Όταν μπιπ τη συζήτηση (τα άσχετα της κατηγορίας)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τώρα ο τερματογκαζης είναι αλλού. Ξεκινάς το ίδιο κομμάτι στα +20 ντεσιμπέλ από στάθμη αναφοράς, και λέει "δώσε λίγο να γουστάρουμε"..
Παίζει σε άλλο ταμπλό αυτός, άστο.
Στο ταμπλώ του...νομοprice.:sneaky:
(το ΄΄μπιπ΄΄ στον τίτλο παραπέμπει πάντως σε...tweeter)
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.635
Reaction score
77.055
(το ΄΄μπιπ΄΄ στον τίτλο παραπέμπει πάντως σε...tweeter)
ή σε κάτι που δεν θα μπορούσε να διατυπωθεί πιο κομψά.. :p :biggrin:

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.662
ένα λάιβ.....πως ορίζεται η στάθμη αναφοράς?
Στο λαιβ η μέγιστη στάθμη ορίζεται από τα μουσικά όργανα, το είδος και τον αριθμό τους, και από την απόσταση ακρόασης.

Ένα σετ ντραμς, μόνο του, στο 1μ, φτάνει στιγμιαία έως και τα 134 ντεσιμπέλ.

Η μέση στάθμη, ορίζεται από τα μουσικά όργανα και τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιεί ο μουσικός, και φυσικά από την απόσταση ακρόασης.

Στάθμη αναφοράς δεν υφίσταται.
Αυτή αποτελεί συνθήκη που ορίσθηκε για την αναπαραγωγή του ηχογραφημένο υλικού από ηχεία..
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.635
Reaction score
77.055
Στο λαιβ η μέγιστη στάθμη ορίζεται από τα μουσικά όργανα, το είδος και τον αριθμό τους, και από την απόσταση ακρόασης.

Ένα σετ ντραμς, μόνο του, στο 1μ, φτάνει στιγμιαία έως και τα 134 ντεσιμπέλ.

Η μέση στάθμη, ορίζεται από τα μουσικά όργανα και τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιεί ο μουσικός, και φυσικά από την απόσταση ακρόασης.

Στάθμη αναφοράς δεν υφίσταται.
Αυτή αποτελεί συνθήκη που ορίσθηκε για την αναπαραγωγή του ηχογραφημένο υλικού από ηχεία..
άρα σε ένα στάδιο με χιλιάδες θεατές....ποιοι ακούνε πιο σωστά?

αυτοί που τρώνε τα πρώτα υπερπαραπανίσια db στη μάπα.... ή εκείνοι που βρίσκονται σε αποστάσεις τέτοιες ώστε να ακούνε σε στάθμες αναφοράς ηχογραφημένου υλικού?
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.662
άρα σε ένα στάδιο με χιλιάδες θεατές....ποιοι ακούνε πιο σωστά?
Συνήθως κανένας.

Άμα είσαι μπροστά πάντως, σχετικά κοντά στα ηχεία και παίζει ο μομπι, είναι.. απόλαυση.
Την επόμενη μέρα, εμβοες.

Αγκαλιά στα ηχεία θα βρεις τον τερματογκαζη.

Εξω από το στάδιο, τον νταποστ να κάθεται στο αυτοκίνητο με μισανοιχτο παράθυρο.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Κάνουμε απεγνωσμένες προσπάθειες να συμφωνήσουμε για στάθμη αναφοράς, που είναι πραγματικά χαμηλή στάθμη ακρόασης, στα 83-85 ντεσιμπέλ.
Γιατί να συμφωνήσουμε για το "στάθμη αναφοράς";
Στούδια ήμεθα κ θέλουμε να μιξάρουμε;; :p
Εκεί έχει μια αξία για να μην επηρεάζονται οι απόφασεις του μιξερά από την ακουστότητα σε διαφορετικές εντάσεις... αλλά και πάλι, ο ίδιος μιξεράς αν ακούει συνέχεια στην ίδια ένταση... ειναι αναφορά για αυτόν άσχετα από τα db...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
ή σε κάτι που δεν θα μπορούσε να διατυπωθεί πιο κομψά.. :p :biggrin:

Ωφέλιμο για τη συζήτηση θα ήταν να μην αυταπατώμεθα...Υπονοείται σεξουαλικό στοιχείο στην εκτροπή της συζήτησης για να προσελκυστούν επίδοξοι αναγνώστες στο αφιχθέν παρακλάδι του αρχικού νήματος...
Γιατί να συμφωνήσουμε για το "στάθμη αναφοράς";
Στούδια ήμεθα κ θέλουμε να μιξάρουμε;; :p
Εκεί έχει μια αξία για να μην επηρεάζονται οι απόφασεις του μιξερά από την ακουστότητα σε διαφορετικές εντάσεις... αλλά και πάλι, ο ίδιος μιξεράς αν ακούει συνέχεια στην ίδια ένταση... ειναι αναφορά για αυτόν άσχετα από τα db...
Καλό και αυτό...Γιατί να μη βάζαμε τότε ως αναφορά συνεχόμενη στάθμη γύρω από την τιμή...65 dB,εκείνη δηλαδή στην οποία αρκετοί παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι έχουν μάθει κατά τις νυκτερινές ακροάσεις να εκτιμούν τις υπερβατικές ΄΄αρετές΄΄ των main με τα εξαμισάϊντσα midwoofer...απουσία sub και χωρίς ενοχλητικές επιδράσεις από ανεξέλεγκτες συνιστώσες ιδιορρυθμών. :sneaky:

Βέβαιο πάντως είναι ότι δεν ενδείκνυται ως καθιερωμένη αναφορά μέση συνεχόμενη στάθμη ανώτερη από 85-90 dB,αφού παρατεταμένη έκθεση σε ανώτερες στάθμες θα είναι βλαβερή για την ακοή μας.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.194
Reaction score
2.715
Μαζί με τις μετρήσεις των ηχείων όλοι θα πρέπει να επισυνάπτεται και ένα ακουογραμμα για να βλέπουμε και το επίπεδο των ακουστικών δυνατοτήτων του καθενός και τι επιπτώσεις έχει η παρατεταμένη χρήση βαρβάρων ηχείων.
Το ιδανικό είναι να υπάρχει αρχείο ανά έτος από την ηλικία των 15 ετών ως σήμερα για να βλέπουμε τις τυχόν αποκλίσεις και να βγάζουμε συμπεράσματα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μαζί με τις μετρήσεις των ηχείων όλοι θα πρέπει να επισυνάπτεται και ένα ακουογραμμα για να βλέπουμε και το επίπεδο των ακουστικών δυνατοτήτων του καθενός και τι επιπτώσεις έχει η παρατεταμένη χρήση βαρβάρων ηχείων.
Το ιδανικό είναι να υπάρχει αρχείο ανά έτος από την ηλικία των 15 ετών ως σήμερα για να βλέπουμε τις τυχόν αποκλίσεις και να βγάζουμε συμπεράσματα.
Οπωσδήποτε,με AMKA και κωδικούς QR συμπεριλαμβανόμενα,ώστε να φτιάχνονται χρήσιμα πιστοποιητικά...γνώσησης. :lolsign:
 

