- Μηνύματα
- 18.045
- Reaction score
- 60.002
Ορίστε και δικά μου ΄΄ιθαγενή΄΄ χωρίς FIR φιλτραρίσματα :Ναι πήγα να το διορθώσω μόλις βρήκα και τη μέτρηση... Είναι λίγο πειραγμενα τα πράγματα εκεί βέβαια και το έχει μαμησει στα fir φίλτρα.


Ορίστε και δικά μου ΄΄ιθαγενή΄΄ χωρίς FIR φιλτραρίσματα :Ναι πήγα να το διορθώσω μόλις βρήκα και τη μέτρηση... Είναι λίγο πειραγμενα τα πράγματα εκεί βέβαια και το έχει μαμησει στα fir φίλτρα.
Τώρα σιγουρεύτηκα ότι είστε μηχανικός.Τι σχεση εχουν τα ηχεια? Για ενισχυτες δεν μιλαμε εδω?
Πρωτα επιλεγεις ενισχυτη και μετα ηχειο καταλληλο για τον ενισχυτη και ποτε το αντιθετο...
Το ηχειο ειναι ο "τελευταιος τροχος της αμαξας", οτι του δωσεις, αυτο θα παιξει... αν ο ενισχυτης σου δεν μπορει να "βγαλει", τοτε ουτε το ηχειο θα "βγαλει"... Που θα το βρει? Θα το εφευρει?
Πες και σε μένα άμα μάθεις, να το κάνω τούμπανο, εικοσιεφτά αναρτήσεις.θα δεχόμουν ευχαρίστως ενημέρωση περί των συσκευών σου μέσω pm έχοντας αυτονόητο δεδομένο την εχεμύθεια από δικής μου πλευράς.
1) Θεωρώ οξύμωρο το να μη λογαριάζονταν θεμιτές δράσεις για των οποίων την ευχέρεια έχω μεριμνήσει κατάλληλα ο ίδιος προ πολλού.1. Στήνεις τα σαμπ όπου θες μέσα στο χώρο χωρίς περιορισμούς, πράγμα που οι περισσότεροι δεν μπορούν να κάνουν.
2. Εχεις ευθυγράμμιση στο σημείο κρος με τα LR. Αν είχες και κεντρικό ηχείο όπου σε πολυκάναλο αυτό θα ευθυγραμμίσεις με τα σαμπ υποχρεωτικά τι θα έκανες χωρίς fir για τα LR από τη στιγμή που σε ενδιαφέρει και το πεδίο του χρόνου για το GD.
Επανασύνδεση με προηγούμενα...Γεμάτος φασικές αλλοιώσεις είναι όποιος θα έμενε σε main ηχεία μόνα τους με roll-off απόκρισης στις πρώτες οκτάβες του ακουστού φάσματος,ιδίως στη ζώνη 30-80 Hz ,εκεί όπου κείτονται μουσικοί τόνοι που θα περιμέναμε να ελεγχθούν και να περιγραφούν πιστά από το setup μας.Αυτός δε ο παράγοντας δεν θα είχε συνάρτηση με τοπολογίες τελικών ενισχυτών.Θα ηθελες να δεις καλυτερο ενισχυτη και να πεταξεις το υπογουφερ... Γεματος φασικες αλλοιωσεις εισαι...
Πολύ δύσκολα νοήματα τους λες.Αυτός δε ο παράγοντας δεν θα είχε συνάρτηση με τοπολογίες τελικών ενισχυτών.
Υπαρχει καμιά ακουστή διαφορά μεταξύ ενός καλωδιου ηχείου μηκους 50εκ σε σχεση με το ιδιο καλωδιο μηκους 2 μετρων;Ξέρεις ότι ειδικά απευθυνόμενος σ'εσένα, δεν χρησιμοποιώ τη λέξη "καλωδιολάγνος" υποτιμητικά, αλλά σαν πείραγμα. Δεν ισχύει το ίδιο για όλους όμως...
