Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Ας το καταλαβουμε λιγουλακι ολοι μας: Οταν ακουμε στον αφροντιστο χωρο μας μπασο απο το τυπικο hifi ηχειο μας ή απο το μοντερνο bluetooth ηχειο μας ακουμε μονο τα modes του δωματιου. Αν δεν με πιστευετε βγαλτε το ηχειο σας στο δρομο και πειτε αν ακουτε καθολου μπασο.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Νταξ, το συγκεκριμένο άρθρο είναι θυσαυρός. Συγκρίνει διάφορα σεταπς ανάμεσα στα οποία είναι και, σε απλοποιημένη μορφή, οι δύο επικρατέστερες προσεγγίσεις τοποθέτησης πολλαπλών σαμπς: Η Αμερικανικη (στο άρθρο ονομάζεται FB) και η Γερμανική (στο άρθρο CABS και SSS). Και, ναι, υπάρχουν και μετρήσεις decay. Και ναι, το decay μειώνεται περισσότερο με τη Γερμανική προσέγγιση, αναμενόμενο.

Thanx κρυφογκουρού, για μένα αυτό το άρθρο ήταν σα τα Θεοφάνεια ένα πράμα.

Πρακτικά μιλώντας, το άρθρο αυτό δείχνει ότι με πολλάπλά σαμπς φτιάχνει όχι μόνο η απόκριση συχνότητας αλλά και το decay, ειδικά αν κάποια από τα σαμπς χρησιμοποιούνται για ενεργή απορρόφηση ενέργειας (Γερμανικό μοντέλο). Για μένα αυτό σημαίνει το θάνατο του δικάναλου...ε, της παθητικής αντιμετώπισης προβλημάτων στις 2-3 πρώτες οκτάβες. Τέλος τα helmholtz, τέλος οι τεράστιες μπασοπαγίδες, τέλος οι πανάκριβες λύσεις που συνήθως δε δουλεύουν καν. Πάρτε πολλά σαμπς, ρυθμίστε τα σωστά και καθαρίσατε!
Η δε μεγάλη πλάκα είναι ότι το ανίχνευσα ευκόλως εστιάζοντας την αναζήτηση αποκλειστικώς σε παραλλαγές του bass array.Διότι ήμουν απολύτως βέβαιος - με όσα είχα υπόψιν θεωρητικώς - ότι στην πράξη μόνο τέτοιες μέθοδοι θα μπορούσαν να επιτύχουν το ζητούμενο ως προς το χρόνο εξασθένησης σε προβληματικούς ιδιορρυθμούς.

Και τονίζεται ότι ο επεξεργαστής θα ήταν άκρως απαραίτητος επειδή οι εν λόγω ιδεώδεις μέθοδοι βασίζονται στην καθυστέρηση απόκρισης για την οπίσθια συστοιχία κατά τρόπον ώστε να εξέπεμπε σε αντίθετη πολικότητα ακριβώς τη στιγμή που το ηχητικό κύμα από τη μπροστινή θα είχε μόλις διανύσει απόσταση ίση προς τη διάσταση του δωματίου επί της οποίας θα ήταν εγκατεστημένη η συζυγία των sub.Αλλιώτικα θα χώλαινε η εφαρμογή.
Αυτο εννοουσα.Το οποιο βρισκω απαραδεκτο για τετοια θεοποιηση που εχετε κανει την ισοσταθμιση εδω μεσα!!!!

Αν ειναι ετσι,ουτε καν τις κουβερτες μου ανταλλαζω για 2 subs και ενα Ρωσσο!!!!
Στη δική σου περίπτωση Γιάνννη η κατάσταση θα μπορούσε να ήταν κάπως μαχητή με single bass array στο μπροστινό τοίχωμα,εάν κι εφόσον ολόκληρη η επιφάνεια στο οπίσθιο θα ήταν καλυμμένη με ευρύτατη μπασοαπορρόφηση.
Μόνο που για κάτι τέτοιο δεν θα σου έκαναν οι κουβέρτες,αλλά πολλά...στρώματα με ειδική γέμιση και όρθια στοιβαγμένα το ένα μετά το άλλο.Πόσα τον αριθμό δεν κάθομαι να υπολογίσω,αφού αυτό θα σήμαινε και αχρήστευση ζωτικού ελεύθερου χώρου,μαζί με πνίξιμο πολύτιμης ηχητικής ενέργειας - που ούτε σε άνετη περίσσεια βρίσκεται,ούτε δημιουργείται εκ νέου από το πουθενά.

