Tesla

Μηνύματα
433
Reaction score
443
Πολύ ωραίο όχημα.
Αν τυχόν βγει στην αγορά, θα κάνει θραύση.
Aκριβως!!! Μηπως ειναι το 2 και δε το λενε; Η μηπως θα βγαινει σε 2 εκδοσεις και για ταξι αλλα και για αγορα;
Δε μπορει να βγαλουν ταξι που να χωραει μονο 2 ατομα. Για cybercab παντως κι μαλιστα χωρις οδηγο ειναι τελειως λαθος το σχημα. Θα επρεπε να ειναι ενα τετραγωνο οχημα με πορτες που διευκολυνουν την προσβαση και τουλαχιστον 4 ανεξαρτητες θεσεις.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.640
Reaction score
33.499
Σαν ΤΑΧΙ είναι μια χαρά. Η συντριπτική πλειοψηφία των διαδρομών TAXI - UBER - LYFT - ΒΕΑΤ κλπ έχουν έναν πελάτη. Στην επόμενη θέση είναι δύο πελάτες. Έχει και μεγάλο χώρο αποσκευών.

Για την αγορά των ΗΠΑ για την οποία φτιάχτηκε, κυρίως, περίπου το 70% των διαδρομών έχει έναν επιβάτη. Στην επόμενη θέση είναι οι δύο επιβάτες με περίπου 20%. Το υπόλοιπο 10% είναι 3-4-5 επιβάτες. Το Cybercab καλύπτει το 90% της αγοράς. Σιγά μην ασχοληθεί με το 10%. Θα έβγαινε και εκτός στόχου, ο οποίος είναι να μειώσει το κόστος μετακίνησης ανά μίλι. Στατιστικά κατά μέσο όρο στην Αμερική αυτό είναι κοντά στα $2, ενώ με το Cybecab μπορεί να φτάσει και τα $0.50 και ακόμα παρακάτω.

Και στην Ευρώπη τα στατιστικά επιβατών είναι πάνω κάτω τα ίδια.

Για περισσότερα άτομα ίσως να βγάλει κάτι άλλο αργότερα.
 
Last edited:



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.362
Reaction score
9.500
Σαν ΤΑΧΙ είναι μια χαρά. Η συντριπτική πλειοψηφία των διαδρομών TAXI - UBER - LYFT - ΒΕΑΤ κλπ έχουν έναν πελάτη. Στην επόμενη θέση είναι δύο πελάτες. Έχει και μεγάλο χώρο αποσκευών.
Να σε ρωτήσω κάτι; Για να καταλάβω το σκεπτικό της επιχειρηματολογίας σου.

Η συντριπτική πλειοψηφία των διαδρομών με ταξί, πόσες αποσκευές μεταφέρει; Μήπως καμία;

Οι διαδρομές που μεταφέρουν 3+ πελάτες είναι μεν "μόνο" 10%, αλλά οι διαδρομές που μεταφέρουν αποσκευές είναι περισσότερες ή λιγότερες από αυτό;

Έφτιαξε ο Έλον ένα ταξί που μεταφέρει μόνο 2 άτομα;
Μπράβο του, γιατί οι περισσότερες διαδρομές είναι μέχρι δύο άτομα.
Έφτιαξε ένα ταξί με μεγάλο χώρο αποσκευών;
Πάλι μπράβο του, γιατί... είναι καλό να έχεις μεγάλο χώρο αποσκευών (ενώ ας πούμε είναι άχρηστο να έχεις 4 καθίσματα).

Οπότε εν τέλει ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από ένα όχημα ~4,5 μέτρων που μεταφέρει μόνο δύο επιβάτες; Άγνωστο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.435
Reaction score
145.745
Βλέποντας το σχήμα του, καταλαβαίνω πως θα μπορούσε να "κόψει" 30 πόντους από μπροστά και ίσως 20 από πίσω, και να βγει λίγο κάτω από 4 μέτρα.

Το μήκος όμως, δεν έχει ιδιαίτερο κόστος, ενώ οι πίσω πόρτες και τα καθίσματα που λείπουν, έχουν σοβαρό κόστος στην κατασκευή. Προφανώς βγήκε 2-θεσιο για λόγους κόστους, να πέσει όσο πιο κάτω γίνεται.

Το μήκος βοηθάει στην επίτευξη εξαιρετικής αεροδυναμικής, και το cybercab πρέπει να έχει κορυφαία αεροδυναμική, η οποία ναι, χρειάζεται και για ταξί.

