Σύστημα με παθητικά ηχεία - Σύστημα με ενεργά ηχεία... εφαρμογή στην πράξη

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Πριν μας ξανακλείσουν λόγω κορωναϊού και διαβάζοντας τις προτάσεις συστημάτων σε ερωτήματα με θέμα αγοράς συστήματος για το σπίτι, τα ενεργά ηχεία έχουν το προβάδισμα στις προτάσεις για τα περισσότερα μελη οπότε σκέφτηκα να κάνουμε τις δικές μας δοκιμές.

Θα δημιουργηθεί ένα σύστημα με παθητικά ηχεία, με συνολικό κόστος τα 1.000€ και θα "κοντραριστεί" με το αντίστοιχο σύστημα ενεργών συνολικού κόστους 1.000€.

Όταν λέμε συνολικό κόστος, εννοούμε τα ΠΑΝΤΑ!
Συσκευές, καλώδια, βάσεις ηχείων και ό,τι άλλο χρησιμοποιηθεί για τον προτεινόμενο συνδυασμό ώστε να είναι έτοιμος προς άμεση χρήση.

Στη συνέχεια, οι ομάδες ακροατών που θα παρευρεθούν στις δοκιμές θα αξιολογήσουν/βαθμολογήσουν ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ την ηχητική συμπεριφορά των συστημάτων.

Ο χώρος θα είναι κοινός και για τα 2 συστήματα, οπότε ό,τι προβλήματα θα έχει να αντιμετωπίσει το ένα σύστημα θα υπάρχουν και για το άλλο.

Η πηγή που θα χρησιμοποιηθεί και για τα 2 συστήματα θα είναι κοινή, αν αποφασιστεί να είναι cd player ή βινύλιο δε θα υπολογιστεί στο κόστος των συστημάτων.
Αν είναι άυλα μέσω κάποιας πλατφόρμας και δε προσφέρεται η δυνατότητα από τον προτεινόμενο συνδυασμό να το υποστηρίξει, τότε οι προσθήκες θα υπολογιστούν στο κόστος του συστήματος.

Γιατί βάζω τα 1.000€; Έχω παρατηρήσει πως η πλειάδα των θεμάτων αφορούν τέτοια συστήματα, προτείνονται άμεσα ενεργά ηχεία σε κόστος που καλύπτει το διαθέσιμο ποσό αλλά δεν καλύπτουν και τα υπόλοιπα που απαιτούνται για να ονομαστεί «ολοκληρωμένο» το σύστημα όπως βάσεις, καλώδια, έλεγχος έντασης (κάποιος προενισχυτής δλδ.), streamer, είσοδος για cd player ή αναλογικό σύστημα (αν έχουν αναφερθεί οι συγκεκριμένες ανάγκες) κ.λπ.

Για τις ανάγκες της απόδοσης το ποσό μπορεί να φτάσει τα 1.100€. Η διαφορά ενός ποσοστού 10% είναι θεμιτή, όχι όμως να ξεφύγουμε στα 1.300€ ή στα 1.500€.
Πριν ξεκινήσουν οι αντιρρήσεις για το μικρό επιτρεπόμενο ποσοστό προς τα επάνω, μην ξεχνάμε πως κάποιοι καταναλωτές για αυτή τη διαφορά του 10% προτιμούν να παραγγείλουν από το εξωτερικό παρά να τα αποκτήσουν από ελληνικό κατάστημα…

Η ομάδα (ή το άτομο) που θα επιμεληθεί το σύστημα παθητικών με ενίσχυση και η ομάδα (ή το άτομο) που θα επιμεληθεί το σύστημα ενεργών θα έχει 40 λεπτά χρόνο για να το παρουσιάσει στους ακροατές. Οπότε, καλύτερα να δημιουργηθούν ομάδες για τη σωστή υποστήριξη των γραπτών τους ;)

ΟΛΟΙ όσοι συμμετέχουν στις δοκιμές πρέπει να είναι εμβολιασμένοι ή να έχουν νοσήσει, θα ζητηθεί η απόδειξη εμβολιασμού ή νόσησης για την είσοδο και συμμετοχή τους, θα φορούν μάσκα και θα παραμείνουν εκτός χώρου όταν τελειώσει η ακρόαση/αξιολόγηση της ομάδας τους.

