Γιατί το πικάπ μου αρέσει πιο πολύ από τις υπόλοιπες πηγές μου?

Μηνύματα
168
Reaction score
184
Ο βαφτισιμιός μου είναι 7 χρόνων και μαζί με τον ξάδερφο του έμαθαν και κόλλησαν πρόσφατα με τους gun's n roses. Τους βάζει ο μπαμπάς του να ακούσουν cd και δεν θέλουν. Και λέει στον μπαμπά του " Θα πάμε στον νόνο να άκουσουμε γιατί έχει πιο μεγάλα cd"
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.306
Reaction score
84.207
αναπτύσσουν ανώτατη στάθμη ηχητικής πίεσης 96 dB σε απόσταση 2 μέτρων
Δεν νομίζω να ακούει κανένας τους στα 2μ, αλλά σε μεγαλύτερες χαιενδικες αποστάσεις, οπότε μιλάμε για ακόμα χαμηλότερες στιγμιαίες στάθμες κορυφής.

Σε κάθε περίπτωση, είναι εγγυημένα ανεπαρκές το σεταπ για στάθμη αναφοράς, τόσο σε επίπεδο απλής στάθμης, όσο και σε απόκριση στις πρώτες οκτάβες, όπου χωρίς σαμπ με σοβαρή ενσωμάτωση, απλώς δεν.

Χρειάζεται να γίνει αντιληπτό επιτέλους, ότι η επάρκεια στάθμης στις πρώτες οκτάβες αποτελεί το 1/3 της μουσικής, και χωρίς σαμπ (ανεξαρτήτως ηχείου) δεν θα ακούει κανένας πάνω από τα 2/3 του μουσικού περιεχομένου.

Ως ποσοστό αίσθησης ικανοποίησης, είναι το αντίστροφο, χάνονται τα 2/3 της αίσθησης χωρίς σαμπ, μένεις με την έλλειψη, και αυτό για να το κατανοήσουν όσοι δε το έχουν ζήσει, χρειάζεται απλώς να το ζήσουν στο χώρο τους με σωστή ενσωμάτωση πολλαπλών σαμπ, κάτι που δυστυχώς δεν το υποστηρίζει ο εξοπλισμός τους (έλλειψη δυνατοτήτων κρος, και ισοστάθμισης στο πεδίο του χρόνου και πλάτους).

Το δεύτερο και σημαντικότερο στοιχείο που χρήζει επιτέλους κατανόησης, είναι πως το ανθρώπινο αυτί δύναται να αντιληφθεί την μέγιστη ανάλυση, δυναμικά, μικρο και μακρο πληροφορίες, χροιές, διαστάσεις σκηνής, κλπ (όλες τις παραμέτρους της υψηλής ποιότητας ήχου) στη στάθμη αναφοράς.

Κάτω από αυτή τη στάθμη, χάνει πληροφορίες και το καλύτερο αυτί του πλανήτη.

Πάνω από αυτή τη στάθμη, γίνεται μεν πιο εντυπωσιακό το άκουσμα, μα κουράζεται το αυτί, ενεργοποιούνται μηχανισμοί προστασίας του, μειώνεται σταδιακά η ουδός ακοης και αντίληψης, και συνολικά μειώνεται η ικανότητα αντίληψης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του "καλού ήχου".

Δηλαδή συνολικά, αν θες να ακούς στην καλύτερη δυνατή ποιότητα σύμφωνα με τα δεδομένα της ανθρώπινης ακοης και αντίληψης, είναι αποδεδειγμένο πως πρέπει να ακούς σε στάθμη αναφοράς.

Η στάθμη αναφοράς είναι ξεκούραστη, είναι ασφαλής για πολύωρες ακροάσεις, και είναι η ενδεδειγμένη στάθμη για τους επαγγελματίες στουντιαδες, που λόγω δουλειάς χρειάζεται καθημερινά να ακούν επί 8-ωρου σε τέτοια στάθμη.
Άνετη, χαλαρή, ανώδυνη και ακίνδυνη για την ακοή. Αποδεδειγμένα.

Αυτή λοιπόν η στάθμη αναφοράς, για το τυπικό δικάναλο σεταπ που βολοδέρνει ακόμα στα στέκια των παλαιών κλασσικών χαλιενταδων, είναι μέση στάθμη 85 ντεσιμπέλ, με κορυφές στα 105 ντεσιμπέλ, και οι κορυφές αφορούν αποκλειστικά και μόνον τις πρώτες οκτάβες.

Εφόσον δηλαδή έχουμε μπροστά μας ένα σεταπ που αδυνατεί να βγάλει 105 ντεσιμπέλ στάθμη κορυφής (Απαραμόρφωτα και ασυμπίεστα) είναι απλώς ανεπαρκές για στάθμες αναφοράς, και ως εκ τούτου, ανεπαρκές για ακροάσεις υψηλής ποιότητας.