Μηνύματα
2.194
Reaction score
2.715
Οπωσδήποτε,με AMKA και κωδικούς QR συμπεριλαμβανόμενα,ώστε να φτιάχνονται χρήσιμα πιστοποιητικά...γνώσησης. :wink:
Μιας που κανένας δεν θα έχει τέτοιο αρχείο προτείνω να το κάνουμε στα παιδιά μας μιας και τα περισσότερα θα έχουν κολλήσει την ίδια μουσική νόσο με τους γονείς..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μιας που κανένας δεν θα έχει τέτοιο αρχείο προτείνω να το κάνουμε στα παιδιά μας μιας και τα περισσότερα θα έχουν κολλήσει την ίδια μουσική νόσο με τους γονείς..
Μπορεί επίσης να τους ενσωματωθεί χάρη στην αναπόφευκτη συνεχή χρήση smartphone και ειδικό λογισμικό για συνεχή επισκόπηση και διαδραστική ανταλλαγή δεδομένων με το forum σε πραγματικό χρόνο... :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.662
Γιατί να συμφωνήσουμε για το "στάθμη αναφοράς";
Στούδια ήμεθα κ θέλουμε να μιξάρουμε;; :p
Εκεί έχει μια αξία για να μην επηρεάζονται οι απόφασεις του μιξερά από την ακουστότητα σε διαφορετικές εντάσεις... αλλά και πάλι, ο ίδιος μιξεράς αν ακούει συνέχεια στην ίδια ένταση... ειναι αναφορά για αυτόν άσχετα από τα db...
Έχει απαντηθεί 100-αδες φορές αυτό.

Στην καθιερωμένη στάθμη αναφοράς, ακούμε το καλύτερο δυνατό την πληροφορία της ηχογράφησης.

Σε χαμηλότερες στάθμες, χάνουμε σημαντικές ποσότητες πληροφορίας, δεν μπορούν να είναι ακουστές.

Σε υψηλότερες στάθμες, επέρχεται εύκολα ακουστική κόπωση, και ανεβαίνει η ουδος του αισθητήριου της ακοής για λόγους προστασίας του, οπότε και πάλι χάνουμε ποσότητες πληροφορίας.

Υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής και στάθμη αναφοράς, είναι αλληλένδετες παράμετροι. Μόνον εκεί θα πρέπει να ακούμε, αν ο στόχος είναι υψηλής πιστότητας αναπαραγωγή.

Και βεβαίως είναι ανεκτές για πολύωρες ακροάσεις αυτές οι στάθμες (αναφοράς), χωρίς κόπωση του αυτιού. Χαλαρά.


Σε χαμηλότερες στάθμες είναι μουσική ασανσέρ, και σε υψηλότερες στάθμες είναι για πάρτι.


Ασανσέρ δεν έχουμε, οι παραδοσιακοί χαϊενταδες είναι ακροατές στάθμης ασανσέρ και με μουσική για ασανσέρ (καμπανάκια), εμείς απλώς γουστάρουμε να κάνουμε πάρτι κάθε φορά που παίζουμε τις μουσικές μας (μομπι)... 😁🤣😂
 
Last edited:


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Συνήθως κανένας.

Άμα είσαι μπροστά πάντως, σχετικά κοντά στα ηχεία και παίζει ο μομπι, είναι.. απόλαυση.
Την επόμενη μέρα, εμβοες.

Αγκαλιά στα ηχεία θα βρεις τον τερματογκαζη.

Εξω από το στάδιο, τον νταποστ να κάθεται στο αυτοκίνητο με μισανοιχτο παράθυρο.
Πριν 2-3 χρόνια στον Brian Adams, σε ένα από τα κλειστά του ΟΑΚΑ, δεν άντεξα μέχρι το τέλος, ναστοορκίζομαι. Αντιλαλούσαν τα ντουβάρια, σκέτο τσιμέντο ήταν όλο το κλειστό γήπεδο. Έφυγα πριν τελειώσει.

Ποτέ δεν έχω ενοχληθεί σε live σε ανοικτό χώρο. Και προφανώς ποτέ δεν έχω ενοχληθεί στο Μέγαρο ή στο Ηρώδειο. Βέβαια εκεί δεν κάνει καγκουριές ο κάθε ηχολήπτης.
Κάνουμε απεγνωσμένες προσπάθειες να συμφωνήσουμε για στάθμη αναφοράς, που είναι πραγματικά χαμηλή στάθμη ακρόασης, στα 83-85 ντεσιμπέλ.

