8 ÷ 2(2 + 2)=;

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
Δηλαδή είναι ο, τι θα μας πει ένας προγραμματιστής;

Υπόψιν ένας τέτοιος, δηλαδή προγραμματιστής που έφτιαξε το σύστημα του taxis, μου έβγαλε τεκμήριο *διαβίωσης* (τωρινό), το στάνταρ του αγαμου των 3.000 ευρώ, για κάποιον πεθαμένο εδώ και 35 χρόνια.

Τόσο πανσοφοι περί τα πράγματα. Γιατί να σκεφτόμαστε εμείς λοιπόν εφόσον το λέει το εξελ.
 



TGD

Μηνύματα
10.048
Reaction score
9.905
Τώρα που κοιτάω τα γραπτά μου, βλέπω ότι έχω χρησιμοποιήσει:

Code:
 2           2 3
f   = GM / 4π L
 ps     s      ps
όπου βέβαια το / χωρίζει τον αριθμητή και τον παρονομαστή του κλάσματος.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.557
Reaction score
29.152
Αυτό ακριβώς λοιπόν απέτυχαν να διακρίνουν όσοι απάντησαν 1.
Την απουσία του /.
Η πρώτη πράξη πριν την παρένθεση και μετά η παρένθεση , χωρίς * εννοείται ότι πολλαπλασιάζονται.
Η απουσία / είναι ξεκάθαρη , και άρα γίνεται πολλαπλασιασμός.
 

Μηνύματα
294
Reaction score
288
Δηλαδή είναι ο, τι θα μας πει ένας προγραμματιστής;

Υπόψιν ένας τέτοιος, δηλαδή προγραμματιστής που έφτιαξε το σύστημα του taxis, μου έβγαλε τεκμήριο *διαβίωσης* (τωρινό), το στάνταρ του αγαμου των 3.000 ευρώ, για κάποιον πεθαμένο εδώ και 35 χρόνια.

Τόσο πανσοφοι περί τα πράγματα. Γιατί να σκεφτόμαστε εμείς λοιπόν εφόσον το λέει το εξελ.
Βασικά είναι μια απλή μαθηματική έκφραση που το excel (όπως με τις γλώσσες προγραμματισμού) οφείλει να ακολουθεί τους μαθηματικούς κανόνες. Ο "προγραμματιστής" που λες μπορεί να έφτιαξε λάθος το πρόγραμμα υπολογισμού γιατί έφτιαξε λάθος τον κώδικα και όχι γιατί οι μαθηματικές εκφράσεις βγάζουν λάθος αποτέλεσμα.

Αν και είχα την εντύπωση ότι κάνει 1 διότι θεώρησα ότι το 2(2+2) είναι μια ενότητα που πρέπει να υπολογιστεί ως ένα αποτέλεσμα τελικά είχα λάθος...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
Διάβασε το λήμμα της βικιπιντια που παρέθεσα. Καθαρά θέμα σημειογραφιας, για την οποία όπως φαίνεται δεν υπάρχει καθολικό κονσενσους. Όταν προσωπικότητες όπως ο Φεινμαν προεκριναν την προτεραιότητα του υπονοούμενου πολλαπλασιασμού, δεν νομίζω ότι οι δημιουργοί του εξελ είναι σε θέση να δημιουργήσουν κανόνα, εκτός εάν δεχθούμε ότι κανόνας είναι ο, τι θα πουν οι πολλοί.
Εκπλήσσομαι πάντως που δεν υπάρχει για το θέμα κάποιο σύνεδριο που να τυποποιει τη σημειογραφια. Ή υπάρχει;
 


Μηνύματα
13.998
Reaction score
11.681
Διάβασε το λήμμα της βικιπιντια που παρέθεσα. Καθαρά θέμα σημειογραφιας, για την οποία όπως φαίνεται δεν υπάρχει καθολικό κονσενσους. Όταν προσωπικότητες όπως ο Φεινμαν προεκριναν την προτεραιότητα του υπονοούμενου πολλαπλασιασμού, δεν νομίζω ότι οι δημιουργοί του εξελ είναι σε θέση να δημιουργήσουν κανόνα, εκτός εάν δεχθούμε ότι κανόνας είναι ο, τι θα πουν οι πολλοί.
Εκπλήσσομαι πάντως που δεν υπάρχει για το θέμα κάποιο σύνεδριο που να τυποποιει τη σημειογραφια. Ή υπάρχει;
Αυτά που έβαλα στη 2η σελίδα δε σε καλύπτουν, μάλλον.


