Τι ειναι η στερεοφωνικη εικονα;

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πολυ ανδιαφερον νημα αγαπητε Γιαννη. Μακαρι αυτο το νημα να παει πολλες σελιδες αντιθετα με κατι αλλα που δε το αξιζουν και συνεχιζονται επι χρονια απο οτι παρατηρω.

Λιγο πολυ αυτα που αναφερθηκαν ειναι γνωστα (και εχουν επιτευχθει απο πολλες δεκαετιες πισω απλως μαλλον εμεις τωρα τα ανακαλυπτουμε και νομιζουμε οτι ανακαλυπτουμε κατι νεο) και οι σχεδιαστες εχουν διαφορα οπλα στη διαθεση τους για να το πετυχουν - π.χ. στενη μπαφλα, ακριβως ματσαρισμενα μεγαφωνα, αποσταση απο πισω τοιχο και αλλα πολλα φανταζομαι.

Λεγοντας βεβαια αυτο, εχω ακουσει μεγαλο μονοδρομο με λαμπατο 8 W (μπαφλα 60 εκ και κολλημενα στο πισω τοιχο και δωματιο 3.7 Χ 4.5 μετρα) να μη καταλαβαινει τιποτε και να εχει ενα βαθος οχι σαν αυτο που γνωριζουμε πολλοι αλλα αδιανοητο της ταξης τα οργανα να βγαινουν απο τον τον πισω τοιχο και να ακουγονται απο εναν πεζοδρομο που ειχε εξω 10 μετρα (και ας περνουσε κοσμος τον ακουγες και αυτον). Τι εγινε εκει ο χωρος δεν επαιξε ρολο ? Οπως επισης και τρανζιστορατο που η εικονα του ηταν λες και εβλεπες τηλεοραση. Στο τελευταιο παραδειγμα βεβαια ακουγα οργανα σε θεσεις που θα ορκιζομουν οτι ειναι σωστες (μαλιστα ενα τυμπανο θα ορκιζομουν οτι ηταν σε ενα εξωστη μεσα στο χωρο-στουντιο και βαρουσε απο εκει) και οταν ελεγξα ετσι απο περιεργεια (γιατι ειχα τρελλαθει) τις συνθηκες του στουντιο και που ηχογραφηθηκε δεν υπηρχαν πολλα απο αυτα που ακουσα (και σιγουρα οχι ο εξωστης).

Παντως ενα ερωτημα που προσπαθησα να βαλω εμβολιμα σε ενα ωραιο νημα που ειχε ανοιχτει για το ραδιοφωνο (καθως το ραδιοφωνο δε ξερω πως : εχει τρομερο soundstage) δε ετυχε μεγαλου ενδιαφεροντος -τουλαχιστον προς απαντηση (εκτος απο μια απαντηση απο τον κο Costas Ear ) και ελπιζω να εχει εδω (καθως ειναι ο τιτλος του νηματος) ειναι το εξης: Να συζητηθει το γεγονος οτι αλλο ειναι το soundstage και αλλο το imaging και μπορει να εχεις καλο το ενα και οχι καλο το αλλο. Καποιοι μαλιστα ανθρωποι τα θεωρουν πολλες φορες και λιγο αντιμαχομενα μαλιστα (συμπεραλαμβανομενου και εμενα - ιδιως σε λιγοτερα ικανα συστηματα).

Σε αυτους που το εχουν παρατηρησει το φαινομενο υπαρχει μια αμφιβολια το τι χαρακτηριζει (πιο) αληθεια (σχετικο βεβαια καθως τιποτε δεν ειναι αληθεια) και θεωρουν οτι το soundstage (εαν και κατι επιθυμητο) ειναι κατι αρκετα ψευτικο (με την εννοια οτι αλλαζει πολυ με τις συνθηκες ιδιως χωρου) ενω το imaging ειναι παντα ενδειξη του καλου συστηματος.

Επισης μπορει καποιος να εχει φαινομενικα καλο soundstage αλλα παιζει ρολο και τι λεπτομερεις ακουει στο βαθος ή πλατος αυτης της σκηνης (στα ακρα της σκηνης και περιφερειακα δηλ. και οχι μονο στο κεντρο).

