The Lo-Boy Tube Amplifier Project



Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Ο μετ/στης τροφοδοσιας δεν βρισκεται τυποποιημενος στο εμποριο. Θα πρεπει να παραγγελθει σε καποια καλη βιοτεχνια. Εφοσον τοποθετηθει στην επανω πλευρα του σασσι της συσκευης μπορει να ειναι κλασσικου τυπου, τετραγωνος με πυρηνα απο ελασματα σχηματος Ε και Ι. Εαν θα μπει απο την μεσα πλευρα του σασσι, θα πρεπει να ειναι με Δακτυλιοειδη πυρηνα (Toroidal), χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν μπορει κι αυτος να μπει στην επανω πλευρα του σασσι.

Παντως ενας Toroidal θα προκυψει μαλλον ακριβοτερος, και θα εχει πιο αποτομο ρευμα στην εκκινηση. Τελος, για λογους καλυτερης ψυξης η προτιμοτερη θεση του μετ/στη τροφοδοσιας ειναι επανω στο σασσι και οχι μεσα.
Οπως βλεπουμε διαθετει 4 δευτερευοντα. Ο λογος για τον οποιο υπαρχουν δυο τυλιγματα για τα 6.3 Βολτ για τα νηματα των EL84 ανα τετραδες, ειναι οτι ετσι βολευει καλυτερα την καλωδιωση εαν οι δυο τετραδες τοποθετηθουν σε αντιθετα σημεια στο σασσι. Επισης ετσι βελτιωνεται απειροελαχιστα ο διαχωρισμος των καναλιων.

Η παραγωγη της Υψηλης τασης εξαρταται απο το εαν ειναι κλειστες οι επαφες του ρελαι RL, πραγμα που εξαρταται απο την θεση του διακοπτη SW2 (Stand by - Operate), και προφανως απο την υπαρξη της τασης που παραγεται απο το τυλιγμα των 12.6 Βολτ. Αυτη ειναι μια Συνεχης Αρνητικη ταση (-16V) που τροφοδοτει μεσω 2 IC Voltage Regulators τα νηματα των δυο 6922 εν σειρα, και τα νηματα των δυο 12AU7 εν παραλληλω, αλλα ταυτοχρονα χρησιμευει και σαν Αρνητικη ταση Πολωσης των λυχνιων των σταδιων εξοδου, ρυθμιζομενη μεσω των τεσσαρων τριμμερ Τ1 ... Τ4. Εαν κατι δεν παει καλα με αυτο το τμημα του τροφοδοτικου, εκτος του οτι δεν θα αναψουν τα νηματα των προενισχυτριων, ταυτοχρονα δεν θα κλεισει ποτε το ρελαι της Υψηλης, εξασφαλιζοντας ετσι οτι, οι βαθμιδες Εξοδου δεν μπορουν να παρουν Υψηλη Ταση εν απουσια της Πολωσης. Κατι τετοιο, ως γνωστον, θα κατεστρεφε τις λυχνιες Εξοδου.

Για την ακριβεια ενα μικρο μερος της Υψηλης τασης (περιπου 30-35 Βολτ) υπαρχει απο την εκκινηση του Ενισχυτη, με τον διακοπτη SW2 ακομη στην θεση OFF (κατασταση Stand by), καθως λιγο ρευμα απο το τυλιγμα της υψηλης διαρρεει σταδιακα μεσω της R1, προς την γεφυρα Ανορθωσης 4xD1, και τους Ηλεκτρολυτικους Πυκνωτες Εξομαλυνσης (C3, C4).

