To τελευταιο μου direct drive project

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Eχοντας ας πουμε αποκτησει μια ειδικοτητα στα DENON DP-80 αφου εχουν περασει καμμια δεκαρια απο τα χερια μου για restoration και βελτιωσεις αποφασισα να κανω το καλυτερο που -τοτε μπορουσα.
Το "τοτε" υπαρχει γιατι η διαδικασια αυτη ξεκινησε τον Αυγουστο του 2013.
Εφαγα κανενα εξαμηνο σε σχεδιασμο και CAD και τελικα το τελειωσα καπου εναμιση χρονο αργοτερα...φετος τον Ιανουαριο.
Το feedback απο τον ιδιοκτητη ειναι τουλαχιστον ενθουσιωδες.
Το original DP λυθηκε ολο και και πολλα πραγματα αλλαξαν ή τροποποιηθηκαν.
Ενταχθηκε σε ενα σασσι ανταξιο υψηλων προσδοκιων , τα boosted ηλεκτρονικα του μπηκαν σε ξεχωριστο supply,
το πηγαδι αλλαξε, εγιναν τροποποιησεις στο πλατω, κοπηκαν custom extra metal mat, periphery ring και record clamp.
Το πικαπ θα δουλευε με Kuzma 4 Point αρχικα και αποφασισα για stand alone βαση που θα μου κρατουσε την αισθητικη του πιο "καθαρη".
Αυτη την εποχη δουλευω και σε μια δευτερη για Triplanar VII μιας και ο ιδιοκτητης θελει να παιζει με δυο κεφαλες
(ΚUZMA & EMT).
Δειτε μερικες φωτο απο την αρχη της κατασκευης...
 

Attachments


Μηνύματα
311
Reaction score
100
Εύγε!!! Από τις πρώτες φωτό φαίνεται πολύ προσεγμένη δουλειά! Περιμένουμε και συνέχεια...:)
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Eυχαριστω.
Ειχα την καλη τυχη ο ιδιοκτητης να πιστεψει στο σχεδιο μου απο την αρχη και να σπονσοραρει αγογγυστα
την ολη κατασκευη...η οποια οπως καταλαβαινετε δεν ηταν ακριβως φθηνη...
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Kαι μερικες ακομη μετα το πρωτο δεσιμο για να ελεχτουν οι ανοχες εφαρμογης.
Οπως βλεπετε ειναι πολυ-μεταλλικη κατασκευη (αλουμινο,μολυβδουχος σιδηρος,μπρουντζος,ατσαλι)
με σκοπο να αλληλοεξουδετερωνεται ο χαρακτηρας των μεταλλων ωστε να μην υπαρχει ηχητικη "υπογραφη" στον τελικο ηχο απο το σασσι.
 

