"Ταξιδιάρικος" φακός για Full Frame



Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.098
Reaction score
30.053
Όλοι λίγο πολύ οι ασχολούμενοι με τη φωτογραφία έχουμε περάσει από αυτό το στάδιο. Το αστείο είναι, ακόμη και να έχεις αρκετούς φακούς, πάλι σε απασχολεί ποιον να πάρεις μαζί σου. Φυσικά όλα είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ εστιακού μήκους, μέγιστου διαφράγματος, βάρους/όγκου και εννοείται κόστους. Κυρίως όμως βάρους, πάντα υπάρχει αυτή η παράμετρος.

Έχοντας περάσει από τη φάση που φορτωνόμουν παντού μια Billingham 335 τιγκαρισμένη (ούτε θυμάμαι τώρα από πότε έχω να τη χρησιμοποιήσω, κρίμα ήταν μια χαρά τσάντα), μεταπέσει σε φωτογραφικώς τροποποιημένη Brady Geldeburn (γμτ ανακάλυψα μέχρι και το google με βγάζει :p ), και περιοριστεί σε μια μικρούλα Brady Arrow, ξαναγύρισα στο ερώτημα (επιστρέφοντας σε μια φάση που είχα περάσει πριν πολλάαααα χρόνια αυτή του ενός prime φακού), εάν ήταν αν διαλέξω ένα εστιακό μήκος μόνο, ποιο θα ήταν αυτό. Έχω οριστικώς καταλήξει μεταξύ των 35 και 40 χιλιοστών (μικρή η διαφορά, και υπάρχει η επιλογή μόνο επειδή το σύστημα Canon -ναι είναι το μεγαλύτερο σύστημα φακών, τι να κάνουμε- τυχαίνει να έχει 40ρη φακό), γιατί είναι ό,τι πιο κοντινό (ιδίως ο 40ρης) στην ανθρώπινη ματιά και λίγο πιο ευρυγώνιος από αυτή ο 35ρης (μπούρδες αυτά που λένε για τον 50ρη ως "στάνταρ" φακό) και ναι μπορώ να βγω βόλτα και να ταξιδέψω ακόμη μόνο με τον 35ρη Σίγμα 1.4 ή τον 40ρη Canon 2.8 (πρόσφατα σε εκδρομή στις πηγές Αώου είχα μονίμως φορεμένο τον 40ρη).

Εάν καταλήξουμε στο παραπάνω ερώτημα, όλες οι προς τα πάνω και προς τα κάτω επεκτάσεις εστιακού μήκους που μας δίνει ένας ζουμ, μας φαίνονται σαν δώρο όχι σαν περιορισμός.
Το ταξιδιωτικό μου σετ είναι οπωσδήποτε ο Ταμρον 70-300 VC (αφήνοντας σπίτι τους ταχύτερους και μακρύτερους ζουμ), και είτε ένας Σίγμα 24-60/2.8 (θα ήθελα κάποια στιγμή να πάρω τον 24-70 αλλά παραέχω πολλούς φακούς και δεν είμαι πλέον τόσο φανατικός του σπορ), είτε ένας Σίγμα 20-40/2.8 (αυτός πιο συχνά λόγω των 20mm), είτε αφήνω εντελώς το ευρυγώνιο για τον Σιγμα 35/1,4 (απίθανος φακός). Η αλήθεια είναι ότι οι 24-70/2,8 μου φαίνονται πλέον κάπως ογκώδεις... Και μόνο τον 28-135is έχει τύχει να πάρω, αν και ποιοτικώς ο τελευταίος ως φακός προηγούμενων εποχών κάπως υπολείπεται (αν και σιγά το πράμα). Καμιά φορά ούτε καν τσάντα: ένας φακός φορεμένος και ο άλλος στην τσέπη.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Όλοι λίγο πολύ οι ασχολούμενοι με τη φωτογραφία έχουμε περάσει από αυτό το στάδιο. Το αστείο είναι, ακόμη και να έχεις αρκετούς φακούς, πάλι σε απασχολεί ποιον να πάρεις μαζί σου. Φυσικά όλα είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ εστιακού μήκους, μέγιστου διαφράγματος, βάρους/όγκου και εννοείται κόστους. Κυρίως όμως βάρους, πάντα υπάρχει αυτή η παράμετρος.

