Eλληνικος θριαμβος στην εκθεση του Μοναχου

Μηνύματα
12.365
Reaction score
14.580
Σοβαρά τώρα ? η τρίτη αρμονική είναι τα 600HZ και όχι τα 800hz ?

Να τετοια λές και θα σε κόψει πριν καν μπεις για εξετάσεις . :D
μέσα σε όμορφα «πλαίσια»..!!
Μπα έχουμε και αισθητικές απαιτήσεις. :D


Υ.Γ : Τι ώρα είναι αυτή που μπαίνεις ρε γμτ χα χα. Δεν έχουμε χρόνο να αστειευθούμε . Άντε πάμε για ύπνο.

Θα μου πείς καλύτερα, αλλιώς θα γινόταν κανάς χαμός.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
Το ιδανικό σενάριο τοποθέτησης δορυφόρων μέσα σε οποιονδήποτε χώρο, μετά τον εντοιχισμο (που κερδίζει από τα αποδυτήρια) είναι η φρι φιλντ τοποθέτηση.

Φρι φιλντ, για να εξηγούμαστε, σημαίνει πάνω από 2,5μ από κάθε τοιχωματικο όριο.

Αν έχεις μεγάλο δωμάτιο, προφανώς είναι εφικτό.

Τότε, η πραγματική διάχυση είναι επίσης εφικτή.

Γενικώς, το ανωτέρω σενάριο είναι επιστημονική φαντασία.

Στην πράξη, πραγματική διάχυση βέβαια θα γίνει πάνω από τον 1 χιλιοκυκλο, όπου το μήκος κύματος είναι εφικτό να είναι Χ3 στην απόσταση από τα τοιχωματικά όρια.

Γενικά στα πρίμα έχουμε διάχυση όλοι.

Δεν ξερω αν ήπιες, ούτε τι ήπιες, εγώ ένα μπουκάλι κρασί κατέβασα και συμφωνώ 100% με αυτό που μόλις είπες. 😜🤣😂

Προσωπικά πήρα στουντιακα ακουστικά που χρησιμοποιούν και ντράμερ κατά το recording, και μόλις κατάφερα το σεταπ να παίζει τρελά πανομοιότυπα με τα ακουστικά, τα έδωσα στα παιδιά μου, να μάθουν να ακούν σωστά μουσική. 😜😂🤣
Από πιώμα βλακείες σήμερα . Ένα σαβινιόν μου είχαν στείλει για δοκιμή και το μακελέψαμε τρεις. Συν λίγο μαύρο ρόδο τώρα στο σπίτι. Μπούρδες δηλαδή. Επιμένω για τα ακουστικά. Πραγματικά έχω εκπλαγεί τόσο πολύ που δεν έχω λόγια. Και μιλάμε για «ψείρες» που μπαίνουν μέσα στο αυτάκι και το γαμάνε κανονικά. Σοκ!!🔥🔥🔥
 

Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
Ε πες το ρε παιδάκι μου ότι γαμήσι ζητάγανε τ"αυτιά σου !
Πως μιλάτε έτσι κύριε Μάρκου!!
Χαχαχαχα
Χάρη γρήγορα μπαν😜😜😜😜
Από πιώμα βλακείες σήμερα . Ένα σαβινιόν μου είχαν στείλει για δοκιμή και το μακελέψαμε τρεις. Συν λίγο μαύρο ρόδο τώρα στο σπίτι. Μπούρδες δηλαδή. Επιμένω για τα ακουστικά. Πραγματικά έχω εκπλαγεί τόσο πολύ που δεν έχω λόγια. Και μιλάμε για «ψείρες» που μπαίνουν μέσα στο αυτάκι και το γαμάνε κανονικά. Σοκ!!🔥🔥🔥
Α!
Και μία Ράμνιστα κυρ Γιάννη γιατί δεν είχαμε δεύτερο για δοκιμή🤣🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
2.225
Reaction score
2.740
Μιας που μιλάμε για εκθεσεις.. στην Ελλάδα ποτέ θα γινει; κάπου πήρε το ματι μου ότι φέτος θα έχουμε!
 


Μηνύματα
397
Reaction score
446
Κανένα μετρησιμο μέγεθος αφού δεν υπάρχουν μετρήσεις του χώρου και αν ακόμη υπήρχαν, είτε δεν θα τις είχα στα χέρια μου, είτε δεν θα είχα την άδεια να τις ανεβάσω. Που θέλεις να καταλήξεις?
Καλημέρα, δεν αναφέρομαι σε μετρήσεις από τον χώρο του ανθρώπου,
αλλά σε χαρακτηριστικά των διαχυτών.

Συνήθως συνοδεύονται και από και από κάποια νούμερα για διάχυση (και απορρόφηση) ανά συχνότητα.
Για αυτά τα νούμερα ρωτάω.Υπάρχει κάποιο link με τους διαχυτές ή κάποιο pdf;
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Από τον γενικό ορισμό του χρόνου αντιχησης διαβαζω ότι εξαρτάται από τις διαστάσεις του χώρου και το ποσοστό απορρόφησης των επιφανειών αυτού.
Μπορεί κάποιος να εξηγήσει πως διαχυτες που δεν απορροφούν καθόλου λόγω του υλικού κατασκευής τους επιρεαζουν μεταβάλλουν τον χρόνο αντιχησης?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Γιατί ξέρεις και την κανονική φιλοσοφία για να κρίνεις την ψευτική χα χα.

Μάλιστα αυτό σε πειράζει σε εμένα , επιτελους το είπες.
Έστω και αν ξεκαθαρίστηκε για τον αγαπημένο μας Νταλίπη,αν δεν ξεκαθαριζόταν και για όλους τους άλλους ,διαρκώς θα λείπει κάποιος συντελεστής από την...κριματοσυνάρτηση.
:sneaky:
Μέχρι τώρα (πρίν λίγο) ήξερα τα γνωστά για τους διαχυτές και ότι ανάλογα φυσικά με την κατώτερη συχνότητα που δρούνε (το βάθος δηλαδή) επί κάποιο ποσοστό (δεν έχει σημασία βαριέμαι να τα ξαναψάξω) πρέπει ο ακροατής να έχει αυτήν την απόσταση απο αυτόν για να λειτουργήσει σωστά και χωρίς ringing κλπ κλπ.

Πρίν λίγο ακούω έναν που λέει ότι και τα ίδια ισχύουν και για την απόσταση του διαχυτη απο το ηχείο. Ένας άλλος έλεγε ότι δεν ισχύει κάποιος περιορισμός τέτοιος για την απόσταση διαχυτή - ηχείου αλλά μόνο διαχυτή - ακροατή.

Ποιό είναι τελικά το σωστό ?. Εγω νομίζω με αυτά που ξέρω, ότι δεν υπάρχει περιορισμός στο να υπάρχει μεγάλη απόσταση απο τον διαχυτή σε ηχείο. Μόνο απο διαχυτή σε ακροατή.

