Γιατί το πικάπ μου αρέσει πιο πολύ από τις υπόλοιπες πηγές μου?

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Κακώς αρπάζετε. Με την ευκαιρία της ανάρτησης του @costas EAR για το 8351 έγραψα την άποψη σας για την εν λόγο εταιρεία (παίζει ήχους, όχι μουσική), για να τον "τσιγκλίσω" να σχολιάσει αλλά και πάλι δε τσίμπησε. Απλά γέλασε. Αυτά.

Προσωπικά η Genelec είναι η πρώτη μου επιλογή όταν έρθει η ώρα. Υπάρχουμε και εμείς που δεν αγοράζουμε κάθε τρεις και λίγο για να δούμε πως παίζει και δρόμο για να έρθει το επόμενο. Αγοράζουμε για 20 χρόνια.
Γιατί να αρπαχτώ?
Απλά απάντησα πάνω στην αιχμή του σχολίου, σαν πνευματικός πατέρας της αναφερόμενης ρήσης.
Δεν έχω κανένα θέμα -όχι μόνο με σένα- με κάποιον που το χρησιμοποιεί "χιουμοριστικά" ας πούμε, μπορεί να γράφει μάλιστα "....σύμφωνα με τα λεγόμενα του geomiat ", no problem!!:drinks:
Όσον αφορά το 3 και λίγο, τα Γκριμ τάχω από το 2014 και βέβαια ποτέ δεν έχω προτρέψει κανέναν "πούλα ότι έχεις και πάρε το τάδε"...μπηχτή ήταν για τον Κώστα και λοιπούς, με τους οποίους επίσης δεν έχω κανένα θέμα γιατί ξέρω ότι το κάνουν για να βοηθήσουν, σύμφωνα με όσα γνωρίζουν και πιστεύουν.
Νο χαρντ φιλιγκς αγαπητέ Alexis!!:drinks:
 

Μηνύματα
205
Reaction score
271
Κυριε Κωστα: λαμβανω την τιμη να παρουσιαστω και να αναφερω, πρωτα απ ολα σεβασμος στους ανωτερους:hi:
Το πικ απ το δικο μου τουλαχιστον, πεζ καλυτερα απο ολα αυλα και υλικα τι να κανουμε τωρα:p
Τα SACD LINING STEREO , κλπ κλπ, τα βινυλια πεζνε καλυτερα απ τα SACD;)
Για ΤΙΝΤΑΛ ,κλπ, δεν το συζηταω μακραν τα βινυλια πεζνε καλυτερα στο δε σωμα χανουν απ τα αποδυτηρια;):dance2:
Ωστοσω: δεν θα προτεινα σε κανενα σημερης να αγοραση πικ απ και δισκους;)
Γιατι τα νεα βινυλια δεν εχουν καμια σχεση με αυτα που εχουμε εμεις οι παλιοι:gamer: στο αθλημα
Τα νεα βινυλια ειναι ψηφιακα γραμμενα και επεξεργασμενα με ολα τα κοαλα μεσα:p
Μια ηχομπαρα που ειπες ειναι οτι καλυτερο μεχρι 1000 ευρα, ισως ειναι και πολλα;)
Μετα τιμης :drinks:
Μακριά από και καινούριες εκδόσεις οι πιο πολλές είναι άστα λίγες εξαιρέσεις.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ρε παιδιά ωραία όλα αυτά τα τεχνικά, και κανείς δεν αμφισβητεί τις γνώσεις σας, και κανείς δεν αμβισβητεί την εξέλιξη.
Λέτε για στάθμες αναφοράς, παραμορφώσεις κτλ κτλ - έχετε καταλάβει ότι σε πραγματικές συνθήκες το 90% αυτά τα ακούει βερεσέ?
Που ζείτε ? Έχετε μονοκατοικίες όλοι και αποστάσεις από τους γείτονες? Έχετε άλλα άτομα στο σπίτι που μπορεί να κάνουν άλλη δουλειά ή να θέλουν ησυχία ας πούμε? ή έχετε σπίτια >150 τμ?
Ακούτε μουσική σε studio? Είστε μηχανικοί ήχου, ηχολήπτες? Είναι η δουλειά σας?
Αν ναι, δεκτόν, πάω πάσο.
ΟΙ εντάσεις λοιπόν που ακούμε (η συντριπτική πλειοψηφία) είναι χαμηλές προς μέσες και σαφώς χαμηλότερες από αυτές που θα έρθει η "ακουστή" παραμόρφωση.
Οι χώροι που ακούμε μουσική είναι ως επί το πλείστον μικροί προς μεσαίοι, τι εντάσεις? Μπουκώνει και ο χωρος και τα αυτιά μας..
Αναφέρεστε συνέχεια σε "ακροάσεις" - δλδ κάθομαι, προσέχω, αναλύω, και τρώγομαι όλη την ώρα με τις λεπτομέρειες και να αλλάζω και να αλλάζω και να διαβάζω και φαύλος κύκλος ατελείωτος -
ΔΛΔ το ΑΚΟΥΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ! δεν υπάρχει? Εφόσον με ευχαριστεί βέβαια!