Έχοντας περάσει από τη φάση που φορτωνόμουν παντού μια Billingham 335 τιγκαρισμένη (ούτε θυμάμαι τώρα από πότε έχω να τη χρησιμοποιήσω, κρίμα ήταν μια χαρά τσάντα), μεταπέσει σε φωτογραφικώς τροποποιημένη Brady Geldeburn (γμτ ανακάλυψα μέχρι και το google με βγάζει :p ), και περιοριστεί σε μια μικρούλα Brady Arrow, ξαναγύρισα στο ερώτημα (επιστρέφοντας σε μια φάση που είχα περάσει πριν πολλάαααα χρόνια αυτή του ενός prime φακού), εάν ήταν αν διαλέξω ένα εστιακό μήκος μόνο, ποιο θα ήταν αυτό. Έχω οριστικώς καταλήξει μεταξύ των 35 και 40 χιλιοστών (μικρή η διαφορά, και υπάρχει η επιλογή μόνο επειδή το σύστημα Canon -ναι είναι το μεγαλύτερο σύστημα φακών, τι να κάνουμε- τυχαίνει να έχει 40ρη φακό), γιατί είναι ό,τι πιο κοντινό (ιδίως ο 40ρης) στην ανθρώπινη ματιά και λίγο πιο ευρυγώνιος από αυτή ο 35ρης (μπούρδες αυτά που λένε για τον 50ρη ως "στάνταρ" φακό) και ναι μπορώ να βγω βόλτα και να ταξιδέψω ακόμη μόνο με τον 35ρη Σίγμα 1.4 ή τον 40ρη Canon 2.8 (πρόσφατα σε εκδρομή στις πηγές Αώου είχα μονίμως φορεμένο τον 40ρη).

Εάν καταλήξουμε στο παραπάνω ερώτημα, όλες οι προς τα πάνω και προς τα κάτω επεκτάσεις εστιακού μήκους που μας δίνει ένας ζουμ, μας φαίνονται σαν δώρο όχι σαν περιορισμός.
Το ταξιδιωτικό μου σετ είναι οπωσδήποτε ο Ταμρον 70-300 VC (αφήνοντας σπίτι τους ταχύτερους και μακρύτερους ζουμ), και είτε ένας Σίγμα 24-60/2.8 (θα ήθελα κάποια στιγμή να πάρω τον 24-70 αλλά παραέχω πολλούς φακούς και δεν είμαι πλέον τόσο φανατικός του σπορ), είτε ένας Σίγμα 20-40/2.8 (αυτός πιο συχνά λόγω των 20mm), είτε αφήνω εντελώς το ευρυγώνιο για τον Σιγμα 35/1,4 (απίθανος φακός). Η αλήθεια είναι ότι οι 24-70/2,8 μου φαίνονται πλέον κάπως ογκώδεις... Και μόνο τον 28-135is έχει τύχει να πάρω, αν και ποιοτικώς ο τελευταίος ως φακός προηγούμενων εποχών κάπως υπολείπεται (αν και σιγά το πράμα). Καμιά φορά ούτε καν τσάντα: ένας φακός φορεμένος και ο άλλος στην τσέπη.

Χαίρομαι που η εμπειρία σου επιβεβαιώνει και τη δική μου αντίληψη από τη μικρή εμπειρία που είχα με τον 35. Ελάχιστες ήταν οι στιγμές που σε ταξίδι χρειάστηκε να τον βγάλω και να βάλω τον 105 γιατί ήθελα να φωτογραφίσω κάτι μακρινό και δεν πίστευα ότι με crop από τον 35 θα έβγαινε καλό αποτέλεσμα.

Μου έχει κολλήσει στο μυαλό ότι με ένα εστιακό μήκος στα 20mm θα βγάλω ωραία τοπία με αυτή τη δραματική προοπτική που δίνει ο φακός σε αυτό το εστιακό μήκος. Και όταν μου κολλήσει κάτι ξέρω ότι δεν θα το γλιτώσω...
Το ερώτημα είναι, μια λήψη με 20άρη και cropped σε κάδρο που θα έδινε ο 35 θα έχει περίπου το ίδιο αποτέλεσμα; Από ότι λένε ο 20άρης της Nikon δεν έχει μεγάλη παραμόρφωση και η όποια παραμόρφωση τέλος πάντων διορθώνεται εύκολα μετά στο light room. Και αναφέρομαι πιο πολύ για φωτογραφίες με πρόσωπα.

