Eλληνικος θριαμβος στην εκθεση του Μοναχου

Μηνύματα
7.256
Reaction score
11.799
Βρε κανένα πρόβλημα.

Αλλά υπάρχει διακριτό κέρδος διάχυσης με την αυξημένη απόσταση.

Πάμε άλλη μια.

Έχεις το ηχείο κοντά στον τοίχο.
Οπότε τα γνωστά, η ενέργεια του ηχείου (άμεση) πέφτει πάνω στον τοίχο, ανακλάται αρκετά κατοπτρικά πίσω στο ηχείο, και οδηγεί σε ακυρώσεις.

Βεβαίως ανακλάται κατοπτρικά και προς εσένα, και γέρνει η εικόνα. Έχεις δευτερεύουσα ισχυρή πηγή ήχου αυτή του τοίχου.

Βάζεις διαχυτή πάνω στον τοίχο. Δίνεις λοιπόν ένα μοτίβο διασποράς στην ανάκλαση. Πολύ ωραία.

Σε πολύ μικρή απόσταση όμως, η ανακλουμενη ενέργεια από το διαχυτή είναι μεγάλη, και συνεχίζει να πηγαίνει και προς το ηχείο, άρα συνεχίζει να προκαλεί ακυρώσεις.

Αν τώρα η απόσταση αυτή μεγαλώσει, λόγω του μοτίβου διασποράς της διαχυτικης διάταξης, θα μειωθεί η ισχύς της ενέργειας που ανακλάται από το διαχυτή προς το ηχείο, και δεν θα υπάρχει κατ ουσίαν καμία ακύρωση.

Δηλαδή στην πρώτη περίπτωση, εσύ στη θέση ακρόασης ναι μεν δεν προσλαμβάνεις σημαντική ενέργεια κατοπτρικά της έμμεσης, διότι έχεις διαχυτή και απέχεις πολύ από αυτόν, άρα έχει πέσει η στάθμη της έμμεσης λόγω της διασποράς του διαχυτη, ωστόσο το ηχείο θα προσλαμβάνει ισχυρή σχεδόν κατοπτρικη ανάκλαση από τον διαχυτη, άρα θα ακούς ξεκάθαρα την τονική αλλοίωση που προκαλεί η έμμεση πάνω στο ηχείο.

Στην δεύτερη περίπτωση, η έμμεση δεν προκαλεί τονική αλλοίωση στο ηχείο. Δηλαδή βλέπει και το ηχείο διαχυτικη διάταξη, και εσύ.

Στην πρώτη το ηχείο βλέπει ανάκλαση και συ βλέπεις διαχυση.
Άρα, σωστά δεν το έχω πιάσει κι εγώ; Δηλαδή, το νόημα είναι το ίδιο. Για να λειτουργήσει σωστά ο διαχυτής χρειάζεται να είναι μεγάλες οι αποστάσεις μεταξύ αυτού και του ηχείου, καθώς και μεταξύ αυτού και της θέσης ακρόασης, κατά 3λ όπως λες ( χονδρικά, το 1.4 μέτρο που είπα εγώ, κάτι που διάβασα στο παρελθόν ). Άρα, αν οι αποστάσεις είναι μικρές, δεν είναι σκόπιμη η χρήση διάχυσης, αφού δεν θα υπάρχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα ή έστω, όχι κάτι που να δικαιολογεί την επένδυση σε σχέση με αυτό που πραγματικά μπορεί να κάνει η διάχυση κάτω απο τις ιδανικές συνθήκες χρήσης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.279
Επισημαίνεται ότι όλη αυτή η ανάλυση αφορά σε διαχυτές τύπου Schroeder,δηλαδή με τα υφιστάμενα φρεάτια.
Ναι, ήταν ένα παράδειγμα.

Ωστόσο υπό κλίμακα, οποιαδήποτε απλοϊκή διάταξη σκατερινγκ, εφόσον έχει μεγάλες αποστάσεις από τη θέση ακρόασης και τις πηγές ήχου, θα οδηγήσει στο ίδιο αποτέλεσμα.

Σε ένα πολυκαναλο σεταπ, οι απλές διατάξεις σκατερινγκ που καταλαμβανουν μεγάλες επιφάνειες, οδηγούν σε πραγματική διάχυση, όχι όμως για το δορυφόρο πίσω από τον οποίο βρίσκονται, αλλά για όλους τους υπόλοιπους, που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτές, και βεβαίως αναλόγως διαγράμματος διασποράς των δορυφόρων, δηλαδή η οφ αξις και ον αξις των δορυφόρων που θα βλέπουν τις διατάξεις, θα πρέπει να είναι τονικα ισορροπημένη και όσο πιο ευρείας διασποράς είναι ο δορυφόρος, τόσο περισσότερες διατάξεις θα είναι χρήσιμες για αυτόν.

Πίσω από τους δορυφόρους, είναι πρακτικά χρήσιμη η απορρόφηση στις 5-6 πρώτες οκτάβες (λόγω έλλειψης καρδιοειδους μπάσου του δορυφόρου και λόγω μη εκπομπής ανωτέρων μεσαιοπριμων προς τα πίσω) όπου οι διατάξεις διάχυσης είναι ηχητικά διάφανες. Άρα θέλουμε απορρόφηση δυνατή πίσω από τη διάχυση, για τον δορυφόρο που βρίσκεται μπροστά σε αυτήν, και για το φάσμα συχνοτήτων το οποίο βγάζει προς τα πίσω ο δορυφόρος μας.

Οπότε για άλλη μια φορά, καταλήγουμε στην ανάγκη για δορυφόρους με εξαιρετικό οφ αξις, δηλαδή με εξαιρετικό σπινοραμα, ώστε να έχουμε πραγματική διάχυση χωρίς τονικες αλλοιώσεις, δηλαδή χαμηλό και ομοιογενές στο φάσμα RT60 (αυτή είναι η ουσία), κάτι που έχω επιβεβαιώσει με υλοποίηση πλήρους απουσίας εμφανούς απορρόφησης, και μετρητικά. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
"Καμία δίψα για πληροφόρηση",αλλά αν υπονοούσα απλή...περιέργεια από μέρους σου μπορεί να υπήρχαν παρεξηγήσεις...γραμματικού χαρακτήρα. :sneaky:


Επισημαίνεται ότι όλη αυτή η ανάλυση αφορά σε διαχυτές τύπου Schroeder,δηλαδή με τα υφιστάμενα φρεάτια.
Ε, υπήρχε και τρίτος "δρόμος" να μην κάνεις κάποια αναφορά για ποια είναι τα κίνητρα μου ή η κινητήρια δύναμη μου, αλλά απλά να μου απαντήσεις επι του θέματος, κάτι που δεν έκανες κιόλας.