Αν το DR είναι 5, οκ, θα πάει μέχρι 88-90 dBspl στις στιγμιαίες κορυφές.
Τζουφιες στάθμες, εντελώς χαλαρές.

Σε πάω τώρα σε μια γνωστή σε όλους ηχογράφηση, σε ένα κομμάτι που το ξέρουν και οι πέτρες :




Το DR του εν λόγω κομματιού στην καλύτερη έκδοση του sacd είναι μόλις.. 8



View attachment 229589

Σε στάθμη αναφοράς, ακούγεται ωραιότατα.

Δηλαδή, μέση στάθμη πες 85 και κορυφές στα 93.

Αλλά ρε φίλε, άμα δώσεις 15 ντεσιμπέλ στο κεφάλι, και πάει μέση στάθμη 100 και κορυφές 108, είναι σκέτη γκάβλα κι η μποτιές κι οι κιθάρες, και ειλικρινά, δε ξέρω για σένα, αλλά όσοι έχουν έρθει σε μένα, το πάμε κει και λιιιγο παραπάνω, και βγάζει γούστα ρε συ, για λίγο, οκ, για 1 λεπτό, αλλά έχει τη χάρη του το γκάζι, κακά τα ψέματα..

Τώρα ο τερματογκαζης είναι αλλού. Ξεκινάς το ίδιο κομμάτι στα +20 ντεσιμπέλ από στάθμη αναφοράς, και λέει "δώσε λίγο να γουστάρουμε"..
Παίζει σε άλλο ταμπλό αυτός, άστο.
Καλό remaster, δεν μπορώ να πω, θα ΄το έκανα γύρω στο DR 15. Ο μάστορας έχει καταφέρει να κρατήσει δυναμικά με μέσο DR 8. Μάγκας. (Κυρίως τα έχει κρατήσει στα hi hats βέβαια, όχι στο kick).

Αλλά άλλο τα γούστα του καθενός και άλλο τα facts. Δυναμική περιοχή φοφίκο σημαίνει ότι το ελάχιστο πέρασμα (ή το μέσο, αναλόγως ορισμού) από το μέγιστο απέχει ελάχιστα. Αν το βάλουμε δυνατά, το μέγιστο θα παίζει δυνατά, το ελάχιστο ή μέσο θα παίζει επίσης δυνατά και πολύ παραπάνω από ότι θα έπρεπε. Θα τσιρίζει. Απλά πράματα.

Και δε χρειάζεται να θυμίσω ότι η πλειοψηφία των άλμπους έχει μεγαλύτερο DR σε βινύλιο από ότι σε CD/hi res. Το ίδιο οι πολυκάναλες εκδόσεις, σαν αυτές που αγοράζει ο Ντίμι και συ τακτικά και μπράβο σας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.662
Το συγκεκριμένο κομμάτι εκτιμώ και γω πως έχει μεγαλύτερο δυναμικό εύρος (συμφωνώ στο ~15 που λες) , παρότι ο μέσος όρος του άλμπουμ βρίσκεται στο 8.
Και δε τσιριζει καθόλου με 20 dB πάνω από αναφοράς.
Αυτό εξηγείται εύκολα..


ΥΓ. Και γω έχω βάλει ωτοασπίδες σε πολλά λαιβ, ιδίως σε κλειστό χώρο, αλλά και σε ανοιχτό, δεν αντέχονται μερικά σεταπ..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Σόρρυ, πάλι να διευκρινίσω κάτι. Το loudness war ξεκίνησε στα 90ς και ψιλοέχει σταματήσει να χειροτερεύει τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό δε σημαίνει ότι οι προ 90ς ηχογραφήσεις είναι καλές απλά και μόνο επειδή έχουν υψηλό DR. Έχουν δεκάδες άλλα θέματα που οφείλονται στον εξοπλισμό, στις τεχνικές και στις τεχνολογίες της εποχής.