Aυτο γινεται επιτηδες ωστε οι τελευταιοι να μην βρισκονται τελειως αφορτιστοι, οταν μετα απο ενα διαστημα προθερμανσης αποφασισουμε να ενεργοποιησουμε την Υψηλη κλεινοντας τον SW2 (θεση Operate). Με αυτο τον τροπο, πρωτον, αποφευγουμε την ταλαιπωρια των ιδιων των πυκνωτων, των διοδων Ανορθωσης, καθως και των 4 επαφων του ρελαι Υψηλης (που για μεγαλυτερη αντοχη στον χρονο εχουμε συνδεσει παραλληλα), και δευτερον, αποφευγουμε την πιθανη πτωση του Ασφαλειοδιακοπτη του Πινακα του σπιτιου, που ελεγχει την μπριζα μας, λογω στιγμιαιου Overcurrent. (ειδικα για Toroidal μετ/στη Τροφοδοσιας αυτο ειναι ακομη πιο ουσιωδες).
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Oποιος θελει οικονομικοτερη υλοποιηση του τροφοδοτικου, εν γνωσει του οτι αφαιρει κατι απο την τελικη αποδοση, εχει τις παρακατω εναλλακτικες λυσεις :
1) Στην θεση των προτεινομενων Ultra Fast διοδων Υψηλης (BYV26D) μπορει να χρησιμοποιησει απλες διοδους 1Ν4007.
2) Στην θεση καθενος απο τα IC 7812 που σταθεροποιουν την Ταση νηματων των προενισχυτριων, να χρησιμοποιησει μια απλη Αντισταση 10 εως 12 Ω / 2W. Εννοειται οτι καταργειται και η διοδος στο common των IC. Για ακομη πιο οικονομικη κατασκευη μπορει να τροφοδοτησει τα νηματα των προενισχυτριων με AC κατευθειαν απο την εξοδο του τυλιγματος των 12.6V, συμφωνα με το κυκλωμα ΑLT2, και να καταργησει τελειως τα κυκλωματα των 7812.
Προσοχη. Η χρηση λυχνιων 6Ν1Ρ στην θεση των 6922 απαιτει διπλασια επιφανεια ψυκτρας για το αντιστοιχο 7812.
Επισης, το ιδιο ισχυει και για την χρηση λυχνιων 5814Α στην θεση των 12ΑU7.
3) Η Υψηλη ταση που προοριζεται για τις προενισχυτριες μπορει να περασει μεσα απο το κοινο και για τα δυο καναλια κυκλωμα Σταθεροποιησης ALT1 ή αυτο να παραληφθει. Στην δευτερη περιπτωση ισχυει για τις Αντιστασεις R13, R14 του Ενισχυτη o παραλληλος συνδιασμος των δυο 4Κ7 / 2W που αναφερονται στην λιστα εξαρτηματων του Ενισχυτη. Αλλοιως, με χρηση του ALT1, αυτες οι δυο αντικαθιστανται με μια (ανα καναλι) 1Κ8 / 2W.
4) Οι πιο μερακληδες μπορουν να παρεμβαλουν μεταξυ διακοπτη τροφοδοσιας 220V (SW1) και πρωτευουντος του μετ/στη τροφοδοσιας ενα καλο φιλτρο RFI για 220V / 4 Αmpere. Σε αυτην την περιπτωση καταργουνται οι C1, C2.
Eνδεχομενως, στην εισοδο των 220V, καποιοι να χρησιμοποιησουν ενα πληρες Assembly, που να συνδιαζει IEC socket, Fuse holder, διπλο διακοπτη και φιλτρο RFI.


Συνεχιζεται
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Για οποιον ενδιαφερεται σοβαρα για την κατασκευη του Ενισχυτη θα προτεινα να εκτυπωσει τα Σχεδια και Υλικα και να διαβασει τα κειμενα εχοντας τα σχεδια στα χερια του.
Συγγνωμη για το χειροποιητο των Σχεδιων.
Ελπιζω τουλαχιστον να ειναι αρκετα ευαναγνωστα.

Προφανως θα ακολουθησουν οδηγιες για την κατασκευη, τα εξαρτηματα, και τις τελικες ρυθμισεις.

Αργοτερα θα γινει προεκταση του "Κοντουλη" σε υψηλοτερες Ισχεις για λυχνιες Εξοδου EL34, ενα ζευγαρι ανα καναλι αρχικα, και ισως και με μια τετραδα ανα καναλι, και τις απαραιτητες διαφοροποιησεις στο Τροφοδοτικο

Εαν υπαρχουν αποριες εδω ειμαστε...