Και μια συμπλήρωση: Ως κάτω όριο απόκρισης συνήθως δηλώνεται είτε η συχνότητα όπου το πλάτος στην απόκριση είναι ήδη υποχωρημένο κατά 3 dB σε σχέση με τη στάθμη αναφοράς,είτε το σημείο -6 dB,ιδίως για ηχεία που διαθέτουν ανάκλαση χαμηλών.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
μονο τα modes του δωματιου
Σοφά μιλάς γέροντα.

Μάλιστα, μια έξυπνη υλοποίηση μπας ριφλεξ για ηχείο δήθεν ταχαμου πλήρους φάσματος με 6-αρακι, θα όφειλε να έχει το μπας ριφλεξ συντονισμένο ανάμεσα στους 2 κύριους ιδιοσυντονισμούς ενός χώρου, που τυπικά βρίσκονται στα 30-κατι και 60-κατι, άρα στα 45.

Και θα δακρύζει ο κάτοχος από το μπάσο που βγάζει το σαμιαμίδι.

Αμ πως.
Σιγά την επιστήμη οεο...
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Η τυπική ισοστάθμιση στις χαμηλές συχνότητες, που κυρίως παίρνει τη μορφή υποβιβασης στάθμης στις συχνοτικες περιοχές των ιδιοσυντονισμων, οδηγεί (όπως έχουμε όλοι ακούσει) σε ζούφιο μπάσο, λόγω μείωσης ενέργειας στην κρούση, ασχέτως αν σε παρατεταμένες νότες έρχεται ο χώρος καθυστερημένα και καταϊδρωμένα να σηκώσει το λεβελ του προσφιλούς (στο χομ σινεμά) βουϊτού.

Στεντι στειτ στα κάρβουνα γουελ νταν, με ολίγον τι μαύρισμα αμπγρε σολεγγγ.

Οι κριτικές των μηχανημάτων στο διαδίκτυο, συμφωνούν με την δική μας εμπειρία περί μοναδικής αντιμετώπισης σε αυτό το πρόβλημα από το σοφτγουερ ισοστάθμισης του τρινοβ, που δείχνει να είναι το μόνο που διατηρεί την κρουστική αίσθηση αναλλοίωτη, μετά την αυτοματοποιημένη ισοστάθμιση, η οποία προφανώς συμπεριλαμβάνει την ταπείνωση των όποιων ιδιοσυντονισμων. Προφανώς, το πραγματοποιεί με μίγμα φίλτρων που συμπεριλαμβάνουν και μετακυλιση χρονική, καθώς το τρίκαψο μικρόφωνό του, μπορεί να ξεχωρίσει τα γιδγια από τα σκλια, ενώ τα υπόλοιπα μονόκαψα τοιούτα μετράνε κεφάλια, αδιαφορώντας για τα υποείδη των θηλαστικών του κοπαδιού.

Τουλάχιστον, έτσι νομίζω.
 







Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Η τυπική ισοστάθμιση στις χαμηλές συχνότητες, που κυρίως παίρνει τη μορφή υποβιβασης στάθμης στις συχνοτικες περιοχές των ιδιοσυντονισμων, οδηγεί (όπως έχουμε όλοι ακούσει) σε ζούφιο μπάσο, λόγω μείωσης ενέργειας στην κρούση, ασχέτως αν σε παρατεταμένες νότες έρχεται ο χώρος καθυστερημένα και καταϊδρωμένα να σηκώσει το λεβελ του προσφιλούς (στο χομ σινεμά) βουϊτού.

Στεντι στειτ στα κάρβουνα γουελ νταν, με ολίγον τι μαύρισμα αμπγρε σολεγγγ.

Οι κριτικές των μηχανημάτων στο διαδίκτυο, συμφωνούν με την δική μας εμπειρία περί μοναδικής αντιμετώπισης σε αυτό το πρόβλημα από το σοφτγουερ ισοστάθμισης του τρινοβ, που δείχνει να είναι το μόνο που διατηρεί την κρουστική αίσθηση αναλλοίωτη, μετά την αυτοματοποιημένη ισοστάθμιση, η οποία προφανώς συμπεριλαμβάνει την ταπείνωση των όποιων ιδιοσυντονισμων. Προφανώς, το πραγματοποιεί με μίγμα φίλτρων που συμπεριλαμβάνουν και μετακυλιση χρονική, καθώς το τρίκαψο μικρόφωνό του, μπορεί να ξεχωρίσει τα γιδγια από τα σκλια, ενώ τα υπόλοιπα μονόκαψα τοιούτα μετράνε κεφάλια, αδιαφορώντας για τα υποείδη των θηλαστικών του κοπαδιού.

Τουλάχιστον, έτσι νομίζω.
Ψιλοδιαφωνώ αλλά νυστάζω
:lazy::lazy:
 


Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Αυτο εννοουσα.Το οποιο βρισκω απαραδεκτο για τετοια θεοποιηση που εχετε κανει την ισοσταθμιση εδω μεσα!!!!

