Ηχητική αναβάθμιση... από καρδιάς!


Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Ναι λοιπόν?
Εδω έχουμε εναν πίνακα LR, vs LR DIRAC.
Νομίζω οι όποιες διαφορές είναι ευδιάκριτες.
Δεν χρειάζεται καμία επεξήγηση . Δεν υπόκεινται σε διαφορές +-3db.
Μην κοροϊδεύόμαστε μεταξύ μας.
μην σκας βρε..
......καταρχην ο ανθρωπος ανεβασε λαθος smoothing average 7 θεσεων με 1/6 smooth....
μπορει να του ειπαν ετσι μιας και δεν ξερει, δειχνει πιο ομορφο το 1/6....θελει no smoothing average.

οπως και ναχει υπαρχει λαθος του λογισμικου.....
.....ειναι τραγικο average 7 θεσεων το τελικο αποτελεσμα..
απλα πρεπει να το κρυψουμε :biggrin:

πως τα παω symos ;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Για βάλε την να σε δω στο άλλο διάγραμα με τα μπλέ κίτρινα χρώματα , να δούμε είναι +- 3db?
327827_84b129cbc48bfc3dae2ac998ac24f85c.png


Ορίστε. Για το μονοφωνικό σήμα, όποτε αυτό υπάρχει. Για βινύλια.....
Για να μην υπάρξουν παρανοήσεις,θα σε παρακαλούσα να εξηγήσεις αναλυτικά το συλλογισμό...
Δεν έχει δηλαδή πολύ νόημα να αθροίζεις σήμα όταν το ένα ηχείο παίζει ηλεκτρικό μπάσο στους 80Hz και το άλλο την ίδια στιγμή παίζει ηλεκτρική κιθάρα στους 400Hz.
Αν την ίδια στιγμή παίξουν το ίδιο σήμα, έχει νόημα φυσικά (πχ σε φωνές). Αλλά και πάλι μικροδιαφορές ειδικά στο μπάσο είναι αποδεκτές, μη ακουστές, και δεν είναι πάντα φρόνιμο να διορθωθούν. Εγώ επειδή είμαι καταναγκαστικός μάλλον θα τις διόρθωνα, αλλά και πάλι όχι πλήρως.
Ναι δεν είμαι οπαδός ούτε φιλικά προσκείμενος του HARMAN GROUP.
Όλα τα Targets (για δωμάτια) από όλους τους επιστήμονες και όλα τα "Groups" έχουν κατηφορική κλίση. Αν δεν ξέρεις γιατί, μάλλον δεν έχει νόημα η περαιτέρω συζήτηση.

Άντε και μετά ας ανεβάσει ο @symos το πλήρες διάγραμμα να είναι ακόμα πιο ακριβές, να δούμε τι θα καταλάβετε

:lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ναι δεν είμαι οπαδός ούτε φιλικά προσκείμενος του HARMAN GROUP.
H ανοδική κλίση στις καμπύλες δεν είναι επινόηση της ίδιας της Harman,αλλά διαπιστώθηκε η προτίμηση για όλες τις ομάδες ακροατών προς μια τόνωση στις πρώτες οκτάβες,με τιμή υπολογιζόμενη υπό steady state συνθήκες.

Διαπιστώθηκε δε για πρώτη φορά όχι από μελέτες της Harman,αλλά της περίφημης Bruel & Kjaer εδώ και πέντε περίπου δεκαετίες...

Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...
Ορίστε. Για το μονοφωνικό σήμα, όποτε αυτό υπάρχει. Για βινύλια.....

Δεν έχει δηλαδή πολύ νόημα να αθροίζεις σήμα όταν το ένα ηχείο παίζει ηλεκτρικό μπάσο στους 80Hz και το άλλο την ίδια στιγμή παίζει ηλεκτρική κιθάρα στους 400Hz.
Αν την ίδια στιγμή παίξουν το ίδιο σήμα, έχει νόημα φυσικά (πχ σε φωνές). Αλλά και πάλι μικροδιαφορές ειδικά στο μπάσο είναι αποδεκτές, μη ακουστές, και δεν είναι πάντα φρόνιμο να διορθωθούν. Εγώ επειδή είμαι καταναγκαστικός μάλλον θα τις διόρθωνα, αλλά και πάλι όχι πλήρως.
Ωραία υπόθεση εργασίας...Τί γίνεται όμως όταν το σήμα λ.χ. από μπάσο τύμπανο θα ήταν ισόποσα μοιρασμένο;
Επίσης,πώς θ'αποδίδονταν με ομοιογένεια διάφορες χωρικές πληροφορίες πάνω στο νοητό μέγεθος σκηνής εδρεύουσες στις πρώτες οκτάβες...
 