Το συνολικο Project ειναι κατασκευασμενο και αρκετα εξελιγμενο εργαστηριακα και Ακουστικα.

Θα χαρω να δεχτω Feedback.
Ειτε positive, ειτε negative. :cool_11:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Πισω στον Ενισχυτη
Καποιος εξοικειωμενος με τον σχεδιασμο ενισχυτων Λυχνιων θα εχει διακρινει ηδη την ομοιοτητα που εχει ο Lo Boy στην σχεδιαστικη δομη με τον Ενισχυτη του Williamson της δεκαετιας του 50. Θα ελεγε κανεις οτι προκειται για αλλον ενα κλωνο του πρωτοποριακου για την εποχη του D.T.N Williamson Amplifier.
http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/projects/amps/williamson/williamson.htm

Tα πραγματα ειναι και δεν ειναι ετσι. Υπαρχουν πολλα σημεια ομοιοτητας αλλα ακομη περισσοτερα που διαφοροποιουνται σε ζητηματα ουσιας σε σχεση με τον εν λογω Ενισχυτη. Οι νεωτερισμοι που εισηγαγε ο Williamson εντοπιζονται στην χρηση του ιδιαιτερου μετ/στη Εξοδου με τις διαδοχικες στρωσεις πρωτευοντος – δευτερευοντος, προκειμενου να αυξησει τον βαθμο συζευξης μεταξυ τους, και να «σπασει» τις παρασιτικες χωρητικοτητες που περιοριζαν την περαστικη μπαντα συχνοτητων.
http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/projects/amps/williamson/williamOTP.jpg

