Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
875
Reaction score
806
Αν μιλάμε για δικαναλο πάω πάσο και συμφωνώ με ότι γράφεις αλλά η ιδανική τοποθέτηση είναι πολλές φορές αδύνατη σε πολυκάναλα home cinema (πχ dimifoot).
Επίσης δεν ξέρω τι εννοείς μεγάλο ηχείο γιατί είναι σχετικό. Το λέω αυτό γιατί αντιμετωπίζεται πιο εύκολα ένα μεγάλο ηχείο με eq παρά ένα μικρό που ξεμένει από headroom αμέσως με το dsp.
Αναφέρομαι σε στέρεο το οποίο και κατέχω.
Όταν μιλάω για μέγεθος ηχείου σε συνάρτηση με την απόσταση ακρόασης με ενδιαφέρει μόνο η σωστή διασπορά του ηχείου.
Θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο να ακούγεται σωστά χωρίς απώλειες σε αυτή την απόσταση.
Αν καλύπτεται αυτή η ικανή και αναγκαία συνθήκη που δεν διορθώνεται ούτε με dsp ούτε με treatment , τότε ναι συμφωνώ πως αν υπάρχουν άλλα πρόβλημα πχ στις χαμηλές κλπ τότε ναι αυτά μπορούν ενδεχομένως να διορθωθούν με τα παραπάνω μέσα.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
όσο απομακρυνόμαστε απο τον πίσω τοιχο τόσο πιο χαμηλά είναι η ακύρωση σε συχνότητα ενώ όσο πλησιάζουμε ανεβαινη αλλα και εξασθενεί αφού πλέον το ηχείο γίνεται κατευθυντικο αλλα χάνουμε σε εικόνα.
όταν έχουμε σαμπ τοποθετούμε το ηχείο 1-1.20 από τον πίσω τοιχο που η ακύρωση Πέφτη στην περιοχή λειτουργειας του σαμπ ενώ το σαμπ το τοποθετούμε σε τοιχο η γωνια (προτιμώ τοιχο οι γωνιες δεν μου ακούγονται καλα) που δεν υπάρχει ακύρωση και κερδίζουμε και από το gain
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Κι όταν δεν έχουμε, πάμε να πάρουμε.

Δύο.
Συνέχεια εκπτώσεις κάνεις τώρα τελευταία... :p
Στα σαμπς, στα τεμάχια ηχείων, στο τριτμεντ, μιλάς και πιο χαλαρά για δικάναλο....
Βέβαια σύμφωνο με βρίσκεις για τις εκπτώσεις, η μουσικούλα να κυλά... απλά δεν είσαι ο EAR που ξέραμε!
Αν έχεις κάτι να μας το πεις ...να σε βοηθήσουμε αν μπορούμε, δε θέλουμε να σε χάσουμε!!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δηλαδή πάντα. Δυο.
8-)
Κι όταν δεν έχουμε, πάμε να πάρουμε.

Δύο.
Το καλύτερο είναι το εξής: Οφείλει να μπει sub έστω και αν υπήρχε περίπτωση η απόκριση του ηχείου να επέτρεπε την επίτευξη των απαιτούμενων στάθμεων για τις πρώτες οκτάβες σε συνάρτηση με την ανώτατη συνεχόμενη στάθμη που θα στόχευε δεδομένος χρήστης.

Τότε η προσθήκη των sub δεν θ'αποσκοπούσε στην άνοδο,αλλά στην ομαλοποίηση της απόκρισης κάτω από τη ζώνη Schroeder διατηρώντας όπως θα ήταν επόμενο σταθερή τη στάθμη αναφοράς πάνω στη θέση ακρόασης για το συγκεκριμένο ηχοσύνολο.

