Ποια μάρκα ελαστικών εμπιστεύεστε συνήθως;

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.457
Reaction score
74.945
To video που ανέβασες Δημήτρη, είναι σε βρεγμένο και ουσιαστικά μας δείχνει aqua planing.
Μια υποτυπώδης αναζήτηση π.χ. "new tires front or back" θα σου βγάλει αποτελέσματα πως ο πίσω άξονας χρειάζεται τα καινούρια ελαστικά. Όμως μιλάνε για το τι ισχύει στις χώρες τους και το βρεγμένο, πάντοτε κρύο ή παγωμένο οδόστρωμά τους. Στην Ελλάδα που δεν βρέχει σχεδόν ποτέ, η συμβουλή δεν έχει εφαρμογή.
Μέχρι να βρέξει. ;)
Πού ακριβώς στην Ελλάδα δε βρέχει σχεδόν ποτέ;

Στοιχεία Αθήνας, που βρέχει πολύ λιγότερο απ' την υπόλοιπη χώρα πλην νότιας Κρήτης. http://hoa.ntua.gr/rain_incident/


Συν τους βρεγμένους δρόμους απο άλλες αιτίες.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει στους πολύ φθαρμένους δρόμους μέσα στις πόλεις, που ανανεώνονται πολύ σπανιότερα απο τους υπεραστικούς.

Είναι ορθότερο να έχουμε τα καινούρια ελαστικά μπροστά διότι δέχονται όλο το φορτίο σε ένα φρενάρισμα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως οι εργοστασιακοί ρυθμιστές πίεσης των φρένων δίνουν στον μπροστινό άξονα σχεδόν όλη τη δύναμη.
Το έγραψα πρόσφατα, όχι πιά.

Σε γενικές γραμμές αν πατάει καλά μπροστά και έχω καλή κατευθυντικότητα, μπορώ πολύ ευκολότερα να διορθώσω μια υπερστροφή (που αυτό δεν θα συμβεί ποτέ στον μέσο οδηγό, στο στεγνό, στην Ελλάδα). Αν όμως οι εμπρόσθιοι τροχοί ακολουθούν τη φυγόκεντρο, αγοράζω αγρούς, οικόπεδα, μάντρες κλπ :headbang:
Είναι τυχαίο το οτι όλα τα αυτοκίνητα είναι ρυθμισμένα να συμπεριφέρονται υποστροφικά; ;)


Προσωπικά δεν έχω αλλάξει ποτέ 2, και αλλάζω εμπρός-πίσω κάθε 10.000km.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.817
Reaction score
11.092
Στο τάπερ, έβαλα πρόσφατα Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-3.htm


https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tires/eagle_f1_asymmetric3.EAGF1AS3.html

Like!

Ωραία ποιότητα κύλισης! - Με έχουνε γ@μήσει οι σκληρές KW στα μπαλώματα.

Δεν έχει τελείως ξερά πλαϊνά, σαν κάτι γιαπωνέζικα, -χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε αξιοσημείωτη μείωση του σπορ χαρακτήρα.
Ωραία λάστιχο σε ωραία ρόδα! Πότε θα με πας μια βόλτα; :oops:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Προσωπικά δεν έχω αλλάξει ποτέ 2, και αλλάζω εμπρός-πίσω κάθε 10.000km.
:geek:

Ωραία λάστιχο σε ωραία ρόδα! Πότε θα με πας μια βόλτα; :oops:
Όταν θα τα στήσουμε με τον Μάρκου στην εθνική. Αλλά έχω μικρές πιθανότητες γιατί έχει καλύτερο μηχανικό από μένα. :rolleyes: :roflmao:
 

Μηνύματα
27.432
Reaction score
25.565
Στο τάπερ, έβαλα πρόσφατα Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-3.htm


https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tires/eagle_f1_asymmetric3.EAGF1AS3.html

Like!

Ωραία ποιότητα κύλισης! - Με έχουνε γ@μήσει οι σκληρές KW στα μπαλώματα.

Δεν έχει τελείως ξερά πλαϊνά, σαν κάτι γιαπωνέζικα, -χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε αξιοσημείωτη μείωση του σπορ χαρακτήρα.