Πως σας φαίνεται ως αρχική ιδέα; Αναφέρω "αρχική" γιατί παρουσιάζεται απλοϊκά, τα πολλά μυαλά εδώ μπορούν μέσα από τις προτάσεις τους να την κάνουν καλύτερη, αποδοτικότερη ;)

Καλή εβδομάδα και ακόμα καλύτερο μήνα σε όλους
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.842
Reaction score
34.081
Υποκειμενικη κριση, δηλαδη; Τι μ αρεσει πιο πολυ; Τι μου ακουστηκε πιο καλα; Σε τι χωρο και με τι περιεχομενο και με τι στησιμο κλπ κλπ;
Και ακροατες με τι κριτηρια και με τι εμπειρια;
 



billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.449
Reaction score
5.549
Το κυρίως ζήτημα σε τέτοια φάση είναι αν μπορεί να γίνουν σωστά τα tests (κατά προτίμηση double blind μορφή), και πως θα στηθούν σωστά τα συστήματα στον χώρο.

Αντικειμενικά θες το "βέλτιστο" του κάθε setup, που μπορεί να σημαίνει διαφορετικές αποστάσεις ακρόασης, διαφορετική θέση ηχείων στον χώρο, διαφορετικό tuning, και τέλος πρέπει να έχεις και level (volume) matching between the tests (διαφορές άνω του 1dB στην ένταση αλλάζουν την αντιληπτή "ποιότητα" / "ηχητική ταυτότητα" του ηχείου στον χώρο).
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.957
Reaction score
6.679
Επίσης θα γίνουν πολλές δοκιμές, κατά τις οποίες κάποιες φορές θα παίξει πρώτα το ένα σύστημα και κάποιες το άλλο;
Γιατί αν καταλαβαίνω σωστά από τα 40 λεπτά προετοιμασίας, ο ακροατής δεν θα μπορεί να εναλλάσσει μεταξύ του ενός συστήματος και του άλλου. Με αυτόν τον τρόπο όμως δεν μπορεί αποκλειστεί να έχει πλεονέκτημα το σύστημα που άκουσες πρώτο, ή τελευταίο.
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Επίσης, η τιμή θα αφορά σε καινούργια μηχανήματα ή σε συνολικό budget ( άρα, επιτρέπονται και μεταχειρισμένα )?
 


Ndis

Titika
Μηνύματα
1.849
Reaction score
4.594
Αν και επικροτώ την προσπάθεια, δεν νομίζω η σύγκριση 2,3,10 συστηματων να μπορει να καταλήξει σε διαφορετικο συμπέρασμα: ευρώ προς ευρώ, με τα ενεργά αγοράζεις ποιοτικότερο ήχο...

Βέβαια στο πλαισιο του πειραματος είναι άδικο τα δύο συστήματα να έχουν ίδιο budget. Στα παθητικά πχ σημαντικό κομμάτι του budget τους έχει αφιερωθεί στην εμφάνιση και στα υλικά της καμπίνας. Τα ενεργά προφανώς και δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Συνεπώς είτε πρέπει να εισάγεις έναν συντελεστή δυσχέρειας στο budget των ενεργών είτε να αυξήσεις το bugdet των παθητικών.

Επίσης ακόμα και τα φτηνότερα ενεργά παρέχουν δυνατότητες ισοστάθμισης. Οι ίδιες δυνατότητες για υλοποιηθούν στα παθητικά απαιτούν πολλαπλάσιο budget.

Θα επανέλθω αργότερα και με άλλα.
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Αν και επικροτώ την προσπάθεια, δεν νομίζω η σύγκριση 2,3,10 συστηματων να μπορει να καταλήξει σε διαφορετικο συμπέρασμα: ευρώ προς ευρώ, με τα ενεργά αγοράζεις ποιοτικότερο ήχο...

Βέβαια στο πλαισιο του πειραματος είναι άδικο τα δύο συστήματα να έχουν ίδιο budget. Στα παθητικά πχ σημαντικό κομμάτι του budget τους έχει αφιερωθεί στην εμφάνιση και στα υλικά της καμπίνας. Τα ενεργά προφανώς και δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Συνεπώς είτε πρέπει να εισάγεις έναν συντελεστή δυσχέρειας στο budget των ενεργών είτε να αυξήσεις το bugdet των παθητικών.

Επίσης ακόμα και τα φτηνότερα ενεργά παρέχουν δυνατότητες ισοστάθμισης. Οι ίδιες δυνατότητες για υλοποιηθούν στα παθητικά απαιτούν πολλαπλάσιο budget.