Προσωπικά μετά από 35 χρόνια συνεχούς ενασχόλησης ΠΡΩΤΗ φορά έχω λαμπάτο στο χώρο μου και στις εντάσεις που επιτρέπουν οι συνθήκες ο χώρος μου και τα αυτιά μου, (χαμηλές προς μέσες) λέω με βεβαιότητα ότι είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει με βάση την ευχαρίστηση που μου προσφέρει - αυτό έχει σημασία και για μένα και για τους περισσότερους, καταλάβετέ το , το κριτήριο είναι η ευχαρίστηση που σου προσφέρει αυτό που ακούς.
Και ας λέτε ότι είναι για τα σκουπίδια.
Το ίδιο και με το πικάπ!
Το ίδιο περί "jitter" που κάνει "κακό" στα cd, ε και? ¨Ακουσε" κανείς jitter? Το micromega stage 6 απαρχαιωμένο φορτωμένο με μπόλικο jitter , είναι ΜΑΚΡΑΝ ότι καλύτερο έχω ακούζει σε ψηφιακό γενικώς - δλδ ούτε καν close που λέμε!

Και επίσης πρέπει να καταλάβετε ότι το θέμα σε αυτό το νήμα, δεν έχει να κάνει με τεχνικές αναλύσεις...
Είναι να...αναπηδιέται κάποιος από παράθυρα...Ο καλός μας escape αγόρασε ολιγόβατο λαμπάτο και ΄΄είδε το φως το αληθινόν΄΄,τη στιγμή που αρκετοί παίζαμε συστηματικά με λαμπάτους κάθε δημοφιλούς τοπολογίας - push pull,SET,OTL - προτού καν να μαθαίναμε τι είναι το RT και οι στάθμες αναφοράς...

Έστω και αν διαθέτουμε μονοκατοικία κι ελευθερία κινήσεων,οι στοιχειώδεις απαιτήσεις δεν σημαίνουν πραγματικά δυνατές ή ενοχλητικές μέσες (συνεχόμενες) στάθμες κατά τις ακροάσεις.Είναι οι στιγμιαίες κορυφώσεις που δημιουργούν την ανάγκη για απαραμόρφωτη παροχή ενέργειας σε υψηλές στάθμες και αυτές αντιστοιχούν σε συνηθισμένες συνεχόμενες στάθμες ακρόασης.Όποιος αρνείται ν'αναγνωρίσει αυτό το δεδομένο ύστερα από τόσες επαναλήψεις με αναλυτικές εξηγήσεις σε κάθε ευκαιρία όλα αυτά τα χρόνια,εξαπατά είτε εαυτόν είτε και τους άλλους.

Από τη στιγμή δε που ο τίτλος του νήματος αιτείται το ΄΄γιατί΄΄ καμία τεχνική ανάλυση δεν είναι εκτός θέματος.
Αντιθέτως μένει εκτός οποιαδήποτε άρνηση ή υποβάθμιση αυτής.

Γιατί να αρπαχτώ?
Απλά απάντησα πάνω στην αιχμή του σχολίου, σαν πνευματικός πατέρας της αναφερόμενης ρήσης.
Δεν έχω κανένα θέμα -όχι μόνο με σένα- με κάποιον που το χρησιμοποιεί "χιουμοριστικά" ας πούμε, μπορεί να γράφει μάλιστα "....σύμφωνα με τα λεγόμενα του geomiat ", no problem!!:drinks:
Όσον αφορά το 3 και λίγο, τα Γκριμ τάχω από το 2014 και βέβαια ποτέ δεν έχω προτρέψει κανέναν "πούλα ότι έχεις και πάρε το τάδε"...μπηχτή ήταν για τον Κώστα και λοιπούς, με τους οποίους επίσης δεν έχω κανένα θέμα γιατί ξέρω ότι το κάνουν για να βοηθήσουν, σύμφωνα με όσα γνωρίζουν και πιστεύουν.
Νο χαρντ φιλιγκς αγαπητέ Alexis!!:drinks:
Προσοχή μόνο,καθότι εκτός από ήχους που μπορεί να παίζονται στα δάχτυλα,υπάρχουν και...πρωκτοδάκτυλα. :sneaky:
 
Last edited:

Μηνύματα
205
Reaction score
271
.....αυτά πάνε μαζί ,
μα πρέπει να ωριμάσεις ηλικιακά .....δεν είναι γιά νεολαίους .
θέλει δε παρεάκι , από αργόσχολους και φιλοσοφημένους που δεν φορούν ρολόι στο χέρι τους και δεν ρωτούν ποτέ " τι ώρα είναι ; " ή " τι είπαν στις ειδήσεις ; " .
:drinks:
-
View attachment 212729
-
View attachment 212732
-
View attachment 212734
-
View attachment 212735

-
Πω!! Με φτιάξες τώρα!!!
 

