Καλώδια και θύματα

Μηνύματα
522
Reaction score
408
Οι υψηλότερες στάθμες που χρειάζεται να αναπαράγουν τα μεγάφωνα είναι αυτές που αντιστοιχούν στις 2 πρώτες οκτάβες, όπου είμαστε πρακτικά κουφοί σε σχέση με το φάσμα μεγάλης ευαισθησίας.

Αυτές οι στάθμες, χρειάζεται να είναι πραγματικά πολύ υψηλές ώστε να γίνουν καταρχήν αντιληπτές, και αφετέρου για να καλύψουν τις πραγματικές απαιτήσεις στο φάσμα της αναπαραγωγής σε στάθμες αναφοράς.

Για υψηλότερες στάθμες της στάθμης αναφοράς, που αντιστοιχούν σε στάθμες "που βγάζεις γούστα", όπως καταλαβαίνεις αυξάνονται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα οι απαιτήσεις εκεί κάτω.

Η συμπίεση στις πρώτες οκτάβες θα μεταβάλλει το άκουσμα σε σκληρό και διόλου ευχάριστο. Τυπικό κακών ηχοσυστημάτων που "φωνάζουν άσχημα" όταν πας να δυναμώσεις στάθμη.

Η ασυμπιεστη αναπαραγωγή στις πρώτες οκτάβες, οδηγεί σε πολύ ευχάριστη ακρόαση σε μετρήσιμα πολύ υψηλές στάθμες, οι οποίες δεν ενοχλούν, ακόμα κι αν ξεπερνούν τα 120 ντεσιμπέλ, διότι αυτό συμβαίνει στους 20 κύκλους ή και χαμηλότερα, που όπως βλέπεις αντιστοιχεί σε αντιληπτή στάθμη μόλις 80-85 Φον.

Δηλαδή μετράς 120+ και αντιλαμβάνεσαι 80-85.

Φακτς οφ φακιν λάιφ.
δηλαδή ανάλογα την ένταση πας και αλλάζεις το balance της στάθμης μεταξύ ηχείου και sub? ή κάτι δεν κατάλαβα?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
κατανοητό. με τα sub δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει?
Η σχέση είναι ότι για ν'αντιληφθείς τις πρώτες οκτάβες το ίδιο καλά με τις μεσαίες,θα πρέπει οι πρώτες να εκπέμπονται εντός αποδεκτών ορίων παραμόρφωσης σε αρκετά υψηλότερη στάθμη.Αυτό επιτυγχάνεται όπως αρμόζει στις συνηθισμένες ηχειακές υλοποιήσεις μονάχα με αυτόνομες μονάδες sub εξειδικευμένες γι αυτό το σκοπό.Οι δορυφόροι δεν μπορούν στη συντριπτική πλειοψηφία ηχειακών υλοποιήσεων.

Ακόμα και στις σπάνιες υλοποιήσεις δορυφόρων όπου θα μπορούσαν,η ομαλή διαχείριση ενέργειας στις χαμηλές προϋποθέτει εγκατάσταση σε διαφορετικά σημεία απ'ότι για την ομαλή απόκριση και στερεοφωνία στις ανώτερες οκτάβες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.548
Κατά βάση σωστά το κατάλαβες.

Αυτό που ισχύει, είναι πως αν ακούς κάτω από τη στάθμη αναφοράς, τότε χρειάζεται να εφαρμόσεις λαουντνες, ώστε τα επίπεδα στάθμης στις 2 πρώτες οκτάβες πρακτικά να μη πέσουν σχεδόν καθόλου, παρά μόνο ελάχιστα.

Βλέπεις από τα γραφήματα των Φον στις χαμηλές συχνότητες πόσο μικρή διαφορά στάθμης εμφανίζουν αυτές οι συχνότητες ακόμα και σε πελώριες διακυμάνσεις στάθμης στην περιοχή των μεσαίων..

Όσο πιο χαμηλά πας να ακούσεις, τόσο μεγαλύτερη χρειάζεται να είναι η εφαρμογή του φίλτρου λαουντνες.

Από τη στάθμη αναφοράς και πάνω, δε κάνεις τίποτα, αρκούν τα ταργκετ κερβ.
 


Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Σίγουρα.Απλά κανω την λογική σκέψη ότι για να πακετάρεις και να στέλνεις ταξίδι τα ηχεία κι αυτό να σου κοστίζει και καποια χρήματα δεν θα σου είπε ότι δεν αξίζει τον κόπο.Αλλωστε του Γιάννη μήνυμα κουοτάρισα. :drinks:
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του μπορούσε να γίνει στέλνοντας του μόνο τις μονάδες, εγώ προτίμησα να του στείλω το ένα ηχείο ολόκληρο και τις μονάδες μόνο από το άλλο γιατί ήθελα να μου μετρήσει την απόκριση του όπως κι έγινε κι αφού μου έστειλε γραφήματα μετρήσεων συζητήσαμε κι αποφασίσαμε τι υλικά θα μπουν και τι άλλες επεμβάσεις θα γίνουν, το νέο κρος του άλλου ηχείου καθώς και τις μονάδες τα τοποθέτησα εγώ όταν μου τα έστειλε πίσω. Αλλά καλύτερα να μην ανακατεύουμε πολλά άσχετα σε αυτό το θρεντ, πιστεύω κάποια στιγμή ο ίδιος θα καλύψει το θέμα αλλού.
 

Μηνύματα
522
Reaction score
408
Κατά βάση σωστά το κατάλαβες.

Αυτό που ισχύει, είναι πως αν ακούς κάτω από τη στάθμη αναφοράς, τότε χρειάζεται να εφαρμόσεις λαουντνες, ώστε τα επίπεδα στάθμης στις 2 πρώτες οκτάβες πρακτικά να μη πέσουν σχεδόν καθόλου, παρά μόνο ελάχιστα.

Όσο πιο χαμηλά πας να ακούσεις, τόσο μεγαλύτερη χρειάζεται να είναι η εφαρμογή του φίλτρου λαουντνες.

Από τη στάθμη αναφοράς και πάνω, δε κάνεις τίποτα, αρκούν τα ταργκετ κερβ.
οκ. επ' αυτού έχω δυο παρατηρήσεις να κάνω.

πρώτον, τα παλιά τα χρόνια κάποιοι ενισχυτές είχα επάνω φίλτρα που ακολουθούσαν τα contour lines. είχα κάποτε έναν αρχαίο philips quatraphonic o οποίος είχε τέσσερις ή πέντε σκάλες. αργότερα τα βγάλανε αυτά και άφησαν μια σκάλα loudness όπως είπες. Τα χαιεντά όμως δεν τα ήθελαν αυτά και τα βγάλανε. Και φτάσανε τους ολοκληρωμένους με ένα on/off, ένα tape out, ένα selector κι ένα volume.

δεύτερον, στις χαμηλές στάθμες δεν είναι μόνο τα μπάσα που την ακούνε αλλά και τα πρίμα. όχι όσο τα μπάσα αλλά την ακούν κι αυτά. Γι αυτό τί γίνεται?

αναρωτιέμαι αν εν έτει 2020 δεν υπάρχει κάποιος προσέσορας με adaptive filters, ανάλογα με την ένταση, που να τα κανονίζει αυτά (?)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.548
Χαρακτηριστικό είναι το άκουσμα σε ένα σεταπ με σαμπ, που ακούγεται όμορφα και ισορροπημένα σε νορμάλ στάθμες, και όταν δυναμώσεις πάνω απο ένα σημείο που τελειώνουν οι δυνατότητες του σαμπ, άρα σταματάει αυτό να ανεβάζει στάθμη, τότε το άκουσμα γίνεται σκληρό έως ανυπόφορο.

Αν δε τελειώνει το σαμπ, δυναμώνεις μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Όλοι θα έχετε ακούσει κάτι τέτοιο, είτε από ένα φορητό ραδιόφωνο, είτε από μεγάλα μπιενταμπλεγιου χωρίς σαμπ, πάνω από μια στάθμη, γίνεται δυσάρεστο το άκουσμα.

Όλοι επίσης, θα έχετε βρεθεί κάποτε στη ζωή σας σε ένα σεταπ με πολύ υψηλές δυνατότητες στάθμης σε πολύ χαμηλές συχνότητες, κι εκεί θέλατε κι άλλη στάθμη, κι άλλη, αχόρταγα, χωρίς ενόχληση.

Ακόμα και στα κλαμπ που βαράνε πολύ υψηλά ντεσιμπέλ, κάθεσαι πολύ πιο ευχάριστα όταν έχουν άπλετο μπάσο, ενώ δυσάρεστη εμπειρία είναι όταν λείπει το μπάσο και βγαίνουν μπροστά ενοχλητικές οι μεσαίες, τότε γίνεται σκληρό και ανυπόφορο.
Δώσε μπάσο, και γίνεται ευχάριστο.
Τόσο απλά.
οκ. επ' αυτού έχω δυο παρατηρήσεις να κάνω.

πρώτον, τα παλιά τα χρόνια κάποιοι ενισχυτές είχα επάνω φίλτρα που ακολουθούσαν τα contour lines. είχα κάποτε έναν αρχαίο philips quatraphonic o οποίος είχε τέσσερις ή πέντε σκάλες. αργότερα τα βγάλανε αυτά και άφησαν μια σκάλα loudness όπως είπες. Τα χαιεντά όμως δεν τα ήθελαν αυτά και τα βγάλανε. Και φτάσανε τους ολοκληρωμένους με ένα on/off, ένα tape out, ένα selector κι ένα volume.