Ξέρει κανένας να μου πει ?
Έχουν γίνει αναλυτικές αναφορές σε τέτοια ζητήματα και είναι ενθαρρυντικό να υπάρχουν μέλη με δίψα για πληροφόρηση...
...
Μπορεί κάποιος να εξηγήσει πως διαχυτες που δεν απορροφούν καθόλου λόγω του υλικού κατασκευής τους επιρεαζουν μεταβάλλουν τον χρόνο αντιχησης?
Καταρχάς ως ολοκληρωμένη διαχυτική δράση λογαριάζουμε τον κατατεμαχισμό της ενέργειας από τις πρώτες κυρίως - και πιο ισχυρές - ανακλαστικές συνιστώσες όχι μόνο προς διαφορετικές διευθύνσεις αλλά ακόμα σπουδαιότερα στο πεδίο του χρόνου.Τέτοια δράση παρέχεται τεκμηριωμένα από διαχυτές τύπου Schroeder.Για διάφορους άλλους με κομψούς γεωμετρικούς σχηματισμούς δεν παρέχονται πλήρη δεδομένα...

Προτεραιότητα ως προς την εγκατάσταση διαχυτών Schroeder θα έχουν η απόσταση του ακροατή από τη διάταξη, καθώς και η ψευδοτυχαιότητα στην ακολουθία των επιμέρους ενοτήτων που την απαρτίζουν.Χωρίς δε ψευδοτυχαιότητα στην ακολουθία η διάταξη δεν θα εκτελεί ικανοποιητικά την αποστολή της.

Από εκεί και πέρα οι διαχυτικές διατάξεις γίνεται να εγκατασταθούν σε όποια απόσταση και όσο μεγαλύτερη έκταση θα ήταν εφικτό,πλην όμως ενδείκνυται να καταλαμβάνουν οπωσδήποτε σημεία πρώτων ανακλάσεων,τα οποία υπό κανονικές συνθήκες χωροταξίας δεν θα έπρεπε να βρίσκονται κολλητά προς τα ηχεία.

Πρόσθετος παράγοντας τοποθέτησης είναι ποιο τμήμα του δωματίου θα θέλαμε να παρατείνει την παραμονή ηχητικής ενέργειας με εκτεταμένη διαχυτική φροντίδα.

Κάθε διάταξη τοποθετημένη σε επιφάνειες κολλητές προς τα ηχεία θα ασκεί κυρίως δράση απλής διασποράς μέσα από φαινόμενα πολλαπλών περιθλάσεων πάνω στην άμεση ηχητική ακτινοβολία.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Έστω και αν ξεκαθαρίστηκε για τον αγαπημένο μας Νταλίπη,αν δεν ξεκαθαριζόταν και για όλους τους άλλους ,διαρκώς θα λείπει κάποιος συντελεστής από την...κριματοσυνάρτηση.
:sneaky:

Έχουν γίνει αναλυτικές αναφορές σε τέτοια ζητήματα και είναι ενθαρρυντικό να υπάρχουν μέλη με δίψα για πληροφόρηση...

Καταρχάς ως ολοκληρωμένη διαχυτική δράση λογαριάζουμε τον κατατεμαχισμό της ενέργειας από τις πρώτες κυρίως - και πιο ισχυρές - ανακλαστικές συνιστώσες όχι μόνο προς διαφορετικές διευθύνσεις αλλά ακόμα σπουδαιότερα στο πεδίο του χρόνου.Τέτοια δράση παρέχεται τεκμηριωμένα από διαχυτές τύπου Schroeder.Για διάφορους άλλους με κομψούς γεωμετρικούς σχηματισμούς δεν παρέχονται πλήρη δεδομένα...

Προτεραιότητα ως προς την εγκατάσταση διαχυτών Schroeder θα έχουν η απόσταση του ακροατή από τη διάταξη, καθώς και η ψευδοτυχαιότητα στην ακολουθία των επιμέρους ενοτήτων που την απαρτίζουν.Χωρίς δε ψευδοτυχαιότητα στην ακολουθία η διάταξη δεν θα εκτελεί ικανοποιητικά την αποστολή της.

Από εκεί και πέρα οι διαχυτικές διατάξεις γίνεται να εγκατασταθούν σε όποια απόσταση και όσο μεγαλύτερη έκταση θα ήταν εφικτό,πλην όμως ενδείκνυται να καταλαμβάνουν οπωσδήποτε σημεία πρώτων ανακλάσεων,τα οποία υπό κανονικές συνθήκες χωροταξίας δεν θα έπρεπε να βρίσκονται κολλητά προς τα ηχεία.

Πρόσθετος παράγοντας τοποθέτησης είναι ποιο τμήμα του δωματίου θα θέλαμε να παρατείνει την παραμονή ηχητικής ενέργειας με εκτεταμένη διαχυτική φροντίδα.

Κάθε διάταξη τοποθετημένη σε επιφάνειες κολλητές προς τα ηχεία θα ασκεί κυρίως δράση απλής διασποράς μέσα από φαινόμενα πολλαπλών περιθλάσεων στην άμεση ηχητική ακτινοβολία.
Σε σχετική σελίδα διάβασα το εξής.
Ο κατακερματισμός που προκύπτει μέσω των διαχυτων από τις προηγουμένως ομαδοποιημένες αντανακλάσεις έχει μικρή σχέση με το συνολικό μήκος της αντήχησης. Εφόσον ένας διαχύτης δεν λειτουργεί επίσης ως απορροφητής μέσω πορώδους υλικού (π.χ. φελιζόλ / EPS) ή αντηχεί μέσω κόντρα πλακέ που είναι πολύ λεπτό, ο χρόνος αντήχησης παραμένει σχεδόν αμετάβλητος. Αυτό το σημείο ιδιαίτερα συχνά παρεξηγείται όταν πρόκειται για τη διάχυση:

Ποια είναι η άποψη σου?
Να συμπληρωσω ότι παρακάτω αναφέρει τα εξης:
Μια αίθουσα ακρόασης εξοπλισμένη με πολλές επιφάνειες διάχυτης διάχυσης δεν οδηγεί σε "διάχυτο χυλό ήχου", αλλά σε πιο ομοιόμορφη κατανομή της έντασης του ήχου στο δωμάτιο. Όπως ένα ηχειο οι διαχυτές δεν μπορούν να προσθέσουν επιπλέον ηχητική ενέργεια στο δωμάτιο. Η ποιότητα της υπάρχουσας αντήχησης βελτιώνεται, οι αντανακλάσεις κόβονται και φτάνουν στο αυτί αργότερα. Η επίδραση του εσφαλμένου εντοπισμού κατεύθυνσης που προκαλείται από ισχυρές διακριτές ανακλάσεις μειώνεται. Η διαδρομή αντήχησης, η οποία μειώνεται πιο ομοιόμορφα με την πάροδο του χρόνου, γίνεται αντιληπτή ως πιο φυσική και πιο ευχάριστη. Η θετική επιρροή στην ακουστική βασίζεται σε αλλαγές στον τομέα του χρόνου, την ένταση και την κατεύθυνση.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Σε σχετική σελίδα διάβασα το εξής.
Ο κατακερματισμός που προκύπτει μέσω των διαχυτων από τις προηγουμένως ομαδοποιημένες αντανακλάσεις έχει μικρή σχέση με το συνολικό μήκος της αντήχησης. Εφόσον ένας διαχύτης δεν λειτουργεί επίσης ως απορροφητής μέσω πορώδους υλικού (π.χ. φελιζόλ / EPS) ή αντηχεί μέσω κόντρα πλακέ που είναι πολύ λεπτό, ο χρόνος αντήχησης παραμένει σχεδόν αμετάβλητος. Αυτό το σημείο ιδιαίτερα συχνά παρεξηγείται όταν πρόκειται για τη διάχυση:

Ποια είναι η άποψη σου?
Να συμπληρωσω ότι παρακάτω αναφέρει τα εξης:
Μια αίθουσα ακρόασης εξοπλισμένη με πολλές επιφάνειες διάχυτης διάχυσης δεν οδηγεί σε "διάχυτο χυλό ήχου", αλλά σε πιο ομοιόμορφη κατανομή της έντασης του ήχου στο δωμάτιο. Όπως ένα ηχειο οι διαχυτές δεν μπορούν να προσθέσουν επιπλέον ηχητική ενέργεια στο δωμάτιο. Η ποιότητα της υπάρχουσας αντήχησης βελτιώνεται, οι αντανακλάσεις κόβονται και φτάνουν στο αυτί αργότερα. Η επίδραση του εσφαλμένου εντοπισμού κατεύθυνσης που προκαλείται από ισχυρές διακριτές ανακλάσεις μειώνεται. Η διαδρομή αντήχησης, η οποία μειώνεται πιο ομοιόμορφα με την πάροδο του χρόνου, γίνεται αντιληπτή ως πιο φυσική και πιο ευχάριστη. Η θετική επιρροή στην ακουστική βασίζεται σε αλλαγές στον τομέα του χρόνου, την ένταση και την κατεύθυνση.
Η παράμετρος ενδιαφέροντος σε μια αμιγώς διαχυτική διάταξη που θα είχε η ίδια αμελητέα απορροφητική δράση δεν είναι η μεταβολή στα RT,αλλά η ταπείνωση ενέργειας στις πρώιμες κατοπτρικές ανακλάσεις - εννοείται για τη συχνοτική ζώνη όπου θα ισχύει η προδιαγεγραμμένη διαχυτική δράση.
 

Μηνύματα
12.844
Reaction score
10.059
Από πιώμα βλακείες σήμερα . Ένα σαβινιόν μου είχαν στείλει για δοκιμή και το μακελέψαμε τρεις. Συν λίγο μαύρο ρόδο τώρα στο σπίτι. Μπούρδες δηλαδή. Επιμένω για τα ακουστικά. Πραγματικά έχω εκπλαγεί τόσο πολύ που δεν έχω λόγια. Και μιλάμε για «ψείρες» που μπαίνουν μέσα στο αυτάκι και το γαμάνε κανονικά. Σοκ!!🔥🔥🔥
Μπράβο, ανακάλυψες κι εσύ τα καλά ακουστικά ψείρες. που μερικοί είχαμε από το 2008! Ωραία.
Για να μην αναφέρω τα Sennheiser HD-600 που απολαμβάνω από το 2003
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μπράβο, ανακάλυψες κι εσύ τα καλά ακουστικά ψείρες. που μερικοί είχαμε από το 2008! Ωραία.
Για να μην αναφέρω τα Sennheiser HD-600 που απολαμβάνω από το 2003
In-Ear monitors δια το ΄΄ακαδημαϊκόν΄΄ του θέματος.
 

Μηνύματα
12.844
Reaction score
10.059
Έστω και αν ξεκαθαρίστηκε για τον αγαπημένο μας Νταλίπη,αν δεν ξεκαθαριζόταν και για όλους τους άλλους ,διαρκώς θα λείπει κάποιος συντελεστής από την...κριματοσυνάρτηση.
Να με συγχωρείτε όλοι, αλλά εγώ και η φιλοσοφία μαλώσαμε άσχημα πριν πολλλλλάααα χρόνια...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.250
Πάμε άλλη μια, στα γρήγορα όμως. 😜

Η προσπιπτουσα ηχητική ενέργεια μέσα σε έναν πχ qrd διαχυτη, ασχέτως εάν αυτός είναι ξύλινος, πλαστικός, φελιζολένιος, δεξερωγωτι, θα έχει 2 ειδών απώλειες ισχύος:

1. Κάθε υλικό έχει τις δικές του ιδιότητες απορρόφησης, και δεν υπάρχει κανενός είδους καθρέφτης που να μην απορροφάει ενέργεια. Τμήμα της ενέργειας απορροφάται από το ίδιο το υλικό, τμήμα της ενέργειας διαπερνά το υλικό του διαχυτή και φτάνει σε κάποιο τοιχωματικο όριο όπου επίσης τμήμα της ενέργειας το διαπερνά, άλλο τμήμα ανακλάται και επιστρέφει πίσω να ξαναπεράσει μέσα από το υλικό του διαχυτη, ενώ τμήμα αυτού θα ανακλαστει να επιστρέψει στο τοιχωματικο όριο.

Αν βάλεις ένα διαχυτή μπροστά από το ηχείο, θα δεις πόση ενέργεια τον διαπερνά, δεν αποτελεί φραγμό στον ήχο.

Οποιοδήποτε υλικό λοιπόν, θα οδηγήσει σε πραγματική απορρόφηση, μετατροπή ηχητικής ενέργειας σε θερμική, ακόμα και με ενδιάμεσα στάδια μηχανικής ενέργειας, δόνησης.

2. Μέσα στο Π ενός qrd διαχυτή, όπου προσπιπτει ηχητική ενέργεια, δεν συμβαίνει απλώς μια κατοπρτρικη ανάκλαση, αλλά εκατοντάδες ή χιλιάδες ανακλάσεις στα πλαϊνά τοιχώματα του Π πριν το ηχητικό κύμα εξέλθει της διάταξης. Η συνολική απόσταση που διανύει η προσπιπτουσα δέσμη, αποτελεί τον δεύτερο τρόπο μείωσης της ισχύος της ηχητικής ενέργειας, και είναι επίσης σημαντική, καθώς η απόσταση που μπορεί να διανύσει από αλλεπάλληλες ανακλάσεις είναι μεγάλη, ενώ ταυτόχρονα οι αλεππαληλες αυτές ανακλάσεις δεν είναι ξεχωριστές μεταξύ τους, αλλά οδηγούν σε μια πλέξη και άθροιση μεταξύ τους, η οποία φυσικά οδηγεί σε μείωση της ισχύος τους, διότι δεν έχουν ούτε την ίδια κατεύθυνση, ούτε την ίδια φάση.