Μηνύματα
175
Reaction score
146
...και τελειωνω το συλλογισμο μου για να φυγει κι απο μεσα μου. Οποιος λοιπον διαθετει, ας πουμε 1000 βινυλια, ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ αν ειναι ειλικρινης βεβαια, πως απ' τα 1000 κομματια απολαμβανει γυρω στα 30-40 που τα ακουει καθημερινα διοτι παιζουν αξιοπρεπως. Τα υπολοιπα 970 τα ακουει μια φορα το χρονο-την μια πλευρα μόνο- γιατι δεν παιζουν καθολου. Παραδεχτειτε το, δεν ειναι κακο και μην κοροειδευετε τον εαυτο σας. Σε ολους τους βινυλιακηδες συμβαινει αυτο(κ σε μενα φυσικα), Διοτι οπως εχω ξαναπει, τα πικαπ και τα συνοδα παιζουν οπως εχουν κατασκευαστει να παιζουν. Ολες τις παθογενειες τις εχουν οι ιδιοι οι δισκοι που ειναι για τα σκουπιδια και ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

PS Στα 500 cd που ειχα, επαιζαν μια χαρα τα 495...
Καντε μια αυτοκριτικούλα, καλο θα σας κανει.
Έχω γύρω στα 1000 βινύλια (κυρίως metal) αλλά και "διάφορα" - και παλιά και νέα - δεν παίζει αυτό που λες, όλα τα απολαμβάνω το ίδιο. Εξαρτάται μόνο από το τι θέλω να ακούσω.. Και όσα άτομα ξέρω επίσης - ΚΑΝΕΝΑΣ δεν έχει διαχωρίσει ένα μικρό ποσοστό που βάζει και ακούει καθημερινά.
Εκτός αν εννοείς ότι είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση, με πολλά scratches, clicks and pops, ή "speedbumps" ή ξέρω γω τι άλλο που τα κάνει unplayable.
Σε αυτήν την περίπτωση, το ξανααγοράζουμε αν μας αρέσει - δεν το αφήνουμε εκεί και το ξεχνάμε ίσα ίσα να πιάνει χώρο.
Δεν κοροιδεύουμε κανέναν ούτε τον εαυτό μας ούτε τους άλλους, και γνωρίζουμε και τους περιορισμούς και τα μειονεκτήματα.

Επίσης @costas EAR και λοιποί "τεχνοκράτες" , όσο δίκιο και γνώσεις και να έχετε, είναι τουλάχιστον "άκομψο" να λέτε σκουπίδια ότι μπορεί να αρέσει σε άλλους - ότι και να είναι αυτό, γενικώς ως συμπεριφορά και ας έχετε και δίκιο!
 


Μηνύματα
175
Reaction score
146
Είναι να...αναπηδιέται κάποιος από παράθυρα...Ο καλός μας escape αγόρασε ολιγόβατο λαμπάτο και ΄΄είδε το φως το αληθινόν΄΄,τη στιγμή που αρκετοί παίζαμε συστηματικά με λαμπάτους κάθε δημοφιλούς τοπολογίας - push pull,SET,OTL - προτού καν να μαθαίναμε τι είναι το RT και οι στάθμες αναφοράς...
ΠΩΠΩ! Αλήθεια? το κάνατε αρκετοί πριν από εμένα? ΨΑΡΩΣΑ!
Και τι έχει να κάνει αυτό με την ακουστική ευχαρίστηση που μου προσφέρει?
(Μετά από 35 χρόνια που ακούω από transistorάτους?)
ωχ ωχ;) με τα 4 εστω λαμπατα βατ ακουτε αυτη την ........ μουσικη;
Και να φανταστείς σπάνια πάει πάνω από τη "μέση" το ποτενσιόμετρο.
Δεν νιώθω να λείπει τίποτα.
Κρατάω και τον Yamaha βέβαια, επειδή είναι πιο "σκοτεινός" και πιο άγριος.. για τα πιο σκοτεινά και βαρβάτα ακούσματα..
Ποικιλία λέμε
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.665
Reaction score
28.004
Η συντριπτική πλειοψηφία των masters βγαίνει για digital reproduction. Είτε αυτό είναι CD, DVD, SACD, DVDA, αρχείο ή streaming. Στο δε streaming η κάθε πλατφόρμα έχει δικά της πρωτόκολλα εισαγωγής μουσικής στους servers. Έχουν πχ διαφορετικά max db. Το master που θα βγει θα πρέπει να μπορεί να "ματσάρει κάπως" με όλα τα πρωτόκολλα χωρίς να πρέπει να γίνει ένα Master για κάθε πλατφόρμα καθώς αυτό είναι ανέφικτο οικονομικά.
Επόμενο πρόβλημα είναι το normalisation, όπως εξηγεί στο slide του και ο Bob Katz. Υπάρχουν πλατφόρμες που κάνουν normalisation ανά track και άλλες που κάνουν ανά album. Άλλο πρόβλημα αυτό που πρέπει να διορθωθεί, και αυτό προσπαθεί να κάνει τώρα ο ίδιος. Οι πλατφόρμες δείχνουν να ακούνε, για να δούμε.

Screenshot_20210516_172418.jpg


Αν υπάρχουν masters για βινύλια αυτά είναι ελάχιστα με τάση προς εξαφάνιση. Το ότι πουλάει το βινύλιο δεν έχει καμία σημασία. Διαφορετικά πράγματα.

