ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Πάντως σε μία πρόσφατη επίσκεψή μου στην "location sound", άκουσα τα ενεργά τα ATC 50 από τα οπoία είχαν αφαιρεθεί οι ενσωματωμένοι ενισχυτές και είχαν τοποθετηθεί στο πάτωμα πολύ κοντά δίπλα στα ηχεία. Η εξήγηση ήταν πως έτσι έχουν λιγότερες επιδράσεις από τους κραδασμούς του ηχείου και πως η διαδικασία αυτή θεωρείται update.
Aν μιλάμε για τα ίδια ηχεία, ήταν παθητικά και αργότερα έγιναν ενεργά γι'αυτό και μείνανε στην "απ'έξω" οι ενισχυτές.

Στείλε κανένα mail στην ATC ότι έχεις τα ενεργά τους και θες να βγάλεις έξω τους ενισχυτές για "αναβάθμιση" να δοκιμάσουμε τα όρια της ευγένειας των Άγγλων.

Btw, η όλη συζήτηση μου θυμίζει πιτσιρικάδες που τσουλάνε το πατίνι τους (= παθητικά ηχεία της πλάκας) και συζητάνε ότι δεν τους φαίνεται πολύ αεροδυναμική η Ferrari GTO και θα μπορούσαν οι Ιταλοί να την είχαν χαμηλώσει λίγο ακόμα στη μούρη......
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Γνωρίζεις κάποιο ενεργό ηχείο που να έχει σοβαρή ενισχυτική βαθμίδα?
Αν ναι ποιο και από τι αποτελείται?
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Μπορείς να δώσεις τον ορισμό της "σοβαρής ενισχυτικής βαθμίδας";
Γιατί για μένα, "σοβαρή ενισχυτική βαθμίδα" είναι αυτή, η οποία, στα πλαίσια των καθηκόντων της και του συνολικού κόστους, παίζει το ρόλο της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πιστεύεις π.χ. ότι αν βάζαμε Soulution μέσα στα μεγάλα ATC, το συνολικό αποτέλεσμα θα διαφοροποιούταν ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ, σε βαθμό που να δικαιoλογεί έστω και το 1/3 από το επιπλέον κόστος;

Ρωτάω ειλικρινά.:107:
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Έχω την εντύπωση πως ο Πέτρος εννοεί και κάτι άλλο...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Γνωρίζεις κάποιο ενεργό ηχείο που να έχει σοβαρή ενισχυτική βαθμίδα?
Αν ναι ποιο και από τι αποτελείται?
Τι εννοείς "σοβαρή ενισχυτική βαθμίδα"; Λαμπάτο π.χ.; :143:
Λες γι'αυτό να παίζουν χάλια τα ρημάδια τα ενεργά; :116:

Πιστεύεις π.χ. ότι αν βάζαμε Soulution μέσα στα μεγάλα ATC, το συνολικό αποτέλεσμα θα διαφοροποιούταν ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ, σε βαθμό που να δικαιoλογεί έστω και το 1/3 από το επιπλέον κόστος;
Κάνεις κι εσύ κάτι ερωτήσεις...

Πάντως άμα είχα τα φράγκα να πάρω Soulution, σιγά μην τα έκρυβα μέσα στο ηχείο...
Στη μέση του σαλονιού θα τα κότσαρα και θα έλεγα ότι έτσι αποφεύγω τους κραδασμούς.. :p
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Re: Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Έχω την εντύπωση πως ο Πέτρος εννοεί και κάτι άλλο...
Νομίζω πως όλοι γνωρίζουμε τι προϋποθέσεις οφείλει να πληρεί μια σωστά υλοποιημένη ενισχυτική βαθμίδα.
Ταχύτητα, απόσβεση, χαμηλή παραμόρφωση, ικανότητα οδήγησης και μεγάλο εύρος απόκρισης.
Επίσης να ακούγεται.:126:
 