Last edited:

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
H ανοδική κλίση στις καμπύλες δεν είναι επινόηση της ίδιας της Harman,αλλά διαπιστώθηκε η προτίμηση για όλες τις ομάδες ακροατών προς μια τόνωση στις πρώτες οκτάβες,με τιμή υπολογιζόμενη υπό steady state συνθήκες.

Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες.
ναι, ετσι ειναι και παιζουν ρολο και οι σταθμες ακροασης...
....συγνωμη που συμπληρωσα...

εδω εχουμε σοβαρο θεμα ακροασης.....απο χαμηλες σταθμες ως reference
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Προσωπικά θα διόρθωνα μόνο την περιοχή 35-45Hz, και θα έκοβα αρκετό μπάσο κάτω από τα 30Hz.
Επίσης θα έδινα λίγο παραπάνω κλίση στην καμπύλη.

Τα υπόλοιπα θα τα άγγιζα μόνο μετά από προσεκτική και πολύωρη ακρόαση. Ίσως.
Ωραία υπόθεση εργασίας...Τί γίνεται όμως όταν το σήμα λ.χ. από μπάσο τύμπανο θα ήταν ισόποσα μοιρασμένο;
Επίσης,πώς θ'αποδίδονταν με ομοιογένεια διάφορες χωρικές πληροφορίες πάνω στο νοητό μέγεθος σκηνής εδρεύουσες στις πρώτες οκτάβες...
Δεν μπορείς να έχεις αντίληψη κατευθυντικότητας στα 100Hz (παράδειγμα) με μόνο 3db διαφορά απο ηχείο σε ηχείο, και ανα μερικά Hz, αδύνατον. Εδώ βάζουμε ολόκληρο σαμπ, μόνο του, δίπλα απο το ένα ηχείο και ματώνει ο εγκέφαλος μας να καταλάβουμε την θέση του sub ακούγοντας. Δηλαδή με 80db διαφορά από αριστερά σε δεξιά.
Θα το καταλάβουμε με 3db διαφορά; Δεν έχει νόημα.
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.261
Reaction score
13.148
Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...
:lolsign: :party:
 

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...
Δύο προτασούλες με φοβερό περιεχόμενο για το τι και πως ακούμε!!
Φίλτατε γκουρού εδώ ανάμεσα στις λέξεις χωράνε μμμ... ναι, χωράνε ελέφαντες.
Θενκς!
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
H ανοδική κλίση στις καμπύλες δεν είναι επινόηση της ίδιας της Harman,αλλά διαπιστώθηκε η προτίμηση για όλες τις ομάδες ακροατών προς μια τόνωση στις πρώτες οκτάβες,με τιμή υπολογιζόμενη υπό steady state συνθήκες.

Διαπιστώθηκε δε για πρώτη φορά όχι από μελέτες της Harman,αλλά της περίφημης Bruel & Kjaer εδώ και πέντε περίπου δεκαετίες...

Σημειωτέον όμως ότι οι διαπιστώσεις αφορούσαν σε χώρους με ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά...Εάν δεδομένος χώρος διακρίνεται από χαρακτηριστικές ανισορροπίες στην εν λόγω ζώνη,τότε η εφαρμογή τέτοιας κλίσης στην καμπύλη αναμένεται να επιδεινώνει τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ανισορροπίες κατά την ακρόαση...

Ωραία υπόθεση εργασίας...Τί γίνεται όμως όταν το σήμα λ.χ. από μπάσο τύμπανο θα ήταν ισόποσα μοιρασμένο;
Επίσης,πώς θ'αποδίδονταν με ομοιογένεια διάφορες χωρικές πληροφορίες πάνω στο νοητό μέγεθος σκηνής εδρεύουσες στις πρώτες οκτάβες...
Είμαι ενήμερος για τις bruel &kjaer καμπύλες , εδώ και 30 χρόνια , που ασχολήθηκα με τα ηλεκτρονικά επαγγελματικά τότε.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Προσωπικά θα διόρθωνα μόνο την περιοχή 35-45Hz, και θα έκοβα αρκετό μπάσο κάτω από τα 30Hz.
Επίσης θα έδινα λίγο παραπάνω κλίση στην καμπύλη.

Τα υπόλοιπα θα τα άγγιζα μόνο μετά από προσεκτική και πολύωρη ακρόαση. Ίσως.