Συνδυαστικά λοιπόν, εγώ δέχομαι την ανάγκη του καθενός να εκφράζεται στο χώρο του αισθητικά με κόρνες ή οτιδήποτε άλλο γουστάρει, μα είναι υποχρεωτικό, αν θέλει να μιλάει για υψηλή ποιότητα ήχου, να υπάρχει άριστη απόκριση στις πρώτες οκτάβες και επάρκεια ασυμπίεστης στάθμης για αναπαραγωγή σε απλή τυπική στάθμη αναφοράς.

Δε πα να'χει ένα σκασμό λεφτά το σεταπ;
Λυπάμαι, μα αν δε τηρεί τα ανωτέρω, έχει αποδειχθεί επιστημονικά και αναμφισβητητα πως είναι για τα σκουπίδια.

Βεβαίως, πολλά τέτοια σεταπ για τα σκουπίδια, δήθεν "αρέσουν" στους κατόχους τους.
Οκ, όπως νομίζετε.
Δυστυχώς για εσάς όμως, έχει αποδειχθεί πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.352
Reaction score
3.965
Γιατι ομως ακουγεται το βινυλιο ως μεσο διαφορετικα απο το σιντι και απο το αρχικο μαστερ? απο που προερχεται αυτη η αντιλαμβανομενη <<ζεστασια>> του μεσου?
αυτο το ερωτημα προσπαθουν να απαντησουν τεχνικοι ηχου
το συγκεκριμενο αρθρο αποτελει μερος του περιοδικου για επαγγελματιες στον χωρο του στουντιο.
Sound&Recording
1621156965335.png

φυσικα ξεκινα το αρθρο με την διαπιστωση οτι το μεσο απο τεχνικης σκοπιας ειναι οτιδηποτε αλλο απο ιδανικο. εχουν αναφερθει κατα καιρους τα μειονεκτηματα οποτε δεν χρειαζεται να σταθουμε σε αυτα.

οπως αναφερει ο bob katz μηχανικος μαστερινγκ, ενας απο τους λογους της αντιλαμβανομενης απο τον ακροατη ζεστασιας του μεσου ειναι η μετατοπιση της φασης αναμεσα στα στερεο καναλια, η οποια προσθετει μια ευχαριστη ηχητικα <<μη καθαροτητα / μη οξυνση >> της στερεο εικονας.
Με αυτο τον τροπο βελτιωνεται η αισθηση του χωρικου βαθους και της στεροαπεικονισης και -διαχωρισμου.
στο αρχικο μαστερ δεν υπαρχουν αυτες οι μετατοπισεις φασεων, οι οποιες δημιουργουνται στο κοψιμο αλλα και στην ψηλαφιση ενος δισκου( απο την βελονα) διοτι οι κινουμενες μαζες της κεφαλης κοψιματος ενος δισκου
και της κεφαλης του πικαπ ταλαντωνονται πανω-κατω.

διπλα σε αυτες τις μετατοπισεις φασεως και την αισθηση της χωρικοτητας και ηχητικου βαθους ερχονται να προστεθουν οι αρμονικες παραμορφωσεις οπου οπως διηγειται ο μπομπ << ορισμενες παραμορφωσεις βελτιωνουν επισης την αντιληπτικοτητα του διαχωρισμου των καναλιων, το βαθος και την ζεστασια.
παραμορφωση σημαινει παντα συμπιεση και παραλληλα μια αλλαγη στην αναπαραγωγη των χτυπων/μεταβατικων (Attack -Transient)
οπως συμπληρωνει ο συναδελφος του << εν μερει μπορει για αυτην την αισθηση ζεστασιας να ειναι υπευθυνο ενα <<φθηνο>>συστημα κεφαλης, το οποιο δεν αναπαραγει τις υψηλες καθαρα.
την σημερον ημερα η πλειοψηφια των καινουργιων ποπ δισκων παραγεται απο ψηφιακες πηγες - συνηθως 24 Bit/96 kHz - και ακομα και οι κριτικοι διαπιστωνουν τις περισσοτερες φορες οτι η βερσιον του βινυλιου στο τελος ακουγεται πιο <<ζεστα >>. εδω παιζουν ρολο απωλειες στο φασμα των ηψηλων συχνοτητων εξαιτιας των φυσικων χαρακτηριστικων του βινυλιου ως μεσου, οι οποιες ενισχυουν την εντυπωση οτι ακουγεται πιο ζεστο το μεσο.
διπλα στην γενικη ηχητικη αλλαγη εξαιτιας της φυσης του μεσου, παιζει ρολο επιπλεον και η τοποθετηση του τραγουδιου πανω στον δισκο.
Katz - το κοψιμο ενος δισκου μπορει να επιρρεασει τον ηχο, οταν η κεφαλη μετατοπιζεται απο την εξωτερικη προς την εσωτερικη πλευρα, οπου πρακτικα ειναι η αναλυση περιορισμενη και η περιοχη των ηψηλων χανει σε διαυγεια.