Γι αυτό και λέω ότι τελικά, για τον Α ή Β λόγο, το 90% του μουσικού περιεχομένου δεν αξίζει υψηλού κοστολογίου εξοπλισμό αναπαραγωγής. Αξίζει ποιοτικών, χαμηλού κόστους μηχανημάτων. Έχει καλά μόνιτορς από 100 εουρος και άριστα μέχρι 500 εουρος (genelec 8030, kali ιn 8, κλπ.) Άντε μέχρι τα 2000 αν θέλετε που κάνουν τα ones, τα KH310, κα.

Αντίθετα, αξίζουν πιο ακριβού αξοπλισμού οι ταινίες, κάποιες πολυκάναλες παραγωγές, συναυλίες, κλπ.

Σε κάθε περίπτωση, αυτά τα πανάκριβα ηχεία-έπιπλα είναι να απορείς γιατί υπάρχουν.

Στην παραγωγή μουσικής, πάρε ρε φίλε και τα Μ2 αν θες.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Στην καθιερωμένη στάθμη αναφοράς, ακούμε το καλύτερο δυνατό την πληροφορία της ηχογράφησης.

Σε χαμηλότερες στάθμες, χάνουμε σημαντικές ποσότητες πληροφορίας, δεν μπορούν να είναι ακουστές.

Σε υψηλότερες στάθμες, επέρχεται εύκολα ακουστική κόπωση, και ανεβαίνει η ουδος του αισθητήριου της ακοής για λόγους προστασίας του, οπότε και πάλι χάνουμε ποσότητες πληροφορίας.

Υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής και στάθμη αναφοράς, είναι αλληλένδετες παράμετροι. Μόνον εκεί θα πρέπει να ακούμε, αν ο στόχος είναι υψηλής πιστότητας αναπαραγωγή.

Και βεβαίως είναι ανεκτές για πολύωρες ακροάσεις αυτές οι στάθμες (αναφοράς), χωρίς κόπωση του αυτιού. Χαλαρά.


Σε χαμηλότερες στάθμες είναι μουσική ασανσέρ, και σε υψηλότερες στάθμες είναι για πάρτι.
Καμιά αντίρρηση... η καλύτερη δυνατή πληροφορία για περισσότερη ώρα μάλιστα...
Αλλά όπως λες και συ: "...αν ο στόχος είναι υψηλής πιστότητας αναπαραγωγή".

Στόχος όμως θα μπορούσε να είναι απλά η ...απόλαυση, η οποία σε κάποιους χρειάζεται μεγαλύτερες στάθμες για να υπάρξει και σε κάποιους αρκούν στάθμες ασανσέρ ή μεταμεσονύκτιας χαλαρής ακρόασης.

Καλό και αυτό...Γιατί να μη βάζαμε τότε ως αναφορά συνεχόμενη στάθμη γύρω από την τιμή...65 dB,εκείνη δηλαδή στην οποία αρκετοί παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι έχουν μάθει κατά τις νυκτερινές ακροάσεις να εκτιμούν τις υπερβατικές ΄΄αρετές΄΄ των main με τα εξαμισάϊντσα midwoofer...απουσία sub και χωρίς ενοχλητικές επιδράσεις από ανεξέλεγκτες συνιστώσες ιδιορρυθμών. :sneaky:
Αν σου αρκούν τα 65 ντιμπιά, μια χαρά! Γιατί εκτός των άλλων να πας να μπλέξεις "ξυπνώντας" συνιστώσες ιδιορρυθμών;;; :p

==============================
Απλά νοιώθω πως δε χρειαζόμαστε ακόμη έναν "κανόνα" για το πως θα ακούσουμε μουσική.
Ακούω στάθμες αναφοράς, μια στο τόσο τις ξεπερνάω (όσο επιτρέπει το ταπεινό σετάπιον) αν με "συνεπάρει" το μουσικό τεμάχιον... αλλά τις περισσότερες ώρες παίζει μουσική χαλαρά... χωρίς "κανόνες"...

(ας βάλω λίγο γκάζι για το κομμάτι :p :p :p )
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.161
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top