To (fully) balanced or not to (fully) balanced?

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Ναι γι'αυτό τέσσερις δεκαετίες τώρα βλέπουμε καλώδια μερικών χιλιάδων ευρώ με ειδικές "βάσεις" να κοσμούν τις εγκαταστάσεις παθητικών ηχείων....

Πέραν τις πλάκας τι εννοείς balanced συνδέσεις υψηλού κόστους;
τι να εννοώ ... σύγκριση καλωδίων παθητικών ηχείων με καλώδια balanced που επιφέρουν επιπρόσθετα κόστος τουλάχιστον για τα απαιτούμενα XLR interface πάνω στις αντίστοιχες συσκευές - ενεργά ηχεία
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Δυστυχώς ο Μάρκου έχει δίκιο.
Το true balanced θέλει συμμετρία με διπλα κυκλώματα.
Τα υπόλοιπα είναι...αλχημείες.
Να κάνει το βύσμα κλικ και να κοιμάσαι ήσυχος...
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
Δυστυχώς ο Μάρκου έχει δίκιο.
Το true balanced θέλει συμμετρία με διπλα κυκλώματα.
Τα υπόλοιπα είναι...αλχημείες.
Να κάνει το βύσμα κλικ και να κοιμάσαι ήσυχος...
Σωστο. Ασε που νομιζω οτι και στα βυσματα κατι που αναφερει και εκει εχει δικιο. Το μεγαλο αγχος στα επαγγελαμτικα στουντιο ειναι η καλη ποιοτητα XLR βυσματων, οχι μονο κυριως για την ποιοτητα τους στον ηχο, αλλα κυριως ο μεγαλος τους φοβος ειναι οπως συμβαινει μερικες φορες να κολλησει , το βυσμα και μετα να πρεπει να αφαιρεσουν και τον ακροδεκτη απο το εν λογω μηχανημα. Το να πολυ κανει κλικ δε ξερω εαν ειναι καλο κατα αναγκη. Αυτα που πολυ κανουν κλικ ειναι αυτα που κολλανε.
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
Σωστο. Ασε που νομιζω οτι και στα βυσματα κατι που αναφερει και εκει εχει δικιο. Το μεγαλο αγχος στα επαγγελαμτικα στουντιο ειναι η καλη ποιοτητα XLR βυσματων, οχι μονο κυριως για την ποιοτητα τους στον ηχο, αλλα κυριως ο μεγαλος τους φοβος ειναι οπως συμβαινει μερικες φορες να κολλησει , το βυσμα και μετα να πρεπει να αφαιρεσουν και τον ακροδεκτη απο το εν λογω μηχανημα. Το να πολυ κανει κλικ δε ξερω εαν ειναι καλο κατα αναγκη. Αυτα που πολυ κανουν κλικ ειναι αυτα που κολλανε.
Decembered το χα χα ειναι αποδοκιμασια μαλλον ε ? (γιατι δε ειμαι σιγουρος εγω για αυτα τα μοτζι πως τα λετε).

Εαν ναι, που μαλλον ναι, ΟΚ δε πειραζει, δε συμφωνω στα παντα μαζι σου xa xa. Μονο στα φιλοσοφικα 100 %.

Εγω εξαλλου εχω εναν 300 βατ true balanced οποτε τι περιμενεις να πω, χε χε. Εαν τον ανοιξεις ειναι ολα ιδια σαν καθερεπτης , μεχρι και oι ασφαλειες (οι γυαλινες ε, δε ειμαι τοσο χαι ενδας να τις εχω αλλαξει με κεραμικες. Πλακα κανω δοκιμασα απο ενα φιλο που ειχε και μου αρεσαν οι γυαλινες, αληθεια λεω. Go figure).
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.566
Reaction score
37.866
Αυτα που πολυ κανουν κλικ ειναι αυτα που κολλανε.
εδω γελασα..
σε ενα στουντιο οπου τρεχουν καλωδια κτλ, χρειαζεται να ασφαλιζει το βισμα, τα xlr παρεχουν ασφαλεια σχετικα και για την αποσυνδεση..αλλα και για να μην μενουν μεσα.. τα rca μπορει να σπασει το βισμα αν βρεθουν υπο πιεση και κληση..δε χρησιμοποιουνται.. και ειναι εστι κατασκευασμενα τα μηχανηματα για γρηγορη επιδιωθρωση-αντικατασταση :)
Go figure
say someone stole a line from Ezra Pound....
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
εδω γελασα..

