SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

τοτε που τα εσπρωχνα χοντρα,
υπηρχε (πρεπει ακομα) ενα προιον της γκανκ με το ονομα οιλ φλας, ηταν ξελπιστικο κινητηρα.
Ανα καμποσες αλλαγες περναγες ενα τετοιο και μαλλον λογο ιξωδους μαζευε και την γρεζολασπη...καλο προιον και φτηνιαρικο..........
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

λοιπον για οσους εχουν δει καρτερ λυμενο ...........
εκει γυρω απο το σημειο που βιδωνει η ταπα , το σημειο ειναι <πρισμενο>(καρουμπαλο εσωτερικα στο καρτερ)
για να εχει <ψωμι> ωστε να αντεχει καθε ειδους συσφιξη* ταπας,
λυνοντας την ταπα απλα τρεχει οτι λαδι μπορει να τρεξει ,
(απο το σημειο του πριξιματος και κατω το λαδι-καταλοιπα μενουν μεσα).
Η ρουφηχτρα αγγιζει πατο-καρτερ και ρουφα σχεδον τα παντα.
Σιγουρα αυτο που δεν μπορει να τρεξει απο το σημειο του καρουμπαλου το ρουφα.

* ή με ροδελα στεγανοποιησης΄, ειτε κωνικη ταπα -χωρις ροδελα.


Δεν ισχύει, είτε σε αυτοκίνητα είτε σε μοτοσυκλέτες.
Δεν υπάρχει πλέον καρούμπαλο εσωτερικά στο κάρτερ (δεν ξέρω πολύ παλιά τι γινόταν).
Στο σημείο που βιδώνει η τάπα εσωτερίκα η λεκάνη είναι επίπεδη και μάλιστα με ελαφρά κλίση για να υπάρχει ροή προς την τάπα.

Η καλύτερη μέθοδος είναι η αργή: λύνεις την τάπα και περιμένεις η βαρύτητα να κάνει τη δουλειά της.
Είτε με «σκούπα» είτε από την τάπα κάτω, πάντα μένει λίγη ποσότητα λαδιού στον κινητήρα (είτε σε κάποια τοιχώματα του κάρτερ, είτε σε κάποιους αγωγούς σαν φίλμ, είτε κάτω από πιστόνια και στρόφαλο σαν σταγόνες).
Η «σκούπα» αφήνει λίγο περισσότερα γιατί δε μπορεί να σηκώσει κάποια ποσότητα λαδιού μέσα στον κορμό.
Οι διαφορές είναι μικρές και η «σκούπα» βολεύει κυρίως το συνεργείο γιατί

  • λερώνει λιγότερο (ουσιαστικά καθόλου)
  • δεν υπάρχει φόβος να χαλάσει η τάπα ή ακόμα χειρότερα το πάσο στο κάρτερ (που σημαίνει κατέβασμα λεκάνης)
  • γίνεται γρηγορότερα

Το σημαντικότερο στοιχείο, στο πόσο λάδι θα περισσέψει εντός, είναι να κάνουμε τακτικές αλλαγές λαδιών (όχι πάνω από 10000km σε full συνθετικά λάδια στα αυτοκίνητα) για να μην έχουμε σπηλαίωση λαδιού που φράζει ή εγκλωβίζεται.
Αυτό οφείλουν να το προσέχουν ιδιαίτερα όσοι έχουν όχημα τελευταίων φουρνιών που οι κατασκευαστές κοροϊδεύουν μιλώντας για αλλαγές κάθε 30000km (και ακόμα χειρότερα αν μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ)
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

τοτε που τα εσπρωχνα χοντρα,
υπηρχε (πρεπει ακομα) ενα προιον της γκανκ με το ονομα οιλ φλας, ηταν ξελπιστικο κινητηρα.
Ανα καμποσες αλλαγες περναγες ενα τετοιο και μαλλον λογο ιξωδους μαζευε και την γρεζολασπη...καλο προιον και φτηνιαρικο..........
Στο εξωτερικό λένε ότι για παλιά μοτέρ είναι ρίσκο να χρησιμοποιήσεις τέτοιο πράγμα.
Απλά λέω τι έχω διαβάσει, δεν το έχω χρησιμοποιήσει....
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Δεν ισχύει, είτε σε αυτοκίνητα είτε σε μοτοσυκλέτες.
Δεν υπάρχει πλέον καρούμπαλο εσωτερικά στο κάρτερ (δεν ξέρω πολύ παλιά τι γινόταν).
Στο σημείο που βιδώνει η τάπα εσωτερίκα η λεκάνη είναι επίπεδη και μάλιστα με ελαφρά κλίση για να υπάρχει ροή προς την τάπα.