Τα ίδια έβαλα και γω στο ταπες. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Δεν έχω κάνει ακόμη χιλιόμετρα , αλλά μου έφυγε τελείως η ιδέα ότι ήθελα πίσω αμορτισέρ. Σκέψου πόσο κοπανούσαν τα rainsport2 που είχα πίσω.
Πόσο αλλάζει το λάστιχο , με τον καιρό? εννοώ το eagle f1-3 .?
Οσο για τα πλα'ινά θα συμφωνήσω.
Γιατί έβαλες σκληρές KW? για να ΄πας οδοντίατρο μία ώρα νωρίτερα ? για τα νέα σφραγίσματα? Δεν έβρισκες SHOWA-KAYABA?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Γιατί έβαλες σκληρές KW? για να ΄πας οδοντίατρο μία ώρα νωρίτερα ? για τα νέα σφραγίσματα? Δεν έβρισκες SHOWA-KAYABA?
Έτσι το πήρα, βρε, μεταχειρισμένο.
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
27.432
Reaction score
25.565
Περαστικά σε σένα στην μέση σου στα σφραγίσματά σου, γενικά.
Οσο για το στήσιμο πέτυχες άτομο που τα στήνει. Κάποτε έστηνα το βουτυρο αλλά βαρέθηκα.
 

Μηνύματα
776
Reaction score
818
Τί Λέs Τώρα !!
Αλάζειs τουs νόμουs τηs " φύσηs " και τηs φυσικήs ...... φυσικά φίλε μου !
Απαράδεκτη προσέγγιση !
Μαs διαβάζουν και μικρά παιδιά φίλε μου !
Καλό είναι να προσέχουμε τι γράφουμε !
Ούτε που να το σκεύτεσαι .

Πέs μου αν θέs .
Ενα αυτοκίνητο εχει βάροs 1400 k. περίπου .
Από τον εμπρόs προφυλακτήρα μέχρι και τι 2 πρώτεs θέσειs είναι τα 1000 k. από τα 1400 k. και μου λέs να βάλω τό πιο φθαρμένο ζεύγος στους εμπρόσθιους τροχούς ?
Πού θά τραβήξουν όλο το ζόρι σε ενα φρενάρισμα ! , ?
Πού έχουν όλο τον έλεγχο του αυτοκινήτου μου !
Μέ συγχωρείs αλλά .....δεν βιάζωμαι να πάω γρήγορα στον Άγιο Πέτρο !
Στήν δουλειά μου θέλω να πάω !

" Το πιο βασικό που έμαθα στη ζωή μου σχετικά με τα λάστιχα...." ,
φίλε μου , καλά κάνειs , αλλά σε παρακαλώ κράτατο γιά σένα !
Δέν ισχύει αυτό που έγραψεs !
Δέν ,
Δέν ισχύει .

Φιλικά πάντα κ. Γιώργο . :drinks:


-
Αγαπητέ @Emmanouil 1964,

Επειδή δεν μου αρέσουν οι αντιπαραθέσεις με αγνώστους, προσπερνώ το ύφος της γραφής σου και θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω αυτό που έγραψα παραπάνω:
  1. Καλώς ή κακώς (κακώς κατ' εμέ) έχουμε ένα αυτοκίνητο με ένα καινούριο κι ένα φθαρμένο ζεύγος ελαστικών. Οπότε προκύπτει το εύλογο δίλημμα σε ποιο άξονα τοποθετούμε το καινούριο ζεύγος και σε ποιο το παλιό.
  2. Περίπτωση 1: Τα καινούρια λάστιχα μπροστά. Όλα τέλεια, όπως γράφεις κι εσύ. Το αυτοκίνητο ακούει στο τιμόνι, ακούει στα φρένα, ακούει γενικώς. σε σημείο που έχεις ξεχάσει ότι τα πίσω λάστιχα είναι φθαρμένα. Και γιατί να μην το ξεχάσεις άλλωστε αφού η πληροφορία που παίρνεις από το τιμόνι είναι ότι όλα βαίνουν καλώς.
    Και θα συνεχίσουν να βαίνουν καλώς μέχρι τη στιγμή που θα χρειαστεί να φρενάρεις μέσα σε στροφή (ή ακόμα χειρότερα σε βρεγμένη στροφή). Τότε, τα πίσω λάστιχά σου, που δεν θυμάσαι καν ότι είναι φθαρμένα, θα σου χαρίσουν ένα ωραιότατο τετακέ πριν προλάβεις καν να πεις τη λέξη υπερστροφή. Τη συνέχεια την ξέρεις: στην καλή περίπτωση λέγεται συνεργείο, στη χειρότερη... Δεν θέλω καν να το σκέφτομαι.
  3. Περίπτωση 2: Τα καινούρια λάστιχα πίσω. Στην περίπτωση αυτή, το αυτοκίνητο γλιστρά περισσότερο μπροστά, όπως σωστά γράφεις κι εσύ. Το φρενάρισμα απαιτεί περισσότερα μέτρα, οι στροφές θέλουν προσοχή και όλα αυτά τα νιώθεις κάθε στιγμή στα χέρια σου και (αναγκαστικά) οδηγείς πιο μαζεμένα και πιο προσεκτικά. Και εδώ ακριβώς είναι η διαφορά από την περίπτωση 1: σε κάθε στιγμή, το αυτοκίνητο σου θυμίζει μέσω του τιμονιού ότι τα εμπρός λάστιχα είναι φθαρμένα και ότι πρέπει μέχρι να τα αλλάξεις να οδηγείς ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ. Δεν υπάρχουν εκπλήξεις, το αυτοκίνητο στο λέει κάθε στιγμή: άλλαξε τα μπροστινά λάστιχα άμεσα. Και ως τότε πήγαινε σιγά.
Και επαναλαμβάνω, για την περίπτωση που δεν έγινα κατανοητός: τα προαναφερθέντα δεν είναι δικές μου απόψεις, είναι απόψεις των κατασκευαστών ελαστικών, τις οποίες μου δόθηκε η ευκαιρία να διαπιστώσω σε διάφορες δοκιμές ελαστικών σε πίστες.

Over and out.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
τα οποία παν σα καρότσα και δε φθείρονται ποτέ.
τα πιο φθαρμένο ζεύγος πρέπει να μπαίνει στους εμπρόσθιους τροχούς
Νομίζεις ότι διαφωνούμε κάπου; ;)

Διάβασε λίγο πιο προσεκτικά τις προτάσεις μου. ;)

Σε ένα τυπικό προσθιοκινητο, τα ελαστικά στον πίσω άξονα δεν φθείρονται. Καθόλου.

Πρόσεξε: καθόλου.

Θα δεις το μπροστινό ελαστικό να λιώνει, να πεθαίνει η γόμα και να θέλει αλλαγή, και το πίσω να είναι σα καινούρια η γόμα. Στην πένα.

Αν δε τα πας τα πίσω μπρος, δε φθείρονται ποτέ.

Γι'αυτό γίνονται αλλαγές τα πίσω μπρος, να πάρουν τα άφθαρτα πίσω λάστιχα να τα βάλουν μπροστά ώστε να φθαρούν ομοιόμορφα όλα τα ελαστικά, μέχρι να φτάσουν στο σημείο φθοράς της γόμας που επιβάλλει την αλλαγή τους, κάτι που ελέγχεται εύκολα από το πάχος της γόμας στο πέλμα.

Αν είναι φθαρμένο το πέλμα με ελάττωση του πάχους της γόμας, αλλάζουμε ελαστικά, αλλιώς θα ξεκινήσει ο κίνδυνος της υδρολισθησης! Χαχαχαχαχα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Αγαπητέ @Emmanouil 1964,