Από το δημοτικό μάθαμε για τη σειρά των πράξεων η οποία ισχύει όπως την ξέρετε (δεν την επαναλαμβάνω) αλλά πολλοί ξεχνάτε τον κανόνα που λέει επίσης για "αριστερά προς τα δεξιά"

Για τους Αγγλομαθείς τα λέει πολύ ωραία εδώ:

Και συγκεκριμένα καταλήγει σε ένα σημείο (τα έντονα δικά μου):


Επειδή όμως, λέει, δεν είναι γενικά αποδεκτό αυτό:



συμπεριφέρεται στη διαίρεση σαν πολλαπλασιασμό με τον αντίστροφο αριθμό και καταλήγει σε κάτι εφαρμόσιμο καθολικά:



Τελικά, σε σοβαρά προβλήματα, μάλλον δε θα δείτε τέτοιες γραφές όπως το post #1, αλλά θα δείτε χρήση παρενθέσεων.
 

Μηνύματα
3.937
Reaction score
6.225
Τώρα που κοιτάω τα γραπτά μου, βλέπω ότι έχω χρησιμοποιήσει:

Code:
2           2 3
f   = GM / 4π L
ps     s      ps
όπου βέβαια το / χωρίζει τον αριθμητή και τον παρονομαστή του κλάσματος.
Το ÷ δεν χρησιμοποιείται σχεδόν πουθενά εκτός από τους υπολογιστές.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
Νομίζω το ίδιο λινκ παραθέτουμε, εγώ στάθηκα ποιοι είναι μεταξύ αυτών που θα έβγαζαν αποτέλεσμα "1", όταν λες ότι "μια είναι η απάντηση".
Όταν δεν είναι καν θέμα μαθηματικών αλλά σημειογραφιας.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
....και η επόμενη ερώτηση-παγίδα θα είναι, πότε έγινε η Οκτωβριανή Επανάσταση;

Οι μισοί θα απαντήσουν Οκτώβριο, οι άλλοι μισοί Νοέμβριο, και δεδομένο αποκλεισμένο μέλος θα απαντήσει ποια επανάσταση.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.188
Reaction score
17.943
Το ÷ δεν χρησιμοποιείται σχεδόν πουθενά εκτός από τους υπολογιστές.
Αν μπορέσεις να το γράψεις το ÷ χωρίς copy-paste, σου βγάζω το καπέλο :p :p
Θέλω να πω πως δε χρησιμοποιείται σε καμιά γλώσσα προγραμματισμού, δεν το έχει κανένα πληκτρολόγιο έτοιμο χωρίς να κάνεις περίεργους συνδυασμούς πλήκτρων και γενικά το έχουν ξεχάσει ...από γεννησιμιού τους (οι υπολογιστές).
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.591
Reaction score
11.570
Διακόπτω για λίγο τις... πασχαλινές διακοπές μου από το νήμα, διότι η κατάσταση γίνεται σουρεάλ!
Υπάρχουν αρκετοί που έχουν γράψει εδώ μέσα και γνωρίζω ότι είναι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών, ενώ υποπτεύομαι βάσιμα ότι υπάρχουν και κάποιοι φυσικομαθηματικοί. Σίγουρα όμως υπάρχουν πολλοί στα πρόθυρα να... σχίσουν τα πτυχία τους.
Δεν ξέρω πόσα εξάμηνα διδάσκονται τα μαθηματικά στη Νομική :p, ξέρω όμως πολύ καλά ότι από τα σχεδόν 50 μαθήματα του προγράμματος σπουδών των Μηχανολόγων Μηχανικών, σχεδόν το ένα τρίτο είναι κάποιο είδος μαθηματικών. Μαθηματικών βαριών κι ασήκωτων, από εκείνα που φτύνεις αίμα για να τα περάσεις, όχι σαν αυτά του συγκεκριμένου προβλήματος που συνιστούν το ανάλογο της αλφαβήτας για τα μαθηματικά και είναι επιπέδου Δημοτικού.