Παραδείγματος χάριν,τα ηχεία του jio δεν χρειάζονταν τόσο τις ανώτερες στάθμες από τα μεγάλα SVS για την αμιγώς μουσική ακρόαση,όσο την ομαλότερη κατανομή στάθμης πάνω στη ζώνη των πρώτων οκτάβων που θα συνεπαγόταν η καλή τους ενσωμάτωση.Και θα είναι τότε η ανώτερη ομοιογένεια που θα καθιστούσε πιο ελκυστική τη μεταβατική απόκριση του setup και καλύτερα αισθητό τον αντίκτυπο στα έντονα μεταβατικά και όχι η σκέτη ηχητική πίεση.

Εξαίρεση στον ανωτέρω κανόνα,ποιος άλλος; η περιτοναϊκή κοιλότητα... του Ear. :Α
Δεν.

Με ομνι είναι πρακτικά ανέφικτη η πολυκάναλη αναπαραγωγή, όπως και η ισοστάθμιση.

Μιλάμε για έμμεση στο 99%+... Δεν.

Μόνο με τον χώρο μπορείς να ασχολείσαι, και πως αυτός αντανακλά όλο το φάσμα. Το βλέπω σαν ασκήσεις ακριβείας για φυλακισμένους...

Εδώ κυνηγάμε τα γκειθαιν που δεν βγάζουν ούτε στο μπάσο ομνι, και να μπλέξουμε με ομνι ολόβερ; Δε μπορώ να το αντιμετωπίσω, ειλικρινά, παραδίνομαι...

Πραγματικά, Βάλτα όπως νομίζεις ότι ακούγονται καλύτερα. Η χειρότερη συμβουλή, εδώ ταιριάζει γάντι.
Τα παντοκατευθυντικά σε όλο το φάσμα απαιτούν πριν απ'όλα ομοιομορφία και συμμετρία τόσο στην τοποθέτηση όσο και σε όλες τις τριγύρω προς εκείνα επιφάνειες.Διαφορετικά θα ήταν σα να προσκαλούμε στο ΄΄πάρτυ΄΄ κάθε καρυδιάς... κτενωτό φιλτράρισμα.:)
 
Last edited:

Μηνύματα
950
Reaction score
495
Να κάνω την πιο άκυρη/χαζή ερώτηση της ημέρας? Χρησιμοποιούμε το REW για να πάρουμε μέτρηση RT60 και τα συναφή. Εάν πάρω μέτρηση με ίδιο μικρόφωνο με ένα ενεργό, τυχαίο παράδειγμα LYD 7 και μετά ακριβώς στο ίδιο σημείο πάρω μέτρηση με άλλο ηχείο παθητικό ίδιου μεγέθους με 7άρι οι μετρήσεις θα είναι οι ίδιες?
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.153
Reaction score
93.263
Έτερη πρακτική δοκιμή για active μπασοπαγίδες...Ηχεία που να μας περισσεύουν τοποθετημένα σε γωνίες,με στοιχεία συντονιζόμενα στις πρώτες οκτάβες και καλή ποιότητα απόσβεσης,ασύνδετα με ενισχυτή ούτως ώστε να μην εξασκούσε το στάδιο εξόδου του περιορισμό κατά την ταλάντευση του μεγαφώνου.
Ορίστε πεδίον δόξης λαμπρόν για τα Harbeth. :biggrin:

Ή μήπως ούτε γι' αυτό δεν κάνουν; :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Το συντονισμό του μπας ριφλεξ αν πετύχεις, στο στάσιμο που μαζεύεται στη γωνία, είσαι άρχοντας.
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Να κάνω την πιο άκυρη/χαζή ερώτηση της ημέρας? Χρησιμοποιούμε το REW για να πάρουμε μέτρηση RT60 και τα συναφή. Εάν πάρω μέτρηση με ίδιο μικρόφωνο με ένα ενεργό, τυχαίο παράδειγμα LYD 7 και μετά ακριβώς στο ίδιο σημείο πάρω μέτρηση με άλλο ηχείο παθητικό ίδιου μεγέθους με 7άρι οι μετρήσεις θα είναι οι ίδιες?
Μετά φέρε το μικρόφωνο κι απο'δώ. :p
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ορίστε πεδίον δόξης λαμπρόν για τα Harbeth. :biggrin:

Ή μήπως ούτε γι' αυτό δεν κάνουν; :roflmao:
Σ'εκείνα δεν θα μετέχουν απλώς τα μεγάφωνα; και οι σωλήνες ανάκλασης.Όλη η καμπίνα θα παίζει ρόλο...ινοσανίδας.Οπότε με το εύκολο ξεβίδωμα της πλάτης,δεν έχουμε παρά να την γεμίσουμε δεόντως με αποσβεστικά υλικά.
Να κάνω την πιο άκυρη/χαζή ερώτηση της ημέρας? Χρησιμοποιούμε το REW για να πάρουμε μέτρηση RT60 και τα συναφή. Εάν πάρω μέτρηση με ίδιο μικρόφωνο με ένα ενεργό, τυχαίο παράδειγμα LYD 7 και μετά ακριβώς στο ίδιο σημείο πάρω μέτρηση με άλλο ηχείο παθητικό ίδιου μεγέθους με 7άρι οι μετρήσεις θα είναι οι ίδιες?
Θεωρώντας σταθερές όλες τις υπόλοιπες συνθήκες,αναμένεται να εξαρτηθεί από την πολική απόκριση καθενός από τα ηχεία.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Άρα μπορεί και όχι?
Αυτό που γνωρίζω καλά είναι ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές ISO για τις επίσημες μετρήσεις στο RT.

Εκείνο που μπορεί επίσης να γίνει γι ανεπίσημες,είναι η τοποθέτηση ηχείου πάνω σε τρίεδρη γωνία.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
Αυτό που γνωρίζω καλά είναι ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές ISO για τις επίσημες μετρήσεις στο RT.

Εκείνο που μπορεί επίσης να γίνει γι ανεπίσημες,είναι η τοποθέτηση ηχείου πάνω σε τρίεδρη γωνία.
Του Κουτρούλη ο γάμος θα γίνει , στα χαμηλά εννοώ..Αν δεν με απατά η μνήμη θα είναι +9db λόγω τρίεδρης γωνίας.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
υπαρχή ένα μπέρδεμα σχετικά με τα ηχεία που δεν έχω καταλάβει ακριβώς.

ας πούμε ότι βάζουμε 1 ηχείο 90db και μετά 2 που γίνονται 93db.

το κάθε ηχείο οδηγείται από 1 watt αρα διπλασιάζουμε και τα watt.

στην ουσία και το ένα ηχείο να κρατούσαμε και του διπλασιάζαμε τα watt
το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαμε μέχρι να φτάσουμε στο οριο διαχείρισης του
ενός οποτε στο τέλος με δυο ηχεία θα είχαμε πάλι +3db

αν τα ηχεία τα συνδέσουμε παράλληλα αυξάνουμε την ευαισθησία τους;

δηλαδή δυο ηχεία παράλληλα πάλι είναι +3db αφού είναι τα μισά ohm η μηπως
είναι +6db τώρα;

γιατί αν είναι +3 πάλι το ίδιο αποτέλεσμα έχουμε αφού λόγω μεiωσης της αντιστασης στο
μισό πάλι ο ενισχυτής παράγει τα διπλάσια watt.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
Δύο ηχεία παράλληλα είναι +3db. Το αν τα οδηγεί σωστά ο ενισχυτής είναι άλλο θέμα. Εαν είναι 8 ωμα και γίνουν 4ωμα με τον παραλληλισμό δεν θα πάρεις άλλα 3db έξτρα , μιάς και για τα 4ωμς χρειάζεσαι διπλή τάση.
Είναι 90db στο ένα watt στο ένα μέτρο , στα 8ohms. Στα 4 Ohms είναι στα 2 watts, δλδ διπλή τάση,δλδ αντί για 2,83vrms που είναι στα 8ohms πάμε στα 5,66vrms.
Post automatically merged:

Δεν ξέρω αν το εξηγώ σωστά . Αν είναι κατανοητό δλδ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Του Κουτρούλη ο γάμος θα γίνει , στα χαμηλά εννοώ..Αν δεν με απατά η μνήμη θα είναι +9db λόγω τρίεδρης γωνίας.
Σε κάτι τέτοιο όμως έγκειται η έννοια του υπολογισμού RT καλέ μας jmf...Να διεγείρονταν εξίσου στο σύνολό τους οι ιδιορρυθμοί δεδομένου χώρου.
 