say someone stole a line from Ezra Pound....
Και ομως δεν επρεπε νομιζω. Εχω 2 πολυ φιλους που δουλευουν σε πολυ μεγαλα στουντιο και μου το ειπανε.. Μου ειπανε οτι μερικα πιο ακριβα που κανουν ενα πολυ απαλο και μαλακο κλικ , αυτα ειναι που δε κολλανε, οχι αυτα που ξερουμε εμεις.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.566
Reaction score
37.866
ουελ ειναι κωμικο .. τα στανταρτ της γνωστης εταιριας που εχουμε ολοι ειναι υπεραρκετα , αν τωρα καποιος τρεχει με χαλιεντικα βυζματα.. πολυ πιθανο να συμβαινουν ατυχηματα .. :)
300 βατ true balanced
μαρεσει ! :thumbsup:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Δεν είναι πράγματα που αφορούν τον χρήστη, οι τοπολογίες των κυκλωμάτων και άλλες θεωρίες συνωμοσίας.

Λόγου χάριν, ένα op-amp στην είσοδο της συσκευής μπορεί να μετατρέψει άριστα το balanced σε unbalanced και αντιστρόφως, χωρίς να χαθεί τίποτα απολύτως, και δεν είναι δικό σας θέμα να κρίνετε γιατί το κάνει αυτό, πως λειτουργεί το Ντακ, τι δυναμικό εύρος έχει το συγκεκριμένο τσιπσετ στο Ντακ και δεξερωγωτι άλλο.

Δεν είστε σχεδιαστές μηχανημάτων, ούτε έχετε καμία σοβαρή άποψη για το τι σημαίνει το διαφορικό σήμα στην κυκλωματικη σχεδίαση και που, και τι θα μπορούσε να χάσει στη διαδρομή, όπως και τι δε χάνεται.

Δεν ξέρω γιατί το τραβάτε αυτό το σκοινί, δε καταλαβαίνω ούτε το λόγο ούτε το σκοπό.

Η δήθεν βαθιά γνώση του κάθε χαϊεντά πάνω σε όλα, είτε είναι προενισχυτικές διατάξεις είτε τελικές βαθμίδες είτε οτιδήποτε, κάπου φτάνει να είναι αστεία.

Οι σχεδιαστές μηχανημάτων, έμπειροι και γνώστες των αντικειμένων αυτών, είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι για να επιλέξουν την σοφότερη σχεδίαση για κάθε κοστολογιο, και να μην ξοδεύουν τζάμπα κι άδικα υλικά και τελικά ..λεφτά.

Ο απλός χρήστης, γιατί σε αυτό το τσουβαλι βρισκόμαστε όλοι μας εδώ μέσα, μπορεί να γνωρίζει ελάχιστα μόνο πράγματα, κι ένα ασφαλές στοιχείο είναι πως το RCA είναι πολύ υποδεέστερο του XLR στις συνδέσεις των μηχανημάτων του, είτε πρόκειται για συνδέσεις μήκους μισού μέτρου ενός πικάπ, είτε 20 μέτρων συνδέσεις σε πολύπλοκα ιμερσιβ σεταπ.

Σε κάποιες περιπτώσεις, λίγες, μπορεί να έχει και προβλήματα ο χρήστης με τα RCA, κυρίως θορύβων (βομβοι, προβλήματα γειωσεων, κλπ). Σπάνιο, αλλά μπορεί και να συμβεί.
Στα πιο πολύπλοκα σεταπ, είναι λίγο πιθανότερο να συμβεί. Λίγο.

