Αρωμα hi-end απο Θεσσαλονικη.

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Δεν υπάρχει υποκειμενικότητα στο .....”μου αρέσει”?

Δεν σου έχει τύχει να αρέσει σε κάποιον να ακούει με περισσότερο μπασο απο ότι εσυ?

Δεν σου έχει τύχει να ρυθμίσεις τέλεια ένα σύστημα αλλά σε μεγάλο αριθμό παραγωγών να λείπει μπασο ?
Αυτό είναι αλλο ζήτημα. Οι προτιμήσεις στο target curve είναι υποκειμενικό θέμα, οπως και το circle of confusion.

Οι τραμπάλες όχι, είναι αντικειμενικό.

Διάβασε το βιβλίο, τα εξηγεί αυτά.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ναι μεν, αλλά αρχίζοντας να κατανοώ τί κάνει η ισοστάθμιση και επειδή ειδικά με τα subs τη θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική, αναγκαία, θα ξεκινούσα με αυτή και μετά θα πήγαινα στα subs, οπότε αυτά θα είχαν ήδη την υποδομή για να λειτουργήσουν σωστά, χωρίς να τα πηγαίνω βόλτα στο χώρο. 'Αποψή μου πάντα.
Όπου ισοστάθμιση, γράφτε dsp,ε?
Έτσι και αλλιώς θα ξανα-ισοσταθμίσεις όταν βάλεις subs. Νομίζω ότι λίγα πράγματα μπορείς να κάνεις πριν τα subs που θα σε βοηθήσουν για μετά: :
1. να έχεις βρει τις καταλληλότερες θέσεις για να παίζει το ηχείο σου όσο καλύτερα γίνεται στο δωμάτιο σου μεταξύ 100-200/ 250 Hz σε σχετικά καλές στάθμες. Τώρα πιθανότατα ταλαιπωριέσαι να το κάνεις να παίζει παρακάτω, στα όρια του, που ούτε καλά μπορεί, ούτε νόημα θα έχει με την προσθήκη των subs.
2. να έχεις φτιάξει την εικόνα, με τοποθέτηση ή/ και κάποια ισοστάθμιση ανά κανάλι αν έχεις μεγάλες ανομοιομορφίες.
3. να έχεις "μάθει" λίγο τον χώρο σου με ότι παιχνίδι έχεις κάνει με τα παραπάνω.

Για αυτό είπα πριν, πως προσωπικά αν το είχα στο μυαλό μου, θα το έβαζα προτεραιότητα για να πάρω έτσι και αλλιώς το "γκολ" στον ήχο και να "εμφανίσω" και το συνολικό πρόβλημα του χώρου μου ώστε να μπορώ να αποφασίσω τι χρειάζεται και τι μπορώ να κάνω.
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Δεν υπάρχει υποκειμενικότητα στο .....”μου αρέσει”?

Δεν σου έχει τύχει να αρέσει σε κάποιον να ακούει με περισσότερο μπασο απο ότι εσυ?

Δεν σου έχει τύχει να ρυθμίσεις τέλεια ένα σύστημα αλλά σε μεγάλο αριθμό παραγωγών να λείπει μπασο ?
Εγώ για παράδειγμα. Τον κούφανα ( πιστεύω ) τον dimi. Αφού μου έφτιαξε τα φίλτρα, του είπα ότι κάτι με ενοχλούσε. Πήγα μόνος μου στο rew και κατέβασα λίγο τη περιοχή γύρω απο τις 6Κ ( θυμάμαι καλά; ). Ηρέμησε το αυτί μου. Πήγα προχθές να ακούσω, μουντάδα, δεν ακουγόταν. Ξανάβαλα τα φίλτρα του dimi, όλα καλά.
(όταν πείραξα τα φίλτρα, ήταν μπουκωμένη η μύτη μου. Τα συμπεράσματα δικά σας. :D )
Έτσι και αλλιώς θα ξανα-ισοσταθμίσεις όταν βάλεις subs. Νομίζω ότι λίγα πράγματα μπορείς να κάνεις πριν τα subs που θα σε βοηθήσουν για μετά: :
1. να έχεις βρει τις καταλληλότερες θέσεις για να παίζει το ηχείο σου όσο καλύτερα γίνεται στο δωμάτιο σου μεταξύ 100-200/ 250 Hz σε σχετικά καλές στάθμες. Τώρα πιθανότατα ταλαιπωριέσαι να το κάνεις να παίζει παρακάτω, στα όρια του, που ούτε καλά μπορεί, ούτε νόημα θα έχει με την προσθήκη των subs.
2. να έχεις φτιάξει την εικόνα, με τοποθέτηση ή/ και κάποια ισοστάθμιση ανά κανάλι αν έχεις μεγάλες ανομοιομορφίες.
3. να έχεις "μάθει" λίγο τον χώρο σου με ότι παιχνίδι έχεις κάνει με τα παραπάνω.