το αρθρο συνεχιζεται.....αν χρειαστει θα επανελθω:biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.306
Reaction score
84.207
Αφτός ο κατζ ο καργκιόλης έχει ακούσει ποτέ του λάμπα σετ να τα πετάξει όλα στα σκουπίδια;
:lol:

ΥΓ. Ωραίος ο χαβαλές.
Επί της ουσίας :

"Genelec 8351B Review (Studio Monitor) | Audio Science Review (ASR) Forum" https://www.audiosciencereview.com/...ds/genelec-8351b-review-studio-monitor.23432/

Κάπου κει, τελειώνει το ποίημα.
Με τη συνοδεία κατάλληλων για τον όγκο του χώρου σαμπς, ολοκληρώνεται το αφήγημα του ήχου, και τέλος..

Τα υπόλοιπα αγαπητοί μου φίλοι, και συνοδοιπόροι στο χόμπι του ήχου, είναι μαλακιες.
 
Last edited:


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
1.871
Reaction score
6.072
Αφτός ο κατζ ο καργκιόλης έχει ακούσει ποτέ του λάμπα σετ να τα πετάξει όλα στα σκουπίδια;


ΥΓ. Ωραίος ο χαβαλές.
Επί της ουσίας :

"Genelec 8351B Review (Studio Monitor) | Audio Science Review (ASR) Forum" https://www.audiosciencereview.com/...ds/genelec-8351b-review-studio-monitor.23432/

Κάπου κει, τελειώνει το ποίημα.
Με τη συνοδεία κατάλληλων για τον όγκο του χώρου σαμπς, ολοκληρώνεται το αφήγημα του ήχου, και τέλος..

Τα υπόλοιπα αγαπητοί μου φίλοι, και συνοδοιπόροι στο χόμπι του ήχου, είναι μαλακιες.
Ειναι τοσο καλα οσο λενε, αυτα τα σετ κυριε Κωστα?
Να παρω?
Ειναι καλυτερα απο τα κλας ντε?
Ευχαριστω.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
5.949
Reaction score
14.309
Όλη η σειρά 83xx έχει Class D. Δηλαδή εκτός από τα The Ones έχουν και τα δύο δρόμων 8350, 8340, 8330, 8320.
Από τη σειρά 80xx μόνο όσα έχουν στο τέλος C.
Για να μη ψάχνεστε τα 8050Β και 8040Β έχουν ΑΒ. Δεν υπάρχουν για την ώρα 8040C πχ.
Υπάρχουν μόνο 8030C και 8020C.

Όλη η σειρά 83xx έχει και AES/ EBU, που για multichannel θα χρειαστείς μόνο αν έχεις Altitude 48 βέβαια :o
 
Last edited:


Μηνύματα
154
Reaction score
129
Ρε παιδιά ωραία όλα αυτά τα τεχνικά, και κανείς δεν αμφισβητεί τις γνώσεις σας, και κανείς δεν αμβισβητεί την εξέλιξη.
Λέτε για στάθμες αναφοράς, παραμορφώσεις κτλ κτλ - έχετε καταλάβει ότι σε πραγματικές συνθήκες το 90% αυτά τα ακούει βερεσέ?
Που ζείτε ? Έχετε μονοκατοικίες όλοι και αποστάσεις από τους γείτονες? Έχετε άλλα άτομα στο σπίτι που μπορεί να κάνουν άλλη δουλειά ή να θέλουν ησυχία ας πούμε? ή έχετε σπίτια >150 τμ?
Ακούτε μουσική σε studio? Είστε μηχανικοί ήχου, ηχολήπτες? Είναι η δουλειά σας?
Αν ναι, δεκτόν, πάω πάσο.
ΟΙ εντάσεις λοιπόν που ακούμε (η συντριπτική πλειοψηφία) είναι χαμηλές προς μέσες και σαφώς χαμηλότερες από αυτές που θα έρθει η "ακουστή" παραμόρφωση.
Οι χώροι που ακούμε μουσική είναι ως επί το πλείστον μικροί προς μεσαίοι, τι εντάσεις? Μπουκώνει και ο χωρος και τα αυτιά μας..
Αναφέρεστε συνέχεια σε "ακροάσεις" - δλδ κάθομαι, προσέχω, αναλύω, και τρώγομαι όλη την ώρα με τις λεπτομέρειες και να αλλάζω και να αλλάζω και να διαβάζω και φαύλος κύκλος ατελείωτος -
ΔΛΔ το ΑΚΟΥΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ! δεν υπάρχει? Εφόσον με ευχαριστεί βέβαια!