δεύτερον, στις χαμηλές στάθμες δεν είναι μόνο τα μπάσα που την ακούνε αλλά και τα πρίμα. όχι όσο τα μπάσα αλλά την ακούν κι αυτά. Γι αυτό τί γίνεται?

αναρωτιέμαι αν εν έτει 2020 δεν υπάρχει κάποιος προσέσορας με adaptive filters, ανάλογα με την ένταση, που να τα κανονίζει αυτά (?)
Μια χαρά υπάρχουν σύγχρονα μηχανήματα με σωστή ενσωμάτωση φίλτρων λαουντνες.

Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πως σε ένα σωστά στημένο σεταπ, αποκλείεται να ακούσεις κάτω από τη στάθμη αναφοράς, οπότε η χρήση φίλτρου λαουντνες είναι σχετικά άχρηστη.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πως σε ένα σωστά στημένο σεταπ, αποκλείεται να ακούσεις κάτω από τη στάθμη αναφοράς, οπότε η χρήση φίλτρου λαουντνες είναι σχετικά άχρηστη.
Κάποιοι έχουν και γείτονες
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Οι θαμώνες του παράλληλου σύμπαντος δεν σηκώθηκαν ακόμη από το κρεβάτι, κοιμηθηκαν αργά, όλο το βράδυ με τα καλωδια στο χερι:biggrin:
..ηρέμησε λεβέντη μου, ηρέμησε. Πες αυτό που θέλεις να πεις χωρίς να προκαλείς. Φτάνει πια.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.394
Reaction score
125.548
Κάποιοι έχουν και γείτονες
Ναι, αυτό είναι ένα θέμα.

Σε αυτήν την περίπτωση, όπως και σε νυχτερινές ακροάσεις, αναγκαστικά θα χρειαστεί μείωση στάθμης 10-20 ντεσιμπέλ σε σχέση με την χαλαρή στάθμη αναφοράς, και εφαρμογή ανάλογης ισχύος φίλτρου ίσης ακουστοτητας (loudness).

Βεβαίως, η "υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής" παύει να είναι τόσο "υψηλή", το χρήσιμο δυναμικό εύρος όλου του σετάπ δε θα ξεπερνάει με τίποτα τα 35 ντεσιμπέλ, και όλο το δυναμικό εύρος των σύγχρονων ηχογραφήσεων και Ντακ, πάει περίπατο.

Χρήσιμο εργαλείο είναι το κομπρεσιον σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αν πάντως θεωρήσουμε ως ουδό θορύβου περιβάλλοντος (σε σπίτια με γείτονες) τα μόλις 25 ντεσιμπέλ, και μέγιστες στάθμες τα 70 ντεσιμπέλ, όπως καταλαβαίνετε μένει χρήσιμο το εύρος 30-70 για να ακούτε μουσική, δηλαδή μιλάμε για 40 ντεσιμπέλ συνολικό δυναμικό εύρος, σε μια εποχή που το χειρότερο Ντακ ξεπερνάει τα 100 ντεσιμπέλ, κι ένας ταπεινός av ολοκληρωμένος ξεπερνάει τα 60..
 
Last edited:


Μηνύματα
9.219
Reaction score
12.733
..ηρέμησε λεβέντη μου, ηρέμησε. Πες αυτό που θέλεις να πεις χωρίς να προκαλείς. Φτάνει πια.
Άστον αυτόν..στο ασανσέρ να τον βάλεις θα χαθεί..δε θα βρίσκει την πόρτα για να βγει 8-)
 


Μηνύματα
767
Reaction score
1.594
Οι θαμώνες του παράλληλου σύμπαντος δεν σηκώθηκαν ακόμη από το κρεβάτι, κοιμηθηκαν αργά, όλο το βράδυ με τα καλωδια στο χερι:biggrin:
Με αφορμή αυτό, να πω ότι καλό θα ήταν όσοι δεν έχουν να συνεισφέρουν κάτι δημιουργικό στη συζήτηση, η οποια είναι πολύ ενδιαφέρουσα, από το να γράψουν μια παπαρια, έτσι για να υπάρχει, καλύτερα να βγουν έξω, να πιουν ένα ποτακι, να πάνε μια βόλτα ή whatever. Δεν γινόμαστε σοφότεροι από τις σαχλες σας, και σίγουρα δεν θα μας λείψουν. Αν το πρόβλημα είναι βαθύτερο, καλό θα ήταν να το κοιτάξετε, διότι εδώ μέσα σίγουρα δεν θα το λύσετε. Προς κάθε «στρατόπεδο» απευθύνομαι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
δεύτερον, στις χαμηλές στάθμες δεν είναι μόνο τα μπάσα που την ακούνε αλλά και τα πρίμα. όχι όσο τα μπάσα αλλά την ακούν κι αυτά. Γι αυτό τί γίνεται?
Αυτό το στοιχείο γίνεται να συμπεριληφθεί σε δεδομένη καμπύλη-στόχο,η οποία μπορεί κάλλιστα να διαφοροποιείται σε κλίση ως προς τις ανώτατες οκτάβες ανάλογα με το ηχείο στο οποίο θα εφαρμοστεί και τη συμπεριφορά του χώρου ως προς τους χρόνους αντήχησης (RT60).