Επειδή δεν μου αρέσουν οι αντιπαραθέσεις με αγνώστους, προσπερνώ το ύφος της γραφής σου και θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω αυτό που έγραψα παραπάνω:
  1. Καλώς ή κακώς (κακώς κατ' εμέ) έχουμε ένα αυτοκίνητο με ένα καινούριο κι ένα φθαρμένο ζεύγος ελαστικών. Οπότε προκύπτει το εύλογο δίλημμα σε ποιο άξονα τοποθετούμε το καινούριο ζεύγος και σε ποιο το παλιό.
  2. Περίπτωση 1: Τα καινούρια λάστιχα μπροστά. Όλα τέλεια, όπως γράφεις κι εσύ. Το αυτοκίνητο ακούει στο τιμόνι, ακούει στα φρένα, ακούει γενικώς. σε σημείο που έχεις ξεχάσει ότι τα πίσω λάστιχα είναι φθαρμένα. Και γιατί να μην το ξεχάσεις άλλωστε αφού η πληροφορία που παίρνεις από το τιμόνι είναι ότι όλα βαίνουν καλώς.
    Και θα συνεχίσουν να βαίνουν καλώς μέχρι τη στιγμή που θα χρειαστεί να φρενάρεις μέσα σε στροφή (ή ακόμα χειρότερα σε βρεγμένη στροφή). Τότε, τα πίσω λάστιχά σου, που δεν θυμάσαι καν ότι είναι φθαρμένα, θα σου χαρίσουν ένα ωραιότατο τετακέ πριν προλάβεις καν να πεις τη λέξη υπερστροφή. Τη συνέχεια την ξέρεις: στην καλή περίπτωση λέγεται συνεργείο, στη χειρότερη... Δεν θέλω καν να το σκέφτομαι.
  3. Περίπτωση 2: Τα καινούρια λάστιχα πίσω. Στην περίπτωση αυτή, το αυτοκίνητο γλιστρά περισσότερο μπροστά, όπως σωστά γράφεις κι εσύ. Το φρενάρισμα απαιτεί περισσότερα μέτρα, οι στροφές θέλουν προσοχή και όλα αυτά τα νιώθεις κάθε στιγμή στα χέρια σου και (αναγκαστικά) οδηγείς πιο μαζεμένα και πιο προσεκτικά. Και εδώ ακριβώς είναι η διαφορά από την περίπτωση 1: σε κάθε στιγμή, το αυτοκίνητο σου θυμίζει μέσω του τιμονιού ότι τα εμπρός λάστιχα είναι φθαρμένα και ότι πρέπει μέχρι να τα αλλάξεις να οδηγείς ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ. Δεν υπάρχουν εκπλήξεις, το αυτοκίνητο στο λέει κάθε στιγμή: άλλαξε τα μπροστινά λάστιχα άμεσα. Και ως τότε πήγαινε σιγά.
Και επαναλαμβάνω, για την περίπτωση που δεν έγινα κατανοητός: τα προαναφερθέντα δεν είναι δικές μου απόψεις, είναι απόψεις των κατασκευαστών ελαστικών, τις οποίες μου δόθηκε η ευκαιρία να διαπιστώσω σε διάφορες δοκιμές ελαστικών σε πίστες.

Over and out.
Σωστά.
Η εκτίμησή μου είναι ότι το φθαρμένο ελαστικό οφείλει να αλλαχθεί μόλις η γόμα φτάσει στην ανάλογη ένδειξη. Μέχρι τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Επίσης, το ελαστικό που δεν έχει φθαρεί καθόλου η γόμα του, οφείλει να αλλαχθεί στην 4-ετια ή το πολύ στην 5-ετια.

Υπάρχει κι ένα ακόμα παράδειγμα για προβληματισμό και σχόλια.

1. Φοράς θερινά ελαστικά, και ρίχνει μπόλικο χιόνι, οπότε είναι αναγκαίο να βάλεις αλυσίδες.
Το πιο σωστό είναι προφανώς να βάλεις και στους 4 τροχούς, αλλά τι γίνεται συνήθως; Χαχαχαχαχα, ε, συνήθως βάζεις μόνο στους 2 εμπρός τροχούς τις αλυσίδες.

Ερωτήσεις:

Θα μπορούσες να οδηγήσεις με αλυσίδες μόνο στους πίσω τροχούς; Θα τρέξεις στο δρόμο έχοντας την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο είναι εντελώς ασφαλές και κατάλληλο για γκάζια με αλυσίδες εμπρός; Αν είχες χιονολαστιχα μπροστά θα χρειαζόταν να βάλεις αλυσίδες; Με χιονολαστιχα μπροστά πας καλύτερα από ότι με αλυσίδες σε θερινό; Αν θα τρέξεις με τα χιονολαστιχα μπροστά και σκοτωθείς, φταίει ότι δεν έβαλες αλυσίδες ή ότι είσαι μ@λακας και τρέχεις σε ολισθηρό οδόστρωμα σα να μην υπάρχει αύριο;
 

Μηνύματα
776
Reaction score
818
Νομίζεις ότι διαφωνούμε κάπου; ;)

Διάβασε λίγο πιο προσεκτικά τις προτάσεις μου. ;)

@costas EAR δεν είπα ότι διαφωνούμε σε κάτι, απλώς έκανα quote μια πρότασή σου για να πω αυτό που ήθελα να πω. Μακριά από εμένα οι αντιπαραθέσεις, όπως προείπα.


