Sub και Ls50

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.920
Reaction score
90.078
Η θεωρία αυτό λεει, αλλά αν και δεν το έχω δοκιμάσει για να είμαι σίγουρος, υποψιάζομαι οτι ίσως σε αυτήν τη περίπτωση περνώντας το σήμα από ένα ακόμα κύκλωμα όπως το φίλτρο του υπογούφερ μπορεί να δημιουργεί περισσότερα θέματα από όσα λύνει.
Δεν εχεις παρά να δοκιμάσεις.
Και μετά να πουλήσεις τον ενισχυτή σου, σύμφωνα με τον νέο νόμο
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.032
Reaction score
59.948
Η θεωρία αυτό λεει, αλλά αν και δεν το έχω δοκιμάσει για να είμαι σίγουρος, υποψιάζομαι οτι ίσως σε αυτήν τη περίπτωση περνώντας το σήμα από ένα ακόμα κύκλωμα όπως το φίλτρο του υπογούφερ μπορεί να δημιουργεί περισσότερα θέματα από όσα λύνει.
Άμα δεν κροσάρεις και σε επίπεδο σήματος line.τότε δημιουργούνται θέματα αντί να τα αποφεύγεις.Και για λόγους που δεν έχεις ακόμα φανταστεί...Once that line is crossed you can never go back.;)
 


Μηνύματα
137
Reaction score
118
Άμα δεν κροσάρεις και σε επίπεδο σήματος line.τότε δημιουργούνται θέματα αντί να τα αποφεύγεις.Και για λόγους που δεν έχεις ακόμα φανταστεί...Once that line is crossed you can never go back.;)
Αυτές είναι γενικές εκτιμήσεις ή έχεις δοκιμάσει sub με LS50?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.032
Reaction score
59.948
Αυτές είναι γενικές εκτιμήσεις ή έχεις δοκιμάσει sub με LS50?
Όχι,δεν έχω κροσάρει sub ειδικώς με LS50.Και ίσως να γνωρίζω λιγότερα για την ακροαματική τους επίδοση απ'όποιον τα έχει ο ίδιος...

Ένας όμως απλός και κρίσιμος λόγος για τον οποίο αξίζει να κροσαριστούν και σε ύψος όχι κατώτερο των 85-90 Hz προκύπτει από το διάγραμμα σύνθετης εμπέδησης προς τη συχνότητα:


Ο σωλήνας στην ανάκλαση χαμηλών είναι συντονισμένος σε συχνότητα 55Hz.Οποιαδήποτε περιεχόμενη συνιστώσα κάτω από αυτό το ύψος στο σήμα που τα τροφοδοτεί θα προκαλεί ανώφελες εκτροπές του mid-woofer και παραμορφώσεις αυξανόμενες όσο ανέρχεται η στάθμη.

Εφόσον κιόλας χρησιμοποιείται sub θα ήταν επιθυμητό να μην μπλέκουν ο θεμελιώδης συντονισμός του sub (αν είναι κλειστό,διότι αν περιλαμβάνει κι εκείνο διάταξη ενίσχυσης χαμηλών,τότε το πλήθος των ζωνών συντονισμού από το sub αυξάνεται) με το συντονισμό από την καμπίνα του κύριου ηχείου (η μικρότερη κορυφή της εμπέδησης στις χαμηλές οκτάβες) και το συντονισμό της οπής (η κοιλάδα ανάμεσα στις κορυφές από μεγάφωνο - η υψηλότερη- και κουτί αντίστοιχα).

Διότι εκτός από την προβληματική διαχείριση της παρεχόμενης ισχύος θα διαταράσσεται χαοτικά και η συμπεριφορά κατά τις δυναμικές αντιθέσεις του σήματος,σε βαθμό εξαρτώμενο από τις ιδιότητες του χώρου και τον τρόπο τοποθέτησης.
 

Μηνύματα
137
Reaction score
118
Δίκιο έχεις όλα αυτα συμβαίνουν με ανοιχτό το port. Εάν ξαναδιαβάσεις παραπάνω τι έχω κάνει, θα δεις οτι τα Kef τα έχω φημώσει. Επίσης οι δοκιμές γίνονται με sub χωρίς line out οπότε δυνατότητα στο cross τέτοια που αναφέρεις δεν υπάρχει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.032
Reaction score
59.948
Δίκιο έχεις όλα αυτα συμβαίνουν με ανοιχτό το port. Εάν ξαναδιαβάσεις παραπάνω τι έχω κάνει, θα δεις οτι τα Kef τα έχω φιμώσει. Επίσης οι δοκιμές γίνονται με sub χωρίς line out οπότε δυνατότητα στο cross τέτοια που αναφέρεις δεν υπάρχει.
Όπως έχει δηλωθεί σε ανύποπτο χρόνο,οι αναφορές γίνονται με συγκεκριμένο έναυσμα και όχι αποκλειστικώς για χάρη του άμεσα ενδιαφερομένου...