Ταυτοχρονα στους μετ/στες Εξοδου αλλα και στο Τροφοδοτικο ξοδευοταν αφθονο Εγγλεζικο σιδερο, για να προκυψει ικανοποιητικο χαμηλο και ομαλη τροφοδοσια ρευματος αντιστοιχα. Το σταδιο Εξοδου επανδρωναν αρχικα Τετροδες λυχνιες KT66 με το χαρακτηριστικο φαινομενο της Αρνητικης Αντιστασης στις καμπυλες τους και την Αυξημενη Αρμονικη παραμορφωση, που οδηγησε τον μεγαλο σχεδιαστη στην χρηση τραγικα Υψηλης (με σημερινα δεδομενα) Οverall Αρνητικης Αναδρασης, και μπολικης Τοπικης Αναδρασης στο σταδιο της πρωτης Προενισχυτριας.
Η πολωση των λυχνιων Ισχυος ηταν Αυτοπολωση και στο τροφοδοτικο ευημερουσαν Διοδοι λυχνιες σαν Ανορθωτριες. Ηλεκτρολυτικοι πυκνωτες με χωρητικοτητα 47uF ηταν ηδη μεγαλοι, ενω οι 100uF ηταν γιγαντες εκεινη την εποχη. Εξαλλου οι Ανορθωτριες λυχνιες δεν μπορουσαν να αντεξουν το ρευμα της πρωτης φορτισης μεγαλυτερων Πυκνωτων. Ετσι για να πετυχουν ικανοποιητικη εξομαλυνση χρησιμοποιουσαν τεραστια Αποπνικτικα πηνια (Choke), που για να δουλεψουν ικανοποιητικα χρειαζονταν σοβαρη προφορτιση, την οποια εξασφαλιζαν μεγαλες Αντιστασεις Bleeder. Ετσι, η δουλεια γινοταν μια χαρα και ολοι ηταν ευχαριστημενοι.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
O Lo-boy προσπαθει να αναδειξει την καλυτερη πλευρα της βασικης σχεδιασης, εμπλουτισμενη με εξυπνες επινοησεις, και να ενσωματωσει τις νεωτερες εξελιξεις στον χωρο των εξαρτηματων. Γι αυτο, μεταξυ αλλων, πρεπει να δωσουμε μεγαλη σημασια στο ειδος του μετ/στη Εξοδου, αξιοποιωντας το καλυτερο που εχει να προσφερει η σημερινη τεχνολογια.
Ειναι στο χερι του καθε DIYer να επιλεξει τον μετ/στη της προτιμησης του, και ευτυχως υπαρχουν αρκετες επιλογες με βαση τα χονδρικα χαρακτηριστικα που αναφερονται σαφως στην λιστα Εξαρτηματων. Η προσωπικη μου επιλογη ειναι ενας καλος Toroidal oπως ο VanderVeen design 3A524 UL της Amplimo. Αυτο, οσοι συμφορουμιτες γνωριζουν την δουλεια μου, θα το περιμεναν ηδη, καθως μετ/στες Εξοδου αυτης της σειρας χρησιμοποιω στην σειρα Scout της AudioCraftworks.
Αναλυτικα στοιχεια του 3Α524 υπαρχουν εδω. http://www.AudioCraftworks.gr/gr/pages/specs/trafos/PP/pp3A524.pdf
Το μοντελο UL εχει επιπλεον Ultralinear ληψεις μετα απο ειδικη απαιτηση μου προς τους κατασκευαστες.
Δεν θα πω περισσοτερα σε αυτο το σημειο καθως μπορει να κριθουν αντιδεοντολογικα. Παντως κατι που πρεπει οπωσδηποτε να γνωριζουν οσοι ενδιαφερονται να κατασκευασουν τον Lo Boy, ειναι οτι καθε αλλος μετ/στης Εξοδου εκτος απο αλλες διαφορες στην αποδοση, θα σας υποδειξει την αναγκη για μεγαλυτερο ποσοστο Αρνητικης Αναδρασης.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μιλωντας για την Συνολικη Αρνητικη Αναδραση στον «Κοντουλη» αυτη εξασφαλιζεται μεσω του Διαιρετη τασεως που σχηματιζουν οι Αντιστασεις Rx-R4. Ενα λογικο ποσοστο Αναδρασης, με το οποιο προτεινω να ξεκινησει κανεις ειναι το 1%. Αυτο σημαινει οτι Rx = 100 x R4, αρα Rx = 10ΚΩ, και πρεπει να ειναι στα 2 Watt. Aυτη η τιμη στην πραγματικοτητα αντιστοιχει σε αρκετα μετριοπαθη βαθμο αρνητικης Αναδρασης. Eπαφιεται στον κατασκευαστη να πειραματιστει με την τιμη αυτης της αντιστασης, κρινοντας απο το Ακουστικο αποτελεσμα, οταν πλεον ο Ενισχυτης φτασει να βρισκεται σε κανονικη κατα τα αλλα λειτουργια.
