Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Μηνύματα
1.998
Reaction score
140
Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Οταν o wilson χωριζε τα mid/tweeter απο τα γουφερ σε ξεχωριστα διαμερισματα οι αλλοι εφτιαχναν πυργακια ακομα
(ζητω το high end ρεεε)...
όταν η b&w έφτιαξε το 801 που έχω στο avatar μου ήταν το σωτήριο έτος 1979
το δε tweeter on top στο dm7 ηταν το 1977
http://www.bowers-wilkins.com/Discover/Discover/History_of_Bowers_&_Wilkins/1960s.html
 

Μηνύματα
1.998
Reaction score
140
Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Ο Wilson είναι περίπτωση, κατασκευάζει επίσης μερικά απο τα καλύτερα ηχεία στον πλανήτη απο το 1963. ¨Εχει δεν έχει μεγάφωνα δικά του, αυτός έχει "βρεί " την Ιθάκη όταν οι άλλοι ακόμα ψάχνουν και μερικοί δεν θα την βρούν ποτέ.
από που προκύπτει το 1963 ? το πρώτο του ηχείο το wamm το παρουσίασε το 1981 σύμφωνα με το site της εταιρίας
 

m1ts0s

News poster
Μηνύματα
2.337
Reaction score
3.650
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Κύριε Χατζηστάμου, θεωρείτε τα Meridian ακριβή ηχεία?
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

εσυ να μην πεταγεσαι οταν πειραζω τον κογια...
ασε που αυτο στην φωτο δεν ειναι ιδιο με τα watt puppy, σαν πολυκατοικια ειναι...


όταν η b&w έφτιαξε το 801 που έχω στο avatar μου ήταν το σωτήριο έτος 1979
το δε tweeter on top στο dm7 ηταν το 1977
http://www.bowers-wilkins.com/Discover/Discover/History_of_Bowers_&_Wilkins/1960s.html
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Εκτός αυτού, το R&D στο χώρο της κατασκευής ηχείων αφορά κυρίως - για να μην πω μόνον - τα προηγμένα συνθετικά υλικά. Όμως, αυτά τα αναπτύσσει η χημική βιομηχανία.
Η γενικότερη φιλοσοφία της έρευνας σήμερα στηρίζεται στην βελτιστοποίηση των μηχανολογικών εξαρτημάτων είτε με αριθμητικές μεθόδους είτε μέσω της επιστήμης των υλικών.
Μάλιστα πολλοί πιστεύουν οτι η φυσική βελτιστοποίηση σε διάφορα εξαρτήματα π.χ. τουρμπίνες, έχει κλείσει και περιμένουν τη βοήθεια των σύγχρονων υλικών για να προχωρήσουν.
Οι καμπίνες σχεδιάζονται με αριθμητικές μεθόδους και όχι με τύπους φυσικής-διαγράμματα κ.τ.λ. όπως στο παρελθόν.
Υπάρχουν έτοιμες πλατφόρμες όπως π.χ. το Ansys που ασχολούνται με υπολογιστική ρευστοδυναμική, πεπερασμένα στοιχεία κ.τ.λ..Οι σοβαροί φυσικά φτιάχνουν τους δικούς τους κώδικες προσωμοίωσης.Σχεδόν ποτέ δέν παίρνουν τους ετοιματζίδικους...

Τέλος πάντων...η βελτιστοποίηση απαιτεί χοντρό υπόβαθρο μηχανικού και σίγουρα ξεφεύγει και απο την εργασιακή φιλοσοφία της Ελλάδας αλλα και απο τα πλαίσια του φόρουμ.
Το σίγουρο είναι οτι κάποιοι πληρώνουν και παράγουν έρευνα και σε αυτό τον τομέα.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

....
Τέλος πάντων...η βελτιστοποίηση απαιτεί χοντρό υπόβαθρο μηχανικού και σίγουρα ξεφεύγει και απο την εργασιακή φιλοσοφία της Ελλάδας αλλα και απο τα πλαίσια του φόρουμ.
..
Δες: http://www.audiospectrum-hifi.com/profile.php?lang=1 :616: (μια και το θέμα είναι ήχος 'μόνιτορ')
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