Last edited:


Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
:hi:Ε καλά , βαριόμουν και λίγο να γράψω. Αν δεν το καταλάβατε να το ξαναγράψω. Πιο αναλυτικά. :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Εκείνο που μπορεί επίσης να γίνει γι ανεπίσημες,είναι η τοποθέτηση ηχείου πάνω σε τρίεδρη γωνία.
Αυτά είναι κόλπα, με άλλους σκοπούς. ;)
Βλέπε στο τέλος. :)

Οι χρόνοι αντήχησης, δεν είναι χαρακτηριστικό των ηχείων, ούτε εξαρτώνται από τα ηχεία, αλλά αντιθέτως, είναι ξεκάθαρα και μόνο χαρακτηριστικά του χώρου και δεν εξαρτώνται από την πηγή του ήχου, όποια κι αν είναι αυτή.

Χρόνοι αντήχησης του χώρου ακρόασης.
Όχι του στερεοφωνικού σας. :lol:

Η πιθανότητα να μην μετρούνται απολύτως άριστα οι χρόνοι αντήχησης, οφείλεται κυρίως στην περίπτωση αδυναμίας του ηχείου να διεγείρει το χώρο σε όλες τις συχνότητες, δηλαδή αν δεν έχουμε ηχείο πλήρους φάσματος.

Προφανώς, αν δε βγάζει το ηχείο τίποτα σημαντικό κάτω από τους 60 κύκλους, αντιστοίχως, τίποτα σημαντικό δε θα μετρηθεί κάτω από τους 60 κύκλους, είναι τόσο απλό.

Το όμοιο ισχύει αν το ηχείο δε βγάζει τίποτα σημαντικό πάνω από τους 10 χιλιοκυκλους.

Και πάλι όμως, εσάς αυτοί οι χρόνοι αντήχησης σας ενδιαφέρουν, αφού αυτό το ηχείο έχετε. Άρα, υπό όρους χρήσης, μετράτε αυτό ακριβώς που χρειάζεται να μετρήσετε. ;)

Αυτά.




....

Πάμε τώρα στα ψιλά γράμματα..

Στις χαμηλές συχνότητες, εκτός κι αν έχεις καρδιοειδες λοβό, ως γνωστόν, η κατεύθυνση του ήχου είναι προς όλες τις κατευθύνσεις, διότι δεν υπάρχει κατευθυντικότητα.

Προφανώς, βάζεις εκεί το ηχείο σου, όπου βγάζει μπάσο, και δεν είναι ζουφιο τελείως. Άρα στο μπάσο γενικώς, δεν τίθεται θέμα, και πόση έκταση έχει, φαίνεται ανετως από το κοινό σχεδιάγραμμα απόκρισης πλάτους.

Στις υψηλές συχνότητες όμως, ως γνωστόν, η κατευθυντικότητα σαφώς υφίσταται, κι αυτό είναι μια παράμετρος που χρειάζεται να λαμβάνεται υπόψιν στις μετρήσεις που γίνονται, διότι ο (πίσω) τοίχος που παίρνει την κύρια άμεση ακτινοβολία, αν είναι απορροφητικός (χοντρή κουρτίνα) ή πολύ μακριά, θα δώσει ψευδώς χαμηλές τιμές χρόνων αντήχησης στη μέτρηση.