Οσον αφορα τις ηχογραφησεις εχεις δικιο για να καταλαβεις βαθος και λοιπα πρεπει να ακουσεις κλασικη και jazz (και παλι οχι ολα) και οχι ροκ και ποπ που μπορει να εχουν αλλα κανει μπαμ οτι ειναι ψευτικα. Τα ακουσματα σου ειναι φυσικα που σε εκαναν να δωσεις προσοχη σε αυτοωτο "μερος" της αναπαραγωγης. Βεβαια το παν ειναι η ηχογραφηση αυτο ειναι σιγουρο. Ολη η πληροφορια εκει ειναι (ασχετως καλου ή κακου συστηματος. Εδω και πολλα χρονια τα ηχεια ειναι καλα σε αυτον τον τομεα εαν στηθουν σωστα βεβαια).

Παλιες ηχογραφησεις το εχουν απλετο και χωρις καν οργανα νοιωθεις το βαθος και διαστασεις του χωρου που ηχογραφηθηκε (οταν τα στουντιο ηταν ολα τεραστια). Ακου Yma Sumac 1955 (ξερω γω?) (mambo ή και ολα της) για να την ακουσεις να τραγουδαει μονη της και να νοιωσεις το βαθος και τη σκηνη.
Στιγμιαία έμπνευση...


Σε μονόδρομο ριγμένη
μια λαμπίτσα ξαναμμένη
καμπανάκια να χτυπάνε με μανία
σκηνή ψάχνω να φτουρήσει
βάθος απύθμενο να στήσει
στη γωνία αγωνία στη γωνία

Τη γωνία με λαχτάρα ν'αφουγκράζομαι
μπακλαβάδες με Mathilda δεν σιροπιάζουμε

Με Αυτιά και Ντιμιφούτη
και κρυφό γκουρού τσιφούτη
το αυγό άμα το πιάσω πώς να κουρέψω
ένα immersive με τσακίζει
το setup μου δεν θ'αξίζει
τα καλώδια της Kondo αν τελέψω

Στη γωνία τιμωρία να με βάζουνε
αγωνία ατελώς δεν τη μοιράζουνε
 

Μηνύματα
12.539
Reaction score
14.686

εμενανε αυτο μου αρεσει... σε πχιο νεορομαντικ ...
@thva Κοσμα μηπως ? - με μεταλ η μονη επαφη που εχω ειναι ο Wizzy. 🐒
Νεορομαντικ καλο χα χα. Εγω ειμαι πιο κοντα σαν τον Wizzy στο πιο επικο τους (to the Dutch mountains, Nescio κλπ ειρωνεια εαν το προσεξες δεν εχει βουνα η Ολλανδια ετσι ?).

Οχι δεν τον λενε Κοσμα. Δε παιζει φαν ζιν. Ο φιλος λειπει Ρωσσια 20 χρονια.

Ο Tillett ζηταει πισω φωτο του 1990 τραβηγμενη Ελλαδα απο το φωτογραφο.
Μη λεμε αλλα να μην επηρεασουμε το νημα και το θεμα του. Παντως συγνωμη απο το Γιαννη δε μπορεσα να αντισταθω στη νοσταλγια.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.875
οσες μεσες-ακρες ετυχε να κσερω απο συμπρωτευουσα...
ε νεορομαντικ αλα field mice , orchids και τα ρεστα .. στο ποστ πανκ και μετα καπου χαμενο ειμαι εγω. 🐒
νταξ, ειναι μουσικη που ακους με κλειστα ματια και ειναι και μουσικη που ακους με κλειστα μπατζουρια.. για να επανελθουμε στη σοβαροτητα του νηματως 8-)
 

Μηνύματα
12.539
Reaction score
14.686
Στιγμιαία έμπνευση...


Σε μονόδρομο ριγμένη
μια λαμπίτσα ξαναμμένη
καμπανάκια να χτυπάνε με μανία
σκηνή ψάχνω να φτουρήσει
βάθος απύθμενο να στήσει
στη γωνία αγωνία στη γωνία

Τη γωνία με λαχτάρα ν'αφουγκράζομαι
μπακλαβάδες με Mathilda δεν σιροπιάζουμε

Με Αυτιά και Ντιμιφούτη
και κρυφό γκουρού τσιφούτη
το αυγό άμα το πιάσω πώς να κουρέψω
ένα immersive με τσακίζει
το setup μου δεν θ'αξίζει
τα καλώδια της Kondo αν τελέψω

Στη γωνία τιμωρία να με βάζουνε
αγωνία ατελώς δεν τη μοιράζουνε
Oh what's that. Expression and thought police. Την κανουμε με ελαφρα πηδηματακια. Δε μας παιρνει.
 



Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.875
Η στερεοφωνικη εικονα ή αλλιως εικονα ενος συστηματος ειναι η ικανοτητα να αναπαραγεται η ηχογραφηση οπως ακριβως γραφτηκε,απο την σκοπια της πιστης τοποθετησης των οργανων στον χωρο,στην ηχητικη σκηνη οπως συχνα αναφερομαστε.

Το ακουστικο αποτελεσμα της σωστης αυτης αναπαραγωγης ειναι να βγαινει ο ηχος εξω απο τα ηχεια,να ακουμε το καθε οργανο ή την ακουστικη του χωρου εγγραφης στο καταλληλο σημειο,το οποιο μπορει να ειναι πολυ αριστεροτερα ή πολυ δεξιοτερα του εξωτερικου ηχειου,πιο ψηλα απο το τουιτερ και ως συνηθως πολυ μα πολυ βαθυτερα απο το πλανο των ηχειων!

Υπαρχουν μελη που κυνηγανε αυτο το εφε με πολλα ηχεια και καναλια ή-και με ψηφιακη επεξεργασια του ηχου.Το χειροτερο της υποθεσης ομως ειναι οτι πολλοι δεν εχουν ακουσει το συγκεκριμενο εφε το οποιο οριζει την ποιοτητα των μηχανηματων ενος συστηματος και ακομα περισσοτερο την σωστη φροντιδα του χωρου ακροασης!

Επισης,για να αποφευχθουν οι παρεξηγησεις,δεν ακουγονται μονο τα κουδουνακια εξω απο τα ηχεια...Μπορει να συμβαινει το ιδιο με το κοντρα μπασσο,ενα πνευστο,την μποτα ή τα πιατινια και τις φωνες.

Ειναι αλλο να εξαφανιζονται τα ηχεια και αλλο να ακουτε βιολι στο ταβανι ή την μποτα απο πισω-το δευτερο ειναι λαθος και εντυπωσιασμος κατα την αποψη μου...



Ενα κολπο για να καταλαβεις ποσο καλα εικονιζει το συστημα σου,ειναι να κλεισεις τα ματια κατα την διαρκεια της ακροασης ενος κομματιου.Οταν τα ανοιξεις στο τελος του και ξαφνικα αισθανθεις οτι ο χωρος μπροστα σου μικρυνε πολυ,εισαι σε πολυ καλο σημειο!
... αυτο ειναι πορισμα απο το δικο σου συστημα, ή το εχεις συναντησει και αλλου ?
αν ειναι στο δικο σου συστημα, ανεβασε 10 db και δοκιμασε και με αλλαγη ηχειων - ενισχυτη - ενεργων αν ισχιει ακομα.
Παρομοια φαινομενα εχει τυχει να συναντησω κατα καιρους, αλλα δεν εδοσα καμμια σημασια.
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
και ρωτάω τώρα εγώ (όχι παλιοπροβοκάτορικα αλλά από απορία...) όταν χειροκροτάει ο κόσμος, δε σας φαίνεται κάπως περίεργη η σκηνή; σα να έχει πάει πιο πίσω για να "χωρέσει" και ο κόσμος
Φυσικά δεν μπορείς να έχεις απόλυτη περιγραφη 360 μοιρών από δύο ηχεία.
Το χειροκρότημα στριμώχνεται αναγκαστικά εμπρός, στη συγκεκριμένη περίπτωση και το κοινό που τραγουδαει. Αυτά πρέπει να γίνουν με μαεστρία στο στερεο.
Σε όλες τις ζωντανές στερεο ηχογραφησεις
το χειροκρότημα λειτουργεί το ίδιο αποπροσανατολιστικα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως έχεις να αποδωσεις τις σχέσεις σε μια σκηνή που βρίσκεται εμπρός σου και αυτό αποτυπώνεται με ακρίβεια.
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.904
Reaction score
28.692
Τι είναι η στερεοφωνική εικόνα ;

Οι άνθρωποι του Hi-Fi , ( στην πλειοψηφία τους , - και εγώ δεν πάω πίσω - ) είναι μια ομάδα απομακρυσμένων ανθρώπων , που χρησιμοποιούν αρκετά αμφισβητήσιμα μέσα και μεθόδους , για την επίτευξη πολύ αμφισβητήσιμων στόχων .