Θα επανέλθω αργότερα και με άλλα.
Ναι, αλλά όταν κάποιος έχει διαθέσιμο ένα Χ budget και ζητάει συμβουλές για το τί να ψωνίσει, δεν έχει σημασία το τί πληρώνει, αν πληρώνει για φινίρισμα ή για καυσόξυλα. Με Χ budget τί συσκευές μπορεί να αγοράσει κάποιος και ποια σχολή κερδίζει τον αγώνα. Αυτό κατά τη γνώμη μου ισχύει και ως προς το ζήτημα της παρεχόμενης ή μη ισοστάθμισης. Φυσικά και ξέρω προκαταβολικά το αποτέλεσμα, αλλά anyway...
Δυστυχώς δεν νομίζω ότι θα προλάβω να ολοκληρώσω τον εμβολιασμό μου για να παραβρεθώ, αν και πολύ θα το ήθελα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Φαίνεται εύκολο ως ιδέα, αλλά είναι αρκετά δύσκολο να γίνει με αντικειμενικά κριτήρια μια σύγκριση υπό όρους double blind.

Επί της ουσίας του θέματος, τα "ενεργά" έχουν απλώς τελικούς ενισχυτές ενσωματωμένους, δηλαδή η άμεση σύγκριση ενός ενεργού atc με το παθητικό όμοιο atc, σημαίνει πως το παθητικό χρειάζεται να συνοδεύεται από ένα τελικό ενισχυτή, ας πούμε ένα crown.

Και βαλτα και τα δύο πάνω στον ίδιο προενισχυτή. Αυτή είναι όντως σύγκριση ενεργού με παθητικό. Τέλος.

Δηλαδή, το να συμπεριληφθουν προενισχυτικα στάδια, κατ'ουσιαν βγαίνει εκτός του θέματος "ενεργά vs παθητικά" και δεν αφορά όλον τον κόσμο η όποια προενισχυτική βαθμίδα, διότι άλλοι έχουν ήδη ένα ας πούμε πολυκαναλο av με όσες προενισχυτικές εξόδους θες, κι άλλοι έχουν ένα dac με ρυθμιζόμενο volume, άλλοι έχουν ένα OPPO (media player) με εξόδους σε XLR και με ενσωματωμένο volume control, κι άλλοι έχουν ένα media player με ψηφιακή έξοδο, που μπορεί να συνδεθεί απευθείας σε ενεργά με ψηφιακή είσοδο, και παίζεις volume από το media player.

Δηλαδή, ο πολύς κόσμος που ζητάει ηχεία, δε ζητάει πλήρες σύστημα, αλλά ηχεία... Απλώς ηχεία. Όλο και κάτι υπάρχει ήδη.

Ακόμα και για τον ορισμό του ενεργού ηχείου, η τυπική έννοια εμπεριέχει μόνον τελικούς ενισχυτές μαζί με τα μεγάφωνα, τίποτε άλλο.

Βεβαίως υπάρχουν ενεργά ηχεία που είναι τρόπον τινά ολοκληρωμένα συστήματα, καθώς εμπεριέχουν αναλογικές και ψηφιακές εισόδους, σύστημα ισοστάθμισης και volume control, αλλά αυτά συνήθως αφορούν υψηλές κατηγορίες τιμής.

Στις χαμηλές κατηγορίες τιμής, πολλοί μπορούν να συνδέσουν τα ενεργά ηχεία σε ένα πισι, από όπου μπορούν να έχουν έλεγχο volume, και ισοστάθμιση.
Ένα πισι όμως, πρακτικά όλοι το έχουν στο σπίτι..

Από την άλλη πλευρά, όλο το εγχείρημα δείχνει να αφορά δικάναλο σεταπ, το οποίο δεν έχει ιδιαίτερη αξία πλέον.

Αν μπούμε στη λογική ενός τυπικού av, ας πούμε έναν Nad ρε αδερφέ, τότε η πλειοψηφία θα θελήσει να στήσει immersive setup, και μόνον λόγω παντόφλας ή οικονομικής στενότητας θα περιοριστεί σε ένα 5.1 σεταπ.

Να δούμε λοιπόν ένα ιμερσιβ σεταπ στηριγμένο πάνω σε ένα οικονομικό av με ένα Dirac και προενισχυτικές εξόδους με XLR για να γίνει σοβαρή δουλειά, και ας γίνουν 2 ηχειακα σεταπ, ένα με παθητικά ολοβερ, και τελικούς ενισχυτές για την οδήγησή τους, κι ένα με ενεργά.