Αλλά και πάλι το ψηφιακό μετά και από όλα αυτά τα προβλήματα που ψάχνουν λύσεις, είναι καλύτερο. Δεν το λέμε εμείς αλλά τα δεδομένα. Δεν θα ξεχάσω Master class γνωστού μαστερά στην Αμερική που έλεγε πως με την έλευση του CD "σχεδόν" έπρεπε να μάθουμε Mastering από την αρχή γιατί επιτέλους δεν έπρεπε να συμπιέσουμε.

Το τι αρέσει στον καθένα είναι σεβαστό, και άσχετο με τα δεδομένα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
ΠΩΠΩ! Αλήθεια? το κάνατε αρκετοί πριν από εμένα? ΨΑΡΩΣΑ!
Και τι έχει να κάνει αυτό με την ακουστική ευχαρίστηση που μου προσφέρει?
(Μετά από 35 χρόνια που ακούω από transistorάτους?)
Αποκλείεται να ψάρωσες περισσότερο από τον...υποφαινόμενο στη θέα 4 ολόκληρων λυχνιακών Watt - έστω και υπό άγνωστα ποσοστά παραμόρφωσης.

Η ουσία είναι ότι θίγονται τα μειονεκτήματα και οι περιορισμοί των λυχνιακών υλοποιήσεων από χρήστες που τους έχουν βιώσει από την καλή και από την ανάποδη.Άσε δε που όλο και κάποιο προσιτό τεμάχιο - λ.χ. μονοτελικούς από Τσακιρίδη - μπορεί να έχουμε ακόμα παρακαταθήκη.
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.108
Reaction score
20.600
Μιας και βρήκα χρόνο αυτό το απομεσήμερο, θέλω να σας υπενθυμίσω κάποια πράγματα. Μπορεί να σας αρέσουν, μπορεί να μη σας αρέσουν, μπορεί να σας ξεβολεύουν, δεν ξέρω. Αλλά δεν είναι άποψή μου, είναι η πραγματικότητα. Βέβαια, κάποιοι άνθρωποι που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο, όχι πλήρως, αλλά σε κάποιο βάθος έστω, και ειδικά αν είναι διακατέχονται από ισχυρό εγωισμό, τους είναι πολύ εύκολο να βαφτίζουν τα πάντα απόψεις. Ας είναι κι έτσι, δεν με αφορά αυτό, στο κάτω της γραφής, δικό τους χάσιμο είναι.

Λοιπόν, κατ' αρχάς, όσον αφορά τη διαφορική τοπολογία στο audio, αυτό που κοινώς ονομάζουμε balanced. Στο balanced σήμα δεν υπάρχουν ημιπερίοδοι, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στο balanced. Τα δύο σήματα, hot και cold όπως έχει επικρατήσει να ονομάζονται συμβατικά, είναι πλήρεις περίοδοι, η μια σε αντίθετη φάση από την άλλη. Το ίδιο συμβαίνει παντού, όπου υπάρχει διαφορική τοπολογία, το ίδιο συμβαίνει στη σηματοδότητη του διαύλου PCIexpress, του SATA, του SAS και του LVD Scsi, του HDMI και του Displayport, του Ethernet, του USB, καθώς επίσης και του Firewire και του Thunderbolt. Γενικά, παντού όπου χρειάζεται απόρριψη του βορύβου και ακρίβεια, σε εξυπηρετήσιμο κόστος. Επομένως, η ίδια τοπολογία χρησιμοποιείται και στο audio, όχι μόνο σε κάποιες hi-fi balanced συσκευές, τις οποίες οι φανατικοί (και συνήθως ανύποπτοι) οπαδοί της λάμπας και του λεγομένου high end αποστρέφονται μετά βδελυγμίας, αλλά κυρίως και αποκλειστικά στο επαγγελματικό audio - και ειδικώτερα σας προσφέρω ως επιχείρημα τις ηχογραφήσεις.

Όχι χθες, όχι πέρυσι, εδώ και πολλές δεκαετίες, όλα ανεξαιρέτως τα μικρόφωνα που χρησιμοποιούνται σε όλες ανεξαιρέτως τις ηχογραφήσεις, είναι συνδεδεμένα με τον προενισχυτή τους με σύνδεση balanced. Ναι, και τα μικρόφωνα που χρησιμοποιήθηκαν στις ηχογραφήσεις που όλοι σας εξυμνείτε ως τις καλύτερες όλων των εποχών και δεν χορταίνετε να ακούτε. Επομένως, μην δίνετε σημασία σε διαδόσεις, ότι στη balanced σύνδεση "χάνεται πληροφορία επειδή μπερδεύονται οι ημιπερίοδοι", αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη γραφικότητα σας πλασάρουν. Το balanced είναι η καλύτερη σύνδεση. Τελεία. Δεν απαντάται συχνά στο hi-fi διότι οι εμπορικές επιλογές των κατασκευαστών κλίνουν προς αυτό που θέλει ο πελάτης. Χρήμα φέρνουν οι πωλήσεις, όχι η φήμη. Το χρήμα το έχουν οι πελάτες, εσείς δηλαδή, κι εφ' όσον προτιμάτε τις single ended συνδέσεις, τέτοιες σας πουλάνε. Θα μπορούσαμε να το πούμε φαύλο κύκλο, ενώ, αληθώς, ένας σημαντικός παράγων είναι και το κόστος.

