Trekking ή βουνού στην πόλη;

Μηνύματα
681
Reaction score
402
Το απόλυτο μπέρδεμα. Προφανές και όλοι λένε τα αναμενόμενα. Φυσικά trekking ποδήλατο.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Ξεκίνησα με ποδήλατο Trekking πριν από 3 χρόνια. Οι αποστάσεις συνήθως 15 -30χλμ αυστηρά μετακινήσεις, όχι αγώνες... / Βόρεια προάστια - κέντρο και άσφαλτο. Συνήθως κατεβαίνω με ένα φίλο που έχει αγοράσει ένα fitness της Trek. To δικό μου που ανήκει στα Trekking νιώθω ότι είναι μικρό για το ύψος μου.
Φυσικά άρχισα την περιήγησή μου στα καταστήματα για αλλαγή. Πέρα ότι Trekking σε Xlarge δύσκολα βρίσκεις, νιώθω ότι στους δρόμους της Αθήνας βλέπεις τον χ... με τα μάτια σου κάποιες φορές και εξαιτίας του οδοστρώματος. Σαφέστατα στο trekking ποδήλατο που διαθέτω η ταχύτητά του (για τα δεδομένα μου) είναι ικανοποιητική. Νιώθεις όμως (δική μου αίσθηση) ότι κινδυνεύεις συνεχώς. Λόγω του βάρους μου λίγο πάνω από 100 λίγο κάτω και ψηλός, το λάστιχο νιώθω ότι υποφέρει και ανά 10 διαδρομές (ας το πούμε σχηματικά) κάτι παθαίνει (σκάει).
Η λογική λέει trekking. Σε πολλά βέβαια καταστήματα (δεν ξέρω αν είναι λόγω έλλειψης) προωθούν πολύ τα βουνού και τα προτείνουν με λάστιχο trekking επιφάνειας σε πέλμα φυσικά βουνού. Και η αλήθεια είναι ότι όταν ανέβηκα σε ένα Cannondale βουνού με Xlarge σκελετό και 29'' τροχούς ένιωσα ότι είμαι πράγματι σε αυτοκίνητο κάνοντας και μερικά μέτρα δοκιμής. Μιλάμε θηρίο και σχετικά ελαφρύ, αλουμινένιο. Με αυτό μάλιστα δεν φαίνεται να κολλάς πουθενά.
Και το τώρα το αναμενόμενο ερώτημα για όσους είναι της ίδιας λογικής. Είναι παράλογο να κινείσαι στην πόλη με βουνού αν αλλάξεις τα λάστιχα με αντίστοιχα λείας επιφάνειας ή δεν θα αλλάξουν και πολλά σε σχέση με την πρόσφυση και την ταχύτητα; Είναι τόσο κουραστικό (Αυτό που φοβάμαι περισσότερο) να χρησιμοποιείς mountain στην πόλη αντί fitness ή trekking; Μου είπαν στο μαγαζί (που είχαν και trekking) ότι αλλάζοντας τα λάστιχα τα πράγματα μπορούν να εξομαλυνθούν πολύ.
Με δεδομένο λοιπόν και τη δήθεν άσφαλτο στους κατωθι δρόμους από πλατεία Μαβίλλη ως Χίλτον, λεωφορειόδρομο Μεσογείων, δήθεν ποδηλατοδρόμος Σύνταγμα και εσωτερικοί δρόμοι Σεβαστουπόλεως, Ερμού πεζόδρομος και κάποιοι παραλιακοί στη Νέα Μάκρη καλοκαίρι μήπως έχει έρθει η ώρα να θυσιάσω λίγο την ταχύτητα προς χάριν της ασφάλειας και του ατελείωτου serfing πάνω στα εξογκώματα των δρόμων που τραντάζομαι συνεχώς; Για να μην πω και την ιδέα να κρατήσω και το Trekking που έχω σε αγγελία... αφού σκέφτομαι να αγοράσω mountain. Είναι τόσο απαγορευτική η σκέψη; Ας πάρουμε ως δεδομένο ότι μένω με ένα.
Όσοι χρησιμοποιούν mountain στην πόλη για καθημερινές διαδρομές και έχουν εμπειρία ας την μοιραστούν. Επίσης όσοι έχουν γεύση και από τα δύο... ή από το εν λόγω ποδήλατο της εταιρείας. Ευχαριστώ!
 

Μηνύματα
208
Reaction score
166
Η απάντηση στον προβληματισμό σου είναι τα hybrid bikes. Έχουν τη λογική των trekking αλλά χωρίς την ανάρτηση που μόνο ζημιά κάνει και παρ' όλα αυτά μπαίνουν χώμα χαλαρά. Πήγαινε δες το kona dew, το δίνουν και για δοκιμή και θα κρίνεις μόνος σου αν σου κάνει.
Δες εδώ
 

