Βοήθεια για αγορά Subwoofer


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Αν σπαταλάμε ζωή και χρήμα στο κυνήγι του "απόλυτα σωστού" χωρίς να ακούγονται, είμαστε νερντς :biggrin:
Πολύ πολύ σωστά. :drinks:

Υπάρχει μια πληθώρα μετρησιμων παραμέτρων, για τις οποίες είτε εικάζουμε ότι δεν ακούγονται, είτε γνωρίζουμε ότι δεν ακούγονται (μετρημένα κουκιά είναι), είτε έχουμε μελέτες σοβαρών επιστημόνων που υποστηρίζουν ότι δεν ακούγονται (άρα ποιος είσαι συ ωρε; ο χρυσαφτχιάς; ουστ κόπρε χαϊεντα).

Ωστόσο, υπάρχουν επίσης πολλές μετρήσιμες παράμετροι που γνωρίζουμε ότι ακούγονται, και μακάριοι όσοι καταφέρνουν αυτά τα βασικά να έχουν τακτοποιημενα.

Για την τακτοποίηση των ολίγων και βασικών αυτών, των αποδεδειγμένων που χρήζουν βασικής φροντίδας, είναι βέβαιο πως χρειάζεται να σπαταλησουμε κάποιο χρήμα, αλλά χωρίς τις υπερβολές της χαϊεντοκαφρίλας, και ταυτόχρονα είναι επίσης βέβαιο πως στην σύγχρονη πραγματικότητα οφείλουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα σοβαρό σοφτγουερ dsp για τα βασικά. Ένα μίνι ντιεσπι για την τετράδα των φτηνών σαμπ που πήραμε, για να τα "φέρει" βρε άνθρωπε, για να μην βαράνε το καθένα στο γάμο του καραγκιοζη.

Πού θέλω να καταλήξω: τα σύγχρονα σοφτγουερ dsp, κάνουν άριστη χρονική ευθυγράμμιση, χωρίς κόπο και χωρίς σοβαρό χρηματικό αντίτιμο, είναι πλέον λογική η κοστολόγησή τους, άρα όλα όσα ενδιαφέροντα συζητάμε εδώ πέρα, κατά βάση έχουν λυθεί στην σύγχρονη πραγματικότητα και είτε ακούγονται είτε δεν ακούγονται, άστα να είναι σωστά τα ρημάδια, κι ας σε πούνε και νερντ οι "βινυλιολάγνοι πιουρίστες", άλλωστε όπως κι αν σε "στολισουν" αυτοί, θετικό είναι για σένα, θα έλεγα έως κολακευτικό.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Ας αναφέρω τα απλά, τα βασικά, τα στοιχειώδη, που γνωρίζουμε μετά βεβαιότητας πως ακούγονται, ας κάνω ένα δεκάλογο, το δεκάλογο της λογικής:

1. Ο χώρος, χρόνοι αντήχησης (έστω χρόνοι μείωσης ενέργειας ανακλάσεων), μεγάλης ισχύος άμεσες ανακλάσεις, χρονικό παράθυρο ελεύθερο ανακλασεων, ζώνη του σροεντερ, κλπ.
Στο χώρο προσθέστε και σωστή τοποθέτηση ηχείων. Τα ηχεία δε παίζουν μόνα τους, μαζί με το χώρο παίζουν. Μετράμε που τα βάζουμε. Να τηρούνται οι βασικές αρχές τοποθέτησης, ως προβλέπεται, γωνίες, μοίρες, κλπ.

2. Έκταση στο φάσμα. 20 κύκλοι με 20 χιλιοκυκλοι, άρα θες σαμπζςςςς, όχι 1, διότι δες το Νο. 1 και Νο. 4 και Νο. 5.

3. Ταργκετ κερβ, χομ κερβ. Που πας ξεβρακωτος. Θες σοβαρό dsp, να σου κάνει bass management, να κάνει Σοβαρή ενσωμάτωση των σαμπ, να σου δώσει τη δυνατότητα να ορίσεις το χομ κερβ, και να δώσεις και λίγο γούστο. Βασικές αρχές.

4. Δυναμική συμπιεση. Θες χεντρουμ. Όχι, δε φτάνει το 5-ιντσο, ούτε για καμπινέ. Θες σοβαρά max spl, τόσο στις 2 οκτάβες των σαμπς, όσο και στην πρώτη οκτάβα που παίζουν οι δορυφόροι.