Δηλαδή, εντάξει, φανταστείτε τον τυπικό λάτρη του βινυλίου, να παραλάβει το νέο του καλολουστραρισμένο κι αστραφτερό πικάπ, και κοιτάζοντας το πίσω μέρος να ανακαλύψει μόνον υποδοχές XLR και όχι τα αστραφτερά, χρυσαφιά -έχει κι αυτό τη σημασία του- RCA. Μονομιάς θα ξενερώσει ο άνθρωπος, έτσι που του έχουν γανώσει το κεφάλι οι ρηβιούερς και οι εμποράδες. Άρα;

Προχωρώντας, ένα δεύτερο θέμα που ανέκυψε σ' αυτό το νήμα είναι η σύγκριση βινυλίου με CD. Και υποψιάζομαι ότι είναι πολλοί οι ανύποπτοι, που θα αναρωτηθούν, γιατί, δεν είναι βάσιμη αυτή η σύγκριση; Όχι δεν είναι βάσιμη. Για γέλια είναι. Είναι για γέλια, να συγκρίνετε δύο ανόμοια πράγματα, τόσον ανόμοια, που ακόμη κι ένας ηλίθιος μπορεί να τα ξεχωρίσει.

Πρώτ' απ' όλα ο θόρυβος επιφανείας. Ο μεγαλύτερος, ο απροκάλυπτα μαρτυριάρης. Δηλαδή, συγγνώμη, τί περιμένετε ήθελα νά 'ξερα! Ότι θα ακούσετε το μεν κομμάτι από βινύλιο μαζί με το χαρακτηριστικό χρι-χρι και μετά το ίδιο κομμάτι από ένα CD χωρίς τον παραμικρό θόρυβο, και δεν θα καταλάβετε ποιο είναι ποιο;

Αλλά και πέραν του θορύβου, είναι για γέλια να συγκρίνετε αυτά τα δύο πράγματα, αφ' ης στιγμής είναι από κατασκευής διαφορετικά. Έχουν διαφορετικό μάστεριν, διαφορετική παραγωγή κατά περίπτωσιν, διαφορετική ισοστάθμιση πάλι κατά περίπτωσιν. Και οι διαφοροποιήσεις σ' αυτούς τους παράγοντες συνεπάγονται πλήρως ανιχνεύσιμες διαφορές στον ήχο. Το έχουμε πει, το έχουμε γράψει τόσες φορές. Το βινύλιο και το CD είναι τελείως διαφορετικά πράγματα, και φυσικά διαφοροποιούνται στον ήχο.

Υπάρχουν εξαιρέσεις; Βεβαίως, αλλά και πάλι υπό συνθήκη. Μια εξαίρεση που έχω υπ όψιν, και την έχω και σε κάποιο ράφι, είναι το Still Harry after all these years. Πολύ ειδική περίπτωση, περιορισμένης κυκλοφορίας, από έναν μηχανικό με γνώσεις, που ήξερε τί έκανε και γιατί το έκανε- και του οποίου οι επιλογές μπορεί να μην άρεσαν σε άλλους μηχανικούς, για να μην αναφερθούμε στους καλλιτέχνες. Η έκδοση αυτού του CD -να μην πω πανομοιότυπη- είναι δραματικά κοντά στο βινύλιο, αλλά και πάλι, μόνον αν το βινύλιο είναι σε καλή κατάσταση, και δεν έχει παρουσιάσει απώλεια υψηλών λόγω χρήσης, και πάλι υπό την προϋπόθεση πως η κεφαλή του πικάπ πληροί τις απαραίτητες τεχνικές προϋποθέσεις.

Μια εξ αυτών των προϋποθέσεων είναι να έχει η κεφαλή ακίδα άλλου είδους, και όχι σφαιρική. Αν έχει σφαιρική ακίδα (ή κωνική, όπως αυτή αποκαλείται κατά περίπτωση), δεν υπάρχει λόγος συζήτησης, το πικάπ απορρίπτεται στο σύνολό του μόνον και μόνο γι' αυτόν το λόγο, κι ας κοστίζει ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ. Το έχω εξηγήσει γιατί. Επίσης, ένας ικανός λόγος απόρριψης είναι η κίνηση με τροχαλία. Μην το παλεύετε μέσα στο μυαλό σας κακό στην τσέπη και τον ήχο σας κάνετε.