Τα καθίσματα βλέπω να είναι σχεδόν στο κέντρο του αυτοκινήτου, κι επειδή πέφτει πολύ το ύψος του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος, δεν φαντάζομαι να έχει κανένα τρομερό πορτπαγκαζ, απλώς θα είναι οκ για τα πράγματα απ' το σουπερμάρκετ.

Αν δεις φωτογραφίες από το εσωτερικό του, βλέπεις απίστευτα άνετο χώρο στα 2 καθίσματα που έχει, μεγάλη "άπλα" στα πόδια.

Αντιθέτως, ο διαθέσιμος χώρος για αποσκευές στο πορτπαγκαζ είναι στενός και μικρός. Τα καθίσματα φτάνουν πίσω από το άνοιγμα της πόρτας και ο χώρος που μένει πίσω τους είναι λίγος.

12516.jpg


12517.jpg


12518.jpg


12513.jpg


12514.jpg



Είναι σίγουρα μικρός ο διαθέσιμος χώρος εκεί πίσω, και μικρού ύψους, και στενός.


12515.jpg


12512.jpg


Οι ως τώρα πληροφορίες, λένε για μήκος 4,45μ.

Μεγάλες βαλίτσες για πχ αεροδρόμιο, δε ξέρω αν χωράνε πίσω, μάλλον μπροστά στα πόδια θα τις έχεις. 😂😁🤣
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.640
Reaction score
33.499
Όσοι το είδαν από κοντά λένε πως χωράει 3 ίσως και 4 μεγάλες βαλίτσες, και μερικά μικρά πράγματα. Άλλοι είπαν πως είναι μεγαλύτερο από του Model 3. Δεν το λες και μικρό του Μodel 3.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.362
Reaction score
9.500
Το μήκος βοηθάει στην επίτευξη εξαιρετικής αεροδυναμικής, και το cybercab πρέπει να έχει κορυφαία αεροδυναμική, η οποία ναι, χρειάζεται και για ταξί.
Αυτός μπορεί να είναι ένας λόγος (το κόστος για δύο καθίσματα δεν το ακούω, προσωπική άποψη). Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, γιατί, αντίθετα με άλλους, δεν πιστεύω ότι ούτε ο Έλον, ούτε οι υπόλοιποι μηχανικοί που δουλεύουν στην Tesla είναι ηλίθιοι. Οπότε για να το έκαναν έτσι, κάποιοι λόγοι και (κυρίως) περιορισμοί υπήρχαν.

Είναι όμως άλλο να λέμε πως ένα ταξί με 2 θέσεις είναι "αναγκαίο κακό" γι'αυτούς και γι'αυτούς τους λόγους και είναι άλλο να λέμε πως είναι μια χαρά γιατί η πλειοψηφία των διαδρομών είναι μέχρι 2 επιβάτες. Όχι, είναι αντικειμενικά ένας πάρα πολύ σημαντικός περιορισμός.

Αν κάποιος μπορεί να μας πει με βεβαιότητα γιατί το επέλεξαν και τι θα "έχαναν" αν έβαζαν δύο θέσεις παραπάνω, ίσως να καταλάβουμε το σκεπτικό και να κρίνουμε αν η απόφαση ήταν σωστή (καλά θα το κρίνει και η ιστορία ούτως ή άλλως, εμείς κουβέντα κάνουμε). Αλλά "on the face of it", που λένε και στο χωριό μου, είναι απλώς ένα ηλίθιο design.
 

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.613
Reaction score
11.021
Αντί να βάλουν σαν βάση το “3“ αναπτύσσουν βάση για το νέο "Roadster".
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.640
Reaction score
33.499
Να σε ρωτήσω κάτι; Για να καταλάβω το σκεπτικό της επιχειρηματολογίας σου.

Η συντριπτική πλειοψηφία των διαδρομών με ταξί, πόσες αποσκευές μεταφέρει; Μήπως καμία;

Οι διαδρομές που μεταφέρουν 3+ πελάτες είναι μεν "μόνο" 10%, αλλά οι διαδρομές που μεταφέρουν αποσκευές είναι περισσότερες ή λιγότερες από αυτό;

Έφτιαξε ο Έλον ένα ταξί που μεταφέρει μόνο 2 άτομα;
Μπράβο του, γιατί οι περισσότερες διαδρομές είναι μέχρι δύο άτομα.
Έφτιαξε ένα ταξί με μεγάλο χώρο αποσκευών;
Πάλι μπράβο του, γιατί... είναι καλό να έχεις μεγάλο χώρο αποσκευών (ενώ ας πούμε είναι άχρηστο να έχεις 4 καθίσματα).