Μηνύματα
1.922
Reaction score
1.075
Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Τα σοβαρά βατ δεν μας ενδιαφέρουν. Δεν ξέρετε ότι το γέλιο κάνει καλό;:136:

Ο όρος μουσικά βατ είναι συνώνυμος του "ζουμπουρλούδικα" βατ.:125:
 

Μηνύματα
1.922
Reaction score
1.075
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Νομίζω πως όλοι γνωρίζουμε τι προϋποθέσεις ...Επίσης να ακούγεται.:126:
να ακούγεται στο αυτί ή στο πορτοφόλι;:105:

Ξέχασες ότι πρέπει και να φαίνεται!:103: αλλιώς δεν την πλησιάζει ούτε κουφός χιμπατζής
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Νομίζω πως όλοι γνωρίζουμε τι προϋποθέσεις οφείλει να πληρεί μια σωστά υλοποιημένη ενισχυτική βαθμίδα.
Ταχύτητα, απόσβεση, χαμηλή παραμόρφωση, ικανότητα οδήγησης και μεγάλο εύρος απόκρισης.
...

Αν με τον όρο "απόσβεση" υποννοείς το συντελεστή απόσβεσης, τότε μήπως η, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, υποκειμενική - "ποιοτική" έννοια της "ταχύτητας" επιτυγχάνεται όταν συντρέχουν οι υπόλοιπες τέσσερις προϋποθέσεις;


Σχεδιαστική - Οικονομοτεχνική "άσκηση" 1:
Αν σκοπεύω να χρησιμοποιήσω την ενισχυτική μου βαθμίδα για να "οδηγήσω" ένα γούφερ το οποίο θα "κόβω" π.χ. στα 80 Hz με ένα φίλτρο 24 dB ανά οκτάβα, τότε γιατί να "πληρώσω" ένα μεγάλο εύρος ζώνης;
Με δεδομένο μάλιστα ότι όταν τα χρήματα δεν είναι "ατελείωτα", οι παραπάνω παράγοντες (συντελεστής απόσβεσης, χαμηλή παραμόρφωση, ικανότητα οδήγησης και μεγάλο εύρος απόκρισης) είναι αλληλοεξαρτώμενοι και δρουν μάλιστα, σε κάποιο βαθμό, και ανταγωνιστικά, τότε γιατί να μη βελτιστοποιήσω τη σχεδίασή μου για τη δουλειά για την οποία προορίζεται, καθιστώντας την π.χ. "χειρότερη" overall αλλά πολύ καλύτερη για το σκοπό που τη θέλω (όντας συνήθως και οικονομικότερη παράλληλα);


Σχεδιαστική - Οικονομοτεχνική "άσκηση" 2:
Αν σκοπεύω να χρησιμοποιήσω την ενισχυτική μου βαθμίδα για να "οδηγήσω" ένα τουίτερ με ονομαστική ευαισθησία 99 (dB/W)/m και πρακτικά ωμική συμπεριφορά, το οποίο επιπλέον θα "κόβω" π.χ. στα 1800 Hz με ένα φίλτρο 24 dB ανά οκτάβα, τότε γιατί να "πληρώσω" μια "σπουδαία" ικανότητα οδήγησης;
(έναν αποδεκτό συντελεστή απόσβεσης τον θέλω όμως...:126:)


