Το σύστημα του Wizzy

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Καλά πρόσεξε το ρουφηγμα πάνω απ όλα!
Επισης οποιοδήποτε ταπωμα με αυτά τα μεγάφωνα μειώνει το qt, κάνοντας δυσκολότερο το ταίριασμα με όποιο σαμπ μεγαλώνοντας τη διαφορά στον τρόπο που αποσβαινουν οι διαφορετικές σχεδιάσεις...
Ελέγχοντας το q του br και το κρος με το σαμπ δε βρίσκω το λόγω κλεισίματος.... Θα τα κλείσεις βέβαια αλλα πετάω και καμια να περνάει η ώρα....
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.356
Καλά πρόσεξε το ρουφηγμα πάνω απ όλα!
Επισης οποιοδήποτε ταπωμα με αυτά τα μεγάφωνα μειώνει το qt, κάνοντας δυσκολότερο το ταίριασμα με όποιο σαμπ μεγαλώνοντας τη διαφορά στον τρόπο που αποσβαινουν οι διαφορετικές σχεδιάσεις...
Ελέγχοντας το q του br και το κρος με το σαμπ δε βρίσκω το λόγω κλεισίματος.... Θα τα κλείσεις βέβαια αλλα πετάω και καμια να περνάει η ώρα....
@costas EAR: τι λες;
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Καλά βρε με τι ασχολείσαι;;
Προχώρα να τελειώνεις με τα σημαντικά, σαν να ασχολείσαι με καλώδια είναι τώρα.
Αυτά είναι λεπτομέρειες για το τέλος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.657
Το μπας ριφλεξ το βάζουν οι κατασκευαστές των περισσότερων ηχείων με ένα στόχο μόνο:

Να αυξήσουν την απόκριση του ηχείου προς την πρώτη οκταβα.

Όταν η συχνότητα συντονισμού της οπής είναι πάνω από 20 κύκλους, και στο 99,9% των περιπτώσεων είναι, τότε από κει θα βγαίνουν παράγωγα σε συχνότητες που θα παίζει ταυτόχρονα και το σαμπ, οπότε θα έχεις ακυρώσεις και τονώσεις όχι μόνο από το χώρο, αλλά και μεταξύ ηχείου και σαμπ.

Αυτό γίνεται γιατί το σαμπ παίζει κανονικά σε αυτή τη συχνότητα συντονισμού της οπής, ενώ το μεγάφωνο του ηχείου δεν παίζει στη συχνότητα της οπής, εκεί παίζει η οπή μόνο (δηλαδή είναι πολύ χαμηλή η έξοδος του μεγαφώνου και πρακτικά δεν έχει κάποια ενεργειακή αξία).

Το μπας ριφλεξ στο σαμπ, ακριβώς για αυτό το λόγο δε μας ενοχλεί ιδιαίτερα, διότι συνήθως είναι πολύ χαμηλά το σημείο συντονισμού και δε παίζει εκεί το μεγάφωνο τίποτα σημαντικό.

Το πρόβλημα διογκώνεται όταν χρησιμοποιείται "μεγάλος" δορυφόρος, διότι (ορθώς) θα θέλουμε σχετικά χαμηλό σημείο κρος με το σαμπ, δηλαδή χαμηλότερο από τους 80 κύκλους, γιατί ο δορυφόρος "μπορεί" και το κάνει και "καλά".

Όσο πιο χαμηλά το σημείο κρος, τόσο πιο χαμηλά παίζει το μεγάφωνο και τόσο περισσότερα spl θα βγαίνουν από το μπας ριφλεξ να κάνουν μαντάρα αυτά που παίζει το σαμπ.

Δηλαδή, αν κόβεις στους 50 κύκλους, τότε ο δορυφόρος παίζει μέχρι 25 κύκλους και φορτίζει κανονικά το μπας ριφλεξ, ενώ αν κόβεις στους 80 κύκλους τότε ο δορυφόρος παίζει μέχρι 40 κύκλους και δε φορτίζει το μπας ριφλεξ και δε πειράζει να το αφήσεις ανοιχτό, δε βγάζει τίποτα.

