των δορυφόρων, κρίνονται ως απολύτως ανεπαρκή για το ενεργειακό περιεχόμενο ακόμα και της τρίτης οκταβας.
Ας προτιμηθεί κάποια επιλογή με το μεγάφωνο εμπρός, και με ανάλογη τοποθέτηση (κι όχι την εμπειρική που απέδωσε τα μέγιστα) για ευνόητους λόγους.
Εννοείς ότι αν παίξει cross σχετικά ψηλά παίζει ρόλο η τοποθέτηση του μεγαφώνου;

Επίσης υπάρχει και η λύση του Καστρουνη.
Του λες τι θες να κάνεις, σου βρίσκει λύση, στα συνδέει και στα ρυθμίζει κι είσαι συ απλά ο χρήστης που βάζει το δίσκο στο πικάπ.
Είπαμε απλά και οικονομικά. Με τον ζόρι τον "έβαλα" να δοκιμάσει sub τον άνθρωπο, δεν πρόκειται να δώσει χρήματα για ειδικό και ειλικρινά βάση της νοοτροπίας του και των προτεραιοτήτων του, δεν θα του το πρότεινα ούτε εγώ. Κοιτάει με το ελάχιστο των χρημάτων να πιάσει τα low hanging fruits που λένε και στο χωριό μου και όχι να στήσει κάτι πολύ καλό. Εκτός του χαμηλού, έχει σοβαρό θέμα η τοποθέτηση των δορυφόρων και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει άρα δεν έχει νόημα να ρίξει περισσότερα χρήματα.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Oταν δεν διαθετεις χρηματα δεν μπλεκεις με σαμπ...ειναι τοσο απλα τα πραγματα...
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Να σας μεταφέρω και τις εμπειρίες από χθες που κάναμε κάποιες μετρήσεις. Όλα έγιναν πολύ γρήγορα γιατί δεν είχαμε χρόνο στην διάθεσή μας.

Παραδόξως το εντελώς αφρόντιστο σαλόνι μέτρησε καλύτερα απ' ότι περίμενα. Οι διαστάσεις από μια γρήγορη μέτρηση που έκανα είναι περίπου 4,5 Χ 5,8 Χ 2,65). Όπως είπε και ο Κώστας και είναι και λογικό ουσιαστικά χαμηλά τα B&W δεν έχουν την αναμενόμενη απόδοση και αυτό φαίνεται κυριότερα στο spectro. Από εκεί και πάνω ναι μεν υπάρχουν προβλήματα αλλά ειλικρινά λόγω της τοποθέτησης τα περίμενα χειρότερα. Φαίνεται λίγο και το κούρδισμα των B&W. L&R είναι κόκκινο- πράσινο και με κίτρινο είναι το ένα sub μπροστά. Με χαμηλότερο smoothing δεν είναι τόσο όμορφα τα πράγματα κυριότερα πάνω από τη ζώνη ευθύνης του sub αλλά και πάλι τα περίμενα χειρότερα. Το mode στους 34 μαζεύεται εύκολα ακόμα και με το manual EQ του minidsp χωρίς σοβαρή επίπτωση παραπάνω.

All SPL.jpg


Ούτε το RT είναι κακό για αφρόντιστο χώρο.
RT60.jpg


Προσωπικά στο σαλόνι μου έχω πολύ περισσότερα θέματα να αντιμετωπίσω. Σκέφτομαι να του προτείνω να αλλάξουμε σπίτια :)

Στο ακουστό επίπεδο η αίσθηση με τους δορυφόρους μόνο ήταν "τραντζιστοράκι". Έλλειψη χαμηλού και ενέργειας, πολύ κακή εικόνα και τρομερή αλλαγή στον ήχο ανάλογα με το που ήσουν στο δωμάτιο. To πλάνο έλεγε να δούμε μέχρι που φτάνεις με το μικρό minidsp (άρα cross και ελάχιστο EQ) και μετά να τρέξουμε και Dirac για να δει ο φίλος αν για αυτόν αξίζει τον κόπο να πάει στο 2Χ4 με Dirac. Στο sub μπήκε highpass στους 30 γιατί θέλαμε να προσεγγίσουμε την απόδοση 10αριού.

Με το sub με cross ψηλά και το EQ για το mode διορθώθηκε πάρα πολύ η κατάσταση. Με το δεύτερο πίσω γινόταν ακόμα καλύτερο τόσο όσο αφορά την απόκριση στο sweet spot όσο και στον ευρύτερο χώρο (δεν έχω σώσει τις μετρήσεις). Το κακό με το πίσω είναι ότι πρέπει να το κόψεις στους 55-60 αλλιώς το "ακούς" αρκετά και είναι αφύσικο. Γενικά το αποτέλεσμα ήταν καλό. Γέμισε ο ήχος και άρα έφυγε και η αίσθηση του τσιρίγματος. Η εντάσεις ανέβαιναν εμφανώς πιο ασυμπίεστα και ήταν πολύ πιο ευχάριστη εμπειρία.