Αν η απάντηση είναι ναι τότε η μία λύση που διαμορφώνεται είναι ο 20/1.8 στα 630 περίπου (και ότι κερδίσω στο black friday).
Αν όχι τότε ίσως να ζευγαρώσει με ένα 35/1.8 (tamron vc ή nikon) στα 1100 περίπου σύνολο.

Η άλλη λύση είναι zoom φακός 17-35 / 18-35 tampon/nikon αντίστοιχα στα 550 περίπου; με πιο αργό φακό. Τα ρέστα πακοτίνια ή κάποιος άλλος prime tele χαμηλή τιμής (υπάρχει άραγε κάτι τέτοιο στα 150 ή 200mm).

Υπάρχει και η πιο ακριβή λύση της Nikon 16-35 f4 με vr κοντά στο χιλιάρικο. Arage αξίζει να μπει στο κάδρο αυτή η λύση όπου λόγω του vr αντισταθμίζεται το μικρότερο διάφραγμα;



*Όλες οι τιμές χωρίς ΦΠΑ.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.098
Reaction score
30.053
Τον 17-35 της Νίκον τον έχω ....χειροκίνητο με αντάπτορα σε Canon (μη γελάς). Εξαιρετικός φακός. Δεν είναι πολύ ογκώδης θεωρώ, περισσότερο με εμποδίζει το αντεστραμμένο παρασολέιγ του στην τσάντα. Δεν είναι όμως λιγάκι ακριβός; Στην εποχή του ήταν ολίγον holy grail για τους Νικόνιανς, μέχρι που βγήκε ο εξαιρετικός 14-24. Αποκλείεται πάντως να σε απογοητεύσει.
17-35 και 70-300 και το ενδιάμεσο το καλύπτεις με τα πόδια.
Τόσα χρήματα σε 20ρη δεν ξέρω εάν θα έδινα... αν και φλέρταρα για ένα φεγγάρι την ιδέα απόκτησης χειροκίνητου 21mm distagon. Ομολογώ ότι είναι ωραίο εστιακό μήκος τα 20mm, πραγματικό ευρυγώνιο. Στα 24mm μπορεί να θέλεις κάτι ακόμη. Από εκεί και πέρα το "δραματικό" είναι περισσότερο θέμα χειρισμού των στοιχείων ενός κάδρου, ιδίως του προσκηνίου. Προφανώς τα πολύ ευρυγώνια εστιακά μήκη έχουν μόνα τους μια εγγενή δραματικότητα. Έχω πχ έναν Samyang 14ρη (αν σου βγει καλό κομμάτι είναι μια χαρά φακός), αλλά είναι τόσο ευρυγώνιος που καταλήγει να είναι ειδικής χρησιμότητας. Κάτω από κάποια mm αρχίζει και ξενίζει ή στο τέλος και κουράζει το "τράβηγμα των άκρων". Κάπου στα 20mm θέτω αυτό το όριο.
Για τον 16-35 δεν ξέρω.... δεν είμαι ιδιαίτερα φαν του vr πλην τηλεφακών... ούτε καν με αγχώνει τόσο το iso και η 750 είναι ακόμη καλύτερη από την μκΙΙ που έχω και δεν λέω ακόμη να αλλάξω. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι οι νέας γενιάς φακοί με τα νανοκόατινγκς είναι άλλο πράμα... αλλά έχω σταματήσει να είμαι τόσο pixel peeper. Το f/4 θα σε πειράξει στο φλουτάρισμα που δεν θα το έχεις στα 35mm... κακά τα ψέματα ο Art με το 1.4 με έχει κακομάθει.



Και κάτι άλλο. Ποτέ δεν έχω κατά νου να ζουμάρω με κροπ κατά τη λήψη. Μπορεί να κροπάρω λίγο στην επεξεργασία, αλλά ποτέ στη λογική να πάρω από 20ρη κάδρο 35ρη (το οποίο σημαίνει ότι κρατώ κάπου μεταξύ του ημίσεως και τρίτου της εικόνας)
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Τον 17-35 της Νίκον τον έχω ....χειροκίνητο με αντάπτορα σε Canon (μη γελάς). Εξαιρετικός φακός. Δεν είναι πολύ ογκώδης θεωρώ, περισσότερο με εμποδίζει το αντεστραμμένο παρασολέιγ του στην τσάντα. Δεν είναι όμως λιγάκι ακριβός;

Φαντάζομαι εννοείς τον 2.8, αυτός ναι είναι ακριβός.

