ΗΧΕΙΑ: Τα όρια του hi fidelity, γούστα φρουφρού κι αρώματα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Αχχχχχχ, ηχείο.
(Θυμίζει ένα τραγούδι, το αχ Ευρώπη, για να δούμε ομοιότητες..)

Υπ'οψιν: Το "αρώματα" δεν είναι Θεσσαλονίκης, είναι γενικής φύσεως.

Είχα διάφορους τίτλους στο μυαλό μου για τούτο το θρεντ, όπως "ο θάνατος του Χάι Φάι", "Κάτι τρέχει με την Μe(..in) , "Γιατί υπάρχει το Hi-End", "ο λόγος που πουλάνε τα χρέπια", "βλαμμένοι όλου του κόσμου ενωθείτε", "το καλύτερο ηχείο όλου του κόζμου είσαι συυυυ", κλπ κλπ κλπ, αλλά τελικά επικράτησε η λογική..

Λοιπόν, σε τούτο το θρεντ θα κάνω μια φιλότιμη προσπάθεια να αναλύσω τι είναι αυτό που μας αρέσει στο ηχείο, τι είναι αυτό που χρειάζεται στο ηχείο για να αποδίδει στα πλαίσια της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, τι δεν χρειάζεται για αυτά τα πλαίσια, και τέλος τι ξεπερνά αυτά τα πλαίσια, ώστε να κρίνουμε ως πολύ καλύτερο ένα ηχείο από ένα άλλο, με τη μια, χωρίς ενδοιασμούς, ασχέτως μετρήσεων και ασχέτως απόκρισης και λοιπών τεχνικών προδιαγραφών υψηλής πιστότητας.

Εν ολίγοις, να δώσω το στίγμα του "καλού" ηχείου και γενικά του καλού ήχου, τόσο σε σχέση, αλλά και πέραν των στενών τεχνικών προδιαγραφών, των αναγκαίων για υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής.

Είναι αναγκαίο να συμπεριληφθούν πολλαπλές παράμετροι, τόσο γενικής φύσεως (χώρος, μουσικά είδη και στάθμες ασανσέρ) όσο και εξειδικευμένων τεχνικής φύσεως (λοβοί, εμπλοκή με τοιχωματικά όρια, σιναντ, κλπ), άρα θα πάει μακριά η βαλίτσα, αλλά θα βγει εύκολα άκρη, δεν είναι τίποτα σπουδαίο, μην αγχώνεστε.

Πάμε λοιπόν.


ΥΓ.
Παρακαλώ, μην περιμένετε, μην αυτοσυγκρατηθείτε, κάντε το μαντάρα το θρεντ.
Φιλ φρι να γράψετε οποιαδήποτε κοτσάνα, δεκτά όλα τα εντελώς εκτός θέματος ποστ, από απόψεις για καβλώδια ρεύματος μέχρι τις τελευταίες ανακαλύψεις στην αστρολογία. Δεν κάνουμε διατριβή εδώ, περνάμε ευχάριστα την ώρα μας, και ο,τι μάθουμε, όπως προκύψει.
Θα χαρώ να μάθω ποιο είναι το αγαπημένο σας ηχείο, ποιο σας εντυπωσίασε και γιατί, τι άρωμα φοράτε.
 


Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.786
Reaction score
28.217
Ταθελειοκολαρακοσσσσου :p
-
1601106814039.png



- ηχεία αναφοράς
- με υγρές μεσαίες
- ό κάθε ήχος , όπως τα φωνητικά , το ρεφρέν , το πιάνο , η κιθάρα , το μπάσο , ακόμη και οι ήχοι του κοινού , τοποθετούνται σε δυό λέξεις , καθηλωτικός ήχος .

-
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Λοιπον, θα ξεκινήσω από το τέλος για να πάω αντίστροφα προς την αρχή, αιτιολογώντας με επιχειρήματα την διαδρομή προς το holy grail του ηχείου.

Οπότε, κοντός ψαλμός αλληλούια: Το κυριότερο προσόν ενός ηχείου, είναι το πόσο δυνατά παίζ.

Εντάξει, "βλακείες" θα μου πείτε.

Κι όμως, καταπιείτε το πικρόν ποτήριον τούτο, διότι είναι η σκληρή (σε βαθμό πριαπισμού) αλήθεια.