Εκτός αυτού, ο τυπικός χρήστης δεν έχει άλλο λόγο να πει κάτι, ούτε είναι άξιος να καταλάβει τα προτερήματα του ενός σε σχέση με το άλλο, και τα συμπεράσματα που βγάζει (τα εμπειρικά) συνήθως είναι εντελώς λάθος. Τι συνήθως δηλαδή, καλύτερα να πούμε "κατά 999/1000".

Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες συνωμοσίας.
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
εδω γελασα..
σε ενα στουντιο οπου τρεχουν καλωδια κτλ, χρειαζεται να ασφαλιζει το βισμα, τα xlr παρεχουν ασφαλεια σχετικα και για την αποσυνδεση..αλλα και για να μην μενουν μεσα.. τα rca μπορει να σπασει το βισμα αν βρεθουν υπο πιεση και κληση..δε χρησιμοποιουνται.. και ειναι εστι κατασκευασμενα τα μηχανηματα για γρηγορη επιδιωθρωση-αντικατασταση :)

say someone stole a line from Ezra Pound....
Ωραιο τραγουδι. Που τα βρισκεις ολα αυτα. Τιποτε δε ξερω ρε συ εγω. Αντε να ψαχνω τωρα για αυτον και Slapp happy. Πλακα κανω παντα να ποσταρεις μουσικη να μαθαινω και κατι. Για καποιο λογο πτι μουσικη βαζεις με αρεσει και ψαχνω τα πσοτ σου.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.566
Reaction score
37.866
Ωραιο τραγουδι. Που τα βρισκεις ολα αυτα. Τιποτε δε ξερω ρε συ εγω. Αντε να ψαχνω τωρα για αυτον και Slapp happy. Πλακα κανω παντα να ποσταρεις μουσικη να μαθαινω και κατι. Για καποιο λογο πτι μουσικη βαζεις με αρεσει και ψαχνω τα πσοτ σου.
...θεουλης ο Peter Blegvad..slapp happy με την υπερμπαντα τους Henry Cow..
(αλλα και στον δισκο go figure...παιζει αφροκρεμα στους συμμετεχοντες)

(δισκαρα...)
 

Μηνύματα
360
Reaction score
554
Πάντως φαίνεται να μην είναι ξεκάθαρο ποιοι έχουνε fully balanced κύκλωμα στους pre/pro.
O Denon του @JOHN MARKOU ειναι ίσως ο μόνος fully balanced.
Επίσης νομίζω το ίδιο ισχύει και για τους Emotiva με τον RMC1/-L να ειναι fully balanced σε όλα τα κανάλια ενω ο XMC-2 ειναι fully balanced στα 3 μπροστινα. Συγκεκριμένα αναφέρουν πως έχουν ένα dac chip σε fully differential mode για καθε κανάλι στον RMC-1/L και ένα dac chip σε fully differential mode για τα 3 μπροστινα στον XMC-2 . Δεν εχω δει κάποια άλλη εταιρία να αναφέρει κάτι αντιστοιχο για τους pre-pro της.
Αυτά για το fully balanced. Από εκει και έπειτα όμως ακόμα και fully balanced να μην είναι ένας pre/pro παλι έχει όφελος μιας στέλνει balanced σημα στον ενισχυτη/ενεργο ηχειο, οπου θα αφαιρεθει όλος ο θόρυβο που θα μαζεψει ενα μακρύ καλώδιο χαμηλής τάσης.
Αυτα καταλαβαίνω εγω χωρις να έχω εξειδίκευση στα ηλεκτρονικά, οπότε μπορεί να είμαι εντελώς λάθος.

Τέλος νομίζω είναι μεγαλύτερης σημασίας το αν θα δουλεύει ένας pre/pro, το ποσα κανάλια υποστηρίζει και το επίπεδο της ισοστάθμισης που μπορεί να κάνει , παρά το αν έχει 90SNR+D vs 95...
 
Last edited:

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
Δεν είναι πράγματα που αφορούν τον χρήστη, οι τοπολογίες των κυκλωμάτων και άλλες θεωρίες συνωμοσίας.