Προσωπικά μετά από 35 χρόνια συνεχούς ενασχόλησης ΠΡΩΤΗ φορά έχω λαμπάτο στο χώρο μου και στις εντάσεις που επιτρέπουν οι συνθήκες ο χώρος μου και τα αυτιά μου, (χαμηλές προς μέσες) λέω με βεβαιότητα ότι είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει με βάση την ευχαρίστηση που μου προσφέρει - αυτό έχει σημασία και για μένα και για τους περισσότερους, καταλάβετέ το , το κριτήριο είναι η ευχαρίστηση που σου προσφέρει αυτό που ακούς.
Και ας λέτε ότι είναι για τα σκουπίδια.
Το ίδιο και με το πικάπ!
Το ίδιο περί "jitter" που κάνει "κακό" στα cd, ε και? ¨Ακουσε" κανείς jitter? Το micromega stage 6 απαρχαιωμένο φορτωμένο με μπόλικο jitter , είναι ΜΑΚΡΑΝ ότι καλύτερο έχω ακούζει σε ψηφιακό γενικώς - δλδ ούτε καν close που λέμε!

Και επίσης πρέπει να καταλάβετε ότι το θέμα σε αυτό το νήμα, δεν έχει να κάνει με τεχνικές αναλύσεις...
 

Μηνύματα
3.575
Reaction score
2.586
Ναι αλλά τα Genelecs δεν παίζουν μουσική. Μόνο ήχους.
Nai βρέ, τα καλύτερα είναι, το εμπεδώσαμε, τόπε και κυρ Αρμύρας, άντε αγοράστε τα, μη τα προτείνετε μόνο, πουλήστε ότι έχετε και πάρτε Gen να φχαριστηθήτε ακροάσεις!!!
...τι? όχι? 8-)
 

Μηνύματα
2.352
Reaction score
3.965
επεστρεψα:biggrin:

ενα μικρο αποσπασμα παλι απο το ιδιο κειμενο για καλυτερη κατανοηση των δεδομενων οσον αφορα την αναπαραγωγη μαυρων δισκων:biggrin:

Μια επιπλεον ηχητικη αλλαγη λαμβανει χωρα στην ποσοτητα του μπασου. Στο βινυλιο παραδοσιακα αθροιζεται η περιοχη του μπασου ως mono διηγειται ο Robin Schmidt.

Για τον σκοπο αυτο δεν θα πρεπει να ειναι το αυλακι μεγαλου πλατους λαμβανοντας ετσι κανεις περισσοτερη διαρκεια παιξιματος για καθε πλευρα του δισκου.

Γενικα ισχυει χονδρικα οτι μεχρι 20 λεπτα χρονος παιξιματος για καθε πλευρα θεωρειται ως μη προβληματικο, για μεγαλυτερη διαρκεια τοσο το μπασο οσο και η ενταση εξασθενουν, διοτι τα αυλακια γινονται πιο στενα.

Αντιστροφως maxi – singles την δεκαετια του 80 ητανε απο θεμα ηχου περιζητητα και χαρακτηριζοταν ως Supersound – Singles, εξαιτιας του μεγαλου πλατους των αυλακιων, που διατιθονταν για μικροτερη ποσοτητα μουσικου υλικου οπου ηταν δυνατον μεγαλυτερο ποσοστο απο μπασο και ενταση. Μικρα 7ιντσα σινγκλακια ακουγοταν σπανια οπως θα επρεπε διοτι κυριως η μουσικη βρισκοταν/ επαιζε στην στενη εσωτερικη πλευρα του δισκου, οπου συμφωνα με τον Βob Κatz κατι τετοιο οδηγει σε απωλεια της αναλυσης και τμηματων στις υψηλες συχνοτητες.

Πισω ξανα στο μπασο.
Το mono - αθροισμα του μπασου πραγματοποιειται απο τον τεχνικο κοπης επι τοπου, δεν προυπαρχει σε μια κανονικη διαδικασια Mastering.
Εκτος αυτου δλδ του αθροισματος mono επιλεγεται η συχνοτητα εκεινη κατω απο την οποια απομακρυνεται ολο το μπασο οπως διηγειται ο μπομπ.
<<Οχι παντα αλλα συνηθως ισχυει: Η αναλυση των χαμηλων συχνοτητων υποκειται σε συμβιβασμους, οταν προκειται να τοποθετησουμε περισσοτερη διαρκεια στην πλευρα του δισκου. Χαμηλες συχνοτητες κατω των 40Hz συχνα κοβονται εντελως.