Σε μεγάλα ηχεία που το μπας ριφλεξ είναι πέριξ των 20 χερτζ, πρακτικά μπορείς να το αφήσεις κι ανοιχτό, αρκεί η συχνότητα κρος με το σαμπ να είναι άνω των 70 κύκλων.

Όσον αφορά την ασφάλεια του μεγαφώνου του δορυφόρου, δε τίθεται θέμα, διότι το μπας ριφλεξ όταν κλείσει αλλάζει τη συμπεριφορά (max spl) του μεγαφώνου στο σημείο συντονισμού της οπής ανάκλασης χαμηλών, που είναι αρκετά χαμηλά για να μη παίρνει πρακτικά τίποτα το μεγάφωνο του δορυφόρου εφόσον έχει κροσαριστεί.

Είναι όμως ανασφαλές να κλείσεις την οπή, χωρίς να εφαρμοστεί κρος στο δορυφόρο, τότε μπορεί να ξεπεραστεί η διαθέσιμη διαδρομή του γουφερ σε κείνη τη συχνότητα, αν είναι όλα τσιμα τσιμα από τον κατασκευαστή, ενώ σε περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται μεγάφωνα μεγάλων αντοχών, δε τίθεται θέμα.

Το κλείσιμο της οπής με σκληρό υλικό, χωρίς ελαστικότητα (πχ ξύλο) θα προσομοιώσει καμπίνα κλειστού τύπου.

Τι κλείσιμο της οπής με κάποιο μαλακό σφουγγάρι, δε μετατρέπει την καμπίνα σε κλειστή, αλλά απλώς κόβει πρακτικά τελείως την έξοδο ηχητικής ενέργειας από την οπή.
Post automatically merged:

Αυτό λέω:
Θα τα κλείσεις βέβαια
Δε τίθεται ερώτημα.

Πήρες 2 σαμπ κλειστού τύπου, χωρίς παρατράγουδα εκεί κάτω. Αφήνοντας ανοιχτό το μπας ριφλεξ, θα έχεις παρατράγουδα που δεν είχες πριν βάλεις σαμπ, εκτός κι αν χρησιμοποιήσετε κρος μεταξύ 70-80 κύκλων, που δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα, οπότε άστο ανοιχτό. Αλλά μάλλον θα θες κρος στους 60, οπότε καλύτερα κλειστό να είναι καθαρό το μπάσο, ειδάλλως θα έχει βρωμιά από το μπας ριφλεξ εκεί που θα παίζουν ωραιότατα τα μεγάφωνα των σαμπ.
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.356
Επειδή αυτό:
Το κλείσιμο της οπής με σκληρό υλικό, χωρίς ελαστικότητα (πχ ξύλο) θα προσομοιώσει καμπίνα κλειστού τύπου.
δεν γίνεται (ίσως να γίνεται, δεν θα το κάνω), με αυτό:
Το κλείσιμο της οπής με κάποιο μαλακό σφουγγάρι,
είμαι ΟΚ. αφού το ζητούμενο είναι αυτό:
δε μετατρέπει την καμπίνα σε κλειστή, αλλά απλώς κόβει πρακτικά τελείως την έξοδο ηχητικής ενέργειας από την οπή.
Κατάλαβα σωστά;
Καλά βρε με τι ασχολείσαι;;
Προχώρα να τελειώνεις με τα σημαντικά, σαν να ασχολείσαι με καλώδια είναι τώρα.
Αυτά είναι λεπτομέρειες για το τέλος.
Ασχολούμαι με αυτά που δεν απαιτούν χρόνο! :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.657
Βρες σε ποια συχνότητα βρίσκεται συντονισμένη η οπή, να σου απαντήσω ακριβώς από ποιο σημείο κρος και κάτω, χρειάζεται να κλείσει η οπή, ενώ από κει και πάνω μπορείς να την αφήσεις ως έχει.