Λόγου χάριν, ένα op-amp στην είσοδο της συσκευής μπορεί να μετατρέψει άριστα το balanced σε unbalanced και αντιστρόφως, χωρίς να χαθεί τίποτα απολύτως, και δεν είναι δικό σας θέμα να κρίνετε γιατί το κάνει αυτό, πως λειτουργεί το Ντακ, τι δυναμικό εύρος έχει το συγκεκριμένο τσιπσετ στο Ντακ και δεξερωγωτι άλλο.

Δεν είστε σχεδιαστές μηχανημάτων, ούτε έχετε καμία σοβαρή άποψη για το τι σημαίνει το διαφορικό σήμα στην κυκλωματικη σχεδίαση και που, και τι θα μπορούσε να χάσει στη διαδρομή, όπως και τι δε χάνεται.

Δεν ξέρω γιατί το τραβάτε αυτό το σκοινί, δε καταλαβαίνω ούτε το λόγο ούτε το σκοπό.

Η δήθεν βαθιά γνώση του κάθε χαϊεντά πάνω σε όλα, είτε είναι προενισχυτικές διατάξεις είτε τελικές βαθμίδες είτε οτιδήποτε, κάπου φτάνει να είναι αστεία.

Οι σχεδιαστές μηχανημάτων, έμπειροι και γνώστες των αντικειμένων αυτών, είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι για να επιλέξουν την σοφότερη σχεδίαση για κάθε κοστολογιο, και να μην ξοδεύουν τζάμπα κι άδικα υλικά και τελικά ..λεφτά.

Ο απλός χρήστης, γιατί σε αυτό το τσουβαλι βρισκόμαστε όλοι μας εδώ μέσα, μπορεί να γνωρίζει ελάχιστα μόνο πράγματα, κι ένα ασφαλές στοιχείο είναι πως το RCA είναι πολύ υποδεέστερο του XLR στις συνδέσεις των μηχανημάτων του, είτε πρόκειται για συνδέσεις μήκους μισού μέτρου ενός πικάπ, είτε 20 μέτρων συνδέσεις σε πολύπλοκα ιμερσιβ σεταπ.

Σε κάποιες περιπτώσεις, λίγες, μπορεί να έχει και προβλήματα ο χρήστης με τα RCA, κυρίως θορύβων (βομβοι, προβλήματα γειωσεων, κλπ). Σπάνιο, αλλά μπορεί και να συμβεί.
Στα πιο πολύπλοκα σεταπ, είναι λίγο πιθανότερο να συμβεί. Λίγο.

Εκτός αυτού, ο τυπικός χρήστης δεν έχει άλλο λόγο να πει κάτι, ούτε είναι άξιος να καταλάβει τα προτερήματα του ενός σε σχέση με το άλλο, και τα συμπεράσματα που βγάζει (τα εμπειρικά) συνήθως είναι εντελώς λάθος. Τι συνήθως δηλαδή, καλύτερα να πούμε "κατά 999/1000".

Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες συνωμοσίας.
Ναι σωστα ολα αυτα που γραφεις. Εγω προσωπικα δε τραβαω κανα σκοινι και συμφωνω οτι καθε τοπολογια εχει τα καλα της και τα κακα της και αναλογα και την τιμη. (εξαλλο δεν εξεφρασα αποψη για ποια AVR εχουν η δεν εχουν που λεει ο κος Μαρκου αλλα για τη θεωρητικη αναλυση του ως προς τοπολογιες γενικα)

Απλως, θεωρητικα και γενικα δεν υπαρχει μια ντεμεκ ιεραρχια υποτειθεται ? Απο χειροτερο προς καλυτερο RCA, balancd απλο (ψευδο) με op amps ή μετασχ και μετα true balanced ? Εμενα μου τα εχουν πει αυτα 3 κατασκευαστες που κανουν απο ολα και ο κατασκευαστης της κεφαλης μου ακομα. Παντως (οσον αφορα καλωδια μονο) ΟΚ εχω ενα φιλο που προτιμησε το RCA καλωδιο του απο to XLR του. Λεει οτι του αρεσει καλυτερα και οτι τα ΧLR του κανουν τη μουσικη σαν να μην εχει "εδραιωση" στη γη , ειναι λιγο στον αερα ολα τα οργανα. Εγω δε εχω παρατηρησει τετοιο πραγμα. Αβυσσος η ψυχη του χαιεντα χ εχε
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.566
Reaction score
37.866
εχει μπλεξει τη γειωση με την απογειωση ο φιλος σου...βαλτου να ακουσει διζ χιτ.. 🐒 (στο ιδιο λειμπελ ειναι -καπου πρεπει να εχω μια μινι δισκογραφια του λειμπελ 8-)-να κατι τετοια... τα ακουω στο συστημα μου και γελαω με τα χαλια μου)
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Decembered το χα χα ειναι αποδοκιμασια μαλλον ε ? (γιατι δε ειμαι σιγουρος εγω για αυτα τα μοτζι πως τα λετε).