Οπότε εν τέλει ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από ένα όχημα ~4,5 μέτρων που μεταφέρει μόνο δύο επιβάτες; Άγνωστο.
Ωραία ερώτηση. Θα προσπαθήσω να την απαντήσω. Έκανα μια κουβέντα με το ChatGPT και θα μεταφέρω εδώ όσο συνοπτικά γίνεται το τεράστιο κατεβατό που προέκυψε. Να πως επίσης πως το σκεπτικό μου (του "μια χαρά είναι") δεν ήρθε μια ωραία πρωία επειδή έτσι ξύπνησα :), αλλά από στοιχεία.

Αυτά λένε πως το 70% των διαδρομών έχει έναν επιβάτη, το 20% έχει 2 επιβάτες, και το υπόλοιπο 10% έχει 3-5 επιβάτες. Εδώ βλέπουμε πως το 90% των διαδρομών έχει έως 2 επιβάτες.

Αποσκευές (ανεξάρτητα τον αριθμό επιβατών) έχουν οι διαδρομές που σχετίζονται με αεροδρόμια, ξενοδοχεία, λιμάνια, και βόλτες για ψώνια. Αυτές αποτελούν το 8-12% των συνολικών διαδρομών, με την πλειοψηφία αυτών να σχετίζονται με το αεροδρόμιο.

Με βάση τα πραγματικά στοιχεία από TAXI-UBER-LYFT etc ας κάνουμε δύο σενάρια.
Σενάριο Α (70%):
- Ένα ~10% των διαδρομών ενός επιβάτη πάει αεροδρόμιο - λιμάνι - ξενοδοχείο.
- Ένα άλλο ~10% των διαδρομών ενός επιβάτη πάει για ψώνια.
Οι παραπάνω διαδρομές εξυπηρετούνται χωρίς προβλήματα από ένα διθέσιο αυτόνομο ΤΑΧΙ.

Σενάριο Β (20%):
- Ένα ~10% των διαδρομών δύο επιβατών (παρέα/ ζευγάρι) πάει αεροδρόμιο - λιμάνι - ξενοδοχείο.
- Ένα άλλο ~10% των διαδρομών δύο επιβατών (παρέα/ ζευγάρι) πάει για ψώνια.
Και οι παραπάνω διαδρομές εξυπηρετούνται χωρίς προβλήματα από ένα διθέσιο αυτόνομο ΤΑΧΙ.

Τα σενάρια Α & Β μας λένε πως από το κομμάτι της αγοράς του 90% (μέχρι δύο επιβάτες), όλα τα σενάρια διαδρομών (άντε να μην πούμε όλα αλλά ένα 95%) δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα εξυπηρέτησης από διθέσιο ΤΑΧΙ.

Μας έμεινε ένα 10% των 3-5 επιβάτες εκ των οποίων οι διαδρομές με αποσκευές είναι το 50%-60% και αφορούν κυρίως αεροδρόμιο. Το άλλο 40% - 50% είναι παρέες - τουρίστες - εταιρικές μεταφορές κλπ.

Έχοντας στα χέρια τους τα παραπάνω στοιχεία, σε τραγικά πιο εκτεταμένη μορφή εννοείται, και με κύριο στόχο την όσο το δυνατό φθηνότερη μετακίνηση, είναι ολοφάνερο πως πρέπει να ασχοληθούν με το 90% της αφοράς. Χρειάζονται ένα μέσο 2 ατόμων με τις αποσκευές τους, το οποίο να μπορεί να παράγει έργο με το φθηνότερο δυνατό κόστος. Οπότε χρειάζονται ένα ελαφρύ όχημα δύο θέσεων και Χ λίτρων αποσκευών που να είναι αεροδυναμικό (χαμηλό και μακρύ). Η ιδέα του TAXI σε σχήμα κουτιού για 4 επιβάτες δεν έχει καμία λογική για την Tesla. Λόγω FSD το όχημα θα μπορεί να ταξιδεύει παντού. Θα πιάνει ταχύτητες όποτε πρέπει να βοηθά η αεροδυναμική και όχι να έχει φάτσα λεωφορείου. Οι άλλοι δεν έχουν τέτοιο θέμα και μπορούν να σχεδιάσουν ΤΑΧΙ κύβους καθώς οι διαδρομές τους είναι καθορισμένες και εντός πόλεων. Συν ότι μέχρι σήμερα ότι αυτόνομο ΤΑΧΙ υπάρχει πατάει σε όχημα που σχεδιάστηκε ως ΙΧ και να οδηγείται από άνθρωπο. Το Cybercab είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε από το μηδέν για αποκλειστική χρήση αυτόνομου οχήματος και στόχο το χαμηλότερο κόστος χρήσης ανά χλμ.