........νά κοίτα και δες μόνος σου !
Είμαστε σοβαρά άτομα ;
....και όμως ...μου τρέχουν τα σάλια .
-
den pame kala !.jpg


-
!!!!!.jpg
.................:smg:


- .....κάποιος πήρε τις καμπάνες από τον προφήτη Ηλία !

safe_image.gif
.......τί γελάς ρε !
.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.451
Στιγμιαία έμπνευση...


Σε μονόδρομο ριγμένη
μια λαμπίτσα ξαναμμένη
καμπανάκια να χτυπάνε με μανία
σκηνή ψάχνω να φτουρήσει
βάθος απύθμενο να στήσει
στη γωνία αγωνία στη γωνία

Τη γωνία με λαχτάρα ν'αφουγκράζομαι
μπακλαβάδες με Mathilda δεν σιροπιάζουμε

Με Αυτιά και Ντιμιφούτη
και κρυφό γκουρού τσιφούτη
το αυγό άμα το πιάσω πώς να κουρέψω
ένα immersive με τσακίζει
το setup μου δεν θ'αξίζει
τα καλώδια της Kondo αν τελέψω

Στη γωνία τιμωρία να με βάζουνε
αγωνία ατελώς δεν τη μοιράζουνε
Μπουτχιας από τα παλιά!
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.875
Τι είναι η στερεοφωνική εικόνα ;

Οι άνθρωποι του Hi-Fi , ( στην πλειοψηφία τους , - και εγώ δεν πάω πίσω - ) είναι μια ομάδα απομακρυσμένων ανθρώπων , που χρησιμοποιούν αρκετά αμφισβητήσιμα μέσα και μεθόδους , για την επίτευξη πολύ αμφισβητήσιμων στόχων .

........νά κοίτα και δες μόνος σου !
Είμαστε σοβαρά άτομα ;
....και όμως ...μου τρέχουν τα σάλια .
-
View attachment 176635

-
View attachment 176637 .................:smg:


- .....κάποιος πήρε τις καμπάνες από τον προφήτη Ηλία !

View attachment 176638 .......τί γελάς ρε !
.
Ο κατοχος του παραπανω συστηματως, το παρουσιαζει (με αρκετες μαλιστα παραπομπες σε δικα του αρθρα) εδω : http://www.goodsoundclub.com/Playback/MyPlayback.aspx
απο την παρουσιαση:
" I consider most of audiophiles are Zombie-idiots and I feel incredibly bored when they’re sitting in my room, when I’m spinning for them Josef Hofman playing Rachmaniniff or Furtwangler playing Brahms and those Morons keep asking me: "Ok, … and where is the famous Romy’s Sound?" I usually have very high ability to identify the audio-idiots : my estimate is approximately 97% of all audiophiles out there, and I do not allow them in my listening room."
+
"I use my playback system primarily for my private listening, frequently exchanging a "big system listening" of my "big system" to my $50 worth table radio ("little system listening") and frequently I do it without any substantial degradation of my listening experience. "
αναμεσα σε αρκετα ακομα, στο οποια συμφωνω.
8-)
 
Last edited:

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
... αυτο ειναι πορισμα απο το δικο σου συστημα, ή το εχεις συναντησει και αλλου ?
αν ειναι στο δικο σου συστημα, ανεβασε 10 db και δοκιμασε και με αλλαγη ηχειων - ενισχυτη - ενεργων αν ισχιει ακομα.
Παρομοια φαινομενα εχει τυχει να συναντησω κατα καιρους, αλλα δεν εδοσα καμμια σημασια.
Στο δικο μου συστημα και σε αλλο ενα-αφοτου παρθηκαν μετρα για σωστη ακουστικη φροντιδα του χωρου!Αλλιως μην περιμενεις να ακουσεις και πολλα,εκτος και αν ο χωρος σου ειναι τεραστιος και οι πρωιμες ανακλασεις πολυ χαμηλες σε ενταση.Εννοειται οτι πρεπει και τα ηχεια να βρισκονται μακρια απο τους τοιχους στην δευτερη περιπτωση.
 

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.252
Reaction score
8.153
Επίσης αν ενδιαφέρεσαι για εικόνα και περιέλιξη πας στο νήμα του bhutia και διαβαζεις πως γίνεται με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Δεν θα αντέξω και άλλο νήμα με ανακρίβειες.
(Το λέω για να προλάβω...)
 