Για να μην πω για το σχόλιο σου σε ότι αφορά κάτι απο δυο μέρη (μέλη), που δεν είχε να κάνει κάτι με εσένα, και ένιωσες την ανάγκη να κάνεις ενα κατά την γνώμη μου, διφορούμενο σχόλιο που με την σειρά του αυτό μπορεί να οδηγούσε (πυροδοτούσε) σε άλλα πάλι περαιτέρω μπερδέματα και παρερμηνείες και πόστ. Ο σκοπός μας είναι η γρήγορη και δίκαιη όσο το δυνατόν επίλυση κάποιας ενδεχόμενης "παραξήγησης" που να αφήνει ευχαριστημένα και τα δυο μέλη και όχι η περαιτέρω διαιώνισή της , ιδίως με διφορούμενες έννοιες εκφρασμένες μάλιστα εμβόλιμα και με γνωμικά αγνώστων προθέσεων, που θεωρώ δεν βοηθούνε . Αλλά ΟΚ ΟΚ. No problem.

Κάτσε τώρα να διαβάσω την απάντηση του Κώστα σε αυτό που με νεδιαφέρει, όσο πλάκα και να έχουν αυτά τα "φιλοσοφικά" που στην ουσία είναι κοινωνιολογικό - ψυχολογικά, αλλά μην το πεις πουθενά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.279
Το μεγάλο όφελος του να βρίσκεται η θέση ακρόασης πλησίον του κέντρου του δωματίου, είναι ότι όλοι οι τοίχοι απέχουν πλέον πολύ από σένα, άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν επιτυχώς διαχυτικες διατάξεις σε όλους.

Αν είσαι κοντά σε έναν τοίχο, τότε αυτή η επιφάνεια δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ησυχάσει, παρά μόνο με εμφανή απορρόφηση, το οποίο αφαιρεί την αίσθηση του immersive ακόμα και στο δικάναλο, και φυσικά δεν "αρέσει" σε κανέναν.

Ο νοητός κύκλος τοποθέτησης των πολυκαναλων φορμα είναι ταμάμ για να μπεις στο κέντρο του χώρου και να στρώσεις όμορφη διάχυση ολοβερ.

Η ομοιογένεια της διασποράς σε ένα χώρο που έχει ολοβερ διάχυση, η οποία λόγω απόστασης λειτουργεί όντως σα διάχυση, είναι το holy grail στο οντιο.

Η παραδοσιακή συνταγή του δικάναλου, με τον καναπέ κολλητά στον πίσω τοίχο, ή σε μικρή απόσταση από αυτόν ώστε να χαίρεσαι τα 2 γαϊδούρια σου, δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
 

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
Βρε κανένα πρόβλημα.

Αλλά υπάρχει διακριτό κέρδος διάχυσης με την αυξημένη απόσταση.

Πάμε άλλη μια.

Έχεις το ηχείο κοντά στον τοίχο.
Οπότε τα γνωστά, η ενέργεια του ηχείου (άμεση) πέφτει πάνω στον τοίχο, ανακλάται αρκετά κατοπτρικά πίσω στο ηχείο, και οδηγεί σε ακυρώσεις.

Βεβαίως ανακλάται κατοπτρικά και προς εσένα, και γέρνει η εικόνα. Έχεις δευτερεύουσα ισχυρή πηγή ήχου αυτή του τοίχου.

Βάζεις διαχυτή πάνω στον τοίχο. Δίνεις λοιπόν ένα μοτίβο διασποράς στην ανάκλαση. Πολύ ωραία.

Σε πολύ μικρή απόσταση όμως, η ανακλουμενη ενέργεια από το διαχυτή είναι μεγάλη, και συνεχίζει να πηγαίνει και προς το ηχείο, άρα συνεχίζει να προκαλεί ακυρώσεις.

Αν τώρα η απόσταση αυτή μεγαλώσει, λόγω του μοτίβου διασποράς της διαχυτικης διάταξης, θα μειωθεί η ισχύς της ενέργειας που ανακλάται από το διαχυτή προς το ηχείο, και δεν θα υπάρχει κατ ουσίαν καμία ακύρωση.

Δηλαδή στην πρώτη περίπτωση, εσύ στη θέση ακρόασης ναι μεν δεν προσλαμβάνεις σημαντική ενέργεια κατοπτρικά της έμμεσης, διότι έχεις διαχυτή και απέχεις πολύ από αυτόν, άρα έχει πέσει η στάθμη της έμμεσης λόγω της διασποράς του διαχυτη, ωστόσο το ηχείο θα προσλαμβάνει ισχυρή σχεδόν κατοπτρικη ανάκλαση από τον διαχυτη, άρα θα ακούς ξεκάθαρα την τονική αλλοίωση που προκαλεί η έμμεση πάνω στο ηχείο.

Στην δεύτερη περίπτωση, η έμμεση δεν προκαλεί τονική αλλοίωση στο ηχείο. Δηλαδή βλέπει και το ηχείο διαχυτικη διάταξη, και εσύ.

Στην πρώτη το ηχείο βλέπει πρακτικά κατοπτρικη ανάκλαση και συ βλέπεις διαχυση.
Ok Ok κάτι κατάλαβα.

Να το βγάλω δηλαδή απο τους πλαινούς αφού είμαι τόσο κοντά και να α) αφήσω τίποτε β) βάλω επίσης απορρόφηση για mid HI also ?