Σχεδιαστική - Οικονομοτεχνική "άσκηση" 3:
Ας υποθέσουμε ότι μπορούμε να διαθέσουμε ένα ποσό γύρω στα 4.000 Ευρώ για την οδήγηση ενός ηχείου (όχι ζευγαριού) το οποίο θα κατασκευάσουμε - συναρμολογήσουμε εμείς οι ίδιοι.
Ας υποθέσουμε επίσης ότι:
α. Το ηχείο θα είναι σχεδόν πλήρους φάσματος (ρεαλιστική απόδοση μέχρι τα 30 Hz περίπου) σε ικανές στάθμες και με χαμηλές παραμορφώσεις (ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ - μην το προσπεράσετε έτσι εύκολα).
β. Το ηχείο θα είναι ρεαλιστικού μεγέθους (μετωπική επιφάνεια κάτω από 1 τ.μ.)
γ. Οι απαιτήσεις μας (όπως αυτές διαμορφώνονται και από τα α., β.) είναι πολύ υψηλές τόσο σε ισχύ όσο και σε ποιότητα.
δ. Μπορούμε είτε να αγοράσουμε έτοιμα τα ενισχυτικά (έστω σε μορφή modules) είτε να τα κατασκευάσουμε οι ίδιοι. Στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να τα τιμολογήσουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε εαν μας πρότειναν να τα πουλάμε να μπορούμε να το κάνουμε με ένα λογικό κέρδος.
Δε μπορούμε δηλαδή να τα τιμολογήσουμε μόνο ως συλλογή υλικών.
Αντίθετα, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να συμπεριλάβουμε και (μέρος έστω) από τα "εργατικά" μας στο τελικό κόστος.

Πιστεύει κανείς ότι μπορεί με λιγότερα από 4.000 Ευρώ να αγοράσει ή να κατασκευάσει γραμμικό ενισχυτή που να ικανοποιεί όλες τις παραπάνω απαιτήσεις ταυτόχρονα;

Υπόψιν ότι στα παραπάνω χρήματα δε συμπεριλαμβάνω τη διαφορά κόστους ανάμεσα σε ένα πολύ υψηλών απαιτήσεων παθητικό crossover και ένα ενεργό αντίστοιχης ποιότητας, γιατί τότε ο αγώνας θα κριθεί πριν καν αρχίσει... (και χωρίς μάλιστα να βάλουμε στο παιχνίδι την ευκολία ρυθμισιμότητας την οποία μπορούμε πολύ ευχερέστερα να επιτύχουμε με το δεύτερο).


Αυτό που θέλω να δείξω με τα παραπάνω παραδείγματα, είναι το πώς, ενίοτε, ένα σύνολο από "μετριότητες" μπορεί να ξεπεράσει μια έστω και "ξεχωριστή" μονάδα, όντας παράλληλα και φθηνότερο.

Οι λέξεις κλειδιά είναι "εξειδίκευση", "βελτιστοποίηση" και "συνέργεια" (όπου η τελευταία είναι προϊόν σχεδιασμού και υπολογισμού, συνεπώς δεν έχει καμία σχέση με τη χαοτική πολλές φορές τυχαιότητα του χαϊεντάδικου "μάτσινγκ"...)



...
Επίσης να ακούγεται.:126:
Αυτό το αφήνω ασχολίαστο...:114:



Καλοπροαίρετα πάντα.:107:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
ΡΕ ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ... ΡΕ ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ...

Σχεδιαστική - Οικονομοτεχνική "άσκηση" 1:
Αν σκοπεύω να χρησιμοποιήσω την ενισχυτική μου βαθμίδα για να "οδηγήσω" ένα γούφερ το οποίο θα "κόβω" π.χ. στα 80 Hz με ένα φίλτρο 24 dB ανά οκτάβα, τότε γιατί να "πληρώσω" ένα μεγάλο εύρος ζώνης;

Σχεδιαστική - Οικονομοτεχνική "άσκηση" 2:
Αν σκοπεύω να χρησιμοποιήσω την ενισχυτική μου βαθμίδα για να "οδηγήσω" ένα τουίτερ με ονομαστική ευαισθησία 99 (dB/W)/m και πρακτικά ωμική συμπεριφορά, το οποίο επιπλέον θα "κόβω" π.χ. στα 1800 Hz με ένα φίλτρο 24 dB ανά οκτάβα, τότε γιατί να "πληρώσω" μια "σπουδαία" ικανότητα οδήγησης;
(έναν αποδεκτό συντελεστή απόσβεσης τον θέλω όμως...:126:)

...

...