5. Στάθμες αναφοράς, αποδεδειγμένα εκεί ακούγεται καλύτερα και σωστότερα. Θες 85-105 ντεσιμπέλ διαθέσιμα και ασυμπίεστα στη θέση ακρόασης, συν χεντρουμ - δες Νο. 4.

6. Χαμηλό κατώφλι θορύβου στο χώρο ακρόασης, τόσο από θορύβους περιβάλλοντος, όσο και από θορύβους μηχανών, διότι περιορίζουν το ήδη τιποτενιο χρήσιμο δυναμικό εύρος του σεταπ σου.

7. Ολικες αρμονικές παραμορφώσεις σε επίπεδα παραμορφοσιομηχανων, είναι για γέλια, ακούγονται βεβαίως, και ακούγονται χάλια βεβαίως. Μακριά από το μονότονο μαστερινγκ που κάνουν τέτοιες κουραδομηχανες σε όλες τις ηχογραφήσεις ανεξαιρέτως, μακριά από ηχεία κουδουνιστρες. Καταντάει ανέκδοτο.

8. Ομοιόμορφη ον αξις και οφ αξις απόκριση ηχείων. Είναι ηλιθιο να προσπαθείς να διορθώσεις είτε την ον αξις είτε την οφ αξις, όταν αυτές μεταξύ τους... διαφωνούν. Άλλαξε ηχεία ρε καραγκιοζη..

9. Πολυκαναλο. Είναι καλύτερο από το μονοκαναλο. Φακτς οφ φακιν λαιφ.

10. Ιμερσιβ. Είναι το καλύτερο πολυκαναλο που διαθέτει η σύγχρονη πραγματικότητα στο οντιο.


Αυτά.

Τώρα αν ξεκινήσω μια λίστα για το τι δεν ακούγεται, θα τελειώσω του χρόνου. Ή μάλλον δε θα τελειώσω, είναι ατέλειωτη.

Γι'αυτό σας λέω, μακάριοι όσοι τακτοποιήσατε τα βασικά, τα θεμελιώδη. Αυτά που σίγουρα ακούγονται, από όλους.
 
Last edited:

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Γέλα όσο θελεις, αν σου βάλω να ακουσεις το κροσαρισμα με καθυστέρηση 30ms, με ρυθμικό μουσικό περιεχόμενο σε τυφλή δοκιμή θα το ακούσεις ξεκάθαρα.
@Kotsidis John πες του σε παρακαλώ...

Και εάν θελεις εχω και pulses στον Trinnov, χωρίς αρμονικές, σε καθε κανάλι χωριστα, και σε καθε σαμπ χωριστά, μπορουμε να τα κουνάμε πέρα δώθε στον χρόνο να δούμε σε τυφλή δοκιμη αν εχει δίκιο ο Geddes.

Σε καθε σενάριο, με και χωρίς αρμονικες, μουσική ή pulses, ακούγεται ξεκάθαρα. Σε τυφλή δοκιμη.
Τώρα τι λένε οι εργασίες της προ DSP εποχής....μόνο ιστορική αξία εχουν.

Αν είχαν τότε τον εξοπλισμό και έκαναν σωστα συγκριτικά τεστ θα έβγαζαν τα αντίστοιχα συμπεράσματα.
Α και κάτι άλλο:
Το LFE σας στέλνει χαιρετίσματα :lolsign:

Σιγά τα λεφτά, το Dirac κανει μερικα κατοστάρικα. Το REW είναι τζάμπα.

τι να πω, δεν ξερω αν χρειαζεται να πω κατι, ακουγεται σε δευτερολεπτα και μη σου πω και τα 10msec ακουγονται, αλλα οκ δε το λεω για να μη θεωρηθω υπερβολικος.
Δε νομιζω πως χρειαζεται και κανα σοβαρο αυτι η αληθεια, αλλα αντιθετως το ακουσαμε τυχαια μεν ( σχετικα ) αλλα πολυ ευκολα δε.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Αυτόν δεν τον DR. Geddes δεν τον "χωνεψα" κυριολεκτικά δεν τον κατανόησα οπότε και μεταφορικά ισχυει :tongue:
Είμαι υπέρ της ομοιομορφίας των σαμπ και μάλιστα με εξαιρετικό grdelay, της παντελους απουσίας bass reflex σε ένα πολυκαναλο σύστημα.
Προφανως δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με ένα τόνο....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Αυτός καλά τα λέει, αλλά πρέπει να αξιολογήσεις τον ηχειακο εξοπλισμό των μελετών και των συμπερασματων του.