Σημειωτέον για κάποιο λόγο απορρόφηση που έβαλα και για mid & Hi δεν μπυ άρεσε ρε συ (εξ ου και το έσπασα σε μιντιγουφερ και γουφερ μέχρι κάποιο υψος απορρόφηση που μου άρεσε και διάχυση στο υψος midrange τουιτερ).

Μη με αρχίσεις στα υψηλοενεργειακά, νετρόνιο ΝΜR :D :D ότι πείς θα το δοκιμάσω. (κάνω).Ξέρεις εσυ, δεν θα καλύψω τώρα εγω γνώση δεκαετιών που έχεις , ούτε με νοιάζει να μου το δικαιολογήσεις. Κάνω και κακό δηλαδή απο ότιγυμνός τοίχος ? Ποια είναι η σειράθεωρητικά απο καλύτερο προς χειρότερο στην στγκεκριμενη περίπτωση αυτή : απορρόφηση ---> διάχυση ---> γυμνός τοίχος ?

Εμένα μου άρσε στο αυτί ακριβως το αντίθετο : (μη σου πω γυμνός τοίχος , ε άντε ενας πίνακας αλλά δεν είναι ωραίο εκεί πίνακας, και με το "ζόρι" έβαλα διάχυση) ----> διάχυση ----> απορρόφηση).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ε, υπήρχε και τρίτος "δρόμος" να μην κάνεις κάποια αναφορά για ποια είναι τα κίνητρα μου ή η κινητήρια δύναμη μου, αλλά απλά να μου απαντήσεις επι του θέματος, κάτι που δεν έκανες κιόλας.

Για να μην πω για το σχόλιο σου σε ότι αφορά κάτι απο δυο μέρη (μέλη), που δεν είχε να κάνει κάτι με εσένα, και ένιωσες την ανάγκη να κάνεις ενα κατά την γνώμη μου, διφορούμενο σχόλιο που με την σειρά του αυτό μπορεί να οδηγούσε (πυροδοτούσε) σε άλλα πάλι περαιτέρω μπερδέματα και παρερμηνείες και πόστ. Ο σκοπός μας είναι η γρήγορη και δίκαιη όσο το δυνατόν επίλυση κάποιας ενδεχόμενης "παραξήγησης" που να αφήνει ευχαριστημένα και τα δυο μέλη και όχι η περαιτέρω διαιώνισή της , ιδίως με διφορούμενες έννοιες εκφρασμένες μάλιστα εμβόλιμα και με γνωμικά αγνώστων προθέσεων, που θεωρώ δεν βοηθούνε . Αλλά ΟΚ ΟΚ. No problem.

Κάτσε τώρα να διαβάσω την απάντηση του Κώστα σε αυτό που με νεδιαφέρει, όσο πλάκα και να έχουν αυτά τα "φιλοσοφικά" που στην ουσία είναι κοινωνιολογικό - ψυχολογικά, αλλά μην το πεις πουθενά.
Η ουσία - όπως λένε - είναι μια,αλλά φαίνεται να έχει περισσότερα ΄΄θέματα΄΄ και από τη...Wikipedia. :roflmao:
 
Last edited:

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
Το μεγάλο όφελος του να βρίσκεται η θέση ακρόασης πλησίον του κέντρου του δωματίου, είναι ότι όλοι οι τοίχοι απέχουν πλέον πολύ από σένα, άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν επιτυχώς διαχυτικες διατάξεις σε όλους.

Αν είσαι κοντά σε έναν τοίχο, τότε αυτή η επιφάνεια δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ησυχάσει, παρά μόνο με εμφανή απορρόφηση, το οποίο αφαιρεί την αίσθηση του immersive ακόμα και στο δικάναλο, και φυσικά δεν "αρέσει" σε κανέναν.

Ο νοητός κύκλος τοποθέτησης των πολυκαναλων φορμα είναι ταμάμ για να μπεις στο κέντρο του χώρου και να στρώσεις όμορφη διάχυση ολοβερ.

Η ομοιογένεια της διασποράς σε ένα χώρο που έχει ολοβερ διάχυση, η οποία λόγω απόστασης λειτουργεί όντως σα διάχυση, είναι το holy grail στο οντιο.

Η παραδοσιακή συνταγή του δικάναλου, με τον καναπέ κολλητά στον πίσω τοίχο, ή σε μικρή απόσταση από αυτόν ώστε να χαίρεσαι τα 2 γαϊδούρια σου, δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
ε, εντάξει αλλά στο δικάναλο τι να το κάνεις το (ψευτό) ιμερσιβ που θα έχεις ? "Λάθος" δεν είναι έτσι και αλλίως ? Οπότε καλό είναι και η απορρόφηση πίσω (πέραν γουστου εννοω και υποκειμενικότητας , στυλ εμενα έτσι μου αρέσει). Ή πίσω να φεύγει ο ήχος και να μην ξαναγυρνάει. (θα μου πεις χάνεται ενέργεια αλλά εννοώ απο το να γυρνάει και να έχεις προβλήματα ...).

¨Αντε σε πρήξαμε και κουράστηκες, έχεις και δουλειές (άλλη φορά :D ).
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.036
Το μεγάλο όφελος του να βρίσκεται η θέση ακρόασης πλησίον του κέντρου του δωματίου, είναι ότι όλοι οι τοίχοι απέχουν πλέον πολύ από σένα, άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν επιτυχώς διαχυτικες διατάξεις σε όλους.

Αν είσαι κοντά σε έναν τοίχο, τότε αυτή η επιφάνεια δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ησυχάσει, παρά μόνο με εμφανή απορρόφηση, το οποίο αφαιρεί την αίσθηση του immersive ακόμα και στο δικάναλο, και φυσικά δεν "αρέσει" σε κανέναν.

Ο νοητός κύκλος τοποθέτησης των πολυκαναλων φορμα είναι ταμάμ για να μπεις στο κέντρο του χώρου και να στρώσεις όμορφη διάχυση ολοβερ.

Η ομοιογένεια της διασποράς σε ένα χώρο που έχει ολοβερ διάχυση, η οποία λόγω απόστασης λειτουργεί όντως σα διάχυση, είναι το holy grail στο οντιο.