Αυτό που θέλω να δείξω με τα παραπάνω παραδείγματα, είναι το πώς, ενίοτε, ένα σύνολο από "μετριότητες" μπορεί να ξεπεράσει μια έστω και "ξεχωριστή" μονάδα, όντας παράλληλα και φθηνότερο.

Οι λέξεις κλειδιά είναι "εξειδίκευση", "βελτιστοποίηση" και "συνέργεια" (όπου η τελευταία είναι προϊόν σχεδιασμού και υπολογισμού, συνεπώς δεν έχει καμία σχέση με τη χαοτική πολλές φορές τυχαιότητα του χαϊεντάδικου "μάτσινγκ"...)


...
Ρε μήπως να πάρω ηχεία ενός δρόμου, χωρίς κροσόβερ;
Βεβαίως να πάρετε! Σας κρατάει κανένας; Αρκεί να γνωρίζετε πως το hype που έχει ενσκήψει πάνω από τα μονόδρομα ηχεία, διευκολύνει όλους τους κατασκευαστές που τυρβάζουν περί την συγκεκριμένη «τεχνολογία», να μοστράρουν τη βάρκα για φρεγάτα και να τη χρεώνουν ανάλογα, χωρίς κανέναν ηθικό ενδοιασμό, εντελώς ωμά, και η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη με τις κόρνες!

Διότι ρε παιδί, μου, είναι πολύ κακό να χωρίζεις το «ενιαίο» μουσικό σήμα της μουσικής με το κροσόβερ, αυτό το παραφερνάλι του διαβόλου. Άλλωστε, τί πιο φυσικό από το να «βγιαίνουν» όλες οι συχνότητες από ένα μεγάφωνο! Έτσι δε γίνεται και στη Φύση; Να!, πάρτε παράδειγμα τα έγχορδα της οικογενείας του βιολιού. Το βιολί είναι αυτό που ανεβαίνει ψηλά, το βιολοντσέλλο είναι πιο «μπάσο», ενώ το κοντραμπάσο είναι εντελώς μπάσο, αλλά όλα έχουν το ίδιο μέγεθος! Τί! Δε με πιστεύετε; Βάλτε τα δίπλα – δίπλα να το δείτε, άμα δε με πιστεύετε, μπαααααα! Να πούμε για το μπουζούκι, τον ταμπουρά και το μπαγλαμά; Τα ίδια κι εκεί! Αμ τα σαξόφωνα; Βάλτε δίπλα – δίπλα ένα σοπράνο σαξοτέτοιο με ένα άλτο, ε, ίδια θα είναι, τί διάολο! Αμ οι χορδές της κιθάρας; Να, μα την Παναγία δηλαδή, άμα δε με πιστεύετε ρωτήστε και το Μάκη τον Αμπλιανίτη, όταν πάει να πάρει καινούργιες χορδές για την κιθάρα του, η «πάνω» με την «κάτω» Μι είναι εντελώς ίδιες, μα ολόιδιες ρε παιδί μου! Αφού τους κολλάει πάνω ένα ετικετάκι για να τις ξεχωρίζει! Ε τί, ψέματα θα σας πω τώρα;

...

:116:
 

Μηνύματα
4.355
Reaction score
1.772
Re: Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Πίστεψε με δεν έχω καμία διάθεση να σε πείσω αν έχω δίκιο ή όχι.
Απλά σου προτείνω να κάνεις μια δοκιμή.
Το να αναφερθώ σε ηχητικές διαφορές δεν θα το κάνω πριν κάνεις τη δοκιμή και μας πεις τι άκουσες.
δεν θα την κανω την δοκιμη γιατι αφενος το συστημα μου ειναι balanced
και αφετερου οι αποστασεις στο συστημα μου ειναι περιπου μοιρασμενες.

σκεφτομαι ομως οτι αν ηθελα 6.5 μετρα καλωδιο ηχειων οσο και το
interconect που αντικατεστησες και με 700 watt στο καναλη ποση
πρεπη να ηταν η διατομη του:142:
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
ΚΑΛΩΔΙΑ "Ο ΦΙΔΟΥΚΛΑΣ"...