Το τελικό αποτέλεσμα, είναι να αποτελεί το κάθε Π μια ξεχωριστή πηγή ήχου, σα να είναι ένα μεγάφωνο εκεί, με διασπορά έως 180° δηλαδή προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η διασπορά αυτή από μόνη της, είναι ικανός και επαρκής λόγος για μείωση στάθμης της προσπιπτουσας στη θέση ακρόασης ανακλωμενης ενέργειας, με τον ίδιο τρόπο που μειώνεται η στάθμη στη θέση ακρόασης για κάθε διπλασιασμό της απόστασης ακρόασης.

Το RT60 μετράει την πτώση στάθμης της ανακλωμενης ενέργειας, και βεβαίως θα πέσει η τιμή του RT60 με τη χρήση διαχυτικων διατάξεων, οι οποίες στην πράξη μεγαλώνουν το δωμάτιο ακρόασης.

Δηλαδή οι διαχυτές μεγαλώνουν την απόσταση ακρόασης όσον αφορά την έμμεση ακτινοβολία, κι ως εκ τούτου μειώνουν την μετρήσιμη στάθμη αυτής, δηλαδή ταπεινωνουν το χρόνο RT60 .

Προφανώς λοιπόν η διάχυση μειώνει σημαντικά την αρκετά κατοπτρικη και ισχυρή άμεση ανάκλαση μιας φλατ επιφάνειας, μοιράζοντας την ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά κι αυτή η ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις αν αθροιστει, είναι σημαντικά μικρότερη της αρχικής προσπιπτουσας ενέργειας, τόσο από καθαρή απορρόφηση στα όποια υλικά κατασκευής του διαχυτή, συμπεριλαμβανομένων των αλλεπαλληλων αντανακλασεων μεταξύ διαχυτή και οπίσθιου τοιχωματικου ορίου, όσο και λόγω της σημαντικά αυξημένης απόστασης που διανύει το ηχητικό κύμα πριν εξέλθει της διάταξης, και των αθροισεων (αλληλοακυρωσεων) μεταξύ τους.

Χωρίς διαχυτές, έχεις ακυρώσεις κυρίως μεταξύ άμεσης και έμμεσης.
Με διαχυτές έχεις ακυρώσεις και μεταξύ έμμεσης και έμμεσης. Ω, θαύμα. 🤣😂😜

Ως γνωστόν, κάθε διπλασιασμός της απόστασης, είναι 6 ντεσιμπέλ πτώση στάθμης. Κι αυτό ισχύει για 2 λόγους, που ως γνωστόν είναι πρώτον το μοτίβο διασποράς (εδώ κερδάν τα αρέι και οι κατευθυντικες κορνες), και δεύτερο η απορρόφηση του υλικού μετάδοσης του ήχου (αήρ).

Η πρώτη λοιπόν δουλειά που ζητάμε να κάνουν οι διαχυτές στο χώρο μας, είναι να μεγιστοποιησουν τη διασπορά της ανάκλασης, μετατρεποντας μια κατοπτρικη ανάκλαση τοίχου, σε ωραία νοητά ηχεία μεγάλης διασποράς, φανταστείτε σωστά ηχεία με έξοχο οφ αξις. Δώστε καλό σπινοραμα στον τοίχο σας. 🤣😂😜
 
Last edited:

Μηνύματα
12.365
Reaction score
14.580
Έστω και αν ξεκαθαρίστηκε για τον αγαπημένο μας Νταλίπη,αν δεν ξεκαθαριζόταν και για όλους τους άλλους ,διαρκώς θα λείπει κάποιος συντελεστής από την...κριματοσυνάρτηση.
:sneaky:

Έχουν γίνει αναλυτικές αναφορές σε τέτοια ζητήματα και είναι ενθαρρυντικό να υπάρχουν μέλη με δίψα για πληροφόρηση...

Καταρχάς ως ολοκληρωμένη διαχυτική δράση λογαριάζουμε τον κατατεμαχισμό της ενέργειας από τις πρώτες κυρίως - και πιο ισχυρές - ανακλαστικές συνιστώσες όχι μόνο προς διαφορετικές διευθύνσεις αλλά ακόμα σπουδαιότερα στο πεδίο του χρόνου.Τέτοια δράση παρέχεται τεκμηριωμένα από διαχυτές τύπου Schroeder.Για διάφορους άλλους με κομψούς γεωμετρικούς σχηματισμούς δεν παρέχονται πλήρη δεδομένα...

Προτεραιότητα ως προς την εγκατάσταση διαχυτών Schroeder θα έχουν η απόσταση του ακροατή από τη διάταξη, καθώς και η ψευδοτυχαιότητα στην ακολουθία των επιμέρους ενοτήτων που την απαρτίζουν.Χωρίς δε ψευδοτυχαιότητα στην ακολουθία η διάταξη δεν θα εκτελεί ικανοποιητικά την αποστολή της.

Από εκεί και πέρα οι διαχυτικές διατάξεις γίνεται να εγκατασταθούν σε όποια απόσταση και όσο μεγαλύτερη έκταση θα ήταν εφικτό,πλην όμως ενδείκνυται να καταλαμβάνουν οπωσδήποτε σημεία πρώτων ανακλάσεων,τα οποία υπό κανονικές συνθήκες χωροταξίας δεν θα έπρεπε να βρίσκονται κολλητά προς τα ηχεία.

Πρόσθετος παράγοντας τοποθέτησης είναι ποιο τμήμα του δωματίου θα θέλαμε να παρατείνει την παραμονή ηχητικής ενέργειας με εκτεταμένη διαχυτική φροντίδα.

Κάθε διάταξη τοποθετημένη σε επιφάνειες κολλητές προς τα ηχεία θα ασκεί κυρίως δράση απλής διασποράς μέσα από φαινόμενα πολλαπλών περιθλάσεων πάνω στην άμεση ηχητική ακτινοβολία.
++ είναι ενθαρρυντικό να υπάρχουν μέλη με δίψα για πληροφόρηση...++

Καμιά δίψα για πληροφόρηση. Αυτά είναι νεανικά δικαιώματα και ελπίδες. Εγω μάλιστα, έν Ελλάδι, και στην ηλικία που είμαι, προσπαθώ να ξεχάσω και αυτά που ξέρω για να μπορέσω να επικοινωνήσω σε βασικό και μόνο επίπεδο. Εγω ασχολούμαι μόνο όταν έχω συγκεκριμένο θέμα εγω.Δεν θα με ένοιαζε κάν, εαν δεν είχα διάχυση μόλις 70 εκατοστά στον πλαινό τοίχο (πρώτη ανάκλαση, περίπου 2100 - 8000 θεωρητικά, μόνο σε mid και τουίτερ -απο εκεί και κάτω απορρόφηση).