Το προβλημα της << αναπηδουσας κεφαλης>> μεσω της ισχυρης μετατοπισης για την επιτευξη μιας επιθυμητης εντασης για τον δισκο ισχυει επισης για την ενταση της αναπαραγωγης του μπασου.
Ο Bob Ludwig θυμαται τις εμπειριες του με την μπαντα Τhe Band οπου ειχε αναλαβει το μαστερινγκ και το κοψιμο του δισκου με τον τιτλο Up On Cripple Creek.
Οπως με ολους τους δυνατης εντασης δισκους που ειχαν κοπει, θα καναν τις βελονες να αναπηδανε τραγουδια με αρκετο περιεχομενο στις χαμηλες συχνοτητες ιδιαιτερα εκεινο τον καιρο οπου οι ακροατες χρησιμοποιουσαν αθλιες κεφαλες για ακροαση δισκων.
Κατα την διαδικασια του κοψιματος ενος δισκου υπηρχε παντα το ερωτημα , ποσα συστηματα φθηνων πικαπ θα αναπηδουσαν και αν το αποτελεσμα στο τελος θα ηταν εξαιτιας των συνεπειων διαφορων συμβιβασμων αποδεκτο.
Ο ηχος της μπαντας ειχε δομηθει πανω σε πλουσιο περιεχομενο χαμηλων συχνοτητων και αναζητουσαμε τον σωστοτερο συμβιβασμο μεταξυ μπασου και επιπεδου εντασης.
Ενας μηχανικος υπευθυνος για το κοψιμο του δισκου απο την Νεα Υορκη πραγματοποιησε για λογους απλοτητας ενα low-cut στους 80Hz.
Το αποτελεσμα δεν ενθουσιασε ιδιαιτερα τους μουσικους και επρεπε εγω κατοπιν να κοψω τους δισκους τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
39.306
Reaction score
84.207
Λέτε για στάθμες αναφοράς, παραμορφώσεις κτλ κτλ - έχετε καταλάβει ότι σε πραγματικές συνθήκες το 90% αυτά τα ακούει βερεσέ?
Εδώ είναι σφηκοφωλιά βλαμμενων.
Εδώ φίλε μου, τις στάθμες αναφοράς οι περισσότεροι τις έχουν για πρωινό.
Γιου νόου τερματογκαζι;
Γιου νόου ναθινγκ Τζων σνοου..

Που ζείτε ? Έχετε μονοκατοικίες
Ναι. Αυτό. Και dedicated χώρους. Όχι μόνο εγώ.

Έχετε άλλα άτομα στο σπίτι που μπορεί να κάνουν άλλη δουλειά ή να θέλουν ησυχία ας πούμε?
Δεν έχουμε θέμα παντόφλας.

έχετε σπίτια >150 τμ
Ναι, πολύ μεγαλύτερο μάλιστα το δικό μου. Διπλάσιο.

Ακούτε μουσική σε studio?
Κι αυτό έτυχε, κι όχι μόνο μια φορά.
Φανταστικά έπαιζε στο αθενς μάστερινγκ.
Έχουμε να λέμε, πολλοί από μας.

Είστε μηχανικοί ήχου, ηχολήπτες? Είναι η δουλειά σας
Όχι, δεν είναι δουλειά, χόμπι μας είναι.

ΟΙ εντάσεις λοιπόν που ακούμε (η συντριπτική πλειοψηφία) είναι χαμηλές προς μέσες
Αναφέρεσαι στην συντριπτική πλειοψηφία του κύκλου σου.
Εμείς κάνουμε προσπάθεια να μη σηκώνουμε πάνω από 10 ντεσιμπέλ πάνω από τη στάθμη αναφοράς, για την υγεία των αυτιών μας.
Κόβουμε το βολιουμ από τις ρυθμίσεις του εξοπλισμού, φοβόμαστε μη κουφαθουμε.

Εντάξει, τύποι σα το στάθμη, τον τερματογκαζι, κλπ, δεν είναι τέτοιοι φοβητσάρηδες, δίνουν γκάζια ασταματήτως.
Άντρες ρε. Άντρακλες.

Οι χώροι που ακούμε μουσική είναι ως επί το πλείστον μικροί προς μεσαίοι, τι εντάσεις?
Τι εντάσεις; 125 νυεσιμπελ.
Και σε μικρούς χώρους, ακόμα πιο εύκολο.
Ευκολακι λέμε.
Για πρωινό.