Όσο πιο εύκολα το καταπιεί κανείς, φτύσει δε φτύσει τα κουκούτσια, τόσο το καλύτερο για τον εαυτό του.

Μένει να δούμε τις λεπτομέρειες, να καταλάβουμε το "γιατί" αυτό το εξαιρετικό και ανυπέρβλητης ποιότητας κορυφαίο σύγχρονο δημιούργημα υπερυψηλής τεχνολογίας αιχμής:
(Meta, active, ομοαξονικό, ασύρματο, κλπ)

1601105973258.png


Ακόμα κι αν του βάλεις πολλαπλά σαμπ, θα είναι πάντα χειρότερο, με τη μία και χωρίς πολλά πολλά λόγια, από τούτο δω το παθητικό κι ελεεινό κατάπτυστο χρέπι:

1601106224135.png


Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση οικιακής αναπαραγωγής, κανένα εκ των ανωτέρω δεν είναι σοφή επιλογή, παρά μόνο κάτι άλλα κουλά πράγματα, σαν αυτή την κλανιά:

Screenshot_20200926_104655_com.android.chrome.jpg


Κι ακόμα περισσότερο σαν αυτό το μπασμένο, με τις θεϊκές ιδιότητες, το μικρό στο μάτι μα μεγάλο στο κρεβάτι, το ανοσιούργημα που αποτελεί πλήρες ηχοσύστημα με ενσωματωμένα dac, που δικαίως λέει ο φίλος μας ο Σταματάκος πως έριξε κωλοδάχτυλο στο σετάπ αναφοράς του:

1601106820138.png


Και μη ντρέπεστε, μπείτε να διαβάσετε τα σχόλια ακροάσεων του Δημήτρη, πέραν αυτού που θα παραθέσω:

"Δεν είναι υπερβολή να αναφέρω ότι το μικρό Kii είναι το πρώτο ηχείο που δοκιμάσαμε εδώ και πολλά χρόνια, το οποίο είναι τόσο ξεκάθαρα καλύτερο από το ηχείο αναφοράς, ακόμη και όταν αυτό λειτουργεί σε καθεστώς ψηφιακής ισοστάθμισης (η οποία βελτιώνει σημαντικά την συμπεριφορά στις χαμηλές συχνότητες σε ό,τι αφορά την επίδραση του χώρου). Η διαφορά ήταν μεγάλη και τολμώ να πω ότι δικαιολογεί την διαφορά τιμής, ιδιαίτερα αν αξιολογείς ως σημαντικά την ακρίβεια στο φάσμα και στην εικόνα. "

Και δε το παραθέτω για καλό, αλλά για να διορθώσω την λανθασμένη σύγκριση τιμής του Σταματάκου, διότι συγκρίνει το κόστος του πλήρους ηχοσυστήματος που λέγεται "kii" με το κόστος του παθητικού ηχείου του, αυτού της ATC, ενώ κανονικά θα έπρεπε να το συγκρίνει με το κόστος ολόκληρου του σετάπ του, συμπεριλαμβάνοντας Ντακ, προενισχυτή, τελικούς, ηχεία και ενδιάμεσες καλωδιώσεις, ώστε να ανακαλύψει (και να αποκαλύψει στο κοινό του) πόσο πραγματικά φτηνό είναι το kii..

Σταματάκος, γιου φάουλ.

Στα ρέστα, συμφωνούμε. Δείτε τα ρέστα εδώ:


Και αφού τελειώσετε με την ανάγνωση του γλαφυρού τούτου κειμένου, σκουπιστείτε, και πάμε με εξηγήσουμε το "γιατί" του άρεσε, γιατί αρέσει το χρέπι, γιατί η γη γυρίζει, τι ηχεία να πάρετε όταν μεγαλώσετε, ποιος κάνει το αβγό.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Πρέπει να το έχω ακούσει; Ή μπορώ να ψηφίσω από το spinorama?
Δεν "πρέπει" τίποτα.

Φιλ φρι να δώσεις οποιαδήποτε επιλογή, ακόμα και πολλαπλές εναλλακτικές. ;)
 




P

panag 505

Guest
... whenever I play the 606's for anyone it stops them dead in their tracks. They can't speak for a few minutes and then call they can say is "Whoa, unbelievable!" ... Those speakers speak for themselves. They don't need any hype ... I'll try to get Quincy over to the house to hear them. Stevie Wonder needs to hear them, too."