Στο δικάναλο του χιλιάρικου με ενισχυτές και προενισχυτές μέσα στο κοστολογιο, ανάθεμα αν υπάρχει χώρος για ισοστάθμιση και για ηχεία θα μείνουν κάτι δίφραγκα. Χωρίς ισοστάθμιση μπορεί να στήνουν 5 μπαρμπαδια, αλλά αυτά δεν έχουν νόημα στην σημερινή πραγματικότητα.

Άμα θες να ζορίσεις την κατάσταση για 5 μπαρμπαδια, εγώ μέσα είμαι. Στήσε ένα φουλ παραδοσιακό σεταπ, στηριγμένο στις βασικές αρχές του '70, με πικάπ με ολοκληρωμένο ενισχυτή, ή προ και τελικούς, με το cd player που θες και το dac που θες, με τα παθητικά ηχεία που γουστάρεις και τις βάσεις τις ακριβές, και βάλε και καλώδια σούπερ ντουπερ.

Πες μου τώρα πόσο κόστισαν όλα μαζί, και όλο το κόστος θα το κάνω ένα ζευγάρι ενεργά ηχεία κι ένα ζευγάρι σαμπ, μια άδεια για Ντιράκ και ένα umic, και θα τα συνδέσω πάνω σε ένα υπάρχον pc να παίζει τινταλ και να γίνει ισοστάθμιση με Ντιράκ.

Κάμ του πάπα.
 


Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Το immersive φαίνεται να το μπερδεύουν ( όσοι δεν γνωρίζουν ) με το surround. Αυτό καταλαβαίνω απο συζητήσεις στις οποίες συμμετέχω.

Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η σύγκριση ενός ίδιου ηχείου σε ενεργή και παθητική μορφή, ακόμα και αν οδηγείτο απο το ίδιο μοντέλο ενισχυτών, αλλά πάει μακριά η βαλίτσα. Αλλά πιστεύω ότι ακόμα και η δοκιμή που προτείνεται, είναι αρκετή για να καταλάβει κάποιος την υπεροχή του ενεργού. Φτάνει να μην είναι κουφός και να ακούει με τα αυτιά και όχι με το "εγώ" του. ;)
Άλλωστε, τα περισσότερα νέα μέλη που ρωτούν για σύνθεση συστήματος, είτε δεν γνωρίζουν για τα ενεργά, είτε έχουν ακούσει πεπαλαιωμένες απόψεις. Και όταν κάποιος έχει συγκεκριμένο budget και θέλει να πάρει το καλύτερο δυνατό, αξίζει το κόπο να ακούσει δύο συστήματα ίσης αξίας και πόσο διαφορετικά παίζει το καθένα.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Είμαι γενικά υπέρ των ενεργών αλλά νομίζω πως τα έχουμε θεοποιήσει ή τουλάχιστον δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες για να τα προτείνουμε δια κάθε νόσο και κάθε μαλ@κια...
Έτσι π.χ. για ένα σφιχτό μπαντζετ, θα πρέπει να σκεφτούμε αρχικά τις πηγές μας...
Αν θες να ακούς από υπολογιστή, προφανώς υπάρχει υπεροχή στα ενεργά.... με ένα audio interface ή dac με volume είσαι άρχοντας... αν έχεις κέφια και κάνεις και EQ στον υπολογιστή, ακόμα πιο άρχοντας.
Αλλά αν π.χ. θες πικαπ;;; γιατί έτσι!!! δεν έχει γιατί!!! Τότε για ένα σφιχτό μπάντζετ πιθανότατα να είναι καλύτερα ένα ζευγαράκι ηχεία και ένας ολοκληρωμένος, έχεις το Phono stage σου και όλα τα υπόλοιπα καλούδια volume/bass/treble/headphones όμορφα και συμμαζεμένα...
Να πούμε για πολυκάναλο;;; Πάλι για σφιχτό μπάντζετ ο ολοκληρωμένος AV και παθητικά ηχεία συμφέρουν αφού όλα μαζί κοστίζουν όσο ο ...AV προενισχυτής που θα οδηγούσε τα ενεργά...
Δεν ισχυρίζομαι δηλαδή πως τα παθητικά είναι καλύτερα, ισχυρίζομαι όμως πως αναλογιζόμενοι το κόστος, τις πηγές και τους στόχους... ναι, αρκετές φορές συμφέρουν/βολεύουν...
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Είχα νοσησει και ειχα πιστοποιητικό μέχρι μέσα Σεπτέμβρη!
Εσύ είχες νοσήσει και από τα καλώδια, αλλά βλέπω τα ξεπερνάς όλα, μπράβο, σιδερένιος
 


Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Υποκειμενικη κριση, δηλαδη; Τι μ αρεσει πιο πολυ; Τι μου ακουστηκε πιο καλα; Σε τι χωρο και με τι περιεχομενο και με τι στησιμο κλπ κλπ;
Και ακροατες με τι κριτηρια και με τι εμπειρια;
Πιστεύω πως από τα μέλη που ρωτούν ΚΑΙ απαντούν, λίγοι είναι αυτοί που έχουν "καταθέσει" τα διαπιστευτήρια της γνώσης τους για το αντικείμενο. Οι περισσότεροι απαντούν με βάση το ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ κριτήριο, τις δοκιμές τους, τους επηρεασμούς τους από την ανάγνωση κειμένων τρίτων (διαδίκτυο, ειδικός τύπος, άλλα μέλη).

Το ότι γνωρίζω το τι κάνει η κάθε συσκευή, γνωρίζω το τι υπάρχει σε κάθε κατηγορία τιμής, δε με κάνει να γνωρίζω ταυτόχρονα το τι σημαίνει "ήχος" και πως "πρέπει" να ακούγεται.
Άρα κινούμαστε σε μία αγορά συσκευής/συστήματος με βάση τα υποκειμενικά μας κριτήρια που είναι "μ’ αρέσει/δεν μ’αρέσει, με αγγίζει/δε με αγγίζει, με καλύπτει/δε με καλύπτει" κ.λπ. Ε, αυτό θα κρίνουμε!

Ο χώρος δεν έχει σημασία αφού θα είναι κοινός και για τα δύο συστήματα άρα και τα προβλήματά του, το περιεχόμενο μπορούμε εύκολα να το αποφασίσουμε.

Θα υπάρχει ηχοπερατή κουρτίνα (τυφλή δοκιμή) ή θα είναι χύμα;
"Τυφλό" δεν είναι δυνατό αφού το παραπέτασμα που θα χρησιμοποιηθεί για να κρύψει τα συστήματα θα επηρεάσει την απόδοση. Εδώ αφαιρούμε το προστατευτικό κάλυμμα των ηχείων γιατί σε πολλές -μετρημένες εργαστηριακά- περιπτώσεις επηρεάζουν αρνητικά το αποτέλεσμα, πώς να χρησιμοποιήσουμε ολόκληρο "παραβάν", έστω και με ηχοδιαπερατό ύφασμα για την αξιολόγηση;

Το κυρίως ζήτημα σε τέτοια φάση είναι αν μπορεί να γίνουν σωστά τα tests (κατά προτίμηση double blind μορφή), και πως θα στηθούν σωστά τα συστήματα στον χώρο.

Αντικειμενικά θες το "βέλτιστο" του κάθε setup, που μπορεί να σημαίνει διαφορετικές αποστάσεις ακρόασης, διαφορετική θέση ηχείων στον χώρο, διαφορετικό tuning, και τέλος πρέπει να έχεις και level (volume) matching between the tests (διαφορές άνω του 1dB στην ένταση αλλάζουν την αντιληπτή "ποιότητα" / "ηχητική ταυτότητα" του ηχείου στον χώρο).
Η ρύθμιση κοινής έντασης για το κάθε σύστημα θεωρείται δεδομένη σε τέτοιες δοκιμές. Η απόσταση ας οριστεί στα 2.5 έως 3,5 μέτρα, απόσταση που οι περισσότεροι δηλώνουν στα θέματα που ανοίγουν.
Η κάθε ομάδα ή άτομο που θα προτείνει το κάθε σύστημα, θα κάνει τις ρυθμίσεις που θέλει για να βγει το αποτέλεσμα που πιστεύει ότι την ικανοποιεί.

Επίσης θα γίνουν πολλές δοκιμές, κατά τις οποίες κάποιες φορές θα παίξει πρώτα το ένα σύστημα και κάποιες το άλλο;
Γιατί αν καταλαβαίνω σωστά από τα 40 λεπτά προετοιμασίας, ο ακροατής δεν θα μπορεί να εναλλάσσει μεταξύ του ενός συστήματος και του άλλου. Με αυτόν τον τρόπο όμως δεν μπορεί αποκλειστεί να έχει πλεονέκτημα το σύστημα που άκουσες πρώτο, ή τελευταίο.
Σίγουρα η διαφορά χρόνου για τη σύνδεση 2 συστημάτων μπορεί να μπερδέψει τούς ακροατές αλλά και 2 συστήματα δίπλα δίπλα δε μπορούν να στηθούν χωρίς το ένα να επηρεάσει το άλλο.