Η χρήση ελεύθερων από υψιπερατο κρος Μιντ, που αντέχουν οτιδήποτε στα μπάσα στην είσοδο, θα μπορούσε με λίγη φαντασία να είναι σα τα μεγάφωνα χαμηλών (των σαμπ) που ομοίως δεν έχουν υψιπερατο, και ομοίως έχουν χαμηλοπερατο, σα τα Μιντ.

Είναι δηλαδή σα να έχεις 1 δρόμο 2 μεγαφωνων, που το ένα μεγάφωνο παίζει πιο ψηλά και το άλλο πιο χαμηλά, μιλάμε για μεγάφωνα υψηλών δυνατοτήτων ισχύος και από την ίδια σειρά ίδιας φιρμας, ε, άμα βάζει και ίδια ενισχυτικά, στα τυφλά σου λέω δε χρειάζονται καμία μεταξύ τους διόρθωση στο πεδίο του χρόνου, αντε να απέχουν 1-2 κύκλους κι αυτό μόνο σε μεγάλες διαφορές στην απόσταση τοποθέτησης, που δεν έχει λόγο να κάνει.

Με διακριτά κρος στους κακόμοιρους τους δορυφόρους, με μπας μάνατζμεντ από ενεργό σαμπ άλλης μάρκας, με άλλα ενισχυτικά και άλλα delay και άλλα όλα, χεσε με.
Δεν ακυρώνει ο Geddes ούτε την έννοια του delay, ούτε τίποτα, αλλά αντιμετωπίζει χαοτικά ένα χαοτικό φαινόμενο, με πολύ ελεγχόμενο τρόπο, μειώνοντας τις μεταβλητές.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν το κατάλαβα ποιοι δορυφόροι; τι σχέση έχει το LFE με αυτούς;
Αν και ελάχιστο περιεχόμενο υπάρχει στην τρίτη οκταβα παρολαυτα αυτό πάει όλο στα σαμπ και μόνο σε αυτά ως ξεχωριστο κανάλι, ανεξαρτήτως σημείο κρος... Ας τα έχεις και στα 60hz....
Εφόσον θα μας αφορούσαν αμιγώς μουσικές παραγωγές,το περιεχόμενο του LFE πιθανότατα θα έχει συνάφεια με τη ζώνη ευθύνης των δορυφόρων χάρη σε περιεχόμενες αρμονικές συνιστώσες,όπως έθιξαν άλλα μέλη...
toulou said:
...
φαντάζομαι ο Buhtia θα εμφανίσει ένα κατεβατό αναφορών :) :)
Δεν πρόκειται να πλειοδοτήσω στην εκτροπή ενός νήματος προς εξεζητημένες - για τις ανάγκες του χρήστη που το άνοιξε - διακλαδώσεις.

Δεν μπαίνω καν σε κόπο ν'αναρωτηθώ ποιο ακριβώς κατώτατο όριο τιμής σε msec χρονικής υστέρησης θα γινόταν ευκρινές σε σήματα στερούμενα ρυθμικών δομών.Ο ίδιος συνηθίζω να μετρώ μονάχα αφότου έχω ακούσει σχετικά κομμάτια (λ.χ. EDM) και θα είχα ενδεχομένως αντιληφθεί με άκρως ξενερωτικό τρόπο ρυθμικές ασυνέχειες μεταξύ sub & main.Δεν χρειάζεται ΄΄τρελή΄΄ επιστήμη για πράγματα που μπορούμε ν'αντιλαμβανόμαστε εύκολα στην καθημερινή πράξη,παρά μόνο τρόποι διαχείρισης.