Herbie Hancock

HERBIE & ADRIAN.jpg
 


P

panag 505

Guest
Keith and his TetraArt 405's
"Keith is looking forward to getting his speakers ... he considers them something special, which of course, they are. He said he'd love to have them on the road but wants them to be taken care of, because "they're not just ANY pair of speakers". At which point I assured him that if necessary, we could get God to lend him his pair."
keith-richards-quote.jpg


Δεν νομίζω να είναι όλοι αυτοί άσχετοι
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Δεν νομίζω να είναι όλοι αυτοί άσχετοι
Κοίτα, πάνω στο θέμα της ηχητικής αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας, εκτιμώ πως είναι βαθιά άσχετοι.

Θεωρώ απίθανο να γνωρίζουν τι εστί RT 60, ποια είναι η ζώνη του σρόεντερ, και όλα αυτά τα τεχνικής φύσεως θέματα, που αποτελούν τα δεδομένα στο χώρο του όντιο.

Επίσης, θεωρώ απίθανο να έχουν καλή ακοή. Μετά από τόσα χρόνια μέσα στις υψηλές στάθμες της λάιβ μουσικής, και γενικά με την τριβή στο επάγγελμα, έχουν σίγουρα προβλήματα ακοής.

Βεβαίως, ως μουσικοί, έχουν άλλη δυνατότητα διάκρισης μουσικών οργάνων και αναγνώρισης της νότας κλπ, σε σχέση με έναν ανίδεο επί της θεωρίας της μουσικής.

Η άποψή τους πάνω στα μηχανήματα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, μου είναι αδιάφορη.

Η άποψή τους πάνω στη μουσική, είναι θησαυρός.
 

Μηνύματα
113
Reaction score
140
Και τι γίνεται όταν ο ΟΡΛ μετά από ακοόγραμμα σε ενημερώσει ότι δεν ακούς κάποιες συχνότητες για εμένα μιλάω
πως μπορώ να κρίνω ένα μεγάφωνο δεν μπορώ θα το αδικήσω
γιαυτό οι κριτές πρώτα τα ακοογράμματα σας
αλήθεια όλοι εσείς οι χαιενταδες σκεφτήκατε ποτέ μήπως δεν φταίνε τα εργαλεία αλλά τα αυτιά σας τα πέτσινα :D
μεγάλο θέμα ανοίγω εεε 👹
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.134
Reaction score
26.693
Οι υδροχόοι έχουν μεγάλη συμπάθεια στις κατασκευές του Πούτζη.
Θα προτιμούσα ίσως τα Ολλανδός & Ολλανδός, αν είχαν βάσεις ανάλογες με τα ΒΧΤ.
Υπάρχουν όμως κι αυτά, τα οποία δεν ξέρω γιατί δεν παίζουν στα δημοσιογραφικά σχόλια :idk:

ΟΧΙ. τα Γαϊθάιν, Γκαιθάιν πωςταλέν δεν τα βάζω, έτσι, για την αλητεία, για να πάω κόντρα στον νηματοθέτη. :laugh::roflmao::lolsign:
 

P

panag 505

Guest
Κοίτα, πάνω στο θέμα της ηχητικής αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας, εκτιμώ πως είναι βαθιά άσχετοι.

Θεωρώ απίθανο να γνωρίζουν τι εστί RT 60, ποια είναι η ζώνη του σρόεντερ, και όλα αυτά τα τεχνικής φύσεως θέματα, που αποτελούν τα δεδομένα στο χώρο του όντιο.

Επίσης, θεωρώ απίθανο να έχουν καλή ακοή. Μετά από τόσα χρόνια μέσα στις υψηλές στάθμες της λάιβ μουσικής, και γενικά με την τριβή στο επάγγελμα, έχουν σίγουρα προβλήματα ακοής.

Βεβαίως, ως μουσικοί, έχουν άλλη δυνατότητα διάκρισης μουσικών οργάνων και αναγνώρισης της νότας κλπ, σε σχέση με έναν ανίδεο επί της θεωρίας της μουσικής.