Μπουκώνει και ο χωρος και τα αυτιά μας.
Αυτό γίνεται γιατί δεν έχετε ασχοληθεί με την ηχητική του χώρου σας, και κυρίως γιατί δεν έχετε σαμπς.
Όσο πιο πολλά σαμπς, τόσο λιγότερο υπάρχουν τέτοιες προβληματικές καταστάσεις.

Αναφέρεστε συνέχεια σε "ακροάσεις" - δλδ κάθομαι, προσέχω, αναλύω, και τρώγομαι όλη την ώρα με τις λεπτομέρειες και να αλλάζω και να αλλάζω και να διαβάζω και φαύλος κύκλος ατελείωτος -
Κανεις λάθος.
Τη μουσικουλα μας ακούμε.
Μιλάμε για τεχνικά θέματα στο οντιο.
Αυτό, είναι άσχετο.

ΑΚΟΥΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ! δεν υπάρχει?
Φυσικά.
Από το κινητό σου μια χαρά ακούς τη μουσικουλα σου, και από μονοφωνικά μπλου τουθ ηχεία.
Αυτά όμως, δεν αλλάζουν την ισχύ των δεδομένων στην υψηλή ποιότητα ήχου.
Απλώς ακούς ευχάριστα low fi σεταπ.

Εφόσον με ευχαριστεί βέβαια!
Οτιδήποτε low fi σε ευχαριστεί, εφόσον σου αρέσει η μουσική που ακούς.

είναι ότι καλύτερο έχω ακούσει με βάση την ευχαρίστηση που μου προσφέρει
Δεκτό.
Ωστόσο, είναι πολύ low fi, εκ των πραγμάτων.
Δε τρέχει κάστανο.
Και γω φχαριστιεμαι με τις ώρες μουσική από ένα Bluetooth jbl ηχείο.
Είναι το πιο ευχάριστο άκουσμα στο πάνω σαλόνι. Τα ενσωματωμένα ηχεία της κεντρικής εγκατάστασης του σπιτιού (εργολαβικα) παίζουν πολύ χειρότερα.

ΟΚ μαν?


ΥΓ. Μόλις τελείωσα τον γνωστό δίσκο του μπιζετ, την καρμεν, όπερα. Η ηχογράφηση του '78 της ντοιτσε γκραμοφον. Το μάστερ του 2020 σε dolby atmos. Το άκουσα σε στάθμη 8 ντεσιμπέλ πάνω από στάθμη αναφοράς. Έπινα ρούμι με κοκακολα 0%, πάγο και λίγη πρασινάδα μέσα. Δεν ήμουν συνεχώς στη θέση ακρόασης, έκανα και χαβαλέ με τη γυναίκα στο ενδιάμεσο. Πολύ αξιόλογη η κόπια αυτή σε dolby atmos, ακούγεται όμορφα. Κάτι τρομπέτες από δεξιά, κάτι φωνές από παντού γύρω γύρω, πολύ ευχάριστο.
Ωραίο πράμα η μουσική. :)

Ωραίο και το ρουμι:

IMG_20210516_163254.jpg


Να κι ο δισκος:

IMG_20210516_163701.jpg
 
Last edited:

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.403
Reaction score
5.202
Υπαρχει καποιος εκ των συμμετεχόντων που να διαθετει πανω απο 500 ή 1000 ή 2000 βινύλια και να μην κανει το μαγκα με 50 κομματια και να ισχυριζεται οτι το πικαπ παιζει καλυτερα; Υπαρχει λόγος που ρωτώ...
...και τελειωνω το συλλογισμο μου για να φυγει κι απο μεσα μου. Οποιος λοιπον διαθετει, ας πουμε 1000 βινυλια, ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ αν ειναι ειλικρινης βεβαια, πως απ' τα 1000 κομματια απολαμβανει γυρω στα 30-40 που τα ακουει καθημερινα διοτι παιζουν αξιοπρεπως. Τα υπολοιπα 970 τα ακουει μια φορα το χρονο-την μια πλευρα μόνο- γιατι δεν παιζουν καθολου. Παραδεχτειτε το, δεν ειναι κακο και μην κοροειδευετε τον εαυτο σας. Σε ολους τους βινυλιακηδες συμβαινει αυτο(κ σε μενα φυσικα), Διοτι οπως εχω ξαναπει, τα πικαπ και τα συνοδα παιζουν οπως εχουν κατασκευαστει να παιζουν. Ολες τις παθογενειες τις εχουν οι ιδιοι οι δισκοι που ειναι για τα σκουπιδια και ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

PS Στα 500 cd που ειχα, επαιζαν μια χαρα τα 495...
Καντε μια αυτοκριτικούλα, καλο θα σας κανει.
 