Αν ειναι ετσι,ουτε καν τις κουβερτες μου ανταλλαζω για 2 subs και ενα Ρωσσο!!!!
αγαπητέ Γιάνννη, προσωπικά δεν έχω θεοποιήσει ποτέ την ισοστάθμιση. Στο post που γράφω τις προσπάθειές μου, έχω γράψει αρκετές φορές ότι "θαύματα δεν γίνονται". Είναι πολλοί οι παράγοντες και ένας εκ αυτών η ισοστάθμιση. Αν με ρωτήσεις όμως αν αξίζει τον κόπο, συγκεκριμένα για το Dirac που έχω εμπειρία, θα σου πω ότι είναι η μέρα με την νύχτα. Κυριότερα δε για την δουλειά που κάνει στο impulse παρά για το SPL.
Το πολύ σιδέρωμα το έχω σταματήσει. Δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα. Πλέον το "αφήνω" να κάνει όσο λιγότερα γίνεται. Είναι μικροδιαφορές που μόνο αν είσαι ψυχαναγκαστικός μα τα γραφήματα παίζουν ρόλο (είμαι και παρακολουθώ πρόγραμμα αποτοξίνωσης :) )

Όσο αφορά το spectro, η άποψή μου είναι ότι πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όσο δεν έχεις sub, δεν έχεις πρόβλημα. Εγώ δεν ανήκω στις ελάχιστες περιπτώσεις γιατί ακόμα και τα 310 να δεις μόνα τους (34Hz +-3) στους 42 έχουν αρκετή ενέργεια και παίζουν 25db πάνω από την μέση στάθμη τους.

Ωστόσο, τα sub είναι "ευλογημένα" και εννοείται όποιος δεν έχει αξίζει να τα δοκιμάσει (τουλάχιστον), αλλά βγάζουν σε δεκαπλάσιο βαθμό σε σχέση με τους δορυφόρους τα προβλήματα του χώρου. Και δυστυχώς εκεί κάτω όπως έχουν πει οι προλαλήσαντες είναι αδύνατο να κάνεις κάτι παθητικά εκτός και αν έχεις dedicated και καλύτερα φτιαγμένο από την αρχή χώρο, για να μπορείς, με την αντίστοιχη μελέτη, να επέμβεις στους τοίχους. Όχι απ' έξω με παγίδες. Εναλλακτικά μπορείς να παίξεις με πολλά sub και τοποθέτηση με αποτέλεσμα και στην απόκριση και στο RT, όπως λέει το άρθρο και υποστηρίζουν και αρκετά μέλη.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.924
Όσο αφορά το spectro, η άποψή μου είναι ότι πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όσο δεν έχεις sub, δεν έχεις πρόβλημα.
Αλλη λύση ειναι να εχεις ηχεία που δεν παίζουν την πρώτη μιάμιση οκτάβα.
Ακόμα καλύτερη λύση είναι να μην εχεις καθόλου ηχεία. :biggrin:
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Πόσες φορές θεέ μου έχω ακούσει την ερώτηση, πόσο χαμηλά κατεβαίνουν τα όργανα και το υλικό αναπαραγωγής?

Ε λοιπόν καθίστε και απολαύστε τι αλίευσα στο ίντερνετ. Να ενημερώσω ότι βρίσκονται εύκολα στο σποτιφαι, για όποιον έχει πολλά σαμπς και θέλει να τεστάρει. :biggrin: :biggrin:
Στην ουσία χρησιμοποίησαν ένα σοφτγουερ του στούντιο Karlsdorfer και των ειδικών στην ακουστική χώρου HOFA.
Όσο ποιο κοντά βρίσκεται η καμπύλη με την διακεκομμένη γραμμή στην συνεχόμενη καμπύλη, τόσο ποιο συνεχόμενη η ενέργεια του μπάσου κατά την διάρκεια του τραγουδιού.
dia-big-beans-vs-take-flight.png

River Of Bass – Underworld

dia-river-of-bass.png

Mississippi – Rising Appalachia & The Human Experience
dia-mississippi-vs-ref.png

Η κόκκινη γραμμή δείχνει την καμπύλη των συνηθισμένων παραγωγών του είδους.

Wonder Where We Land – SBTRKT
dia-wonder-where-we-vs-ref.png

Η μπλε γραμμή των συνηθισμένων παραγωγών της ηλεκτρονικής μουσικής.



Ouvertüre 1812 von Pjotr Iljitsch Tchaikovsky
dia-1812-kunzel-vs-ref.png

η πορτοκαλί γραμμή των συνηθισμένων παραγωγών συμφωνικής μουσικης


Τροφή για σκέψη.
 




Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.297
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top