Κάτι εργασίες που είχα διαβάσει (τα έχω χάσει δυστυχώς όλα, κάθως τα είχα όλα αυτά σε ένα φλασάκι που αγνοείται η τύχη του και άρα να απαντήσω παρεμπιπτόντως και σε @Petros_Dalipis που μου ειχε ζητήσει να ποστάρω κάτι που αφορούσε άλλο πράγμα,) δεν ανέφερε κάτι για το συγκεκριμένο θέμα που ρωτάω αλλά ούτε έχω διαβάσει κάτι σχετικό στα δικά σου αναφερόμενα. Τώρα εαν πρέπει να το εξάγω απο την γενική κατανόησή μου της ακουστικής, προφανώς δεν μπορώ αλλιώς θα το είχα ήδη κάνει. Απο άποψη φυσικής πάντως όπως είπα δεν βλέπω πρόβλημα στην απόσταση διαχυτή- ηχείου (όχι στην απόσταση διαχυτή- ακροατή που είναι εύκολα κατανοητή). Μάλλον και σίγουρα καλά θα ήταν και εκεί να είναι μεγάλη (όχι βέβαια τόσο ώστε να μην "λαμβάνει" κάποιος το όφελος της διασποράς ιδίως ενέργειας που είναι ορισμένο απο τις προδιαγραφές του διαχύτη ως μέγιστη απόσταση, αλλά συνήθως είναι σχετικά μικρό) αλλά α) δεν κατανοώ σε βάθος γιατί και β) τουλάχιστον να ξέρω αυτό που με ενδιαφέρει, τι κακό μορεί να κάνει (παρά τι καλό μπορεί να μην κάνει) όπως artfacts, ακυρώσεις όπως ανέφερα στις συχνότητες που δρα ή κάτι άλλο.

Υ.Γ :
++ Έστω και αν ξεκαθαρίστηκε για τον αγαπημένο μας Νταλίπη,αν δεν ξεκαθαριζόταν και για όλους τους άλλους ,διαρκώς θα λείπει κάποιος συντελεστής από την...κριματοσυνάρτηση. ++

Δεν ξέρω ποιός είναι ο Νταλίπης (αλλά φαντάζομαι), δεν ξέρω τι είναι κριματοσυνάρτηση (αλλά πάλι φαντάζομαι) καο γενικά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς , ώστε να απαντήσω. Πάντως σίγουρα ο Κος Πετρος Δόλφης βάζω στοίχημα ότι ποτέ δεν παραπονέθηκε για τις δικές σου φιλοσοφίες (πλάκα κάνω Πέτρος Δόλφις όσον αφορά εσένα. Όχι πλάκα όσον αφορά τον Μπουτια).

Επίσης δραττομαι της ευκαρίας να πω ότι αυτό που μισό έβαλε, ο Πετρος Δόλφις έχει και συνέχεια που δεν έβαλε και η όποία είναι η εξής "...... περίεργος για τα δικά μου μέτρα και σταθμά". και όχι μόνο ".... περίεργος". Οπότε α) περίεργος πρώτα απο όλα δεν είναι πρσοβολή και β) για τα δικά μου μέτρα και σταθμά είναι έμμεση παραδοχή ότι και εγω μπορεί να είμαι περίεργος για τα δικά του. Επειδή εγω αυτό το έχω καταλάβει απο τα πόστ του και άλλων δυο τριών, ότι υπάρχει χάσμα μεγάλο ποτέ δεν του απηυθύνα κάποια ερώτηση, ούτε σχόλιο σε πράγματα που γράφει αλλά εκείνος απευθύνθηκε σε εμένα δυο φορές. Θα του πρότεινα να το καταλάβει και αυτός και να μην ασχολείται με ότι γραφω αφού τον ενοχλώ τόσο πολύ όπως κάνω και εγω με τα δικά του γραφόμενα. Μια φορά είχα κάνει λαθος εκτίμηση με άλλο άτομο και την έχω διορθώσει. Προφανώς θα βαρεθώ να διορθώνω , κάποια στιγμή και θα κάνω την βόλτα μου που λέει και ο @Geoch. Δεν πειράζει Geoch εδω κάνουμε βόλτα απο τη ζωή μια μικρή στο σάιτ μας πείραξε. ¨Ασε που δεν κατανοώ καλά τι λές, αλλιώς θα σε κάλυπτα καλύτερα (ή χειρότερα). Το τι τεχνολογικό μέρος έχει μόνο το σάιτ , άσε να το κρίνουν άλλοι , συμπεριλαμβανομένου και εμου.
 

Μηνύματα
12.365
Reaction score
14.580
Πάμε άλλη μια, στα γρήγορα όμως. 😜

Η προσπιπτουσα ηχητική ενέργεια μέσα σε έναν πχ qrd διαχυτη, ασχέτως εάν αυτός είναι ξύλινος, πλαστικός, φελιζολένιος, δεξερωγωτι, θα έχει 2 ειδών απώλειες ισχύος:

1. Κάθε υλικό έχει τις δικές του ιδιότητες απορρόφησης, και δεν υπάρχει κανενός είδους καθρέφτης που να μην απορροφάει ενέργεια. Τμήμα της ενέργειας απορροφάται από το ίδιο το υλικό, τμήμα της ενέργειας διαπερνά το υλικό του διαχυτή και φτάνει σε κάποιο τοιχωματικο όριο όπου επίσης τμήμα της ενέργειας το διαπερνά, άλλο τμήμα ανακλάται και επιστρέφει πίσω να ξαναπεράσει μέσα από το υλικό του διαχυτη, ενώ τμήμα αυτού θα ανακλαστει να επιστρέψει στο τοιχωματικο όριο.

Αν βάλεις ένα διαχυτή μπροστά από το ηχείο, θα δεις πόση ενέργεια τον διαπερνά, δεν αποτελεί φραγμό στον ήχο.

Οποιοδήποτε υλικό λοιπόν, θα οδηγήσει σε πραγματική απορρόφηση, μετατροπή ηχητικής ενέργειας σε θερμική, ακόμα και με ενδιάμεσα στάδια μηχανικής ενέργειας, δόνησης.

2. Μέσα στο Π ενός qrd διαχυτή, όπου προσπιπτει ηχητική ενέργεια, δεν συμβαίνει απλώς μια κατοπρτρικη ανάκλαση, αλλά εκατοντάδες ή χιλιάδες ανακλάσεις στα πλαϊνά τοιχώματα του Π πριν το ηχητικό κύμα εξέλθει της διάταξης. Η συνολική απόσταση που διανύει η προσπιπτουσα δέσμη, αποτελεί τον δεύτερο τρόπο μείωσης της ισχύος της ηχητικής ενέργειας, και είναι επίσης σημαντική, καθώς η απόσταση που μπορεί να διανύσει από αλλεπάλληλες ανακλάσεις είναι μεγάλη, ενώ ταυτόχρονα οι αλεππαληλες αυτές ανακλάσεις δεν είναι ξεχωριστές μεταξύ τους, αλλά οδηγούν σε μια πλέξη και άθροιση μεταξύ τους, η οποία φυσικά οδηγεί σε μείωση της ισχύος τους, διότι δεν έχουν ούτε την ίδια κατεύθυνση, ούτε την ίδια φάση.