Γνωρίζεις ότι έχω ακούσει αυτή τη κατηγορία της Mogami σε ξένο σύστημα, όπως και τα δικά σου. Να με συμπαθάς, αλλά εγώ δεν διέκρινα διαφορές.
Είχα κι εγώ "καλά" καλώδια, τα σύγκρινα με άλλα φτηνότερα καλώδια, δεν άκουσα διαφορές. Δεν ήθελα όμως να ακούσω διαφορές. Έτσι, ακολούθησα τη προτροπή της Bryston και εστίασα στις προδιαγραφές των καλωδίων. Διάλεξα καλώδια που έχουν όσο το δυνατόν καλύτερες προδιαγραφές για τον ρόλο που παίζει το κάθε καλώδιο στο σύστημα και ξεμπέρδεψα.
Απο την άλλη, πλέον - όπως γνωρίζεις - τα ηχεία μου παίζουν ενεργά. Δεν προέβην σε αυτή τη μετατροπή μόνο επειδή ήθελα να δοκιμάσω τα ενεργά χωρίς να αποχωριστώ τα ηχειάκια μου, φοβούμενος δηλαδή τα έτοιμα ενεργά ηχεία. Άκουσα εκείνα τα κόκκινα ηχεία του Έλληνα κατασκευαστή στην έκθεση πριν δύο χρόνια, ενώ βλέπω μεγάλους κατασκευαστές να παρέχουν τη δυνατότητα χρήσης των ηχείων τους σαν ενεργά ( PMC, B&W, BRYSTON ). Πρέπει να ακούσεις ένα ηχείο πως παίζει ενεργά σε σχέση με τη παθητική λειτουργία του για να καταλάβεις που πραγματικά παίζεται το παιχνίδι ( και δεν παίζεται στα καλώδια, προφανώς ). Και όταν ένα ηχείο οδηγείται ενεργά, προφανώς και έχει ο χρήστης του τη δυνατότητα να φέρει κοντά στα ηχεία τον αντίστοιχο τελικό, άρα τα καλώδια μικραίνουν σημαντικά ( και το όσο το δυνατόν μικρότερο μήκος των καλωδίων ηχείων, είναι κάτι που όλοι οι κατασκευαστές δέχονται σαν προϋπόθεση για την όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία του συστήματος ).
Επομένως φίλε μου, πέραν του ότι αντικειμενικά δεν άκουσα καμία διαφορά συγκρίνοντας καλώδια ίδιου μήκους, πλέον δεν έχω και την ανάγκη να πειραματιστώ με δαύτα. Χρησιμοποιώ 1.25 μέτρο καλωδίου ανά ηχείο, κατά πολύ μικρότερο απο ότι χρησιμοποιεί ο μέσος όρος των ακροατών, ενώ το κάθε κανάλι του τελικού μου ασκεί ωμή βία απευθείας στο μεγάφωνο που οδηγεί. Δεν μπορείς να φανταστείς τί σημαίνει ως προς τα δυναμικά του συστήματος αυτό το τελευταίο. Αν πας στον Μητσιώνη και του ζητήσεις να σου βάλει τα μεγάλα ηχεία της Bryston να παίξουν ενεργά και παθητικά, τότε θα καταλάβεις. Και τότε θα καταλάβεις κι εσύ πόσο μάταιο είναι να ασχολείται κάποιος με καλώδια.
Σημειωτέον ότι ως κάτοχοι Bryston, ήδη έχουμε αρκετά μεγάλες ικανότητες οδήγησης και ελέγχου των ηχείων ( κάτι που λίγοι...γκουρού με παθητικά συστήματα διαθέτουν ), αλλά αν ακούσεις τη διαφορά μεταξύ ενεργού και παθητικού, θα πάθεις πλάκα. Εκτώς αν νομίζεις ότι είναι βλάκες εκεί τη Bryston που φτιάχνουν ηχεία με εξωτερικά κροσόβερ και δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει ανάμεσα σε ενεργά και παθητικά ( βέβαια, το προρυθμισμένο DSP κροσόβερ της Bryston κοστίζει γύρω στα 5000$, μόνο το κροσόβερ, χωρίς τα ηχεία ), ενώ το ηχείο πρακτικά είναι ένα κουφάρι με μεγάφωνα και καλώδια.