Τέλος, το όχημα πρέπει να παρέχει κέρδος στην επιχείρηση. Η Tesla δεν πουλάει όχημα που να μπαίνει μέσα όπως κάνουν άλλοι. Αυτό σημαίνει πως εκτός του να παράγει εύκολα χρήμα, πρέπει να παράγεται φθηνά και γρήγορα.

Εννοείται πως δεν είμαι μέσα στο μυαλό τοu Franz, του Lars ή του Elon, αλλά οι όποιες γνώσεις μου σε συνδυασμό με τα στοιχεία μετακίνησης με οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.245
Reaction score
11.492
Η απάντηση είναι γιατί αρέσει στον Ελον να δείχνει φουτουριστικό.
Είναι λογική cybertrack.

Στον Rogan προχτές είπε ότι το ρόουντστερ θα βγει σε 2 μήνες και θα είναι η πιο αξέχαστη παρουσίαση αυτοκινητου γιατί θα έχει πολυ τεχνολογία. 'Αφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να πετάει, αν και μαλλον όχι σαν αεροπλάνο ή ελικόπτερο


Είπε και κάτι ωραία για τηλεφωνα και ΑΙ . Εχω δει μέχρι το 1:30:00.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.435
Reaction score
145.745
Αν κάποιος μπορεί να μας πει με βεβαιότητα γιατί το επέλεξαν και τι θα "έχαναν" αν έβαζαν δύο θέσεις παραπάνω, ίσως να καταλάβουμε το σκεπτικό και να κρίνουμε αν η απόφαση ήταν σωστή (καλά θα το κρίνει και η ιστορία ούτως ή άλλως, εμείς κουβέντα κάνουμε). Αλλά "on the face of it", που λένε και στο χωριό μου, είναι απλώς ένα ηλίθιο design.
Γνώμη σου, οκ.

Κατά τη γνώμη μου, είναι εξαιρετικό το design του cybercab, φουτουριστικό, κουκλάκι ζωγραφιστό.

Κατά τη γνώμη μου, εάν έσπρωχναν σε αυτό το σκάφος να χωρέσει και δεύτερη σειρά καθισμάτων, θα ήταν "παιδικά", θα μείωναν πολύ τον χώρο των εμπρός επιβατών, και θα εξαφάνιζαν το χώρο αποσκευών. Η δε πρόσβαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων θα ήταν με μετακίνηση της πλάτης του εμπρός καθίσματος, γιατί δεύτερη σειρά πόρτες δε χωράει σε αυτό το σχέδιο, ή θα ήταν πολύ μικρές.

Επίσης, κατά τη γνώμη μου πάντα, σαν διθέσιο θα το ήθελα ΠΟΛΥ, με τιμόνι προφανώς (λόγω καθυστέρησης των ευρωπαϊκών κανονισμών για την αυτόνομη οδήγηση), ενώ 4-θεσιο, με τους ανωτέρω περιορισμούς που προβλέπω, δε θα το ήθελα.

Επίσης θα ήθελα το διθέσιο roadster, όπως κι ένα διθέσιο boxster.

Αντίστοιχα με τα ανωτέρω, Boxster 4-θεσιο, δε θα με ενδιέφερε. Δεν θέλω δεύτερη σειρά καθισμάτων, μόνο 2 θέλω. Έτσι:

12520.jpg


Θα ήταν μια αηδία με δεύτερη σειρά καθισμάτων.
Κι αυτό στα 4,40μ μήκος είναι αν θυμάμαι καλά.


ΥΓ. Οι 99 στις 100 διαδρομές μου, είναι μόνον για μένα, ένας επιβάτης.
Στα ταξίδια, 2.
Πολύ σπανίως έχω 3ο (ή περισσότερους) επιβάτες.
Μια χαρά είναι το 2-θεσιο. Και μονοθέσιο θα έπαιρνα 😂😁🤣
 
Last edited:



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.362
Reaction score
9.500
Επίσης θα ήθελα το διθέσιο roadster, όπως κι ένα διθέσιο boxster.

Αντίστοιχα με τα ανωτέρω, Boxster 4-θεσιο, δε θα με ενδιέφερε. Δεν θέλω δεύτερη σειρά καθισμάτων, μόνο 2 θέλω. Έτσι:
Πώς μπήκαν στην ίδια κουβέντα η Porsche Boxster και ένα αυτόνομο ταξί ρε Κώστα; Πραγματικά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.435
Reaction score
145.745
Πώς μπήκαν στην ίδια κουβέντα η Porsche Boxster και ένα αυτόνομο ταξί ρε Κώστα; Πραγματικά.
Διότι αυτές είναι οι ανάγκες μου. 😎
Ένα διθέσιο που να μ'αρέσει, κυρίως τεχνολογικά, αλλά και από εμφάνιση.