Το τελευταιο μου δινει την ευκαιρια να επιστησω την προσοχη στο γεγονος οτι το επιστρεφον απο την Εξοδο σημα μεσω της Rx, πρεπει να λειτουργει σαν Αρνητικη και οχι σαν θετικη Αναδραση, και κανεις δεν μας εξασφαλιζει κατι τετοιο. Για να καταλαβουμε εαν η Αναδραση ειναι θετικη ή αρνητικη θα πρεπει αρχικα να λειτουργησουμε τον Ενισχυτη χωρις αναδραση σε χαμηλη Ενταση, ειτε με σημα απο γεννητρια ειτε με μουσικη, και καθως παιζει να συνδεσουμε την Rx. Εαν η ενταση μειωθει εχει καλως. Εαν αυξηθει πρεπει να αφαιρεσουμε αμεσως την Αναδραση και να αντιστρεψουμε τα «θερμα» ακρα των πυκνωτων οδηγησης C3-C4 του σταδιου Εξοδου αναμεσα στις δυο ανοδους (pins Ενα και Οκτω) της 12AU7. Μετα απ αυτο επαναλαμβανουμε την διαδικασια για να επαληθευσουμε το αποτελεσμα. Αυτο πρεπει να γινει για το καθε καναλι ξεχωριστα.
Μετα απ αυτο στην θεση της Rx μπορει να συνδεθει προσωρινα ενα ποτανσιομετρο των 47ΚΩ, στερεοφωνικο ωστε να ελεγχει ταυτοχρονα και τα δυο καναλια, με προσοχη ωστε κατα τις Ακουστικες δοκιμες που θα ακολουθησουν να μην εφαρμοσουμε αντισταση μικροτερη των 4-5 ΚΩ. Μια αλλη μεθοδος μεσω της οποιας μπορουν να θεσουν οι μη εχοντες οργανα την τιμη της Rx, ειναι να φροντισουν ωστε με την εφαρμογη της Αναδρασης να μειωνεται περιπου στο μισο η ενταση του σηματος στην Εξοδο.
Η μεταφορα του σηματος Εξοδου πισω στην πρωτη προενισχυτρια γινεται με ενα καλο coaxial καλωδιο, κατα προτιμηση 50Ω (πχ RG58 ) και η συνδεση στο common της ληψης 0Ω του μετ/στη Εξοδου, γινεται μεταφεροντας το με την θωρακιση του καλωδιου στον κομβο γειωσεων της προενισχυτριας (ακριβως οπως δειχνει το σχεδιο)
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Ο πυκνωτης Cx που συνδεεται παραλληλα με την Rx υπαρχει εκει για να σχηματισει ενα φιλτρο διελευσης υψηλων συχνοτητων, οι οποιες εφαρμοζομενες σαν Αρνητικη αναδραση λειτουργουν αντιστροφα, δηλαδη περιοριζουν το ανω οριο Αποκρισης συχνοτητων ολοκληρου του Ενισχυτη. Αυτο γινεται αναγκαστικα καθως ο Ενισχυτης πιθανα να παρουσιαζε μια ταση για Αυτοταλαντωση σε Υψηλοτερες συχνοτητες, και μαλιστα σε συνθηκες open loop, (δηλαδη χωρις φορτιο) ή με καποια Ηχεια με εντονα χωρητικο χαρακτηρα επιλεκτικα στις Υψηλες συχνοτητες. Το κριτηριο που καθοριζει την τιμη αυτου του πυκνωτη ειναι η σχεδον πληρης εξαφανιση του overshoot (της μυτης κατα την ανοδο του παλμου) ενος τετραγωνικου παλμου στους 10ΚΗz. H συνιστωμενη τιμη θα διαφερει απο κατασκευη σε κατασκευη και εξαρταται ευθεως απο την ποιοτητα του μετ/στη εξοδου. Μια τιμη για ξεκινημα, και για τον 3Α524, ειναι Cx = 100pF, και αναλογως συμπεριφορας προσθετουμε ή αφαιρουμε χωρητικοτητα. Μαλιστα η επιλογη της χωρητικοτητας, καλο ειναι να γινει με πραγματικο φορτιο, σε χαμηλες ομως σταθμες Εξοδου (πχ 1V). Για τους μη εχοντες γεννητρια-παλμογραφο μια τιμη ασφαλειας του Cx θεωρω τα 220pF. Ο Cx πρεπει να ειναι silver mica ή εστω πολυστερινης.