Δεν μπορείς να έχεις αντίληψη κατευθυντικότητας στα 100Hz (παράδειγμα) με μόνο 3db διαφορά απο ηχείο σε ηχείο, και ανα μερικά Hz, αδύνατον. Εδώ βάζουμε ολόκληρο σαμπ, μόνο του, δίπλα απο το ένα ηχείο και ματώνει ο εγκέφαλος μας να καταλάβουμε την θέση του sub ακούγοντας. Δηλαδή με 80db διαφορά από αριστερά σε δεξιά.
Θα το καταλάβουμε με 3db διαφορά; Δεν έχει νόημα.
Έχει νόημα όταν η συνδυασμένη απόκριση των επιμέρους καναλιών θα δημιουργεί τονώσεις ή υποχωρήσεις σε ζώνες όπου θα συνυπάρχουν μεταπτώσεις από συνιστώσες ιδιορρυθμών.Είναι η συνέργεια με ομοειδείς μεταπτώσεις από τη συμπεριφορά του χώρου που οξύνει την αντιληπτότητα στην πράξη.
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
View attachment 209149



Όλα τα Targets (για δωμάτια) από όλους τους επιστήμονες και όλα τα "Groups" έχουν κατηφορική κλίση. Αν δεν ξέρεις γιατί, μάλλον δεν έχει νόημα η περαιτέρω συζήτηση.



:lolsign:
Οντως δεν έχει νόημα , αλλά όχι για τον λόγο που επικαλείσαι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οντως δεν έχει νόημα , αλλά όχι για τον λόγο που επικαλείσαι.
Έχει κάποιο νόημα,βασιζόμενο σε στοιχεία πέρα από τις γνωστές καμπύλες ισοδύναμης ακουστότητας...Με ηχεία τυπικής αρχιτεκτονικής - δηλαδή όχι τα γνωστά Γκέτχαρντ - διευθετημένα ελεύθερα στο χώρο - δηλαδή όχι πάνω ή μέσα σε τοιχώματα - η εκπομπή ενέργειας στις πρώτες οκτάβες έχει παντοκατευθυντικό χαρακτήρα,με την πολική απόκριση να στενεύει προοδευτικά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες...Αυτό σημαίνει ότι μπροστά από τα ηχεία όπου βρίσκεται συνήθως η θέση ακρόασης για να επιτυγχάνεται ισοδύναμη ένταση στην λαμβανόμενη ηχητική ενέργεια,χρειάζεται προοδευτικά ανώτερη μέση στάθμη εκπομπής καθώς οδεύουμε στη βάση του φάσματος..
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
Γνωστά όλα αυτά , και δεν έχω καμία αντίρρηση.
Οσον αφορά στην πλήρη κατηφορική κλίση , εκεί έχω σαφείς ενστάσεις . Δλδ τα 10 έως και 20 db διαφορά από τους 20 κύκλους έως τους 20 χιλιόκυκλους.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Γνωστά όλα αυτά , και δεν έχω καμία αντίρρηση.
Οσον αφορά στην πλήρη κατηφορική κλίση , εκεί έχω σαφείς ενστάσεις . Δλδ τα 10 έως και 20 db διαφορά από τους 20 κύκλους έως τους 20 χιλιόκυκλους.
20dB πτώση δεν είναι τυπική καμπυλη. Που την είδες;
Απο 7-12db συνήθως.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Γνωστά όλα αυτά , και δεν έχω καμία αντίρρηση.
Οσον αφορά στην πλήρη κατηφορική κλίση , εκεί έχω σαφείς ενστάσεις . Δλδ τα 10 έως και 20 db διαφορά από τους 20 κύκλους έως τους 20 χιλιόκυκλους.
Ό,τι και να σου έλεγα από προσωπικές εμπειρίες,θα μπορούσε να είναι στιγματισμένο με στάμπα..basshead .
Καλώς ή κακώς,δεν αντέχω πια ίσιες καμπύλες απόκρισης στις ανώτερες οκτάβες.Όποτε το πρόγραμμα έχει γενναιόδωρο περιεχόμενο σε υψηλές,κουράζει κι ενοχλεί η μηδενική κλίση.Μοναδική ευχάριστη απόκλιση η πεπερασμένη τόνωση με κεντρική συχνότητα στα 11500 Hz περίπου,δηλαδή στη ζώνη του ΄΄αέρα΄΄...Εκτιμώ κιόλας πως με την εντός λογικών ορίων κατηφορική κλίση,μειώνεται η αντιληπτότητα και σε διάφορα τεχνουργήματα από προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης ανάμεσα σε αρμονικές συνιστώσες ανήκουσες κοντά στα 20 KHz και στην υπερηχητική ζώνη.
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
20dB πτώση δεν είναι τυπική καμπυλη. Που την είδες;
Απο 7-12db συνήθως.
Κάποια στιγμή κάπου το είχε αναφέρει ο ear.
Ό,τι και να σου έλεγα από προσωπικές εμπειρίες,θα μπορούσε να είναι στιγματισμένο με στάμπα..basshead .
Καλώς ή κακώς,δεν αντέχω πια ίσιες καμπύλες απόκρισης στις ανώτερες οκτάβες.Όποτε το πρόγραμμα έχει γενναιόδωρο περιεχόμενο σε υψηλές,κουράζει κι ενοχλεί η μηδενική κλίση.Μοναδική ευχάριστη απόκλιση η πεπερασμένη τόνωση με κεντρική συχνότητα στα 11500 Hz περίπου,δηλαδή στη ζώνη του ΄΄αέρα΄΄...Εκτιμώ κιόλας πως με την εντός λογικών ορίων κατηφορική κλίση,μειώνεται η αντιληπτότητα και σε διάφορα τεχνουργήματα από προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης ανάμεσα σε αρμονικές συνιστώσες ανήκουσες κοντά στα 20 KHz και στην υπερηχητική ζώνη.
Θεωρώ ότι δεν υπάρχουν πλέον προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης σε σοβαρά ενισχυτικά ή σε σοβαρά μεγάφωνα.
 

