Ανακαλωδίωση πικάπ

Μηνύματα
3.944
Reaction score
6.236
Επικρατει η ιδια φιλοσοφια (γεννητρια εναλλασομενης τασης-ρευματος , καλωδια μεταφορας , φορτιο) γενικα ιδιες συνδεσεις αλλα αλλα πολυ μεγαλυτερα ρευματα φυσικα. Ολοι ξερουμε οτι οι πριζες εχουν φαση-ουδετερο-γειωση και καταληγουν στον γενικο πινακα το καθενα σε ξεχωριστη μπαρα. Απο εκει θα παει στον μετρητη (παντα σαν φαση-ουδετερος-γειωση) . Απο τον μετρητη και επειτα η ΔΕΗ παντα γειωνει τον ουδετερο και το ονομαζει ουδετερογειωση και την πραγματοποιησει ανα διαστηματα στηλων ακομα στην ιδια την γεννητρια! Τωρα εφοσον στην ουσια εχουμε γειωση τον ουδετερο χασαμε την μια ημιπεριοδο; Οχι απλα μας λεει αρλουμπες!
Στο xlr η μαγκιά είναι η αναστροφή πολικοτητα που φτάνοντας το σήμα στον προορισμό του μας δίνει ησυχία. Αν κόψεις το σημα που εχει διαφορα φασης π και το γειώσεις μια χαρά σήμα θα εχεις. Για την ακρίβεια θα έχεις ένα κανονικό unbalanced σήμα. Σαφώς και έχει λάθος η διατύπωση ως προς τη φράση αρνητική ημιπεριοδος. Αυτό που ηθελε να πει μάλλον είναι το παραπάνω ;;;
[DOUBLEPOST=1530862306][/DOUBLEPOST]
Μπορούμε να πούμε Κώστα ότι με την XLR σύνδεση, πέρα από την καλύτερη απόρριψη θορύβου, κερδίζουμε και λίγα db σε ένταση; ισχύει αυτό;
Όχι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.286
Reaction score
144.018
Με απλά λόγια Νίκο μου:

Η κεφαλή, από το κάθε πηνίο της, βγάζει - + Χ μιλιβολτ. Ας πούμε +-5 μιλιβολτ. Η διαφορά δυναμικού μεταξύ των 2 άκρων του πηνίου της κεφαλής, είναι 10 μιλιβολτ. Αν πάρεις μόνο το ένα άκρο του πηνίου και τη γη, θα έχεις 5 μιλιβολτ διαφορά δυναμικού.

Είναι τόσο απλό.

Ταυτόχρονα, παραμένει 5 μιλιβολτ η διαφορά δυναμικού μεταξύ + και γής, οπότε, αν στη συνέχεια χρησιμοποιήσετε μόνο το +, είναι μια από τα ίδια.

Ακόμα κι αν στη συνέχεια, η έξοδος του φόνο στειτζ, σε επίπεδο line level δηλαδή, είναι unbalanced, έχεις κερδίσει στο θέμα θορύβου κατά τη μεταφορά από την κεφαλή ως τα ενεργά στάδια του φόνο, και μετά δε σε πολυενδιαφέρει, διότι μετά την έξοδο του φόνο το σήμα πλέον δεν είναι τόσο χαμηλής τάσης (όσο έβγαλε η κεφαλή).

Για την μετατροπή του balanced σε unbalanced, υπάρουν πολλοί τρόποι, όχι ένας. Αναλόγως επιλογής, είναι και το αποτέλεσμα.

Για το κέρδος εξόδου, σαφώς ισχύει σε περίπτωση φουλ balanced συστήματος, μέχρι και στους τελικούς ενισχυτές. Είναι το ίδιο που θα έχεις, αν σε έναν τελικό balanced δώσεις μόνο το + (και γειωμένο το -) ή αν δώσεις πλήρως ισορροπημένο σήμα, οπότε στη δεύτερη περίπτωση δουλεύει όλος ο ενισχυτής, ενώ στην πρώτη ο μισός. Δηλαδή, είναι θέμα του πως διαχειρίζεται το σήμα στην πορεία του.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Όλες οι κεφαλές βγάζουν σήμα balanced για σύνδεση σε XLR.
Όλες.
Και θα πρέπει το καλώδιο phono να είναι balanced, δηλαδή με xlr.
Και θα πρέπει να είναι balanced και το phono stage.