....
Το voicing είναι το fine tuning του ηχείου για να ολοκληρωθεί. Μπορεί να έχεις ένα ηχείο έτοιμο και να σκοτώνει, να παίζει καλά -εντυπωσιακά σε λίγους μήνες και να το κουρδίζεις 2 χρόνια μέχρι να φτάσει στο ηχητικό όραμα αυτού που είναι υπεύθυνος για τον τελικό ήχο.

Αυτό πράγματι το κάνουν ελάχιστες εταιρίες και απο τα " so called monitor " ακόμα λιγότερες.

Αυτό ξέρεις δεν πληρώνεται ...

Στο περίπου κάνουμε όλοι ηχεία.
Αυτό το "voicing + fine tuning" είναι κάτι συγκεκριμένο ή το οραματίζεται κάποιος ?
Μετρήσιμο ?
Αν είναι μετρήσιμο, φαντάζομαι ότι όποιος το φτάσει κοντίτερα είναι και ο καλύτερος.
Είναι όμως ?


Πάντως για να τους παίρνει χρόνια να το φτιάξουν, πρέπει να είναι κάτι πολύ δύσκολο..!! :137:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.947
Reaction score
23.018
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Το voicing είναι το fine tuning του ηχείου για να ολοκληρωθεί. Μπορεί να έχεις ένα ηχείο έτοιμο και να σκοτώνει, να παίζει καλά -εντυπωσιακά σε λίγους μήνες και να το κουρδίζεις 2 χρόνια μέχρι να φτάσει στο ηχητικό όραμα αυτού που είναι υπεύθυνος για τον τελικό ήχο.
Αν εννοείς κούρδισμα με το αυτί, (που μάλλον αυτό εννοείς), υπάρχει η παγίδα των ψυχοσωματικών παραγόντων, όπως η ψυχική διάθεση, που μεταβάλλεται συνεχώς, ενώ η ακουστική μνήμη είναι πάντοτε αδύναμη. Ποια εκδοχή θα θέλει κάποιος να βγάλει τελικά στην αγορά, αυτή που πέτυχε πριν ένα χρόνο, πριν έξι μήνες, ή την τρέχουσα που τη δουλεύει από προχθές το μεσημέρι; Και τέλος πάντων, πες ότι βγαίνει τελικά στην αγορά η προκριθείσα εκδοχή. Μετά από δύο χρόνια, είσαι σίγουρος πως ο χορδιστής, τέλος πάντων ο χρυσαυτιάς επικεφαλής του τεχνικού τμήματος θα εξακολουθεί να πιστεύει πως έβγαλε στην αγορά την καλύτερη; Ανεξαρτήτως τί λέει στον κόσμο, απέναντι στον καθρέπτη, αποκλείεται να έχει αλλάξει γνώμη;
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Κωστη μου ολα παιρνουν βελτιωση.......

Εξαλλου δεν θα το κανει ο καθε τυχοντας αυτο που λες......

Θα ειναι καποιος που γνωριζει πολλα περισοτερα απο ολους μας.....

και φυσικα γνωριζει και πολλα περι ψυχοσωματικων παραγοντων...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Επιστήμονες λένε ότι στις ισημερίες ακούμε το μέγιστο !! :138:

Ο 'χαρούμενος πυκνωτής' του κάποτε, ξαναβρήκε την χαρά του !! :137:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

.... Και τέλος πάντων, πες ότι βγαίνει τελικά στην αγορά η προκριθείσα εκδοχή. Μετά από δύο χρόνια, είσαι σίγουρος πως ...
Άσε που θα πρέπει κάθε μοντέλο της εταιρείας, να έχει διαφορετικό σχεδιαστή ! ...εκτός αν παίζουν όλα το ίδιο..
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Στην ερώτηση: "Γιατί σας αρέσουν τα monitor speakers?" η προσωπική μου απάντηση είναι η εξής:
"γιατί είναι άσχημα και συνοδεύονται από μετρήσεις".
...
Με άλλα λόγια, σου αρέσουν ακριβώς επειδή δεν πλασάρονται ώστε να σου "αρέσουν".:126:

Μαζί σου παιχταρά μου!