Εγώ αναφέρομαι στον 18-35 f3.5-4.5 g σε Nikon ή στον 17-35 mm F/2.8-4 Di OSD της Tamron.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.098
Reaction score
30.053
Αμφοτεροι ειναι νεοι φακοι και αποκλειεται να απογοητευσουν. Λογω αντιπαθειας προς το made in China για ο,τιδηποτε πληρωνω πανω απο 200 ευρω, ισως πηγαινα στον Ταμρον.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Εχοντας κανει πολλα πολλα κλικ με αν οχι ολους τοτε με τους περισοτερους καλους φακους που κυκλοφορουν εκει εξω, μπορω να εχω μια πιο .. εμπεριστατωμενη γνωμη.

Ξεκιναμε απ την παραδοχη πως αυτο που θελεις η σκεφτεσαι να κανεις γι αυτη τη μηχανη με το να μειωσεις βαρος και ογκος ειναι εξ αρχης λαθος.

Ειναι η λαθος μηχανη γι αυτο που σκεφτεσαι να κανεις, οχι πως γενικα ειναι κακη αλλα υπαρχουν πολυ καλυτερες επιλογες.

Πχ σε μιρορλες σονυ η φουτζι η μετα σε Ολυμπους η πανασονικ που εχουν ακομα μικροτερα σωματα κ ελαφρυτερουυς φακους οποτε θα πετυχαινες πανω κατω καποια πραγματα παραπανω.

Με μια νικον φουλ φρειμ εισαι πιο δυσκολα γενικα..

Εχω σκεφτει κ γω παρα πολλες φορες το ιδιο διλημα χωρις καταφερω να βρω μια σωστη λυση.
Παντα καπου κερδιζεις καπου χανεις.
Η θα κερδισεις σε ποιοτητα και θα χασεις σε βαρος η ογκο κλπ η το αντιθετο.

Η καπου ενδιαμεσο.

Υπαρχουν 2 κατηγοριες λυσεων για την βαρεως μορφη προβληματισμου σου.

Η να να παρεις εναν ζουμ φακο οποτε δε θ αλλαζεις συνεχεια αλλα θα χασεις σε ογκο , βαρος και πανω απ ολα σε ποιοτητα φωτογραφιας, που γι αυτο γινονται ολα, η. Α πας στη λυση των 2-3 σταθερων φακων, που αναλογως της χρησης σου θα διαλεξεις.


Πες μας λιγο τη χρηματα διατιθεσαι να δωσεις και πως θελεις να κουβαλας τη μηχανη σου.

Γιατι θα πρεπει να χεις τσαντακι αν δε θελεις να εχεις εναν μονον φακο κουμπωμενο επανω.
Και ν αλλαζεις.

Σε εναν μονο ζουμ φακο, μπορεις να ξεκινησεις απο τους τελειως αχρηστους μεγαλου ευρους ζουμ τυπου 28-200 η 300 με τραγικα μεγαλα διαφραγματα και τραγικη ποιοτητα φωτο, μετα να πας σε κατι ας πουμε καλυτερο τυπου 24-140 σιγκμα η νικον με φ4 ας πουμε με μια μεση τιμη , αν θυμαμαι καλα κανα 700-800 ευρω, ειναι βραδυ γραφω απ το κιν και νυσταζω...

Η κατι σε 24-85 που ναι κι αυτος πολυ μετριος οπως και ο 24-120.

Μετα σε εναν καλο φωτεινο ζουμ τυπου 24-70 σε σιγκμα 2.8 η ταμρον g2 η νικον που ναι και αρκετα ακριβοτερος.

Μ αυτα θα χεις εναν μονο φακο κΑι δε θ αλλαζεις, οταν ομως δεις πως γραφουν οι καλο σταθεροι θ αλλαξεις γνωμη κ θα λες τι εκανα με τους ζουμ.

Παμε στην αλλη κατηγορια των σταθερων που θ αλλαζεις, κι εδω εχουμε παλι θεματα βαρους - ογκου φωτεινοτητας και τιμης.