Υ.Γ. Πέραν της πλάκας, ξέρεις την άποψή μου. Χωρίς να θέλω να σου κάνω υποδείξεις, έχεις μονομπλόκ ενισχυτές και τους κρατάς φυλακισμένους στο ρακ. Δανείσου στη τελική ένα σετ μακρύτερων (xlr) interconnects και κοντύτερων καλωδίων ηχείων απο τον αντιπρόσωπο της Audio Note και κάνε δοκιμές. Άσε δε που θα παίρνουν και περισσότερο αέρα τα θηρία σου.
Εγώ τώρα που δεν έχω διάθεση να απαντήσω δυναμικά, έχω πρόβλημα; Μήπως δεν είμαι καλά γιατροί μου;Τι σχεση εχουν τα ηχεια? Για ενισχυτες δεν μιλαμε εδω?
Πρωτα επιλεγεις ενισχυτη και μετα ηχειο καταλληλο για τον ενισχυτη και ποτε το αντιθετο...
Το ηχειο ειναι ο "τελευταιος τροχος της αμαξας", οτι του δωσεις, αυτο θα παιξει... αν ο ενισχυτης σου δεν μπορει να "βγαλει", τοτε ουτε το ηχειο θα "βγαλει"... Που θα το βρει? Θα το εφευρει?
Ετσι παει... με την σειρα... Οτι "στραβωνει" πριν ΔΕΝ ισιωνει με τιποτα μετα... Πρωτα το πικαπ, μετα ο βραχιονας, μετα η κεφαλη, μετα το phono, μετα τα ενισχυτικα και στο τελος τα ηχεια...
Αυτος αλλωστε ειναι και ο λογος που την μεγαλυτερη αλλαγη ηχου απο καλωδια, θα την δεις αν αλλαξεις καλωδιο στον βραχιονα...
Κάτσε, γιατί τώρα προσβάλλεις κι εμένα...Τώρα σιγουρεύτηκα ότι είστε μηχανικός.
Eξαρταται απο τον τυπο του καλωδιου, ποσο θωρακισμενο ειναι (δεν υπαρχει καλωδιο 100% θωρακισμενο) και ποση χωρητικοτητα εχει στο μεγαλυτερο μηκος.Υπαρχει καμιά ακουστή διαφορά μεταξύ ενός καλωδιου ηχείου μηκους 50εκ σε σχεση με το ιδιο καλωδιο μηκους 2 μετρων;
Ξεσαλώνει ο τελικός μετάΥπαρχει καμιά ακουστή διαφορά μεταξύ ενός καλωδιου ηχείου μηκους 50εκ σε σχεση με το ιδιο καλωδιο μηκους 2 μετρων;
Έλα τώρα κι εσύ...! Τζιμπιέλια θες ν΄ακούσει ο άρχων??Φοβάμαι ότι μου έχουν διαφύγει περισσότερα υπομνήματα απ'όσα φανταζόμουν...
Για σύνδεση με τα προηγούμενα...Τί θα θέλαμε να δούμε για ν'αναμέναμε ικανοποιητικό έλεγχο στις χαμηλές εντός της ενιαίας οντότητας (χωροταξία-ηχειακές πηγές)...Μια παράσταση group delay όπως η παρακάτω :
View attachment 251048
Με τη σχετική Κρουστική:
View attachment 251050
Μεταξύ του 1.25μ με τοποθέτηση τελικών δίπλα στα ηχεία και 2μ με τοποθέτηση τελικών στο κέντρο, δεν έχω παρατηρήσει διαφορά, ούτε από τα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του 2921. Όμως, δεν έχω δοκιμάσει 1.25μ με παθητικό κροσοβερ, πόσο μάλλον παθητική διενισχυση (ώστε να είχε κάποιο ενδιαφέρον η χρήση δύο ζευγων καλωδίων).Υπαρχει καμιά ακουστή διαφορά μεταξύ ενός καλωδιου ηχείου μηκους 50εκ σε σχεση με το ιδιο καλωδιο μηκους 2 μετρων;
Το αντίθετο.