Μηνύματα
168
Reaction score
184
...και τελειωνω το συλλογισμο μου για να φυγει κι απο μεσα μου. Οποιος λοιπον διαθετει, ας πουμε 1000 βινυλια, ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ αν ειναι ειλικρινης βεβαια, πως απ' τα 1000 κομματια απολαμβανει γυρω στα 30-40 που τα ακουει καθημερινα διοτι παιζουν αξιοπρεπως. Τα υπολοιπα 970 τα ακουει μια φορα το χρονο-την μια πλευρα μόνο- γιατι δεν παιζουν καθολου. Παραδεχτειτε το, δεν ειναι κακο και μην κοροειδευετε τον εαυτο σας. Σε ολους τους βινυλιακηδες συμβαινει αυτο(κ σε μενα φυσικα), Διοτι οπως εχω ξαναπει, τα πικαπ και τα συνοδα παιζουν οπως εχουν κατασκευαστει να παιζουν. Ολες τις παθογενειες τις εχουν οι ιδιοι οι δισκοι που ειναι για τα σκουπιδια και ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

PS Στα 500 cd που ειχα, επαιζαν μια χαρα τα 495...
Καντε μια αυτοκριτικούλα, καλο θα σας κανει.
Κοίτα από τα 5500 που έχω περίπου τα 5000 παίζουν άψογα τα άλλα 400-500 είναι φαγωμενα δεν λέω αλλά και αυτά με μια shibata η μια microridge επειδή πάνε βαθύτερα στο αυλάκι εκεί που δεν έχει φτάσει η ζημιά μπορώ να πω ότι ακούγονται καλά.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
5.949
Reaction score
14.309
Nai βρέ, τα καλύτερα είναι, το εμπεδώσαμε, τόπε και κυρ Αρμύρας, άντε αγοράστε τα, μη τα προτείνετε μόνο, πουλήστε ότι έχετε και πάρτε Gen να φχαριστηθήτε ακροάσεις!!!
...τι? όχι? 8-)
Κακώς αρπάζετε. Με την ευκαιρία της ανάρτησης του @costas EAR για το 8351 έγραψα την άποψη σας για την εν λόγο εταιρεία (παίζει ήχους, όχι μουσική), για να τον "τσιγκλίσω" να σχολιάσει αλλά και πάλι δε τσίμπησε. Απλά γέλασε. Αυτά.

Προσωπικά η Genelec είναι η πρώτη μου επιλογή όταν έρθει η ώρα. Υπάρχουμε και εμείς που δεν αγοράζουμε κάθε τρεις και λίγο για να δούμε πως παίζει και δρόμο για να έρθει το επόμενο. Αγοράζουμε για 20 χρόνια.
επεστρεψα:biggrin:

ενα μικρο αποσπασμα παλι απο το ιδιο κειμενο για καλυτερη κατανοηση των δεδομενων οσον αφορα την αναπαραγωγη μαυρων δισκων:biggrin:

Μια επιπλεον ηχητικη αλλαγη λαμβανει χωρα στην ποσοτητα του μπασου. Στο βινυλιο παραδοσιακα αθροιζεται η περιοχη του μπασου ως mono διηγειται ο Robin Schmidt.

Για τον σκοπο αυτο δεν θα πρεπει να ειναι το αυλακι μεγαλου πλατους λαμβανοντας ετσι κανεις περισσοτερη διαρκεια παιξιματος για καθε πλευρα του δισκου.

Γενικα ισχυει χονδρικα οτι μεχρι 20 λεπτα χρονος παιξιματος για καθε πλευρα θεωρειται ως μη προβληματικο, για μεγαλυτερη διαρκεια τοσο το μπασο οσο και η ενταση εξασθενουν, διοτι τα αυλακια γινονται πιο στενα.

Αντιστροφως maxi – singles την δεκαετια του 80 ητανε απο θεμα ηχου περιζητητα και χαρακτηριζοταν ως Supersound – Singles, εξαιτιας του μεγαλου πλατους των αυλακιων, που διατιθονταν για μικροτερη ποσοτητα μουσικου υλικου οπου ηταν δυνατον μεγαλυτερο ποσοστο απο μπασο και ενταση. Μικρα 7ιντσα σινγκλακια ακουγοταν σπανια οπως θα επρεπε διοτι κυριως η μουσικη βρισκοταν/ επαιζε στην στενη εσωτερικη πλευρα του δισκου, οπου συμφωνα με τον Βob Κatz κατι τετοιο οδηγει σε απωλεια της αναλυσης και τμηματων στις υψηλες συχνοτητες.