Για αυτό είπα πριν, πως προσωπικά αν το είχα στο μυαλό μου, θα το έβαζα προτεραιότητα για να πάρω έτσι και αλλιώς το "γκολ" στον ήχο και να "εμφανίσω" και το συνολικό πρόβλημα του χώρου μου ώστε να μπορώ να αποφασίσω τι χρειάζεται και τι μπορώ να κάνω.
Το πάω ένα βήμα παραπέρα, για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο ( άλλωστε, μέχρι να ψωνίσω έχω καιρό ακόμα, να δω μάρκες, τι νέο θα προσφέρει κάθε εταιρεία, μήπως μπει στο παιχνίδι του dirac και καμία πιο...μερακλίδικη εταιρεία απο τη minidsp, με ίσως πιο "προσεγμένη" υλοποίηση ).
Δηλαδή, θεωρώ ( όπως το έχω συλλάβει με το μυαλό μου ) ότι είναι καλύτερο να επενδύσω σιγά σιγά και σταθερά πρώτα στο dsp που θα τα κάνει όλα ( ισοστάθμιση, κροσάρισμα, ό,τι άλλο χρειάζεται για την ενσωμάτωση των subs ) και μετά να αγοράσω τα subs. Έτσι, θα είναι θέμα τοποθετησης και ρύθμισης η ορθή λειτουργία τους.
 
Last edited:


Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Άσε δε που δεν μου αρέσει καθόλου η ιδέα να οδηγώ τα ηχεία μέσα απο τα subs. Κατάλοιπα της highendάδικης νοοτροπίας μου, μάλλον. :p Και αφού το dac έχει μόνο δύο εξόδους, είτε θα πρέπει να κροσάρει το sub και να στείλει στους δορυφόρους, είτε θα πρέπει να έχω τουλάχιστον τον SHD για να κάνει αυτός όλο το παιχνίδι. Ε, προτιμώ να κάνω υπομονή και να ακολουθήσω τη δεύτερη εκδοχή. ;)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.871
Reaction score
20.362
Κοίτα να δεις τώρα τι γίνεται. Γράφεις αυτό:
Αστροναυτη,δεν υπαρχει περιπτωση η ισοσταθμιση να σου φτιαξει τη στερεοφωνικη εικονα αν δεν ειναι ο χωρος φροντισμενος.
Αυτή είναι η εμπειρία σου, σωστά; Σωστά.

Όπως έχω γράψει και στο thread μου κι αλλού, με το σύστημά μου στημένο σε τυπικό οικιακό σαλόνι (άρα, μη φροντισμένος χώρος) η επίδραση του Lyngdorf RP-1 στο συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα (ναι, συμπεριλαμβανομένης και της στερεοφωνικής εικόνας) ήταν ουσιαστική, αντιληπτή κι ακροάσιμη ακόμα κι από εμένα, τον άσχετο. Αυτή είναι (ήταν) η εμπειρία μου, η οποία αντιτίθεται στη δική σου.

Ερώτηση: Ποιον θα πιστέψει, κάποιος που μας διαβάζει;
Απάντηση: Αυτόν που έχει τις καλύτερες μετρήσεις.

Αυτά για τις ακουστικές εμπειρίες.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Για πολλοστη φορα κανεις λαθος.Και αυτο γιατι ακομα δεν καταλαβες οτι κραταω τα σωστα απο καθε εναν επιστημονα-επαγγελματια και απορριπτω τα πιθανα λαθη.Διαβαζω-ακουω και δοκιμαζω στην πραξη.Εκει φαινονται τα αποτελεσματα.

Κατα τη γνωμη μου,οποιος παραμενει στασιμος και δεν εξελισσεται,ειναι οπισθοδρομικος.
εμ δε φαίνεται;
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Αν και ειναι νωρις ακομα, θα 'θελα να πω
πηρα δυο ηχεια κι ενα ενισχυτη, τα πεταξα σ' ενα δωματιο - κατεβασα και τα σχετικα φλακια και ...
Να 'μαι !
μπαινω στην ιδα προταση με τον ημιθεο ,τον χωσμενο γκουρου, τον μπακ, τον κουφου, τον κωσταφθια, τον ποδογιατρο, τον σοκο, τον νταποστ, τον πιτερμενι , τον γιαννη ,τον τζονι , τον γιανννη ,τον τουλ τον ετσι και τον γιουβετσι (οχι απαραιτητα μ' αυτην τη σειρα)...
μεγαλωνω ρε φιλε !!
βιβλια και μελετες και διαβασμα τριχες !
θα θελα να το πω ... μα δε μπορω ... μπορω μονο να δειξω μια εικονα που με συγκλονισε

82848877_2524008604521508_7275315643237269504_n.jpg
:idk:
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Κοίτα να δεις τώρα τι γίνεται. Γράφεις αυτό:

Αυτή είναι η εμπειρία σου, σωστά; Σωστά.