...
και εξηγούμαι:

1. δε θέλω να πληρώνω "ομορφιά" όταν αγοράζω ένα ηχείο. Ιδίως όταν η "ομορφιά" αποτελεί το κύριο ατού του ηχείου. Και το κόστος της είναι μεγαλύτερο των μεγαφώνων...
Τα "μόνιτορ" δε στοχεύουν να τοποθετηθούν σε "σαλόνια". Ο στόχος τους είναι τέτοιος, ώστε να αδιαφορεί η συντριπτική πλειοψηφία του πελατειακού κοινού στο οποίο απευθύνονται για την εμφάνιση.
Κι αν δείτε "μόνιτορ" που να ασχολείται με την εμφάνιση, να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί. Αυτός που τα κατασκευάζει, είναι πονηρός...
Τέλος, η "δουλειά" του ηχείου είναι να μετατρέπει ηλεκτρική ενέργεια σε ήχους. Δεν είναι "δουλειά" του να ομορφαίνει το χώρο. Αν θέλω ένα όμορφο αντικείμενο για το χώρο μου, θα κοιτάξω ένα πίνακα ή ένα άγαλμα.

2. δε νοείται "μόνιτορ" που να μη συνοδεύεται από μετρήσεις. Κι αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Η τραγικά συντριπτική πλειοψηφία των "μόνιτορ" ηχείων συνοδεύεται από αναλυτικότατες μετρήσεις. Ξέρεις πόσα αβγά έχει το καλάθι. Αντίθετα, τα ηχεία που δε "τολμούν" να πλασαριστούν ως "μόνιτορ", δε συνοδεύονται από καμιά μέτρηση. Ή, άντε να έχουν μια χαζή "απόκριση" που απλά δεν ισχύει. Και ευχαριστώ, δε θα πάρω. Ούτε μου αρέσουν οι "εκπλήξεις", ούτε είναι δικιά μου δουλειά να τα "μετρώ".
...
:607:


...
Προφανώς, το "μόνιτορ" ηχείο είναι το "καλό" ηχείο. Και το ανάποδο: ένα "καλό" ηχείο είναι "μόνιτορ" ηχείο. Φυσικά, στο χώρο του audio που κυκλοφορούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, βλέπεις (κι ακούς) ό,τι νά'ναι, οπότε δεν είναι καθόλου σπάνιο να χαρακτηρίζονται ως "μόνιτορ" ηχεία που είναι για κλωτσιές, αλλά και να πλασάρονται ως κορυφαία ηχεία (και σε απίστευτα κοστολόγια) ηχεία που επίσης είναι για κλωτσιές.
...
:624:


...
Εδώ πουλάν καλώδια που τα κατούρησαν παρθένες, τι λέμε τώρα.... όλα είναι πιθανά!
Εδώ διαφωνώ!
Αφού κατόρθωσαν και βρήκαν παρθένες τη σήμερον ημέρα, καλά κάνουν και χρεώνουν κάτι παραπάνω...
Άμα γουστάρεις να "ξεπαρθενιάσεις" το καλώδιο, θα σε "ξεπαρθενιάσουν" πρώτα αυτοί...:116:
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Αν εννοείς κούρδισμα με το αυτί, (που μάλλον αυτό εννοείς), υπάρχει η παγίδα των ψυχοσωματικών παραγόντων, όπως η ψυχική διάθεση, που μεταβάλλεται συνεχώς, ενώ η ακουστική μνήμη είναι πάντοτε αδύναμη. Ποια εκδοχή θα θέλει κάποιος να βγάλει τελικά στην αγορά, αυτή που πέτυχε πριν ένα χρόνο, πριν έξι μήνες, ή την τρέχουσα που τη δουλεύει από προχθές το μεσημέρι; Και τέλος πάντων, πες ότι βγαίνει τελικά στην αγορά η προκριθείσα εκδοχή. Μετά από δύο χρόνια, είσαι σίγουρος πως ο χορδιστής, τέλος πάντων ο χρυσαυτιάς επικεφαλής του τεχνικού τμήματος θα εξακολουθεί να πιστεύει πως έβγαλε στην αγορά την καλύτερη; Ανεξαρτήτως τί λέει στον κόσμο, απέναντι στον καθρέπτη, αποκλείεται να έχει αλλάξει γνώμη;
Αυτό εννοώ, και προφανώς υπάρχει προσωπική προσέγγιση.