Ανέβασε καλύτερα ένα σχεδιάγραμμα απόκρισης του ηχείου, που να φαίνεται σκέτη η οπή τι βγάζει, σκέτο το γουφερ τι βγάζει, και προφανώς το άθροισμα αυτών.. Από κει θα έχεις εντελώς ξεκάθαρη εικόνα για το σε ποιο σημείο κρος και κάτω θα πρέπει να κλείσει.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.657
Βρες πρώτα που θα το κροσαρεις και αν είναι κάτω από 60 να ψάξεις για ταμπόν
Βασικά αυτό είναι σε γενικές γραμμές η πιο λογική εκτίμηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν οι επιμέρους αποκρίσεις των στοιχείων του δορυφόρου, με μικρή μόνο επιφύλαξη για περίπτωση εκτεταμένης απόκρισης από την οπή.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλά πρόσεξε το ρουφηγμα πάνω απ όλα!
Επισης οποιοδήποτε ταπωμα με αυτά τα μεγάφωνα μειώνει το qt, κάνοντας δυσκολότερο το ταίριασμα με όποιο σαμπ μεγαλώνοντας τη διαφορά στον τρόπο που αποσβαινουν οι διαφορετικές σχεδιάσεις...
Ελέγχοντας το q του br και το κρος με το σαμπ δε βρίσκω το λόγω κλεισίματος.... Θα τα κλείσεις βέβαια αλλα πετάω και καμια να περνάει η ώρα....
Κάτι τέτοιο θα ίσχυε σε περιπτώσεις απλού ακουστικού κροσαρίσματος χωρίς παρεμβολή ηλεκτρονικών φίλτρων.Η φραγή της καμπίνας προσεγγίζει κλίση τάξης 12 dB ανά οκτάβα,οπότε ο συνδυασμός οφείλει να γίνει με sub που θα διέθετε βαθυπερατό φίλτρο δεύτερης τάξης,αλλά και παρεμφερή χαρακτηριστικά απόσβεσης στο δικό του θεμελιώδη συντονισμό.

Στην περίπτωση όμως που το κροσάρισμα θα γινόταν με ηλεκτρονικά φίλτρα τέταρτης τάξης (24dB ανά οκτάβα) θα αρκούσε ύψος κροσαρίσματος σε συχνότητα διπλάσια χονδρικώς από εκείνη που θ'αντιστοιχούσε στο συντονισμό του bass reflex από το δορυφόρο.

Το περιθώριο στην επιλογή συχνότητας προς τα κάτω θ'αυξανόταν εφόσον ο δορυφόρος χρησιμοποιούσε παθητικούς ακτινοβολητές.Όχι επειδή θα είχαν καλύτερη μεταβατική συμπεριφορά σε σύγκριση με διατάξεις bass reflex,αλλά επειδή θα παρήγαν εκείνοι μικρότερο πλήθος παρασιτικών και ανεξέλεγκτων συνιστωσών.