Όπως έχω γράψει και στο thread μου κι αλλού, με το σύστημά μου στημένο σε τυπικό οικιακό σαλόνι (άρα, μη φροντισμένος χώρος) η επίδραση του Lyngdorf RP-1 στο συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα (ναι, συμπεριλαμβανομένης και της στερεοφωνικής εικόνας) ήταν ουσιαστική, αντιληπτή κι ακροάσιμη ακόμα κι από εμένα, τον άσχετο. Αυτή είναι (ήταν) η εμπειρία μου, η οποία αντιτίθεται στη δική σου.

Ερώτηση: Ποιον θα πιστέψει, κάποιος που μας διαβάζει;
Απάντηση: Αυτόν που έχει τις καλύτερες μετρήσεις.

Αυτά για τις ακουστικές εμπειρίες.
Μπραβο σου τοτε!

Να κανω αντιληπτο ομως εδω οτι δεν εχω εμπειρια απο ισοσταθμιση στο συστημα μου.Τα λεγομενα μου βασιστηκαν σε διαβασμα που εχω κανει ολα αυτα τα χρονια,βγαζοντας το συμπερασμα που ανεφερα,οτι το αποτελεσμα της στερεοφωνιας που λαμβανεις με την φροντιδα του χωρου δεν λαμβανεται στον ιδιο βαθμο με τις βελτιωσεις που προσδιδει η ισοσταθμιση.

Το οτι ακουσες βελτιωση στον τομεα αυτον,σημαινει οτι οι κοποι σου επιασαν τοπο!
 

Μηνύματα
307
Reaction score
409
Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες. Όχι μόνο τη φτιάχνει, αλλά τη φτιάχνει και σε συνάρτηση των μετρήσεων που έχουν γίνει. Που λες, προχθές έβαλα και άκουσα λίγη μουσικούλα. Παρατήρησα ότι η εικόνα ήταν τραβηγμένη προς τα αριστερά. Οι μετρήσεις πάνω στις οποίες μου έφτιαξε τα φίλτρα ο @Dimifoot είχαν γίνει με τις μαξιλάρες πάνω στη πλάτη του καναπέ, στον τοίχο πίσω απο τη θέση ακρόασης δηλαδή, ενώ άκουγα χωρίς αυτές. Τις έβαλα "στη θέση τους" και όλα ήρθαν καρφί στο κέντρο. Και βέβαια, δεν ήταν οι μαξιλάρες το ζήτημα, γιατί και παλιότερα χωρίς ισοστάθμιση, αλλού γι'αλλού έπαιζε το σύστημα. Έχουν όμως τις επιρροές τους ( ελαφρώς ) στον ήχο, μετρημένο αυτό. Όλη η δουλειά γίνεται απο την ισοστάθμιση. Δεν λέω ότι η ισοστάθμιση μπορεί να λειτουργήσει απο μόνη της ή ότι υποκαθιστά πλήρως τη περιποίηση χώρου, αλλά είναι πολύ περισσότερο απο αυτό που νόμιζα και που μάλλον νομίζεις κι εσύ.
Πως το είπαμε το post; "¨Άρωμα high-start από Θεσσαλονίκη".
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Επειδη η στερεοφωνικη εικονα και η σωστη αποκριση μπασσου ειναι δυο αντιθετες παραμετροι ως συνηθως σε ενα συστημα,πειραματιστηκα την Κυριακη για να εχω και τα 2 στην καλυτερη τους μορφη.Βαζοντας τα ηχεια στις θεσεις που αναπαραγουν τη σκηνη τα μεγιστα,αφαιρεσα περιπου το 25% των μπασσοπαγιδων για να φερω τον ογκο του μπασσου λιγο πιο πανω.ΠΛΕΟΝ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΜΠΑΣΣΟΠΑΓΙΔΕΣ ΑΠΟ ΟΣΕΣ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ!Αντιθετα με τα λεγομενα του Ethan Winer,στη δικη μου περιπτωση απο ενα σημειο και μετα ειχαν αρνητικη συμβολη στον ηχο!