Δες 2-3 που χρησιμοποιεις περισσοτερο και αποφασισε τα εστιακα μηκη. Σου προτεινω οτι πιο φωτεινο κ ποιοτικο μπορεις ν αντεξεις, αν πας σε κατι ομως πολυ καλο και ακριβο θα σαι στο ιδιο μεγεθος ογκο βαρος και τιμη μ εναν καλο ζουμ, αλλα θα ξεφυγεις πολυ περισσοτερο σε ποιοτητα.

24 η 28 , 35 , 50 και 85 προτεινω, απο κει κ περα παμε σε εξιδεικευμενες χρησεις που μαλλον δε θα χρειαστεις μιας κ μιλας για γενικη χρηση.

Ο 35ρης που εχεις ειναι πολυ μικρος και ελαφρυς , τον ειχα εχει μια μετρια προς καλη αποδοση αλλα ειναι σχετικα φωτεινος και ελαφρυς.

Αλλοι 35 ειναι ο νεος νικον 1.8 ff , o tamron 35 1.8 με stabilizer, o nikon 35 1.4 και στην κορυφη για λογικη χρηση και χρηματα ο sigma 35 art 1.4 .

Αντιστοιχα και σε 50 ρηδες, αν εξαιρεσουμε τους zeiss, top ειναι ο sigma art 50 1.4 , μετα αν πεσεις πας σε tamron 50 1.8, μετα πιο κατω σε νικον 1.4 και 1.8 . Οτι πληρωνεις πανω κατω παιρνεις, με τους 1.8 πιο φτηνους και συμμαζεμμενους.

Σε. 85 παλι τα ιδια πανω κατω, art sigma 85 1.4 top, μετα tamron 85 , μετα νικον 1.4 και 1.8. Ισχυει οτι ειπα και για τους 50 ρηδες.

Ε μετα στα 24-28 mm παλι πανω κατω τα ιδια, sigma art , μετα σε νικον 1.8 και 1.4.

Οσο πιο μικρο διαφραγμα σε γενικες γραμμες τοσο μεγαλος ο ογκος, ακριβοτερος αλλα καλυτερη ποιοτητα και πολλα πολλα ακομα , με λιγα λογια. Ας θες βολικα πραγματα παιρνεις ενα σετ 1.8 με 2.0 , μιας κι εχεις τον 35αρη ηδη και οταν τους δουλεψεις θα με θυμηθεις.


Ζυγισε τις αναγκες σου, τη χρηση σου, τι θελεις και πως να κουβαλας και κανε την επιλογη σου.

Αν θα με ρωτουσες τη γνωμη μου, θα λεγα σαν μια χρυση τομη εναν οικονομικο 28mm 1.8, εχεις τον 35 που δεν ειναι τιποτα σπουδαιο, sigma art 50 η ταμρον 1.8 50, και εισαι οκ. Στη χειροτερη κι εναν 85 κι εισαι υπερκομπλε.

Αυτα με λιγα λογια.

Δουλεψε τους, πιαστους ολους και θα τα σκεφτεις ολα αλλιως μετα.

Να συμπεράνω ότι έχεις σε μεγαλύτερη υπόληψη τους sigma art από οτιδήποτε άλλο;
 