Όμως υπάρχει και τεράστια μεθοδολογία, beta testing με καλά αυτιά , blind test , καταγραφή και αξιολόγηση των σχολίων που γίνονται, αλλαγές και ξαναεξέταση, διάφορες version του ηχείου κλπ

Βέβαια ξεκινάμε απο το 85-90 % και πάμε στο 100 % , δεν ξεκινάμε απο το μηδέν.

Πρίν τέσσερα χρόνια μου έστειλαν για ακρόαση το CMS 65 Νοέμβριο πρίν κυκλοφορήσει τον Δεκέμβρη επίσημα . Έγραψα στην Focal διάφορα σχόλια και θυμάμαι τελείωνα μεταξύ σοβαρού και αστείου "... δεν πιστέυω να το βγάλετε όπως παίζει ... ". Τελικά βγήκε το επόμενο καλοκαίρι (!) και όταν το άκουσα χαμογέλασα
απο ικανοποίηση γιατί έπαιζε καλύτερα και απο ότι περίμενα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Τώρα, όσον αφορά στο τι εννοούμε με τον όρο "voicing" όταν έχουμε να κάνουμε με σοβαρές εταιρείες και μηχανικούς, σας παραπέμπω σε δύο σχόλια που έκαναν οι φίλοι μας οι Κωστήδες (EAR και Κωνσταντίνου) πέρισυ το καλοκαίρι, αλλά και σε κάτι που είχα γράψει εγώ φέτος το Γενάρη:


ρε συ συνονόματε, και με το συμπάθιο δηλαδή, αλλά αφού είσαι εξαιρετικός τεχνικός (κι όχι καλλιτέχνης, ζωγράφος, διακοσμητής ή μουσικός), με πάρα πολλές γνώσεις, αφού ξέρεις ότι υπάρχουν ένα σωρό μετρήσεις (αναφέρεις κάπχιες από αυτές) που ουσιαστικά ξεβρακώνουν την πραγματικότητα, για ποιό γούστο μιλάς εν τέλει;

ε, θα μας χαζέψεις...:609::623::609::623:

κι ας πάρω ως παράδειγμα τα ηχεία που έφτιαξες πρόσφατα, για πες μου δηλαδή, που μετράν άσχημα; και στην κατασκευή τους:
1) τα μεγάφωνα τα διάλεξες με βάση το γούστο σου ή με βάση τις γνώσεις σου, τα χαρακτηριστικά τους και τις μετρήσεις τους?
2)Το κρος το έκανες με βάση χαρακτηριστικά, μελέτη και μετρήσεις, δηλαδή με βάση τις γνώσεις σου, ή βάσει του γούστου σου? Ακόμα και τον τελευταίο πυκνωτή σε ένα παθητικό κρος τον επιλέγεις βάσει γούστου ή βάσει χαρακτηριστικών, βάσει γνώσης?
3)Την καμπίνα την έκανες με βάση τις γνώσεις σου, ή με βάση το γούστο σου έφτιαξες κόρνες ασχέτως μαθηματικών προσεγγίσεων?