Μηνύματα
12.539
Reaction score
14.686
Ο κατοχος του παραπανω συστηματως, το παρουσιαζει (με αρκετες μαλιστα παραπομπες σε δικα του αρθρα) εδω : http://www.goodsoundclub.com/Playback/MyPlayback.aspx
απο την παρουσιαση:
" I consider most of audiophiles are Zombie-idiots and I feel incredibly bored when they’re sitting in my room, when I’m spinning for them Josef Hofman playing Rachmaniniff or Furtwangler playing Brahms and those Morons keep asking me: "Ok, … and where is the famous Romy’s Sound?" I usually have very high ability to identify the audio-idiots : my estimate is approximately 97% of all audiophiles out there, and I do not allow them in my listening room."το
+
"I use my playback system primarily for my private listening, frequently exchanging a "big system listening" of my "big system" to my $50 worth table radio ("little system listening") and frequently I do it without any substantial degradation of my listening experience. "
αναμεσα σε αρκετα ακομα, στο οποια συμφωνω.
8-)
O romy the cat ειναι μορφη ρε συ ... στην Αμερικη. Μαλιστα τον εχει απασχολησει σε aρκετα νηματα του το θεμα που εθεσα imaging Vs soundstage και ποιο απο τα δυο ειναι πιο σημαντικο σαν ενδειξη καλης αναπαραγωγης και κατεληξε οτι το imaging ειναι πιο σημαντικο.

Δε νομιζω να συμφωνεις και σε πολλα καθως α) ακουει μονο κλασικη και θεωρει οποιον δεν ακουει αμορφωτο και χωρις παιδεια και καλα θα κανει να μην ακουει μουσικη β) δεν εχει φροντιδα χωρου αλλα εχει δικη του "ανακαλυψη" τα DIPOLS (θεση ηχειων) γ) του αρεσουν οι λαμπες και μαλιστα μονο τριοδοι class A σε καθε κορνα και οχι μονο αυτο, θεωρει οτι το μπασο των τρανσιστορ ειναι απαραδεκτο συγκριτικα με αυτο της λαμπας και για αυτο προσπαθησε να φτιαξει >200 w class A λαμπατο για να οδηγησει τα woofer του για την κατω οκταβα και πολλα αλλα.
Επίσης αν ενδιαφέρεσαι για εικόνα και περιέλιξη πας στο νήμα του bhutia και διαβαζεις πως γίνεται με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Δεν θα αντέξω και άλλο νήμα με ανακρίβειες.
(Το λέω για να προλάβω...)
Αγαπητε επειδη ειμαι νεος στο forum μπορειτε να μου δωσετε ενα λινκ για εκει που αναφερεστε. Ευχαριστω.

Επισης να ρωτησω και κατι τι θεωρειται ανακριβεια σε αυτα που περιγραφει ο κος Γιαννης ? ( αυτη καθαυτη την υπαρξη της στερεοφωνικης εικονας ή απο τη τοποθετηση του απο τι επηρρεαζεται ή απλως διαφωνειται απο την καπως "φιλολογικη" προσεγγιση στο θεμα αντι μιας πιο "επιστημονικης").
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
... αυτο ειναι πορισμα απο το δικο σου συστημα, ή το εχεις συναντησει και αλλου ?
αν ειναι στο δικο σου συστημα, ανεβασε 10 db και δοκιμασε και με αλλαγη ηχειων - ενισχυτη - ενεργων αν ισχιει ακομα.
Παρομοια φαινομενα εχει τυχει να συναντησω κατα καιρους, αλλα δεν εδοσα καμμια σημασια.
Ο Γιάνννης δεν περιγράφει κάτι περίεργο...Και ο υποφαινόμενος έκανε κάτι τέτοια σε πρώιμο στάδιο,αλλά μετά δεν γινόταν να περιφέρεται σαν...αόμματος μέσα στην ενιαία οντότητα για να διατηρούσε οποιοδήποτε εφέ... :wink:
Φυσικά δεν μπορείς να έχεις απόλυτη περιγραφη 360 μοιρών από δύο ηχεία.
Το χειροκρότημα στριμώχνεται αναγκαστικά εμπρός, στη συγκεκριμένη περίπτωση και το κοινό που τραγουδαει. Αυτά πρέπει να γίνουν με μαεστρία στο στερεο.
Σε όλες τις ζωντανές στερεο ηχογραφησεις
το χειροκρότημα λειτουργεί το ίδιο αποπροσανατολιστικα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως έχεις να αποδωσεις τις σχέσεις σε μια σκηνή που βρίσκεται εμπρός σου και αυτό αποτυπώνεται με ακρίβεια.
Πρωτοπόροι μελετητές όπως ο Alan Blumlein είχαν κάποτε ξοδέψει μπόλικη γνώση και ιδρώτα επιδεικνύοντας ότι - σχεδόν - πλήρης στερεοσκοπική κάλυψη μπορούσε να επιτευχθεί με δύο μονάχα κανάλια...