Συνδέοντας το - του κάθε καναλιού της κεφαλής με τη γη, σκοτώνεις το -, δηλαδή την αρνητική ημιπερίοδο, ή αλλιώς το μισό σήμα της κεφαλής.
Και από balanced, το κάνεις unbalanced, με RCA.
Του γ@μείς το κέρατο.

Δατς δι φάκιν φακτς.
Σωστά.
Έτσι είναι, όπως τα λες.
(Χωρίς πλάκα ή ειρωνεία).
Δεν χάνεται καμία ημιπερίοδος.
Αλλά μη το χαλάς άλλη φορά τόσο εύκολα..

Αυτό που χάνεται είναι η δυνατότητα απόρριψης όλου του θορύβου που προκύπτει στη μεταφορά του σήματος από την κεφαλή μέχρι το φόνο στειτζ, λόγω του τρόπου λειτουργίας του ισορροπημένου σήματος, και φυσικά στάθμη, η μισή τάση εξόδου της κεφαλής γειώνεται.

Η κεφαλή είναι ένα πηνίο σε κάθε κανάλι, και το κάθε πηνίο βγάζει 2 εξόδους, τα 2 άκρα του. Αυτά τα 2 άκρα του κάθε πηνίου, ιδανικά καταλαμβάνουν το + και το - στο xlr μας, και η γη αποτελεί τη θωράκιση, κι έτσι έχουμε ένα έξοχο balanced σήμα, που αδιαφορεί για το θόρυβο στη μεταφορά του. Απεναντίας, αν ενωθεί το ένα άκρο του πηνίου με τη γη, και μεταφέρεται με το τυπικό RCA, τότε τσιμπάει θόρυβο στη μεταφορά του, και επειδή πρόκειται για σήμα ιδιαίτερα χαμηλής στάθμης, είναι ευαίσθητο σε θέματα θορύβου, πράγμα που σημαίνει ότι μειώνεται ακόμα περισσότερο το χρήσιμο δυναμικό εύρος και αυξάνει ο θόρυβος ηρεμίας, δηλαδή μειώνεται το s/n ratio με τη χρήση RCA.

Οκ?
Αυτα βεβαια οταν το phono ειναι unbalanced. Η ξεχωριστη δυνδεση της θωρακισης στο πιν 1 του xlr δεν σημαινει οτι η κεφαλη ειναι "καθαροαιμο" balanced device.Θα ηταν αν στα πηνια της υπηρχε center tap που θα κατεληγε στην γειωση.Δεν γνωριζω καμια κεφαλη με center tap στα πηνια.Γνωριζω ομως phono stages με rca εισοδους στα οποια το - - - της κεφαλης δεν ενωνεται πουθενα στο κυκλωμ με την γειωση.Με αυτα τα phono συστηνεται/επιβαλλεται η χρηση balanced καλωδιου κα δυνδεση της θωρακισης στην γειωση.
Γι αυτο οι κεφαλες θεωρουνται " floating devices" και οχι balanced or "single ended".
 
Last edited:

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Για το κέρδος εξόδου, σαφώς ισχύει σε περίπτωση φουλ balanced συστήματος, μέχρι και στους τελικούς ενισχυτές. Είναι το ίδιο που θα έχεις, αν σε έναν τελικό balanced δώσεις μόνο το + (και γειωμένο το -) ή αν δώσεις πλήρως ισορροπημένο σήμα, οπότε στη δεύτερη περίπτωση δουλεύει όλος ο ενισχυτής, ενώ στην πρώτη ο μισός. Δηλαδή, είναι θέμα του πως διαχειρίζεται το σήμα στην πορεία του
Ένας από τους λόγους που διάλεξα αυτό το πικάπ, και αυτό Phono Stage
ήταν ακριβώς αυτός, δηλαδή με βάση τα χαρ/κά τους, είχαν true balanced σε όλη τη διαδρομή τους, έως και τη σύνδεσή τους με τον ολοκληρωμένο ενισχυτή μου.