Συνεχιζεται με ρυθμιση ρευματων ηρεμιας, AC Balance, Channel Balance κλπ
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.185
Reaction score
20.839
Μιχάλη, γιατί δεν ζεσταίνεις όλες τις EL84 μαζί με έναν ημιαγωγό; 48VDC με μόλις 10mA ρεύμα. Δεν θα ήταν έτσι καλύτερα;
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μιχάλη, γιατί δεν ζεσταίνεις όλες τις EL84 μαζί με έναν ημιαγωγό; 48VDC με μόλις 10mA ρεύμα. Δεν θα ήταν έτσι καλύτερα;

Η καθε EL84 θελει στα νηματα 6.3V / 0.76 Amp.
Εαν συνδεσουμε 8x EL84 εν σειρα, οπως καταλαβαινω οτι εννοεις, μας χρειαζονται περιπου 50 V / 0,76 Amp. μιας και το ρευμα ειναι κοινο.
Δεν ξερω απο που προκυπτουν τα 10mA που λες.

Παραπερα η εν σειρα συνδεση νηματων δεν ειναι καλη ιδεα γενικα, και γινεται ακομα χειροτερη οταν προκειται για πολλες λαμπες. Λογω μικροδιαφορων στην αντισταση των νηματων της καθε λυχνιας, σε ενα εν σειρα συνδιασμο η κατανομη της τασης (και αρα της θερμοτητας των νηματων) θα ειναι ακαταστατη. Π.χ η μια λαμπα θα κραταει πανω της 6V και μια αλλη 6,5V. Aυτο θα ηταν λεπτομερεια σε αλλο μηχανημα, πχ σε ενα Ενισχυτη Public Address, αλλα οχι σε αυτο το επιπεδο κατασκευης που προτεινω.

Μια και το ανεφερες, δες οτι η ταση νηματων των EL84 ειναι τελειως Floating, δηλαδη δεν εχει καμμια αναφορα στην γη, ή αλλο δυναμικο του κυκλωματος. Το θελω ετσι για να μην υπαρχει ουτε η παραμικρη σχεση των 6.3V των λυχνιων Εξοδου με αλλες Εναλλασσομενες συνιστωσες (πχ σημα) του κυκλωματος. Και τελικα δουλευει μια χαρα ετσι.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μια αλλη λεπτομερεια.
Θα μπορουσε να αναρωτηθει καποιος γιατι δεν χρησιμοποιειται ενα ακομη Voltage Regulator IC, για την ταση πολωσης των EL84, την στιγμη μαλιστα που απασχολουμε ηδη δυο τετοια για τα νηματα των προενισχυτριων.
Η απαντηση ειναι οτι ετσι θα εχουμε μικροτερη εξαρτιση του σημειου λειτουργιας των βαθμιδων Εξοδου απο τυχον διακυμανσεις της τασης του δικτυου. Δεν θελουμε λοιπον, την στιγμη που η ταση του δικτυου ανεβει πχ κατα 5%, και σαν αποτελεσμα αυξηθει η Υψηλη ταση κατα το ιδιο ποσοστο, να παραμενει η ταση πολωσης σταθερη, αλλα μας συμφερει να αυξανεται και αυτη αναλογως (σε Αρνητικη ομως τιμη) ωστε να αντισταθμιζεται, σε ενα βαθμο, η αυξηση του ρευματος Ανοδου που θα προεκυπτε ετσι.
Εαν το καλοσκεφτει κανεις, με αυτο τον τροπο εχουμε μια απλη εφαρμογη ΣΑΕ (Συστηματος Αυτοματου Ελεγχου)
Για αλλη μια φορα θα πω οτι αυτος ο Ενισχυτης ΔΕΝ ειναι οσο απλος φαινεται σε πρωτη προσεγγιση, καθως ΤΙΠΟΤΕ δεν ειναι τυχαιο ή απλα τυπικη "By the book" εφαρμογη.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.185
Reaction score
20.839
Ok. Πάντως, με την συνδεσμολογία όλων των νημάτων σε σειρά χρειάζεται ανάλογη αύξηση της τάσης, με ανάλογη μείωση του ρεύματος. Δηλαδή, σε περίπτωση σύνδεσης όλων των νημάτων σε σειρά, χρειάζεται τάση 8x6V και ρεύμα 0,76/8 που μας κάνει περίπου 100mA. Όσο για τις μικροδιαφορές, αυτές υπάρχουν έτσι ή αλλιώς.
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Ok. Πάντως, με την συνδεσμολογία όλων των νημάτων σε σειρά χρειάζεται ανάλογη αύξηση της τάσης, με ανάλογη μείωση του ρεύματος. Δηλαδή, σε περίπτωση σύνδεσης όλων των νημάτων σε σειρά, χρειάζεται τάση 8x6V και ρεύμα 0,76/8 που μας κάνει περίπου 100mA. Όσο για τις μικροδιαφορές, αυτές υπάρχουν έτσι ή αλλιώς.
Μην παμε κοντρα στον νομο του ΩΜ...:happy_2:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Γεια σου Γιαννη. :respect:


Αντε λιγο ακομη εμεινε ....