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Να συμπεράνω ότι έχεις σε μεγαλύτερη υπόληψη τους sigma art από οτιδήποτε άλλο;
Αν μη τι αλλο εχουν εξαιρετικη σχεση τιμης ποιοτητας... Εγω προτιμησα τον 50mm 1.2L της Canon αντι του 1.4 art αλλα υπηρχαν και αλλοι παραγοντες (weather resistant, καλυτερο grip και ισορροπια στο χερι μου, πιο κοντος) ..
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.098
Reaction score
30.053
Με τους Art εκανε ενα βημα μπτοστα.... Ειχα (έχω) αρκετους απο την παλιοτερη "καλη" σειρα της σιγμα (EX). 24-60/2,8, 20-40/2,8, 15-30, 105 μακρο, 150/2,8 μακρο... Οι αρτ ειναι ενα βημα παραπανω (ισως πλην του 150, εξαιρετικος), κοντραρουν στα ισα τους "μαμα" κσνον/νικον.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Παρατηρώ ότι οι νέοι tamron (G2) εκτός του ότι έχουν καλύτερη τιμή από τους αντίστοιχους sigma φαίνεται να έχουν και καλύτερη κατασκευή, έχουν weather sealing που οι sigma δεν έχουν, και σε κάποια συγκριτικά (πχ για τον 24-70) που βλέπω στο youtube o tamron κερδίζει στα σημεία. Αν δεν κάνω λάθος έχουν και 5 χρόνια εγγύηση.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.098
Reaction score
30.053
Από την άλλη πάλι, και η ποιότητα των πιο "κονσουμεράδικων" (σε διάκριση με τους επαγγελματικούς) ζουμ έχει ανεβεί. Ας πούμε, ο πιο πρόσφατος 24-105/3,5-5.6 της Canon με βηματικό μοτέρ. Ωραίο ελαφρύ στάνταρ ζουμάκι με μόλις 300 ευρά (στο μπλακ φράιντεϊ). Αντικαθιστά τον γερασμένο 28-135 (τον οποίο έχω, και έκανε γύρω στο 700ρι στην εποχή του!), με καλύτερες οπτικές επιδόσεις (και σημαντικά πιο ευρυγώνιο άκρο), καλύτερη εστίαση, και πολύ καλύτερο σύστημα σταθεροποίησης. Μπορεί να συγκριθεί με έναν σημερινό prime; Όχι. Μπορεί όμως να μας βγάλει μια χαρά στις απαιτήσεις ενός ταξιδιού και δίχως ανάγκη να αλλάζουμε συνέχεια φακούς; Φυσικά, και εάν δεν το ψάχνουμε το πράγμα πίξελ-πίξελ μπορεί και να μην καταλάβουμε και ιδιαίτερη διαφορά. Μόνο στο φλουτάρισμα λόγω του αργού διαφράγματος θα νιώσουμε ότι μειονεκτεί. Αλλά και τι θα κάνουμε; Θα έχουμε γεμάτη τη τσάντα με γρήγορους prime; Σκεφτείτε πόσους τέτοιους θα θέλαμε αντί του 24-105. 24ρη, 35ρη, 50ρη, κοντό τέλε. Τουλάχιστον 4 φακοί.
[DOUBLEPOST=1542658532][/DOUBLEPOST]
Παρατηρώ ότι οι νέοι tamron (G2) εκτός του ότι έχουν καλύτερη τιμή από τους αντίστοιχους sigma φαίνεται να έχουν και καλύτερη κατασκευή, έχουν weather sealing που οι sigma δεν έχουν, και σε κάποια συγκριτικά (πχ για τον 24-70) που βλέπω στο youtube o tamron κερδίζει στα σημεία. Αν δεν κάνω λάθος έχουν και 5 χρόνια εγγύηση.
Δεν έχω εικόνα από τη νέα γενιά των "καλών" Τάμρον, πάντως η προηγούμενη (έχω έναν 70-200/2,8) κατασκευαστικά ήταν σαφώς ένα κλικ κάτω από τη Σίγμα. Την τότε σειρά ΕΧ της Σίγμα εννοώ, που η σειρά Art είναι φυσικά σαφώς ανώτερη πλέον. Νομίζω τα 5 χρόνια εγγύηση τα έχουν γενικώς οι Τάμρον, και ο 70-300 που πήρα πριν 4 χρόνια τόσο είχε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.652
Στην συντριπτική πλειοψηφία σε φωτογραφίες ταξιδιού, το φλουτάρισμα του γρήγορου κι ογκώδη βαρύ φακού μας, είναι ...άχρηστο.

Στις υπερευρυγώνιες λήψεις, θες εκ των πραγμάτων όλα να φαίνονται. Τι να το κάνεις το φλουτάρισμα; Τέχνη θα κάνεις με το δέντρο στις σύντομες διακοπές σου, που θες να απαθανατίσεις; Ακόμα και πορτρέτο να βγάλεις μπροστά από τον πύργο του Άιφελ, θες κι όλος ο πύργος να φαίνεται, κι ο κόσμος πάνω στον πύργο, και κάνα πουλί που πετούσε και το φεγγάρι.

Είμαι πρακτικός άνθρωπος, προτιμώ τη δυνατότητα ζουμ, παρά τις αλλεπάλληλες αλλαγές φακών.