Η παραδοσιακή συνταγή του δικάναλου, με τον καναπέ κολλητά στον πίσω τοίχο, ή σε μικρή απόσταση από αυτόν ώστε να χαίρεσαι τα 2 γαϊδούρια σου, δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.

Θέση ακρόασης στο κέντρο είναι μαστ για πολυκάναλα σεταπ, για τους λόγους που αναφέρεις. Με ένα μειονέκτημα: Εϊναι θέση ελάχιστου μπάσου. Το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί με έξυπνη τοποθέτηση τως σαμπς ή με τοιχοποιεία που δεν ανακλά όλα τα μπάσα ή με άλλο τρόπο.

Σε δικάναλο, ή μονοκάναλο, τα πράγματα είναι πιο εύκολα ;-) Η θέση ακρόασης μπορεί να έρθει πιο μπροστά (και όχι πιο πίσω, όπως συνηθίζεται).

Ζήτω το μονοκάναλο.
 

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
Καλημέρα. Αρχικά να ζητήσω συγνώμη, ήμουν προκατειλημμένος ως προς τις προθέσεις σου και σου απάντησα λίγο επιθετικά.
Το σύστημα ακόμα και με την αφαίρεση του διαχύτη έπαιζε πολύ καλά και προφανώς σε αυτή τη κατάσταση είχε χάσει την ισορροπία στο χώρο ( την όποια ισορροπία θα μπορούσε να είχε αν π.χ. μπορούσαν να αφαιρεθούν όλα τα υλικά για μια επί ίσοις όροις σύγκριση ). Ειλικρινά όμως, δεν έχω ξανακούσει τύμπανο αναπαραγώμενο απο ηχοσύστημα να έχει τέτοιες πληροφορίες και μια τέτοια παρουσία μέσα στο χώρο. Έπαιζε λες και βρισκόταν το τύμπανο στο χώρο, δηλαδή θυμάμαι πως ήταν σαν να άκουγα τις μπαγκέτες ( ? ) να χτυπούν σε διάφορα σημεία του τυμπάνου, σε όλο το εμβαδόν του. Φυσικά ο κάτοχος έπαιξε και άλλα κομμάτια, ό,τι του ζητούσαμε εμείς οι επισκέπτες σφίγγοντας μπυρόνια.
Όταν έβγαλε τον διαχύτη λοιπόν, το σύστημα διατηρούσε τις βασικές του αρχές, αλλά δεν ήταν τόσο καλά εστιασμένο, η πληροφορία δεν ήταν τόσο αληθοφανής όσο πριν. Καταλαβαίνω ότι ένας μεγάλος χώρος απο μόνος του επιτρέπει σε ένα σύστημα επεκτείνει τις δυνατότητές του ως προς τις διαστάσεις της σκηνής και σαφώς το σύστημα ήταν ποιοτικό απο μόνο του, αλλά αυτό το προσεκτικό ( κρίνοντας εκ του αποτελέσματος ) τιουνάρισμα του χώρου, πήγε το σύστημα σε άλλο επίπεδο.

Επίσης, ένα μέλος του φόρουμ μας κάλεσε να αράξουμε να ακούσουμε μουσικούλα στο δικό του σύστημα που δεσπόζει η απορρόφηση. Σαφώς μικρότερος χώρος, παραπλήσιος του δικού μου και το σημαντικότερο, με παραπλήσιες αναλογίες. Μάλιστα, επισκέφθηκα πρώτα αυτόν και μετά το χώρο με τη διάχυση. Απο εκεί πήρα το πρώτο ουσιαστικό ερέθισμα για τη φροντίδα χώρου, αφού ανεξάρτητα των μηχανημάτων, ως πονεμένος απο ένα αρκετά δύσκολο χώρο, εστίαζα στα σημεία που πονούσαν το δικό μου χώρο ( ό,τι σύστημα και να έχει κανείς, οι τσιρίδες του χώρου το υποβιβάζουν, τέλος ).
Έχω ακούσει ότι η διάχυση πρέπει να προτιμάται έναντι της απορρόφησης καθώς η δεύτερη "νεκρώνει" το χώρο, ενώ η πρώτη διατηρεί την ενέργεια του ήχου και τη διαχέει μέσα στο χώρο. Δεν μπορώ να πω ότι άκουσα ένα νεκρό - με τη κακή έννοια - χώρο εκεί που δέσποζε η απορρόφηση. Εμένα μου άρεσε και αυτός ο χώρος.




Και εδώ βλέπουμε ένα ακόμα εκκολαπτόμενο κλακαδόρο..!! Γιατί, ως γνωστόν, όσοι δεχόμαστε επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη και όχι αρλούμπες ( γιατί, όσα λέει μεταξύ αλλων συνομιλητών και ο Κώστας, τεκμηριώνονται επιστημονικά ), είμαστε κλακαδόροι και αυλικοί. Εύχομαι τουλάχιστον να μας πετάξουν κανένα ξεροκόμματο απο τις μίζες που παίρνουν απο τους μαγαζάτορες!! :lolsign: :lolsign: :lolsign:
Α. αυτά δεν έχουν σημασία, εδω οι διαφορές μας, δεν είναι επιστημονικές, είναι βαθιά ταξικές πολυκάναλο versus δικαναλο. :D Never surrender. Και δίκιο να έχει θα με βρέι απέναντι. Η πάλη είναι πάλη. χα χα

Άσε που εαν δεν τον κουρδίζεις και λίγο δεν μιλάει, γέρασε και άντε τώρα να ψ΄χνω εγω που έχει πει κάτι σχετικό σε ενα σαίτ με δεκαετιές ζωής. :D
 
Last edited:

Μηνύματα
12.846
Reaction score
10.064
Δεν ξέρω ποιός είναι ο Νταλίπης (αλλά φαντάζομαι)

Πάντως σίγουρα ο Κος Πετρος Δόλφης βάζω στοίχημα ότι ποτέ δεν παραπονέθηκε για τις δικές σου φιλοσοφίες (πλάκα κάνω Πέτρος Δόλφις όσον αφορά εσένα. Όχι πλάκα όσον αφορά τον Μπουτια).
Εγώ είμαι! Καλέ μυωπία έχεις;
 

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
Εγώ είμαι! Καλέ μυωπία έχεις;
Α, ναι. :D :D Πρεσβυωπία έχω, γέρος άνθρωπος (μεγάλωσε κιόλας και δεν έχω αλλάξει γυαλιά). Μυωπία όχι.

