- Μηνύματα
- 7.571
- Reaction score
- 9.530
Ένας dolby κινηματογράφος έχει optimal white level τα 107 nits ή αν δεχτούμε τα νούμερα σου, 116 (μικρή διαφορά έχει).More links and resources:
Σχετικά με τη χρωματική απόδοση:
Σε αυτό α![]()
AV NIRVANA LIVE with MediaLight's Jason Rosenfeld | Boost your TV viewing experience for just $50 or less! Join AV NIRVANA and Jason Rosenfeld (President and Founder, Scenic Labs, LLC) for a discussion on... | By avnirvana.com | Facebook
Boost your TV viewing experience for just $50 or less! Join AV NIRVANA and Jason Rosenfeld (President and Founder, Scenic Labs, LLC) for a discussion on...fb.watch
Σχετικά με την οπτική κόπωση, την αντίθεση κλπ
περίπου από το 15' αν και είναι όλο πολύ ενδιαφέρον
Για αναφορά, σχετικά με το 2ο βίντεο σε οθόνη 100" όπως η δική μου:
2800lm/(2.24m*1.25m)=1000lm/m^2(nits)=294Foot-Lamberts
Η οπτική κόπωση λοιπόν υπεισέρχεται από τα 16F-L=55nits=55lm/m^2 το οποίο είναι το κινηματογραφικό φως (όχι Dolby Vision (HDR) Cinema που είναι 34FL=116.5nits).
Όπως λέει ο Joe Kane που συμμετείχε στις αρχικές έρευνες ένα 3-5% της μέγιστης φωτεινής έντασης του θεάματος είναι το πρακτικά επιθυμητό.
Στην περίπτωσή μου, με ~7m περίμετρο η ελάχιστη φωτεινή ροή των LEDs θα ήταν ~55lm ή 30-40nits στον τοίχο ανάλογα με την τοποθέτηση (κάθετα ή υπό κλίση προς τον τοίχο). Αυτό όμως είναι το τελευταίο ζήτημα:
Να τυλίξω την οθόνη ή να αφήσω 1m κάτω στο κέντρο χωρίς;
Έχει χωροταξικά πλεονεκτήματα , καθώς το έπιπλο με τα μηχανήματα κρύβει τον τοίχο κάτω από την οθόνη ενώ δεν αποκλέιεται κάποια στιγμή να μπει το κεντρικό στον τοίχο. Επιπλέον, κερδίζω από το διπλό έλεγχο (wifi και IR) αλλά και από χαμηλότερη ελάχιστη και μέγιστη φωτεινή ροή 0.5-50lm/m αντί 8-800lm/m ή 2-200nits και 32-3.200nits αντίστοιχα στο σύνολο της οθόνης.
O dolby κινηματογράφος όμως, παίζει υλικό που έχει γίνει master αποκλειστικά για τέτοιες αίθουσες κι αυτές πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Όταν η ίδια ταινία βγαίνει σε blu ray, η κουβέντα αλλάζει δραματικά.
Κατα το mastering, κανένας δε λαμβάνει υπόψιν τους προβολείς, αλλά τις (σύγχρονες) τηλεοράσεις.
Εδώ λοιπόν πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ sdr υλικού κι hdr και φυσικά να μη ξεχαστούν κάποιες βασικές αρχές βιντεοπροβολής.
Για sdr
Κάποτε το νούμερο ήταν τα 10-12fl. Σήμερα θεωρώ ότι 14-17 fl είναι ιδανικά. Πάντα όμως θα παίζει ρόλο το πόσο optimized είναι η αίθουσα προβολής και τι περιθώρια μας δίνει έτσι ώστε κατεβάζοντας τη φωτεινότητα να κερδίσουμε σε κοντράστ.
Για hdr
Απο που να το πιάσει τώρα κανείς; Θα πρέπει να γίνει κατανοητό σαν πρότυπο το hdr.
Δεδομένου ότι οι προβολείς προωθούν μια υβριδική λύση, καθώς δεν μπορούν να πλησιάσουν τις προδιαγραφές φωτεινότητας μιας τηλεόρασης, αναζητείται μια χρυσή τομή ανάμεσα σε επαρκές κοντράστ, color volume και φωτεινότητα.
Μπαίνει λοιπόν ο όρος "tone mapping" στην εξίσωση, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει στις τηλεοράσεις.
Ακόμα περισσότερο το dynamic tone mapping που διαβάζει τα εικονοστοιχεία ανά καρέ ή ανα σκηνή.
Το ότι ένας προβολέας φτάνει τα 300 nits δε σημαίνει ότι θα παίζει τόσο φωτεινά, αν ρυθμιστεί σωστά.
Μπορούμε να ρυθμίσουμε, για παράδειγμα, το κυρίως υλικό να φτάνει μέχρι τα 70-80-100 nits και το υπόλοιπο περιθώριο μέχρι τα 300 να είναι headroom για τα highlights.
Για τα οικονοστοιχεία εκείνα, δηλαδή, που θα ορίσουμε εμείς (αν έχουμε τη δυνατότητα) και κρύβουν λεπτομέρεια που κάνει πιο δυναμική την εικόνα.
Προφανώς αυτά δεν είναι απλά πράγματα να γίνουν κι είναι ο βασικός λόγος που συσκευές σαν τον Madvr Envy και τον Lumagen κοστίζουν τα κέρατα τους.
Εμπειρικά σου λέω ότι σε έναν περιποιημένο χώρο, 100-130 nits είναι ξεκούραστα κι εντυπωσιακά.
Προσωπικά μπορώ να πάω και περισσότερα με τον JVC μου, αλλά μετά αρχίζω κι ανεβάζω το κοντράστ και το black level σε μη αποδεκτά-για το γούστο μου-επίπεδα.
Όλα τα παραπάνω τα αναφέρω για να κατανοήσεις γιατί σε κουράζει τόσο πολύ η βιντεοπροβολή.
Θεωρώ ότι το ψάχνεις λίγο ανάποδα. Η λύση δεν είναι το bias lighting, παρά τη φώτο που έχω βάλει στο avatar μου. Είναι ωραίο εφε, αλλά κατά τ' άλλα φρου φρου κι αρώματα. Το κοντράστ το σκοτώνει ή τουλάχιστον το μειώνει.
Η λύση είναι να χαλιναγωγήσεις τη φωτεινότητα του προβολέα σου και να προσπαθήσεις να τον ρυθμίσεις σωστά.
Και για τα 2 αμφιβάλλω, γιατί δεν πιστεύω να έχει ρυθμιστικά που να το επιτρέπουν.
Έχει ας πούμε ίριδα ή σκάλα να κατεβάσεις τη φωτεινότητα του;
Επίσης, θα επιμείνω, γράφεις για 6500k λεντοταινίες κλπ κλπ και ενδεχόμενες χρωματικές αλλοιώσεις και δεν έχεις μετρήσει καν το λευκό και τα χρώματα του προβολέα σου.
Μήπως πρέπει να αρχίσεις απο εκει;