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
δηλαδή όχι τα γνωστά Γκέτχαρντ -
H αρχή λειτουργίας τους ξέρουμε πότε καθιερώθηκε απο την εταιρεία?
Ρωτώ γιατί η σχεδίαση τους μου δημιουργεί συνειρμούς '90.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
H αρχή λειτουργίας τους ξέρουμε πότε καθιερώθηκε απο την εταιρεία?
Ρωτώ γιατί η σχεδίαση τους μου δημιουργεί συνειρμούς '90.
Ο δε ιθύνων νους...φαλακρός και αυτός. :lolsign:
Οι Αρχές Λειτουργίας στο cardioid bass array έχουν θεμελιωθεί από τη δεκαετία του...1940 με τις μελέτες του φημισμένου Harry F.Olson...

Τώρα,το Γκέτχαρντ monitor και σε πιο κομψή έκδοση ως μικρότερος αδελφός του 901 με 12ιντσο woofer,ενδεδειγμένο για midfield ακρόαση κι ενισχυτικά αρθρώματα σε τάξη AB :

Ear ετοιμάσου,έρχεσαι...στη σειρά σου.
Δοκιμή :
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.328
Κάποια στιγμή κάπου το είχε αναφέρει ο ear.
Ποτέ.
9-15 είναι η δική μου προσέγγιση.
Το 9 είναι το απόλυτο φλατ, πιο φλατ ψοφάει.
Το 12 είναι νορμαλ για όλους.
Το 15 είναι για μας που γουστάρουμε και λίγο Μπάσο παραπάνω.

Προσωπικά παίζω στα 11-12.

Βεβαίως όλα τα ανωτέρω δεν μπορούν να είναι ξεκάρφωτα μόνα τους σωστά, καθώς εξαρτώνται από τη συμπεριφορά του χώρου ακρόασης, και συγκεκριμένα από το ρυθμό μείωσης της ενέργειας των ανακλάσεων, όπως αυτός αποτυπώνεται στο γνωστό μας γράφημα RT 60.

Αναλογως του εν λόγω γραφήματος, επιλέγεις το ταργκετ κερβ που θα ακουστεί σωστά στο χώρο.

Όσο για τις αγαπημένες ευθείες στα γραφήματα απόκρισης, παρακαλώ ξεκολλήστε. Δεν έχουν νόημα οι ευθείες. Άλλα μετράνε, και βεβαίως οφείλουμε να γνωρίζουμε τι μπορεί να γίνει αντιληπτό από το αυτί και τι όχι. Οι Εξυπνάδες για όσα δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτά, είναι ανάλογες διαφορών καλωδίων και δυναμικού εύρους πηγής 120 με 140 ντεσιμπέλ. Κοτσάνες.


ΥΓ. Τώρα να με συγχωράτε αδέρφια μου αλήτες πουλούδια, μα την κουβέντα που κάνετε για τα γραφήματα απόκρισης στου Σίμου με γράφημα RT στου κουτρούλη το μάριτζ, την εγράφω στα καλοξυριζμένα μου μπαλάκια, αμέσως κατωθεν του πουλιού με το γάλα το γνωστό. Πρόκειται περί ανεκδότου. Σεφερλης.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.607
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top