Το τελικό αποτέλεσμα, είναι να αποτελεί το κάθε Π μια ξεχωριστή πηγή ήχου, σα να είναι ένα μεγάφωνο εκεί, με διασπορά έως 180° δηλαδή προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η διασπορά αυτή από μόνη της, είναι ικανός και επαρκής λόγος για μείωση στάθμης της προσπιπτουσας στη θέση ακρόασης ανακλωμενης ενέργειας, με τον ίδιο τρόπο που μειώνεται η στάθμη στη θέση ακρόασης για κάθε διπλασιασμό της απόστασης ακρόασης.

Το RT60 μετράει την πτώση στάθμης της ανακλωμενης ενέργειας, και βεβαίως θα πέσει η τιμή του RT60 με τη χρήση διαχυτικων διατάξεων, οι οποίες στην πράξη μεγαλώνουν το δωμάτιο ακρόασης.

Δηλαδή οι διαχυτές μεγαλώνουν την απόσταση ακρόασης όσον αφορά την έμμεση ακτινοβολία, κι ως εκ τούτου μειώνουν την μετρήσιμη στάθμη αυτής, δηλαδή ταπεινωνουν το χρόνο RT60 .

Προφανώς λοιπόν η διάχυση μειώνει σημαντικά την αρκετά κατοπτρικη και ισχυρή άμεση ανάκλαση μιας φλατ επιφάνειας, μοιράζοντας την ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά κι αυτή η ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις αν αθροιστει, είναι σημαντικά μικρότερη της αρχικής προσπιπτουσας ενέργειας, τόσο από καθαρή απορρόφηση στα όποια υλικά κατασκευής του διαχυτή, συμπεριλαμβανομένων των αλλεπαλληλων αντανακλασεων μεταξύ διαχυτή και οπίσθιου τοιχωματικου ορίου, όσο και λόγω της σημαντικά αυξημένης απόστασης που διανύει το ηχητικό κύμα πριν εξέλθει της διάταξης, και των αθροισεων (αλληλοακυρωσεων) μεταξύ τους.

Χωρίς διαχυτές, έχεις ακυρώσεις κυρίως μεταξύ άμεσης και έμμεσης.
Με διαχυτές έχεις ακυρώσεις και μεταξύ έμμεσης και έμμεσης. Ω, θαύμα. 🤣😂😜

Ως γνωστόν, κάθε διπλασιασμός της απόστασης, είναι 6 ντεσιμπέλ πτώση στάθμης. Κι αυτό ισχύει για 2 λόγους, που ως γνωστόν είναι πρώτον το μοτίβο διασποράς (εδώ κερδάν τα αρέι και οι κατευθυντικες κορνες), και δεύτερο η απορρόφηση του υλικού μετάδοσης του ήχου (αήρ).

Η πρώτη λοιπόν δουλειά που ζητάμε να κάνουν οι διαχυτές στο χώρο μας, είναι να μεγιστοποιησουν τη διασπορά της ανάκλασης, μετατρεποντας μια κατοπτρικη ανάκλαση τοίχου, σε ωραία νοητά ηχεία μεγάλης διασποράς, φανταστείτε σωστά ηχεία με έξοχο οφ αξις. Δώστε καλό σπινοραμα στον τοίχο σας. 🤣😂😜
Αυτά ξέρω και εγω για σωστά και έχω διαβάσει, αλλά δεν μπορώ να τα εκφράσω χα χα.

Δεν πας για ακουστολόγος μπας και βγάλουμε καμιά άκρη. :D

Φτου γμτ δηλαδή μπορεί να έχεις δίκιο και για τα πολυκάναλα ? ..... χα χα. Ωιμέ ....
 

Μηνύματα
7.256
Reaction score
11.799
Καλημέρα, δεν αναφέρομαι σε μετρήσεις από τον χώρο του ανθρώπου,
αλλά σε χαρακτηριστικά των διαχυτών.

Συνήθως συνοδεύονται και από και από κάποια νούμερα για διάχυση (και απορρόφηση) ανά συχνότητα.
Για αυτά τα νούμερα ρωτάω.Υπάρχει κάποιο link με τους διαχυτές ή κάποιο pdf;
Καλημέρα. Αρχικά να ζητήσω συγνώμη, ήμουν προκατειλημμένος ως προς τις προθέσεις σου και σου απάντησα λίγο επιθετικά.
Το σύστημα ακόμα και με την αφαίρεση του διαχύτη έπαιζε πολύ καλά και προφανώς σε αυτή τη κατάσταση είχε χάσει την ισορροπία στο χώρο ( την όποια ισορροπία θα μπορούσε να είχε αν π.χ. μπορούσαν να αφαιρεθούν όλα τα υλικά για μια επί ίσοις όροις σύγκριση ). Ειλικρινά όμως, δεν έχω ξανακούσει τύμπανο αναπαραγώμενο απο ηχοσύστημα να έχει τέτοιες πληροφορίες και μια τέτοια παρουσία μέσα στο χώρο. Έπαιζε λες και βρισκόταν το τύμπανο στο χώρο, δηλαδή θυμάμαι πως ήταν σαν να άκουγα τις μπαγκέτες ( ? ) να χτυπούν σε διάφορα σημεία του τυμπάνου, σε όλο το εμβαδόν του. Φυσικά ο κάτοχος έπαιξε και άλλα κομμάτια, ό,τι του ζητούσαμε εμείς οι επισκέπτες σφίγγοντας μπυρόνια.
Όταν έβγαλε τον διαχύτη λοιπόν, το σύστημα διατηρούσε τις βασικές του αρχές, αλλά δεν ήταν τόσο καλά εστιασμένο, η πληροφορία δεν ήταν τόσο αληθοφανής όσο πριν. Καταλαβαίνω ότι ένας μεγάλος χώρος απο μόνος του επιτρέπει σε ένα σύστημα επεκτείνει τις δυνατότητές του ως προς τις διαστάσεις της σκηνής και σαφώς το σύστημα ήταν ποιοτικό απο μόνο του, αλλά αυτό το προσεκτικό ( κρίνοντας εκ του αποτελέσματος ) τιουνάρισμα του χώρου, πήγε το σύστημα σε άλλο επίπεδο.

Επίσης, ένα μέλος του φόρουμ μας κάλεσε να αράξουμε να ακούσουμε μουσικούλα στο δικό του σύστημα που δεσπόζει η απορρόφηση. Σαφώς μικρότερος χώρος, παραπλήσιος του δικού μου και το σημαντικότερο, με παραπλήσιες αναλογίες. Μάλιστα, επισκέφθηκα πρώτα αυτόν και μετά το χώρο με τη διάχυση. Απο εκεί πήρα το πρώτο ουσιαστικό ερέθισμα για τη φροντίδα χώρου, αφού ανεξάρτητα των μηχανημάτων, ως πονεμένος απο ένα αρκετά δύσκολο χώρο, εστίαζα στα σημεία που πονούσαν το δικό μου χώρο ( ό,τι σύστημα και να έχει κανείς, οι τσιρίδες του χώρου το υποβιβάζουν, τέλος ).
Έχω ακούσει ότι η διάχυση πρέπει να προτιμάται έναντι της απορρόφησης καθώς η δεύτερη "νεκρώνει" το χώρο, ενώ η πρώτη διατηρεί την ενέργεια του ήχου και τη διαχέει μέσα στο χώρο. Δεν μπορώ να πω ότι άκουσα ένα νεκρό - με τη κακή έννοια - χώρο εκεί που δέσποζε η απορρόφηση. Εμένα μου άρεσε και αυτός ο χώρος.