Απ'όσα setup έχω παρουσιάσει,εκείνο όπου θα ήταν σκόπιμη η προσθήκη σε συσκευή τύπου miniDSP είναι το γνωστό με τα Vecteur...Μπορεί να προμηθευτώ ένα 2Χ4 HD και να το χρησιμοποιήσω σε ρόλο DAC/πηγής,έχοντας έτσι δύο κανάλια προς τις εισόδους του ενισχυτή για τα επιμέρους main και άλλα δύο προς ισάριθμα sub.Αυτό θα συνιστούσα και προς το μέλος που άνοιξε το νήμα.Έχω δε ήδη περιγράψει από ημέτερα νήματα μεθόδους λήψης για την εύρεση της χρονικής υστέρησης του sub σε σχέση προς τα main με τη χρήση σήματος Acoustic Timing Reference μέσω REW...Δεν θέλει πολλή φιλοσοφία....
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.132
Και πρώτος και θεαματικότερος . . . o DR. Geddes! Με τη διδακτορική του θέση πάνω στο μπάσο και τα subs εν γένει!
Ο οποίος . . . ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΠΛΗΡΩΣ για ο,τιδήποτε εκτός από την steady-state απόκριση συχνότητας των χαμηλών!!
ΟΥΤΕ καθυστερήσεις
χρησιμοποιεί - ενώ αφήνει και τα μέην ακροσσάριστα προς τα κάτω !!! (χρησιμοποιείι PA μηντς που το αντέχουν)
Μόνο steady-state, τοποθέτηση, ισοστάθμιση, ίσως φάσεις αν χρειάζεται.
:oops::oops:
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.132
1. Ο χώρος, χρόνοι αντήχησης (έστω χρόνοι μείωσης ενέργειας ανακλάσεων), μεγάλης ισχύος άμεσες ανακλάσεις, χρονικό παράθυρο ελεύθερο ανακλασεων, ζώνη του σροεντερ, κλπ.
Στο χώρο προσθέστε και σωστή τοποθέτηση ηχείων. Τα ηχεία δε παίζουν μόνα τους, μαζί με το χώρο παίζουν. Μετράμε που τα βάζουμε. Να τηρούνται οι βασικές αρχές τοποθέτησης, ως προβλέπεται, γωνίες, μοίρες, κλπ.
:drinks:
9. Πολυκαναλο. Είναι καλύτερο από το μονοκαναλο. Φακτς οφ φακιν λαιφ.
:p
6. Χαμηλό κατώφλι θορύβου στο χώρο ακρόασης, τόσο από θορύβους περιβάλλοντος, όσο και από θορύβους μηχανών, διότι περιορίζουν το ήδη τιποτενιο χρήσιμο δυναμικό εύρος του σεταπ σου.
:drinks:
4. Δυναμική συμπιεση. Θες χεντρουμ. Όχι, δε φτάνει το 5-ιντσο, ούτε για καμπινέ. Θες σοβαρά max spl, τόσο στις 2 οκτάβες των σαμπς, όσο και στην πρώτη οκτάβα που παίζουν οι δορυφόροι.
:drinks:
3. Ταργκετ κερβ, χομ κερβ. Που πας ξεβρακωτος. Θες σοβαρό dsp, να σου κάνει bass management, να κάνει Σοβαρή ενσωμάτωση των σαμπ, να σου δώσει τη δυνατότητα να ορίσεις το χομ κερβ, και να δώσεις και λίγο γούστο. Βασικές αρχές.
:oops::wink::sneaky::unsure::prankster:
 





toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
. . .
Για να τελειώνουν τα αστεία,κάποοι φαίνεται να έχουν βαλθεί ν'αποκαρδιώσουν μέλη που μόλις απέκτησαν sub και ζητάνε συμβουλές...Γνώσεις επιμονή και μικρόφωνο χρειάζεται...Όπως θα λέγαμε ΄΄Λατέρνα,φτώχεια και φιλότιμο΄΄...
Ναι ρε γμτ φταίω.
Το είχα πει όταν άρχισα οτι θα το μαμήσουμε το νήμα :idk:

Και... τώρα που άρχισα... άντε να σταματήσω 😁
Αλλά πρώτα να επανορθώσω:

Πρώτον :
Φίλοι που μόλις αποκτήσατε σαμπ, ΜΗΝ μας ακούτε τα νερντζζζ του αβουσάιτ οτι δεν γίνεται με το αυτί.
Γίνεται σε ποσοστό αρκετό για (πολύ) καλύτερες ακροάσεις απ' ότι άσαμπα (ωραίος ο όρος ε; ), αλλά... θα σας βγει η Μεγαλόχαρη στην αρχή.
Ψάχνουμε λίγο στο Ιντερνέτι για συνταγές στησίματος, δεν τις παίρνουμε και τοις μετρητοίς, κουβαλάμε σπρώχνουμε και ακούμε δεξιά-αριστερά, παίζουμε με τα κουμπάκια, ρωτάμε, μπλέκουμε τα μπούτια μας, και όταν νομίσουμε οτι κάτι υποφερτό καταφέραμε, γυρνάμε την στάθμη αριστερά κατά 20-30° και κατεβάζουμε την συχνότητα κροςς κατά ~10 κύκλους, γιατί το έχουμε παρακάνει! (γκαραντί).

Αυτό είναι το πρώτο Α-ΠΑ-ΡΑΙ-ΤΗ-ΤΟ βήμα, για να μη σπαστούμε και τα παρατήσουμε στη συνέχεια. Τώρα μπορούμε να βάλουμε μουσική και φχαριστιόμαστε, καθώς το πάμε σιγά-σιγά και χωρίς άγχος από ΄δω και πέρα.

Δεύτερον
Ακούμε τον Bhutia. "Γνώσεις επιμονή και μικρόφωνο χρειάζεται" λέει. Το τελευταίο είναι το εύκολο, τα άλλα θέλουν πόνο. Για την ερμηνεία των λαλημάτων του μικροφώνου δεν είπε τίποτα... από στοργή προς εσάς.

Τρίτον
Η Παναγιά μαζί σας, θα σας την (ξανα)πέσουν τα νερτζζζζζ.
 


Μηνύματα
3.045
Reaction score
10.110
Ναι ρε γμτ φταίω.
Το είχα πει όταν άρχισα οτι θα το μαμήσουμε το νήμα :idk:

Και... τώρα που άρχισα... άντε να σταματήσω 😁
Αλλά πρώτα να επανορθώσω:

Πρώτον :
Φίλοι που μόλις αποκτήσατε σαμπ, ΜΗΝ μας ακούτε τα νερντζζζ του αβουσάιτ οτι δεν γίνεται με το αυτί.
Γίνεται σε ποσοστό αρκετό για (πολύ) καλύτερες ακροάσεις απ' ότι άσαμπα (ωραίος ο όρος ε; ), αλλά... θα σας βγει η Μεγαλόχαρη στην αρχή.
Ψάχνουμε λίγο στο Ιντερνέτι για συνταγές στησίματος, δεν τις παίρνουμε και τοις μετρητοίς, κουβαλάμε σπρώχνουμε και ακούμε δεξιά-αριστερά, παίζουμε με τα κουμπάκια, ρωτάμε, μπλέκουμε τα μπούτια μας, και όταν νομίσουμε οτι κάτι υποφερτό καταφέραμε, γυρνάμε την στάθμη αριστερά κατά 20-30° και κατεβάζουμε την συχνότητα κροςς κατά ~10 κύκλους, γιατί το έχουμε παρακάνει! (γκαραντί).

Αυτό είναι το πρώτο Α-ΠΑ-ΡΑΙ-ΤΗ-ΤΟ βήμα, για να μη σπαστούμε και τα παρατήσουμε στη συνέχεια. Τώρα μπορούμε να βάλουμε μουσική και φχαριστιόμαστε, καθώς το πάμε σιγά-σιγά και χωρίς άγχος από ΄δω και πέρα.

Δεύτερον
Ακούμε τον Bhutia. "Γνώσεις επιμονή και μικρόφωνο χρειάζεται" λέει. Το τελευταίο είναι το εύκολο, τα άλλα θέλουν πόνο. Για την ερμηνεία των λαλημάτων του μικροφώνου δεν είπε τίποτα... από στοργή προς εσάς.