Εν τω μεταξυ ας δουμε τι αλλαζει εαν αντι των 4x EL84 ανα καναλι χρησιμοποιησει καποιος 2x EL34.
Πρωτα απ’ ολα η χροια του ηχου θα ειναι διαφορετικη.

Στο τροφοδοτικο.
Θα χρειαστουν περι τα 420 VDC για τις EL34, με δυνατοτητα συνεχους παροχης ρευματος εως και 500mA, για στερεοφωνικη υλοποιηση. Αυτο σημαινει οτι το τυλιγμα της Υψηλης τασης θα πρεπει να δινει 320 VAC / 0.8 A.
Eννοειται οτι οι δυο Ηλεκτρολυτικοι Εξομαλυνσης των 470 μF πρεπει να ειναι πλεον στα 450V.
Τα δυο τυλιγματα των 6.3V και εκεινο των 12.6V διατηρουνται ακριβως ως εχουν.
Προστιθεται στον μετ/στη τροφοδοσιας ενα επιπλεον τυλιγμα 35V / 0.1 A.
Αυτο θα παραγει την ταση πολωσης των EL34, καθως τα –16V που ηδη διαθετουμε δεν αρκουν για τις EL34, οι οποιες χρειαζονται περι τα –40 V.
Η ταση αυτου του νεου τυλιγματος ανορθωνεται μεσω μιας γεφυρας απο 4x 1N4007, της οποιας το θετικο τιθεται στο common (γη), και το αρνητικο εξομαλυνεται απο ενα δικτυωμα Π, που σχηματιζεται απο ενα Ηλεκτρολυτικο 1.000 uF/50V (με το + στην γη), μια εν σειρα Αντισταση 330 Ω / 1 Watt, και απο ενα δευτερο Ηλεκτρολυτικο 1.000 uF/50V (με το + στην γη).
Διατηρειται το group των εξαρτηματων R7 εως R14, και Τ1 εως Τ4, που ρυθμιζουν την πολωση καθε λυχνιας Εξοδου, μονο που δεν παιρνουν πλεον αρνητικη ταση μεσω της R6 του τροφοδοτικου των 16V, αλλα απο την εξοδο του νεου τροφοδοτικου Αρνητικων. Δηλαδη τα R6 και C11 του παλιου καταργουνται / αντικαθιστανται.
Η εξοδος αυτου του νεου τροφοδοτικου, στο σημειο που συνδεεται στην R7-Τ1, πρεπει να ειναι περι τα –42V, ενω η πτωση τασεως στα ακρα της νεας Αντιστασης των 330Ω πρεπει να ειναι περι τα 4-5 βολτ. Εαν δεν σας αρκουν τα Αρνητικα μειωστε την τιμη της αντιστασης στα 270 Ω, ή και λιγοτερο.


Στον Ενισχυτη τωρα.
Αλλαζουν οι Αντιστασεις Ανοδων της 12ΑU7 (R11, R12) απο 10KΩ σε 15ΚΩ (χωρις την χρηση Τ2).
Εαν η R12 συνδιαστει με το Τ2, τοτε να γινει R12 = 33ΚΩ.
Η αυξηση της τιμης τους χρειαζεται λογω του οτι οι EL34 απαιτουν μεγαλυτερη «κουνια» στα οδηγα τους πλεγματα (οδηγηση) σε σχεση με τις EL84.
Το ρευμα μεσα απο το καθε τριοδικο της 12ΑU7 πεφτει περιπου κατα 1 mA και γινεται 5.1mA.
H ταση της καθε Ανοδου της 12ΑU7 γινεται περιπου 158 V, και της κοινης καθοδου γινεται 5.6 V.
Το συνολικο ρευμα και των 2 διπλοτριοδων για το καθε καναλι θα ειναι περι τα 24 mA.
Οι υπολοιπες τασεις και ρευματα ισχυουν ως εχουν.
Ο παραλληλος συνδιασμος των R13, R14 αντικαθισταται με μια Αντισταση 2.2 ΚΩ / 2 Watt.