Σε ένα τυπικό προσθιοκινητο, τα ελαστικά στον πίσω άξονα δεν φθείρονται. Καθόλου. /QUOTE]

Φθείρονται, αλλά πολύ πιο αργά, τουλάχιστον έτσι όπως οδηγώ εγώ. Γηράσκουν και ξεραίνονται όμως με την ίδια ταχύτητα :)
Φοράς θερινά ελαστικά, και ρίχνει μπόλικο χιόνι, οπότε είναι αναγκαίο να βάλεις αλυσίδες.
Το πιο σωστό είναι προφανώς να βάλεις και στους 4 τροχούς, αλλά τι γίνεται συνήθως; Χαχαχαχαχα, ε, συνήθως βάζεις μόνο στους 2 εμπρός τροχούς τις αλυσίδες.

Στους κινητήριους τροχούς (όπου κι αν είναι αυτοί), σε περίπτωση που υπάρχει μόνο ένα ζεύγος. Μπροστά μόνο στα μόνιμα τετρακίνητα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.876
Reaction score
6.395
Μέχρι να βρέξει. ;)
Πού ακριβώς στην Ελλάδα δε βρέχει σχεδόν ποτέ;

...Συν τους βρεγμένους δρόμους απο άλλες αιτίες.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει στους πολύ φθαρμένους δρόμους μέσα στις πόλεις, που ανανεώνονται πολύ σπανιότερα απο τους υπεραστικούς.
Το μοναδικό και φυσικά ορθό επιχείρημα των εταιρειών για καινούρια ελαστικά πίσω, είναι η υδρολίσθηση (aqua planing) και όχι το κράτημα στο βρεγμένο (wet grip). Ένα λάστιχο που το βάζεις από εμπρός στα πίσω π.χ. στα 10.000 χλμ, έχει (στα χαρτιά) το ίδιο κράτημα με τα καινούρια.
Υπάρχει λοιπόν οδηγός που στις βροχές της Αθήνας που είτε πιάνουν οι δρόμοι γλίτσα και οδηγούν όλοι με 20, είτε γίνονται λίμνες και πηγαίνουν όλοι με 10 για να μην τους πάει το νερό στα μπουζιΑ, να φτάσει στο σημείο να υδρολισθαίνει;

Προσωπικά δεν έχω αλλάξει ποτέ 2, και αλλάζω εμπρός-πίσω κάθε 10.000km.
Άσε με τώρα στην πίκρα μου :(, αυτό το μήνα πρέπει να πάω για τετράδα αυτουνού:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/SportMaxx-RT-2.htm
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Προσωπικά δεν έχω αλλάξει ποτέ 2, και αλλάζω εμπρός-πίσω κάθε 10.000km.
Ε, αυτό είναι το σύνηθες.

Δε ξέρω αν μου αρέσει πολύ αυτή η συνήθεια. Όταν πηγαίνω τα μπρος πίσω, σα να παραλαμβάνω ένα ζαλισμενο αυτοκίνητο. Μέχρι να πάρουν τα πίσω λάστιχα το κάτσιμο μπροστά, μου δίνουν μία αβεβαιότητα. Και τα πιο φθαρμένα μπροστινά, που τα πάω τώρα πίσω, μου δίνουν ένα άγχος.

Η φθορά των ελαστικών εμπρός δε με αγχώνει καθόλου. Φυσικά δε περιμένω να γίνει σλικ για να αγχωθώ.. μέχρι το προβλεπόμενο πάχος γόμας του πέλματος.

Οπότε δε βλέπω το λόγο του να πηγαίνω τα μπρος πίσω, πέραν της "οικονομίας", του να φάω και τη γόμα των πίσω, να μη τυχόν τα πετάξω με άφθαρτο πέλμα! Αλλά αυτό γίνεται εις βάρους του πάχους πέλματος του πίσω άξονα και εις βάρους του στησίματος του κάθε ελαστικού σε μία θέση και της αίσθησης που παίρνω στις μπρος πίσω αλλαγές.