Παναγιώτη υπάρχει περίπτωση, παρά τα όσα αναγράφουν οι κατασκευαστές περί αληθινου balanced, να μην είναι τελικά έτσι;

Βέβαια τον τρόπο εξακρίβωσης των περιέγραψες παραπάνω, αλλά με βαση τις φωτό που έβαλα, δεν μπορείς να πεις με ασφάλεια τι συμβαίνει τελικά; στα δύο συγκεκριμένα μηχ/τα εννοώ.

Τέλος, ποια είναι η γνώμη σου, υπερέχει η true balanced σύνδεση, έναντι της RCA;
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.997
Reaction score
33.871
Μου θυμίζει μια αναφορά που είχε κάνει ο @Nick Arvanitakis με αφορμή το θάνατο ενός αντιπροσώπου συσκευών ήχου. Δεν θυμάμαι ακριβώς την ιστορία, αλλά πήγαινε κάπως έτσι: Έφερε κάποιος στο κατάστημα αυτού του αντιπροσώπου ένα ζεύγος καινούρια καλώδια (ακριβά), στη συσκευασία τους. Λέει αυτός ο κάποιος στον αντιπρόσωπο "Μην τα βάλεις τώρα να παίξουν, πρέπει να 'ηρεμήσουν' " και του λέει ο αντιπρόσωπος "Γιατί, αγριεμένα είναι";:D:D:D
Μα γιατί απορείτε? Το φαγητό κατσαρόλας το αποσύρουμε απ' τη φωτιά μόλις είναι έτοιμο και το αφήνουμε μισή ώρα να "ηρεμήσει". Δεν το λέω εγώ, οι μαστερσέφηδες το λένε. Οι χαϊεντάδες της μαγειρικής. Γιατί όχι και τα χάι έντ καλώδια?
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Ένας από τους λόγους που διάλεξα αυτό το πικάπ, και αυτό Phono Stage
ήταν ακριβώς αυτός, δηλαδή με βάση τα χαρ/κά τους, είχαν true balanced σε όλη τη διαδρομή τους, έως και τη σύνδεσή τους με τον ολοκληρωμένο ενισχυτή μου.


Παναγιώτη υπάρχει περίπτωση, παρά τα όσα αναγράφουν οι κατασκευαστές περί αληθινου balanced, να μην είναι τελικά έτσι;

Βέβαια τον τρόπο εξακρίβωσης των περιέγραψες παραπάνω, αλλά με βαση τις φωτό που έβαλα, δεν μπορείς να πεις με ασφάλεια τι συμβαίνει τελικά; στα δύο συγκεκριμένα μηχ/τα εννοώ.

Τέλος, ποια είναι η γνώμη σου, υπερέχει η true balanced σύνδεση, έναντι της RCA;
Ακομη κι αν το phono ειναι true balanced (αυτο θα το διαπιστωσεις μετρωντας στην εισοδο του μεταξυ γειωσης/πιν3 και μεταξυ πιν1/πιν3)εξαρταται και πως ειναι συνδεδεμενα παραλληλα τα rca με τα xlr μεσα στο πικαπ σου.Αν μεσα στο πικαπ σου η γειωση εχει επαφη με το πιν3 του xlr τοτε δεν εχεις balanced συνδεση με το phono ακομη και να ειναι (το phono) true balanced.
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Ακομη κι αν το phono ειναι true balanced (αυτο θα το διαπιστωσεις μετρωντας στην εισοδο του μεταξυ γειωσης/πιν3 και μεταξυ πιν1/πιν3)εξαρταται και πως ειναι συνδεδεμενα παραλληλα τα rca με τα xlr μεσα στο πικαπ σου.Αν μεσα στο πικαπ σου η γειωση εχει επαφη με το πιν3 του xlr τοτε δεν εχεις balanced συνδεση με το phono ακομη και να ειναι (το phono) true balanced.
Με μπρίζωσες! Είχα την εντύπωση ότι στο πικάπ δε μπορεί να είναι παρά μόνο true balanced.