Η άποψή τους πάνω στα μηχανήματα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, μου είναι αδιάφορη.

Η άποψή τους πάνω στη μουσική, είναι θησαυρός.
Το RT 60 δεν τους είναι άγνωστο θαρρώ τόσα χρόνια που ασχολούνται με το εν λόγω σπορ γενικώς πιστεύω ότι είναι στον πυρήνα της πληροφόρησης και των εξελίξεων, ένα είναι σίγουρο όμως, τόσο τα ηχητικά σύνολα, όσο και τα: (RT 60 κλπ) δεν κατασκευάστηκαν ούτε για την ελληνική πραγματικότητα, ή έστω ελληνικά κοτέτσια.
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
ένα είναι σίγουρο όμως, τόσο τα ηχητικά σύνολα, όσο και τα: (RT 60 κλπ) δεν κατασκευάστηκαν ούτε για την ελληνική πραγματικότητα, ή έστω ελληνικά κοτέτσια.
Δηλαδή; Εμείς οι Έλληνες όχι; Τί θες να πεις για RT 60;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Κοίτα, πάνω στο θέμα της ηχητικής αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας, εκτιμώ πως είναι βαθιά άσχετοι.

Θεωρώ απίθανο να γνωρίζουν τι εστί RT 60, ποια είναι η ζώνη του σρόεντερ, και όλα αυτά τα τεχνικής φύσεως θέματα, που αποτελούν τα δεδομένα στο χώρο του όντιο.

Επίσης, θεωρώ απίθανο να έχουν καλή ακοή. Μετά από τόσα χρόνια μέσα στις υψηλές στάθμες της λάιβ μουσικής, και γενικά με την τριβή στο επάγγελμα, έχουν σίγουρα προβλήματα ακοής.

Βεβαίως, ως μουσικοί, έχουν άλλη δυνατότητα διάκρισης μουσικών οργάνων και αναγνώρισης της νότας κλπ, σε σχέση με έναν ανίδεο επί της θεωρίας της μουσικής.

Η άποψή τους πάνω στα μηχανήματα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, μου είναι αδιάφορη.

Η άποψή τους πάνω στη μουσική, είναι θησαυρός.
Οι συγκεκριμένοι προφανώς έχουν χρήματα να πληρώσουν επαγγελματίες και να μη χρειαστεί να μάθουν ποτέ το RT60 :p
Αν δεν το κάνουν και ευχαριστιούνται έτσι τις μουσικές τους, ας είναι παράδειγμα για όσους κυνηγάνε την ουρά τους :p

Και τι γίνεται όταν ο ΟΡΛ μετά από ακοόγραμμα σε ενημερώσει ότι δεν ακούς κάποιες συχνότητες για εμένα μιλάω
πως μπορώ να κρίνω ένα μεγάφωνο δεν μπορώ θα το αδικήσω
γιαυτό οι κριτές πρώτα τα ακοογράμματα σας
αλήθεια όλοι εσείς οι χαιενταδες σκεφτήκατε ποτέ μήπως δεν φταίνε τα εργαλεία αλλά τα αυτιά σας τα πέτσινα :D
μεγάλο θέμα ανοίγω εεε 👹
Target curve που να λαμβάνει και το ακοόγραμμα υπόψιν ;;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Λοιπόν, το ηχείο, καλώς ή κακώς, είναι αναπόσπαστο τμήμα του χώρου ακρόασης, και ο ήχος που θα φτάσει στα αυτιά μας, θα είναι ένα άθροισμα ήχων, που τμήμα τους προέρχεται από τα ηχεία, και άλλο τμήμα τους προέρχεται από το χώρο. Μάλιστα, το δεύτερο είναι ποσοτικά μεγαλύτερο του πρώτου, σε κάθε περίπτωση φαρφιλντ ακρόασης, και στις περισσότερες περιπτώσεις μιντφιλντ.

Και βεβαίως επικρατεί κάτωθεν της ζώνης του σρόεντερ.

Δηλαδή, ακούμε το χώρο.

Το οποίο πράγμα σημαίνει πως είναι ο χώρος αυτός που αποφασίζει ποιο ηχείο του κάνει, κι όχι ο κάτοχος του σετάπ.