Προσωπικά, σε σύστημα 4/3, πήρα όλους τους μεγάλους (τοπ προ) ζουμ της ολυ, 7-14, 14-35, 35-100. Μετά τον σταθερό 150-άρη.

Εντυπωσιακός ο 7-14, ναι, αλλά δε τον ερωτεύεσαι στα ταξίδια. Σα να λέμε 14-28 σε φουλ φρειμ.

Ο 35-100 είναι ο βασιλιάς του πορτραίτου. 70-200 στα δικά σας μμ. Ομοίως δε τον ερωτεύεσαι στο ταξίδι.

14-35. Εκεί είναι το ζουμί.. 28-70 στα δικά σας.
Με αυτόν τον 1 φακό, πάω ανέτως οπουδήποτε διακοπές και είμαι τζετ, ούτε αλλαγές ούτε τίποτα. Ένας ζουμ φακός.

Επειδή την ευελιξία ουδείς εμισησε, προσωπικά έχω πάρει τους πολλαπλασιαστές, x1,4 & x2. Είναι μια σταλιά, χωράνε και οι δύο σε μία τσέπη, δε βγαίνει ο κυρίως φακός, απλώς προστίθεται σε σειρά μεταξύ φακού και μηχανής. Ο πιο βολικος (για μένα) συμβιβασμός. Συνήθως παίρνω μαζί μου μόνο τον x2.

Έτσι, έχω από 14-35 μέχρι 28-70. Σε φουλ φρειμ σημαίνει 28-70 έως 56-140. Με ένα φακό, κι ένα πρόσθετο σκατούλι. Ο φακός είναι f2, πάει f4 με το σκατούλι, μια χαρά.

Και φυσικά, στο ταξίδι micro 4/3 σώμα, όχι γκουμούτσα.

Στο ταξίδι μετράει πόσο γρήγορα εστιάζει, πόσο εύχρηστο είναι το πακέτο. Πίξελ πιπινγκ δεν έχω κάνει σε καμία από τις χιλιάδες φωτογραφίες που έχω βγάλει... Δεν έχει νόημα. Βεβαίως, είναι "ξυράφια", αλλά ..άχρηστο.

Αυτές είναι τουλάχιστον οι δικές μου επιλογές.
 

Μηνύματα
778
Reaction score
375
24-120 και απο εμενα αν σε δεσμευει το μπατζετ. Για τα λεφτα του ειναι χρυσαφι. Και ζουμ και τα 24μ για τοπιο σχετικα καλα ειναι (αν και εγω θα επαιρνα τον 16-35 αλλα εκει παμε σε αλλα mm και σε αλλη τιμη και και και ακι αλλα πολλα).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.652
Ειναι η λαθος μηχανη γι αυτο που σκεφτεσαι να κανεις, οχι πως γενικα ειναι κακη αλλα υπαρχουν πολυ καλυτερες επιλογες.

Πχ σε μιρορλες σονυ η φουτζι η μετα σε Ολυμπους η πανασονικ που εχουν ακομα μικροτερα σωματα κ ελαφρυτερουυς φακους οποτε θα πετυχαινες πανω κατω καποια πραγματα παραπανω.

Με μια νικον φουλ φρειμ εισαι πιο δυσκολα γενικα
Εκτιμώ ότι αυτή η τοποθέτηση του Κοτσίδη, πρέπει να σε απασχολήσει πολύ.

Κι η δική μου αίσθηση, λέει το ίδιο.

Ευκαιρία είναι να φτιάξεις ένα δεύτερο σύστημα, στα λεφτά που θες να ξοδέψεις, πιο ευέλικτο για αυτή τη χρήση.

Ψηφίζω ένα μίρορλες όλυ.
Θα το καταχαρείς.

Σημείωσε ότι δεν υπάρχει κανένας ανάμεσά μας με την πείρα και τη γνώση του Κοτσίδη...
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Εκτιμώ ότι αυτή η τοποθέτηση του Κοτσίδη, πρέπει να σε απασχολήσει πολύ.

Κι η δική μου αίσθηση, λέει το ίδιο.

Ευκαιρία είναι να φτιάξεις ένα δεύτερο σύστημα, στα λεφτά που θες να ξοδέψεις, πιο ευέλικτο για αυτή τη χρήση.

