Toe in & Cross firing

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Τα pdf της trinnov είναι περισσότερο το δεύτερο. Τα πειραματικά στούντιος με τα σούπερ πολλά κανάλια, σούπερ ιμέρσιβ, κλπ. είναι περισσότερο το πρώτο. Και από όσο θυμάμαι από τις φωτό, δεν εφαρμόζουν κροσφαιρ.
 

Μηνύματα
1.049
Reaction score
1.552
Το ζητούμενο είναι οι άκρη δεξιά καθήμενοι ακροατές, είτε σε 1 είτε σε 32 σειρές καθισμάτων, να ακούν τα αριστερά κανάλια (front & back L, + left surround + Atmos L) σε ίση στάθμη με τα δεξιά κανάλια, αυτά που βρίσκονται ..δίπλα τους.
μπορεί να γίνει αυτό;
με κάτι τέτοιο ίσως;

https://jblpro.com/en/products/cbt-50la-1


edit
τώρα είδα το επόμενο μήνυμά σου
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Όχι ρε, αυτό λέμε.

Τα ηχεία δίπλα του, θα τα έχει off axis, με αποτέλεσμα να πέφτει η στάθμη από αυτά προς αυτόν.

Τα απέναντι ηχεία, τα απομακρυσμένα, θα τα βλέπει on axis, οπότε θα παίρνει τη μέγιστη δυνατή στάθμη από αυτά.
Σκέφτεσαι αριστερά δεξιά. Σκέψου μπρος πίσω.

1.png


Ο εμπρός αριστερά ακροατής έχει τελείως οφ άξις και μακρυά τα πίσω αριστερά. Δεν θα ακούει τα πίσω αριστερά όσο τα εμπρός αριστερά.

(Εκτός αν ρυθμίσεις στάθμες για να ακούει και τα πίσω το ίδιο αλλά τότε πέθανες τον πίσω ακροατή. Θα ακούει μόνο τα πίσω.)

Δεν παίζ σε λέω.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Για σένα ακολουθούν φωτογραφίες από το δικό μου σεταπ, με τις αποστάσεις μετρημένες. ❤

Έτσι βλέπει και ακούει ο αριστερά καθήμενος ακροατής θεατής: (έβγαλα φωτογραφία επακριβώς από το κέντρο της αριστερής πολυθρόνας, αλλά έχω υποχρεώσει τον καθήμενο να κάθεται λίγο προς τα δεξιά στην πολυθρόνα του, διότι το ηχείο του κόβει εικόνα 😁 με αποτέλεσμα ακόμα καλύτερο του αναμενόμενου)

1000009535.jpg


Απόσταση ακρόασης όλων των ηχείων, στα 2.35 από την mlp.

Το εμπρός ηχείο το βλέπει off axis σε απόσταση 1.97

1000009537.jpg


Το απέναντι ηχείο το βλέπει on axis σε απόσταση 2,75

1000009536.jpg


Επίσης, on axis βλέπει και το front wide right, ενώ εντελώς off axis βλέπει το front wide left.

Οπότε, για τον καθήμενο στην άκρη, έχουμε τα 2 main, με αποστάσεις 1,97 και 2,75.
Διαφορά μεταξύ τους, 78cm.
Το 78 ισούται με το 1/3 της απόστασης όλων από την mlp. 😎
Πάνω κάτω, τόσο απέχουν μεταξύ τους τα κεφάλια των εμπρός 3 καθήμενων ακροατών.
1/3. Μαγικό.😁😂🤣🤪

Η πτώση στάθμης του απέναντι main λόγω της αύξησης απόστασης (+78cm) μετρημένα (στάνταρ) εξισορροπείται 100% από την πτώση στάθμης λόγω off axis του αριστερού main.
Εύκολα το τσεκαρω ανά πάσα στιγμή με ροζ θόρυβο. 😎

Οπότε, ακούει κανονικά και τα δύο κανάλια, κι έχει σωστή μουσική εικόνα μπροστά του.

Το όμοιο συμβαίνει με τα πίσω, με τα εμπρός ατμος και με τα πίσω άτμος.

Επειδή δεν έχω διαφορετικό ύψος (από όλα τα υπόλοιπα) στα πλαϊνά, αυτό δεν το έχω επιτύχει με αυτά. Θέλει να σηκώσω λίγο πιο ψηλά τα πλαϊνά, ώστε το δεξί να κοιτάει on axis τον αριστερά καθήμενο.