Attachments



Μηνύματα
90
Reaction score
275
H βαση του πρωτου βραχιονα σχεδιαστηκε για να μπει πισω δεξια σε σχεση με το στρογγυλο σασσι αφηνοντας χωρο πισω αριστερα για δευτερη...που τελικα χρειαστηκε.
Η κατασκευη της απηχουσε την κατασκευη των τριων "ποδιων" του σασσι αλλα και της
φιλοσοφιας που ακολουθησα στην ολη κατασκευη: μεγαλη μαζα σε μικρο ογκο, καλη και σταθερη βαση,
κατασκευη απο ατσαλι, αλουμινιο και μολυβδουχο σιδηρο, με χωρο στο κυριως σωμα για ερμα βαρους.
Αυτο αποφασισα να ειναι πολυ ψιλο σκαγι μολυβδου μαζι με βαλβολινη κιβωτιων αυτοκινητου.
Προβλεφθηκαν επισης θεσεις για αποσβεστικα στρωματα (neoprene με φυλλο μολυβδου υπο συμπιεση) ενσωματωμενα στην ολη κατασκευη
καθως και "σολα" απο φυσικο καουτσουκ παχους 3 mm που θα εξασφαλιζε την σταθεροτητα της.
Στην μασιφ πλακα της κορυφης δοθηκε σχημα με υπερκρεμαση για να στερεωθει ο αξονας του 4point.
Eιχα παραλαβει απο τον Frank Kuzma ενα original κολλαρο για να βγαλω τις μετρησεις και αποφασισα
να βαλω και damping στον αξονα περα απο την κλασσικη στηριξη με την κοντρα βιδα.
Ισως να ειναι η πιο πολυπλοκη βαση βραχιονα που εχει κατασκευαστει...
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
Eυχαριστω ολους για τα καλα λογια.
Οταν ειπα οτι "απηχουσε" την κατασκευη των τριων ποδιων του κυριως σασσι...το εννοουσα.
Τα ποδια κοπηκαν απο μασιφ κυλινδρο αλουμινιου 6061-T6 ,και φαλτσοκοπηκαν στο CNC ωστε να εχουν την κλιση του κυριως σασσι.
Στη συνεχεια δημιουργηθηκε στο σωμα τους κενος χωρος οπου θα τοποθετουσα το ιδιο μιγμα σκαγιου και βαλβολινης.
Ο κυλινδρος αυτος ταπωνεται απο εναν μασιφ δισκο ορειχαλκου ο οποιος φερει και την υποδοχη για τη βιδα του κωνου-ακιδας.
Επισης εχει και την υποδοχη για το o-ring που δεν επιτρεπει στην βαλβολινη να βγει εξω οταν βιδωθει ο κωνος.
Ο κωνος και το πατακι -που ειναι φτιαγμενο με ψηλα τοιχωματα για να κρυβει την ακιδα- ειναι απο ατσαλι.
Το καθε ποδι δενεται στο σασσι με τρεις βιδες αλλα στο σημειο της επαφης παρεμβαλεται συμπιεσμενη
φλατζα σορμποθανης για να εχουμε ενα "φραγμα" αποσβεστικου υλικου αναμεσα στο σωμα και το ποδι.
Ο σκοπος της ολης κατασκευης ειναι να εχουμε ανα μειγμα υλικων με διαφορετικο χαρακτηρα συν αποσβεση απο το μολυβι την βαλβολινη και τη σορμποθανη.
Για το ατσαλενιο πατακι της ακιδας κοπηκαν παλι "σολες" απο το ιδιο φυσικο καουτσουκ αλλα λιγο λεπτοτερο...2mm.
 

Attachments


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.728
Reaction score
102.671
Μια, εύλογη νομίζω, απορία: Τι βάρος είχε το τελικό project?
Αν βιάζομαι, μου απαντάς στο τέλος.

Συγχαρητήρια πάντως για τον σχεδιασμό, την υπομονή και την ικανότητα! :hi:
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Και παλι ευχαριστω.
Τα κιλα ειναι πολλα...δεν θα τα πω ακομα αλλα ας πουμε οτι ειμαι πολυ ευχαριστημενος που δεν πληρωσα εγω τη UPS...
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Στη συνεχεια λοιπον ημουν αποφασισμενος να χρησιμοποιησω periphery ring γιατι πιστευω οτι οταν εχεις ενα καλο πλατω (?) ο δισκος πρεπει να ειναι "σιδερωμενος" πανω του.
Υπαρχουν πολλοι που πιστευουν αλλιως αλλα γι'αυτο το high end ειναι ωραιο...διαλεγεις τη φιλοσοφια που σου αρεσει!
Για να γινει ομως αυτο επρεπε το πλατω να ψηλωσει για να εχει καπου το periphery ring να πιαστει ωστε να αυτοκεντραρεται...
Εκοψα λοιπον ενα εξτρα μεταλλικο ματ υψους 10 mm απο αλουμινιο ωστε και να βαρυνω τις περιστρεφομενες μαζες και να δωσω βαση στο periphery ring.
Ηξερα οτι αυτο θα με οδηγουσε σε μεταβολες στην εσωτερικη αναρτηση του πλατω αλλα ειχα ενα σχεδιο για το πως θα δουλευα κι εκει.
Και βεβαιως δεν βαζεις βαρος μονο στην περιφερεια του δισκου αν θελεις να τον σιδερωσεις...βαζεις και στο κεντρο!
Σχεδιασα λοιπον και ενα custom βαρος υπολογισμενο στα 500 gr στο οποιο προεβλεψα θεση και για το
καλυτερο level της αγορας...το μεγαλο της Ortophon.
Για το καλο grip φροντισαν 3 o-ring ενω κοπηκε και βαση για ενα φυλλο σορμποθανη στο σημειο επαφης
με την ετικετα του δισκου.
Τα βαρη μεχρι στιγμης ηταν 2 κιλα στο εξτρα μεταλλικο ματ, 1.350 στο ατσαλενιο periphery ring και 0.5 κιλα στο κεντρικο βαρος δισκου...3.850 δηλαδη 4 Κg με το βινυλιο.
Aυτο χωρις να υπολογισουμε το original πλατω και τον ροτορα του μοτερ...
Δειτε μερικες φωτο:
 