Επειδή μπήκε θέμα σημειογραφίας, καλό είναι να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα: τέθηκε ένα πρόβλημα στην Ελλάδα του 2021 κι ο μόνος λογικά αποδεκτός τρόπος να λυθεί, είναι με τους κανόνες της Ελλάδας του 2021 (οι οποίοι ταυτίζονται με κάτι πολύ ευρύτερο από την... άσχετη Microsoft). Δε θα λυθεί με τους κανόνες που -ίσως- ίσχυαν το 1821 στο Τιμπουκτού ή το 2221 στον Άλφα του Κενταύρου.
Ας δούμε λοιπόν τι ισχύει σήμερα για τη διδασκαλία του θέματος στα ελληνικά δημοτικά σχολεία, καθώς είπαμε ήδη ότι αυτό είναι το επίπεδο του προβλήματος. Κατεβάζουμε λοιπόν από το Φωτόδεντρο -το επίσημο αποθετήριο σχολικών βιβλίων του Υπουργείου Παιδείας- το αντίστοιχο βιβλίο της ΣΤ' τάξης. Στη σελίδα 25 αναγράφεται:

Στις αριθμητικές παραστάσεις, οι πράξεις γίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά με μια ορισμένη σειρά:
α) πρώτα πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις και
β) μετά προσθέσεις και αφαιρέσεις
Αν υπάρχουν παρενθέσεις, κάνουμε πρώτα τις πράξεις μέσα στις παρενθέσεις με την ίδια σειρά.

Παράδειγμα
15 : 3 * 5 + 3,5 = 5 * 5 + 3,5 = 25 + 3,5 = 28,5 (αφού η διαίρεση και ο πολλαπλασιασμός έχουν την ίδια προτεραιότητα, εκτελούμε τις πράξεις από αριστερά προς τα δεξιά και μετά την πρόσθεση)


Ούτε παραγγελία να είχαμε αυτό το 15 : 3 * 5 = 25 ώστε να λύσουμε -επιτέλους- την απορία πόσο κάνει 8 : 2 * 4 !

Ελπίζω να σας διαφώτισα. :biggrin:
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
Επειδή μπήκε θέμα σημειογραφίας, καλό είναι να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα: τέθηκε ένα πρόβλημα στην Ελλάδα του 2021 κι ο μόνος λογικά αποδεκτός τρόπος να λυθεί, είναι με τους κανόνες της Ελλάδας του 2021

είχα την εντύπωση πως τα μαθηματικά, αντίθετα με τα νομικά, είναι παγκόσμια γλώσσα.

Αλλά, επηρεασμένος από τα νομικά, μια και μιλάς για κανόνες, και μάλιστα κανόνες που ισχύουν σήμερα, θα αποτολμήσω να θέσω την ερώτηση, πότε ακριβώς θεσπίστηκαν αυτοί οι νέοι κανόνες. Και από ποιον.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.591
Reaction score
11.570
είχα την εντύπωση πως τα μαθηματικά, αντίθετα με τα νομικά, είναι παγκόσμια γλώσσα.

Αλλά, επηρεασμένος από τα νομικά, μια και μιλάς για κανόνες, και μάλιστα κανόνες που ισχύουν σήμερα, θα αποτολμήσω να θέσω την ερώτηση, πότε ακριβώς θεσπίστηκαν αυτοί οι νέοι κανόνες. Και από ποιον.
Αυτό είναι κάτι που δε με αφορά. Αυτό που μπορώ να σου πω, είναι ότι αυτούς τους ίδιους κανόνες γνωρίζω όσα χρόνια χρησιμοποιώ τα μαθηματικά. Ότι άλλο έχει παρατεθεί εδώ ως προϊόν γκουγκλαρίσματος, μου είναι καινοφανές.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
Μα να όμως που πχ ο Φάινμαν αντιλαμβανόταν αλλιώς από εσένα την προτεραιότητα του υπονοούμενου πολλαπλασιασμού, και όχι πριν 2 αιώνες ή 5 έτη φωτός μακριά. Και όχι μόνο ο Φάινμαν, αλλά και οι κανόνες του Physical Review. Είτε οι δύο πλευρές του Ατλαντικού δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε κάτι τόσο απλό όσο η σημειογραφία είτε τελικώς τα μαθηματικά δεν είναι η παγκόσμια γλώσσα που νόμιζα, τουλάχιστον όχι κατά το σκέλος της γραφής της.
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.455
Καιρός να περάσουμε σε πιο σύνθετα προβλήματα, όπως το πόσες φορές έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.908
Reaction score
38.872
Καιρός να περάσουμε σε πιο σύνθετα προβλήματα, όπως το πόσες φορές έχει προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ...

κάθε χρόνο τα ίδια είναι, κάθε χρόνο το βλέπω σαν να το βλέπω πρώτη φορά
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.310
Μηνύματα
3.008.337
Members
38.447
Νεότερο μέλος
Gian
Top