Γίνεται πάντως, και σκοπεύω κάποτε να το φτιάξω κι αυτό.
Ο εμπρός αριστερά ακροατής έχει τελείως οφ άξις και μακρυά τα πίσω αριστερά. Δεν θα ακούει τα πίσω αριστερά όσο τα εμπρός αριστερά.
Και τα δύο αριστερά (εμπρός και πίσω) ο αριστερός ακροατής τα έχει off axis και τα ακούει στην ίδια στάθμη. Η διαφορά απόστασης (μεταξύ εμπρός και πίσω αριστερού από τον αριστερά καθήμενο) είναι μικρή, και επειδή είναι και τα δύο off axis, έχουν πέσει ~3 dB και τα δύο.

Τα απέναντι, και τα δύο, τα έχει on axis και τα ακούει στην ίδια στάθμη.

Μην σκέφτεσαι toe in & toe out, σημασία έχει on axis και off axis.

ΥΓ. Χωρίς cross firing, οι διαφορές στάθμης ανάμεσα στους δορυφόρους για τον άκρη δεξιά καθήμενο ακροατή, είναι σαφώς σημαντικά μεγαλύτερες.

ΥΓ.2. Έχω βελτιστοποιήσει εικόνα και ήχο για 3 καθήμενους ακροατές, σε 1 σειρά καθισμάτων, η μεσαία επακριβώς στο κέντρο του κύκλου ακρόασης. 💋
Κύριος στόχος μου, ήταν πάντα η μεγαλύτερη το δυνατόν διεύρυνση της mlp. 😎
Νομίζω έχει πάει επιτυχώς σε συνολικό πλάτος 1μ, δηλαδή 50cm δεξιά και αριστερά του κεντρικού σημείου της mlp, είναι χωρίς καμία ουσιαστικά αντιληπτή διαφορά. 😎
Τα πίσω 2 καθίσματα, τα έχω "βοηθητικά", για παιδιά ή γυναίκες, δεν πολυασχολούμαι. 😁😂🤣🤪
Άλλωστε, πάνω από 3 βλαμμένοι, δε μαζευόμαστε ποτέ. 😂😁🤣🤪
Ωστόσο, μαζί με παιδιά, μια 5-αδα μαζεύεται, και αν έρθει κι άλλο παιδί, βάζω ένα μικρό σκαμπό ανάμεσα στα 2 πίσω καθίσματα, οπότε έχω 6 θέσεις, φινίτο, για περισσότερες πάμε στο Cosmos. 😎
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Τα πράγματα είναι απλά (και γεωμετρικά). Όσο βελτιώνεται (διευρύνεται) το sweet spot στον άξονα Χ, τόσο χαλάει στο άξονα Υ.

Τα υπόλοιπα είναι γούστα, συνήθειες και προτιμήσεις.Αχ, είπα προτιμήσεις και θυμήθηκα Χαρμπεθ. Μπα σε καλό μου.

Αν ο άξονας Υ δεν ενδιαφέρει για οποιοδήποτε λόγο, βουρ για crossfire. Βουρ επίσης στους στερεοφωνικους. Τώρα οι μονοφωνικοι είναι οι καλύτεροι του χωριού, δεν τους νοιάζει καθόλου!
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Μία είναι η πληροφορία στο πλάι; Δηλαδή όλα τα αριστερά ηχεία παίζουν το ίδιο; o_O

Δεδομένου ότι μία είναι η πληροφορία σε κάθε κανάλι (και όχι σε κάθε πλευρά) και ότι όλα τα κανάλια είναι το ίδιο σημαντικά, δεν μπορούμε να χαλάμε το sweet spot στον άξονα Υ με toe-out για να φτιάξουμε το sweet spot στον άξονα Χ με toe-in. Αν όλα τα κανάλια είναι ανεξάρτηα και το ίδιο σημαντικά, πρέπει να αντιμετωπίσουμε με την ίδια ευλάβεια τη σχέση δεξί-αριστερό όσο και τη σχέση μπρος-πίσω. Και κατά συνέπεια και τα sweet spot αυτών.
Δεν νομίζω ότι όλα τα κανάλια είναι το ίδιο σημαντικά, το κεντρικό που αναπαράγει ομιλίες στις ταινίες και φωνές στην μουσική είναι σίγουρα πιο σημαντικό απ τα σαραουντ κανάλια.
Άσε που η ικανότητα στον εντοπισμό της θεσης απ όπου έρχεται ο ήχος διαφέρει στον Z & Y άξονα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Όσο βελτιώνεται (διευρύνεται) το sweet spot στον άξονα Χ, τόσο χαλάει στο άξονα Υ.
Άμα ξεβαρεθώ να στήσω μικρόφωνο, θα τα βάλω ένα ένα όλα τα ηχεία να παίξουν ροζ θόρυβο και θα καταγράψω (για να σας τα ανεβάσω να δείτε) τις στάθμες τους με μετακίνηση 50cm δεξιά κι αριστερά της mlp, αλλά και εμπρός πίσω της mlp.