Ψηφίζω ένα μίρορλες όλυ.
Θα το καταχαρείς.

Σημείωσε ότι δεν υπάρχει κανένας ανάμεσά μας με την πείρα και τη γνώση του Κοτσίδη...
Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή συστήματος με κριτήριο τη φορητότητα. Αυτό το έχω καλύψει με τη φωτογραφική του κινητού (το αιφονι μου τα σπάει) που είναι πάντα κοντά μου και στα συνήθη ταξίδια βόλτες μου αρκεί.
Οταν είναι όμως να κάνω εκείνο το ταξίδι που θα είναι once in a lifetime ή χρειάζεται να βγάλω για άλλους λόγους μια όσο το δυνατόν καλύτερη φωτογραφία χωρίς να καταφύγω σε επαγγελματία θέλω να έχω full frame.
Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά το προγραμμα λέει Δανία/Νορβηγία.
Είμαι σίγουρος οτι και τοπία θα θέλω να τραβήξω, και σε κλειστούς χώρους και σε δρομους στην πόλη και μέσα σε μουσεία και εστιατόρια, και φάτσες και environment portraits (πσσς όπως το εμαθα σήμερα οτι λέγεται :D) και όλα αυτά πιθανότατα με λιγο φως τη μέρα και σίγουρα σε συνθήκες νύχτας (νυχτώνει από τις 3 το μεσημέρι για μας).
Και την ευκολία μου τη θέλω να μην αλλάζω φακούς και δυνατότητες να έχει (το 2.8 νομίζω οτι πρέπει να μπει ως το ελάχιστο αποδεκτό διάφραγμα), και μάλλον κάποιο σύστημα σταθεροποίησης θα χρειάζεται γιατί χρόνος για τρίποδο δεν θα υπάρχει (ίσως μόνο καμια βραδινή και για τα βεγγαλικά της πρωτοχρονιάς) όποτε θα δουλέψει πολύ στο χέρι, και πολλά λεφτά να μην κάνει (σε καμια περιπτωση πάνω από χιλιάρικο χωρίς το ΦΠΑ).

Μάλλον με βλεπω για 24-70 f2.8 καθώς όπως έγραψες και εσυ είναι μάλλον ο πιο all around φακός για να καλύψει ανάγκες ταξιδιωτικές. Ο Nikon είναι εξωφρενικά ακριβός και οι επιλογές καταλήγουν μεταξύ του νέου tamron και του sigma.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Xμμμ...
Επειδη εβαλες παραμετρους πιο δυσκολες... (Πολλες ωρες της ημερας σε ημιφως κλπ). Θα σου ελεγα να παρεις (και για ελεγχο του μπατζετ) εναν πολυχρηστικο ζουμ φακο (οσο ακριβο αντεχεις) οχι απαραιτητα 2.8 αν δεν σου βγαινει οικονομικα, κι εναν παρα πολυ φωτεινο (οσο περισσοτερο γινεται) σταθερο να σου δωσει εκει που θα χρειαστεις τη δυνατοτητα του κλικ σε χαμηλες φωτιστικες συνθηκες. Χρησιμοποιω τη μηχανη πολυ συχνα σε απαγορευτικες συνθηκες και σε αυτες τις περιπτωσεις το καθε εξτρα στοπ η' εστω 1/3 του στοπ ειναι κρισιμο. Εγω αυτο θα εκανα. Το μικρο σωμα που λεει ο Ear ειναι οντως βασικο γιατι οι dslr κουραζουν αλλα αν το εχεις παρει αποφαση... Κι εγω καθε τοσο μασαζ θελω για να ισιωσω.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.983
Θα γίνει ωραίο παιχνίδι τώρα που μπαίνει και η Nikon στο παιχνίδι των full frame mirrorless. Δεν θα παίζει μόνη της η Sony και δεν θα χρειάζεται αλλαγή και στους φακούς μιας και με ανταπτορα ταιριάζουν οι υπάρχοντες για nikon. Και με stabilization στο σώμα. Μιλάμε για πολύ ωραία πράγματα.

Ένα μειονέκτημα έχουν για μένα (ειδικά οι πιο μικρές που συζητουσαμε πιο πριν) και είναι η μπαταρία. Οταν βελτιωθούν και σε αυτό το σημείο τοτε πλέον θα είναι μονόδρομος.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.064
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top