Λοιπόν για να σου πω και κάτι μη φιλοσοφικό τώρα για να τα βρούμε χα χα, να μην νομίζεις ότι είμαστε μόνο φιλοσοφία, απλώς αυτό λείπει αυτό ενισχύουμε. Θα κάνουμε καμιά σωστή αποτύπωση με εξάρτηση απο τριγωνομετρικά σημεία ή ακόμα συνάδελφοι (εδω στο Νότο λέω γιατί στον Βορρά, - δεν ξέρω που είσαι -δεν κάνουν τέτοιες προχειροδουλειές εδω και δεκαετίες) είναι ακόμα με την μεζούρα και google με 50 ευρώ και μετά ταλαιπωρούνται τα γεροντάκια όταν μπλέκουν με τους συμβολαιογράφους και δικηγόρους, αλλά τα θέλουν και αυτοί χα χα. Αλλάξε κανάς νόμος επιτέλους ή ακόμα τα ίδια σκ@τά στην Ελλάδα για να δουλεέυει το σύστημα. :D

Το σύνθημα μας : "Λιγότεροι μηχανικοί στην Ελλάδα (είναι ήδη πολλοί , όλοι δηλαδή) , περισσότεροι φιλόσοφοι. :D"
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.279
ε, εντάξει αλλά στο δικάναλο τι να το κάνεις το (ψευτό) ιμερσιβ που θα έχεις ?
Αυτή είναι η "μαγεία" του δικάναλου, να καταφέρει να σε βάλει μέσα στη μουσική σκηνή. Βεβαίως ψεύτικο, αλλά αυτό είναι που ξεχωρίζει τα κορυφαία συστήματα από την πλέμπα. 🤣

Η γνωστή "περιέλιξη" που λέει ο μπούτχιας. Προφανώς ισχύει και σε δικάναλα σεταπ, και χωρίς αυτό, είναι φτωχό το αποτέλεσμα.

Προφανώς είναι δεδομένη η περιέλιξη στην ακρόαση με ακουστικά. 😎

Η προτίμηση πολλών σε διπολα και μεμβράνες και δεξερωγωτι, ακριβώς λόγω αυτού του θέματος υφίσταται.
Να το βγάλω δηλαδή απο τους πλαινούς αφού είμαι τόσο κοντά και να α) αφήσω τίποτε β) βάλω επίσης απορρόφηση για mid HI also ?
Τίποτα να μη βγάλεις, βάλε κι άλλο.

Βεβαίως, εάν η απόσταση μεταξύ της διαχυτικης διάταξης και του ηχείου είναι μικρή, τότε χρειάζεται σημαντική απορρόφηση πίσω από την διαχυτικη διάταξη, και δεν υπάρχει "πολύ" σε αυτό, ότι κι όσο και να βάλεις, είναι πάντα λίγο.



ΥΓ.
Οι ανακλάσεις στους πλαϊνούς τοίχους είναι πάντα εξόχως χρήσιμες στο δικάναλο, διότι αυτές καταφέρνουν να ανοίξουν το πλάτος της μουσικής σκηνής, πέραν των φυσικών ορίων των ηχείων, στο ισόπλευρο τρίγωνο (και ουχί το ισοσκελες).
Το έντονο toe in, στα ηχεία που το επιτρέπουν (με σωστό οφ αξις σπινοραμα) μειώνει την ισχύ της άμεσης πλαϊνής ανάκλασης, οπότε μένει να διαχυθει ικανοποιητικά αυτή, με ικανή ποσότητα διαχυτικων διατάξεων σε όλο το εύρος του τοίχου που προσλαμβάνει άμεση ακτινοβολία σε χρήσιμες συχνότητες.
Ταυτόχρονα, λόγω toe in, υπάρχει προσπιπτουσα άμεση στον απέναντι τοίχο από αυτόν της θέσης του ηχείου, σε σημείο που επίσης χρειάζεται διάχυση ώστε να μην αποτελεί δευτερογενη αντιληπτή πηγή.
Το σύνολο των πλαϊνών αυτών ανακλασεων, διαπλεκόμενο ως ένα μέτωπο, προσπιπτει στον τοίχο πίσω από τη θέση ακρόασης, και εφόσον αυτός απέχει αρκετά από σένα, του φοράς μια διάχυση και να η πολυπόθητη περιέλιξη.
Κι έτσι, πλησιάζεις την ακρόαση με ακουστικά.
Αλλά αυτά είναι για λίγους.
Λίγους, και εκλεκτούς θα έλεγα. 🤣😂😜