Περνάμε τώρα στη συγκεκριμένη περίπτωση.Χωρίς κροσάρισμα,θέματα προκύπτουν είτε το βουλώνουμε είτε δεν το βουλώνουμε - το bass reflex εννοείται.:D

Το LS50 εξελίχθηκε από μια ομάδα τεχνικών που είχαν περισσότερες γνώσεις και μέσα στη διάθεσή τους από έναν τελικό χρήστη.

Το ομοαξονικό mid-woofer έχει χαρακτηριστικά που βελτιστοποιούν την απόδοση για καμπίνα ανάκλασης χαμηλών,ακολουθώντας τις καθιερωμένες παραμέτρους Thiele-Small.

Από τη στιγμή που φράζουμε το σωλήνα ανάκλασης,η καμπίνα μετατρέπεται σε διάταξη ακουστικής ανάρτησης.Ο εσωτερικός όγκος καταρχάς παύει ν'ανταποκρίνεται στις παραμέτρους του μεγαφώνου,αφού κατά κανόνα για ισοδύναμη απόδοση υπό συνθήκες κλειστής καμπίνας θα όφειλε να είναι αυτός μεγαλύτερος.

Η ζώνη συντονισμού για το νέο σύνθετο σύστημα μεγαφώνου καμπίνας αναμένεται να ανέλθει σε συχνότητα - οπότε ο συντονισμός αναμένεται να επηρεάσει περισσότερο τη ζώνη άνω των 100 Hz ενώ κάτω από το συντονισμό η πτώση στην απόκριση θα γίνεται με κλίση 12 dB σε κάθε υποδιπλασιασμό συχνότητας.

Όμως ο αέρας μένει πλέον παγιδευμένος εντός της καμπίνας και προβάλλει τα δικά του χαρακτηριστικά ενδοτικότητας.

Η Αρχή Λειτουργίας στις διατάξεις ανάκλασης χαμηλών προβλέπει ότι σε συχνότητες ανώτερες από το συντονισμό του αέρα στο σωλήνα ανάκλασης ο εσωτερικός αέρας της καμπίνας θα συμπεριφέρεται όπως και στην κλειστή.Στη συχνότητα συντονισμού της ανάκλασης ο αέρας της καμπίνας μεταφέρει ενέργεια από την οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφώνου προς το εξωτερικό μέσω της οπής,με επακόλουθη μείωση στο έργο που καταβάλλει το πρώτο.

Κάτω από τη συχνότητα συντονισμού η πτώση απόκρισης ισχύει με κλίση 24dB ανά οκτάβα όχι διότι παύει υποτίθεται να εξέρχεται ενέργεια από την καμπίνα,αλλά επειδή λόγω απουσίας συντονισμού για τον αέρα του σωλήνα,η εξερχόμενη ενέργεια βρίσκεται πλέον σε διαφορά φάσης 180 μοιρών σε σχέση με την εκπομπή του μεγαφώνου.

Από τη στιγμή που κλείνεται η οδός εξόδου από την καμπίνα,οι μετατοπίσεις του μεγαφώνου θα υποβάλλουν τον παγιδευμένο αέρα σε αντίστοιχες μεταβολές πίεσης.Κι επειδή ο περιεχόμενος όγκος αέρα θα είναι μικρότερος του κανονικά προβλεπόμενου,θα γίνεται ομοίως μη προβλεπόμενη η αύξηση στη μηχανική εμπέδηση που θα προβάλει εκείνος από τον παράγοντα της δικής του ενδοτικότητας.