Σε περίπτωση κιόλας βινυλιακών πηγών δεν θα χρειαζόταν επιπλέον υποηχητικό φίλτρο για να καταπολεμούσε τις έκτοπες ταλαντώσεις στα μεγάφωνα χαμηλών από sub και δορυφόρους - σε αντίθεση με το bass reflex - από τις υποηχητικές συνιστώσες κατά την αναπαραγωγή βινυλίων. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.657
Στην περίπτωση όμως που το κροσάρισμα θα γινόταν με ηλεκτρονικά φίλτρα τέταρτης τάξης (24dB ανά οκτάβα) θα αρκούσε ύψος κροσαρίσματος σε συχνότητα διπλάσια χονδρικώς από εκείνη που θ'αντιστοιχούσε στο συντονισμό του bass reflex από το δορυφόρο
Αυτό.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Αφού μετρήσεις....
Αντε άλλη μια, εάν μικρύνεις τη διάμετρο π.χ.με κοκοπρεν 1 εκατοστού+σωλήνα σφηνωτα, (άρα~ 2 συνολικά διαμέτρου) διατηρώντας στην ίδια καμπίνα το μήκος της σωλήνα , θα κατέβεις σε σημείο συντονισμού και θα μικρύνεις ακόμη περισσότερο το εύρος του br διατηρώντας το qt του κατασκευαστή, αλλά κατάστρεφοντας το γκρουπ ντιλει εάν το χρησιμοποιήσεις χωρίς σαμπ, φουλ ρειντσ δηλαδή....
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.356
Βρες σε ποια συχνότητα βρίσκεται συντονισμένη η οπή, να σου απαντήσω ακριβώς από ποιο σημείο κρος και κάτω, χρειάζεται να κλείσει η οπή, ενώ από κει και πάνω μπορείς να την αφήσεις ως έχει.

Ανέβασε καλύτερα ένα σχεδιάγραμμα απόκρισης του ηχείου, που να φαίνεται σκέτη η οπή τι βγάζει, σκέτο το γουφερ τι βγάζει, και προφανώς το άθροισμα αυτών.. Από κει θα έχεις εντελώς ξεκάθαρη εικόνα για το σε ποιο σημείο κρος και κάτω θα πρέπει να κλείσει.
Και που θα τα βρω αυτά ρε Κώστα, πλάκα μου κάνεις; :) Δηλαδή, σοβαρά τώρα, υπάρχει κάποιος που μέτρησε την απόκριση του ηχείου και φαίνεται τι βγάζει σκέτη η οπή;;; Ή τη συχνότητα συντονισμού αυτής;
Βρες πρώτα που θα το κροσαρεις και αν είναι κάτω από 60 να ψάξεις για ταμπόν
Το crossαρα στα 80Hz (είπαμε, χύμα όλα) κι ήρθε ο @Dimifoot και θέλει να το "κόψω" στους 40Hz. Ο άλλος ο γιατρός επιμένει σε εύρος 60-80Hz κι όταν τους λέω ότι με πηδάνε επειδή δεν συμφωνούν, γελάνε και πίνουν μπύρες σε ποτήρια με χερούλια κάθε Πέμπτη...:headbang::headbang:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Το μπας ριφλεξ το βάζουν οι κατασκευαστές των περισσότερων ηχείων με ένα στόχο μόνο:

Να αυξήσουν την απόκριση του ηχείου προς την πρώτη οκταβα.

Όταν η συχνότητα συντονισμού της οπής είναι πάνω από 20 κύκλους, και στο 99,9% των περιπτώσεων είναι, τότε από κει θα βγαίνουν παράγωγα σε συχνότητες που θα παίζει ταυτόχρονα και το σαμπ, οπότε θα έχεις ακυρώσεις και τονώσεις όχι μόνο από το χώρο, αλλά και μεταξύ ηχείου και σαμπ.

Αυτό γίνεται γιατί το σαμπ παίζει κανονικά σε αυτή τη συχνότητα συντονισμού της οπής, ενώ το μεγάφωνο του ηχείου δεν παίζει στη συχνότητα της οπής, εκεί παίζει η οπή μόνο (δηλαδή είναι πολύ χαμηλή η έξοδος του μεγαφώνου και πρακτικά δεν έχει κάποια ενεργειακή αξία).

Το μπας ριφλεξ στο σαμπ, ακριβώς για αυτό το λόγο δε μας ενοχλεί ιδιαίτερα, διότι συνήθως είναι πολύ χαμηλά το σημείο συντονισμού και δε παίζει εκεί το μεγάφωνο τίποτα σημαντικό.

Το πρόβλημα διογκώνεται όταν χρησιμοποιείται "μεγάλος" δορυφόρος, διότι (ορθώς) θα θέλουμε σχετικά χαμηλό σημείο κρος με το σαμπ, δηλαδή χαμηλότερο από τους 80 κύκλους, γιατί ο δορυφόρος "μπορεί" και το κάνει και "καλά".