τελικά πόσο περιορίζεται το προσωπικό σου γούστο?

Μήπως απλά το γούστο υφίσταται όσο το επιτρέπει το μέγεθος της ανεπάρκειας των γνώσεών μας; Δηλαδή αν γνωρίζαμε τα πάντα θα είχαμε κάτι να επιλέξουμε με βάση το γούστο μας αν θέλαμε να φτιάξουμε κάτι τεχνικώς άρτιο, ή μόνο όταν είναι ανεπαρκείς οι γνώσεις μας αναγκαζόμαστε να κάνουμε επιλογές βάσει του γούστου μας?

Σε αυτή την ζωή δεν υπάρχει το τέλειο. Ας υποθέσουμε ότι δύο σχεδιαστές-μηχανικοί αναλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο έργο, συγκεκριμένου οικονομικού μεγέθους. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καταλήξουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Οι μηχανικοί μπορεί να είναι ίσης αξίας-μεγέθους, αλλά δεν είναι ίδιοι άνθρωποι. Κάποια στιγμή επιλέγουν, συμβιβάζονται ανάλογα με τις εμπειρίες , τον χαρακτήρα , τα βιώματά τους. Δηλαδή το προσωπικό γούστο τους.

Κι ένα άλλο παράδειγμα, πιο ειδικευμένο. Έχουμε να επιλέξουμε δύο μεγάφωνα μεσαίων-υψηλών. Το ένα με θόλο βηρυλλίου, που έχει άριστη απόκριση ψηλά, αλλά βγάζει κάποιο ελαφρύ συντονισμό, που τον εκλαμβάνεις σαν μία ελαφριά σκληράδα στο σίγμα των γυναικείων φωνών. Το άλλο με θόλο βακελίτη, με ζεστή μεσαία περιοχή, παντού μαλακό, αλλά τόσο μαλακό που εκ των πραγμάτων οδηγεί σε περιορισμένη απόκριση στις υψηλές συχνότητες. Και τα δύο έχουν ‘αριστες μετρήσεις-διαφορετικές δε. Ποιος μπορεί να τελεσιδικίσει υπέρ του ενός η του άλλου?

Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που κανένα ανθρώπινο δημιούργημα δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο. Στην ίδια κατηγορία τιμής. Αυτοκίνητα που βασίζονται στο ίδιο δάπεδο (π.χ. Φίατ και Αλφα Ρομέο), οι κατασκευαστές, τα ρυθμίζουν σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού τους. Σύμφωνα με την φιλοσοφία της εταιρείας. ( πιο φιλικό το Φίατ, πιο σπόρ η Αλφα Ρομέο).


Σε περιμένω να ακούσουμε. Θα σε θέσω στο δίλημμα της επιλογής ενός υλικού.(ενός πυκνωτή στο κροσόβερ). Κάτι θα φτιάχνει, κάτι θα χαλάει. Μικρές διαφορές, που όμως η επιλογή τους θα θέτει το δικό σου γούστο. Και φυσικά δεν αναφέρομαι στην χρήση ενός ακατάλληλου πυκνωτή.


Τα υλικά, και ο τρόπος που δένουν αυτά, δεν είναι μονοσήμαντος. Υπάρχει ελευθερία σχεδιαστικών επιλογών, χωρίς να μιλήσουμε για εσφαλμένη επιλογή. Πάντοτε (υποτίθεται) είμαστε μέσα στις προδιαγραφές του ορθού. Υπάρχουν μαθηματικά προβλήματα που οι λύσεις είναι περισσότερες από μία. Και σε μία σύνθετη σχεδίαση που οι παράμετροι είναι εκατοντάδες, οι σωστές επιλογές, μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορετικό αποτέλεσμα. Εδώ μπαίνει το θέμα του γούστου, της προσωπικής σφραγίδας. Εδώ η δημιουργία συνδέεται με την τέχνη..