Μετά όμως από όλα αυτά, η πραγματικά σωστή εμπειρία πολυκαναλου σεταπ σε αντίστοιχα περιποιημένο χώρο έμμεσης, δίνει τόσο μα τόσο υψηλότερης ποιότητας περιέλιξη, που δεν υπάρχει ούτε σύγκριση, ούτε επιστροφή στο φτωχό σχεδόν μονοκαναλο. Η περιέλιξη ενός ιμερσιβ σεταπ, ξεπερνά ακόμα και τις δυνατότητες περιέλιξης της ακρόασης με ακουστικά, τι να συζητάμε.. Γι'αυτό λέμε απμιξινγκ. Αλλά είναι πολύ νωρίς για όλα αυτά, πόσο μάλλον πακέτο σε ένα ποστ. Πάλι το έμπλεξα. 🤣😂😜
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Άρα, σωστά δεν το έχω πιάσει κι εγώ; Δηλαδή, το νόημα είναι το ίδιο. Για να λειτουργήσει σωστά ο διαχυτής χρειάζεται να είναι μεγάλες οι αποστάσεις μεταξύ αυτού και του ηχείου, καθώς και μεταξύ αυτού και της θέσης ακρόασης, κατά 3λ όπως λες ( χονδρικά, το 1.4 μέτρο που είπα εγώ, κάτι που διάβασα στο παρελθόν ). Άρα, αν οι αποστάσεις είναι μικρές, δεν είναι σκόπιμη η χρήση διάχυσης, αφού δεν θα υπάρχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα ή έστω, όχι κάτι που να δικαιολογεί την επένδυση σε σχέση με αυτό που πραγματικά μπορεί να κάνει η διάχυση κάτω απο τις ιδανικές συνθήκες χρήσης.
οπως το επιασες αφησε το τωρα:biggrin:
,,Συχνά δεν αναφέρεται μια φυσική ελάχιστη απόσταση από τον διαχύτη. Ο ήχος χρειάζεται κάποια απόσταση για να διασκορπιστεί. Όσο χαμηλότερη είναι η χαμηλότερη αποτελεσματική συχνότητα, τόσο μεγαλύτερη είναι η απαιτούμενη ελάχιστη απόσταση. Κανονικά αυτό είναι περίπου 1 έως 2 μέτρα (δύο έως τρεις φορές το μήκος κύματος της χαμηλότερης αποτελεσματικής συχνότητας). Ορισμένοι πάροχοι υποδεικνύουν τη χαμηλότερη αποτελεσματική συχνότητα και μερικές φορές επίσης τη σχετική απόσταση. Ένα χρήσιμο δωρεάν πρόγραμμα για τον χονδρικό υπολογισμό ενός διαχύτη QRD είναι το QRDude. Η δυσπιστία εμφανιζεται όταν ένας κατασκευαστής διαφημίζει έναν 2-D διαχύτη βάθους 10 cm με χαμηλότερη ενεργή συχνότητα 500 Hz και η ελάχιστη απόσταση θα μπορούσε στη συνέχεια να μειωθεί στα 0,2 m χάρη στο "υλικό υψηλής τεχνολογίας" που χρησιμοποιείται. Ένας τέτοιος σούπερ διαχύτης απλά δεν είναι φυσικά δυνατός.,, :biggrin:

Ανοιξε ενα θεμα με διαχυτες να μεταφερω τα γραφομενα ,να τελειωνουμε
 

Μηνύματα
12.846
Reaction score
10.064
Αυτή είναι η "μαγεία" του δικάναλου, να καταφέρει να σε βάλει μέσα στη μουσική σκηνή. Βεβαίως ψεύτικο, αλλά αυτό είναι που ξεχωρίζει τα κορυφαία συστήματα από την πλέμπα. 🤣

Η γνωστή "περιέλιξη" που λέει ο μπούτχιας. Προφανώς ισχύει και σε δικάναλα σεταπ, και χωρίς αυτό, είναι φτωχό το αποτέλεσμα.

Προφανώς είναι δεδομένη η περιέλιξη στην ακρόαση με ακουστικά. 😎
Αυτό ακριβώς, η περιέλιξη. Και αν έχω καταλάβει καλά ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ αυτή και ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ να βγαίνει η μουσική σκηνή ΕΞΩ από τα ηχεία (δεξιά-αριστερά) Έτσι δεν είναι;
Βέβαια διαβάζοντας όλο το παραπάνω post καταλαβαίνει κανείς ότι το room treatment είναι πάντα απαραίτητο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.279
Αυτό ακριβώς, η περιέλιξη. Και αν έχω καταλάβει καλά ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ αυτή και ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ να βγαίνει η μουσική σκηνή ΕΞΩ από τα ηχεία (δεξιά-αριστερά) Έτσι δεν είναι;
Βέβαια διαβάζοντας όλο το παραπάνω post καταλαβαίνει κανείς ότι το room treatment είναι πάντα απαραίτητο.
Ναι, είναι διαφορετικά πράγματα, αν και εμπλεκόμενα.
 

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
Αυτή είναι η "μαγεία" του δικάναλου, να καταφέρει να σε βάλει μέσα στη μουσική σκηνή. Βεβαίως ψεύτικο, αλλά αυτό είναι που ξεχωρίζει τα κορυφαία συστήματα από την πλέμπα. 🤣

Η γνωστή "περιέλιξη" που λέει ο μπούτχιας. Προφανώς ισχύει και σε δικάναλα σεταπ, και χωρίς αυτό, είναι φτωχό το αποτέλεσμα.

Προφανώς είναι δεδομένη η περιέλιξη στην ακρόαση με ακουστικά. 😎

Η προτίμηση πολλών σε διπολα και μεμβράνες και δεξερωγωτι, ακριβώς λόγω αυτού του θέματος υφίσταται.

Τίποτα να μη βγάλεις, βάλε κι άλλο.

Βεβαίως, εάν η απόσταση μεταξύ της διαχυτικης διάταξης και του ηχείου είναι μικρή, τότε χρειάζεται σημαντική απορρόφηση πίσω από την διαχυτικη διάταξη, και δεν υπάρχει "πολύ" σε αυτό, ότι κι όσο και να βάλεις, είναι πάντα λίγο.



ΥΓ.
Οι ανακλάσεις στους πλαϊνούς τοίχους είναι πάντα εξόχως χρήσιμες στο δικάναλο, διότι αυτές καταφέρνουν να ανοίξουν το πλάτος της μουσικής σκηνής, πέραν των φυσικών ορίων των ηχείων, στο ισόπλευρο τρίγωνο (και ουχί το ισοσκελες).
Το έντονο toe in, στα ηχεία που το επιτρέπουν (με σωστό οφ αξις σπινοραμα) μειώνει την ισχύ της άμεσης πλαϊνής ανάκλασης, οπότε μένει να διαχυθει ικανοποιητικά αυτή, με ικανή ποσότητα διαχυτικων διατάξεων σε όλο το εύρος του τοίχου που προσλαμβάνει άμεση ακτινοβολία σε χρήσιμες συχνότητες.
Ταυτόχρονα, λόγω toe in, υπάρχει προσπιπτουσα άμεση στον απέναντι τοίχο από αυτόν της θέσης του ηχείου, σε σημείο που επίσης χρειάζεται διάχυση ώστε να μην αποτελεί δευτερογενη αντιληπτή πηγή.
Το σύνολο των πλαϊνών αυτών ανακλασεων, διαπλεκόμενο ως ένα μέτωπο, προσπιπτει στον τοίχο πίσω από τη θέση ακρόασης, και εφόσον αυτός απέχει αρκετά από σένα, του φοράς μια διάχυση και να η πολυπόθητη περιέλιξη.
Κι έτσι, πλησιάζεις την ακρόαση με ακουστικά.
Αλλά αυτά είναι για λίγους.
Λίγους, και εκλεκτούς θα έλεγα. 🤣😂😜
Ναι τόσο απλό και δεν μου πήγε το μυαλό κόλλησα, ενω το έχω κάνει παντού αλλού. Εξάλλου τώρα μού κόψε (θυμηθηκα), ότι όταν είχα βάλει στην αρχή στον πλαινό τοίχο (απο τις πρωτες δοκιμές , μετά ασχολήθκα με τα χαμηλά πιο πολύ και τα παράτησα αυτά, βαρέθηκα) είχα βάλει μόνο απορρόφηση. Οπότε ίσως μου έφαγε τις υψηλές, κάτι ποιός ξέρει, και δεν μου άρεσε (ενω σε άλλο μέρος του φάσματος μου άρεσε, όπως και στην σκηνή).