Όσο πιο χαμηλά το σημείο κρος, τόσο πιο χαμηλά παίζει το μεγάφωνο και τόσο περισσότερα spl θα βγαίνουν από το μπας ριφλεξ να κάνουν μαντάρα αυτά που παίζει το σαμπ.

Δηλαδή, αν κόβεις στους 50 κύκλους, τότε ο δορυφόρος παίζει μέχρι 25 κύκλους και φορτίζει κανονικά το μπας ριφλεξ, ενώ αν κόβεις στους 80 κύκλους τότε ο δορυφόρος παίζει μέχρι 40 κύκλους και δε φορτίζει το μπας ριφλεξ και δε πειράζει να το αφήσεις ανοιχτό, δε βγάζει τίποτα.

Σε μεγάλα ηχεία που το μπας ριφλεξ είναι πέριξ των 20 χερτζ, πρακτικά μπορείς να το αφήσεις κι ανοιχτό, αρκεί η συχνότητα κρος με το σαμπ να είναι άνω των 70 κύκλων.

Όσον αφορά την ασφάλεια του μεγαφώνου του δορυφόρου, δε τίθεται θέμα, διότι το μπας ριφλεξ όταν κλείσει αλλάζει τη συμπεριφορά (max spl) του μεγαφώνου στο σημείο συντονισμού της οπής ανάκλασης χαμηλών, που είναι αρκετά χαμηλά για να μη παίρνει πρακτικά τίποτα το μεγάφωνο του δορυφόρου εφόσον έχει κροσαριστεί.

Είναι όμως ανασφαλές να κλείσεις την οπή, χωρίς να εφαρμοστεί κρος στο δορυφόρο, τότε μπορεί να ξεπεραστεί η διαθέσιμη διαδρομή του γουφερ σε κείνη τη συχνότητα, αν είναι όλα τσιμα τσιμα από τον κατασκευαστή, ενώ σε περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται μεγάφωνα μεγάλων αντοχών, δε τίθεται θέμα.

Το κλείσιμο της οπής με σκληρό υλικό, χωρίς ελαστικότητα (πχ ξύλο) θα προσομοιώσει καμπίνα κλειστού τύπου.

Τι κλείσιμο της οπής με κάποιο μαλακό σφουγγάρι, δε μετατρέπει την καμπίνα σε κλειστή, αλλά απλώς κόβει πρακτικά τελείως την έξοδο ηχητικής ενέργειας από την οπή.
Post automatically merged:


Αυτό λέω:

Δε τίθεται ερώτημα.

Πήρες 2 σαμπ κλειστού τύπου, χωρίς παρατράγουδα εκεί κάτω. Αφήνοντας ανοιχτό το μπας ριφλεξ, θα έχεις παρατράγουδα που δεν είχες πριν βάλεις σαμπ, εκτός κι αν χρησιμοποιήσετε κρος μεταξύ 70-80 κύκλων, που δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα, οπότε άστο ανοιχτό. Αλλά μάλλον θα θες κρος στους 60, οπότε καλύτερα κλειστό να είναι καθαρό το μπάσο, ειδάλλως θα έχει βρωμιά από το μπας ριφλεξ εκεί που θα παίζουν ωραιότατα τα μεγάφωνα των σαμπ.
Αυτο. ;-) Μη ρωτησετε κατι παραπανω, απλα ξαναδιαβαστε το παραπανω.