Τωρα μπορω να πω οτι εχω το μπασσο που ηθελα στη συγκεκριμενη θεση και οι συμβιβασμοι ειναι ελαχιστοι-οι οποιοι παντα υπαρχουν σε τετοιες περιπτωσεις...
Εγώ κάνω την εξής υπόθεση Γιάνννη...
Μια χαρά τα λέει ο φίλος σου ο Ethan... όσο περισσότερες τόσο καλύτερα, διότι εξομαλύνουν την απόσταση κορυφών/κοιλάδων....
Στην περίπτωση σου όμως (δεν υπάρχει άλλος δρόμος....) ...που δεν έχεις μπάσο και ας λες εσύ.... μια κορυφούλα είχες να σου θυμίζει μπάσο, βγάζοντας μπασοπαγίδες χάλασες μεν την εξομάλυνση κορυφών/κοιλάδων αλλά ακούστηκε η καημένη η κορφούλα λίγο παραπάνω και είπες και συ "να!!! ήρθε το μπάσο".
Που σε καμιά περίπτωση δεν είναι πιο σωστό με μεγαλύτερη απόσταση κορυφών/κοιλάδων αλλά υπάρχει λίγο τώρα, έστω και με τη μορφή μιας κορυφής....
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Άσε δε που δεν μου αρέσει καθόλου η ιδέα να οδηγώ τα ηχεία μέσα απο τα subs. Κατάλοιπα της highendάδικης νοοτροπίας μου, μάλλον. :p Και αφού το dac έχει μόνο δύο εξόδους, είτε θα πρέπει να κροσάρει το sub και να στείλει στους δορυφόρους, είτε θα πρέπει να έχω τουλάχιστον τον SHD για να κάνει αυτός όλο το παιχνίδι. Ε, προτιμώ να κάνω υπομονή και να ακολουθήσω τη δεύτερη εκδοχή. ;)
Ξεκόλλα, διάβασε εδώ: https://www.avsite.gr/forum/threads/Το-νέο-μου-πολυκάναλο-usb-audio-interface.174919/
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Εγώ κάνω την εξής υπόθεση Γιάνννη...
Μια χαρά τα λέει ο φίλος σου ο Ethan... όσο περισσότερες τόσο καλύτερα, διότι εξομαλύνουν την απόσταση κορυφών/κοιλάδων....
Στην περίπτωση σου όμως (δεν υπάρχει άλλος δρόμος....) ...που δεν έχεις μπάσο και ας λες εσύ.... μια κορυφούλα είχες να σου θυμίζει μπάσο, βγάζοντας μπασοπαγίδες χάλασες μεν την εξομάλυνση κορυφών/κοιλάδων αλλά ακούστηκε η καημένη η κορφούλα λίγο παραπάνω και είπες και συ "να!!! ήρθε το μπάσο".
Που σε καμιά περίπτωση δεν είναι πιο σωστό με μεγαλύτερη απόσταση κορυφών/κοιλάδων αλλά υπάρχει λίγο τώρα, έστω και με τη μορφή μιας κορυφής....
Λογικη η υποθεση σου-αν δεν ελαβες υποψιν την τελευταια FR που ανεβασα με psychoacoustic smoothing.Αν την προσεξεις ομως,θα δεις οτι μπασσο υπαρχει και η κορυφη ειναι μικρη.

Αυτο που φανταζεσαι εσυ,ειναι το λεγομενο μπασσο μιας νοτας.Το εχω ακουσει πολλες φορες και ειναι ενοχλητικο.Δεν απολαμβανεις μουσικη ετσι.Σε εμενα το χαμηλο ειναι ρυθμικοτατο,ταχυ και διακριτο σε καθε του νοτα.

Και εγω σαν και εσενα σκεφτομουν οσον αφορα τις μπασσοπαγιδες...Λεω ο Ethan δεν κανει λαθος...Οταν αρχισα να ψαχνω ομως πληροφοριες γιατι κατι που δε μου αρεσε απο ενα σημειο και μετα προσθετοντας παγιδες,διαβασα παρομοιες περιπτωσεις στο Audiosciencereview και στο Gearslutz.Παραπονα για πολυ στεγνο-εξασθενημενο μπασσο!Και να που ισχυει!

Για αυτο λεω πλεον...Κανεις δεν ειναι αλαθητος!Διαβαζουμε και δοκιμαζουμε να δουμε τι ισχυει!
 






wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
4 τετοιες-μετα απο διαμορφωση του σχηματος-θα μπουνε τελικα στις πισω γωνιες για ευρεως φασματος διαχυση. :) View attachment 152511
αν εξαιρέσουμε πως θα είναι λίγο δύσκολα με τη σκόνη.. και πέραν των σχετικών αστεϊσμών... είναι υλικό που διαχειρίζεται εύκολα οπότε περιμένουμε τ' αποτελέσματα (αν είναι δυνατόν με μετρήσεις πριν και μετά...) !!!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.187
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top