Από την άλλη δεν υπάρχουν 2 πανομοιότυποι χώροι, ώστε άμεσα να υπάρχει μετάβαση από τον ένα στον άλλο ώστε να μην υπάρχει απώλεια κατά την ακρόαση του κάθε συστήματος.

Θα υπάρχουν σημειωματάρια για να καταγράψει ο καθένας τις εντυπώσεις του από το ένα σύστημα και το άλλο.
Έτσι και αλλιώς, άλλοι ζητούν δυνατό μπάσο, άλλοι ζητούν… "υγρή" μεσαία… :p άλλοι ζητούν "εικόνα", άλλοι ζητούν απόδοση των υψηλών, άλλοι ζητούν, απλά, την καλύτερη σχέση αξίας/τιμής, άλλοι ζητούν… άλλα!

Θα καταγράψει ο καθένας αυτά που τον εντυπωσίασαν περισσότερο στο κάθε σύστημα, αυτά που κάλυψαν τις ανάγκες του και τις ιδιαιτερότητες που ζητά και τέλος θα αποφασίσει σε ποιο σύστημα έκανε τις ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ υποχωρήσεις στα "θέλω" του.

Επίσης, η τιμή θα αφορά σε καινούργια μηχανήματα ή σε συνολικό budget ( άρα, επιτρέπονται και μεταχειρισμένα )?
Πάντα αναφερόμαστε σε καινούριες συσκευές, για να υπάρχει και μία αναφορά για όλους.
Αν κάποιος κυκλοφορήσει μία συσκευή, δεύτερο χέρι, σε άψογη κατάσταση και σε εξαιρετική τιμή, υπάρχει μόνο ΕΝΑΣ που θα μπορεί να την αποκτήσει.
Εμάς μας ενδιαφέρει να βοηθήσουμε τον «ένα» ή τους «πολλούς»; ;)

Αν και επικροτώ την προσπάθεια, δεν νομίζω η σύγκριση 2,3,10 συστηματων να μπορει να καταλήξει σε διαφορετικο συμπέρασμα: ευρώ προς ευρώ, με τα ενεργά αγοράζεις ποιοτικότερο ήχο...

Βέβαια στο πλαισιο του πειραματος είναι άδικο τα δύο συστήματα να έχουν ίδιο budget. Στα παθητικά πχ σημαντικό κομμάτι του budget τους έχει αφιερωθεί στην εμφάνιση και στα υλικά της καμπίνας. Τα ενεργά προφανώς και δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Συνεπώς είτε πρέπει να εισάγεις έναν συντελεστή δυσχέρειας στο budget των ενεργών είτε να αυξήσεις το bugdet των παθητικών.

Επίσης ακόμα και τα φτηνότερα ενεργά παρέχουν δυνατότητες ισοστάθμισης. Οι ίδιες δυνατότητες για υλοποιηθούν στα παθητικά απαιτούν πολλαπλάσιο budget.

Θα επανέλθω αργότερα και με άλλα.
Αυτό είναι το ζητούμενο, αν στα ίδια χρήματα μπορούμε να έχουμε ένα σύστημα τελικό, τελειωμένο, για να ακούσουμε/αποκτήσουμε το καλύτερο δυνατό που μπορούμε στα χρήματα που διαθέσαμε.

Δεν έχει σημασία αν είναι υλοποιημένο με τον "παραδοσιακό" τρόπο ή με τις νεότερες "εκδόσεις" αλλά αν στα χρήματα που μπορούμε να διαθέσουμε η… παραδοσιακή… σε σχέση με τη… νεότερη… έκδοση, είναι ισάξιες ηχητικά και οι υποχωρήσεις που πρέπει να κάνουμε στη μία ή στην άλλη περίπτωση είναι αποδεκτές τελικά σε σχέση με τα προσφερόμενα!
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Φαίνεται εύκολο ως ιδέα, αλλά είναι αρκετά δύσκολο να γίνει με αντικειμενικά κριτήρια μια σύγκριση υπό όρους double blind.

Επί της ουσίας του θέματος, τα "ενεργά" έχουν απλώς τελικούς ενισχυτές ενσωματωμένους, δηλαδή η άμεση σύγκριση ενός ενεργού atc με το παθητικό όμοιο atc, σημαίνει πως το παθητικό χρειάζεται να συνοδεύεται από ένα τελικό ενισχυτή, ας πούμε ένα crown.