Μηνύματα
1.447
Reaction score
1.102
Αν το ποδήλατο είναι στο σωστό μέγεθος για σένα μπορείς θα σου πρότεινα να το κρατήσεις και να αντικαταστήσεις την ανάρτηση με σταθερό πηρούνι.Στην ουσία έχεις ένα φιτνες.
Είχα το ίδιο θέμα με σένα πριν λίγα χρόνια.
Επίσης έβαλα λάστιχα μεσαίου πάχους με τριπλή ενίσχυση και ησύχασα από τις τρύπες και τα μπαλώματα.
Πάνω από όλα όμως είναι το μέγεθος του ποδηλάτου.Ειναι το σωστό;
Στο γράφω γιατί έγραψες ότι το νιώθεις λίγο μικρότερο.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Το ότι σκάνε τα λάστιχα σου ενδεχομένως οφείλεται σε λάθος πίεση. Θα βάζεις χαμηλότερη από ότι αναλογεί στο βάρος σου. Δοκίμασε 5 psi κάτω από τη μέγιστη ένδειξη του ελαστικού και δες τι συμβαίνει.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.812
Ούτε το ένα, ούτε το άλλο, το φίτνες είναι η καλύτερη λύση και από εμένα για τη πόλη.
Όσον αφορά τα φούιτ έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες και όχι φυσικά με τη ποιότητα των δρόμων.
Ένα καλό σετ ελαστικών με ταινία προστασίας θα ελαχιστοποιηση το πρόβλημα εφόσον είσαι εντάξει με τους τροχούς, φακαρόλα και μια αξιόπιστη σαμπρελα.
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.915
Αν οι διαδρομές σου είναι ασφάλτινες, χωρίς πολλή σκέψη προτείνω fitness. Μπορείς να βάλεις λάστιχα 32άρια να το κάνεις πιο άνετο. Θα έχεις πολύ ελαφρύ σκελετό, γρανάζωμα κούρσας και γενικά ένα πολύ γρήγορο και ευέλικτο ποδήλατο.
π.χ το Cube Hyde (περίπου 1000 ευρώ) https://www.cube.eu/en/2020/bikes/urban/hyde/cube-hyde-race-blackngreen-2020/
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.391
Reaction score
30.581
Έτσι που είναι οι δρόμοι, με τα χιλιάδες μπαλώματα (ακόμη και στους κατ' όνομα μόνο "ποδηλατόδρομους") έχω μετανοιώσει που δεν προτίμησα βουνού ή κάτι με χοντρά λάστιχα τελοσπάντων. Κοντεύουν να μου φύγουν τα σφραγίσματα λέμε.
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.105
Reaction score
2.740
ειμαι πανω κατω στα κιλα σου με υψος 183
ειχα trekking & road bike με 23 αρι λαστιχο, και τα 2 λαθος αγοραστικες επιλογες για καποιον που θελει να κανει τα χιλιομετρα σου και δεν ειναι Rambo, το ενα νομιζω βαρυ το αλλο πετρα και πολυ σκυφτο για all around ποδηλατο
τωρα εχω ενα χαλαρο city bike, αυτο που λενε μερικοι γυναικειο και θα παρω αλλο ενα σιγουρα fitness ή σπαστο που θα το εχω μονιμα στο αυτοκινητο

για να πω την αληθεια μου το εχω κοψει το σπορ, παρα πολυ επικινδυνο στην Αθηνα και σεβασμος απο κανενα

την Τεταρτη που μας περασε , 9 το πρωι, στην προσπαθεια του ενας ηλικiωμενος να περασει το δρομο επεσε κατω στο οδοστρωμα , δυο τετραγωνα απο το σπιτι μου , σταματαω το αμαξι να τον σηκωσω και η πισω οδηγος αρχιζει τις κορνες για να κανω ακρη το αμαξι, τι να λεμε τωρα
 

K

kimon

Guest
Για τους ελληνικούς δρόμους θα έλεγα ποδήλατο βουνού με πέλμα ελαστικών χωρίς τακούνια είτε με μικρά-πυκνά τακούνια. Ένα καλό μπροστινό πιρούνι επίσης προσφέρει και ασφάλεια, εκτός από άνεση.
Είναι τόσες πολλές οι επιλογές (τύποι ποδηλάτων) σε σχέση με το παρελθόν, που πραγματικά ζαλίζεσαι.
Η καλύτερη βέβαια επιλογή είναι αυτή που καλύπτει τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου. Οπωσδήποτε όμως το μέγεθος και η γεωμετρία του σκελετού να μη σε ενοχλούν.
 

C

chrispo

Guest
για να πω την αληθεια μου το εχω κοψει το σπορ, παρα πολυ επικινδυνο στην Αθηνα και σεβασμος απο κανενα

εδώ δε βλέπουν και ούτε υπολογίζουν τις μηχανές και τα scooters..με τα ποδήλατα θα ασχολούνται τώρα?:tongue:

ποδήλατα μόνο σε πεζόδρομους και ειδικά διαγραμμισμένους και οριοθετημένους ποδηλατόδρομους...οπουδήποτε αλλού ρισκάρεις τη σωματική σου ακεραιότητα, μέσα στο χάος της μεγαλούπολης, πού σχεδόν όλοι είναι στην ¨κοσμάρα ¨ τους.
( σε μικρότερες πόλεις , τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα)
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.812
Έτσι είναι δυστυχώς, είναι πολύ επικίνδυνο το άθλημα, πάντα ήταν, τώρα τελευταία όμως κάτι δεν πάει καθόλου καλά...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.391
Reaction score
30.581
Γιατί, σε ποδηλατόδρομους νομίζετε ότι είναι ασφαλές; Να εδώ από προχθές έχουμε καινούργιο ποδηλατόδρομο στη Νίκης. Πώς προέκυψε; Απομάκρυναν τα παρανόμως σταθμευμένα που καταλάμβαναν την απέναντι λωρίδα. Ξέρετε πώς περνάνε δίπλα σου τα ηλεκτρικά πατίνια; Ή "πατίνια" ή "ηλεκτρικά ποδήλατα";
Μιλάμε ακόμη και για τέτοια κτήνη, ναι έχουν έρθει και σε μας




και αυτά τρέχουν με 40-50 στους ποδηλατόδρομους και δεν κάνει κανείς τπτ
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.865.544
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top