Στο σταδιο Εξοδου καταργουνται οσες Αντιστασεις αφορουν τις παραπανισιες λυχνιες, αφου πλεον εχουμε μονο ενα ζευγος λυχνιων.
Οι R21L, R21R αφαιρουνται και μενει μονο μια Αντισταση 10 Ω / 1% / ½ Watt απο την καθε καθοδο EL34 προς την γη. Πανω σε αυτες μετραμε το ρευμα Ηρεμιας. Τα mA αντιστοιχουν σε mV / 10. Πχ 400 mV = 40 mA.
To ρευμα ηρεμιας μπορει αρχικα να τεθει στα 40 mA, και αφου στρωσουν οι λαμπες να ανεβει μεχρι και τα 50 mA.
Mην κανετε το τελευταιο με Κινεζικες λαμπες.
H καθοδος καθε EL34, βραχυκυκλωνεται με το Κατασταλτικο πλεγμα - Suppressor (συνδεστε pins 1 και 8 μαζι)
Eπισης αλλαζουν τιμη οι Αντιστασεις στα screen (R26, R28) και γινονται 100Ω / 2Watt για καθε EL34.
Οι πυκνωτες του Ενισχυτη C5, C6 διατηρουν την χωρητικοτητα τους αλλα πρεπει πλεον να αντεχουν στα 50V (αντι 25V).
Για την Rx και τον Cx ισχυουν οσα εχουν ηδη γραφει.

Το κυκλωμα Σταθεροποιησης της Υψηλης ALT1 ειναι απαραιτητο.
Θα πρεπει να εχει εξοδο περι τα 292 V, γι αυτο πρεπει να αλλαξει η τιμη της z4 σε 62 V / 1W.
Στην εισοδο του ALT1 πρεπει να φτασουν 305-310 V απο το τροφοδοτικο των 420 V, γι’ αυτο θα παρει ταση απο τα 420V μεσω μιας Αντιστασης 2KΩ (δυο Αντιστασεις 1ΚΩ/5Watt εν σειρα). Μετα την αντισταση ακολουθει ενας Ηλεκτρολυτικος 220 μF / 450V με το + στην εισοδο του ALT1 και το – στην γη.

Τελος η ασφαλειες F2 γινονται 400mA Fast, και η F1 γινεται 3A Slow.
Αυτες ειναι οι αλλαγες για 2x EL34, και οτιδηποτε αλλο παραμενει ως εχει.



Συνεχιζεται ...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: The Lo-Boy Tube Amplifier Project

Keep up the good work λέμε!
Εμένα μη με κοιτάζεις, είμαι κουλός. :mrgreen:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.185
Reaction score
20.839
Ok. Πάντως, με την συνδεσμολογία όλων των νημάτων σε σειρά χρειάζεται ανάλογη αύξηση της τάσης, με ανάλογη μείωση του ρεύματος. Δηλαδή, σε περίπτωση σύνδεσης όλων των νημάτων σε σειρά, χρειάζεται τάση 8x6V και ρεύμα 0,76/8 που μας κάνει περίπου 100mA. Όσο για τις μικροδιαφορές, αυτές υπάρχουν έτσι ή αλλιώς.
Α ναι, εννοούσα 8x6VDC με ρεύμα 6,4Α/8=800mA. Σόρρυ ε; Ένα μυαλό χειμώνα καλοκαίρι... Έχω και τον Καφάτο να μου κλαίγεται που τους έφτασε ο Ολυμπιακός...
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.020
Μηνύματα
2.885.495
Members
37.976
Νεότερο μέλος
Spadidakis
Top