Το ιμέρσιβ με δικάναλο, δεν έχω διαβάσει αλλά να σε ρωτησω κάτι γρήγορα εσένα που συνεννούμαι γρήγορα και καλά : Γιατί όμως (σίγουρα αυτό τσεκαρισμένο στο μη ιδανικό χώρο μου, δεν ξέρω εαν το δικάναλο ιμερσιβ θα έχει υψηλες απαιτήσεις χώρου και περιποίησης) ..... όταν βάζεις απορρόφηση και διάχυση (και ότι θές) η σκηνή πάει πίσω απο τα ηχεία .... είναι ενάντια στην ιμερσιβ η περιποίηση .... μη σου πω εαν αφήσεις τις ανακλασεις ανεξέλεγκτες τότε έρχεται πιο μπροστά η σκηνή (χωρις να χάνεις βάθος απαραίτητα , απλώς προχωρά πιο μπροστα) και σε αγκαλιάζει μερικές φορές ??

Για κανε αποκρυπτογράφηση χωρίς pdf με δικά σου λόγια που νομίζω γνωρίζεις συνθετικά και εις όλον την κατάσταση.
Αυτή είναι η "μαγεία" του δικάναλου, να καταφέρει να σε βάλει μέσα στη μουσική σκηνή. Βεβαίως ψεύτικο, αλλά αυτό είναι που ξεχωρίζει τα κορυφαία συστήματα από την πλέμπα. 🤣

Η γνωστή "περιέλιξη" που λέει ο μπούτχιας. Προφανώς ισχύει και σε δικάναλα σεταπ, και χωρίς αυτό, είναι φτωχό το αποτέλεσμα.

Προφανώς είναι δεδομένη η περιέλιξη στην ακρόαση με ακουστικά. 😎

Η προτίμηση πολλών σε διπολα και μεμβράνες και δεξερωγωτι, ακριβώς λόγω αυτού του θέματος υφίσταται.

Τίποτα να μη βγάλεις, βάλε κι άλλο.

Βεβαίως, εάν η απόσταση μεταξύ της διαχυτικης διάταξης και του ηχείου είναι μικρή, τότε χρειάζεται σημαντική απορρόφηση πίσω από την διαχυτικη διάταξη, και δεν υπάρχει "πολύ" σε αυτό, ότι κι όσο και να βάλεις, είναι πάντα λίγο.



ΥΓ.
Οι ανακλάσεις στους πλαϊνούς τοίχους είναι πάντα εξόχως χρήσιμες στο δικάναλο, διότι αυτές καταφέρνουν να ανοίξουν το πλάτος της μουσικής σκηνής, πέραν των φυσικών ορίων των ηχείων, στο ισόπλευρο τρίγωνο (και ουχί το ισοσκελες).
Το έντονο toe in, στα ηχεία που το επιτρέπουν (με σωστό οφ αξις σπινοραμα) μειώνει την ισχύ της άμεσης πλαϊνής ανάκλασης, οπότε μένει να διαχυθει ικανοποιητικά αυτή, με ικανή ποσότητα διαχυτικων διατάξεων σε όλο το εύρος του τοίχου που προσλαμβάνει άμεση ακτινοβολία σε χρήσιμες συχνότητες.
Ταυτόχρονα, λόγω toe in, υπάρχει προσπιπτουσα άμεση στον απέναντι τοίχο από αυτόν της θέσης του ηχείου, σε σημείο που επίσης χρειάζεται διάχυση ώστε να μην αποτελεί δευτερογενη αντιληπτή πηγή.
Το σύνολο των πλαϊνών αυτών ανακλασεων, διαπλεκόμενο ως ένα μέτωπο, προσπιπτει στον τοίχο πίσω από τη θέση ακρόασης, και εφόσον αυτός απέχει αρκετά από σένα, του φοράς μια διάχυση και να η πολυπόθητη περιέλιξη.
Κι έτσι, πλησιάζεις την ακρόαση με ακουστικά.
Αλλά αυτά είναι για λίγους.
Λίγους, και εκλεκτούς θα έλεγα. 🤣😂😜

Μετά όμως από όλα αυτά, η πραγματικά σωστή εμπειρία πολυκαναλου σεταπ σε αντίστοιχα περιποιημένο χώρο έμμεσης, δίνει τόσο μα τόσο υψηλότερης ποιότητας περιέλιξη, που δεν υπάρχει ούτε σύγκριση, ούτε επιστροφή στο φτωχό σχεδόν μονοκαναλο. Η περιέλιξη ενός ιμερσιβ σεταπ, ξεπερνά ακόμα και τις δυνατότητες περιέλιξης της ακρόασης με ακουστικά, τι να συζητάμε.. Γι'αυτό λέμε απμιξινγκ. Αλλά είναι πολύ νωρίς για όλα αυτά, πόσο μάλλον πακέτο σε ένα ποστ. Πάλι το έμπλεξα. 🤣😂😜
Τώρα ειδα το εδιτ. Ναι κατάλαβα. Δεν έμπλεξες τίποτε. Τέλεια τα εξηγείς. Μάλσιτα αυτό λέτε ιμερσιβ-δικάναλο και ετσι επιτυγχανεται ? Θα δοκιμάσω, εαν και (τεσπα ότι καταφέρω). Αλλά δες και το νέο ποστ μου, μπας και βρείς τιποτε για αποκρυπτογραφηση.
 