Ο χώρος διαλέγει τα ηχεία, τα ηχεία τον ενισχυτή. Οι πηγές είναι προσωπική επιλογή.
Kοτσανες που προερχονται απο εντυπωσεις και οχι απο γνωσεις...
Δεν θα το πω όπως το έχει περιγράψει π.χ. ο Κώστας με επιστημονικούς όρους, αλλά αυτό που έχω καταλάβει ( και έχω διαβάσει ) είναι ότι η χωρητικότητα παίζει ρόλο στις line συνδέσεις που είναι υψηλής εμπέδησης, άρα είναι πιο πιθανό να προκύψει rolloff στις υψηλές συχνότητες, που και πάλι όμως χρειάζεται να είναι πολύ υψηλή η χωρητικότητα του καλωδίου, ενώ αντίθετα η σύνθετη αντίσταση του καλωδίου ηχείων είναι σημαντικός παράγοντας στην ήδη χαμηλής εμπέδησης σύνδεση μεταξύ ενισχυτή και ηχείων. Επομένως, χρειαζόμαστε όσο το δυνατόν μικρότερη χωρητικότητα στις συνδέσεις line χωρίς να μας ενδιαφέρει η αύξηση της εμπέδησης, ενώ αντίθετα, στα καλώδια ηχείων μας ενδιαφέρει η όσο το δυνατόν μικρότερη μεταβολή της εμπέδησης, χωρίς να μας απασχολεί η αύξηση της χωρητικότητας.Eξαρταται απο τον τυπο του καλωδιου, ποσο θωρακισμενο ειναι (δεν υπαρχει καλωδιο 100% θωρακισμενο) και ποση χωρητικοτητα εχει στο μεγαλυτερο μηκος.
H τοπολογια των ενισχυτων ειναι απο τους βασικους παραγοντες για τις φασικες αλλοιωσεις στα ηχεια (οσον αφορα τον ενισχυτη που τα οδηγει)...1) Θεωρώ οξύμωρο το να μη λογαριάζονταν θεμιτές δράσεις για των οποίων την ευ
Επανασύνδεση με προηγούμενα...Γεμάτος φασικές αλλοιώσεις είναι όποιος θα έμενε σε main ηχεία μόνα τους με roll-off απόκρισης στις πρώτες οκτάβες του ακουστού φάσματος,ιδίως στη ζώνη 30-80 Hz ,εκεί όπου κείτονται μουσικοί τόνοι που θα περιμέναμε να ελεγχθούν και να περιγραφούν πιστά από το setup μας.Αυτός δε ο παράγοντας δεν θα είχε συνάρτηση με τοπολογίες τελικών ενισχυτών.
Εάν επιπλέον ο τελικός χαρακτηριζόταν από υψηλά - και αισθητά - ποσοστά σε αρμονικές παραμορφώσεις,τότε αυτές οι παρασιτικές συνιστώσες θα προέκυπταν...εκτός φάσης σε σχέση με τους θεμελιώδεις τόνους.