Και βαλτα και τα δύο πάνω στον ίδιο προενισχυτή. Αυτή είναι όντως σύγκριση ενεργού με παθητικό. Τέλος.

Δηλαδή, το να συμπεριληφθουν προενισχυτικα στάδια, κατ'ουσιαν βγαίνει εκτός του θέματος "ενεργά vs παθητικά" και δεν αφορά όλον τον κόσμο η όποια προενισχυτική βαθμίδα, διότι άλλοι έχουν ήδη ένα ας πούμε πολυκαναλο av με όσες προενισχυτικές εξόδους θες, κι άλλοι έχουν ένα dac με ρυθμιζόμενο volume, άλλοι έχουν ένα OPPO (media player) με εξόδους σε XLR και με ενσωματωμένο volume control, κι άλλοι έχουν ένα media player με ψηφιακή έξοδο, που μπορεί να συνδεθεί απευθείας σε ενεργά με ψηφιακή είσοδο, και παίζεις volume από το media player.

Δηλαδή, ο πολύς κόσμος που ζητάει ηχεία, δε ζητάει πλήρες σύστημα, αλλά ηχεία... Απλώς ηχεία. Όλο και κάτι υπάρχει ήδη.

Ακόμα και για τον ορισμό του ενεργού ηχείου, η τυπική έννοια εμπεριέχει μόνον τελικούς ενισχυτές μαζί με τα μεγάφωνα, τίποτε άλλο.

Βεβαίως υπάρχουν ενεργά ηχεία που είναι τρόπον τινά ολοκληρωμένα συστήματα, καθώς εμπεριέχουν αναλογικές και ψηφιακές εισόδους, σύστημα ισοστάθμισης και volume control, αλλά αυτά συνήθως αφορούν υψηλές κατηγορίες τιμής.

Στις χαμηλές κατηγορίες τιμής, πολλοί μπορούν να συνδέσουν τα ενεργά ηχεία σε ένα πισι, από όπου μπορούν να έχουν έλεγχο volume, και ισοστάθμιση.
Ένα πισι όμως, πρακτικά όλοι το έχουν στο σπίτι..

Από την άλλη πλευρά, όλο το εγχείρημα δείχνει να αφορά δικάναλο σεταπ, το οποίο δεν έχει ιδιαίτερη αξία πλέον.

Αν μπούμε στη λογική ενός τυπικού av, ας πούμε έναν Nad ρε αδερφέ, τότε η πλειοψηφία θα θελήσει να στήσει immersive setup, και μόνον λόγω παντόφλας ή οικονομικής στενότητας θα περιοριστεί σε ένα 5.1 σεταπ.

Να δούμε λοιπόν ένα ιμερσιβ σεταπ στηριγμένο πάνω σε ένα οικονομικό av με ένα Dirac και προενισχυτικές εξόδους με XLR για να γίνει σοβαρή δουλειά, και ας γίνουν 2 ηχειακα σεταπ, ένα με παθητικά ολοβερ, και τελικούς ενισχυτές για την οδήγησή τους, κι ένα με ενεργά.

Στο δικάναλο του χιλιάρικου με ενισχυτές και προενισχυτές μέσα στο κοστολογιο, ανάθεμα αν υπάρχει χώρος για ισοστάθμιση και για ηχεία θα μείνουν κάτι δίφραγκα. Χωρίς ισοστάθμιση μπορεί να στήνουν 5 μπαρμπαδια, αλλά αυτά δεν έχουν νόημα στην σημερινή πραγματικότητα.

Άμα θες να ζορίσεις την κατάσταση για 5 μπαρμπαδια, εγώ μέσα είμαι. Στήσε ένα φουλ παραδοσιακό σεταπ, στηριγμένο στις βασικές αρχές του '70, με πικάπ με ολοκληρωμένο ενισχυτή, ή προ και τελικούς, με το cd player που θες και το dac που θες, με τα παθητικά ηχεία που γουστάρεις και τις βάσεις τις ακριβές, και βάλε και καλώδια σούπερ ντουπερ.

Πες μου τώρα πόσο κόστισαν όλα μαζί, και όλο το κόστος θα το κάνω ένα ζευγάρι ενεργά ηχεία κι ένα ζευγάρι σαμπ, μια άδεια για Ντιράκ και ένα umic, και θα τα συνδέσω πάνω σε ένα υπάρχον pc να παίζει τινταλ και να γίνει ισοστάθμιση με Ντιράκ.