Μετά δοκιμάσαμε και το Dirac... και υπήρχε αποκάλυψη. Δεν ξέρω πως και γιατί αλλά υπήρχε. Η εικόνα βελτιώθηκε ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ και επίσης "καθάρισε" ο ήχος. Φαντάζομαι ότι αυτό δεν είναι αποτέλεσμα μόνο απόκρισης αλλά πρέπει να έχει να κάνει με την δουλειά που κάνει το Dirac στον χρονικό άξονα. Η σκηνή τοποθετήθηκε ανάμεσα στα ηχεία και την ακούς όπου και να είσαι στο δωμάτιο μέχρι να κάτσεις στο sweet spot και να έρθει μπροστά σου. Πάλι δεν είναι τέλεια αλλά με δεδομένη την τοποθέτηση εγώ δεν περίμενα τέτοιο αποτέλεσμα. Είχε σαφέστατα μεγαλύτερο συνολικό εφέ από το δεύτερο sub. Στο δικό μου σύστημα/ χώρο το Dirac δεν έκανε τόσο τεράστια διαφορά! Εντυπωσιάστηκα. Δυστυχώς δεν πήρα μετρήσεις του τελικού αποτελέσματος γιατί ξέφυγε η ώρα επειδή είχε φάει κόλλημα ο φίλος και άκουγε συνέχεια ανοίγοντας και κλείνοντας το Dirac βρίζοντας... Δεν το πίστευε :). Του τα έχω αφήσει τώρα να ακούει για να αποφασίσει αλλά λογικά όπως τον κόβω θα πάει για 1 sub και DDRC 24 για να μην ξεφύγει στο budget. .. (Μετά θα τον βάλω να πάρει και το 2ο sub να μου φύγει η στεναχώρια) :):):):)
[DOUBLEPOST=1563948432][/DOUBLEPOST]
Oταν δεν διαθετεις χρηματα δεν μπλεκεις με σαμπ...ειναι τοσο απλα τα πραγματα...
Ισχύει για να κυνηγήσεις το υψηλό επίπεδο αλλά πολλές φορές νομίζω ότι έχουμε πρόβλημα στο να μπούμε στα παπούτσια του άλλου, των αναγκών του και της οπτικής του στα πράγματα. Το "δεν μου ακούγεται σωστά" δεν σημαίνει πάντα ότι θέλει να φτάσει σε επίπεδο στουντιο. Το σημαντικό είναι να είναι ευχαριστημένος αυτός που το ακούει. Επειδή τον συγκεκριμένο τον ξέρω από μικρό παιδί μπορώ να καταλάβω ακριβώς που θέλει να το πάει και τι απαιτήσεις έχει.
 


Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
@costas EAR Κώστα τι εννοούσες παραπάνω με το "Ας προτιμηθεί κάποια επιλογή με το μεγάφωνο εμπρός, και με ανάλογη τοποθέτηση (κι όχι την εμπειρική που απέδωσε τα μέγιστα) για ευνόητους λόγους.". Μάλλον προσανατολίζεται προς το JBL για αυτό ρωτάω.