Εαν ναι, που μαλλον ναι, ΟΚ δε πειραζει, δε συμφωνω στα παντα μαζι σου xa xa. Μονο στα φιλοσοφικα 100 %.

Εγω εξαλλου εχω εναν 300 βατ true balanced οποτε τι περιμενεις να πω, χε χε. Εαν τον ανοιξεις ειναι ολα ιδια σαν καθερεπτης , μεχρι και oι ασφαλειες (οι γυαλινες ε, δε ειμαι τοσο χαι ενδας να τις εχω αλλαξει με κεραμικες. Πλακα κανω δοκιμασα απο ενα φιλο που ειχε και μου αρεσαν οι γυαλινες, αληθεια λεω. Go figure).
Full dual mono amp δηλαδή;
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Δεν είναι πράγματα που αφορούν τον χρήστη, οι τοπολογίες των κυκλωμάτων και άλλες θεωρίες συνωμοσίας.

Λόγου χάριν, ένα op-amp στην είσοδο της συσκευής μπορεί να μετατρέψει άριστα το balanced σε unbalanced και αντιστρόφως, χωρίς να χαθεί τίποτα απολύτως, και δεν είναι δικό σας θέμα να κρίνετε γιατί το κάνει αυτό, πως λειτουργεί το Ντακ, τι δυναμικό εύρος έχει το συγκεκριμένο τσιπσετ στο Ντακ και δεξερωγωτι άλλο.

Δεν είστε σχεδιαστές μηχανημάτων, ούτε έχετε καμία σοβαρή άποψη για το τι σημαίνει το διαφορικό σήμα στην κυκλωματικη σχεδίαση και που, και τι θα μπορούσε να χάσει στη διαδρομή, όπως και τι δε χάνεται.

Δεν ξέρω γιατί το τραβάτε αυτό το σκοινί, δε καταλαβαίνω ούτε το λόγο ούτε το σκοπό.

Η δήθεν βαθιά γνώση του κάθε χαϊεντά πάνω σε όλα, είτε είναι προενισχυτικές διατάξεις είτε τελικές βαθμίδες είτε οτιδήποτε, κάπου φτάνει να είναι αστεία.

Οι σχεδιαστές μηχανημάτων, έμπειροι και γνώστες των αντικειμένων αυτών, είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι για να επιλέξουν την σοφότερη σχεδίαση για κάθε κοστολογιο, και να μην ξοδεύουν τζάμπα κι άδικα υλικά και τελικά ..λεφτά.

Ο απλός χρήστης, γιατί σε αυτό το τσουβαλι βρισκόμαστε όλοι μας εδώ μέσα, μπορεί να γνωρίζει ελάχιστα μόνο πράγματα, κι ένα ασφαλές στοιχείο είναι πως το RCA είναι πολύ υποδεέστερο του XLR στις συνδέσεις των μηχανημάτων του, είτε πρόκειται για συνδέσεις μήκους μισού μέτρου ενός πικάπ, είτε 20 μέτρων συνδέσεις σε πολύπλοκα ιμερσιβ σεταπ.

Σε κάποιες περιπτώσεις, λίγες, μπορεί να έχει και προβλήματα ο χρήστης με τα RCA, κυρίως θορύβων (βομβοι, προβλήματα γειωσεων, κλπ). Σπάνιο, αλλά μπορεί και να συμβεί.
Στα πιο πολύπλοκα σεταπ, είναι λίγο πιθανότερο να συμβεί. Λίγο.