Στο παρακάτω album περιλαμβάνονται δοκιμές για δικαναλικά setup τόσο ως προς το βάθος στερεοφωνικής σκηνής,αλλά και ειδικώς ως προς το βαθμό περιέλιξης ακροατή και την κάλυψη σε ηχητικό πεδίο 360 μοιρών (κομμάτι no.47).

Έτερο ουσιώδες στοιχείο είναι ότι έστω και αν επιτευχθεί με κατάλληλη διαρρύθμιση και φροντίδα χώρου η ιδεώδης στερεοφωνική σκηνή,καθώς ανέρχονται οι μέσες στάθμες και το δοκιμαζόμενο setup δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί - κυρίως λόγω ενισχυτή και κατασκευής ηχείων - τις αυξανόμενες ενεργειακές απαιτήσεις που θα δημιουργούσαν οι δυναμικές αντιθέσεις,τότε η με κόπο συσταθείσα στερεοφωνική εικόνα τείνει να καταρρέει στα σημεία του προγράμματος όπου θα συμβαίνουν ενεργειακές υστερήσεις...
 
Last edited:

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Ο Γιάνννης δεν περιγράφει κάτι περίεργο...Και ο υποφαινόμενος έκανε κάτι τέτοια σε πρώιμο στάδιο,αλλά μετά δεν γινόταν να περιφέρεται σαν...αόμματος μέσα στην ενιαία οντότητα για να διατηρούσε οποιοδήποτε εφέ... :wink:

Πρωτοπόροι μελετητές όπως ο Alan Blumlein είχαν κάποτε ξοδέψει μπόλικη γνώση και ιδρώτα επιδεικνύοντας ότι - σχεδόν - πλήρης στερεοσκοπική κάλυψη μπορούσε να επιτευχθεί με δύο μονάχα κανάλια...

Στο παρακάτω album περιλαμβάνονται δοκιμές για δικαναλικά setup τόσο ως προς το βάθος στερεοφωνικής σκηνής,αλλά και ειδικώς ως προς το βαθμό περιέλιξης ακροατή και την κάλυψη σε ηχητικό πεδίο 360 μοιρών (κομμάτι no.47).

Έτερο ουσιώδες στοιχείο είναι ότι έστω και αν επιτευχθεί με κατάλληλη διαρρύθμιση και φροντίδα χώρου η ιδεώδης στερεοφωνική σκηνή,καθώς ανέρχονται οι μέσες στάθμες και το δοκιμαζόμενο setup δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί - κυρίως λόγω ενισχυτή και κατασκευής ηχείων - τις αυξανόμενες ενεργειακές απαιτήσεις που θα δημιουργούσαν οι δυναμικές αντιθέσεις,τότε η με κόπο συσταθείσα στερεοφωνική εικόνα τείνει να καταρρέει στα σημεία του προγράμματος όπου θα συμβαίνουν ενεργειακές υστερήσεις...
Μονο που εγω δεν ενεργω στα τυφλα.

Ο επιστημονικος τροπος επιλυσης του θεματος ειναι-λαμβανοντας υποψιν παντα την αποκριση του ηχειου προς καθε αξονα,το μεγεθος του χωρου και τον...επιπλωπισμο αυτου-να απορροφησουμε ή να διαχυσουμε κατα κανονα και κατα σημειο τις πρωιμες ανακλασεις,ωστε να φτανουν στον ακροατη στο καταλληλα μειωμενο επιπεδο εντασης.

Δεν χρειαζεται μετρησεις για να το πετυχεις αυτο κατα ~90% αν εισαι εμπειρος ακροατης.Μονο του ηχειου τα χαρακτηριστικα ωστε να κρινεις τι τροπο φροντιδας θα χρησιμοποιησεις στο εκαστοτε σημειο.
 