Η βλακεία είναι πως μιλάμε για 13 δορυφόρους, άρα θα χρειαστούν 13*5= 65 μετρήσεις, δηλαδή θέλει να φάω πάνω από μία ώρα της ζωής μου. 🤪🤣😁


Δεν νομίζω ότι όλα τα κανάλια είναι το ίδιο σημαντικά, το κεντρικό που αναπαράγει ομιλίες στις ταινίες και φωνές στην μουσική είναι σίγουρα πιο σημαντικό απ τα σαραουντ κανάλια.
Γενικώς μιλώντας, ιδίως για σινεμά, ναι, βεβαίως.

Αλλά ειδικώς μιλώντας, για μουσική και για τις όποιες εξαιρετικές immersive ηχογραφήσεις που έχουν ίσης στάθμης υλικό σε όλα τα κανάλια, και μπορεί να παίζει πχ ένα τύμπανο μόνο από το πίσω δεξί δορυφορίδι ή μόνον από το αριστερό σαράουντ, τα πράγματα είναι αλλιώς. 😎

Ακόμα και σε sacd έχω ηχογραφήσεις όπως το circle of drums, όπου κάθε κανάλι παίζει διαφορετικά τύμπανα, κι όχι μικρά, και όλα στην ίδια στάθμη.

Εκεί, δυστυχώς, δεν χωράνε εκπτώσεις. 😎
Σε κανένα κανάλι. Sorry... 💋💋💋

Δες κάτι τέτοιο, και φαντάσου πολλαπλά μικρόφωνα στο κέντρο του κύκλου, τοποθετημένα σε ένα κύκλο ακτίνας 50-70cm, για ηχογράφηση κάθε κατεύθυνσης. Σα να κάθεσαι εσύ στο κέντρο του κύκλου:



Μάλιστα, σε αυτό το δίσκο που λέω, παίζουν φωνές από όλα τα κανάλια, διαφορετικές φωνές σε κάθε κανάλι. 😎


ΥΓ. Ο γνωστός:


Κι αυτός


Πραγματικά πολυκαναλες ηχογραφήσεις, δημιουργείται πλήρης κύκλος, τόσο από μπαμπάτσικα τύμπανα σε χορταστικές στάθμες, όσο και φωνές ολόβε.

Μαγεία. 👍👍👍
 
Last edited:

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Ναι παιζει ρολο το ειδοςτης μουσικης. Στην κλασικη μουσικη εννοειται οτι τα ηχεια μπροστα ειναι σιγουρα πιο σημαντικα.
Κοιταξα λιγο τα κιταπια μου, βασικα δλδ το βιβλιο του Carsten Peter για τις βασικες αρχες στον κινηματογραφο που εχουμε και αρκετες θεσεις. Εδω βεβαια μιλαμε στην ουσια για 4-6 θεσεις δλδ καμια σχεση με κινηματογραφο. Σε θεωρητικο επιπεδο επομενως.
Το θεμα με την στοχευση σε θεσεις απομακρυσμενες απο την MLP ειναι οτι χρησιμοποιει κανεις στην ουσια την μιση ενεργεια απο τα ηχεια. Η αλλη μιση κατευθυνεται στα τοιχωματικα ορια. Επομενως τα ηχεια θα πρεπει να δωσουν παραπανω για να επιτευχθει η σταθμη αναφορας και η ενεργεια στα τοιχωματικα ορια θα πρεπει να τεθει οπωσδηποτε μεσω παθητικης φροντιδας υπο ελεγχο.
Στο παρακατω γραφημα, τα ηχεια εχουν μια γωνια διασπορας 60 μοιρων, δλδ στις 30μοιρες πανω και κατω εχουμε μια πτωση της εντασης κατα 6dB. Αυτο <<κουμπωνει>> πολυ καλα με την αποσταση διοτι η απομακρυσμενη θεση εχει την διαπλασια αποσταση, επιτυγχανεται επομενως μια ομοιομορφια στην ενταση.
1700921654367.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Ε, αυτό θέλω να κάνω και γω στα πλαϊνά σαράουντ.

Χρειάζεται να ανέβει λίγο το ύψος τους, νομίζω με 15-20cm θα είναι οκ, οπότε θα κοιτάει on axis τον απέναντι ακροατή.
Ναι παιζει ρολο το ειδοςτης μουσικης. Στην κλασικη μουσικη εννοειται οτι τα ηχεια μπροστα ειναι σιγουρα πιο σημαντικα.
Γενικώς, ναι.

Ειδικώς, έχουμε διαθέσιμα κάποια immersive blue Ray Audio κλασσικής, που έχουν βάλει τα όργανα (έγχορδα και πνευστά) σε κύκλο, και τα μικρόφωνα στο κέντρο του κύκλου. 🤪🤣

Καλώς η κακώς, circle of music υπάρχει σε κάθε είδος μουσικής. 😎
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.595
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top