Με άλλα λόγια μεταβάλλονται τα χαρακτηριστικά και η ποιότητα απόσβεσης του όλου συστήματος.Κι εφόσον εξακολουθεί να τροφοδοτείται το κύριο ηχείο με σήμα φέρον περιεχόμενο κάτω από την αρχικά ρυθμισμένη συχνότητα συντονισμού στον ανοικτό σωλήνα (55 Hz στο LS50),τότε εκτός από την αυξανόμενη ενέργεια σε στάσιμα κύματα προκύπτοντα εντός της καμπίνας που δεν θα βρίσκει πλέον οδό διαφυγής,θα ισχύουν και φαινόμενα δυναμικής συμπίεσης από τη μη γραμμική ελαστική συμπεριφορά του παγιδευμένου αέρα καθώς ανέρχεται η παρεχόμενη ισχύς στο μεγάφωνο.Περαιτέρω συνέπειες θα είναι αύξηση της εμπέδησης και μείωση της ευαισθησίας στην απόκριση.
Μια συμπληρωματική πράξη σε τέτοιες περιπτώσεις μπλοκαρίσματος θα ήταν το γέμισμα του εσωτερικού της καμπίνας με κάποιο αποσβεστικό υλικό ώστε να βοηθούσε στην περαιτέρω απαγωγή της αναξιοποίητης ενέργειας από την οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφώνου.
Περαιτέρω άνοδος της παρεχόμενης ισχύος προκειμένου ν'αντισταθμιζόταν η κατώτερη αποδοτικότητα,θα μπορούσε να οδηγήσει έτσι σε βλάβη του μεγαφώνου - εφόσον θα ωθείται να υπερβεί τα όρια ωφέλιμης λειτουργίας..Δεδομένου κιόλας ότι στις δύο πρώτες οκτάβες η περιεχόμενη ενέργεια και η απαιτούμενη διαχείριση ισχύος παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απαιτήσεις από δεδομένο σύστημα,η ανάγκη κροσαρίσματος του φιμωμένου LS50 γίνεται ακόμα μεγαλύτερη και μάλιστα σε συχνότητα υψηλότερη με κάποιο περιθώριο από την πρότερη συχνότητα συντονισμού του σωλήνα στην ανοικτή διάταξη ανάκλασης.

Δεν υπάρχουν χαριστικές προσφορές σε κανέναν τομέα της καθημερινής μας δραστηριότητας...
 


Μηνύματα
137
Reaction score
118
1 γραμμάριο πράξης ισούται με 100 κιλά θεωρίας.

Να σε πείσω ότι το σύστημα παίζει καλύτερα απο πριν δε μπορώ, ούτε κι εσύ εμένα για το αντίθετο
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.032
Reaction score
59.948
1 γραμμάριο πράξης ισούται με 100 κιλά θεωρίας.

Να σε πείσω ότι το σύστημα παίζει καλύτερα απο πριν δε μπορώ, ούτε κι εσύ εμένα για το αντίθετο
Bhutia's Law 9 : Ένα γραμμάριο θεωρίας σε γλυτώνει από 100 κιλά...άχρηστων και χρονοβόρων πράξεων.

Το γεγονός ότι σου αρέσει περισσότερο υπό τις τωρινές συνθήκες δεν συνεπάγεται ότι δεν θα άρεσε ακόμα περισσότερο υπό τις...ενδεδειγμένες συνθήκες.

Και όσα υποστηρίζω σθεναρώς τα έχω ο ίδιος δοκιμάσει κι εφαρμόσει.Δεν απαιτούνταν άλλωστε ιδιαίτερες δεξιότητες για κάτι τέτοιο.;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.571
1 γραμμάριο πράξης ισούται με 100 κιλά θεωρίας.

Να σε πείσω ότι το σύστημα παίζει καλύτερα απο πριν δε μπορώ, ούτε κι εσύ εμένα για το αντίθετο
Ανοησίες.

Όλα βασίζονται στη θεωρία, από τη σχεδίαση του ηχείου μέχρι την υλοποίηση αυτού.

Και η θεωρία σχεδίασης είναι επαρκέστατο επιχείρημα για να πεισθείς, ενώ η οποιαδήποτε λανθασμένη (αποδεδειγμένα) πράξη σου, δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης.
 

Μηνύματα
137
Reaction score
118
Ανοησίες.

Όλα βασίζονται στη θεωρία, από τη σχεδίαση του ηχείου μέχρι την υλοποίηση αυτού.

Και η θεωρία σχεδίασης είναι επαρκέστατο επιχείρημα για να πεισθείς, ενώ η οποιαδήποτε λανθασμένη (αποδεδειγμένα) πράξη σου, δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης.
Σε παρακαλώ να είσαι πιο προσεχτικός με τέτοιους χαρακτηρισμούς, και δεν σου ζήτησα καμία ανάλυση
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.571
Σε παρακαλώ να είσαι πιο προσεχτικός με τέτοιους χαρακτηρισμούς, και δεν σου ζήτησα καμία ανάλυση
Θα σε ευχαριστούσα για τις συμβουλές, αν ευχαριστούσες και συ για τις δικές μας. ;)