Στικυ παρακαλω μιας και η προσθηκη σαμπ εχει γινει της μοδας.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.356
Πήρες 2 σαμπ κλειστού τύπου, χωρίς παρατράγουδα εκεί κάτω. Αφήνοντας ανοιχτό το μπας ριφλεξ, θα έχεις παρατράγουδα που δεν είχες πριν βάλεις σαμπ, εκτός κι αν χρησιμοποιήσετε κρος μεταξύ 70-80 κύκλων, που δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα, οπότε άστο ανοιχτό. Αλλά μάλλον θα θες κρος στους 60, οπότε καλύτερα κλειστό να είναι καθαρό το μπάσο, ειδάλλως θα έχει βρωμιά από το μπας ριφλεξ εκεί που θα παίζουν ωραιότατα τα μεγάφωνα των σαμπ.
Γ@μώ τα edits σου. :p Διαβάζω το post και μετά πρέπει να μυρίζω τα νύχια μου για να καταλάβω εάν έκανες edit ή όχι. Αν δεν ήταν κι ο @dapost να σε κάνει quote, δεν θα έπαιρνα είδηση. Το edit/προσθήκη, μάλιστα, βγάζει νόημα. Καταλήγουμε εκεί που ξεκινήσαμε: μετράω και βλέπουμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.657
Και που θα τα βρω αυτά ρε Κώστα, πλάκα μου κάνεις; :) Δηλαδή, σοβαρά τώρα, υπάρχει κάποιος που μέτρησε την απόκριση του ηχείου και φαίνεται τι βγάζει σκέτη η οπή;;; Ή τη συχνότητα συντονισμού αυτής;
Ναι, στερεοφιλ. Ο φίλος μας.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.102
Reaction score
124.657
Ορίστε. Εξήγα μου τώρα. :p
1205802fig3.jpg


Fig.3 B&W 802D, nearfield responses of midrange unit (green), woofer (red), and port (blue), with the complex sum of the nearfield woofer and port responses, taking into account acoustic phase and distance from the nominal farfield point (black).
Read more at https://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measurements#aDizmrPueM1zd4O5.99

Τιδεκαταλαβαινεις...

Κλειστή, μόνο κλειστή.

Πολύ εκτεταμένη απόκριση έχει η τρύπα σου, είναι η μπλέ καμπύλη.

Έχει κέντρο τους 28 (εκεί που βυθίζεται η κόκκινη καμπύλη, του γουφερ), και παίζει 20-60 γεμάτα...

Μόνο κλειστή.

Ουδεμία περαιτέρω συζήτηση.

Μόλις κλείσει, η απόκριση του γουφερ (η κόκκινη καμπύλη) θα γίνει μια ευθεία, από τους 60 έως τους 10 κύκλους, χωρίς να έχει τη βύθιση που βλέπεις τώρα να έχει. Θα φύγει τελείως η κουρμπα του γουφερ, και θα στρώσει και φασικά και εμπέδηση.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.865
Reaction score
20.356
View attachment 144303

Fig.3 B&W 802D, nearfield responses of midrange unit (green), woofer (red), and port (blue), with the complex sum of the nearfield woofer and port responses, taking into account acoustic phase and distance from the nominal farfield point (black).
Read more at https://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measurements#aDizmrPueM1zd4O5.99

Τιδεκαταλαβαινεις...

Κλειστή, μόνο κλειστή.

Πολύ εκτεταμένη απόκριση έχει η τρύπα σου, είναι η μπλέ καμπύλη.

Έχει κέντρο τους 28 (εκεί που βυθίζεται η κόκκινη καμπύλη, του γουφερ), και παίζει 20-60 γεμάτα...

Μόνο κλειστή.

Ουδεμία περαιτέρω συζήτηση.
Κλειστή και cross στους 40Hz που προτείνει ο @Dimifoot;
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.103
Reaction score
30.054
Το σημείο που είναι κουρδισμένη η οπή φαίνεται από την κορύφωση που κάνει το διάγραμμα απόκρισης του ηχείου. Στα 802D είναι στα 26 Hz (στα δικά μου είναι στα 21Hz, χεχε)