Η καλύτερη μέθοδος είναι η αργή: λύνεις την τάπα και περιμένεις η βαρύτητα να κάνει τη δουλειά της.
Είτε με «σκούπα» είτε από την τάπα κάτω, πάντα μένει λίγη ποσότητα λαδιού στον κινητήρα (είτε σε κάποια τοιχώματα του κάρτερ, είτε σε κάποιους αγωγούς σαν φίλμ, είτε κάτω από πιστόνια και στρόφαλο σαν σταγόνες).
Η «σκούπα» αφήνει λίγο περισσότερα γιατί δε μπορεί να σηκώσει κάποια ποσότητα λαδιού μέσα στον κορμό.
Οι διαφορές είναι μικρές και η «σκούπα» βολεύει κυρίως το συνεργείο γιατί

  • λερώνει λιγότερο (ουσιαστικά καθόλου)
  • δεν υπάρχει φόβος να χαλάσει η τάπα ή ακόμα χειρότερα το πάσο στο κάρτερ (που σημαίνει κατέβασμα λεκάνης)
  • γίνεται γρηγορότερα

Το σημαντικότερο στοιχείο, στο πόσο λάδι θα περισσέψει εντός, είναι να κάνουμε τακτικές αλλαγές λαδιών (όχι πάνω από 10000km σε full συνθετικά λάδια στα αυτοκίνητα) για να μην έχουμε σπηλαίωση λαδιού που φράζει ή εγκλωβίζεται.
Αυτό οφείλουν να το προσέχουν ιδιαίτερα όσοι έχουν όχημα τελευταίων φουρνιών που οι κατασκευαστές κοροϊδεύουν μιλώντας για αλλαγές κάθε 30000km (και ακόμα χειρότερα αν μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ)
εδω συνηθως ειναι ελλαδα με οτι αυτο συνεπαγει*
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

* πως θα σε κλεψει το εξουσιοδοτημενο?
χρεωνει ωρα και ανταλλακτικα.
Σηκωνει το αμαξι αφηνει να τρεχει το λαδι απο την ταπα αργα αργα, και παει σε αλλο αμαξι και δουλευει για να τρεχει η ωρα......
μετα ξαναρχεται και δουλευει , ωστε το αμαξι να κλεισει πολλες ωρες ωστε να χρεωσει αναλογες ανθρωποωρες..........
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

και ακομα αν εχουν <καραφλο> καρτερ λαμβανουμε υποψιν μας
1 αν ο κινητηρας ειναι στημενος παραλληλα......
2 ο κινητηρας ειναι παραλληλα με το εδαφος.....
αλλιως αδειαζει οτι οι συνθηκες επιτρεπουν........................
 



Μηνύματα
2.855
Reaction score
1.296
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Να ρωτήσω κάτι ???
Εμένα που έχει ψυγείο λαδιού ( με θερμοστάτη ) , όταν ανοίγω την τάπα , αδειάζει και το ψυγείο ???
Η μένουν πάντα μέσα ??
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Να ρωτήσω κάτι ???
Εμένα που έχει ψυγείο λαδιού ( με θερμοστάτη ) , όταν ανοίγω την τάπα , αδειάζει και το ψυγείο ???
Η μένουν πάντα μέσα ??

Αδειάζει!!
Κλασικά, ως συγκοινωνούντα δοχεία, το υγρό θα πάει προς το χαμηλότερο σημείο, την τάπα εξαγωγής λαδιών του κάρτερ :107:
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

μιλας για ιντερκουλερ-ψυγειο λαδιου τουρμπο ?
το <κυκλωμα> ψυξης (υδορψυξης ) ειναι ανεξαρτητο απο το κυκλωμα λαδιου, αν καταλαβα καλα........
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

αν εννοεις ψυγειο λαδιου μοτοσυκλετας ναι αδειαζει ολο
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

ευτυχως ή συστυχως η ταπα δεν μπαινει παντα στο <σωστο> σημειο
http://www.2carpros.com/articles/engine-is-leaking-oil

Κάθε κατασκευαστής βάζει την τάπα εξαγωγής λαδιού στο σημείο που επιτρέπει όλο το λάδι να αδειάσει.
Στη φωτογραφία που βρήκες




μπορεί να σου φαίνεται η τρύπα πιο ψηλά από όσο θεωρούμε λογικό, αλλά αφενός δεν ξέρουμε την εσωτερική διάταξη της λεκάνης, αφετέρου η θέση του μοτέρ μπορεί να έχει τέτοια κλίση που σπρώχνει το λάδι εκεί.