Εάν κιόλας παίζεις με ψηφιακό αναπαραγωγό που διαθέτει μηχανή Συνέλιξης,τότε ανεξάρτητα από την εφηρμοσμένη καμπύλη-στόχο υπάρχουν και ξεχωριστά VST plugins ειδικά για ισοστάθμιση τύπου Loudness να φορτώνονταν ως πρόσθετα.
Με αφορμή αυτό, να πω ότι καλό θα ήταν όσοι δεν έχουν να συνεισφέρουν κάτι δημιουργικό στη συζήτηση, η οποια είναι πολύ ενδιαφέρουσα, από το να γράψουν μια παπαρια, έτσι για να υπάρχει, καλύτερα να βγουν έξω, να πιουν ένα ποτακι, να πάνε μια βόλτα ή whatever. Δεν γινόμαστε σοφότεροι από τις σαχλες σας, και σίγουρα δεν θα μας λείψουν. Αν το πρόβλημα είναι βαθύτερο, καλό θα ήταν να το κοιτάξετε, διότι εδώ μέσα σίγουρα δεν θα το λύσετε. Προς κάθε «στρατόπεδο» απευθύνομαι.

Χιουμοριστικά πάντα...
Εδώ δεν χρειάζεται καν διασκευή για την περίσταση...:)
 
Last edited:

Μηνύματα
767
Reaction score
1.594
αναρωτιέμαι αν εν έτει 2020 δεν υπάρχει κάποιος προσέσορας με adaptive filters, ανάλογα με την ένταση, που να τα κανονίζει αυτά (?)
Πλεον διαθέτουν μέχρι και οι απλοί δικάναλοι Yamaha του πεντακοσάρικου. Το αν εφαρμόζεται σωστά δεν το γνωρίζω, πάντως σε χαμηλές εντάσεις σίγουρα λειτουργεί ευεργετικά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Κάποιοι μπορεί να μην καταλαβαίνουν τι σχέση έχουν τα σαμπ κτλ με τα καλώδια και τα θύματα, και γιατί τα λέει αυτά που λέει ο φαλακρός.

Θα εξηγήσω, μιλώντας για προβολείς, ή μεγαλες τηλεοράσεις, υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής εικόνας.
Στην εικόνα τα πράγματα είναι πολύ πιο απαιτητικά, γιατί το μάτι είναι πολύ πιο ακριβές όργανο από το αυτί, και δεν κάνει λάθος εύκολα.

Πάει λοιπόν κάποιος, αγοράζει έναν προβολέα ή μια καλή μεγάλη τηλεόραση, και προσπαθεί μετά να πείσει τους υπόλοιπους πως αλλάζοντας πχ καλώδιο ρεύματος η εικόνα θα βελτιωθεί.

Τον ρωτάμε: calibration έκανες, μέτρησες με τα ειδικά όργανα ή δείχνει κουκουρούκου χρώματα, φωτεινότητα κτλ;

Δεν έκανε.

Τον ρωτάμε:
Βλέπεις όλη την οθόνη ή το πάνω 80% μόνο; Μήπως δεν βλέπεις όλη την πληροφορία;

Λέει πως δεν τον νοιάζει, έτσι και αλλιώς στο κάτω μέρος της οθόνης δείχνει μόνο τα παντελόνια των ηθοποιών, δεν αξίζει τον κόπο, έχει βάλει κάτι έπιπλα εκεί, δεν πειράζει.

Του λέμε, ρε συ έχει χιόνια η εικόνα σου, παραμορφώνει.
Λέει πως στα μάτια του έτσι είναι πιο ρεαλιστική, όπως παλιά στα νιάτα του στην ΥΕΝΕΔ

Ρε συ γέρνει αριστερά η τηλεόραση δεν την κρέμασες σωστά!
Μια χαρά είναι, ίσια είναι..,,

κτλ κτλ

Αλλά το καλώδιο παίζει καλύτερα.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.604
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top