Το πιν 3 είναι το κάτω από τα δύο παράλληλα επάνω? Το μόνο του δηλαδή? Το rca παίρνει σήμα από τα δύο παράλληλα πιν, αριστερά και δεξιά, εάν θυμάμαι καλά.
Κάπου έχω κρατήσει φωτό, εάν τις βρώ θα τις βάλω..
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Ναι το πιν 3 ειναι αυτο που ειναι μονο του και ειναι το - - -
Το πιν 2 ειναι το + + + και το πιν 1 ειναι η θωρακιση
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Ναι το πιν 3 ειναι αυτο που ειναι μονο του και ειναι το - - -
Το πιν 2 ειναι το + + + και το πιν 1 ειναι η θωρακιση
Ωραία. Εάν δεχθούμε ότι τα RCA του πικάπ παίρνουν σήμα από τα δύο pin του switchcraf βύσματος XLR, αριστερά και δεξιά, και όχι από το κάτω, τότε τι συμπεραίνεις;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478
Το ερωτημα που πρεπρέ να απαντηθεί είναι γιατί υπάρχουν ακόμα συσκευές με unbalanced εξόδους και εισόδους...
Γιατί το ακριβό, το γυαλιστερό, με 10 εκατοστα κάλτσα RCA είναι μουράτη hi-endιά, ενώ τα XLR είναι "επαγγελματικά"...

Υ.Γ.: Ναι, ξέρω υπάρχουν και XLR σε hi-endικές τιμές - ελάχιστα μεν, αλλά υπάρχουν.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Ωραία. Εάν δεχθούμε ότι τα RCA του πικάπ παίρνουν σήμα από τα δύο pin του switchcraf βύσματος XLR, αριστερά και δεξιά, και όχι από το κάτω, τότε τι συμπεραίνεις;
Χωρις να ειμαι βεβαιος θα ελεγα οτι στην εισοδο xlr του phono πιθανον να υπαρχει συνδεση πιν 1 και πιν 3.Αλλα αν δεν το μετρησεις δεν μπορω να ξερω οτι οντως συμβαινει αυτο.Ελπιζω να μην συμβαινει.
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Χωρις να ειμαι βεβαιος θα ελεγα οτι στην εισοδο xlr του phono πιθανον να υπαρχει συνδεση πιν 1 και πιν 3.Αλλα αν δεν το μετρησεις δεν μπορω να ξερω οτι οντως συμβαινει αυτο.Ελπιζω να μην συμβαινει.
Για το πικάπ και μόνο; Για το phono θα το δω.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Γιατί το ακριβό, το γυαλιστερό, με 10 εκατοστα κάλτσα RCA είναι μουράτη hi-endιά, ενώ τα XLR είναι "επαγγελματικά"...

Υ.Γ.: Ναι, ξέρω υπάρχουν και XLR σε hi-endικές τιμές - ελάχιστα μεν, αλλά υπάρχουν.
Πουσαι να δεις highendιες xlr
[DOUBLEPOST=1530875394][/DOUBLEPOST]
Για το πικάπ και μόνο; Για το phono θα το δω.
Στο xlr input του phono σου το - - - ειναι το πιν 3.Αν λοιπον με καλωδιο rca το - - - απο το πικαπ σου πιανει απο το πιν 1 τοτε λογικα στην xlr εισοδο του phono σου τα πιν 1&3 εχουν επαφη.Αλλα επαναλαμβανω , υποθεση κανω,η μετρηση θα δειξει (στην εισοδο xlr του phono μεταξυ πιν 1&3)
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Πουσαι να δεις highendιες xlr
[DOUBLEPOST=1530875394][/DOUBLEPOST]
Στο xlr input του phono σου το - - - ειναι το πιν 3.Αν λοιπον με καλωδιο rca το - - - απο το πικαπ σου πιανει απο το πιν 1 τοτε λογικα στην xlr εισοδο του phono σου τα πιν 1&3 εχουν επαφη.Αλλα επαναλαμβανω , υποθεση κανω,η μετρηση θα δειξει (στην εισοδο xlr του phono μεταξυ πιν 1&3)
Οκ. Ασε να τα δω.
 