Πισω ξανα στο μπασο.
Το mono - αθροισμα του μπασου πραγματοποιειται απο τον τεχνικο κοπης επι τοπου, δεν προυπαρχει σε μια κανονικη διαδικασια Mastering.
Εκτος αυτου δλδ του αθροισματος mono επιλεγεται η συχνοτητα εκεινη κατω απο την οποια απομακρυνεται ολο το μπασο οπως διηγειται ο μπομπ.
<<Οχι παντα αλλα συνηθως ισχυει: Η αναλυση των χαμηλων συχνοτητων υποκειται σε συμβιβασμους, οταν προκειται να τοποθετησουμε περισσοτερη διαρκεια στην πλευρα του δισκου. Χαμηλες συχνοτητες κατω των 40Hz συχνα κοβονται εντελως.

Το προβλημα της << αναπηδουσας κεφαλης>> μεσω της ισχυρης μετατοπισης για την επιτευξη μιας επιθυμητης εντασης για τον δισκο ισχυει επισης για την ενταση της αναπαραγωγης του μπασου.
Ο Bob Ludwig θυμαται τις εμπειριες του με την μπαντα Τhe Band οπου ειχε αναλαβει το μαστερινγκ και το κοψιμο του δισκου με τον τιτλο Up On Cripple Creek.
Οπως με ολους τους δυνατης εντασης δισκους που ειχαν κοπει, θα καναν τις βελονες να αναπηδανε τραγουδια με αρκετο περιεχομενο στις χαμηλες συχνοτητες ιδιαιτερα εκεινο τον καιρο οπου οι ακροατες χρησιμοποιουσαν αθλιες κεφαλες για ακροαση δισκων.
Κατα την διαδικασια του κοψιματος ενος δισκου υπηρχε παντα το ερωτημα , ποσα συστηματα φθηνων πικαπ θα αναπηδουσαν και αν το αποτελεσμα στο τελος θα ηταν εξαιτιας των συνεπειων διαφορων συμβιβασμων αποδεκτο.
Ο ηχος της μπαντας ειχε δομηθει πανω σε πλουσιο περιεχομενο χαμηλων συχνοτητων και αναζητουσαμε τον σωστοτερο συμβιβασμο μεταξυ μπασου και επιπεδου εντασης.
Ενας μηχανικος υπευθυνος για το κοψιμο του δισκου απο την Νεα Υορκη πραγματοποιησε για λογους απλοτητας ενα low-cut στους 80Hz.
Το αποτελεσμα δεν ενθουσιασε ιδιαιτερα τους μουσικους και επρεπε εγω κατοπιν να κοψω τους δισκους τους.
Στείλε μου το PDF σε παρακαλώ. Έχει μέσα πράγματα που δεν ξέρω όπως καταλαβαίνω. Merci.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
5.949
Reaction score
14.309
Επίσης, γιατί το ξέχασα, τα Genelec τα έχω φάει στη μάπα κυριολεκτικά και λόγο δουλειάς. Αμέτρητες ώρες.
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
3.351
Reaction score
7.594
Κυριε Κωστα: λαμβανω την τιμη να παρουσιαστω και να αναφερω, πρωτα απ ολα σεβασμος στους ανωτερους:hi:
Το πικ απ το δικο μου τουλαχιστον, πεζ καλυτερα απο ολα αυλα και υλικα τι να κανουμε τωρα:p
Τα SACD LINING STEREO , κλπ κλπ, τα βινυλια πεζνε καλυτερα απ τα SACD;)
Για ΤΙΝΤΑΛ ,κλπ, δεν το συζηταω μακραν τα βινυλια πεζνε καλυτερα στο δε σωμα χανουν απ τα αποδυτηρια;):dance2:
Ωστοσω: δεν θα προτεινα σε κανενα σημερης να αγοραση πικ απ και δισκους;)
Γιατι τα νεα βινυλια δεν εχουν καμια σχεση με αυτα που εχουμε εμεις οι παλιοι:gamer: στο αθλημα
Τα νεα βινυλια ειναι ψηφιακα γραμμενα και επεξεργασμενα με ολα τα κοαλα μεσα:p
Μια ηχομπαρα που ειπες ειναι οτι καλυτερο μεχρι 1000 ευρα, ισως ειναι και πολλα;)
Μετα τιμης :drinks:
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
4.226
Reaction score
12.706
.....αυτά πάνε μαζί ,
μα πρέπει να ωριμάσεις ηλικιακά .....δεν είναι γιά νεολαίους .
θέλει δε παρεάκι , από αργόσχολους και φιλοσοφημένους που δεν φορούν ρολόι στο χέρι τους και δεν ρωτούν ποτέ " τι ώρα είναι ; " ή " τι είπαν στις ειδήσεις ; " .
:drinks:
-
1621171616045.png

-
1621172099778.png

-
1621172445389.png

-
1621173006364.png


-
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.106
Μηνύματα
2.515.035
Members
36.073
Νεότερο μέλος
petros213
Top