Όταν:

1. Υπάρχει κάθε φορά σαφής και καθορισμένος στόχος (πράγμα καθόλου αυτονόητο μια και δε μιλώ για γενικότητες του τύπου "Στόχος μας είναι να επιτύχουμε τη μουσικότητα μέσα από την ουδετερότητα" κτλ.)
2. Οι όποιες ακροάσεις λαμβάνουν χώρα με μόνο σκοπό την επιλογή μεταξύ δύο ή περισσοτέρων προσεγγίσεων προς το στόχο αυτό
3. Καθεμία εκ των προσεγγίσεων αυτών τεκμηριώνεται από το δικό της, διαφορετικό από των υπολοίπων αλλά εξίσου αξιόλογο σετ μετρήσεων,

τότε συμφωνώ και επαυξάνω.


Φυσικά, και οι δύο παραπάνω διαδικασίες προαπαιτούν σοβαρή υλικοτεχνική υποδομή αλλά και αντιστοίχου επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό.

Κάτι τέτοιο μπορεί να μοιάζει αυτονόητο π.χ. για το Harman Group αλλά δεν είναι καθόλου αυτονόητο για τη συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών χαϊεντοηχείων.

...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Τώρα, όσον αφορά στο τι εννοούμε με τον όρο "voicing" όταν έχουμε να κάνουμε με σοβαρές εταιρείες και μηχανικούς
...
... ενώ όταν δεν έχουμε, ε, τότε όλα είναι θέμα "μουσικότητας":116: :

Κατόπιν εμβριθούς μελέτης των συναφών επιστημονικών πεδίων, συνδυαζομένης με ευρεία γνώση της συνόλης Ελληνικής Γραμματείας - από την Μυκηναϊκή επιγραφική ξεκινώντας και χωρίς κανένα ενδιάμεσο κενό μέχρι σήμερα, των ανωτέρω συνδυαζομένων με στοιχεία Ινδοευρωπαϊκής Γλωσσολογίας - έχω συμπεράνει ότι "μουσικότητα είναι της ψ*λής μου ο χαβάς".
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Τώρα,όσον αφορά τον όρο "ηχείο monitor" και τις δικαιολογημένες αντιρρήσεις που εξέφρασε ο Χρήστος:

Το έχω αναφέρει πολλές φορές αλλά καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο πλέον να αλλάξει η νοοτροπία μας μιλώντας για ηχεία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ MONITOR ΗΧΕΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ MARKETING TMHMATA ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ.

Υπάρχουν μέτρια - καλά - πολύ καλά - εξαιρετικά ηχεία.

Δηλαδή το κάκιστο NS-10 ήταν monitor αναφοράς ?

Η τα μόνιμα τονισμένα μεσοψηλά των Genelec και πρίμα των ADAM με την ψεύτικη καθαρότητα είναι χαρακτηριστικό των monitor ηχείων ?

Η μήπως οι περισσότεροι mastering engineer που δουλέυουν με B&W, Lipinski, Grand Utopia, ATC, Dunlavy, Eaggleston κλπ είναι χαιφιντελίστες ?

Μπούρδες, δώστε σαν δωρεά (γιατί δεν έχουν μάθει να επενδύουν σε σοβαρά ηχεία) σε διάφορους ηχολήπτες ένα Grand Utopia για παράδειγμα και η παγκόσμια παραγωγή μουσικής θα βελτιωθεί 300 % σε ποιότητα.

Τώρα ζούν μέσα στην ανασφάλεια και τις συγκρίσεις σε δεκάδες μέτρια φτηνά συστήματα με την δικαιολογία πως έτσι ακούει ο πολύς κόσμος ενώ δεν είναι ικανοί να ακούσουν πραγματικά τα τεράστια λάθη σε compression, ισοστάθμιση , μετατροπείς AD-DA , τοποθέτηση μικροφώνων κλπ

Ο μύθος του Monitor είναι τόσο ισχυρός που ακόμα και μεγάλες εταιρείες τον χρησιμοποιούν για να μπούν σε συγκεκριμένες αγορές.
...