Μηνύματα
487
Reaction score
240
Σωστά.
Έτσι είναι, όπως τα λες.
(Χωρίς πλάκα ή ειρωνεία).
Δεν χάνεται καμία ημιπερίοδος.
Αλλά μη το χαλάς άλλη φορά τόσο εύκολα..

Αυτό που χάνεται είναι η δυνατότητα απόρριψης όλου του θορύβου που προκύπτει στη μεταφορά του σήματος από την κεφαλή μέχρι το φόνο στειτζ, λόγω του τρόπου λειτουργίας του ισορροπημένου σήματος, και φυσικά στάθμη, η μισή τάση εξόδου της κεφαλής γειώνεται.

Η κεφαλή είναι ένα πηνίο σε κάθε κανάλι, και το κάθε πηνίο βγάζει 2 εξόδους, τα 2 άκρα του. Αυτά τα 2 άκρα του κάθε πηνίου, ιδανικά καταλαμβάνουν το + και το - στο xlr μας, και η γη αποτελεί τη θωράκιση, κι έτσι έχουμε ένα έξοχο balanced σήμα, που αδιαφορεί για το θόρυβο στη μεταφορά του. Απεναντίας, αν ενωθεί το ένα άκρο του πηνίου με τη γη, και μεταφέρεται με το τυπικό RCA, τότε τσιμπάει θόρυβο στη μεταφορά του, και επειδή πρόκειται για σήμα ιδιαίτερα χαμηλής στάθμης, είναι ευαίσθητο σε θέματα θορύβου, πράγμα που σημαίνει ότι μειώνεται ακόμα περισσότερο το χρήσιμο δυναμικό εύρος και αυξάνει ο θόρυβος ηρεμίας, δηλαδή μειώνεται το s/n ratio με τη χρήση RCA.

Οκ?
Καλα λιγο τραβηγμενη πλακα που σιγουρα θα μπερδεψε καποιους! Θα συμφωνησω με τον θορυβο αλλα οχι με την μειωση του σηματος στο μισο. Το σημα παραμενει ιδιο απλα ειναι ανεξαρτητο απο την γειωση. Σε ολα τα πικαπ οι ακροδεκτες καταλήγουν στα rca που σε πολλα απο αυτα το σωμα του ακροδεκτη να εχει μονωση και να μην ειναι γειωμενο με το σασι το οποιο γειωνεται ξεχωριστα. Αρα συνεχιζει να ειναι balanced απλα οι ακροδεκτες ειναι rca . Αν τωρα ο προενισχυτης δεν ειναι balanced τοτε τα rca του γειωνοντε εκει. Σε αυτη την περίπτωση το σωστο balanced καλωδιο με rca ακροδεκτες γειωνει το rf στην μια μονο πλευρα που συνηθως ειναι αυτη του προενισχυτη!

Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω ακουσει ποτε balanced συστημα αλλα προσωπικα δεν με ενθουσιαζει ξεροντας οτι στο τελος το σημα θα καταληξει σε ενα SET ενισχυτη με ηχεια που δεν εχουν καμια σχεση με balanced καταστασεις ;-)
 

Μηνύματα
487
Reaction score
240
Με απλά λόγια Νίκο μου:

Η κεφαλή, από το κάθε πηνίο της, βγάζει - + Χ μιλιβολτ. Ας πούμε +-5 μιλιβολτ. Η διαφορά δυναμικού μεταξύ των 2 άκρων του πηνίου της κεφαλής, είναι 10 μιλιβολτ. Αν πάρεις μόνο το ένα άκρο του πηνίου και τη γη, θα έχεις 5 μιλιβολτ διαφορά δυναμικού.

Είναι τόσο απλό.

Ταυτόχρονα, παραμένει 5 μιλιβολτ η διαφορά δυναμικού μεταξύ + και γής, οπότε, αν στη συνέχεια χρησιμοποιήσετε μόνο το +, είναι μια από τα ίδια.
Κατι δεν εχεις καταλαβει σωστα νομιζω..

potentials.gif


*σορρυ αλλα τουτο το παλιοτηλεφωνο κατι παθενει με την ανανεωση της σελίδας και αργει :-(
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.885
Μηνύματα
3.032.401
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top