Νομίζω ότι προτιμώ να ελέγχω για αλλαγή μόνο τα μπροστά ελαστικά, και μόλις φαγωθεί η γόμα στο προβλεπόμενο πάχος, αλλαγή των 2 μπροστινών. Αυτό γίνεται χονδρικά σε 2,5-3 χρόνια το πολύ.
Έτσι έχω μία σταθερή και προοδευτική οδηγική συμπεριφορά, χωρίς ενδιάμεσα σημεία επανεκκίνησης.

Τα πίσω ελαστικά, αλλαγή ασχέτως των εμπρός ελαστικών, απλά ημερολογιακά στα 4 ή 5 χρόνια το πολύ, και χωρίς να έχουν ορατά σημεία φθοράς της γόμας, δηλαδη φαίνονται σα καινούρια από πλευράς πάχους γόμας στο πέλμα όταν τα πετάς. ;)

Τα παραπάνω σε απλά προσθιοκινητα αυτοκίνητα πόλης, όπως το Yaris το ντιζελάκι που οδηγώ, ή το προσθιοκινητο Panda το ντιζελάκι.

Σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ιπποδύναμης όπως πχ η Πόρσε του ατυχήματος, αλλάζει το προφίλ. Εκεί αλλαγή 4-αδας κάθε 2-ετια, κι αν αντέξουν 2 χρόνια λάστιχα κει πάνω, εξαρτάται από το πόσες βόλτες σε πίστα το πήγες το ζωντανό να ξεδωσει.. :)
Τι μπρος πίσω αλλαγές; Δεν υπάρχουν αυτά.
Άλλωστε πολλά τέτοια αυτοκίνητα είναι διαφορετική η διάσταση ελαστικών μπρος με αυτή πίσω. ;)
[DOUBLEPOST=1488456848][/DOUBLEPOST]
Φθείρονται, αλλά πολύ πιο αργά, τουλάχιστον έτσι όπως οδηγώ εγώ. Γηράσκουν και ξεραίνονται όμως με την ίδια ταχύτητα :)
Προφανώς φθείρονται, αλλά τόσο αργά ώστε φτάνει πρώτα η ηλικιακή τους φθορά, παρά η ανησυχητική απώλεια γόμας.

Στα πόσα χρόνια παρατηρείς ότι έρχεται αυτή η γήρανση του ελαστικού;
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.457
Reaction score
74.945
Άσε με τώρα στην πίκρα μου :(, αυτό το μήνα πρέπει να πάω για τετράδα αυτουνού:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/SportMaxx-RT-2.htm
Άλλαξα τον περασμένο μήνα τα άθλια 225/45/18 ContiSportContact5 (20.000km μόνο σε απλά γοργό προσθιοκίνητο) με Pilot Sport 4 κι έκλαψα. :D




Μπλα-μπλα
Είναι λάθος, όπως και παλιότερα με τα σηκώματα τροχών και τις δισκόπλακες. :p
Τα λάστιχα δεν υπολογίζονται μόνο με το πάχος του πέλματος ή τα χρόνια αλλά κυρίως με τη συμπεριφορά σε στεγνό και βρεγμένο.
Αν αλλάζονται εμπρός-πίσω όσο συχνά πρέπει, δεν υπάρχει θέμα ασάφειας μετά απο πολύ λίγα χιλιόμετρα.

Tα παραπάνω Continental πρώτης τοποθέτησης αλλάχτηκαν εμπρός-πίσω 2 φορές στα 20.000km, στις 8 και στις 16 χιλιάδες.
Έχω ένα γρυλλάκι και τα κάνω μόνος μου σε είκοσι λεπτά.


Άλλωστε πολλά τέτοια αυτοκίνητα είναι διαφορετική η διάσταση ελαστικών μπρος με αυτή πίσω. ;)
Είχα αρκετά αυτοκίνητα με άλλη διάσταση σε κάθε άξονα, και εκεί προφανώς δεν υπάρχει αλλαγή.
Τα πίσω δεν άντεξαν ποτέ ούτε 10.000km. :p
 

Μηνύματα
776
Reaction score
818
Προφανώς φθείρονται, αλλά τόσο αργά ώστε φτάνει πρώτα η ηλικιακή τους φθορά, παρά η ανησυχητική απώλεια γόμας.