Η τάπες βρίσκονται στην σωστή μεριά, όπως έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής.
Εφόσον το όχημα βρίσκεται πάνω στη σωστά τοποθετημένη ράμπα/αναβατόριο (και ΟΧΙ σε φορητό γρύλο) και το μοτέρ έχει σωστές ανοχές στις βάσεις μοτέρ, τότε η τρύπα εξαγωγής λαδιών βρίσκεται εκεί που πρέπει.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

μιλας για ιντερκουλερ-ψυγειο λαδιου τουρμπο ?
το <κυκλωμα> ψυξης (υδορψυξης ) ειναι ανεξαρτητο απο το κυκλωμα λαδιου, αν καταλαβα καλα........

Το ιντερκούλερ και το ψυγείο λαδιού (στα υπερτροφοδοτούμενα) είναι εντελώς άσχετα μεταξύ τους. :121:
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

* πως θα σε κλεψει το εξουσιοδοτημενο?
χρεωνει ωρα και ανταλλακτικα.
Σηκωνει το αμαξι αφηνει να τρεχει το λαδι απο την ταπα αργα αργα, και παει σε αλλο αμαξι και δουλευει για να τρεχει η ωρα......
μετα ξαναρχεται και δουλευει , ωστε το αμαξι να κλεισει πολλες ωρες ωστε να χρεωσει αναλογες ανθρωποωρες..........

Δεν αναφέρομαι σε αντιπροσωπεία ή εξουσιοδοτημένο.
Αλλά ακόμα και εκεί, ανοίγεις την τάπα κάτω, φεύγει το πολύ λάδι, βάζεις μετά την κοντή λεκάνη στο πάτωμα, κατεβάζεις το όχημα χαμηλά στο αναβατόριο και κάνεις άλλες δουλειές, όσο αδειάζει η λεκάνη.
Πχ αλλαγή μπουζί, αλλαγή φίλτρου αέρα, έλεγχος/αλλαγή στα τακάκια, έλεγχος στο κύκλωμα ψύξης (κολάρα, ψυγείο κοκ).....
 

Μηνύματα
14.126
Reaction score
11.816
Αφού το ψυγείο λαδιού έχει θερμοστάτη που είναι κλειστός, γίνονται συγκοινωνούντα τα δοχεία για να αδειάσει ή τα επηρεάζει ο θερμοστάτης;
Στο δικό μου που άλλαξα πριν λίγο καιρό, το άφησα 2 μέρες και στράγγιζε και επίσης έριξα λίγο από καινούριο λάδι σε διάφορα σημεία μέσα του για να παρασύρει έξω το παλιό και όντως έβγαλε περίπου 100ml ακόμα παλιό λάδι.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Δεν αναφέρομαι σε αντιπροσωπεία ή εξουσιοδοτημένο.
Αλλά ακόμα και εκεί, ανοίγεις την τάπα κάτω, φεύγει το πολύ λάδι, βάζεις μετά την κοντή λεκάνη στο πάτωμα, κατεβάζεις το όχημα χαμηλά στο αναβατόριο και κάνεις άλλες δουλειές, όσο αδειάζει η λεκάνη.
Πχ αλλαγή μπουζί, αλλαγή φίλτρου αέρα, έλεγχος/αλλαγή στα τακάκια, έλεγχος στο κύκλωμα ψύξης (κολάρα, ψυγείο κοκ).....
fiat βερλα , και ρενο στο ποταμι εκαναν ακριβως οτι ειπα
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.881
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Κάθε κατασκευαστής βάζει την τάπα εξαγωγής λαδιού στο σημείο που επιτρέπει όλο το λάδι να αδειάσει.
Στη φωτογραφία που βρήκες




μπορεί να σου φαίνεται η τρύπα πιο ψηλά από όσο θεωρούμε λογικό, αλλά αφενός δεν ξέρουμε την εσωτερική διάταξη της λεκάνης, αφετέρου η θέση του μοτέρ μπορεί να έχει τέτοια κλίση που σπρώχνει το λάδι εκεί.
ξερεις τι εστι οικονομια υλικου ? κοβουν και το cm για να κερδισουν......., αφετερου οπως το βλεπεις -πανω στο αναβατοριο, αν παρει κληση καταλληλη το αμαξι θα φυγει απο πανω....