Ένας άλλος λόγος ακουστικής διαφοροποίησης είναι η μηχανική αναισθησία του πικάπ ως συνόλου, όσον αφορά εξωγενείς διεγέρσεις. Αν το πικάπ υποφέρει από ακουστική ανάδραση, είναι επόμενο να παρουσιάζονται συνιστώσες στη μεσοχαμηλή περιοχή, και είναι αυτές που γενικώς αρέσουν, όχι διότι κάνουν τον ήχο σωστό, αλλά εντυπωσιακό. Τέτοιες συνιστώσες μπορεί να υπεισέρχονται και λόγω ταλάντωσης της κεφαλής, επειδή η σκληρότητα της ανάρτησης της βελόνας δεν ταιριάζει με το φορτίο που αυτή φέρει. Πιο συγκεκριμένα, αυτό συμβαίνει στην περίπτωση που η ανάρτηση της βελόνας είναι πιο μαλακή απ' όσον επιβάλλει η ενεργός μάζα του φορτίου της. Το ίδιο επίσης συμβαίνει στις περιπτώσεις που το βάρος ανάγνωσης είναι αυξημένο. Θέλετε κι άλλους λόγους;

Ένας άλλος λόγος είναι το μέγεθος των ηχείων με τα οποία άκουγε ο παραγωγός, ο μαστεράς, ακόμη και ο μηχανικός κοπής. Μικρά ηχεία σημαίνει φτωχά μπάσα, πράγμα που αυτόματα εξωθεί το χέρι στο κέρδος των μεσοχαμηλών και χαμηλών, και αυτοί οι τρεις που σας ανέφερα πιο πάνω, έχουν άμεση πρόσβαση στο balance του τελικού ήχου.

Θέλω να πω δηλαδή, ότι μπορεί μια επιμελημένη παραγωγή CD να έχει σωστό ήχο, ενώ η τεχνολογία αυτού του μέσου είναι πολύ ανθεκτική σε σφάλματα, αλλά πολλοί άνθρωποι αρέσκονται στο σφάλματα που έχει το balance του ήχου στο πικάπ, επειδή ακτιβώς αυτά κάνουν τον ήχο εντυπωσιακό. Αυτό είναι όλο. Και σ' αυτό το σημείο, μπορούμε να εξαιρέσουμε γενικά τις παραγωγές κλασικής μουσικής, καθώς εκεί το υλικό είναι πολύ απαιτητικό, οπότε αντίστοιχης επιμελείας είναι και οι παραγωγές, είτε οι αναλογικές του παρελθόντος, είτε οι σύγχρονες.

Τελικά, αν θέλετε να συγκρίνετε τον ήχο του βινυλίου με αυτόν του CD, ο μόνος τρόπος είναι να ηχογραφήσετε ένα βινύλιο και να το γράψετε σε CD. Αν αυτό γίνει σωστά, χωρίς σφάλματα και μεροληψίες, τα δύο αντίτυπα θα είναι ταυτόσημα διά της ακοής. Μπορεί να έχετε αντίρρηση σ' αυτό, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Την οποία βεβαίως έχετε το δικαίωμα να αγνοείτε, αν δεν σας αρέσει, δεν σας συμφέρει ή σας ξεβολεύει. Οκ...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...

Θέλω να πω δηλαδή, ότι μπορεί μια επιμελημένη παραγωγή CD να έχει σωστό ήχο, ενώ η τεχνολογία αυτού του μέσου είναι πολύ ανθεκτική σε σφάλματα, αλλά πολλοί άνθρωποι αρέσκονται στο σφάλματα που έχει το balance του ήχου στο πικάπ, επειδή ακτιβώς αυτά κάνουν τον ήχο εντυπωσιακό. Αυτό είναι όλο. Και σ' αυτό το σημείο, μπορούμε να εξαιρέσουμε γενικά τις παραγωγές κλασικής μουσικής, καθώς εκεί το υλικό είναι πολύ απαιτητικό, οπότε αντίστοιχης επιμελείας είναι και οι παραγωγές, είτε οι αναλογικές του παρελθόντος, είτε οι σύγχρονες.

Τελικά, αν θέλετε να συγκρίνετε τον ήχο του βινυλίου με αυτόν του CD, ο μόνος τρόπος είναι να ηχογραφήσετε ένα βινύλιο και να το γράψετε σε CD. Αν αυτό γίνει σωστά, χωρίς σφάλματα και μεροληψίες, τα δύο αντίτυπα θα είναι ταυτόσημα διά της ακοής. Μπορεί να έχετε αντίρρηση σ' αυτό, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Την οποία βεβαίως έχετε το δικαίωμα να αγνοείτε, αν δεν σας αρέσει, δεν σας συμφέρει ή σας ξεβολεύει. Οκ...
Καραlike δια την ανάλυση...Μια διευκρίνηση μόνο,οι διαφορικές οδοί σήματος στην αυθεντική balanced τοπολογία βρίσκονται σε αντίθετη μεταξύ των πολικότητα,με την όλη υλοποίηση να απαιτεί διπλάσιο πλήθος πανομοιότυπων εξαρτημάτων,εξ ου και οι σχεδιαστικοί ΄΄δισταγμοί΄΄ για την υιοθέτηση αυτής..Να μη συγχέεται επίσης με ψευδο-balanced διασυνδέσεις συσκευών,υλοποιημένες τοποθετώντας σκέτες αντιστάσεις στις υποδοχές εισόδου-εξόδου.Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι σε αρκετές κεφαλές κινητού πηνίου με χαμηλή έξοδο συνιστάται και step-up μετασχηματιστής για την ενίσχυση σήματος πριν το ενεργό φωνογραφικό στάδιο,οπότε κι εδώ ευνοείται η παροχή οδού με διαφορική τοπολογία. Τα δε πλεονεκτήματα εισπράττονται πλήρως εφόσον ολόκληρη η διαδρομή σήματος μέχρι την εκπομπή από τις ηχειακές μονάδες θα έμενε σε αυθεντική διαφορική τοπολογία.