Τρίτον
Η Παναγιά μαζί σας, θα σας την (ξανα)πέσουν τα νερτζζζζζ.
Παρέλειψες ότι χρειάζεται ερμηνευτικό λεξικό «bhutia-ελληνικό» για τους αμύητους και μάλιστα τελευταίας έκδοσης με όλες τις ερμηνευτικές εγκυκλίους και τα ενημερωμένα διαγράμματα καμπυλών, γρήγορη εκμάθηση του mso και βοηθητικό dvd για blind test ακρόασης του εκδοτικού οίκου Ζιζικloveforever και την ευγενική χορηγία dimiEAR , αφιερωμένο στα μέλη του φόρουμ , κόστους ενος (1) abcd. Αν προβείτε σε άμεση αγορά, οι 10 πρώτοι θα λάβουν άδεια χρήσης του Dirac, 2 ωτοασπίδες και ένα μασαζοκαλτσον ευγενική προσφορά από τη εργοδοσία του φόρουμ για ατελείωτη απόλαυση ακροάσεων επί του καναπέως (υπεύθυνος διανομής xfader).
Απευθυνθείτε στους κατά τόπους dealers moderators για συναλλαγή χερι με χερι, τηρείται σειρά προτεραιότητας και όσα πωλούνται στο διαδίκτυο είναι μαϊμού !
note: η τελευταία έκδοση περιέχει και τον τροποποιημένο κανονισμό αγγελιών για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.
:party:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
...
Δεύτερον
Ακούμε τον Bhutia. "Γνώσεις επιμονή και μικρόφωνο χρειάζεται" λέει. Το τελευταίο είναι το εύκολο, τα άλλα θέλουν πόνο. Για την ερμηνεία των λαλημάτων του μικροφώνου δεν είπε τίποτα... από στοργή προς εσάς.

Τρίτον
Η Παναγιά μαζί σας, θα σας την (ξανα)πέσουν τα νερτζζζζζ.
Τα δύο πρώτα από το τρίπτυχο κοστίζουν σε χρόνο αντί σε χρήμα...Άπαξ και αποκτηθούν όμως,γλιτώνουν τον χρήστη από πολλά...ανώφελα πράγματα.
Δεν εθίγη το ζήτημα της ερμηνείας,αφού μπορεί αυτή να γίνει με δημοσίευση των παραστάσεων στο forum,υπό την προϋπόθεση βεβαίως να είναι δημοσιευμένες με τις ενδεδειγμένες κλίμακες...Άμα είναι τόσο δύσκολο να μάθουν έστω και τις ωφέλιμες κλίμακες παρουσίασης,τότε είναι υπεράνω πάσης βοηθείας.

Επειδή λοιπόν η δράση αξίζει περισσότερο, σε μπιτάτα κομμάτια υπό συμβατικό ακουστικό κροσάρισμα μεταξύ sub & main,delay πάνω στην έναρξη απόκρισης από το sub με τιμή γύρω από το 1 msec δεν γίνεται πρακτικά αντιληπτή,ενώ γίνεται όταν έχει τάξη 4 msec περίπου...

1626163629077.png


Δεν αρκεί όμως μονάχα η υστέρηση κατά την έναρξη απόκρισης του sub σε σχέση με τα main.Μπαίνει αναγκαστικά στο παιγνίδι άλλη μια παράμετρος : πότε θα προκύπτει το ανώτατο πλάτος παλμού από το μεγάφωνο του sub.Αυτός ο παράγοντας εξαρτάται από την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά στην ενότητα του sub καθώς και το βαθμό ηλεκτρονικής καθυστέρησης από πιθανή επεξεργασία του σήματος εντός αυτής.

Στο συγκεκριμένο setup όπως παρατηρείται παρακάτω,στην περίπτωση της μικρότερης αρχικής υστέρησης ο κρουστικός παλμός κορυφώνεται σε χρόνο 5,8 msec περίπου (πορτοκαλί καμπύλη) ύστερα από τον αντίστοιχο των main,ενώ στη δεύτερη περίπτωση σε χρόνο 8,5 msec περίπου (φούξια καμπύλη) ύστερα από εκείνον των main.
Επίπρόσθετα,στην πρώτη περίπτωση το μεγάφωνο στο sub είναι στραμμένο προς τα main αντί προς τον ακροατή και με το ρυθμιστικό φάσης σε θέση 180 μοιρών η απόκριση συλλαμβάνεται ουσιαστικά συμφασική ως προς τη θέση λήψης όπισθεν του sub.Στη δεύτερη περίπτωση το μεγάφωνο του sub είναι στραμμένο προς τη θέση λήψης,ενώ η διαφορά φάσης ως προς τα main είναι σε θέση 90 μοιρών - όπου προέκυπτε η βέλτιστη απόκριση γύρω από το σημείο κρος...
1626164158685.png


Η πρώτη περίπτωση είναι ευνοϊκή,καθότι η ολική υστέρηση έρχεται σε χρόνο κατώτερο από το ψυχοακουστικό όριο των 7 msec για τη ρυθμική αντίληψη στις πρώτες οκτάβες.