Κάμ του πάπα.
Για να μην επαναλαμβάνω το ίδιο νόημα με άλλα λόγια, θα χρησιμοποιήσω το μήνυμα του @wnet ως απάντηση αρκετών από αυτών που αναφέρεις.

Αν τώρα θέλουμε να μπούμε στη διαδικασία αντιπαράθεσης (δεν το έχω σκοπό, παραδείγματα δίνω):

α) γιατί να επιλέξω το ίδιο ηχείο σε παθητική έκδοση με το αντίστοιχο ενεργό του και όχι κάποιο άλλο σε συνδυασμό με διαφορετικό ενισχυτή αλλά το συνολικό κόστος να είναι το ίδιο,

β) θα ταιριάζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προενισχυτή με τον τελικό που επιλέξαμε, μήπως ταιριάζουν καλύτερα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ενεργού ή και το ανάποδο,

γ) τι να τον κάνω τον προενισχυτή αφού έχω ολοκληρωμένο,

δ) οι προδιαγραφές των σταδίων προενίσχυσης του A/V ολοκληρωμένου, η ποιότητα οδήγησης ενός υπολογιστή από την έξοδο ακουστικών στην είσοδο των ενεργών ηχείων, το dacάκι/προενισχυτής των 150€, η ρυθμιζόμενη έξοδο από ένα cd player, blu ray, dvd player είναι ικανές να εκμεταλλευτούν ποιοτικά στο "μέγιστο" τα ενεργά μου;..

ε) … συμπλήρωσε και άλλες απορίες που μπορεί να δημιουργηθούν για να μη μακρηγορώ ΚΑΙ άλλο… :)

Οπότε, ισχυρίζεσαι ότι αυτός που ψάχνει ένα ζευγάρι ηχεία, δεν έχει ενισχυτή, παρά μόνο κάποια πηγή… Εκεί πάει το «… Όλο και κάτι υπάρχει ήδη...»;
Προσωπικά, πιστεύω, πως όποιος ψάχνει λάστιχα αυτοκινήτου, έχει ήδη το αυτοκίνητο… όποιος ψάχνει συνταγή για κρεατόπιτα, έχει ήδη το φούρνο για να την ψήσει… δε ρωτά γιατί απλά έχει στο μυαλό του ΝΑ αγοράσει αυτοκίνητο στο μέλλον ή ΝΑ αγοράσει φούρνο… Θέλει να τα αποκτήσει για να τα εκμεταλλευτεί άμεσα...
Άρα, όταν κάποιος ρωτάει για σύστημα, τα ενεργά είναι μία επιλογή, όταν ρωτά για παθητικά ηχεία, το πιο πιθανό είναι να έχει τον ενισχυτή και η απάντηση ¨πούλα τον και πάρε ενεργά" δεν είναι και η καλύτερη πρόταση που περιμένει να διαβάσει.

Αν έχει αξία ένα δικάναλο σύστημα σήμερα ή όχι, νομίζω ότι δε μας αφορά.
Ο καθένας που αναζητά ένα σύστημα πιστεύω ότι γνωρίζει τις ανάγκες του με βάση το τι χωράει στο χώρο του, την οικονομική του δυνατότητα, τα αισθητικά του κριτήρια, τις ανοχές των υπόλοιπων μελών της οικογένειας ή τις δικές του και κρίνει από μόνος του σε ποια κατηγορία συστήματος θα κινηθεί.

Από την άλλη, οικονομικός A/V προενισχυτής με Dirac "ανοιχτό" (βλέπε γύρω στα 100€ αγορά), όπως ο NAD, που κινείται στα 1.600+ € και XLR εξόδους, στο τέλος δε λέγεται και "οικονομικός"…
Οι περισσότεροι ακούν με ολόκληρα συστήματα (πηγές αναπαραγωγής απτών και άυλων, ενισχυτές, ηχεία, καλώδια) σε αυτή την τιμή!
Ας μην κρίνουμε από τις δικές μας οικονομικές δυνατότητες και τα δικά μας "θέλω" (δεν αναφέρομαι σε εσένα αλλά γενικά).
Το λέω αυτό γιατί σέβομαι και το "μπορώ/δεν μπορώ" οικονομικά αλλά και το "μπορώ οικονομικά αλλά δε θέλω να τα διαθέσω σε αυτό το αντικείμενο".
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.135
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top