Εκτός αυτού, ο τυπικός χρήστης δεν έχει άλλο λόγο να πει κάτι, ούτε είναι άξιος να καταλάβει τα προτερήματα του ενός σε σχέση με το άλλο, και τα συμπεράσματα που βγάζει (τα εμπειρικά) συνήθως είναι εντελώς λάθος. Τι συνήθως δηλαδή, καλύτερα να πούμε "κατά 999/1000".

Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες συνωμοσίας.

Καλά όλα αυτά... αλλά έστω ο χρήστης που λες πως δεν πρέπει να ασχολείται...
Έχει έναν προ κ ένα τελικό που έχουν και τους 2 τρόπους σύνδεσης... rca & xlr με το op-amp που λες και συ (όχι full balanced).
Έστω επίσης (το πιο πιθανό όπως λες και συ) να μην έχει προβλήματα θορύβων, γειώσεων...

Θα καταλάβει καμιά διαφορά με τη μία σύνδεση σε σχέση με την άλλη;;; (ας πούμε σε blind test);
Αν μετρήσουμε με το μικροφωνάκι μας, θα βρούμε κάποια διαφορά;
 
Last edited:

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
ουελ ειναι κωμικο .. τα στανταρτ της γνωστης εταιριας που εχουμε ολοι ειναι υπεραρκετα , αν τωρα καποιος τρεχει με χαλιεντικα βυζματα.. πολυ πιθανο να συμβαινουν ατυχηματα .. :)

μαρεσει ! :thumbsup:
Καλα μη βιαζεσαι, εχω και SET 35 watt class A, που νομιζω δε σε αρεσουν και πολυ. Εγω παντως σιγα μη κατσω να σκασω. Πηρα και τις δυο τοπολογιες και ακουω χα χα. Εμαθα και απο σας περιποιηση χωρου, ολα καλουτσικα τωρα. Πολυκαναλο ντε κσερει ? και ντεν εχει λπτα . Στην αλλη ζωη τωρα. Λεω να παω να ακουσω καπου να δω τι χανω που λεει και ο Costas ear. Αλλα καλυτερα να μη το κανω , γιατι εαν ειναι και πολυ καλυτερα θα ζηλεψω και μετα δε θα ευχαριστιεμαι τα δικα μου χα χα. Ασε καλα ειμαι προς το παρον στην αγνοια μου. Ignorance is bliss. (οταν γερασεις δε αντεχεις και πολλα πολλα ιδιως στην Ελλαδα).
Full dual mono amp δηλαδή;
Δεν ξερω απο ορολογιες καλα. Θα πω βλακεια. Ειναι ολοκληρωμενος true balanced (ολα διπλα ειναι καθερεπτης) 340 watt για την ακριβεια (οχι 300 , για να ζηλεψει περισσοτερο ο αγαπητος μου Decembered. Που δεν εχει τιποτε να ζηλεψει α) επειδη ξερει περισσοτερα αο μουσικη και β) τον κοβω σαν πιο ισοροοπημενο ατομο απο εμενα γ) ειναι νεοτερος δ) βλεπω διαβαζει πιο πολλα βιβλια ε) .... και αλλα πολλα απο οτι ψυχανεμιζομαι.
 


Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
3 υπάρχουν..
-Γλομποι
-analogue άνευ γλόμπων
-digital πχ class d
Εχει και κλαση Η Ζ κλπ . Τι θα γινει ολα θα τα παρουμε ? χα χα. Εγω πηρα αυτα που εχουν διαφορα μεγαλη μεταξυ τους. Για παραδειγμα ultralinear και push pull δε θα επαιρνα. Μου ψιλοακουγονται σα τρανσιστορ αυτα που τολαχιστον ειχα την ευκαιρια να ακουσω οταν παλαι ποτ ψωνισα. Τηρωμενων παντα των αναλογιων, εννοειται οτι γενικευω. Το λεω για θα πεσουν να με φανε, αλλα βιαζομαι , να παω και να φαω κατι ε ? Εχω α φαω απο προχθες χα χα
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.716
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top