δεν θα την κανω την δοκιμη γιατι αφενος το συστημα μου ειναι balanced
και αφετερου οι αποστασεις στο συστημα μου ειναι περιπου μοιρασμενες.

σκεφτομαι ομως οτι αν ηθελα 6.5 μετρα καλωδιο ηχειων οσο και το
interconect που αντικατεστησες και με 700 watt στο καναλη ποση
πρεπη να ηταν η διατομη του:142:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
ΠΟΥ ΝΑ ΧΤΥΠΑΣ ΤΟΝ Κ... ΣΟΥ ΚΑΤΩ

"ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΧΑΪΕΝΤΑΣ ΠΟΤΕ...
ΚΡΗΤΙΚΕΕΕ, ΚΡΗΤΙΚΕΕΕ ΕΕ..."

:143::135::143::135:
 


Μηνύματα
2.256
Reaction score
249
Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

ρε παιδια τελικα τα 3 μετρα belden ιντερκονεκτ στα πιουριτυ να τα κανω 1,5;
(αμα ειναι και τεντωμενο δε θα ακουμπαει και κατω να μη βαλω μανταλακια)

ασχετο
στο ιταλικο καπριτσιο που κατεβασα ακουσα τα πιο αληθοφανη κρουστα και αλλα μικροτερα οργανα
 

Μηνύματα
291
Reaction score
7
Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Εγω το συμπερασμα που εβγαλα ειναι.....

πως και οι δυο πλευρες εχουν δικιο(δηλαδη δεν εβγαλα κανενα συμπερασμα :142:)

-Μακρυ καλωδιο ηχειου ριχνει το damping,ανεβαζει αυτεπαγωγη και χωρητικοτητα

(η απωλεια ισχυος δεν νομιζω να απασχολησει καποιο συγχρονο ενισχυτικο με πανω απο 10-15 βαττ)


-Μακρυ interconnect ειναι πιο ευαλωτο στις παρεμβολες λογω χαμηλης τασης μεταφερομενου σηματος.


Χμμμ πραγματικα μπερδεμα:111:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Re: Απάντηση: ΣΟΥΞΟΥ-ΜΟΥΞΟΥ ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!

Εγω το συμπερασμα που εβγαλα ειναι.....

πως και οι δυο πλευρες εχουν δικιο(δηλαδη δεν εβγαλα κανενα συμπερασμα :142:)

-Μακρυ καλωδιο ηχειου ριχνει το damping,ανεβαζει αυτεπαγωγη και χωρητικοτητα

(η απωλεια ισχυος δεν νομιζω να απασχολησει καποιο συγχρονο ενισχυτικο με πανω απο 10-15 βαττ)


-Μακρυ interconnect ειναι πιο ευαλωτο στις παρεμβολες λογω χαμηλης τασης μεταφερομενου σηματος.


Χμμμ πραγματικα μπερδεμα:111:
Ρίχνει ποιο, συνολικό, Damping Factor όταν το μεγαλύτερο μήκος καλωδίου ηχείων έχει διαφορά μερικά χιλιοστά του Ohm?
Μόνο το πηνίο του woofer σε ένα τρίδρομο ηχείο είναι χαλαρά 0,4-0,6ohm, χώρια οι επαφές, χώρια το εσωτερικό καλώδιο του ηχείου που είναι της κατηγορίας φτερού, χώρια το relay και το κύκλωμα εξόδου του ενισχυτή.
Η διαφορά είναι απειροελάχιστη.

Που να δεις τώρα τι κάνει η αυξημένη χωρητικότητα του interconnect στο χαμηλό.
Σαν να έχεις τελικό ενισχυτή 3000 ευρώ και να πας σε ολοκληρωμένο του 500άρικου.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.830
Μηνύματα
3.029.760
Members
38.504
Νεότερο μέλος
leftos
Top