Επίσης προσοχή κατά την αναφορά στην τονική ισορροπία του ήχου ως...balance,να μην έλθουν σε σύγχυση κάποιες γνωστές και μη εξαιρετέες προσωπικότητες - όπως έκαναν με το push-pull και το balanced. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.003
Reaction score
3.833
Μιας και βρήκα χρόνο αυτό το απομεσήμερο, θέλω να σας υπενθυμίσω κάποια πράγματα. Μπορεί να
.....................................
Τελικά, αν θέλετε να συγκρίνετε τον ήχο του βινυλίου με αυτόν του CD, ο μόνος τρόπος είναι να ηχογραφήσετε ένα βινύλιο και να το γράψετε σε CD. Αν αυτό γίνει σωστά, χωρίς σφάλματα και μεροληψίες, τα δύο αντίτυπα θα είναι ταυτόσημα διά της ακοής. Μπορεί να έχετε αντίρρηση σ' αυτό, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Την οποία βεβαίως έχετε το δικαίωμα να αγνοείτε, αν δεν σας αρέσει, δεν σας συμφέρει ή σας ξεβολεύει. Οκ...
A bravo re palikαri!!!
YΓ. Το ξέρω ότι βαριέσαι, αλλά που και πού, γράφε κάνα τέτοιο!!! :drinks: :hi:
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Και σ' αυτό το σημείο, μπορούμε να εξαιρέσουμε γενικά τις παραγωγές κλασικής μουσικής, καθώς εκεί το υλικό είναι πολύ απαιτητικό, οπότε αντίστοιχης επιμελείας είναι και οι παραγωγές, είτε οι αναλογικές του παρελθόντος, είτε οι σύγχρονες.
:hi: :drinks:
Λοιπόν, κατ' αρχάς, όσον αφορά τη διαφορική τοπολογία στο audio, αυτό που κοινώς ονομάζουμε balanced. Στο balanced σήμα δεν υπάρχουν ημιπερίοδοι, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στο balanced. Τα δύο σήματα, hot και cold όπως έχει επικρατήσει να ονομάζονται συμβατικά, είναι πλήρεις περίοδοι, η μια σε αντίθετη φάση από την άλλη. Το ίδιο συμβαίνει παντού, όπου υπάρχει διαφορική τοπολογία, το ίδιο συμβαίνει στη σηματοδότητη του διαύλου PCIexpress, του SATA, του SAS και του LVD Scsi, του HDMI και του Displayport, του Ethernet, του USB, καθώς επίσης και του Firewire και του Thunderbolt. Γενικά, παντού όπου χρειάζεται απόρριψη του βορύβου και ακρίβεια, σε εξυπηρετήσιμο κόστος. Επομένως, η ίδια τοπολογία χρησιμοποιείται και στο audio, όχι μόνο σε κάποιες hi-fi balanced συσκευές, τις οποίες οι φανατικοί (και συνήθως ανύποπτοι) οπαδοί της λάμπας και του λεγομένου high end αποστρέφονται μετά βδελυγμίας, αλλά κυρίως και αποκλειστικά στο επαγγελματικό audio - και ειδικώτερα σας προσφέρω ως επιχείρημα τις ηχογραφήσεις.
:hi::drinks:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.379
Reaction score
125.484
Στο balanced σήμα δεν υπάρχουν ημιπερίοδοι, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στο balanced. Τα δύο σήματα, hot και cold όπως έχει επικρατήσει να ονομάζονται συμβατικά, είναι πλήρεις περίοδοι, η μια σε αντίθετη φάση από την άλλη.
Προφανώς..

Και το κάθε σήμα, είτε το χοτ είτε το κολντ, είναι πλήρες σήμα, του δίνεις παρέα μια γη κι έχεις έτοιμο το rca, απλώς θα είναι με ανάποδη φάση μεταξύ τους, οπότε συνδέεις ένα ηχείο ανάποδα κι είσαι κούκλος. Αυτός είναι ένας απλός τρόπος διενισχυσης ηχείου με στέρεο ενισχυτή που δεν έχει διαφορική τοπολογία κι έχεις μπαλανσντ σήμα.

Εάν μέχρι και τα τελικά στάδια είναι φουλ μπαλανσντ, τότε ούτε στο ηχείο δε πάει η γη, παν τα δύο θετικά των 2 σταδίων εξόδου, το χοτ στο κόκκινο και το κολντ στο μαύρο του ηχείου.

Είναι προφανώς λανθασμένη η ερμηνεία θετικής ημιπεριοδου στο χοτ και αρνητικής στο κολντ, μα συνήθως έτσι το εξηγούμε σε κάποιον που δε σκαμπαζει ούτε τα βασικά..