αυτό που έχω να του πω, είναι πως από τη στιγμή που, καλώς ή κακώς, επικράτησε ως όρος, δηλώνοντας ένα όσο το δυνατόν πιο αχρωμάτιστο ηχείο, καλά θα κάνει να τον αποδεχτεί.

Σ' αυτό το σημείο, ας παραθέσω και κάτι σχετικό που έιχα γράψει παλιότερα:

...
Για να ξεχωρίζουμε σιγά σιγά τις έννοιες, σημειώνω τα εξής:
1. Ο όρος High End κυριολεκτικά σημαίνει "άνω άκρο". Αυτό ακριβώς. Τίποτε άλλο.
2. Ο όρος High End χρησιμοποιείται στον Αγγλόφωνο κόσμο ως δηλωτικό κατηγορίας προϊόντων ή υπηρεσιών που απευθύνονται σε καταναλωτές με υψηλό οικονομικό προφίλ.
Έτσι, έχουμε High End αυτοκίνητα, High End εστιατόρια, High End ρούχα κ.α.
Αντίστοιχος όρος είναι ο όρος "Upmarket".
Περισσότερα εδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/High_end
3. Δίνω τους ακόλουθους ορισμούς:
α. Με τον όρο σημαίνον δηλώνουμε το όνομα ενός πράγματος.
β. Με τον όρο σημαινόμενο δηλώνουμε είτε την έννοια ενός πράγματος τη στιγμή που αυτό πρωτοονοματίστηκε είτε την έννοια που αυτό κατέληξε να έχει αργότερα λόγω της εξέλιξης της Γλώσσας.
Έτσι π.χ. τα δύο διαφορετικά σημαίνοντα "βλάκας" και "ηλίθιος" μοιράζονται κοινό σημαινόμενο.
Από την άλλη, το σημαίνον "πατσαβούρα" δύναται να συνδεθεί με δύο διαφορετικά σημαινόμενα. Είτε με το σημαινόμενο "πρόχειρο πανί" είτε με το σημαινόμενο "γυναίκα με κάτω του μετρίου εμφάνιση, κάτω του μετρίου πνευματική στάθμη και, συνηθέστατα, με σημαντικές ελλείψεις στον ηθικό τομέα".
Μάλιστα, το δεύτερο εκ των δύο παραπάνω σημαινομένων του σημαίνοντος "πατσαβούρα", καίτοι τυπικά δευτερεύον τουλάχιστον από χρονική άποψη, έχει υποσκελίσει πλήρως το πρώτο, σε σημείο που όταν ακούμε τη λέξη "πατσαβούρα" μόνο οι λέξεις "πρόχειρο πανί" να μην έρχονται στο νου μας.
4. Υπό το φως των παραπάνω , το σημαίνον "High End" στο χώρο του ήχου (και όχι μόνο στην Ελλάδα) τείνει να συνδεθεί με το σημαινόμενο "συσκευές και αξεσουάρ με γελοιωδώς υψηλές τιμές και επιδόσεις εντελώς ανακόλουθες με το τίμημα που απαιτούν από τον υποψήφιο αγοραστή".

...

Κατά τα άλλα, προσυπογράφω τα παρακάτω:

...
Τώρα η ποιότητα των "so called" monitors διαφέρει τόσο πολύ μεταξύ τους όσο διαφέρει και αυτή των "so called" hi-fi ηχείων.

Μόνο που τα πραγματικά καλά ηχεία συναντιούνται πέρα απο τίτλους και εμπορικά-marketing τεχνάσματα.