Στα πόσα χρόνια παρατηρείς ότι έρχεται αυτή η γήρανση του ελαστικού;
Νομίζω ότι επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η έκθεση στον ήλιο, οι καιρικές συνθήκες κ.λπ. Προσωπικά τα 5 χρόνια τα θεωρώ οριακά για την ηλιόλουστη και ζεστή Ελλάδα, και αυτό με την προϋπόθεση ότι τα λάστιχα ήταν πολύ φρέσκα όταν τοποθετήθηκαν.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.027
Reaction score
41.393
Αν θέλετε να έχετε λάστιχα που να λειτουργούν στο 85-90% των δυνατοτήτων τους χρειάζεται αλλαγή κάθε 1 χρόνο και για μέχρι 15.000km, όποιο έρθει πρώτο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Νομίζω ότι επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η έκθεση στον ήλιο, οι καιρικές συνθήκες κ.λπ. Προσωπικά τα 5 χρόνια τα θεωρώ οριακά για την ηλιόλουστη και ζεστή Ελλάδα, και αυτό με την προϋπόθεση ότι τα λάστιχα ήταν πολύ φρέσκα όταν τοποθετήθηκαν.
Συμφωνώ 1000%, λέξη προς λέξη.

Το νόημα των γραφόμενών μου, είναι η προσπάθεια αλλαγής της γενικής νοοτροπίας του κόσμου στο θέμα ελαστικών, διότι βλέπω πολλά αυτοκίνητα γνωστών μου και μη, με ελαστικά 6-ετιας+..

Καταλαβαίνω την κρίση και την οικονομική στενότητα, και πως πολλά παν πίσω γιατί δεν υπάρχει μία, αλλά..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.817
Reaction score
11.092

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Πάντως εγώ έχω καταλήξει ανάμεσα σε

_Pirelli P1

_Yokohama Bluearth (νομίζω)

_Continental eco contact 5

για διάσταση 175/65/14 που απ ότι μου πρότειναν είναι καλή για το αμάξι μου. Τελευταία στιγμή μπορεί να παίξω και 165/70/14.

Στην Αθήνα δέν υφίσταται ο όρος χειμερινό λάστιχο. Χιόνι μία φορά το χρόνο και αν. Δέν έχει νόημα. Θερινά κοιτάω μόνο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Είχα αρκετά αυτοκίνητα με άλλη διάσταση σε κάθε άξονα, και εκεί προφανώς δεν υπάρχει αλλαγή (τα μπρος πίσω).
Ε, γιατί λοιπόν να συμπεριφέρεσαι διαφορετικά στα υπόλοιπα και να κάνεις τράμπες τα μπρος πίσω; Επειδή μπορείς;:gotcha:

Τα πίσω δεν άντεξαν ποτέ ούτε 10.000km. :p
Σωστός! Ελπίζω λόγω επισκέψεων σε πίστες! :p

Όταν φαγωνονταν τα πίσω στα 10κ χλμ, στην πισωκούνα που είχες, δεν άλλαζες τετράδα να φανταστώ, ε;:D

Λάστιχα φαγωμένα έχω αλλάξει στα 5.000χλμ, στο 4-μηνο. Είχαν ακόμα τα μπιμπικια στα πλαϊνά, αλλά η γόμα είχε μείνει πάνω στην άσφαλτο (ναι, στην πίστα).8-)

Ελαστικά (εφόσον δεν έχω φάει τη γόμα νωρίτερα) αλλάζω στάνταρ στη 2-ετια. Από πάντα. 4-αδα. 8-)

Και οι εταιρείες λιζινγκ αλλάζουν ελαστικά στα 40.000χλμ, που τυπικά συμπληρώνονται κατά μέσο όρο στη 2-ετια.8-)

Θεωρώ ως ηλικιακό όριο (όπως έχω ξαναπεί) την 4-ετια, οπότε το να βλέπω σε Πόρσε ελαστικά 11-ετιας με κάνει έξαλλο.>:(

Λυπάμαι τον κόσμο που δε δίνει την πρέπουσα σημασία στο θέμα, και κρατάει ελαστικά για πάνω από 4-5 χρόνια. Κινδυνεύουν..:(