Μηνύματα
12.539
Reaction score
14.686
++Έτερο ουσιώδες στοιχείο είναι ότι έστω και αν επιτευχθεί με κατάλληλη διαρρύθμιση και φροντίδα χώρου η ιδεώδης στερεοφωνική σκηνή,καθώς ανέρχονται οι μέσες στάθμες και το δοκιμαζόμενο setup δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί - κυρίως λόγω ενισχυτή και κατασκευής ηχείων - τις αυξανόμενες ενεργειακές απαιτήσεις που θα δημιουργούσαν οι δυναμικές αντιθέσεις,τότε η με κόπο συσταθείσα στερεοφωνική εικόνα τείνει να καταρρέει στα σημεία του προγράμματος όπου θα συμβαίνουν ενεργειακές υστερήσεις...++

Πολυ ενδιαφερον αυτο. Με ενδιαφερει το θεμα. Εχετε καποια (ες) - οσο δυνατον περισσοτερες - παραπομπες που να αναλυεται το συγκεκριμενο θεμα πιο πολυ ? για μη κουραζω με ερωτησεις.
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.904
Reaction score
28.692
Έχουμε .....ξεφύγει και εμείς αγαπητέ thva .
Προσωπικά δεν θεωρώ ανακρίβεια τα αυτά που περιγράφει ο κος Γιάνννννης .
Το αντιλαμβάνομαι το φαινόμενο - αίσθηση , από μικρα ηχεία βάσης επί το πλείστον και χωρίς να κλείσω τα ματια μου .
Μου έχει τύχει και σε εμένα να ψάχνουν που είναι τα ηχεία κάποιοι φίλοι που δεν ασχολούνται με το άθλημα .
Βασικό ρόλο γενικά στην ζωή μας παίζει ό Χώρος .
Όταν σε ενα δωμάτιο συζητούν δυό άνθρωποι ....δεν είναι ποτέ δύο . Είναι τρείς το λιγότερο .
Είναι οι δυό τους και ό Χώρος , και πόσο μεγάλος είναι ό χώρος , και τι υπάρχει μεσα σε αυτόν τον χώρο και αλλά πολλά ....
Δεν βρήκα κάποιον μεχρι σήμερα που να μου πεί πώς , " έκανα πρόταση γάμου μεσα στην τουαλέτα ενώ ... , και εκείνη δέχθηκε ! " , άρα έχει σημασία στην ζωή μας ό Χώρος .
Όλα γιά μένα ξεκινούν από την λέξη ...Χώρος και πώς είναι φτιαγμένος αυτός ό Χώρος .
.....παρ τ αυγό και ακούρευτο , αλλά Χατζηχρήστος .

* καλως ήρθες thva .
-
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μονο που εγω δεν ενεργω στα τυφλα.

Ο επιστημονικος τροπος επιλυσης του θεματος ειναι-λαμβανοντας υποψιν παντα την αποκριση του ηχειου προς καθε αξονα,το μεγεθος του χωρου και τον...επιπλωπισμο αυτου-να απορροφησουμε ή να διαχυσουμε κατα κανονα και κατα σημειο τις πρωιμες ανακλασεις,ωστε να φτανουν στον ακροατη στο καταλληλα μειωμενο επιπεδο εντασης.

Δεν χρειαζεται μετρησεις για να το πετυχεις αυτο κατα ~90% αν εισαι εμπειρος ακροατης.Μονο του ηχειου τα χαρακτηριστικα ωστε να κρινεις τι τροπο φροντιδας θα χρησιμοποιησεις στο εκαστοτε σημειο.
Been there,Done that.Έχε υπόψιν ότι μικρόφωνο με REW εφαρμόζω συστηματικά από τον προηγούμενο μόλις χρόνο.

Μέχρι τότε κατέληγα σε επιτυχημένες διευθετήσεις αποκλειστικά με χαρτί-μολύβι και...ακοή.
Η διαφορά τώρα όμως είναι ότι μπορούν κι επισήμως με όλες τις διατυπώσεις να πιστοποιηθούν τα αποτελέσματα,γι αυτό και παρουσιάζονται από τη δική μου πλευρά διάφορα setup.Ποτέ δεν θα είχα απαίτηση από αναγνώστες να δέχονταν ως δεδομένα υποκειμενικές εκτιμήσεις πάνω στο στήσιμο ενιαίας οντότητας.