Η λογική λέει πως το ηχείο χρειάζεται να δώσει όντως σε όλο το χώρο το ακουστό φάσμα, και να μετρηθεί συνολικά στο χώρο πόσο χρόνο κάνει για να πέσει η ενέργεια των αντηχησεων (πχ με παντοκατευθυντικό στρογγυλό ηχείο σαν αυτή τη βλακεία στο βίντεο). Αν λοιπόν ο τοίχος πίσω από τα ηχεία σας δεν παίρνει πρίμα, δε μετράται ουσιαστικά η συμβολή του στην μετρούμενη πτώση.

Ξέρω πως αυτά που λέω σας βάζουν περίεργες υποψίες για τα τυπικά σχεδιαγράμματα με χαμηλούς χρόνους αντήχησης ψηλά και υψηλούς χαμηλά, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, οπότε μη το σκέφτεστε πολύ, δε κάνει. Πείτε ότι δεν είπα τίποτα. ;)

Αυτό που πραγματικά μετράει στην πράξη, είναι πως ότι χρόνους αντήχησης μετρήσεις με ένα ηχείο, τους ίδιους θα μετρήσεις και με άλλο ηχείο τοποθετημένο στην ίδια θέση στο χώρο ακρόασης, και πάνω κάτω με τους ίδιους λοβούς ακτινοβολίας, ώστε να ερεθίζουν σχεδόν όμοια με τις πρώτες ανακλάσεις το χώρο, αυτές που πρακτικά σας απασχολούν, και αυτές που έχει μαλλιασει η γλώσσα μας να λέμε ότι δε πρέπει να είναι οι ρημαδες ίσιες....

Οκ?

Από κει και πέρα, η συμπεριφορά σε κάθε τοίχο με παρόμοιο τρόπο, δηλαδή με τοποθέτηση ίδιας πάνω κάτω ποσότητας ηχητικής περιποίησης, θα σας δώσει την ομοιογένεια στην συμπεριφορά στην πρώτη ανάκλαση, όπου κι αν αυτή πέσει. Δηλαδή, σε έναν χώρο όμοια περιποιημένο παντού, δε θα μετρήσεις διαφορετικούς χρόνους αντήχησης οπουδήποτε κι αν τοποθετήσεις το ηχείο σου.

(Εδώ η παράγραφος αυτή να σας ενημερώσω ότι φωνάζει "στήσιμο πολυκάναλου")

Στην πράξη βέβαια, σε ενδιαφέρει τι μετράει εκεί που το τοποθετησες, και πρακτικά μπορείς να αδιαφορήσεις για οτιδήποτε άλλο.

Κι έτσι, δουλεύει λόγου χάριν το ντιρακ.

Αντιθέτως, άλλα μετρητικά σοφτγουερ, δουλεύουν με διαφορετικούς τρόπους, και εμπεριέχουν μετρήσεις μέσα στις γωνίες, κι όχι στη θέση ακρόασης.
Αλλά τι σας νοιάζει;

Αλήθεια, δε σας ενδιαφέρει καθόλου.

Αν τυχόν βρεθείτε στη θέση να πρέπει να δώσετε πιστοποιημένη κατά iso και aes/ebu μέτρηση χρόνων αντήχησης για κάποιο επιστημονικό πρόγραμμα, τότε ελάτε να σας πω κι άλλες λεπτομέρειες. :gotcha:

Για να ακούσετε μουσική στο χώρο σας, απλώς μπείτε στη διαδικασία του μικροφώνου, κι όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν, κι οι μετρήσεις που θα κάνει το ντιρακ, μια χαρά αρκούν και υπεραρκούν. :)


ΥΓ. Η γνώση των ανωτέρω, θα σας διευκολύνει μόνο στην τοποθέτηση των ηχείων. Γνωρίζοντας τι γίνεται on wall και τι μακριά από τους τοίχους, καταλαβαίνετε πολλά, χωρίς να χρειάζεται πολλές εξηγήσεις. ;)
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.297
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top