@Dimifoot : Τα κλάματα παραπάνω αφορούν την εκ νέου μετατροπή του σήματος;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Τα κλάματα παραπάνω αφορούν την εκ νέου μετατροπή του σήματος;
Ναι φυσικά. Και μάλιστα απο MiniDSP 2Χ4. Εγγύηση αποτυχίας.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ναι φυσικά. Και μάλιστα απο MiniDSP 2Χ4. Εγγύηση αποτυχίας.
OK καταλαβαίνω την λογική αλλά χθες που σύνδεσα με αυτόν τον τρόπο το SHD για τις δοκιμές το αποτέλεσμα δεν ήταν κακό. Είναι τόσο χειρότερο το μικρότερο; (μάλλον το DDRC 24 θα πάρει για να έχει το Dirac).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
OK καταλαβαίνω την λογική αλλά χθες που σύνδεσα με αυτόν τον τρόπο το SHD για τις δοκιμές το αποτέλεσμα δεν ήταν κακό. Είναι τόσο χειρότερο το μικρότερο; (μάλλον το DDRC 22 θα πάρει για να έχει το Dirac).
Καμία σχέση το SHD, ειναι σούπερ.
Το μικρό ειναι μονο για σαμπ. Ούτε DDRC.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ωχ... μας γ@μησες... άρα πως θα μπορούσα να ρίξω 1-2 sub σε ένα τέτοιο setup που χρειάζομαι πικάπ, player, τηλεόραση, streamer (και κάτι ακόμα που μου διαφεύγει) σαν πηγές; Θυμίζω ότι έχει προ- τελικό και το ζητούμενο δεν είναι να ξηλωθούν όλα.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.116
Reaction score
30.058
Το SHD έχει ΑΚ4490. Είναι κάτι που θα το σκεφτόμουν κι εγώ. Το minidsp (το HD) δεν το έχω ακούσει, αλλά από τις προδιαγραφές (που δεν λέει καν τι dac φοράει) το κόβω μάλλον εκτός του επιπέδου που προσωπικώς θα έψαχνα. Πάντως σε αμφότερα το dsp δουλεύει εσωτερικώς στα 96 khz....
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Φαντάζομαι ότι θα είναι κάτι φθηνότερο και είναι όντως ύποπτο που δεν αναφέρει τι και πως. Από αυτά που καταλαβαίνω όμως, όπου και να το βάλεις στην αλυσίδα και αφού δεν έχει ψηφιακές εξόδους το dac του 2X4 θα το ακούσεις έτσι και αλλιώς... Άντε να γλιτώσεις το ADC αν το στήσεις πριν τον προ. Είναι άχρηστο δηλαδή το μηχανάκι τελείως;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Φαντάζομαι ότι θα είναι κάτι φθηνότερο και είναι όντως ύποπτο που δεν αναφέρει τι και πως. Από αυτά που καταλαβαίνω όμως, όπου και να το βάλεις στην αλυσίδα και αφού δεν έχει ψηφιακές εξόδους το dac του 2X4 θα το ακούσεις έτσι και αλλιώς... Άντε να γλιτώσεις το ADC αν το στήσεις πριν τον προ. Είναι άχρηστο δηλαδή το μηχανάκι τελείως;
Κανει μόνο για σαμπ.
[DOUBLEPOST=1563983877][/DOUBLEPOST]
Ωχ... μας γ@μησες... άρα πως θα μπορούσα να ρίξω 1-2 sub σε ένα τέτοιο setup που χρειάζομαι πικάπ, player, τηλεόραση, streamer (και κάτι ακόμα που μου διαφεύγει) σαν πηγές; Θυμίζω ότι έχει προ-
Ποιον προ είπαμε;
 

A

amoustakas

Guest
Oταν δεν διαθετεις χρηματα δεν μπλεκεις με σαμπ...ειναι τοσο απλα τα πραγματα...
Ρε παιδιά δε χρειάζεται να παίζει και τέλεια το σαμπ. Σάμπως τα υπόλοιπα τέλεια είναι; Βάλτε ένα σαμπακι να ακούσετε μπασάκι. Είναι και καλοκαιράκι.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Κανει μόνο για σαμπ.
[DOUBLEPOST=1563983877][/DOUBLEPOST]
Ποιον προ είπαμε;
Classe σχετικά παλιός. Παραδοσιακός stereo προ είναι δεν έχει κάτι σε συνδεσιμότητα που να βολεύει.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Δεν υπάρχει σοβαρή λύση τότε. Μόνο αλλαγή προ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Κώστα τι εννοούσες παραπάνω με το "Ας προτιμηθεί κάποια επιλογή με το μεγάφωνο εμπρός, και με ανάλογη τοποθέτηση (κι όχι την εμπειρική που απέδωσε τα μέγιστα)
Οι "δοκιμές" τοποθέτησης των σαμπ, μπορεί να δώσουν ικανοποιητικές σε πρώτη εκτίμηση χαμηλές, λόγω διαφόρων τυχαίων μεταβλητών.

Η μεθοδική τοποθέτηση των σαμπ σε προβλεπόμενες θέσεις, θα αποδώσει τα αναμενόμενα μόνο μετά την αναγκαία ισοστάθμιση του ντιρακ.

Θέλει υπομονή. Να μην παρασυρθείτε από το αφτί, αλλά να κυριαρχήσει η μεθοδολογία. Σκέψη.

Το μικρό μέγεθος του γουφερ των δορυφόρων, εγγυάται ανεπάρκεια στην 3η οκταβα, όπου είναι βέβαιη η κατευθυντικότητα. Αυτό από μόνο του, σημαίνει τοποθέτηση των σαμπ δίπλα και πίσω από τα κυρίως ηχεία, χωρίς άλλες εναλλακτικές. Απλώς σε απόσταση <80cm από τα boundaries, ώστε να μην υπάρχουν άμεσες και προβλέψιμες ακυρώσεις.

Η μπροστινή τοποθέτηση του μεγαφώνου στα σαμπ, εγγυάται υψηλότερη ποσότητα άμεσης ακτινοβολίας, σε συχνότητες που εμφανίζουν κατευθυντικότητα, πράγμα μεγάλης αξίας σε χώρους κακών χρόνων αντήχησης, άρα τονικων αλλοιώσεων.

Welcome to the club της ισοσταθμισμενης και κροσαρισμενης χρήσης σαμπ, μεγάλο βήμα από το απλό δικαναλο. ;)

Επόμενο βήμα, το γνωστό..:D

Οπότε, η αλλαγή προ με πολυκαναλες δυνατότητες και ενσωματωμένη ισοστάθμιση είναι οικονομία. Μάλλον βλέπε Ναντ.
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.302
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top