Το ποιο ευαισθητο καλωδιο στη χωρητικοτητα ειναι αυτο του βραχιονα.Δεν θα το πω όπως το έχει περιγράψει π.χ. ο Κώστας με επιστημονικούς όρους, αλλά αυτό που έχω καταλάβει ( και έχω διαβάσει ) είναι ότι η χωρητικότητα παίζει ρόλο στις line συνδέσεις που είναι υψηλής εμπέδησης, άρα είναι πιο πιθανό να προκύψει rolloff στις υψηλές συχνότητες, που και πάλι όμως χρειάζεται να είναι πολύ υψηλή η χωρητικότητα του καλωδίου, ενώ αντίθετα η σύνθετη αντίσταση του καλωδίου ηχείων είναι σημαντικός παράγοντας στην ήδη χαμηλής εμπέδησης σύνδεση μεταξύ ενισχυτή και ηχείων. Επομένως, χρειαζόμαστε όσο το δυνατόν μικρότερη χωρητικότητα στις συνδέσεις line χωρίς να μας ενδιαφέρει η αύξηση της εμπέδησης, ενώ αντίθετα, στα καλώδια ηχείων μας ενδιαφέρει η όσο το δυνατόν μικρότερη μεταβολή της εμπέδησης, χωρίς να μας απασχολεί η αύξηση της χωρητικότητας.
Και αν τα έχω καταλάβει σωστά, η χωρητικότητα του καλωδίου ηχείων παίζει ρόλο στη συμπεριφορά του ενισχυτή και αν αυτός δεν είναι εφοδιασμένος με zobel (το θυμάμαι σωστά?) στην έξοδό του, όπως π.χ. οι naim για τους οποίους χρειάζονται ειδικά καλώδια.
Ξέρεις τι μπορεί να σου ήταν ανεκτό κάπως και ίσως είχες και λίγο δυσκολία να ξεχωρίσεις ? Ενα push pull με cathode bias (και όχι grid που έχουν όλοι) , με τριοδους λάμπες και όχι πεντοδους που χρησιμοποιούν (όπου bye bye το καλύτερο inherent Damping Factor των τριόδων λόγω χαμηλού Rp ), με εναν καλό μετασηματιστή φυσικά και έστω λίγο global feedback για καλύτερο distortion (μόνο), linearity δεν χρειάζεσαι. Δεν ξέρω εαν θα κέρδιζει και πιο σφιχτό μπάσο (όχι λόγω feedack που όλοι θεωρούν αλλά λόγω της SE τοπολογίσς ανισορροπίας του σε κάθε μπρός και πίσω κίνηση των μεγαφώνων).H τοπολογια των ενισχυτων ειναι απο τους βασικους παραγοντες για τις φασικες αλλοιωσεις στα ηχεια (οσον αφορα τον ενισχυτη που τα οδηγει)...
Στους solid state push-pull, οσα περισσοτερα τα τρανζιστορ εξοδου, τοσο το χειροτερο, στους λαμπατους (ειτε push-pull, ειται set) η ποιοτητα του μετασχηματιστη εξοδου δινει τελειως διαφορετικη συμπεριφορα, στα καλυτερα SET που εξυπακουεται εξαιρετικης ποιοτητας μετασχηματιστης εξοδου, η τοπολογια ευνοειται σαφως.
Στην πραγματικοτητα, αν δωσουμε σημα απο γεννητρια στο ηχειο, η συμπεριφορα που παιρνουμε ειναι πολυ διαφορετικη απ'αυτην οταν το ηχειο παιρνει σημα απο τον τελικο.
Βεβαιως το crossover και οι μαγνητες των μεγαφωνων ειναι επισης κυριας σημασιας και συνεπως η προσθεση επιπλεον κυκλωματος crossover και μαγνητη οδηγει σε "αχταρμα"...
Το ποιο ευαισθητο καλωδιο στη χωρητικοτητα ειναι αυτο του βραχιονα.
Hi FI , Low FI = όλα καρκίνος είναι![]()
....απουσιας εκφραστικης ..με βλεπω συντομα με tshirt "words fail me"
Τίποτα δεν είναι ''καρκίνος''Hi FI , Low FI = όλα καρκίνος είναι![]()
στο ζωδιο?Hi FI , Low FI = όλα καρκίνος είναι![]()