Αυτά ξέρω και εγω για σωστά και έχω διαβάσει, αλλά δεν μπορώ να τα εκφράσω χα χα.

Δεν πας για ακουστολόγος μπας και βγάλουμε καμιά άκρη. :D

Φτου γμτ δηλαδή μπορεί να έχεις δίκιο και για τα πολυκάναλα ? ..... χα χα. Ωιμέ ....
Και εδώ βλέπουμε ένα ακόμα εκκολαπτόμενο κλακαδόρο..!! Γιατί, ως γνωστόν, όσοι δεχόμαστε επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη και όχι αρλούμπες ( γιατί, όσα λέει μεταξύ αλλων συνομιλητών και ο Κώστας, τεκμηριώνονται επιστημονικά ), είμαστε κλακαδόροι και αυλικοί. Εύχομαι τουλάχιστον να μας πετάξουν κανένα ξεροκόμματο απο τις μίζες που παίρνουν απο τους μαγαζάτορες!! :lolsign: :lolsign: :lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.250
Απο άποψη φυσικής πάντως όπως είπα δεν βλέπω πρόβλημα στην απόσταση διαχυτή- ηχείου
Βρε κανένα πρόβλημα.

Αλλά υπάρχει διακριτό κέρδος διάχυσης με την αυξημένη απόσταση.

Πάμε άλλη μια.

Έχεις το ηχείο κοντά στον τοίχο.
Οπότε τα γνωστά, η ενέργεια του ηχείου (άμεση) πέφτει πάνω στον τοίχο, ανακλάται αρκετά κατοπτρικά πίσω στο ηχείο, και οδηγεί σε ακυρώσεις.

Βεβαίως ανακλάται κατοπτρικά και προς εσένα, και γέρνει η εικόνα. Έχεις δευτερεύουσα ισχυρή πηγή ήχου αυτή του τοίχου.

Βάζεις διαχυτή πάνω στον τοίχο. Δίνεις λοιπόν ένα μοτίβο διασποράς στην ανάκλαση. Πολύ ωραία.

Σε πολύ μικρή απόσταση όμως, η ανακλουμενη ενέργεια από το διαχυτή είναι μεγάλη, και συνεχίζει να πηγαίνει και προς το ηχείο, άρα συνεχίζει να προκαλεί ακυρώσεις.

Αν τώρα η απόσταση αυτή μεγαλώσει, λόγω του μοτίβου διασποράς της διαχυτικης διάταξης, θα μειωθεί η ισχύς της ενέργειας που ανακλάται από το διαχυτή προς το ηχείο, και δεν θα υπάρχει κατ ουσίαν καμία ακύρωση.

Δηλαδή στην πρώτη περίπτωση, εσύ στη θέση ακρόασης ναι μεν δεν προσλαμβάνεις σημαντική ενέργεια κατοπτρικά της έμμεσης, διότι έχεις διαχυτή και απέχεις πολύ από αυτόν, άρα έχει πέσει η στάθμη της έμμεσης λόγω της διασποράς του διαχυτη, ωστόσο το ηχείο θα προσλαμβάνει ισχυρή σχεδόν κατοπτρικη ανάκλαση από τον διαχυτη, άρα θα ακούς ξεκάθαρα την τονική αλλοίωση που προκαλεί η έμμεση πάνω στο ηχείο.

Στην δεύτερη περίπτωση, η έμμεση δεν προκαλεί τονική αλλοίωση στο ηχείο. Δηλαδή βλέπει και το ηχείο διαχυτικη διάταξη, και εσύ.

Στην πρώτη το ηχείο βλέπει πρακτικά κατοπτρικη ανάκλαση και συ βλέπεις διαχυση.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
++ είναι ενθαρρυντικό να υπάρχουν μέλη με δίψα για πληροφόρηση...++
Καμιά δίψα για πληροφόρηση...
Υ.Γ :
++ Έστω και αν ξεκαθαρίστηκε για τον αγαπημένο μας Νταλίπη,αν δεν ξεκαθαριζόταν και για όλους τους άλλους ,διαρκώς θα λείπει κάποιος συντελεστής από την...κριματοσυνάρτηση. ++

Δεν ξέρω ποιός είναι ο Νταλίπης (αλλά φαντάζομαι), δεν ξέρω τι είναι κριματοσυνάρτηση (αλλά πάλι φαντάζομαι) καο γενικά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς , ώστε να απαντήσω. Πάντως σίγουρα ο Κος Πετρος Δόλφης βάζω στοίχημα ότι ποτέ δεν παραπονέθηκε για τις δικές σου φιλοσοφίες (πλάκα κάνω Πέτρος Δόλφις όσον αφορά εσένα. Όχι πλάκα όσον αφορά τον Μπουτια).

Επίσης δραττομαι της ευκαρίας να πω ότι αυτό που μισό έβαλε, ο Πετρος Δόλφις έχει και συνέχεια που δεν έβαλε και η όποία είναι η εξής "...... περίεργος για τα δικά μου μέτρα και σταθμά". και όχι μόνο ".... περίεργος". Οπότε α) περίεργος πρώτα απο όλα δεν είναι πρσοβολή και β) για τα δικά μου μέτρα και σταθμά είναι έμμεση παραδοχή ότι και εγω μπορεί να είμαι περίεργος για τα δικά του. Επειδή εγω αυτό το έχω καταλάβει απο τα πόστ του και άλλων δυο τριών, ότι υπάρχει χάσμα μεγάλο ποτέ δεν του απηυθύνα κάποια ερώτηση, ούτε σχόλιο σε πράγματα που γράφει αλλά εκείνος απευθύνθηκε σε εμένα δυο φορές. Θα του πρότεινα να το καταλάβει και αυτός και να μην ασχολείται με ότι γραφω αφού τον ενοχλώ τόσο πολύ όπως κάνω και εγω με τα δικά του γραφόμενα. Μια φορά είχα κάνει λαθος εκτίμηση με άλλο άτομο και την έχω διορθώσει. Προφανώς θα βαρεθώ να διορθώνω , κάποια στιγμή και θα κάνω την βόλτα μου που λέει και ο @Geoch. Δεν πειράζει Geoch εδω κάνουμε βόλτα απο τη ζωή μια μικρή στο σάιτ μας πείραξε. ¨Ασε που δεν κατανοώ καλά τι λές, αλλιώς θα σε κάλυπτα καλύτερα (ή χειρότερα). Το τι τεχνολογικό μέρος έχει μόνο το σάιτ , άσε να το κρίνουν άλλοι , συμπεριλαμβανομένου και εμου.
"Καμία δίψα για πληροφόρηση",αλλά αν υπονοούσα απλή...περιέργεια από μέρους σου μπορεί να υπήρχαν παρεξηγήσεις...γραμματικού χαρακτήρα. :sneaky:

Πάμε άλλη μια, στα γρήγορα όμως. 😜

Η προσπιπτουσα ηχητική ενέργεια μέσα σε έναν πχ qrd διαχυτη, ασχέτως εάν αυτός είναι ξύλινος, πλαστικός, φελιζολένιος, δεξερωγωτι, θα έχει 2 ειδών απώλειες ισχύος:

1. Κάθε υλικό έχει τις δικές του ιδιότητες απορρόφησης, και δεν υπάρχει κανενός είδους καθρέφτης που να μην απορροφάει ενέργεια. Τμήμα της ενέργειας απορροφάται από το ίδιο το υλικό, τμήμα της ενέργειας διαπερνά το υλικό του διαχυτή και φτάνει σε κάποιο τοιχωματικο όριο όπου επίσης τμήμα της ενέργειας το διαπερνά, άλλο τμήμα ανακλάται και επιστρέφει πίσω να ξαναπεράσει μέσα από το υλικό του διαχυτη, ενώ τμήμα αυτού θα ανακλαστει να επιστρέψει στο τοιχωματικο όριο.

Αν βάλεις ένα διαχυτή μπροστά από το ηχείο, θα δεις πόση ενέργεια τον διαπερνά, δεν αποτελεί φραγμό στον ήχο.

Οποιοδήποτε υλικό λοιπόν, θα οδηγήσει σε πραγματική απορρόφηση, μετατροπή ηχητικής ενέργειας σε θερμική, ακόμα και με ενδιάμεσα στάδια μηχανικής ενέργειας, δόνησης.

2. Μέσα στο Π ενός qrd διαχυτή, όπου προσπιπτει ηχητική ενέργεια, δεν συμβαίνει απλώς μια κατοπρτρικη ανάκλαση, αλλά εκατοντάδες ή χιλιάδες ανακλάσεις στα πλαϊνά τοιχώματα του Π πριν το ηχητικό κύμα εξέλθει της διάταξης. Η συνολική απόσταση που διανύει η προσπιπτουσα δέσμη, αποτελεί τον δεύτερο τρόπο μείωσης της ισχύος της ηχητικής ενέργειας, και είναι επίσης σημαντική, καθώς η απόσταση που μπορεί να διανύσει από αλλεπάλληλες ανακλάσεις είναι μεγάλη, ενώ ταυτόχρονα οι αλεππαληλες αυτές ανακλάσεις δεν είναι ξεχωριστές μεταξύ τους, αλλά οδηγούν σε μια πλέξη και άθροιση μεταξύ τους, η οποία φυσικά οδηγεί σε μείωση της ισχύος τους, διότι δεν έχουν ούτε την ίδια κατεύθυνση, ούτε την ίδια φάση.

Το τελικό αποτέλεσμα, είναι να αποτελεί το κάθε Π μια ξεχωριστή πηγή ήχου, σα να είναι ένα μεγάφωνο εκεί, με διασπορά έως 180° δηλαδή προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η διασπορά αυτή από μόνη της, είναι ικανός και επαρκής λόγος για μείωση στάθμης της προσπιπτουσας στη θέση ακρόασης ανακλωμενης ενέργειας, με τον ίδιο τρόπο που μειώνεται η στάθμη στη θέση ακρόασης για κάθε διπλασιασμό της απόστασης ακρόασης.

Το RT60 μετράει την πτώση στάθμης της ανακλωμενης ενέργειας, και βεβαίως θα πέσει η τιμή του RT60 με τη χρήση διαχυτικων διατάξεων, οι οποίες στην πράξη μεγαλώνουν το δωμάτιο ακρόασης.

Δηλαδή οι διαχυτές μεγαλώνουν την απόσταση ακρόασης όσον αφορά την έμμεση ακτινοβολία, κι ως εκ τούτου μειώνουν την μετρήσιμη στάθμη αυτής, δηλαδή ταπεινωνουν το χρόνο RT60 .

Προφανώς λοιπόν η διάχυση μειώνει σημαντικά την αρκετά κατοπτρικη και ισχυρή άμεση ανάκλαση μιας φλατ επιφάνειας, μοιράζοντας την ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά κι αυτή η ενέργεια προς όλες τις κατευθύνσεις αν αθροιστει, είναι σημαντικά μικρότερη της αρχικής προσπιπτουσας ενέργειας, τόσο από καθαρή απορρόφηση στα όποια υλικά κατασκευής του διαχυτή, συμπεριλαμβανομένων των αλλεπαλληλων αντανακλασεων μεταξύ διαχυτή και οπίσθιου τοιχωματικου ορίου, όσο και λόγω της σημαντικά αυξημένης απόστασης που διανύει το ηχητικό κύμα πριν εξέλθει της διάταξης, και των αθροισεων (αλληλοακυρωσεων) μεταξύ τους.

Χωρίς διαχυτές, έχεις ακυρώσεις κυρίως μεταξύ άμεσης και έμμεσης.
Με διαχυτές έχεις ακυρώσεις και μεταξύ έμμεσης και έμμεσης. Ω, θαύμα. 🤣😂😜

Ως γνωστόν, κάθε διπλασιασμός της απόστασης, είναι 6 ντεσιμπέλ πτώση στάθμης. Κι αυτό ισχύει για 2 λόγους, που ως γνωστόν είναι πρώτον το μοτίβο διασποράς (εδώ κερδάν τα αρέι και οι κατευθυντικες κορνες), και δεύτερο η απορρόφηση του υλικού μετάδοσης του ήχου (αήρ).

Η πρώτη λοιπόν δουλειά που ζητάμε να κάνουν οι διαχυτές στο χώρο μας, είναι να μεγιστοποιησουν τη διασπορά της ανάκλασης, μετατρεποντας μια κατοπτρικη ανάκλαση τοίχου, σε ωραία νοητά ηχεία μεγάλης διασποράς, φανταστείτε σωστά ηχεία με έξοχο οφ αξις. Δώστε καλό σπινοραμα στον τοίχο σας. 🤣😂😜
Επισημαίνεται ότι όλη αυτή η ανάλυση αφορά σε διαχυτές τύπου Schroeder,δηλαδή με τα υφιστάμενα φρεάτια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.335
Reaction score
125.250
Για τον ίδιο λόγο, δε βάζουμε πίσω μας διάχυση, αν η απόσταση είναι πολύ μικρή, διότι συνεχίζει πρακτικά να είναι κατοπτρική, ισχυρή. Είναι προτιμότερο να βάλουμε απορρόφηση πίσω μας, αν απέχει 1 μέτρο από μας ο πίσω τοίχος.

Αν όμως ο πίσω τοίχος απέχει 2,5 μέτρα, στρώσε διάχυση. Θα κάνει μετρήσιμα την ίδια δουλειά με εμφανή απορρόφηση στο μετρούμενο RT60 , αφήνοντας όμως πολύ μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας μέσα στο χώρο.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.578
Μηνύματα
2.864.829
Members
37.932
Νεότερο μέλος
JimmyP
Top