Η θεωρία συνωμοσίας του μπουκάλη, προφανώς εδώ έφαγε πόρτα, ήδη του την έδωσα. Μπορεί στον κύκλο του τέτοιες χαζομάρες να περνάνε ως "ψαγμένες θεωρίες", εδώ όμως δεν περνάνε ούτε για πλάκα, ξέρουμε και 5 πράματα, δε μασάμε χόρτο όπως οι γραφικές παρέες των άσχετων χαλιενταδων..
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.033
Reaction score
8.060
Με το να υποστηρίζουμε την μία ή την άλλη περίπτωση, δεν είναι σωστό να θεωρηθεί ότι απορρίπτουμε την αντίθετη άποψη.
Άλλωστε το περισσότερο χρόνο ακρόασης τον αφιερώνω και εγώ στα... μοντέρνα φορμά αναπαραγωγής! Είπαμε η ευκολία, η ποιότητα (ναι & αυτή), η διαχείριση των μέσων αυτών είναι αδιαμφησβήτητη και το άμοιρο το πικάπ δεν μπορεί να ανταγωνισθεί! Αλλά!

Υπάρχει αυτό το αλλά!

Γιατί περιμένω πως και πως να έρθει το τελευταίο σαββατοκύριακο του Μήνα για να ανέβω στο Μοναστηράκι, να σκαλίσω τις ντάνες με τα lp, να αγοράσω κάποιο από αυτά και να βιάζομαι να πάω σπίτι να το τοποθετήσω στο πλατό για να το ΑΠΟΛΑΥΣΩ (συνήθεια 45 χρόνων.... (45χ 12 = 540 lp min)) ?

Μαζοχισμός? Μπορεί!

Και ενώ το lp που θα αγοράσω, φυσικά θα το έχω σε cd, mp3, flac, στην συνδρομή του spotify & ότι άλλο, θα το απολαύσω από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς διακοπή, κάνοντας μόνο αυτό..... δηλαδή μόνο ακρόαση, και όχι συνοδευτικά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.379
Reaction score
125.484
Δεν νιώθω να λείπει τίποτα.
Κρατάω και τον Yamaha βέβαια, επειδή είναι πιο "σκοτεινός" και πιο άγριος.. για τα πιο σκοτεινά και βαρβάτα ακούσματα
Λύσε μου μια απορία, ποια ηχεία έχεις, και σε τι απόσταση ακρόασης;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.108
Reaction score
20.600
Γιατί περιμένω πως και πως να έρθει το τελευταίο σαββατοκύριακο του Μήνα για να ανέβω στο Μοναστηράκι, να σκαλίσω τις ντάνες με τα lp, να αγοράσω κάποιο από αυτά και να βιάζομαι να πάω σπίτι να το τοποθετήσω στο πλατό για να το ΑΠΟΛΑΥΣΩ (συνήθεια 45 χρόνων.... (45χ 12 = 540 lp min)) ?

Μαζοχισμός? Μπορεί!
Φετιχισμός λέγεται Βάκη. Δεν ακούς τη μουσική, το δίσκο ακούς. Έχει διαφορά. Ακόμη και αυτό όμως, η προτίμηση του τί θα ακούσεις, το μέσο ή το περιεχόμενο, είναι τελικά θέμα γούστου, ακόμη και θέμα προσωπικότητας. Εγώ είναι στην άλλη όχθη, σχεδόν. Για παράδειγμα, αυτό εδώ είναι ένα από τα κορυφαία έργα του 20ου αι. Το προτιμώ με την ερμηνεία του Μητρόπουλου, ας είναι παλιά, ας έχει τα όποια προβλήματα έχει, λόγω των τεχνικών περιορισμών της. Το κλίμα που δημιουργεί η ορχήστρα σ' αυτήν την ερμηνεία δεν το έχω βρει σε καμιά άλλη. Εδώ και πάνω από 25 χρόνια.
 

Μηνύματα
175
Reaction score
146
Η προσωπική άποψη - εκτίμηση, ο βαθμός ικανοποίησης, πείτε το όπως αλλιώς θέλετε.. ΔΕΝ αναιρεί την τεχνική , και πρακτική (εκ των πραγμάτων) ανωτερότητα και την εξέλιξη που μπορεί να υπάρχει στα ψηφιακά σε σχέση με το βινύλιο.
Και ο λαμπάτος τεχνικά και θεωρητικά χάνει παντού!
Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις περί αυτού.
Και μην νομίζετε ότι όσοι προτιμούν (ξαναλέω ..προτιμούν, ευχαριστιούνται περισσότερο ρε παιδί μου, πως να το πω?) βινύλιο (περισσότερο) και λαμπάτους (λιγότερο) είναι η εξαίρεση, ή ότι είναι άσχετοι, ή ότι δεν έχουν εμπειρία..
Δεν λέμε ότι είναι καλύτερα, γιατί πάτε εκεί την κουβέντα?
Αυτό πρέπει να κατανοηθεί για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.597
Μηνύματα
2.867.323
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top