...
Προφανώς, το "μόνιτορ" ηχείο είναι το "καλό" ηχείο. Και το ανάποδο: ένα "καλό" ηχείο είναι "μόνιτορ" ηχείο. Φυσικά, στο χώρο του audio που κυκλοφορούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, βλέπεις (κι ακούς) ό,τι νά'ναι, οπότε δεν είναι καθόλου σπάνιο να χαρακτηρίζονται ως "μόνιτορ" ηχεία που είναι για κλωτσιές, αλλά και να πλασάρονται ως κορυφαία ηχεία (και σε απίστευτα κοστολόγια) ηχεία που επίσης είναι για κλωτσιές.
...
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Έτσι, από τη στιγμή που δεν έχουμε ακόμα καταφέρει να κατασκευάσουμε μεγάφωνα* με επίπεδα παραμορφώσεων κάτω από αυτά που μπορεί να ανιχνεύσει το ανθρώπινο αυτί (τα οποία μάλιστα να είναι σε θέση να λειτουργήσουν σε ρεαλιστικές στάθμες) είναι φανερό το γιατί τα διάφορα "monitor" ηχεία μετρούν αλλά και ακούγονται διαφορετικά, πράγμα που αποτελεί συνέπεια των διαφορών τους σε επίπεδο σχεδίασης αλλά και κατασκευής - ποιότητας.

Επίσης, τα όσα παρέθεσα προηγουμένως στο post #74 ίσως και να προσφέρουν κάποια εξήγηση στο γιατί μερικές φορές παρατηρείται μια κάποια "οικογενειακή ομοιότητα" σε διαφορετικά μοντέλα μιας εταιρείας.


*"Πιάνω" μόνο τον ευκολότερο και πιο προφανή παράγοντα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Γιατί σας αρέσουν (αν σας αρέσουν) τα monitor speakers?

Φυσικά και υπάρχει "ψεύτικο καθαρό".

Όταν η μεσουψηλή περιοχή είναι έντονα τονισμένη τότε αυτομάτως μας δημιουργεί αυτή την αίσθηση καθαρότητας.
...
Φαντάζομαι ότι στις μετρήσεις του ηχείου θα φαίνεται αυτό, ε ?
δηλαδή αν δω την απόκριση ενός adam θα δω τονισμένη κάποια μεσουψηλή περιοχή..?

http://www.audio-ideas.com/reviews/loudspeakers/adam-compact-monitor.html
Στις μετρήσεις θα φαίνεται σίγουρα.

Απλά μπορεί να μη φαίνεται στην απόκριση πλάτους (αυτή που έχει λανθασμένα επικρατήσει να αποκαλείται "απόκριση συχνότητας") αλλά στην απόκριση φάσης ή και στις μετρήσεις παραμορφώσεων (που ελάχιστοι δημοσιεύουν - ειδικά σε ρεαλιστικές στάθμες).

(Τη διασπορά του ηχείου στον οριζόντιο και τον κατακόρυφο άξονα καθώς και την αλληλεπίδρασή του με το χώρο τις αφήνω απέξω...)
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Και κάτι ακόμα...

ΤΑ ADAM ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ MID / TWEETER RIBBON ΑΛΛΑ AMT.

Η διαφορά είναι τεράστια.
Το μεν ribbon (ειδικά όταν είναι "καθαρό" ribbon - δηλαδή χωρίς φορέα, από mylar ή capton συνήθως) είναι ταινία ή "κορδέλα" (πώς λέμε "Με τρέλα και κορδέλα"), το δε AMT είναι "ακορντεόν":



Current through the membrane 2 causes it to move left and right in magnetic field 6, moving air in and out along directions 8; barriers 4 prevent air from moving in unintended directions.


http://en.wikipedia.org/wiki/Oskar_Heil


Οι διαφορές στο σχεδιασμό αλλά και στον τρόπο λειτουργίας οδηγούν σε εν μέρει διαφορετική off - axis συμπεριφορά αλλά και σε διαφορετικό προφίλ παραμορφώσεων.


Ο πονηρός γιατρούλης μας τα γνωρίζει αυτά μια χαρά και κάνει επίτηδες το κορόιδο...:116:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.891
Μηνύματα
3.032.665
Members
38.516
Νεότερο μέλος
Θάνος Γαλάνης
Top