Last edited:

Μηνύματα
397
Reaction score
446
Καλημέρα. Αρχικά να ζητήσω συγνώμη, ήμουν προκατειλημμένος ως προς τις προθέσεις σου και σου απάντησα λίγο επιθετικά.
Το σύστημα ακόμα και με την αφαίρεση του διαχύτη έπαιζε πολύ καλά και προφανώς σε αυτή τη κατάσταση είχε χάσει την ισορροπία στο χώρο ( την όποια ισορροπία θα μπορούσε να είχε αν π.χ. μπορούσαν να αφαιρεθούν όλα τα υλικά για μια επί ίσοις όροις σύγκριση ). Ειλικρινά όμως, δεν έχω ξανακούσει τύμπανο αναπαραγώμενο απο ηχοσύστημα να έχει τέτοιες πληροφορίες και μια τέτοια παρουσία μέσα στο χώρο. Έπαιζε λες και βρισκόταν το τύμπανο στο χώρο, δηλαδή θυμάμαι πως ήταν σαν να άκουγα τις μπαγκέτες ( ? ) να χτυπούν σε διάφορα σημεία του τυμπάνου, σε όλο το εμβαδόν του. Φυσικά ο κάτοχος έπαιξε και άλλα κομμάτια, ό,τι του ζητούσαμε εμείς οι επισκέπτες σφίγγοντας μπυρόνια.
Όταν έβγαλε τον διαχύτη λοιπόν, το σύστημα διατηρούσε τις βασικές του αρχές, αλλά δεν ήταν τόσο καλά εστιασμένο, η πληροφορία δεν ήταν τόσο αληθοφανής όσο πριν. Καταλαβαίνω ότι ένας μεγάλος χώρος απο μόνος του επιτρέπει σε ένα σύστημα επεκτείνει τις δυνατότητές του ως προς τις διαστάσεις της σκηνής και σαφώς το σύστημα ήταν ποιοτικό απο μόνο του, αλλά αυτό το προσεκτικό ( κρίνοντας εκ του αποτελέσματος ) τιουνάρισμα του χώρου, πήγε το σύστημα σε άλλο επίπεδο.

Επίσης, ένα μέλος του φόρουμ μας κάλεσε να αράξουμε να ακούσουμε μουσικούλα στο δικό του σύστημα που δεσπόζει η απορρόφηση. Σαφώς μικρότερος χώρος, παραπλήσιος του δικού μου και το σημαντικότερο, με παραπλήσιες αναλογίες. Μάλιστα, επισκέφθηκα πρώτα αυτόν και μετά το χώρο με τη διάχυση. Απο εκεί πήρα το πρώτο ουσιαστικό ερέθισμα για τη φροντίδα χώρου, αφού ανεξάρτητα των μηχανημάτων, ως πονεμένος απο ένα αρκετά δύσκολο χώρο, εστίαζα στα σημεία που πονούσαν το δικό μου χώρο ( ό,τι σύστημα και να έχει κανείς, οι τσιρίδες του χώρου το υποβιβάζουν, τέλος ).
Έχω ακούσει ότι η διάχυση πρέπει να προτιμάται έναντι της απορρόφησης καθώς η δεύτερη "νεκρώνει" το χώρο, ενώ η πρώτη διατηρεί την ενέργεια του ήχου και τη διαχέει μέσα στο χώρο. Δεν μπορώ να πω ότι άκουσα ένα νεκρό - με τη κακή έννοια - χώρο εκεί που δέσποζε η απορρόφηση. Εμένα μου άρεσε και αυτός ο χώρος.




Και εδώ βλέπουμε ένα ακόμα εκκολαπτόμενο κλακαδόρο..!! Γιατί, ως γνωστόν, όσοι δεχόμαστε επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη και όχι αρλούμπες ( γιατί, όσα λέει μεταξύ αλλων συνομιλητών και ο Κώστας, τεκμηριώνονται επιστημονικά ), είμαστε κλακαδόροι και αυλικοί. Εύχομαι τουλάχιστον να μας πετάξουν κανένα ξεροκόμματο απο τις μίζες που παίρνουν απο τους μαγαζάτορες!! :lolsign: :lolsign: :lolsign:
Καλημέρα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και εννοείται ούτε λόγος για συγγνώμη.
Ευχαριστώ για τις ακουστικές εντυπώσεις, αλλά ήθελα να δω τις "ιδιότητες" του διαχυτή,
συντελεστές δηλ απορρόφησης και διάχυσης
κάτι σαν αυτό
13.JPG

ή αυτό
14.JPG


για ποιον διαχυτή πρόκειται (έαν δεν είναι ιδιοκατασκευή);

Ευχαριστώ 👍
 

Μηνύματα
12.371
Reaction score
14.582
Εγω προτείνω και μια προσωρινή (για κανά χρόνο) αλλαγή. Ο Μπούτια να εξηγεί το πολυκάναλο και ο Κώστας το δικάναλο. :D (no joke). Κάτι πολύ καλό θα βγεί.

Έχεις αναλάβει εκεί το ρόλο στα πολυκάναλα Κώστα, και οι άλλοι να πάμε να κουρευτούμε ... δηλαδή ? χα χα.

Λείπει να συλλάβουμε τον επιδιωκόμενο σύνολο -σκοπό πρώτα και μετά η γνώση και τα υλικά πως θα το επιτύχουμε και υλοποιήσουμε είναι δευτερέυουσα, άσε που μπορεί και να αγοραστεί. Αλλά να ξέρουμε τι είναι αυτό που θα "αγοράσουμε" και ως που μπορούμε ο καθένας . Όχι , άιντε γιούρια και μετά .... γκρίνιες και μη βαθιά κατανόηση.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.865.138
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top