Η μόνη διαφορά μας, είναι ότι εγώ δε ζήτησα συμβουλές, εσύ ζήτησες. :D


Και πήρες και εξαιρετική συμβουλή, πακέτο με πλήρως τεκμηριωμένη ανάλυση (που δε ζήτησες) η οποία ανάλυση όμως, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. 8-)

Κι εσύ, την αμφισβήτησες! :gotcha:
 

Μηνύματα
137
Reaction score
118
Κύριε Κώστα δεν ζήτησα καμία θεωρητική συμβουλή, εαν διάβαζες προσεκτικά τα πρώτα μηνύματα οι ερωτήσεις μου αφορούν κατόχους των KEF LS50 που έχουν εμπειρία με κάποιο υπογούφερ. Οπότε ευχαριστώ για τις θεωρητικές συμβουλές σας αλλά δεν τις ζήτησα. Όσο για τα λόγια μου προς εσάς δεν είναι συμβουλές, είναι παράκληση στα πλαίσια της ευγένειας
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.903
Reaction score
33.538
1 γραμμάριο πράξης ισούται με 100 κιλά θεωρίας.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι 100 κιλά θεωρίας.
1 γραμμάριο πράξης είναι να οδηγείς μεθυσμένος, μιλώντας στο κινητό.
Αν μ' εννοείς
 

Μηνύματα
14.052
Reaction score
7.067
To να φιμωνεις το reflex σε ενα ηχειο , δεν θα ελεγα οτι ειναι και τοσο σωστο,εκτος και αν με ενεργο φιλτρο κοβεις καποιες συχνοτητες απο αυτο.Ποιες ομως? Πως μπορεις να γνωριζεις που πρεπει να κοψεις ετσι ωστε το φιμωμα του relfex να μην επηρεαζει την συμπεριφορα του ηχειου? Σαφως πολυ ψηλοτερα απο τα 100-120 hz που ειναι η συχνοτητα που περιπου ξεκινα να παιζει ενα υπογουφερ. Αρα μαλλον ειναι φαουλ αυτο,που ισως να μην γινεται και τοσο ευκολα αντιληπτο σε καποιους συνδυασμος ή σε καποιους ακροατες. Απο εκει και περα το ερωτημα του αν θα κοψεις συχνοτητες απο τους δορυφορους ή θα τους αφησεις να παιξουν σε ολο το φασμα ,ειναι πολυ παλιο και εχει ξανασυζητηθει.Απο την δικη μου εμπειρια στο θεμα,ειναι καλυτερα να μην παρεμβαλεις καποιο φιλτρο (εστω και ενεργο),εκτος και αν μιλαμε για καποια πολυ καλη και προφανως ακριβη υλοποιηση και να αφησεις να παιξουν οι δορυφοροι μεχρι εκει που μπορουν.Αυτο ομως προυποθετει την ακροαση σε λογικες εντασεις,που προφανως δεν ζοριζουν τα μικρα γουφερ των δορυφορων.Αν δεν υπαρχει αυτη η βασικη προυποθεση,τοτε ναι ακομα και ενα μεσης ποιοτητας ενεργο φιλτρο θα βοηθησει στο τελικο αποτελεσμα. Αυτα για μουσικη,για ταινιες κλπ φασαριοζικες καταστασεις,το κοψιμο των χαμηλων απο τους δορυφορους ειναι επιβεβλημενο.
Προφανως αν τα πραπανω τα κανεις με σωστο στησιμο και βοηθεια εξοπλισμου ειναι καλυτερο απο το αν τα κανεις με το .....αυτι,χωρις φυσικα να σημαινει οτι στην δευτερη περιπτωση δεν θα επιτυχει ενας εμπειρος ακροατης καλα αποτελεσματα. Οι αντιπαραθεσεις πολλες φορες βοηθουν στο να καταληξουμε καπου,αρκει να μην περνουν σε προσωπικο επιπεδο.....Οταν συμβαινει αυτο σιγουρα στεναχωριομαστε ολοι και πολλοι επιλεγουν να αποσυρθουν απο την ανταλλαγη αποψεων σε ενα θεμα.
 

Μηνύματα
137
Reaction score
118
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι 100 κιλά θεωρίας.
1 γραμμάριο πράξης είναι να οδηγείς μεθυσμένος, μιλώντας στο κινητό.
Αν μ' εννοείς
Θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμά σου και θα σε ρωτήσω ρητορικά...... Αν κάποιος διαβάσει τον κώδικα μαθαίνει να οδηγει αυτοκίνητο? Ας μη συνεχίσουμε σε παρακαλώ με τέτοια spam
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.740
Μηνύματα
3.025.845
Members
38.490
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top