Σημαίνει πως το ηχείο που παίζει καλύτερα στο χώρο, είναι το καλύτερο ηχείο, και κανένα άλλο.

Σημαίνει πως το ηχείο που ενδιαφέρεται για την συμπεριφορά του χώρου, θα είναι το καλύτερο ηχείο.

Κι εδώ βεβαίως έχουμε 2 σημαντικές παραμέτρους να τους αποδώσουμε τα εύσημα, η πρώτη είναι η καρδιοειδής αρχιτεκτονική, και η δεύτερη η ομοιογενής οφ αξις απόκριση, δηλαδή το εξαιρετικό σπινοραμα.

Λίγο ενδιαφέρον υπάρχει για τις τονικές αλλοιώσεις. Γενικά ο κοζμος δεν χαλιέται καθόλου με τις τονικές αλλοιώσεις, ίσα ίσα, πολλές φορές αυτές αποτελούν πόλο έλξης, θεωρούνται "χαρακτήρας" του ηχείου, κοσμούνται με ωραίους γλαφυρους χαρακτηρισμούς (γλυκά προβολικά μεσαία, γρανιτένιο μπάσο, μεταξένια πρίμα, και λοιπές αρλούμπες) και γενικά δεν προβληματίζουν σχεδόν κανέναν, με εξαίρεση κάνα παλαβιάρη που έχει μάθει το αυτί του να ακούει με άριστη τονική ισορροπία όλο το φάσμα.

Βεβαίως οι μελέτες ψυχοακουστικής σε ευρύτατο κοινό, έχουν αποδείξει πως η τονική ισορροπία στο φάσμα, σε συσχέτιση με τις γραμμές ακουστοτητας και αντιληπτότητας στάθμης, δηλαδή με τα ενδεδειγμένα ταργκετ κερβ, είναι οι προτιμότερες από κάθε κοινό, όταν γίνεται συσχέτιση σε τυφλό τεστ.

Ωστόσο, δεν είναι τμήμα ενός τυφλού τεστ η ακρόαση ενός ηχείου κατ'οικον, και αποδεδειγμένα επίσης, δε θα ενοχλήσουν τους περισσότερους ανθρώπους ακόμα και σημαντικές τονικές αλλοιώσεις, οι οποίες θα χαρακτηρίζονται ως ωραίες χροιές, ασχέτως αν στην πραγματικότητα αυτές οι τονικές αλλοιώσεις προεξοφλούν την διαστρέβλωση των χροιών, και εν πολλοίς έχουμε κακές χροιές, ψιλοκατεστραμμένες. Δε γ@μεις, δεν ενοχλούνται.

Πρακτικά κανείς δεν ενοχλείται. Είπαμε, πλην ελαχίστων βλαμμενων.

Άρα, η τονική ισορροπία και η αληθοφάνεια των χροιών, ενώ είναι προαπαιτούμενο της ηχητικής αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας, δεν είναι καθόλου προαπαιτούμενο στην οικιακή αναπαραγωγή μουσικής.

Φακτς οφ φακιν λάιφ.


Ωστόσο, το σπινοραμα και η καρδιοειδής αρχιτεκτονική, παραμένουν ζητούμενα στην οικιακή αναπαραγωγή. Από αυτά ξεκινάει το Holy Grail του καλύτερου δυνατού ηχείου.

Φακτς οφ αξις.

Ωστόσο, και δω έρχεται το δυναμικό εύρος, ποιος το γ@μει το καρδιοειδες και το σπινοραμα, όταν το άλλο παιζ' πχιό δυνατά.

Φακτς οφ χιουμαν σπίσις.

Γι'αυτό, ενώ το kii αληθώς λέει ο Σταματάκος πως γ@μει και δέρνει το σετάπ αναφοράς του, αν το βάλεις δίπλα στα μεγάλα PMC του Τζιοβάνι ή δίπλα στα JBL M2 του τερματογκαζι, σε οποιοδήποτε χώρο, κι ας τα γ@μει ο χώρος, όλοι μα όλοι οι άνθρωποι, θα βγάλουν ως πορδες τα kii κι ως ηχειαρες τα άλλα.

Παιζ' πχιό δυνατά.

Καταπιείτε το.


Παμ'παρακατ..
 
Last edited:



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.091
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top