Η τάπες βρίσκονται στην σωστή μεριά, όπως έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής.
Εφόσον το όχημα βρίσκεται πάνω στη σωστά τοποθετημένη ράμπα/αναβατόριο (και ΟΧΙ σε φορητό γρύλο) και το μοτέρ έχει σωστές ανοχές στις βάσεις μοτέρ, τότε η τρύπα εξαγωγής λαδιών βρίσκεται εκεί που πρέπει.


αμετρητες οι περιτωσεις που η ταπα ειναι σε σημειο μη ιδιανικο για πολλους λογους......................
απο μοτοσυκλετες

http://www.bmbikes.co.uk/photos/mechanicalphotos/Oilplug frame Scarver-.JPG

μεχρι ...
http://diyrepair.blogspot.com/2009/04/2004-toyota-sienna-oil-change.html
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Re: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

Αφού το ψυγείο λαδιού έχει θερμοστάτη που είναι κλειστός, γίνονται συγκοινωνούντα τα δοχεία για να αδειάσει ή τα επηρεάζει ο θερμοστάτης;
Στο δικό μου που άλλαξα πριν λίγο καιρό, το άφησα 2 μέρες και στράγγιζε και επίσης έριξα λίγο από καινούριο λάδι σε διάφορα σημεία μέσα του για να παρασύρει έξω το παλιό και όντως έβγαλε περίπου 100ml ακόμα παλιό λάδι.

Αν ο θερμοστάτης λειτουργεί και on-off για το κύκλωμα (όπως ο θερμοστάτης στο κύκλωμα ψύξης), το ιδανικό είναι να λύσουμε άνω-κάτω ρακόρ για να αδειάσει το ψυγείο γρήγορα.
Προσοχή χρειάζεται στο γέμισμα του κυκλώματος σε τέτοια περίπτωση.
Βέβαια, τώρα που το ξανασκέφτομαι, αν τα λάδια είναι ζεστά, ο θερμοστάτης θα είναι ανοικτός και έχουμε συγκοινωνούντα.
Βέβαια πολύ τραβηγμένο το σενάριο θερμοστάτη στο κύκλωμα λαδιού.
Είσαι σίγουρος πως είναι θερμοστάτης?

Αν ο θερμοστάτης υπάρχει μόνο για μέτρηση θερμοκρασίας για να έχεις ένδειξη στον πίνακα οργάνων, δεν υπάρχει θέμα.


Το θέμα είναι πως πάντα, σε κάθε αλλαγή λαδιών, θα μείνει μέσα στο μοτέρ μια ποσότητα παλιού λαδιού (που έχει υπολογίσει ο κατασκευαστής). Αυτή η ποσότητα είναι διαφορετική αναλόγως το μοτέρ, τη διάταξη/κυβισμό κοκ.
Πχ σε ένα κλασικό 4C 1600cc υπολογίζουμε πως μέσα στο μοτέρ θα μείνουν περίπου 500ml παλιού λαδιού (πχ στης φωλιές στους εκκεντροφόρους, στα τοιχώματα των κυλίνδρων, στην αντλία λαδιού, στον κορμό κοκ). Ίσως και παραπάνω....
Κλασική περίπτωση η ανακατασκευή μοτέρ. Ενός μοτέρ σχεδόν απολύτως στεγνού. Όπου γεμίζουμε το λάδι και τελικά είναι περισσότερο από 500ml παραπάνω σε σχέση με μια τυπική αλλαγή λαδιών+φίλτρου
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: SOS!βενζίνη στα λάδια του κινητήρα!

fiat βερλα , και ρενο στο ποταμι εκαναν ακριβως οτι ειπα
Αν ένα συνεργείο έχει συμφωνία συντήρησης για μεγάλο πλήθος εταιρικών οχημάτων χρειάζεται σκούπα για να γλυτώνει χρόνο και χρήμα..... :121:



αμετρητες οι περιτωσεις που η ταπα ειναι σε σημειο μη ιδιανικο για πολλους λογους......................
απο μοτοσυκλετες

http://www.bmbikes.co.uk/photos/mechanicalphotos/Oilplug frame Scarver-.JPG

μεχρι ...
http://diyrepair.blogspot.com/2009/04/2004-toyota-sienna-oil-change.html


Καμία εντύπωση δε μου κάνει.
Η BMW (F650 CS SCARVER) έχει για κάρτερ το...πλαίσιο. Οπότε λογικό είναι η τρύπα αλλαγής λαδιών να είναι στο πλαίσιο.... :109:

Το Toyota μια χαρά την έχει την τρύπα! :107:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.398
Μηνύματα
3.051.612
Members
38.554
Νεότερο μέλος
kosmidhsn
Top