Τα έχω εξηγήσει εδώ και καιρό.

ΥΓ.1. ταξί προς ώρας δεν με ενδιαφέρει (προφανώς). Αλλά αν βάλουν τιμόνι, το πήρα χθες.

ΥΓ. Επίσης, οικονομοτεχνικά, ένα μεταχειρισμένο boxster με το μικρό κινητήρα (δε μου χρειάζονται επιδόσεις σούπερκαρ) (θα) είναι πιο φτηνό από το cybercab, αλλά σε βενζίνη δε γυρνάω ποτέ. Το ηλεκτρικό boxster όταν (κι αν) βγει, θα το δω ζεστά, εκτός κι αν η τιμή του ακολουθήσει την ως τώρα πολιτική της Πόρσε, οπότε θα πάρουν τα 3 μου.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.640
Reaction score
33.499
Διότι αυτές είναι οι ανάγκες μου. 😎
Ένα διθέσιο που να μ'αρέσει, κυρίως τεχνολογικά, αλλά και από εμφάνιση.

Τα έχω εξηγήσει εδώ και καιρό.

ΥΓ. Επίσης, οικονομοτεχνικά, ένα μεταχειρισμένο boxster με το μικρό κινητήρα (δε μου χρειάζονται επιδόσεις σούπερκαρ) (θα) είναι πιο φτηνό από το cybercab, αλλά σε βενζίνη σε γυρνάω ποτέ.
Πες τους να σου στείλουν μια Boxter με τον απλό κινητήρα της Taycan. Τώρα που έχουν και σεκλέτια ποτέ δεν ξέρεις. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.435
Reaction score
145.745
Πες τους να σου στείλουν μια Boxter με τον απλό κινητήρα της Taycan. Τώρα που έχουν και σεκλέτια ποτέ δεν ξέρεις. :)
Αυτοί μάλλον θα κλείσουν, δηλαδή θα τους πάρει κάνας Κινέζος, οπότε μετά θα βγαίνουν κινέζικα που δεν θα με ενδιαφέρουν.

Όπως και οι υπόλοιποι Γερμανοί, για κει πάνε.

Πιθανώς πρώτη η Audi. Έτοιμο είναι το κινέζικο.


ΥΓ. 😁🤣😂
Άμα κάνουν καμιά μλκια στην Τέσλα και βγάλουν το cybercab με τιμόνι (το αναμενόμενο model 2/Q) θα κλείσουν πολλά σπιτάκια (γερμανικά και γαλλικά, ιταλικά και λοιπά ευρωπαϊκά), θα τρέχουν και δε θα φτάνουν τις παραγγελίες.

Περιμένω εναγωνίως να μάθω βάρος του αυτοκινήτου αυτού. Προβλέπω πως θα πέσει πολύ γέλιο με το αντίστοιχο βάρος του "ανταγωνισμού". 😎
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.640
Reaction score
33.499
Ξέχασα να αναφέρω και κάτι ακόμα. Μετά από όλη αυτή την ανάλυση που είχε κάνει το ChatGPT, του ζήτησα να μου πει πιο όχημα είναι το πιο επικερδές. Ένα διθέσιο με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών ή ένα τετραθέσιο με μικρότερο. Του ζήτησα να υπολογίσει και τις περιπτώσεις που το τετραθέσιο θα είχε μεγαλύτερη λογική, λόγω πχ εκεί που μπορεί να χρεώσει παραπάνω την κάθε βαλίτσα του κάθε επιβάτη ή να έκανε μεγαλύτερες διαδρομές κλπ.

Συνολικά, ακόμη και μετά από τέτοιες παραμέτρους το διθέσιο παραμένει Νο1. Καταλαβαίνω πως μπορεί να μας κάνει εντύπωση αυτό. Αλλά μεγαλώσαμε και μάθαμε αλλιώς. Το TAXI ήταν πάντα ένα τετραθέσιο - πενταθέσιο όχημα κυρίως επειδή είχε οδηγό και επειδή σχεδιάστηκε ως ΙΧ. Η επόμενη επιλογή ήταν VAN και τέλος. Μέχρι εκεί.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.558
Μηνύματα
3.055.296
Members
38.572
Νεότερο μέλος
Bee
Top