Attachments


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.456
Reaction score
22.544
Με ποιο τρόπο διασφάλισες ότι το moteur του πικ απ θα έχει αρκετή ισχύ έτσι ώστε αφενός να μπορεί να γυρίζει το πλατώ και αφετέρου να γυρίζει στη σωστή ταχύτητα;
 



Μηνύματα
90
Reaction score
275
Οσο για τη ροπη του μοτερ...δεν υπαρχει κανενα προβλημα.
To μοτερ ειναι γιγαντιο και σηκωνει και παραπανω...
Ειχα κανει τα τεστ μου με αυξανομενα κιλα και απο το να πιανει τα 33 rpm στο 1/3 του δευτερολεπτου,
τα επιανε στο 1...κατι που δεν με πειραζε και ιδιαιτερα γιατι δεν φτιαχνω ενα πικαπ για dj...
Αυτο βεβαια δεν με εμποδισε να boost-αρω τα ηλεκτρονικα για να εξασφαλισω την καλυτερη τροφοδοσια του μοτερ.
Ας μη ξεχναμε οτι ενα μοτερ τραβαει το ζορι στο ξεκινημα και στο σταματημα (το μοτερ στο DP παρεχει και το "φρενο").
Αφου εχoυν πιασει την ταχυτητα οι (8.5 κιλα) περιστρεφομενες μαζες το μοτερ απλα χασμουριεται...
Οσο για τη σωστη ταχυτητα ... αυτο το εξασφαλιζει ενα συστημα που σκαναρει την ταχυτητα περιστροφης 555 φορες ανα rotation και το μοτερ απλα "δινει" ή "κοβει" ανα περιπτωση.
Το να "αντεξει" το πηγαδι βεβαιως και το συζηταμε αφου μιλαμε για υπερδιπλασιασμο βαρων.
Γι'αυτο και το πηγαδι μπηκε στο μικροσκοπιο και αποφασιστηκε η τροποποιηση του ωστε να ενισχυθει και να ησυχασει επιπλεον ...πραγμα οχι ευκολο μιας και το DP-80 εχει 82db S/N...
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.456
Reaction score
22.544
Ευχαριστώ για την απάντηση. Φαντάζομαι ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά σε belt driven πικ απς, σωστά; Τι αλλάζει στα τελευταία;
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Χμμμ...υπαρχουν καποιες διαφορες.
Στα καλα direct drive (bi-directional servo) το μοτερ εχει σιδερενιο ελεγχο στο πλατω...μοτερ επιτρεποντος.
Ελεγχει και το "τρεξιμο" και το "σταματημα" αμεσα, χωρις μεσαζοντες.
Αν υποτεθει οτι εχεις ενα μοτερ με ιμαντα (οσο ισχυρο θελεις!) που με ενα αντιστοιχο servo εφαρμοσμενο πανω στο πλατω, ελεγχει την περιστροφη,
οι τυχον διορθωσεις θα εφαρμοστουν μεσω του ιμαντα (πρακτικα αδυνατο στη μοναδα του χρονου που μιλαμε...) φτανοντας λογω ελαστικοτητας με καθυστερηση στο πλατω προκαλωντας χαος...
Η λυση ειναι ειναι η μεταδοση μεσω μη ελαστικου μεσου (κλωστη / ταινια κασετοφωνου) αλλα τοτε
υπεισερχεται η ολισθηση κλωστης/ταινιας που ειναι μαλλον ασταθμητος παραγων.
Αποψη μου ειναι οτι οσον αφορα την ακριβεια ελεγχου περιστροφης τα καλα direct drive ειναι απιαστα.
Αυτο δεν σημαινει βεβαιως οτι δεν εχουν προβληματα...φιλοσοφικα και πραχτικα!
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.456
Reaction score
22.544
Δεν διαφωνώ με την τοποθέτησή σου περί ακρίβειας ελέγχου περιστροφής των direct drive.