Α, με πρόλαβε βλέπω ο εαρ

The saddle centered at 26Hz in the impedance-magnitude trace (fig.1) suggests a very low tuning frequency for the downward-firing port. This is confirmed by the port's frequency response, measured in the nearfield (fig.3, blue trace). This covers quite a wide bandpass, centered on the woofers' minimum-motion frequency of 26Hz (red trace), with a couple of low-level peaks evident in the midrange. The woofers cross over to the midrange unit (green) just above 300Hz, with what appear to be asymmetrical slopes: second-order low-pass to the woofers, and third-order high-pass to the midrange. (All these traces are plotted in the ratio of the root of the radiating areas.) The overall sum of these individual low-frequency responses, taking acoustic phase into account, is the black trace in fig.3. While there appears to be a touch of boost in the upper bass, some of this will be due to the nearfield measurement technique. The B&W is pretty much maximally flat to 30Hz, which is impressive bass extension.
Read more at https://www.stereophile.com/content/bw-802d-loudspeaker-measurements#otsLUFijJjMMrwwI.99
Wow. Οι τύποι μέτρησαν ακόμη και την απόκριση του ρίφλεξ (η μπλε καμπύλη). Έχει κέντρο όπως έγραψα τα 26Hz
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ορίστε. Εξήγα μου τώρα. :p
"Η βύθιση απόκρισης από τα μεγάφωνα χαμηλών (κόκκινη καμπύλη) σε ύψος 26 Ηz μαρτυρά το σημείο συντονισμού στο bass reflex.Παρατηρούμε ότι η κορύφωση του συντονισμού απλώνεται με αμβλεία πλαγιά και ομοιόμορφα και στα δύο σκέλη,αριστερά κάτω των 10Hz και δεξιά στα 100 Hz αντί να υψώνεται αιχμηρή.Υπάρχει επίσης μεγάλος βαθμός αλληλοκάλυψης με την εκπομπή των woofer.

Στη ζώνη άνω των 100Hz εξακολουθεί προοδευτική κάθοδο ενώ υπάρχει αλληλοκάλυψη με την απόκριση των woofer μέχρι το ύψος των 300 Ηz όπου συμβαίνει μετάβαση στο δρόμο των μεσαίων.Σε αυτό το σημείο σύμπλεξης με το μεγάφωνο μεσαίων,η απόκριση του bass-reflex θα έχει υποχωρήσει κατά 17dB περίπου σε σχέση με το δικό του συντονισμό,οπότε δεν θα υφίσταται ισχυρή αλληλεπίδραση με την απόκριση του mid.

Οι οξείες κορυφές μικρότερου πλάτους στις μεσαίες οκτάβες αντιστοιχούν σε μη γραμμικές συμπεριφορές από συντονισμούς του αέρα εντός της καμπίνας και τον αγωγό ανάκλασης χαμηλών - με την έξοδο προσανατολισμένη στη βάση του ηχείου και αμελητέα ενίσχυση από το δάπεδο.Η συνδυασμένη απόκριση των στοιχείων για τις χαμηλές έχει στάθμη ανώτερη από την ομαλοποιημένη απόκριση στις μεσαίες.

Στη βηματική απόκριση εστιάζουμε στα μεγάφωνα χαμηλών και βλέπουμε λίγο ανώτερο ρυθμό ανόδου σε σχέση με το Nautilus 801,αλλά πιο παρατεταμένη εξασθένηση στο πεδίο του χρόνου,ενώ δεν παρουσιάζεται η κρίσιμη συνέχεια της καμπύλης μετά το στενό όριο που έχουν θέσει οι συνθήκες μέτρησης.Παρατηρούμε όμως ότι η συγκερασμένη απόκριση για το ζεύγος woofer μόνο του εμφανίζει υπερύψωση μετά το σημείο συντονισμού σε σχέση με τη στάθμη αναφοράς. .."

ΣΣ : Η δε υπερύψωση είναι αρκετά μεγάλη ώστε να τη δικαιολογούσε αποκλειστικώς η - μη αντισταθμισμένη - ψευδοανηχοϊκή συνθήκη μέτρησης με την προσέγγιση του μικροφώνου στα woofer.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.106
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top