Από την άλλη πλευρά,οι μετρήσεις θα ήταν απολύτως απαραίτητες πριν από οποιαδήποτε διαρρύθμιση στις πρώτες οκτάβες καθώς και για την επιβεβαίωση της ισορροπίας ανάμεσα στα επιμέρους κανάλια σε όλο το φάσμα,κάτι που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την αρτιότητα στη στερεοφωνική απεικόνιση...Δεν γίνεται διαφορετικά,αφού το ους ξεγελά σε αρκετούς τομείς,δες το σχετικό άγος με το setup του Jio...
 

Μηνύματα
12.539
Reaction score
14.686
Έχουμε .....ξεφύγει και εμείς αγαπητέ thva .
Προσωπικά δεν θεωρώ ανακρίβεια τα αυτά που περιγράφει ο κος Γιάνννννης .
Το αντιλαμβάνομαι το φαινόμενο - αίσθηση , από μικρα ηχεία βάσης επί το πλείστον και χωρίς να κλείσω τα ματια μου .
Μου έχει τύχει και σε εμένα να ψάχνουν που είναι τα ηχεία κάποιοι φίλοι που δεν ασχολούνται με το άθλημα .
Βασικό ρόλο γενικά στην ζωή μας παίζει ό Χώρος .
Όταν σε ενα δωμάτιο συζητούν δυό άνθρωποι ....δεν είναι ποτέ δύο . Είναι τρείς το λιγότερο .
Είναι οι δυό τους και ό Χώρος , και πόσο μεγάλος είναι ό χώρος , και τι υπάρχει μεσα σε αυτόν τον χώρο και αλλά πολλά ....
Δεν βρήκα κάποιον μεχρι σήμερα που να μου πεί πώς , " έκανα πρόταση γάμου μεσα στην τουαλέτα ενώ ... , και εκείνη δέχθηκε ! " , άρα έχει σημασία στην ζωή μας ό Χώρος .
Όλα γιά μένα ξεκινούν από την λέξη ...Χώρος και πώς είναι φτιαγμένος αυτός ό Χώρος .
.....παρ τ αυγό και ακούρευτο , αλλά Χατζηχρήστος .

* καλως ήρθες thva .
-
Δε καταλαβαινω γιατι απευθυνεστε σε μενα, οσον αφορα τη σημασια του χωρου. Φυσικα και εχει σημασια και πολυ μεγαλη. Δε μου λετε τιποτε καινουργιο. (βεβαια εχω τυχει και κατι αδιανοητα και ακραια παραδειγματα που δε μπορω να εξηγησω και εκανα μια μικρη αναφορα που μαλλον ενοχλησε αλλα δεν ειπα ψεμματα στη περιγραφη μου). Δε ξερω εαν αυτο πυροδοτησε την απαντηση σας. Αυτο ηταν σαν παραδειγμα μηπως καποιος ειχε ιδεα για το φαινομενο που περιεγραψα και εαν το εχει συναντησει εστω και σε κακο χωρο. Ισως η ενταση που αναφερει ο κος Bhutia κατι να εξηγει. .

Αποδειξη οτι ακριβως πιστευω οτι ο ρολος του χωρου ειναι καθοριστικος εθεσα και το ερωτημα για το soundstage vs imaging και εαν ο χωρος τα επηρεαζει εξισου στον ιδιο βαθμο. Εαν οχι τοτε ανοιγονται αλλες αποριες.

Ευχαριστω για το καλωσορισμα καθως αποφασια να γραψω καποια πραγματα στο φορουμ (εαν και ειμαι μελος απο το 2008 και οποτε εχω χρονο παρακολουθω). Οποτε το καλωσορισμα το δεχομαι ιδιως στο να μη παρεξηγουμε στο πως εκφραζομαι και τι αποριες θετω.

Αλλα οσον αφορα το καλωσορισμα σας στο θεμα ηχου δε νομιζω οτι χρειαζεται καθως ασχολουμαι λιγο πολυ απο το 1985.

Επισης το εχουμε ... ξεφυγει και εμεις : τι σημαινει ? Εννοειται εμενα , δε νομιζω αλλα εαν νομιζετε οτι κανω κακο με τις αποριες μου στο νημα αρακαλω να μου το πειτε και δε θα ξαναποσταρω.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.621
Μηνύματα
2.868.340
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top