Το θέμα μου είναι εάν υπάρχει κάτι (π.χ. ένα test) το οποίο θα αποδεικνύει ότι το moteur του belt driven πικ απ μου, αντέχει το βάρος ενός periphery ring και κατά πόσο το extra βάρος δεν θα προκαλέσει ζημιά σε βάθος χρόνου.
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Aααα...καταλαβα!
Ενδιαφερεσαι να δεις αν μπορεις να το δοκιμασεις...
Δεν γνωριζω τι μοτερ χρησιμοποιεις...;
Μπορεις να το ψαξεις μεσω του κατασκευαστη...ισως να χρησιμοποιει το ιδιο και για ενα μοντελο με βαρυτερο πλατω οποτε προχωρας χωρις κανενα φοβο.
Αλλωστε εδω που τα λεμε υπαρχουν εταιριες που επιτηδες βαζουν undespecified μοτερ σε πικαπ που εχουν βαρια πλατω τα οποια πρεπει να τα βοηθησεις στην αρχη (σπρωχνοντας με το χερι το πλατω) για να παρουν μπρος...απ΄οσω ξερω χωρις κανενα προβλημα.
Αυτο που θα πρεπει ομως να σε ανησυχει ειναι το σχημα thrust plate-μπιλλια και τις πιθανες φθορες που θα προξενησει ενα αυξημενο περιστρεφομενο βαρος.
Αν εχεις thrust plate απο teflon ισως θα χρειαστει να κανεις αλλαγες στο τεφλον πιο συχνα...
Επισης δεν ξερω πως γινεται η στηριξη του αξονα στο οριζοντιο επιπεδο...αν ειναι με κουζινετα και τι τυπος
ειναι αυτα...
Ας εχουμε υποψη μας οτι ενα periphery ring πχ 1.5 κιλα εχει επιδραση στη στροφορμη του συστηματος
πολυ μεγαλυτερη απο ενα πλατω βαρυτερο κατα 1.5 κιλα...
Αλλο πραγμα στοχευεις με ενα βαρυτερο πλατω (εδω η στροφορμη ειναι by-product) και αλλο με ενα periphery ring που ολο το βαρος τιθεται στην περιφερεια...
Απλο τεστ:ξεκινα βαζοντας 5 δισκους πανω στο πλατω σου και συγκρινεις με στροβοσκοπιο τον χρονο
επιτευξης ταχυτητας.
Σταδιακα βαζεις 6-7-8 κοκ δισκους ξαναμετρωντας καθε φορα.
Στους 10 εισαι στα 1350 γραμμαρια περιπου...αλλα να θυμασαι οτι σε αδρανεια περιστροφης υστερεις
σε σχεση με ενα periphery ring ...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.456
Reaction score
22.544
To πικ απ μου είναι το Pro-Ject Xtension 12. Για να μην χαλάω άλλο το thread σου, αν θες, τα υπόλοιπα τα λέμε μέσω pm.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Επειδή ίσως το θέμα με μοτέρ, πηγάδι και βάρος στο πλατό, μπορεί να ενδιαφέρει κι'άλλους (εμένα πάντως σίγουρα). Μήπως καλύτερα θα είναι να ανοικτεί ένα καινούριο θέμα, με όλες αυτές τις πληροφορίες;
Ευχαριστώ.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.949
Μηνύματα
3.035.357
Members
38.521
Νεότερο μέλος
mgm
Top