Επόμενος κανόνας: Όποιος θέλει να ενσωματώσει με επιτυχία περισσότερα του ενός τεμάχια sub χρειάζεται κεντρικό επεξεργαστή - ως κόμβο για τη διαχείριση όλων των επιμέρους σημάτων - και DSP...Ακόμα και στον υποφαινόμενο στάθηκε ιδιαίτερα δύσκολη κατά τη διαχείριση οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική...
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Κατ' ευθείαν στα βαθιά τους βάζεις . . .

Για το κομμάτι "βασικές γνώσεις" προτείνω ανεπιφύλαχτα για νυχτερινό διάβασμα αυτό:

Είναι παλιό, ~ στο τέλος της "προ-DSP εποχής" που λέει και ο Dimi, αλλά είναι πολύ πυκνό, καταληπτό με τρομερή ροή και σχήματα, και αγγίζει σχεδόν όλα τα θέματα που θίγονται στο avsite, όχι μόνο όσα λέγονται εδώ.
Μαστ Ρήντ, πριν αρχίσετε να πατάτε στα τυφλά κουμπάκια της μετα-DSP εποχής.
Είναι και αβουσάιτ σερτιφάιντ - του Τουλ βρε και όχι του βρωμο-Γκέντες . . .
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.247
Reaction score
78.937
Οσον αφορά τον Geddes, να επισημάνω σε περίληψη τις αντιρρήσεις:
Περιγράφει σεταρισματα χωρίς DSP (ούτε καν τα σαμπ δεν είχαν DSP τοτε, και άρα είχαν ενα μέτρο λιγοτερο delay εξ αρχής), ακροσάριστα ηχεία, και χωρίς κανάλι LFE.
Όλα αυτά μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε άλλα συμπεράσματα.

Και παρόλα αυτά συστήνει απο τότε την χρήση DSP της εποχής, χωρίς να μπαίνει σε λεπτομέρειες:
By far the most ideal situation here is to use a Behringer DCX2496 as the control unit for at least three subs (not necessarily identical). The multi􏰎channel outputs can drive up to four subs and the degree of control in this unit is more than adequate.


Τα πράγματα σημερα εχουν προχωρήσει, ας μην μένουμε στα παλιά....κι ας εχουν μεγάλη ιστορική σημασία, και ας εχουν αυξήσει υπέρμετρα (για την εποχή τους) την γνώση στο αντικείμενο.

Τα ίδια και για το ανωτέρω paper του Toole, το εχει εξελίξει ο ιδιος στο πρόσφατο βιβλίο του.

Μπορεί να μην ειναι θρύλοι του παρελθόντος, αλλά δεν είναι μαλ@κες στην Dirac και στην Trinnov. Ειναι βαρβάτοι επιστήμονες με πρόσφατα Phd στο αντικείμενο απο μεγάλα πανεπιστήμια, και εχουν φτιάξει επιστημονικά τεκμηριωμένα προϊόντα που καθοδηγούν τις τάσεις της αγοράς σήμερα.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Η φυσική πριν και μετά την εμφάνιση των αλγορίθμων είναι η ίδια.
Το όχι και τόσο παλιό αυτό paper του Toole (2002) είναι εισαγωγικό και σαν τέτοιο το πρότεινα "για να μην αποθαρύνουμε όποιον πρωτοαγοράζει σαμπ" κατά το παράπονο του Bhutia. Ισχύει στο ακέραιο και αποτελεί θαυμάσιο εισαγωγικό βοήθημα καθώς περιγράφει με εξαιρετικά καταληπτό τρόπο αλλά και ακρίβεια τα φαινόμενα που διέπουν την συμπεριφορά των χαμηλών συχνοτήτων μέσα σε δωμάτιο
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.326
Μηνύματα
2.858.610
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top