Και δε πετυχαίνουν τίποτα με τις αλλεπάλληλες αλλαγές μπρος πίσω των ελαστικών. Κοροϊδεύουν τον εαυτό τους μόνο..:(

Έχω ένα γρυλλάκι και τα κάνω μόνος μου σε είκοσι λεπτά
Τσίπη! :D Θέλουν και αλλαγή πίεσης, και δε τους κάνει κακό ένας έλεγχος ζυγοστάθμισης, με 15€ στα αλλάζουν σε βουλκανιζατέρ και στα τσεκαρουν κιόλας! :p

Tα παραπάνω Continental πρώτης τοποθέτησης αλλάχτηκαν εμπρός-πίσω 2 φορές στα 20.000km, στις 8 και στις 16 χιλιάδες.
Κι όταν τα πέταξες στις 20.000χλμ, έκλαψες! :p

Βρε οι αλλαγές μπρος πίσω, δε κάνουν καλό λάστιχο ένα χαζολάστιχο, ούτε σώζουν την κατάσταση! :D

Το καλό ελαστικό σημαίνει καλή συμπεριφορά σε στεγνό και βρεγμένο όπως λες, και υπάρχουν καλά και κακά ελαστικά, ή ελαστικά που ταιριάζουν στο όχημά μας και άλλα που δε ταιριάζουν, ή στις απαιτήσεις μας (θόρυβος, σκληρότητα, κλπ);)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.543
Reaction score
126.254
Στην Αθήνα δέν υφίσταται ο όρος χειμερινό λάστιχο. Χιόνι μία φορά το χρόνο και αν. Δέν έχει νόημα. Θερινά κοιτάω μόνο.
Δεν είναι έτσι. Έχει νόημα. Να σου πω το γιατί:

Το χειμερινό λάστιχο, δεν είναι μόνο για τα χιόνια.

Τα ελαστικά έχουν συγκεκριμένο θερμοκρασιακό εύρος άριστης λειτουργίας, πάνω από το οποίο υπερθερμαίνονται και δεν έχουν καλή πρόσφυση (και πρέπει να κρυώσουν λίγο για να επανέλθει η πρόσφυση), ενώ κάτω από το θερμοκρασιακό τους όριο είναι πολύ σκληρά, δε μπορούν εύκολα να ζεσταθούν και δε προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση.

Η χρήση ασφάλτινων χειμερινών ελαστικών, που βγαίνουν και σε υψηλούς δείκτες ταχύτητας, εγγυάται άριστη πρόσφυση σε θερμοκρασία κάτω των 10 βαθμών κελσίου, καθώς και αυξημένη πρόσφυση σε χιόνι σε σχέση με τα θερινά.

Τα κατ'εξοχην χιονολάστιχα, που έχουν υψηλή πρόσφυση σε χιόνι και πάγο, δεν είναι υψηλών ταχυτήτων (εκτός συγκεκριμένων αγωνιάρικων), και κάποια έχουν και καρφιά.

Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, κάθε χειμώνα η θερμοκρασία θα πέσει στο 0, και πιο κάτω. Και χωρίς χιόνι στους δρόμους, η πρόσφυση με τυπικά ελαστικά (κατά βάση θερινά) δεν είναι ικανοποιητική.

Αν γενικά επιθυμείς την καλύτερη πρόσφυση του αυτοκινήτου σου, τότε το χειμώνα που οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από 10 βαθμούς κελσίου, η προτιμότερη επιλογή είναι χειμερινά ελαστικά, κι όχι "mud and snow", ασφάλτινα στο δείκτη ταχύτητας που επιθυμείς.

Με την προϋπόθεση ότι προσέχεις, πας αργά και νόμιμα, και δε κάνεις μαγκιές στους δημόσιους δρόμους σα κάποιους κάποιους (ονόματα δε λέμε:p:D) είναι καλή ιδέα να έχεις ένα ζευγάρι χειμερινά ελαστικά στον μπροστινό άξονα, για καλύτερο φρένο, αυξημένη πρόσφυση. Χωρίς μαγκιές και χειρόφρενα, η υπερστροφή είναι κάτι που δε θα ζήσεις ποτέ με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. 8-)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.736
Μηνύματα
2.874.390
Members
37.940
Νεότερο μέλος
papgeorge
Top